בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

גשם

מאת מקבי​(מתחלף)     28 בנובמבר 2004
"שמע, אני לא יודע... לא ידעתי שיש לי טחול, עד שאמרו לי שאין לי כזה כבר. אפשר בכלל להסתדר בלי כזה?"

יש לילה. שניים רצים, מאחוריהם עוד שניים. מקלות הפלדה המושחרים והחלולים בזרועותיהם, מופנים קדימה. קולות נפץ נשמעים, מצד נגדי, ואז מהאחר. קולות חבטה עמומים, קולות מימיים, והאדום פורץ, מציף, כמו בחלומות הכי נוראים של הילד הכי טוב. שני זוגות עיניים נפגשים, זוג אחד מזוגג, מלא בלובן המת, והזוג השני מלא בים הסוער, הכואב, הכועס. קולות הנפץ ממשיכים, מרעידים, מרעימים, ואז משתתקים. שקט. דמויות שחורות רצות ואוספות את השכובות, אחת נאנקת, כואבת, והשנייה לעולם לא יותר. האדום נשאר באותו מקום, לא נספג, נשטף יחד עם הטיפות המרובות שבאו אחריו, נשטף ועובר מן העולם. נשכח.

"אני מקווה שאפשר בלי. מה שקרה זה, חטפתי צרור לבטן, זה קרע אותי מהצד, וכנראה הטיס את הטחול שלי בכיוון אחורה, ובאלכסון. מה אני אעשה שנפלתי... כמה אמרתי, ארבעה כדורים? מספיק. זה הפיל אותי, בדיוק כשראיתי אותו נופל גם, אחרי שהוא חטף כמה בחזה, וגם בלב, נראה לי. איך שהוא נופל לי, מול העיניים, הוא מסובב את הראש להסתכל עליי אולי, וחוצה לו את הראש עוד אחד, עובר בין העיניים, ויוצא מהצד השני. ואז יש לו לבן כזה בעיניים, משוגע, והוא נמרח, שבור כזה על הכביש, מולי. אני מסתכל עליו, ראש הצידה, לא יכול להזיז כלום, כי הבטן שלי כולה בחוץ, והידיים מקופלות הפוך מאחורה. אז אני מסתכל לו בתוך העיניים, לא רוצה לעצום אותן. יש את הלבן הזה, כי עבר שם הכדור, וזה שרוף קרוע כזה, ואני מסתכל, והוא מסתכל גם. ויש את החור הזה בצד של הראש, ויש שם חתיכות אדומות שבורות, והכל בחוץ, שפוך, והוא ממשיך להסתכל עליי עם הלבן המרוח הזה בעיניים. אז אני מתחיל לבכות, ואני בוכה, וזה אולי שלוש שניות אחרי שזה קרה, ואני בוכה ולא יכול לנגב, כי הידיים שלי מקופלות ככה מאחור, והבטן שלי, הכל בחוץ. פחדתי לזוז, להסתובב, להזיז משהו... אז הסתכלתי עליו בעיניים, חבר שלי, ובכיתי. אני לא מאמין שבכיתי..."

יוצא מהחדר, דמות חשוכה, כאב בלתי-נמנע, לא צודק ולא הוגן. צועד, דלת, עוד אחת, מדרגות, מפתחות, עוד דלת, יושב... בוכה, חושב, ושוב בוכה. רוצה עוד לדבר, ואין לו מה להגיד. מכניס מפתח, מסובב, נוסע.

יש לילה. הקופסה עם לוחות הזכוכית טסה-רצה על משטח האבן השחורה, הקשה, השטוחה. גלגלי הגומי שלה שטים בסיבוב אינסופי על פני אותו משטח שחור, ומדי פעם עולים על ריכוזי לחות, תועים, עמוקים יותר ופחות, אשר ספק אם עומדים בדרכה של הקופסה, או שמא רצים אליה באותה מהירות שהיא מתקדמת אליהם. ידיים אוחזות בגלגל, אשר מסתובב קלות, מכוון גלגלים אחרים, כאילו הם אלו שבוחרים על אילו שלוליות לעלות. השעטה נמשכת, שריקת האוויר על פני משטחי הפח הרחבים, ולוחות הזכוכית נמלאים טיפות בודדות, רצות, נופלות ועפות. עיניים עייפות, חצי בוכות חצי רואות, פה צר, יבש, ונשימה קצובה. המבט מתרחק, מתארך, מזדקק, מתלכסן, מתחזק... משתתק. קדימה. עמודי-התאורה מחזירים את אורם אל תוך כל אחת מאלף הטיפות על השמשות, וכשהטיפות רצות ועפות, אלפי עמודי-תאורה טסים יחד איתן, נורים, נהדרים, ומופיעים מחדש על טיפות חדש, כאילו כלום... מחליפים אחד את השני, עמוד חדש לטיפה חדש, והמהירות קבועה, תחלופה אינסופית, יפה, זורמת. העיניים ירוקות-חומות, הטיפות שעליהן בעלות טבע שונה, עמודי התאורה מחליקים עליהן בליטוף, בריחוף, בגיחוך, כאילו לא שם, אבל מרגישים. הידיים יורדות מגלגל הניווט יחד עם המבט שרואה דברים אחרים מזיכרונות משתנים, והגלגל עושה בקופסה כבשלו, גלגלי הגומי פונים לדרכם, קופסת המתכת נוטה על צירה. חריקה, שריקה, צריחה קלה, והעמודים עוברים, טסים, עפים, משתגעים, מתעופפים, מסתובבים, ומשטחי המתכת נפגשים עימם בחיבוק זוהר, צורח, מועך, מרתך,שובר, מרסק, משתיק, מתאימים צורתם לגוף החדש שבקרבם. לוחות הזכוכית מתנפצים לאלפי חלקים, נופלים ובוכים, הטיפות מכל הכיוונים, שריקת-אוויר נעימה, קלילה. הכדור הלא-מושלם, בעל מיליון החוטים הכהים היוצאים ממנו, הרוקדים בקלות, הצבע האדום העז מותז לכל עבר, כשאותו כדור שקוע בתוך עצמו בריקוד בלתי-אפשרי. העיניים עודן ירוקות-חומות, מרצדות באור מת, והדמעות על העיניים כבר אינן, התאדו יחד עם הנשימה האחרונה, הנשמה.

(מוקדש לכל אלו אשר חייהם נלקחו באחת, בין אם בסיבוב מטורף, אבחה מהירה, או נשיקת-מוות ארוכה וקשה. מוקדש לחיים שהיו ואינם עוד, והיופי הנורא אשר נשאר כדי להזכיר. אך יותר מכל, הכבוד מוקדש לאלו אשר נתנו את עצמם, כאב וחיים, בדמעות ואהבה. אהבה.)

SexyRed​(שולטת){Woody}
:(
ועוד פעם.. :(.. כתבת את זה בצורה נפלאה, הייתי צריכה לקחת נשימה ארוכה אחרי הקריאה.. נשימה של אדם שחי.
28 בנוב׳ 2004, 20:02
Dom_Quixote
ליידי מק'בית
1. תגיד, אתה לא יודע שהמגזין זה בית הקברות של הכלוב? אתה רוצה שיקראו, תכתוב בפורום! 2. אני לא בדעה מספיק צלולה לקרוא את זה עכשיו. מעיון חפיפניקי במיוחד הבנתי שמדובר במשהו. מה נסגר עם המלנכוליה? אתה לא בן 19? כשאני הייתי בן 19 פיזזתי לי באחו וספרתי ארנבונים (היו די הרבה, תמיד תיסכל אותי שנאלצתי להתחיל באופן אובססיבי מהתחלה, יום אחרי יום, לילה אחרי לילה, עד שהסכימו לגייס אותי). אין לך שום דאגות בעולם. אתה לא צריך לפחד שאם תכיר בת בגילך ותצא איתה חודש היא תתחיל לדבר על לגור ביחד, אתה לא צריך להחליט בששת החודשים הקרובים החלטות שיקבעו אם תהיה הצלחה או כישלון בחיים (ובלי זיבולים על הגדרה של הצלחה וכישלון), ויש לך חברים נורמלים, כלומר, בטוח יותר נורמלים משלי, מה גם שאני חבר שלך, וזה כבר אומר שיש לך חבר אחד מדהים שלי אין. בקיצור, מושלם מכל בחינה, מה הוא אומר? "מה לך הדיכאון הזה כי את ערי המסכנות יעשה כבר מישהו אחר, לא ככה?". אז זהו. לילה טוב שוקי.
28 בנוב׳ 2004, 23:44
ניקול בעקבגבוה​(שולטת)
מקבי יקר
הסיפור נראה כה מציאותי כשהוא נכתב באופן הזה, יכולתי לעצום את עיניי ולראות את המתרחש.נצטמררתי. הסיפור ראוי לפרסום בכל פורום אפשרי.
29 בנוב׳ 2004, 13:18
Leather_Stroke
קרמבו בשקל
זה מזאטוט שטרח ועמל על עוגות בוץ בגן טרום-חובה נטול תקציב?!?!? ................ מקסים :) אהבתי את הקישורים, את ההדמיות, המטפורות והזרימה הכללית של הקטע. הקטע ניחן בשלושת המרכיבים הכי חשובים, והם: תוכן, צורה והמון המון מנשמת הכותב. כמו שדום קיחוט אמר, יקירי, על מנת שהקטע אכן יביא עימו גל תגובות גדול יותר, פרסם בפורום. מה שכן, מקבי, פצלוחון יקר, בקטע יש המון שגיאות דיקדוקיות... אז אם יש לך איך לערוך... אשמח מאוד לקרוא ולהחשף לדברים נוספים שכתבת ותכתוב. huddle the wuddle baby, huddle the wuddle
30 בנוב׳ 2004, 15:01
DarkAngel​(אחרת)
מצטרפת למגיבים מעלי
(: פשוט כישרון!!
1 בדצמ׳ 2004, 18:36
Dom_Quixote
באתי לחזק ויצאתי מחוזק
נכנסתי פשוט עקב היותי נשמה טובה, וחפצתי להוסיף לך כניסה ואפילו תגובה. אבל אז נתקלתי הן בלד'ר סטרוק אהובתי משכבר הימים, והן במלאכית האופל ששמחתי לחזות בהיותה חדשה באתר ולמראית עין לא-מלעונה. ובכן, כבוד. ורק תהייה - LEATHER, את ומקבי כאילו סישנתם בגן ביחד? טלו מבין עיניכם! אני רוצה לדעת הכל מיד! וממתי את סמכות עריכתית במטותא? למיטב זכרוני אפילו חסה בשקית את לא יודעת להכין. כשיהיה לי זמן אעבור על הקטע ואקבע אל נכון אם משהו לא בסדר בו.
2 בדצמ׳ 2004, 10:51
fire
שלום חמוד:)
אהבתי את הכתיבה הלא קונבנציונאלית. הרבה יותר ממשי לתאר דברים דרך איך הם נראים ולא דרך מה הם.
2 בינו׳ 2005, 23:05
נעמה5
גשם
וואוו. זה אחד מקטעי הפרוזה הכי טובים שקראתי מזה שנים. מקווה לראות אותך מוציא ספר ביום מן הימים.
18 בנוב׳ 2006, 3:28
שוטרת*
וואו.
ושוב פעם וואו. כתבת אמיתי עד כאב , קח את זה מילולית. יש לך כישרון נדיר.
16 בינו׳ 2007, 0:33