סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

בדסמ ואחריות חברתית

מאת המלכה לירז​(שולטת){כ}     12 באוגוסט 2003
בדס"מ ואחריות חברתית

לאחרונה נתקלנו במבול של סיפורים ותופעות מדאיגות: נערה שהפכה לשפחה, צעיר, ספק נער, אשר הפך לעבד, ויתרה מכך, משמש למעשה כשיפחה ואף כותב בניק נשי בפורומים וכיו"ב. לפעמים הסיפורים הללו נחשפים טיפין טיפין, ומתגלה כי רבים מקרב הקהילה היו שותפים לסוד, ידעו ושתקו. כשהנושא נחשף, אנו עדים לתופעות מכוערות של איומים, השמצות, כתיבה בכינויים בדויים ושאר ירקות. מכל הסיפורים הללו, ומחלק מהדיונים שהתנהלו סביבם בפורומים, עולה תחושה של בלבול מוסרי רציני מאוד ששורה בקרב חלק מאנשי הקהילה, תחושה של גבולות פרוצים והעדר אכפתיות מינימלית לאחר.

מתוך ניסיון סרק אולי להבין מהיכן באות התחושות הללו, חזרתי אל מהות הבדס"מ, כפי שהוא נתפס בעיניי ובעיניי אחרים. בדס"מ הוא, לפחות, שני דברים :

1.מיניות שונה, אשר יש בה משום שבירת טאבואים ופריצת גבולות ביחס למיניות המיינסטרימית המקובלת.

2.בדס"מ יכול להפוך בקלות מצערת לנתיב להרס עצמי של סאבים וסאביות, שמחליפים שינאה עצמית בתשוקה להישלט ומהצד ההפוך, לצמיחה של אגואים מפלצתיים באמת, אנשים שחיים בתחושה שבאמת, כנראה, מגיע להם הכל, כי הם הריי דום או דומית, לא?

לעניין המיניות השונה, תמיד יכול להיווצר איזשהו בלבול כאשר חוצים קווים ועוזבים אי שם מאחור את המיינסטרים המוכר והבטוח. במיינסטרים, בגדול, חוקי המשחק ברורים וקבועים, וכל צד, יודע פחות או יותר, כיצד מצופה ממנו להתנהג. אשה ואנילית יכולה לחשוב שאתה מטורף, אם פתאום תצנח לרגליה ותתחיל ללקק את נעליה, או לחילופין, אם פתאום תרצה לקשור אותה ולהסביר לה כמה דברים על מהות ה-"גור" והרלוונטיות שלו לימינו-אנו. וכנ"ל, בואריאציה המתבקשת, לגביי גברים ואניליים.

חלקנו מוצאים את הכללים האלה לא מספקים לגמרי, ומחפשים אלטרנטיבות. פתאום אנו בעולם, או במרחב כלשהו – וירטואלי, רגשי או אחר, שמאפשר לנו להיות עבדים או מלכות, שפחות או מאסטרים, ועם הסיפוק וההתרגשות, יכול לבוא הבילבול. אז רגע, אם אני כבר שובר את הכללים, האם יש עוד בכלל כללים שחלים עלי? אם אני כ"כ רחוקה, לפחות ברגעים האלה שאני בסשן, או במועדון, מהתרבות המיינסטרימית, האם משהו מהחוקים ומהנורמות שלה עדיין חל עלי, או שהלכתי רחוק מדי? התשובה היא כן.

גם אם הלכנו רחוק, וגם אם הכוס תה שלנו שונה מאוד ממה שרוב האנשים היו מעלים על דעתם, אנחנו אנשים כמו כל אחד אחר, עם אותה אחריות מוסרית, חברתית, וחוקית למעשינו ולהשלכות של אותם מעשים על הסובבים אותנו. לא לחינם המוטו של הבדס"מ כולל את המילים : בטוח, ובהסכמה. סיפוק יצר על חשבונו של קטין לעולם אינו מעשה בטוח עבורו או עבורה, ואפילו אם הוא או היא אומרים שכן, וטוענים שהם רוצים, שהם סקרניים, שהם יודעים – זה עדיין לא בהסכמה, כי זו לא הסכמה בוגרת, שוות כח להסכמה שלנו. לנו, כבוגרים, אסור לקחת מהם את הזמן לגדול, לגלות, להתבגר בעצמם.

לעניין הבדס"מ והשלכותיו על אנשים, כאן אני אתאר לכם שתי תמונות שמצטיירות לי בראש : הראשונה, של דום באמצע חייו, שיכור כח ממעשיו בשפחות וחש עצמו כקיסר רומי של איפריה מנוונת. השניה, של דומית משועממת, ייתכן אפילו נשואה, שהאגו שלה צמא תמיד לחיזוקים ולסגידה, ולעולם לא אומר די. האנשים האלה, כשאני מתבוננת בהם בעיניי רוחי, מייצגים עבורי את כל החולשה שבעולם, ואף לא טיפת כח. השליטה באנשים, וכל גילויי ההערצה יכולים, במקרה של אנשים חלשים, עם חסכים רגשיים, לגרום להם להאמין שהם אכן איזושהי אצולה, שאכן מותר להם הכל. הם עומדים מעל החוק.

אז זהו, שלא. אותם אנשים, המצויים בקרבנו, באים לבדס"מ לא מתוך אהבה אלא מתוך חוסר, וכדי למלא את החוסר הזה הם ידרכו על אחרים. הם יכולים להיות מלאי קסם, הם יכולים להיות מרושתים ומרובי חברים, והם יכולים לצפות שהקהילה או ה"כלוב", כפורטל שלה, ישמשו להם כעין עלה תאנה, להסתרר מאחוריו ולהעמיד פנים שהכל בסדר. זוהי החובה שלנו כקהילה, כאנשים, לא לתת אור ירוק לתופעות המכוערות הללו, להתריע, להזהיר, לחשוף ולדווח, כי לפני שאנחנו דומים ודומיות, שפחות ועבדים אנחנו בני אדם.

זיקית
אמן
סוף סוף מישהו מתייחס לזה. כל הכבוד.
12 באוג׳ 2003, 15:17
המלכה לירז​(שולטת){כ}
התייחסות
סימאסטר, אני אתייחס לתגובה שלך רק כי היא מייצגת משהו רחב יותר בעיניי, והוא הקלות הבלתי נסבלת של התקיפה בקהילות אינטרנט, בעיקר כשהיא באה מאחורי ניק עלום ועמום. האם קראת מה שכתבתי? מדוע אתה מרגיש מותקף, ותוקף? האם אתה מכיר אותי כלל ועיקר בכדי לצאת בהצהרות שהצהרת? אם אינך מסכים עם מה שכתבתי, מדוע אינך מגיב לגופה של טענה, כפי שכולם מוזמנים לעשות, ולא לגופה של טוענת? ובאשר למה שכתבת, תודה על הדאגה אבל אני חווה כל דבר שברצוני לחוות, יחד עם בן זוג מופלא, אוהב ומרגש. בבדס"מ, כמו בכל דבר אחר, אנו אלה שקובעים את הגבולות. השאלה היא רק אם יש קווים אדומים. לתפיסתי, יש, והדעה האישית שפירסמתי פה אינה מיועדת דווקא למישהו כמוך, שחושב שהוא יודע הכל, אלא לצעירים ולמתלבטים יותר, שגם עבורם הבמה הזו הוקמה. וזיקית יקרה, תודה:)
12 באוג׳ 2003, 16:47
מאסטר יקיר​(שולט)
הלוואי...
המלכה לירז, הלוואי, הלוואי ולו מתי מעט יפנימו את דברייך במאמר זה! ה"בריחה" אל עולם הבדס"מ, אכן, לא אחת נעשית רק לשם ניסיון למצוא איזו/ה בת/ן זוג, כי החברה הוונילית, שמסתבר כי אכזרית היא יותר מכל פעילות סאדו, דוחה אנשים שלא נראים הכי טוב. השימוש של ה"שולטים" בכוח שהם נוטלים לעצמם, הן מבחינה מנטאלית והן פיזית, לא אחת גרם, גורם ויגרום נזק בלתי הפיך לנשלט/ת, אשר כל רצונם היה להתמסר, לתת את עצמם באמת ובתמים. "גניבת שליטה" על מישהי/ו חסרי אונים, היא חרפה לקהילה! בושה לחבריה! ואלה, כמו ה"אדון" ש"השכיל" לטעון כלפייך ולא כלפי הטענה שלך, אלה אותם מתחזים אשר שופכים אור שלילי על הקהילה כולה! יש ניצול! יש ניצול מיני! יש ניצול כספי! יש עבירות פליליות! יש מי שרוצה לזעוק את העוול הזה החוצה, וישנם מתייפיפים, שהרחקתם מהקהילה נחוצה בהקדם ויפה שעה אחת קודם!
12 באוג׳ 2003, 22:34
Neo
כל הכבוד
המלכה לירז, מסכים ומזדהה עם דברייך, לרבות ראייתך לגבי BDSM מהוא וההפרדה שעשית בסוף המאמר בין אנשים המגיעים לעולם הזה מתוך אהבה ( ואני יוסיף גם תאווה ) לבין אילו המגיעים מתוך חוסר - בין אם זה בצומת לב, בדמות אבאית בחייהן, הערכה עצמית וכו'. כמו כן, כהרגלך בקודש, דבר דבור על אופניו מבחינת סגנון הכתיבה. כל הכבוד :-)
13 באוג׳ 2003, 0:54
ram​(שולט)
כולי תקווה
כולי תקווה כי דברייך יטמעו במוחם ובמחשבותיהם של הגברים והנשים בקהילת הBDSM אשר חושבים ,כפי שאת הגדרת זאת בצורה הכי טובה, כי להם מותר לעשות ככל העולה על רוחם בשם השליטה וכי עולם הBDSM הנו עולם ללא גבולות למעט אלו שהם מציבים . זהו דבר חסר אחריות אשר עלול להמיט קלון על כולנו !
13 באוג׳ 2003, 6:39
nerissa​(אחרת)
נהדר לירז
סומכת ידיי על מילותייך. כתבת טוב ומקיף. אהבתי :)
13 באוג׳ 2003, 6:42
constelision
עלוב וחסר ביטחון
לא פלא שאני שומע את זה ממך , שהרי זה לא חדש שאת חסרת בטחון לשמוע את דברי החכמים , מקווה שתלמדי להתמודד עם עוד רעיונות שחלקם גדולים עליך ! ואם התכוונת לסיפוריו של SEAMASTER בעיני הוא גאון עם סיפורים גאוניים .
13 באוג׳ 2003, 8:43
Neo
תגובה ל Seamaster ו - constelision
כמה מעניין זה שכותב התגובה האחרונה - constelision, אומנם מעריץ את סיפוריו של SEAMASTER ושותף לדעתו חסרת הבסיס והלא עיניינת על המלכה לירז..., אבל - משום מה תאריך ההצטרפות שלו לכלוב הוא היום ! SEAMASTER - זה אתה בעוד ניקים או שאתה משלם למישהו בשביל זה ? במקום להגיב בצורה עיניינית, SEAMASTER תוקף ללא רסן וללא כל נק' או התייחסות רצינית, ואילו הקוסטילישיין הזה הוא כפי הניראה כפיל הנועד לחזק את ידו. מי באמת חסר ביטחון פה אה ?
13 באוג׳ 2003, 10:11
המלכה לירז​(שולטת){כ}
הבהרה
תגובתו של constelision גרמה לי לחשוב שקיימת אי הבנה מסויימת, ואולי שפכה אור גם על תגובתו של סימאסטר, אז למען הסר ספק: המאמר אינו מתייחס ל"סיפורים" בדויים, לפיקציה, פרוזה, ליריקה, ושאר פירות הדמיון והפנטזיה, אשר כבודם במקומם מונח ואשר הלגיטימיות שלהם, כצורת הבעה אישית, אינה מוטלת בעיניי בספק. המאמר מתייחס אך ורק ל"סיפורים" במובן האמיתי והמוחשי של המילה, סיפורים ותופעות אנושיים בריי-קיימה, בהם נתקלנו בשבועות האחרונים. ונריסה, ראם, ניאו ודום ניו בוי, תודה...)(
13 באוג׳ 2003, 10:26
השולט אור​(שולט)
מילים כדורבנות
הטבת לכתוב. מוטלת החובה על הקהילה שלנו להגן על הפרטים שבה. חיבור בין צעירונים למבוגרים בעיקר כשמדובר בבדסמ עלול להיות חיבור של ניצול (ולפעמים אפילו חיבור שמנוגד לחוק), וזו חובתנו כקהילה לנסות להגן על הצעירים הללו, שלעיתים נשמעים מאוד בטוחים בידיעת ובהבנת הצרכים שלהם, אבל בפועל, ברוב המקרים, גורמים לעצמם נזק נורא.
13 באוג׳ 2003, 11:07
השולט אור​(שולט)
וסימאסטר
התגובה שלך ממש לא מוסיפה לך כבוד.
13 באוג׳ 2003, 12:26
תמי
לא מאסטר!
סימאסטר, אתה בסך הכל זיבלון קטן ומטופש, נקווה שתהיה לך די בינה כדי להתפוגג באויר ולו רק לזמן מה....
13 באוג׳ 2003, 18:17
M.RA​(שולט)
תשובה ל-SEAMASTER
ע"פ תגובתך נראה כי לא הבנת כלל את דבריה של המלכה לירז או שמא יש לך משהו אישי נגדה ומצאת לך במה להביע בה את דעתך בצורה של התנגדות לדבר שיש לדון עליו בצורה בוגרת וענינית אשר נוגעת לכלל הקהילה . בעיה מאוד מאוד מסוכנת של אנשים בגיל העמידה אשר מנצלים צעירים לא מעוצבים סופית מבינה נפשית למטרת סיפוק עצמי . הדבר עלול להמיט אסון על כולנו !
14 באוג׳ 2003, 6:51
gifted​(מתחלף)
מסכים עם כל מילה של המלכה לירז
שמחתי כל כך לקרוא את המאמר שלך. אני חושב שחשוב להשמיע את קול ההגיון במיוחד בעולם כמו שלנו, שסובל מדימוי רע במיוחד בגלל הפרונט האפל שלו. כל הכבוד
15 באוג׳ 2003, 12:04
vicious​(שולט)
תודה רבה
סוף על סוף משהו העלה את הנושא המשמעותי ביותר ב bdsm תודה רבה מאמר לעניין תפנימו כולכם!
15 באוג׳ 2003, 23:42
סנדרה מכשפה קוסמת​(שולטת)
הלוואי שרק חלק יכבדו...
לא פעם, נפלו עלי נערות ונערים בצטים, אצלי תמיד זה מסתיים בסרוב וגם הסבר על העולם הזה שלנו... אבל לא פעם, עולה בי המחשבה ומה עם איזה דום או דומית "חרמנים" ינצלו את הרצון התמים לעולם החדש שלהם? כולי תקווה באמת, שכולם קודם יכבדו אחד את השני, בראש ובראשונה כבני אדם ואח"כ כסאבים או סביות, דום או דומית. הרי כולנו "אנשים רגילים"!
19 באוג׳ 2003, 5:26
נוי
כן סנדרה
וזה אחרי שהשיפחה הקודמת שלך היא בת 19...
21 באוג׳ 2003, 8:56
רשע​(שולט)
יפה
יש אנשים שהעובדה שהם מסתתרים מאחורי מחשב גורמת להם לנהוג בחוסר כבוד והיתחשבות לזולתם. לא צריך לקרוא לכל מי שאינכם מסכימים עם דעותיו זיבלון קטן וכו. מין עם קטינים היא עברה ברת עונשין במדינת ישראל וחשוב שקולנו נחזיק בדעה שהיא טאבו ואפילו נפעל כנגד עברינים אחרים. באשר להפרשי גילאים בזוגיות. כאשר ילדה בת 18 מקימת איזה סוג של יחסים זוגיים עם מי שגדול ממינה ב20 שנה יש לזה סיכוי לא להצליח וקשר כזה גם בין וניליים לא יהיה שויני אלה הבן זוג המנוסה יותר יהיה גם הדומיננטי (אני לא יכול לשפוט, אשתי צעירה ממני ב10 שנים)
25 באוג׳ 2003, 8:33
חתולההה
היי לירז
קראתי את כל מה שכתבת בעומק רב,אני עוד מעט שנה כאן באתר.והספקתי להכיר ולדבר עם כל מיניי אנשים כאן,וכן יש הרבה כאלה שרק עושים שטויות ודברים לא טובים,אני תמיד הולכת לפי הרגש ובדרך כלל קולטת דברים מסויימים שלא נראים לי הגיונייים ומסוכנים.מאוד חשוב מה שציינת כאן ואני מקווה שכולם יקחו את המילים האלה לתשומת ליבם.כמו שאמרת אנחנו קודם כל בניי אדם והמטרה העיקרית פה בעולם הזה הוא לא לפגוע באף אחד כי זה מה שחשוב.מיאוווווווווו חתולההה
7 ביולי 2006, 11:11