סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הפינה של נריסה - דום נכה פיזית

מאת nerissa​(אחרת)     28 ביוני 2007
דום נכה פיזית.

איך אנחנו הכנועות יכולות לעכל זאת? עד כמה זה "מתנגש" עם ההגדרות הבסיסיות של הדמות הדומיננטית החזקה שתוביל אותנו לגן עדן?

העולם הזה, במיוחד בהתחלה, הוא כל כך רומנטי עבור רבות מאיתנו. גבר חסון ואסרטיבי שיכבוש אותנו וישא אותנו על כפיים (או יגרור אותנו בשיער ראשנו) אל מערת העונג המושלמת.

בתחילת דרכי בעולם הזה, כולו היה עטוף עבורי בצמר גפן ורוד ומתוק ומגרה... רומנטי לגמרי. כמה צבעוניות היתה בעולם האפל הזה. כמו להיכנס לדיסקוטק אפלולי עם מוזיקה המרעידה את הפופיק, האוויר כבד במיניות ועשן והאורות המהבהבים ממסטלים אותך.

כשנשלחתי טרם כניסתי לעולם הזה ע"י חבר יקר לקרוא, לקרוא ועוד קצת לקרוא – חרשתי את העולם הווירטואלי בחיפוש אחר מידע. כיוון שהקהילה הישראלית בזמנו לא ממש היתה קיימת מלבד פורום אחד קטן ואינטימי באתר קטן ואינטימי – המידע היה באנגלית.

הלכתי לאיבוד בין חוקים וראשי תיבות ומילים ארוכות ומינוחים...

עד שהגעתי אל הגוריאנים (זרם בקהילה הבדס"מית החי חיי יומיום מלאים על פי סדרת ספרים שכתב ג'ון נורמן על עולם מקביל בשם GOR).

כשנתקלתי לראשונה בזרם הגוריאני של הבדס"מ העולמי, הרגשתי שהגעתי הביתה. זה ענה בדיוק לדמיון הרומנטי שפיתחתי על עולם הבדס"מ.

עולם של גברים דומיננטיים ושפחות טוטאליות. טקסיות מהפנטת, חוקים, תנוחות... יאמי אמיתי!
טבעתי בצ'טים הסגורים שלהם, בסיפורים, נחשפתי לשבט כזה ואחר.

המאסטר הראשון שהיה לי במשך תקופה ארוכה מאוד, אילף אותי על ברכי כמה מהטקסים והחוקים הגוריאנים. כמה קל היה להתחבר לזה. כמה קשה היה.
החשיפה הזו לעולם הגוריאני גרמה לי לרצות הכול. טוטאליות. לגמרי. עד הסוף.
חייתי בסרט.
הפכתי לזקוקה לעוצמה שמולי. לכוח הזה שמכווץ אותי תחתיו, לאנרגיה החזקה יותר ממני.

כשנתקלתי לראשונה בדום-דרופ, לא הצלחתי לעכל זאת. זה ריסק את המשקפיים הורודים שלי.
מאסטר לא יכול להישבר! מה פתאום! מאסטר לא צריך להגיד "פוס, לא משחקים כרגע. כמה חודשים אני צריך להיות ונילי."
מה ונילי?! נו טוב, רק קצת...
והיד המלטפת שלא הכאיבה התחילה להיות מעיקה.

בשלב מסוים הכול נשבר בי. הייתי זקוקה לדום, לא ל...מאהב ונילי. העובדה שאני מפספסת את כל המהות כאן ואני הופכת לאגואיסטית, זה בכלל לא צף אצלי. רק הצורך ההוא מבפנים.
ועל הצורך העמוק ההוא המאסטר כבר לא ענה.

דום-דרופ לזוגות בקשר עמוק וארוך יכול להיות פסק זמן מרענן. לשני הצדדים. ויכול גם להיות הרסני.
כשהצד השולט מפסיק בזמן שהצד הנשלט בשיא האטרף, בשיא ה"אילוף", בשיא הציפייה ליותר ולעוד – האיזון העדין של הדדיות בקשר נשבר.

פתאום, מי שנתפס אצלך כאדם הכי חזק עבורך שיש – הופך להיות חלש. פתאום הוא "צריך" אותך. פתאום הוא נשען. זה מרסק את הרומנטיקה שבעולם הזה אל תוך המציאות.
גם אני התרסקתי.
גם אני "נפלתי" בנקודה הזו.

הבדס"מ עבר פאזה.
העולם הזה איבד מהוורדרדות הרומנטית והפך מוחשי יותר ופחות רוחני. פחות מיסטי.

אפשר אולי לראות דום-דרופ כ"נכות" זמנית. ונכות כמו כל נכות יכולה להרתיע, ויכולה שלא להפריע בכלל. להיות חלק ממערכת יחסים. מקובלת כמו הנסיקה מעלה.

מה קורה אם מלכתחילה כנועה קושרת את גורלה עם דום נכה?
יש בינינו דומים בכיסאות גלגלים. יש בינינו דומים עם נכויות אחרות.

איך אני ככנועה יכולה להיכנע לאדם שיש בו חולשה ברורה אליה אני מודעת? חולשה ששנינו מודעים אליה? איך זה מתחבר לטוטאליות העוצמתית שדום אמור להכיל? איך אפשר לאבד שליטה כשאת מוגבלת בכך? כשאת צריכה "לעמוד על המשמר" כי הדום שמולך עלול להיקלע למצב פיזי בו יזדקק לך? איך במצב כזה עוצמים עיניים ומשחררים, כשבעצם נדרש ממך להיות תמיד עם עין אחת פקוחה?

בפעם שעברה סיפרתי שהבדס"מ שלי שונה כיום.
אני וברק משחקים בדס"מ – אבל בע"מ.

רובכם כבר יודע שברק חולה אפילפסיה (והנה חדשות למי שעדיין לא יודע). ברק נכה 100 אחוז.
כן – הוא היה נכה עוד הרבה הרבה לפני שהכרנו. עוד מנעוריו.
כן – ידעתי על נכותו כשהתחתנו.
לא – זה לא הפריע לי. כפי שאמרתי פעמים רבות – לו יש את האפילפסיה, לי יש את הנמשים. כל אחד והנכות שלו.

זה לא משנה בחיי היומיום או בבחירה שלי בו כגבר חיי/אבי ילדיי וכו' - אבל זה כן מפריע כשזה מגיע ל"עולם האחר". לעולם הבדס"מ.

לא אוכל להיכנע לגבר שאני צריכה להיות תמיד בכוננות איתו שמא יזדקק לי. כדי להיכנע צריך לשחרר. אי אפשר לשחרר בצורה מוחלטת כשאת צריכה לפקח במקום מסוים על הדום שלך.

לדוגמה – אני לא יכולה להיות חסרת אונים פיזית במשחקי ה-SM שלנו. לא יכולה להיות מנוטרלת פיזית בגלל הסיכוי שברק יקבל התקף באמצע סשן ויזדקק לי (אין קשירות מוחלטות, אין ממיפיקציה שאני אוהבת וכו').
אני לא יכולה להרשות לעצמי להיכנס לספייס. לא יכולה להתנתק לגמרי בגלל הידיעה שייתכן ו"יזדקקו לשירותיי".

אז כן – מתפשרים. ביני לבין ברק לבין הפילגש הארורה הזו (המחלה), אנחנו מוצאים דרך רגועה יותר. אמנם שטחית הרבה יותר מאשר יכול להיות, אבל כזו המרגיעה מעט את הצרכים גם אם לא ממלאה אותם.

ברק רוצה ויכול יותר – אבל לא יכול איתי.
אני צריכה ורוצה יותר – אבל לא יכולה איתו.
הבדס"מ שלי הוא שונה. הוא לא מה שאני צריכה, הוא מה שהמציאות, הזוגיות ובעיקר האהבה שלי רקמו עבורי.

כמו כל זוג, מוצאים את הדרך ללכת בין הטיפות.

ככנועה/שיפחה, את נדרשת להכיל את מי שמולך בצורה מוחלטת. מצופה ממך לכך. להכיל אותו ברגעיו החזקים כמו גם ברגעיו החלשים – ואותם יש לכל אחד רק בדרגות שונות. בדיוק כמו שאת מצפה ממנו שיכיל אותך בכל רגעייך – הן החלשים והן הקשים/מרדניים.

דום נכה לא יכול לעשות הכול. הוא מוגבל. מי שכורכת גורלה ומתמסרת לדום נכה, צריכה לדעת ולהבין שהיא מתפשרת ואולי תצטרך "להקריב" חלק מהפנטזיות שלה. צריכה לוותר על משהו.. וזה משהו ששני הצדדים מודעים או חייבים להיות מודעים לו.

זה לחלוטין לא אומר שדום נכה לא יכול להיות דום פגומושלם עבור מישהי ולמלא בה את החסר. יש די והותר דומים בריאים וחסונים שלא מגיעים לקרסולם של נכים רבים מבחינת מילוי צרכים.

הכול עניין של תיאום ציפיות מראש בדיוק כמו בכל התחלת קשר. ואני מבטיחה לכם – זה לא הופך את הקשר לפחות איכותי. רק לשונה.

אני יודעת שיש בי חוסר צועק. גם ברק יודע.

אני לעולם לא אוכל להיכנע לגמרי לברק (כמו שהבפנים צריך ורוצה), והנכות שלו היא רק סיבה אחת. הסיבות הנוספות לעולם הפשרות שלי תעלנה בהמשך – בטורים הבאים. מה שכן - אני שלו לעולם ועוד כמה גלגולים אחרי, למרות ואפילו בזכות אותן פשרות.

כי כך בחרתי.

aquanova​(שולט)
קטרזיס
הקטרזיס, או הליך ההטהרות, ניתן להגדרה לא ממצה כשילוב בין טראומה (עונש, סבל וכ"ו) שנוחתת על הדמות, לבין התעוררות של מחשבות או תפיסה חדשה (בצל הטראומה או בצמוד לה) של הדמות על עצמה. אני מקווה שזה ממצא את התחושה שלך אחרי ששיתפת אותנו באמת שלך, אני מאוד מעריך את הכנות שלכם, את הכח לשתף ולקבל את המצב כמו שהוא, רק לאישה חזקה מבפנים יש את הכח לזה, חשבתם אולי על פתרון פשוט שיהיה איתכם דום או שפחה נוספת למקרה ומשהו קורה?
29 ביוני 2007, 4:26
Tobias​(אחר)
אמא נריסה :)
מהיום הראשון שלי פה היית לי דמות לחיקוי. מעריץ את האהבה והכנות שלך. חיממת לי את הלב יקרה שלי.
29 ביוני 2007, 11:48
The Beast​(שולט)
לא מכיר אותך אז שואל
האם שקלת את האפשרות למצוא דום חזק שאצלו תוכלי להיכנע כפי צורכך וכשאת עם ברק לעשות סוויץ ולשלוט בו? כך אולי תוכלי ליהנות מלהשלט ואולי גם מלשלוט, מה גם שכשאת תשלטי האחריות כולה שלך כולל לדאוג לברק אם חו"ח יקבל התקף אפילפטי. (בהנחה שבכלל מתאים לשניכם) :))
29 ביוני 2007, 12:53
nerissa​(אחרת)
קצת תשובות..
איש-זאב, בהחלט חשבנו על זה, וכמו ביומיום - נכות באופן כללי ואפילפסיה בפרט מרתיעים אנשים מאוד. כבר היו לנו סשנים משותפים עם זוגות אחרים אבל גם אז - נשארתי "עם עין פקוחה". כנראה שזה מוטבע בי. לשמור עליו. זה מצריך מבחינתי המון עבודה וכנראה רק קשר כזה (עם שותף/שותפה) לאורך זמן יוכלי להביא אותי לנקודת השחרור. "חיה", לא ברק ולא אני - שנינו לא מתחלפים והצד השני של השוט לא מעניין או מושך אותנו. הוא דומיננט ואני כנועה. טבי - אוהבתותך }{
29 ביוני 2007, 16:00
רחפנית-הדומית המרחפת​(שולטת)
מדהימה אחת.
כל פעם את מצמררת אותי מחדש, בכנות הבלתי מתפשרת שלך, באהבתך הענקית לאישך, לצד המודעות לצרכים שלך. בכתיבתך המופלאה. אוהבתותך כבר אמרתי לך זאת.
30 ביוני 2007, 6:22
Queeny​(מתחלפת){being}
זוגיות
מה שבעיקר חשוב בעיני במה שכתבת (או, בעיקר עניין אותי) הוא על הבחירה, שהיא אף פעם לא מושלמת. שתמיד יש איזה חוסר צועק אבל משלימים איתו בגלל האהבה, ששווה יותר. תודה.
30 ביוני 2007, 7:27
הבהבית מחפשת כלבלבית
פשרות יש בכל זוגיות
בדיוק קוויני בכל זוגיות יש פשרות ולא פשוטות הנכות לא מיחדת את זה לעיתים לנכה, בשל היותו נכה , יש תעצומות נפש ויתרונות שלפרטנר אחר אין אותם. היתרון בפוליגמיה הוא סיפוק אותם צרכים חסרים מבלי לפרק את הקשר הקיים. .
30 ביוני 2007, 10:07
Queeny​(מתחלפת){being}
פוליגמיה או פשרה?
הבהבית, נכון מה שכתבת, פוליגמיה בהחלט יכולה להיות פתרון שלא יצריך פשרות מבני-הזוג. מצד שני, זה סוג של פשרה על הבלעדיות של הזוגיות (פשרה כמובן למי ששואף לכך).
30 ביוני 2007, 13:32
קייל​(לא בעסק)
קודם כל זה כתוב מדהים
האהבה שלכם זה לזו כנראה מנצחת הכל האם חשבתם על האפשרות שיהיה צד שלישי צופה בסשן, שהתפקיד שלו/ה יהיה לוודא שאת יכולה לאבד שליטה ולהיקשר וכו' על ידי ברק ולהתערב ברגע שברק חוטף התקף? זה יכול לפטור את שניכם מהצורך להיזהר כי יש מישהו שלישי ששומר עליכם. בכל מקרה, כנראה שהחיים שלכם מלאים מספיק
30 ביוני 2007, 15:56
נועני (נשלטת)​(לא בעסק)
מרגש ומקסים
התרגשתי לקרוא מה שכתבת. כנראה שלא משנה באיזה סוג של יחסים, "אהבה אמיתית" היא מעל הכל. זה מאד מרגיע אותי. תודה
30 ביוני 2007, 20:13
עקשנית​(נשלטת)
לא התחברתי
משום מה התחושה שלי כשקראתי את הטור היא שאת מספקת הסברים למה בעצם ברק "לא מספיק טוב" כדי להיות שולט. כמעט מתרצת. ובנוסף עוד תחושה היא שהדום הנחשק שלך הוא "פנטזיה". בעיני בדס"מ הוא זוגיות גם אם לא זוגיות בפועל יום יום. ז"א אדם שישלוט עליי לא ישלוט רק פיזית אלא ידע עליי הכל ויהיה מעורב בכל וישפיע עליי בתבונתו גם אם הקשר צדדי שולט עבורי זה עולם ומלואו אבל מבחינת היחס שלי אליו ומהות הקשר ולא "כמה" אני נשלטת. ובכללו בנוגע לטור שלך כל זה שהוא נשבר והתחלש ובאיזה מקום ברחת על נפשך זה לא ראוי לשבח בעיני רק בגלל החוסר אנושיות שבעניין. זה עדיין בנאדם כן? גור או לא גור או אנלא יודעת מה. בעיני זה מכוער שסאבית לא יכולה לעולם להיות בשביל אדונה כשהוא נחלש. את מכירה אדם שלא נחלש? שאין לו רגעים קשים? אני לא הייתי לוקחת את הטור כ"מנטרה" בנות יקרות. אלא כבדס"מ האישי מאוד של נריסה ורק משם זה עוד איכשהוא בסדר. לי זה צרם.
1 ביולי 2007, 5:56
מנהל החשבונות​(שולט)
לא לעולם חוסן
לא לעולם חוסן,גם לאדונים יש לפעמים רגעים של שבירה ורגעים שזקוקים למנוחה
2 ביולי 2007, 13:33
LordAmra​(שולט)
מכיר אותך נריסה
המוןןןןןןןן שנים. עוד בשלהי הגילוי שלך של העולמות, בזמן ובדרך הליכתך אצל הגוריאנים, בשינויים, בהתלבטויות, לא תמיד לידך, יותר נכון, המון לא לידך, אבל תמיד שם, רואה, שומע, מחייך, מכיר. יודע מה עבר בך כשכתבת את זה, וגאה בך שיכולת להיות כה כנה עם עצמך קודם כל בכדי להבין. אחד הדברים החשובים בי ביותר, הוא ההבנה העצמית. בלי להבין מבפנים, מבחוץ לא ניתן להגיע לעומק שניתן יחד אם ההבנה. למרות שאנחנו נפגשים במקרה, בצ'ט, סתם פה ושם, תמיד יש חיוך אפילו למילה האחת של השם. תמיד יהיה. את במובחרות נריסוש. ככה זה.
3 ביולי 2007, 13:51
SIVAN​(אחרת)
כמה חזק
ריגשת אותי, .... את מדהימה.
4 ביולי 2007, 21:29
זרה מוכרת
יקירה
מס' השנים שאנחנו מכירות לא עוצר את העובדה שבכל פעם שאת מספרת אותך, פותחת עוד רף בתריס הזה של חייך את מרגשת עד דמעות. תודה על השיתוף הכנה שלך. לעקשנית היקרה. למיטב ידיעתי, מדובר כאן הטור של כתיבה לא במורה נבוכים או נבוכות ללימוד בדס"מ על בוריו. מעצם כך ברור לכולנו שמדובר כאן בעולם של הכותבת (AKA נריסה) ולא בתורה מסיני. יש מי שיסכים איתה, ויש מי שלא.
17 ביולי 2007, 14:15