סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

דום פנטזיה

מאת זאלופון​(שולט)     28 באפריל 2004
"דום פנטזיה" הוא דום כפי שאנשים מחוץ לעולם הבדסמ בדרך כלל מדמיינים לעצמם את הצד הסאדיסטי בסאדו מאזו: קשוח, אכזרי במידה, רציני, סמכותי, מרוחק, משפיל, סדיסט, מתייחס לנשים כאל אובייקט נחות ולא מגלה תכונות לא דומיננטיות של בני תמותה רגילים. סאביות בתחילת דרכן בבדסמ נוטות לחפש להן דום כזה. לרוב, הראשון מהסוג הזה הוא גם היחיד. למה הן מחפשות אותם ולמה הן מתאכזבות מהם?

בטרם אתחיל בניתוח, עליי להציב מספר סייגים: ראשית, התופעה זוהתה על סמך מספר מקרים שיצא לי אישית להכיר, לקרוא או לשמוע עליהם. כמובן שאין היא מתיימרת להיות נכונה לכל מקרה ומקרה. מן הסתם יש סאביות שאינן מפנטזות על דום כזה, ויש גם סאביות שמפנטזות ונהנות מהגשמת הפנטזיה.

שנית, התופעה נותחה בעיקר באמצעים רציונליים וללא עריכת מחקר וראיונות עם סאביות שיכלו לחזק או להחליש את רעיונותיי, או לתת רעיונות נוספים וזוויות מבט אחרות. כיוון שהתופעה מאד מעניינת אותי, אשמח לשמוע מסאביות ש"היו שם" ויכולות לאפשר לי להגיע להבנה עמוקה ורחבה יותר של הנושא.

שלישית, למרות הנימה השלילית לכאורה כלפי התופעה, אין בכוונתי למתוח עליה ביקורת. סאביות שאצלן היא קיימת, לא זו בלבד שכנראה שלא ניתן למנוע ממנה להתקיים אצלן, אלא שמאד יתכן שהמימוש שלה והגילוי ש"את זה לא" הוא שלב הכרחי בדרך לידיעה של "זה כן".

מתוך הגדרת "דום הפנטזיה" כ"דום כפי שאנשים מחוץ לעולם הבדסמ בדרך כלל מדמיינים לעצמם את הצד הסאדיסטי בסאדו מאזו" מובן מדוע סאביות חדשות מצפות למצוא אותו בהגיען לבדסמ. הן באות מבחוץ עם הפנטזיה של איך צריך להראות ולהתנהג דום אמיתי, קשוח ואכזרי ותמיד יודע הכל, ואת זה הן מחפשות. הן יעדיפו דומים כאלה על פני דומים שמתנהגים כמו בני אדם ומתייחסים אליהן כמו לבני אדם, שמסוגלים לדבר גם בגובה העיניים, שנותנים חום ועדינות ואמפתיה. הללו אינם תואמים את התמונה שיש להן בראש לגבי "מיהו דום" והם מסווגים כלא מספיק דומיננטיים: "הוא לא יכול לשלוט בי", "הוא לא מספיק חזק" וכדומה.

סאביות מנוסות, לעומת זאת, נוטות להעיף דומי פנטזיה כאלה לקיבינימט כבר אחרי משפט הפתיחה שלהם, שפעמים רבות כולל סוגים שונים של בעלי חיים ההולכים על ארבע, הוראות שונות ומשונות או הבטחות מפתות לתענוגות מכאיבים. המנוסות מחפשות דום בצורה שהרבה יותר דומה לחיפוש בן זוג, גם אם אינן מעוניינות בו כבן זוג (ולרוב הן כן): הוא חייב למצוא חן בעיניהן כאדם, לזכות בהערכתן ולתת להן כבוד והערכה משלו.

רוב הסאביות החדשות מגלות לאחר התנסות או שתיים עם דומים שכאלה שהפנטזיה כשמה כן היא – רק פנטזיה, ובמציאות הן רוצות דום אותו יכולו להעריך ולאהוב בזכות האדם שבו, ולקבל ממנו יחס דומה. להיות אובייקט מיני מושפל וחסר אונים בצורה נטולת גבולות היא פנטזיה מגרה מאד, כי בפנטזיה אפשר ללכת הכי רחוק ושום דבר רע לא יקרה, שהרי זה טבעה של פנטזיה: גם אם אופיה הוא לאבד שליטה לחלוטין, הרי שעדיין המפנטז שולט לגמרי בכל מה שקורה לו בה, כולל מתי לסיים אותה. במציאות פני הדברים שונים, ורוב הסאביות מגלות שהן מעדיפות להיות סאביות אהובות ומוערכות של גבר מיוחד להן על פני לשמש אובייקט מיני מושפל לדומים אקראיים שעבורן הם סתם "אדונים" ועבורם הן סתם "כלבות". מדוע הן מגלות זאת ולמה הן חשבו שזה יהיה אחרת?

על מנת לחדד את הרעיון, אפשר להשוות את הפנטזיה הזו לפנטזיה נוספת שנשים רבות חולקות, גם כאלה שמעולם לא שמעו על בדסמ – פנטזיית האונס. אותן נשים אינן באמת מעוניינות להאנס במציאות, משום שבמציאות אין להן שליטה על האונס. בפנטזיה הן יכולות לבחור אנס כרצונן, שיעשה בהן רק מה שהן רוצות (גם אם לכאורה בניגוד לרצונן), ומעשים אלה ירגישו טוב ולא יותירו בהן שום משקעים, פיזיים או נפשיים. המציאות, בניגוד לפנטזיה, לא מתנדפת ברגע שאומרים "די", ואפילו לא ברגע שאומרים סייף וורד. באונס אמיתי עושים מה שהאנס רוצה ולא מה שהנאנסת רוצה, שום דבר לא מרגיש טוב וגם כשזה נגמר, זה לא נגמר.

בדיוק באותה מידה, במציאות עושים מה שדום הפנטזיה רוצה ולא מה שהמפנטזת רוצה שהוא ירצה, מה שהוא עושה לא בהכרח מרגיש טוב כמו בפנטזיה, אפילו אם הוא עושה את אותם הדברים שבפנטזיה הרגישו טוב, והחוויה אינה חסרת משקל אלא היא חלק ממשי מהחיים (הכוונה ב"חלק ממשי מהחיים" ברורה בנושא האונס, אבל אולי דורשת הבהרה בנושא הבדסמ. דוגמאות: סאבית אשר מרגישה רע עם עצמה בדיעבד כשהיא חושבת כיצד הושפלה עד עפר. סאבית הכמהה לבן זוג שיחבק ויאהב, אך הקשר עם דום הפנטזיה, שלא עושה זאת, מונע ממנה אפשרות לבן זוג כזה. סאבית שנפגעה פיזית או נפשית מדום פנטזיה שלא ממש שם עליה. וכו'). לפיכך מימוש הפנטזיה שונה מהפנטזיה עצמה הן בתוכן והן בהשפעה שלו על הסאבית, ומכאן ברורה אכזבתה.

עד כאן ההקבלה בין פנטזיית האונס לפנטזיית הדום. ההבדל המהותי נעוץ בכך שבעוד שרוב או כל הנשים שמפנטזות על אונס אינן מעוניינות להגשים את הפנטזיה הזו ולהאנס באמת, רוב הסאביות המפנטזות כן מעוניינות להגשים את הפנטזיה ורובן גם עושות זאת. למה?

התשובה הכוללת היא שהסאבית, בניגוד לנאנסת, מרגישה בטוחה יותר בכך שמה שהיה טוב בפנטזיה יהיה טוב גם במציאות. לכך יש שתי סיבות עיקריות: ראשית, אונס הוא דבר שמוכר לכולנו על כל מה שכרוך בו, וגם אלה מאתנו שלא נאנסו יודעים כמה הוא נורא, ועם כל מה שאנו יודעים עליו – מעולם לא שמענו על מישהי שנהנתה ממנו. בעלת פנטזיית האונס גם היא מודעת לכך, ואי לכך יודעת כי סביר מאד שגם היא לא תהנה לו תיאנס באמת.

סאבית מתחילה לרוב אינה יודעת כמעט בכלל למה היא נכנסת. היא מגיעה עם הדיעות הקדומות שיש לרוב האנשים אשר זה מקרוב באו במגע עם בדסמ, והדיעות הקדומות הללו הן בדיוק יחסי השפלה, ביזוי וניצול טוטאליים כפי שמופיעים בפנטזיה. במילים אחרות, בניגוד לנאנסת שיודעת כי במציאות זה לא נראה כך ולא נהנים מזה, הסאבית המפנטזת חושבת כי במציאות זה נראה בדיוק כך, היא יודעת כי יש אנשים שאוהבים סאדו-מאזו ויחסי שליטה ונהנים מהם ורואה עצמה ככזו, ולפיכך הגיוני לממש את תאוותיה בדרך בה היא חושבת שהן נראות במציאות. כיוון שאין לה די היכרות עם העולם הזה, אין לה שום סיבה לחשוב שהמציאות לא תהיה תואמת לפנטזיה והיא לא תהנה מהמימוש, כי הרי זו, לכאורה, הדרך לממש.

שנית, הסאבית מודעת לכך שבמציאות כמו בפנטזיה, יהיה לה חופש בחירה. הנאנסת יודעת שבניגוד לפנטזיה, במציאות היא לא תוכל לבחור לעצמה אנס כלבבה, לא תוכל להגיד "די" ולמעשה לא תוכל להשפיע כלל על מה שקורה. הסאבית יודעת שהיא בוחרת באדונה ממש כפי שהוא בוחר בה ואין לו יכולת להכריח אותה לציית כנגד רצונה (אם יעשה זאת, הוא כבר לא יהיה חלק מפנטזיית הדום אלא מפנטזיית האונס...). תפישתה את היכולת שלה להשפיע על האופן בו תלבש הפנטזיה צורה במציאות מחזקת את אמונתה כי אופן זה יהיה לרוחה ומימוש הפנטזיה יענה על הציפיות ממנה. בפועל, השפעתה של הסאבית על אופן מימושה של הפנטזיה מגומדת על ידי הכבלים של הפנטזיה עצמה, שמכתיבים בחירת דום מסוג מסוים ואופן התנהגות ספציפי שלו וכלפיו.

מהשוואה זו ניתן לראות מה ההבדל בין פנטזיה למציאות ומדוע לא תמיד עונה המציאות על הציפיות שיוצרת הפנטזיה. ניתן גם להבין למה אשה המפנטזת על אונס מודעת לכך שהפנטזיה שלה לא תהיה מענגת במציאות, ולמה סאבית שמפנטזת על "דום פנטזיה" מאמינה שכן.

כאמור, בבדסמ הפנטזיה זוכה למימוש במציאות לעתים קרובות, אך לעתים רחוקות בלבד המציאות תואמת לפנטזיה. הסאביות המפנטזות מגלות לרוב שני דברים: קודם כל, שאין באמת אנשים שתואמים את הפנטזיה שלהן אלא הרוב הוא משחק, מסיכת "דום" שאותם דומי פנטזיה עוטים על עצמם, ושנית - שהן לא באמת רוצות דום מהסוג הזה, אלא מישהו שיהיה דום אבל גם בן אדם שיוכל לתת להן גם חום והבנה.

עד כאן ניתוח תופעת דום הפנטזיה אצל סאביות חדשות: מהות התופעה, מהיכן מגיעה הפנטזיה, למה היא לא תואמת את המציאות, מדוע הסאבית מאמינה שזה מה שהיא רוצה ומדוע היא מגלה שלא.

ישנה תופעה משיקה לתופעה הזו המתקיימת לא רק בסאביות חדשות אלא גם בחלק מהסאביות היותר מנוסות: קושי לערב "דום" עם "בן אדם". מדובר בגרסה מרוככת של דום הפנטזיה, שאותה אפשר לכנות בשם "דום אמיתי" (לרוב היא מתבטאת בצורה של: "הוא אחלה בנאדם, אבל הוא לא דום").

אם תבוא להכיר סאבית שכזו בגובה העיניים, תהיה ידידותי ומשעשע בלי לעשות פוזה, תנהל איתה שיחה על דברים שלא קשורים לבדסמ, סקס או הבעיות האישיות שלה, ובקיצור תראה לה שאתה ממש לא כולך דום – תאבד אותה. היא רוצה דום "אמיתי". היא לא מסוגלת להכנע או להמשך ל"סתם בנאדם".

במילים אחרות, קשה לה מאד להמשך ולציית לדום שהוא חתיך, חכם, נפלא, מבין, סמכותי ויודע מה הוא עושה – אבל גם פוחד פחד מוות מכלבים (הוא הולך מאחוריה כשיש כלב גדול), אוהב לשחק בסוני פלייסטיישן, לא מתרגש כשהיא קוראת לו "דביל", בוכה בסרטים רומנטיים, כותב שירים, אוהב להתכרבל איתה מתחת לפוך והשיר "אשליות" של ניסים סרוסי עושה לו ממש טוב על הלב.

התכונות הלא-דומיות הנ"ל (שרובן אגב לא מאפיינות אותי, למי שתהה) או דומות להן קיימות בכל אחד, דום או לא דום. חלק פשוט מסווים אותן. חשוב לשים לב שהן אינן סותרות את היות הדום "חתיך, חכם, נפלא, מבין, סמכותי ויודע מה הוא עושה". ובכל זאת.

הפרדוקס הוא שהסאביות הללו דווקא רוצות גם סתם בן אדם, מישהו מקסים ונחמד ורגיש ומתחשב שאפשר לאהוב ושיאהב אותן. הרי זה ממש משעמם להיות עם מישהו שיכול לדבר ולהתנהג רק כדום וזה כל מה שיש בו. הן אפילו מאמינות שאפשר למצוא "דום אמיתי" שהוא גם בנאדם כזה, אבל מכיוון שמי שמראה גם את הבנאדם שבו ולא רק את הדום כבר לא יהיה "דום אמיתי" – הסיכוי למצוא כזה הוא בעייתי. למרבה האירוניה – דום שהוא פחות או יותר מה שאותן סאביות מחפשות, בדרך כלל לא ייראה ולא יתנהג כדום כזה. הוא יתנהג, פשוט, כמו בנאדם.
הבעיה הזו, של רדיפה אחרי משהו שאינו קיים, היא לדעתי אחת הסיבות למיעוט היחסי של קשרים חזקים וארוכי טווח בקהילה ולייאוש המסויים השוכן בה בקשר למציאת בן זוג ראוי.

זד​(שולט)
נעתקו המילים מפי
בתור אחד שהתכונות האלו כן נמצאות בו (פחות או יותר...) פשוט הופתעתי לקרוא משהו מוגדר ובהיר כל כך. נכון, ביקור חטוף שלי במועדון הבהיר לי שאתה צודק. לא ניסיתי לשדר כלום מאשר שמחת חיים (יש לי והרבה) הומור (גם מזה לא חסר ברוך השם) ועניין אמיתי בבנות שפגשתי. משום מה הרגשתי שהיחס אלי הוא כאל "ברכה לבטלה" מישהו שאין סיכוי להשתמש בדומיותו. אחד כזה שפשוט "לא עושה את זה" עכשיו אני גם מבין למה. היה לי מוזר שבתור אחד שהצליח להוציא סאביות (בשורוק) מהרבה ויניליות, רוב נסיונותי כאן באתר ובמקומות אחרים נכשלו. אני חושב שמה שכתבת מסביר הרבה (נכון, אני גם משאיר פתח לעובדה שאני לא בדיוק נראה כמו הענק ההולנדי שמצליף על בסיס קבוע ב"דאנג'ן". אני מניח שהכלאה של מאט לה בלאנק - ג'ואי טריביאני - עם דוב נבון היא לא בדיוק משאת נפשן של סאביות אבל בכל אופן...) אני חושב שהעובדה שאני לעולם ניגש לסאבית מראש כבחורה ואחר-כך כסאבית היא בעוכרי. אבל מה לעשות? לא נראה לי לשנות את זה. תודה לך בכל מקרה כבר זמן רב שלא קראתי מאמר כל כך מוגדר מנוסח ואמיתי.
28 באפר׳ 2004, 23:31
שפחה טירונית​(נשלטת)
מאמר מרתק, אשמח לקרוא
עוד מפרי עטך מה גם שהעולם לתוכו נכנסתי לא מזמן אינו נהיר לי עדיין.
29 באפר׳ 2004, 4:39
"פוסי סלייב"​(נשלט)
"מוריד בפניך את הכובע"
כל הכבוד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! כתוב יפה, מיקצועי, נהיר ובא לתת פרספקטיבה אמיתית למתחילים ולחדשים וביכלל.(ישר כח והמשך לכתוב).
29 באפר׳ 2004, 6:24
volland​(שולט)
לא יכולתי לכתוב את זה טוב יותר
יכולת האבחנה וניתוח מרשימים.
29 באפר׳ 2004, 6:53
היצור
!!!BullsEye!!!
זאלופון, ידידי, אני מסכים איתך במליון אחוזים. ניסוח מדהים, ואבחנה מדיוקת, לדעתי. העניין הוא, שהצורך בחיפוש הפנטזיה במציאות, ובכך פיספוס המציאות, קיים אצל אנשים רבים, לא רק בבדס"מ, אלא בתחומים רבים. מכאן, רק הגיוני שגם בבדס"מ, אותו פרדוקס יקרה, ...וחבל. מאמרך שלח אותי לחשוב, ולכן אני רוצה להוסיף ממחשבותיי: מהו הרווח, הפרס, המקשר בין זיהוי המציאות, והרצון להגשים את הפנטזיה ? -כשסאבית, עוברת את שלב חיפוש "דום פנטזיה". ומצליחה למצוא דום שהוא גם בן אדם, שהוא נפתח בפניה ומביע גם רגשות שאינם בתחום ה"שולט", מישהו שהיא יכולה לסמוך עליו, בחיים בכלל, והוא עליה, מישהו שמבין אותה הכי קרוב שאפשר, כבת אדם ולא רק כסאבית. אז... יותר קל לאותה סאבית, לתת לדום זה חופש אמיתי, להגשים את הפנטזיות שלו ושלה. שהרי, הוא מכיר אותה הכי טוב, והוא יודע היכן נקודותיה הרגישות, והיכן למצוא סיפוקים ופנטזיות שהם המשך של מה שהיא פינטזה במקור. כך אפשר להיכנס יותר לעומק העניינים. כשהיא סומכת על הדום, כשהיא לא מצפה ממנו להיות סופרמן, נבנה אמון, המאפשר ל"פנטזיית הדום" לקרות במציאות. הסאבית תדע שהדום יודע לזהות את ריגשותיה, גם מבלי שתצטרך להסביר. לסאבית כזו, גם יהיה יותר קל להגשים את פנטזיות הדום שלה, מפני שכשיש מישהו, אפילו כמו חבר ילדות טוב, שמכירים ממש טוב וסומכים עליו, ומקבלים אותו כמו שהוא, הרבה יותר קל לעשות דברים למענו, גם אם לפעמים לא היית עושה אותם ככה. דום הפנטזיה, יכול להיות רק סוג אחד של דום. זה הקטע, בו הוא שרוי. דום המהווה בן אדם קרוב לסאביתו (ככה אומרים ?) יכול להיות כל סוג של דום שחפצה נפשם. למה ? כי הוא לא תקוע בתוך תדמית מסויימת, עלייה הוא חייב לשמור. הוא עדיין עצמו. ולכן כשנכנסים לבדס"מ הוא יכול לפעול על פי איזה קו דומי שירצה, כי הסאבית שלו יודעת מי הוא באמת, ועל מי שהוא באמת, היא סומכת, לא על ה"דום בתפקיד". היא מקבלת את שליטתו כאישיות ולכן יכולה להשתחרר לגמריי לכל פנטזייה שתגיע. לגבי מערכות 24/7- אלו, לדעתי לא יכולות כלל להתקיים, אם לא חודרים מבעד ל"דום וסאבית פנטזיה". אלו דורשים היכרות מעמיקה ביותר אחד של השני, המאפשרת שליטה ממושכת ואינטנסיבית כל כך.
29 באפר׳ 2004, 7:22
עקשנית​(נשלטת)
קולע בול!
אוי, כמה שזה נכון ומדויק. תודה
29 באפר׳ 2004, 10:23
lori{ע_מ}
וואו
איזה גאון אני כתבתי לפני שלוש שעות תגובה אבל לא עשיתי אישור לפרסום.. מה שכתבתי היה : מסכימה עם רוב הדברים שכתבת...ככה זה גם היה בפנטזיות שלי, מזלי שלא ניסיתי את זה...לא נראה לי שזה היה עומד אצלי במבחן המציאות. בנוגע לחלק האחרון של מה שכתבת, לדעתי- הוא פחות תופס לגבי סוויצ'ים, כל הנושא הזה של תכונות "לא דומיות" או "אנושיות" אצל הדומים...מן הסתם הסיבה כנראה ברורה, אולי זה לא אצל כולם- אלא רק אצלי...סתם הרחבה. נהניתי לקרוא :>)
29 באפר׳ 2004, 12:20
זאלופון​(שולט)
תודה רבה
לכל המגיבים על התמיכה והמחמאות. תבורכו :-) יצור - כבר אמרתי שאתה בסדר אתה? :-) נהניתי לקרוא את מה שכתבת ואני חושב שיש בזה לא מעט. לורי - גם אני חושב שסוויצ'ית שמחפשת סוויץ' (ואולי גם סוויצ'ית שמחפשת אדון) פחות קשורה לתופעה הזו. מה שכן, סוויצ'ים שמחפשים סאבית מכירים אותה היטב מהצד השני - עצם היותם סוויצ'ים היא כשלעצמה תכונה לא דומיננטית ובמקרים רבים משחקת לרעתם. ואגב, לפי הסיפורים שאת מפרסמת, אני די בטוח שזה לא היה עומד אצלך במבחן המציאות... ;-)
29 באפר׳ 2004, 16:45
en1
בניגוד לכולם
מאמר פטרוני ומתנשא לטעמי. אני מודה שאם יש משהו שמרתיע אותי, זה דום שמנתח "תופעות" אצל סאביות, או יותא טוב - אצל סאביות מתחילות. אתה מתיחס אל "סאביות מתחילות" כמו אל ילדות קטנות שלא יודעות מה טוב להן. אז תתפלא - הן כן. או במילים אחרות - ההסתייגויות בהתחלה לא הספיקו. זאלופון, אתה יודע שאני מעריכה אותך, אבל הייתי חייבת.
29 באפר׳ 2004, 20:15
_Random_​(שולט)
hear hear
תענוג לקרוא :-) אני חושב שהווירטואליה היא תנאי הכרחי לקיומם של דמויות שטוחות ("דום פנטזיה"). במובן ידוע, הרשת הפכה ל- "שטוחלנדיה", ארצם של הדמויות השטוחות, בין אם המדובר בפטיש או וניל. באופן טבעי, שההיכרות בין הצדדים מעמיקה, הדמויות מתעגלות ומתעבות והפנטזיה מתפוגגת. -רנדום
29 באפר׳ 2004, 20:16
אנפת לילה
:-)
אני חוששת שרוב הסאביות ממש כמו רוב הדומים בתחילת דרכם נוטים להקצין ואחר כך "מתיישרים" לפי האמת הפנימית שלהם. יש משהו מאד סוחף ומרגש בדום שיודע הכל, ואני לא מתייחסת לאלה שאומרים"כלבה רדי על ארבע", אלא לאלה שנותנים תחושה של שליטה מלאה במצב. הרי זה המענה לצפיות הלא תמיד מודעות של מי שרק נכנסת לתחום. אחר כך כמו שכתבת, מתברר שזה לא מספיק, או שהצורך האישי לשלוט מעט במצב גובר על ההנאה מתחושת הנשלטות. מעט מאד אנשים רוצים לחיות במצב של נשלטות מתמדת. בנוסף לכך, כאשר יש קשר אמיתי ועגול , כאשר ניתן לראות ולהכיר את האדם על כל רבדיו, נוספת מידה של אמינות וכבוד לזה שיכול להודות בחולשותיו. כבר אמרתי פעם שיש פראדוקס בעובדה שרק מי שחזק מספיק יכול להודות שהוא חלש. ואז גם לא צריך את הסממנים החיצונים של שליטה, כאשר יש הבנה ואמון, מספיק מבט או מילה כדי לעבור מפאזה אחת של יחסים לפאזה שניה. אהבתי :)
30 באפר׳ 2004, 6:28
ThePassionMaster
מצויין
מנוסח בצורה ברורה ורהוטה. למען האמת לא חידש לי במיוחד ואני גם כתבתי משהו שקשור, אם כי נקודתי יותר, אבל הניסוח שלך הרבה יותר טוב. על הברכיים - אני לא מוצא שום התנשאות מניסיון ניתוח של תופעה (רחבה או רחבה פחות) כלשהי. אני חושב שהדברים נכתבו מתוך חשיבה לוגית טהורה ולא מתוך ניסיון יומרני משהו או מתוך רצון לפגוע בצד כלשהו. לכן זאלופון גם דאג להוסיף: "בטרם אתחיל בניתוח, עליי להציב מספר סייגים: ראשית, התופעה זוהתה על סמך מספר מקרים שיצא לי אישית להכיר, לקרוא או לשמוע עליהם. כמובן שאין היא מתיימרת להיות נכונה לכל מקרה ומקרה. מן הסתם יש סאביות שאינן מפנטזות על דום כזה, ויש גם סאביות שמפנטזות ונהנות מהגשמת הפנטזיה." התגובות השונות נותנות את התחושה שזאלופון לא כתב על תופעה נעלמת, אלא על תופעה קיימת שלפחות רובנו נתקל בה. גם אני. מישהי בכלל טעתה לחשוב שאני סאב בגלל שכהגדרתה - "אתה נחמד מדי" רק שעלי לציין שזו לא היתה מישהי שמעורה בעולם הבדס"מ, אבל ידעה פרטים כלליים וידעה שאני נמשך לעולם הזה, כנראה מבלי שטרחתי לציין לאיזה צד.
30 באפר׳ 2004, 11:08
Eve ov Destruction​(מתחלפת)
מעניין
אני חושבת שהנושא העיקרי הוא רגשותיו של הדום בכתבה בתחפושת של ניתוח רגשות של סאביות. אני כשולטת מרגישה שמצפים ממני להגשים כל מיני פנטזיות שאינן מדברות אליי במקום רצון אמיתי וכן מהצד השני להתמסר. כל מיני דרישות לגבי ביגוד, מראה מסויים. נכון, אני דומיננטית, אוהבת שגבר מתחת לרגליי, אבל אני גם בן אדם, לפעמים סאבים שוכחים את זה.... לעיתים השיחה זורמת וקלילה ואז הסאב שוכח שהוא סאב....אכן לא פשוט עולם הבדסמ.
1 במאי 2004, 20:10
זאלופון​(שולט)
למה תחפושת?
הן מדובר בשני צדדים של אותו מטבע. בוודאי שדומים מרגישים על בשרם את התופעות שתיארתי. זה לא סותר אלא משלים, והמילה "תחפושת" אינה במקומה. את עצמך נתקלת בתופעה דומה אצל סאבים, כפי שתיארת, כאשר ההבדל הוא שסאבים נוטים יותר להתמקד בצדדים הפיזיים ואילו סאביות בצדדים האישיותיים (בערך כמו בעולם הונילי, על פי מיטב הסטיגמות הלאו דווקא מוטעות). בנוסף סאבים אינם יכולים להרשות לעצמם להיות כה בררנים אלא במקרים רבים מתפשרים על מה שיש, העיקר שיהיה סשן. על כן התופעה בפמדום דומה אבל שונה. רנדום, אנפה ופאשן - תודה על התגובות וההערות המאירות :-) ותודה גם על הסנגוריה פאשן, ואוסיף שלדעתי אין שום בעיה עם דום שמנתח "תופעות" של סאביות. זה נראה לי טבעי משום שכדום, האוכלוסייה עמה אתה בא במגע העמוק ביותר היא באופן טבעי אוכלוסיית הסאביות והיא גם האוכלוסייה שמעניינת אותך. אם תקשיב, תתעניין ותנסה להבין, אין שום סיבה שלא תגיע לתובנות הגיוניות, גם אם אינך סאבית בעצמך. מה עוד שלפעמים דברים שרואים מבחוץ ועל סמך מספר מקרים קשה לראות מבפנים ועל סמך המקרה האישי הפרטי.
1 במאי 2004, 22:27
זד​(שולט)
אה כן, ועוד משהו
מלבד ההגדרה הנכונה כשלעצמה, מצא זאלופון שמן הראוי להתייחס לעוד משהו שאנשים מטייחים: הפנטזיה "על הניר" נודה על האמת: מרבית העיתונים מפרסמים כתבות צהובות ומפורטות על אונס, ניצול מיני, ומקרים ביזארים אחרים לא כדי לזעזע את הציבור אלא בגלל דרישת הציבור, במלים אחרות: השר, עורך הדין, הדודה שרה, והגברת שיראזי מהמספרה ממול נהנים לקרוא תיאורים מפורטים כיצד הפך האב במשך שנתיים את בתו החורגת לשפחת מין. לפני שאתם רצים לחנוק אותי, תקראו שוב את המאמר הנפלא של זאלופון ותבינו. כשאדם קורא בעיתון על "שפחת מין" הוא לא מדמיין נערה צעירה וסובלת, הוא לא מדמיין אלימות ואימה, הוא מדמיין מין לוליטה כזו שמכריחים אותה לעשות דברים (והעיתון לרוב דואג לפרט בדיוק מי הכריח מתי וכמה) והיא בוכה אבל גונחת, סובלת ונרטבת, בקיצור, הוא מדמיין משהו שאפשר לקרוא כאן באתר ובכל אתר סאדו אחר. הקורא, בסיועו האדיב של הכתב הנלהב, מדמיין מין סצינה שיש לה מילת ביטחון ושכל המעורבים בה יכולים להפסיק מתי שירצו. האנס שרמנטי, חביב, ומדיף ריח בושם עדכני. וככה ענה לנו זאלופון על השאלה שאף אחד לא מעיז לשאול: איך זה שעיתון שמפרסם "קרא בגליון סוף השבוע! הנערה שנאנסה על ידי נבחרת הנוער בכדור-יד ושלושה כלבי אמסטאף מספרת! הם נכנסו אלי בזה אחר זה, אחד בפה ושניים מכל צד! יותר מעניין לקרוא... " ימכור הרבה יותר באותו שבוע. עובדה פשוטה, מה לעשות. ותודה זאלופון על ההגדרה וההסבר המדויק.
1 במאי 2004, 22:40
@buba@​(נשלטת)
נפלא !!!!
אין כמוך . אני ממש חדשה בתחום ומה שכתבת הוא כל כך נכון . ואני שמחה שבסופו של דבר היא מחליטה ש"דום פנטזיה " זאת רק פנטזיה וטוב שכך תודה על מאמר . נהנתי מכל רגע לקרוא אותו וללמוד ממנו הרבה דברים .
16 במאי 2004, 7:45
ורה
:)
אהבתי מאד מאד. צודק. אין דבר כזה. כשיש העמדת פנים שכן, זה פשוט עלוב. מי שרוצה דום פנטזיה, משתמע שהיא גם רוצה להיות ס א ב י ת פנטזיה - ושיהיה למסכנה לבריאות. הידד לבאר שבעים. :))
7 באוג׳ 2004, 10:00
ס ו ר ר ת​(נשלטת)
נהניתי לקרוא
דומים רבים (מדי) חושבים שלקרוא למישהי "כלבה" אמור לגרום לה להגיש את הצוואר לקולר, אני לא אוהבת את זה. לגבי הסאביות המאוכזבות מהפנטזיה שהתגשמה (או לא), לא נותר לי אלא לקוות שישכילו למצוא את הדום האמיתי, זה שיודע ללטף באותה מידה כמו להניף את השוט, ואולי יותר.
30 באפר׳ 2005, 14:04
באהלפההרבה​(אחרת)
מרתק!
נדמה לי שאני קצת שונה מהסאבית המתחילה שתיארת, כי אם יש משהו שלגמרי עושה לי את זה זה לפגוש חננה כזה, שמשחק פלייסטיישן ומפחד מכלבים ואוהב להתכרבל ("אשליות" זה שיר מעפן. עד כאן), ופתאום מתגלה הצד הקינקי שלו. מורכבות זה סקסי. גם הפתעות, גורם ה"וואו, ממנו לא ציפיתי!". גם רוך וחמלה חשובים, אולי כי אני רוצה לדעת שעולם הבדסמ הוא בסופו של דבר לא כל כך שונה מהעולם הוונילי, ה"רגיל", ושלא נחתתי על מאדים (וגם אם כן, אז לפחות שחייזרים הם נחמדים ואנושיים). עם זאת, ריתק אותי לקרוא על הפער בין מציאות לפנטזיה. אולי יש כמה דומים מתחילים, שמפנטזים על אישה רובוטית שעושה כל דבר שאומרים לה גם מחוץ לחדר המיטות, ואז הם מגלים שאין חיה כזאת ואם יש, אז משהו שם קצת לא בסדר...
6 בנוב׳ 2011, 1:33
Brida​(נשלטת){DDDOM}
פוסט מעולה...
לדעתי הוא צריך להיכנס לרשימת ה"חובה לקרוא כשאת מגיעה לכלוב". יחסוך כל כך הרבה עוגמת נפש, צער ובלבול. תודה על הפוסט הזה :) גם ממרחק השנים, מאז הוא נכתב.
29 באפר׳ 2012, 14:53