לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

האם מחיר האומנות אינו מוגזם?

קייל​(לא בעסק)
לפני 18 שנים • 21 באוג׳ 2005
קייל​(לא בעסק) • 21 באוג׳ 2005
לי היה מנוי לספריה ציבורית אבל נשבר לי ממנו אחרי שנה. אמנם אני משלם בשביל שני ספרים בשנה אבל מצד שני אני מקבל ספרים המון זמן אחרי שהם יצאו (את "מובינג" למשל לקח לי בערך חצי שנה להשיג בספריה אחרי שגיליתי שהוא יצא וזה היה בערך כמה חודשים אחרי ההוצאה שלו), הספרים בד"כ כבר משומשים ולפעמים הפרחחים משאירים ספרים מרופטים. מצד שני זה המקום היחיד להשיג ספרים ישנים שיצאו מהחנויות (למשל: "ארץ לא נודעת" ו"מלבד הכלב" של קוני וויליס).
אבל, בסיכום אני תולעת ספרים לא קטנה. ולכן הפסקתי את המנוי וחזרתי למנהג "הנלוז" של קניית ספרים. זה לא זול, אבל לפחות הספר מגיע שלם, חדש ומריח טוב. ואפשר גם לקנות ספרים בחנות יד שניה ואז לוודא שהוא בסדר. יש הרבה חנויות כאלה בתל אביב. אני גם אוהב שהספר נשאר בבית ואז אני יכול לקרוא אותו כמה פעמים ומתי שאני רוצה.
אגב, ספרים באנגלית בכריכה רכה עולים הרבה פחות. קניתי כמה באנגליה עכשיו - 7 פאונד לספר שזה בערך 60 ש"ח. לעומת המקבילה שלהם בעברית שעולה בין 80 ל-100.
לגבי השאלת ספרים לחברים - קיבינימט אבל שיחזירו אותם מדי פעם. נראה לי שחצי מהספרים שלי לא בבית בכלל. icon_evil.gif

מוזיקה אני לא שומע, אבל אם זה היה חשוב לי הייתי קונה גם.

לגבי זכויות יוצרים - אני חושב שמגיע לאנשים לקבל חזרה מעט מהמאמץ שהשקיעו בשביל העבודה שלהם. כל עוד זה לא שוד וגזל לאור היום כמו אופיס של מייקרוסופט. החוק שלי לגבי תוכנות, למשל, הוא שעד סכום מסוים אני משלם ומעל זה לא. לכן יש לי ווינדוס, פיירוול ואנטי-וירוס חוקיים למהדרין. את השאר אני משלים בתוכנות קוד פתוח, כמו אופן-אופיס ישתבח שמו.
לודויג ואן
לפני 18 שנים • 24 באוג׳ 2005

כמה דברים על מחירי דיסקים.

לודויג ואן • 24 באוג׳ 2005
למישהו יש ניחוש פרוע כמה כסף קיבל כל אחד מחברי שוטי הנבואה על כל דיסק שלהם שנמכר בחנות? או עברי לידר על הדיסק הראשון שלו?...

האמת העצובה והמרה שאומנים ישראלים שמוצאים דיסקים, בעיקר דיסק ראשון, יודעים שלא משנה אם הוא יימכר בשמונים שקל או בחמישים שקל, הם בכל מקרה, לא יראו מזה גרוש ברוב המקרים, ובחלק מהמקרים יראו מזה סכום מעליב שלא מכסה את הקפה של שעות האולפן.

למה הם עושים את זה? בגלל האומנות. וגם מתוך תקווה שאם הדיסק הראשון יצליח ויזכה להרבה השמעות רדיו, בדיסק השני הם יקבלו חוזה הקלטות יותר טוב.

חברות התקליטים? לא רק שהן לא עושות מיליונים על הגב שלכם, רובן בארץ נמצאות על סף פשיטת רגל.

לכל המסכנים פה שמתבכיינים על המחירים הגבוהים (ואגב, גם אותי מעצבן ששלושה דיסקים חדשים עולים 250 ש"ח) שיקחו בחשבון. הוכח כבר מעל לכל ספק שכמעט ואין השפעה על מכירת דיסקים עם דיסק עולה 82 שקל או 65 שקל. גם כך מי שרוצה להוריד את הדיסק מהאינטרנט יעשה את זה ויצחק כל הדרך את האמן אותו הוא זיין בתחת. סליחה על הביטוי. אין לי דרך יותר מעודנת להגיד את זה.

ועוד כמה נתונים אחרונים לגבי עלות של להוציא דיסק. שעת אולפן כולל טכנאי באולפן סביר עולה סביב ה40 דולר לשעה. שיר לוקח סביב העשר שעות הקלטה. זה לא כולל מיקס שעולה עוד משהו כמו 300 דולר לשיר, וכמובן לא כולל נגנים.

להגיע לדיסק מוכן ברמת מוצר (לא כולל שיווק עטיפה הפצה יחסי ציבור) זה עלות של סביב ה-20 - 30 אלף דולר. למי שיש את הכסף הזה עושה את זה לבד (אולפנים ביתיים) ומושך את זה על פני שנים. אז הוא גם יכול להוריד מחירים בחנויות. למי שאין את הכסף צריך להתחיל לבד, לעשות סקיצה, או דמו, או ג'ינגל, ולשלוח את לחמו על פני המים ולקוות לטוב. זו הסיבה שרוב האמנים הם סוג של עבדים בתעשיית הדיסקים.

ודבר אחרון שרציתי להגיד וזה לFAIRI(ככה קוראים לך?...). במשפט אחד: תתביישי לך.

בזה שאת מורידה שירים מהאינטרנט, וזה לא משנה עם כולם עושים את זה, את גנבת. אין דרך אחרת להגדיר את זה. גנבת.

יותר גרוע: את גונבת מאוכלוסיה חלשה, את גונבת מאנשים שלא יכולים להתגונן מפני הגנבה שלך, והכי גרוע את גונבת את הדבר הכי יקר: ק נ י י ן ר ו ח נ י.

כן אני יודע. כולם עושים את זה. גם כולם משתינים בבריכה. לפחות אל תנופפי בזה בכזאת גאווה.
חיית מחמד
לפני 18 שנים • 24 באוג׳ 2005
חיית מחמד • 24 באוג׳ 2005
יש לי כמה דברים לומר בנושא:

1. אל תקנו דיסקים מזוייפים! מעבר לכך שהאומן נדפק ולא רואה אגורה שחוקה מהיצירה שלו, אתם תורמים את כספכם לעבריינים שפלים ולתעשיית פשע.

2. ניתן להוריד היום שירים בתשלום ובאופן סלקטיבי (4 ש"ח לשיר) לפחות מאתר ישראלי אחד. (http://www.songs.co.il) זו דרך מכובדת להמנע מהמחירים הגבוהים של הדיסקים מחד ולא לקפח את האמנים מאידך.

3. בניגוד לתעשיית הדיסקים שם אומרים שהמצב קשה, בתחום הספרים יש מרויח אחד גדול ושמו סטימצקי. הרשת הזאת אחראית למחירם הגבוה של הספרים בישראל, כשהיא נוגסת נתחים גדולים מכל ספר, ואיש לא יכול לה. (צומת ספרים היא הנסיון של כמה חברות הוצאה לאור להתמודד איתה)

4. אני לחלוטין לא מסכים עם מה שנכתב פה, שמחירי הספרים סבירים ושאומנות אמורה להיות יקרה. אני חושב שספרים אמורים להיות נגישים לכל אחד. היו זמנים שספרים פה היו זולים מאוד. (אם משכורת ממוצעת היתה כמה מאות לירות, ספרים עלו לירה ופחות. מיצאו את ההבדלים...)

5. מה עושים אם מתעקשים לקנות ספרים? דוקא היום אנחנו חיים בעידן של מבצעים רבים וטובים שהופכים את מחירי הספרים למשתלמים. צריך פשוט לעקוב מדי חודש אחר המבצעים בצומת ובסטימצקי. ויש כמובן את הספרים המוזלים, בעיקר בצומת, שנמכרים במחירי חצי חיסול.
Bent
לפני 18 שנים • 25 באוג׳ 2005

המחיר של מוסיקה הוא שערוריתי - ספרים לצערי יקר אבל די ראלי

Bent • 25 באוג׳ 2005
עיקר הבעיה בשני המוצרים היא שיטת הפצה מיושנת ולא מתאימה יותר לזמנה.

מאז תחילת ימי ההורדות, למרות כל הבכי, מוכרים היום בעולם את אותה כמות מוסיקה, וחברות התקליטים מרווחות יותר מתמיד.

בארה"ב וולמארט מפיצה שירים באתר שלם ב 99 סנט. שווה ערך לאותם ארבעה שקלים פה בארץ.

הההבדל, שם כל חברת תקליטים (גדולה ) מוכרת בכל מקום שאפשר על הרשת את מרכולתה.

בארץ יש מעט מאוד ניסיון להחדיר את המוסיקה בעטיפה הדיגטלית.

אפשר להתווכח על מחיר ההפקה של תקליט, מחיר הייצור של תקליט (על CD) היום, כולל עטיפה מהודרת וקופסה הוא שקל אולי שניים.

פער התיווך איננו הולך לאמן, אלא לגנבים שמקיפים אותו.

שימו את הכל בצד, מה שגורם למחירים להרקיע שחקים היא בעיה אחרת שלא הוזכרה פה,טיפוסית לעולם ההוצאה לאור, היא הסכנה על השקעה.

מו"ל ספרים בארץ מוציא 10 ספרים על כל רב מכר.

רווח אמיתי בא רק מרבי המכר.

זו הבעיה.

BENT



Succubus​(אחרת)
לפני 18 שנים • 25 באוג׳ 2005

Re: האם מחיר האומנות אינו מוגזם?

Succubus​(אחרת) • 25 באוג׳ 2005
כמה דברים לגבי ספרים:
ראשית, הקובעת העיקרית של מחירי ספרים זו סטימצקי. יש לה המון יכולת לקבוע מה יהיה מחיר הספר, על פי גובה העמלה שהיא דורשת מההוצאה. ומי שקונה בסטימצקי מחזק את המצב הזה לעתיד.
שנית, להוריד את מחירו של ספר במהדורות הבאות זה לא ריאלי, כי ספר צריך לממן לא רק את מחיר המהדורה שלו, אלא גם הוצאות משרדיות, שיווקיות, פרסומיות וכדומה, וגם, כמובן, את מחירם של ספרים שלא הצליחו.
ושלישית, יש המון אפשרויות לקנות ספרים בזול יותר. קודם כל, לא בסטימצקי. יש חנויות הוזלה. יש מבצעים. יש חנויות משומשים. יש חנויות וירטואליות שמוכרות באופן סיסטמטי הרבה יותר בזול. אין שום סיבה לקנות ספר במחיר המחירון (="מחיר סטימצקי") שמופיע עליו.
אחרון חביב: לצפות בארץ שמחיר הספרים יהיה כמו בחו"ל זה מגוחך. אנחנו מדברים על שוק זעיר שבו ספר זוכה למספר מהדורות יחסית קטן, כשכל מהדורה היא יחסית קטנה, ואי אפשר כמו בחו"ל להוציא ספרים בשלושה פורמטים שונים (כריכה קשה, כריכה רכה איכותית, כיס) ובשלוש רמות מחיר שונות. זה נכון שמחיר המחירון של ספרים בארץ גבוה מדי, אבל לא עד כדי כך.
Bent
לפני 18 שנים • 6 בספט׳ 2005

מידע נוסף

Bent • 6 בספט׳ 2005
שמעתי ברשת א' בסוף השבוע ראיון עם מספר מו"לים עצמאיים שעסק פחות אותו או יותר באותו הנושא. בראיון נקב אחד המו"לים במחיר הפקת ספרב 2000 עותקים בארץ(כולל הכל).

שבו בבקשה.

תופים?

לא פחות מ 100,000 שקלים חדשים.

חלקו אחד בשני וגלו שכדי לכסות את ההשקעה אותו פוחז חסר אחריות (מו"ל) צריך לחייב את הקוראים בלא פחות מחמישים ש"ח על מנת לכסות את חלקו.

תוסיפו לזה את מנת הרווח של שאר שרשרת המזון ותגיעו למחירים המופקעים הקיימים בארץ.

מתחשק לי לעשות הסבה לייצור מכונות דפוס.

BENT