שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

חינוך? אילוף?

SwitchSwatch​(מתחלף)
לפני 18 שנים • 2 בדצמ׳ 2005

חינוך? אילוף?

SwitchSwatch​(מתחלף) • 2 בדצמ׳ 2005
זה שהצד הנשלט נשלט לא אומר שהוא פחות טוב מהשולט.
יכול מאוד להיות ש"אפילו" הצד הנשלט יותר חכם מהשולט בהרבה בחינות. אז למה הצד השולט מעניש את הצד הנשלט שזה טועה? מה קורה שהצד השולט טועה? איך מישהו שטועה בעצמו ולא מושלם בעצמו יכול לחנך?

icon_question.gif
Tame
לפני 18 שנים • 2 בדצמ׳ 2005
Tame • 2 בדצמ׳ 2005
חינוך ואילוף לאו דווקא מחייב "שיפור" אובייקטיבי במאולף או המחונך.
מדובר בהתאמת הצד הנשלט לרצונותיו וגחמותיו של הצד השולט.
לפי דעתי מגרה יותר דווקא כשמדובר באילוף לשם הנאתו וגחמותיו של הצד השולט ותו לא.
היפוליטה​(אחרת)
לפני 18 שנים • 2 בדצמ׳ 2005

Re: חינוך? אילוף?

היפוליטה​(אחרת) • 2 בדצמ׳ 2005
מהיכן שאבת את התיאוריה שנשלט פחות טוב מהשולט?
לא רק זאת שהסקת מסקנות, בלי ליידע אותנו מהיכן , אתה בוחר להפריך את התאוריה
בשלל שאלות תמוהות.

הייתי מציעה לך להתנסח קצת ביתר דיוק, השאלות שלך ממש לא ברורות.
נוריתE
לפני 18 שנים • 2 בדצמ׳ 2005
נוריתE • 2 בדצמ׳ 2005
כל זה נובע מהקונספט השגוי
ש"אדונים אף פעם לא טועים" ושאנחנו הצד הנישלט חייבים חינוך ע''מ להצדיק את האקסיומה הזאת.

לי לעומת זאת יש אדון חכם קצת יותר מכל אילו.
פעם פרח​(נשלטת)
לפני 18 שנים • 2 בדצמ׳ 2005

Re: חינוך? אילוף?

פעם פרח​(נשלטת) • 2 בדצמ׳ 2005
SwitchSwatch כתב/ה:
אז למה הצד השולט מעניש את הצד הנשלט שזה טועה?

לא כל טעות גוררת מייד תגובה של עונש.
לפעמים הערה מתקנת זה כל מה שצריך.


SwitchSwatch כתב/ה:
מה קורה שהצד השולט טועה?

תלוי בשולט, ובמערכת היחסים עם הנשלט.
לשולט שלי לשעבר לא הייתה שום בעייה להודות שטעה.
זה לא הפך אותו לשולט פחות טוב.


SwitchSwatch כתב/ה:
איך מישהו שטועה בעצמו ולא מושלם בעצמו יכול לחנך?

אין אף אדם מושלם.
לפי ההגיון שלך לא יהיו שום שולטים ונשלטים.
ובכלל לא יהיה אף אדם בעולם שיחנך וידריך, פשוט כי אף אחד אינו מושלם.
ואחד מהדברים שמעבירים בחינוך זה הדרך להתמודד עם טעויות והתוצאות של המעשים שלנו, לטוב ולרע.
Dan_Kap​(שולט){f,yt,D,תכ}
לפני 18 שנים • 3 בדצמ׳ 2005

שאלה של כללי המשחק

Dan_Kap​(שולט){f,yt,D,תכ} • 3 בדצמ׳ 2005
זו שאלה של כללי המשחק שהשותפים בו מגדירים ביניהם.

יש מי שעונש הוא חלק חשוב מהמשחק הבדסמי שלהם ויש מי שעצם הזכרת המילה עונש לוקחת אותם לסרט אחר לגמרי - כזה שאין בו לא אירוטיקה ולא הנאה.

ומאחר ואין תסריט אחד משמרת את כוווווולם - חשוב מאד לקבוע כללים ביחד ולבדוק מדי פעם אם הם עדיין מתאימים.
venus in our blood​(שולטת)
לפני 18 שנים • 3 בדצמ׳ 2005

Re: חינוך? אילוף?

venus in our blood​(שולטת) • 3 בדצמ׳ 2005
SwitchSwatch כתב/ה:
זה שהצד הנשלט נשלט לא אומר שהוא פחות טוב מהשולט.
יכול מאוד להיות ש"אפילו" הצד הנשלט יותר חכם מהשולט בהרבה בחינות. אז למה הצד השולט מעניש את הצד הנשלט שזה טועה? מה קורה שהצד השולט טועה? איך מישהו שטועה בעצמו ולא מושלם בעצמו יכול לחנך?

icon_question.gif


--------------------------------------------------------------------------------------------------------
מסכימה עם דן קאפ ועם טיים,
ומעבר לכך, ניראה לי שכאשר הצד הנשלט שם את עצמו בידיו של הצד השולט, הרי זה מתוך אמונה וביטחון בצד השולט שיבחר בכללי המישחק הנכונים ( לאחר שהוגדרה מערכת ציפיות הדדית והתקבלה הסכמה על 2 הצדדים )
כמובן שהצד השולט עשוי לשגות או לא להייטיב לקרוא נכון את העומד מולו.
לדעתי , ניתן להעיר או לבקש רשות להביע דיעה שונה או אחרת
אבל,
מעל לכל, על הצד הנשלט לבחור בצד השולט מתוך אמון שרחש לו לפני הכל, כאדם.
ללא אמון זה, אין למעשה טעם במערכת יחסי שליטה.
האם הצד הנשלט באמת יקבל עליו מרותו של מישהו שאינו בוטח בו ומאמין בו במאת האחוזים ?
אףאדם איננו מושלם, וכולנו עשויים לשגות- זה רק אנושי .
השאלה הנשאלת היא, האם הצד השולט יכיר בטעויותיו ?
האם הצד הנשלט יבין שמותר לשולט להיות אנושי ?
והאם , גם מתוך טעויות ( הדדיות ), ניתן להתפתח וללמוד
.
Aiko​(נשלטת){Jake}
לפני 18 שנים • 3 בדצמ׳ 2005
Aiko​(נשלטת){Jake} • 3 בדצמ׳ 2005
התשובה של טיים, לדעתי, קולעת מאוד. אני לא מצפה לצאת אדם "טוב" יותר או "מוצלח" יותר מקשר שליטה, מלבד במובן הרגיל בו גדל ומתפתח כל אדם שנמצא במערכת יחסים בריאה ומפרה.
כפי שטיים כבר ציין, מטרתו של החינוך בקשר כזה אינה שיפור אובייקטיבי, אלא התאמה לרצונותיו של השולט.
לשאלתך, סוויץ', הצד השולט רשאי להעניש את הצד הנשלט כי כך שניהם בחרו, כי אלה יחסי הכוחות שמרגישים להם נכון, לא כי אחד מהם צודק יותר או חכם יותר מהשני. בכלל, צודק או טועה אלה מונחים מטעים בהקשר הזה. אחרי הכול, כאשר כללי ההתנהגות נקבעים בידי צד אחד, "טעות" מתבצעת ביחס לרצונותיו, לא ביחס לשום דבר אחר. ומה קורה כשהשולט כן טועה, שאלת? הוא מתנצל, יש לקוות. בתור הנשלטת, וודאי שלא הייתי רוצה שהוא ייענש על טעויותיו כיפ שאני נענשת על שלי.
Here And There​(נשלטת)
לפני 18 שנים • 3 בדצמ׳ 2005
Here And There​(נשלטת) • 3 בדצמ׳ 2005
אם אתה שואל למה הצד השולט מעניש את הצד הנשלט אז השאלה היא איך אתה רואה את הבדס"מ ומה המטרה של זה בעיניך.
בעיני הענישה זה כלי לחינוך הנשלט.
לגבי איך אדם שבעצמו עושה טעויות יכול לחנך ולהעניש, זו שאלה שנשאלת לגבי כל אדם עם תפקיד חינוכי בחברה. אין אף אחד מושלם שלא עושה טעיות, וזה בסדר, כל עוד הוא מוכן ללמוד מהן. לפעמים דווקא אלו שאמורים להיות ה"מחנכים" ולתת דוגמא הם האנשים הכי רקובים ולא ראויים לתפקיד.
אותו דבר לגבי המאסטרים, אין בעייה שייטעו, כל עוד הם מוכנים להודות בזה (לפחות לעצמם), וללמוד מאותם טעויות ולא מסתירים אותם בתירוצים ושקרים.
SwitchSwatch​(מתחלף)
לפני 18 שנים • 4 בדצמ׳ 2005

Re: חינוך? אילוף?

SwitchSwatch​(מתחלף) • 4 בדצמ׳ 2005
אוקיי. תודה לכל המגיבים
אבל איך תסבירו לאדם ונילי למה כאשר הנשלט טועה הוא מוענש וכאשר השולט טועה הוא לא מוענש?
[חוץ מזה שזה מה שסוכם בינהם...]