Aragorn(שולט) |
לפני 18 שנים •
14 בינו׳ 2006
Re: תרגיל בקריאת החוק
לפני 18 שנים •
14 בינו׳ 2006
Aragorn(שולט) • 14 בינו׳ 2006
המלט כתב/ה: ... זה הוא בדיוק שזה לא אונס כי זה לא עונה על ההגדרה של בעילה זה לכל היותר מעשה מגונה וגם בזה אני לא בטוח על כל מקרה, צריך לבדוק את הפרשנות שהעניק בית המשפט במקרים מהסוג הזה שנדונו בפניו ולא להסתפק בלשון החוק בלבד. |
|
Aragorn(שולט) |
לפני 18 שנים •
14 בינו׳ 2006
לפני 18 שנים •
14 בינו׳ 2006
Aragorn(שולט) • 14 בינו׳ 2006
ela כתב/ה: אראגורן כתב:
ציטוט: השפוטים/"שומרי ראש" הרבה פעמים בחרו להיות כאלו בשביל לקבל תשומת לב וחברה.
אני לא מדבר על פה על מקרים (שגם הם קיימים) שבהם מתעללים באחד הילדים, כופים על ילדה מסוימת לתת טובות הנאה מיניות (למשל באמצעות לחץ חברתי.) אני מדבר רק על המקרים שבו ילד אחד מוכן מרצונו החופשי לקבל הוראות ולפעמים גם לספוג השפלות ואלימות קלה תמורת מקובלות חברתית. וזה נראה לך מקביל לבדסמ? האם אתה טוען שהנשלטים פה נכנסו לעניין כדי לקבל תשומת לב וחום שאינם יכולים לקבל בדרך אחרת? כלומר בלית ברירה? נראה לך באמת??? ואני חשבתי שהנשלטים מפיקים מכך הנאה... כבר סוכם ונאמר שהמקרים האלה של כניסה לעולם הבדס"מ רק על מנת לקבל קצת חום וקירבה שלא מושגים בדרך אחרת אלה המקרים הפחות רצויים ולפי דעתי שולט שמשתף עם זה פעולה ומנצל נואשות כזאת של נשלט הוא בזוי ואותו צריך להוקיע. ברור שזה לא רצוי אבל זה עדיין קורה וגם כשאומרים לבחורות שחושדים בהן ככאלו שהן לא מתאימות לבדסמ אז הן נעלבות אבל לא מפסיקות לעשות בדסמ. חוץ מזה, כתוצאה מהתנסחות לא מוצלחת השתמע מהדברים שלי כאילו שאני טוען שבגיל צעיר הם תמיד מוכנים לעשות את זה תמורת משהו אחר אבל אני התכוונתי לתת את זה כהסבר אפשרי אחד ולא לטעון שזה הכלל. על כל מקרה, האם זה SSC או לא זו לא הנקודה שלי הנקודה שלי היא שיחסי שליטה היא תופעה טבעית שקיימת בכל הגילאים ובפרט מחוץ לקהילה קהילת הבדסמ לא גילתה את אמריקה ולכן סביר להניח שהמחוקקים כבר נתנו דעתם לזה כשהם נסחו את החוקים הקיימים כיום. |
|
Tame |
לפני 18 שנים •
14 בינו׳ 2006
לפני 18 שנים •
14 בינו׳ 2006
Tame • 14 בינו׳ 2006
מלכה כחולה
שמח לראות שכעת אנחנו מסכימים באופן כמעט מלא רק שתי הסתייגויות יש לי ראשית אמרתי ש"לרוב מצב כלכלי קשה כשבא בשילוב עם מצב חברתי קשה שלא מאפשר תקווה אמיתית לשיפור מביא לעליה בפשע." את ענית לי ב"טיים, אתה לא לומד קרימינולוגיה או סוציולוגיה (מבלי להישמע פלצנית), אבל למרות שמצב כלכלי רעוע אכן גורם לעלייה בפשע, זו לא הסיבה היחידה. לכן, אתה יכול לראות פושעים של "צווארון לבן", "עבריינים בני טובים" ומצד שני אתה יכול לראות שגם בהארלם ובשכונות מצוקה- לא כולם הופכים עבריינים ולפעמים אתה רואה אפילו באוהת משפחה אח נרקומן ואח שני שוטר... " לא אמרתי שזו הסיבה היחידה, לא אמרתי שכולם פושעים ולא אמרתי שכל הפשיעה היא פשיעה קטנה. ואפילו בתור אחד שלא למד קרימינולוגיה (ולא חשבתי שאת פלצנית כי ציינת שלמדת) אני יכול לדעת את זה. זה כיף לסתור טענות אבל את צריכה לוודא ראשית שהטענה היא מה שאת חושבת שהיא כי אחרת את סותרת טענה אחרת לגמרי שלא הועלתה. והסתייגות אחרונה יש לי לקביעה שלך: "אתה מסכים איתי שהשופטים הם לא טפשים" אז לא, אני לא מסכים בפורום "כללי" ו"לא קשור" מי שיחפור יוכל למצוא המון לינקים לכתבות משפטיות שמראות עד כמה אבסורדיים גזרי דין יכולים להיות. את עוד זוכרת את השופטת שאמרה על הנער הדתי שאנס את בת דודה שלו הקטנה במשך שנים שכעת הוא בן 18 ורוצה להתגייס לצבא אז צריך לסלוח לו ולא נתנה לו עונש? כמובן שלא כל השופטים מתפארים ביכולת שכלית ורגשית של מיקרוב. אבל יש כאלו שכן |
|
ela |
לפני 18 שנים •
14 בינו׳ 2006
לפני 18 שנים •
14 בינו׳ 2006
ela • 14 בינו׳ 2006
Aragorn כתב/ה: ela כתב/ה: אראגורן כתב:
ציטוט: השפוטים/"שומרי ראש" הרבה פעמים בחרו להיות כאלו בשביל לקבל תשומת לב וחברה.
אני לא מדבר על פה על מקרים (שגם הם קיימים) שבהם מתעללים באחד הילדים, כופים על ילדה מסוימת לתת טובות הנאה מיניות (למשל באמצעות לחץ חברתי.) אני מדבר רק על המקרים שבו ילד אחד מוכן מרצונו החופשי לקבל הוראות ולפעמים גם לספוג השפלות ואלימות קלה תמורת מקובלות חברתית. וזה נראה לך מקביל לבדסמ? האם אתה טוען שהנשלטים פה נכנסו לעניין כדי לקבל תשומת לב וחום שאינם יכולים לקבל בדרך אחרת? כלומר בלית ברירה? נראה לך באמת??? ואני חשבתי שהנשלטים מפיקים מכך הנאה... כבר סוכם ונאמר שהמקרים האלה של כניסה לעולם הבדס"מ רק על מנת לקבל קצת חום וקירבה שלא מושגים בדרך אחרת אלה המקרים הפחות רצויים ולפי דעתי שולט שמשתף עם זה פעולה ומנצל נואשות כזאת של נשלט הוא בזוי ואותו צריך להוקיע. ברור שזה לא רצוי אבל זה עדיין קורה וגם כשאומרים לבחורות שחושדים בהן ככאלו שהן לא מתאימות לבדסמ אז הן נעלבות אבל לא מפסיקות לעשות בדסמ. חוץ מזה, כתוצאה מהתנסחות לא מוצלחת השתמע מהדברים שלי כאילו שאני טוען שבגיל צעיר הם תמיד מוכנים לעשות את זה תמורת משהו אחר אבל אני התכוונתי לתת את זה כהסבר אפשרי אחד ולא לטעון שזה הכלל. על כל מקרה, האם זה SSC או לא זו לא הנקודה שלי הנקודה שלי היא שיחסי שליטה היא תופעה טבעית שקיימת בכל הגילאים ובפרט מחוץ לקהילה קהילת הבדסמ לא גילתה את אמריקה ולכן סביר להניח שהמחוקקים כבר נתנו דעתם לזה כשהם נסחו את החוקים הקיימים כיום. אני לא רואה קשר בין יחסי שליטה מחוץ לבדסמ לבין הבדסמ עצמו כנטיה קינקית הגורמת להנאה לשני הצדדים. הרי שולטים רבים במסגרת הבדסמ אינם אנשים דומיננטיים באמת בחיים הרגילים, והפוך, נשלטים הם לא באמת אפסים רק משום שבחרו לתת למישהו לשלוט בהם במיטה. כלומר, לא קיימת פה חלוקה טבעית של שולטים ונשלטים. ואני מניחה שבמסגרת החוק לא באמת מותר לשעבד אדם או לגרום לו לכאב, אך מה קורה כשהאדם מעוניין לשעבד עצמו לאדם אחר ומעוניין לספוג כאב ממישהו ואף מפיק מכך הנאה? לא קיימים חוקים בעניין שיכולים להגן על נשלטות מפני ניצול, מלבד החוק הרגיל שמתיחס לבעילת קטינים. אין שום חוק שיכול להבטיח שנשלטות יכנסו לעניין מהמניעים הנכונים ולא מתוך סוג של יאוש או חסך בקירבה. אין שום חוק שיבטיח שהשולטים עצמם כשירים לקחת אחריות כזאת על בחורה שכבר אינה נחשבת לקטינה, וכנראה שגם לא יהיה, כי הנושא עצמו לא מקובל ולא נחשב לטבעי בעיני החברה. |
|
Aragorn(שולט) |
לפני 18 שנים •
14 בינו׳ 2006
לפני 18 שנים •
14 בינו׳ 2006
Aragorn(שולט) • 14 בינו׳ 2006
ela כתב/ה: אני לא רואה קשר בין יחסי שליטה מחוץ לבדסמ לבין הבדסמ עצמו כנטיה קינקית הגורמת להנאה לשני הצדדים.
הרי שולטים רבים במסגרת הבדסמ אינם אנשים דומיננטיים באמת בחיים הרגילים, והפוך, נשלטים הם לא באמת אפסים רק משום שבחרו לתת למישהו לשלוט בהם במיטה. כלומר, לא קיימת פה חלוקה טבעית של שולטים ונשלטים. אני דוקא רואה קשר. בדסמ בעבורי הוא יחסי שליטה שבהם השולט הוא גם סאדיסט באיזו שהוא מובן (לא בהכרח במובן של הענקת כאב) ואני גם לא חושב שבדסמ חייב לכלול סקס. הטענה שלי היא שיחסים כאלו הם תופעה אנושית טבעית שקיימת בכל מקום, ובלי שום קשר לקהילה ואין לי ספק שאם תחפשי את זה סביבך אז את גם תראי דוגמאות (חלקם די משעשעות) אין לאף מנהיג טיבעי אישור מהממשלה להנהיג, הוא נהיה כזה כתוצאה מצרוף נסיבות. זו במידה מסוימת בחירה שלו - דומיננטיות דורשת מעורבות והשקעה של זמן ואנרגיה במידה מסוימת בחירה של הסביבה - אם מדובר על יחסים בהסכמה אז הסביבה בוחרת האם לקבל את סמכותו ולשמוע בעיצתו וזה גם ענין של מזל - למשל שתפגוש אנשים שמשדרים על אותו גל איתך ובינהם. זה עובד ככה ביחסים בין זוג וגם בין מספר גדול יותר של אנשים וזה לפי דעתי הקשר. זה נכון שבפסקה הזו אני לא מדבר בהכרח על יחסי שליטה שכוללים איזה שהוא סוג של סאדיזם אבל אני לא חושב שזה נכון להגיד שאין קשר בין יחסי שליטה הכוללים סאדיזם לבין אילו שלא. כאמור, בדסמ הם סוג קיצוני של יחסי שליטה. יחסי שליטה בכל מיני דרגות של עוצמה קורות באופן טיבעי ולכן לא ניתן לומר שיש פה משהו חדש. מכאן שנוסח החוקים הקיים כבר לקח בחשבון תופעות מאין אילו. ela כתב/ה: ואני מניחה שבמסגרת החוק לא באמת מותר לשעבד אדם או לגרום לו לכאב, אך מה קורה כשהאדם מעוניין לשעבד עצמו לאדם אחר ומעוניין לספוג כאב ממישהו ואף מפיק מכך הנאה? לא קיימים חוקים בעניין שיכולים להגן על נשלטות מפני ניצול, מלבד החוק הרגיל שמתיחס לבעילת קטינים. אין שום חוק שיכול להבטיח שנשלטות יכנסו לעניין מהמניעים הנכונים ולא מתוך סוג של יאוש או חסך בקירבה. אין שום חוק שיבטיח שהשולטים עצמם כשירים לקחת אחריות כזאת על בחורה שכבר אינה נחשבת לקטינה, וכנראה שגם לא יהיה, כי הנושא עצמו לא מקובל ולא נחשב לטבעי בעיני החברה. כל בן אדם שעניו בראשו ועם שתי רגלים על הקרקע. (רוב הקהילה היא לא כזזאת אבל עדיין קיימים כמה ונראה לי שאת אחת מהם) צריך להיות מסוגל להבין שהזירה המשפטית היא זירה שקהילת הבדסמ יכולה רק להפסיד בה ולא להרוויח. אם האתרים/מועדונים יקרים ללבכם אז עדיף לכם לא למשוך את תשומת ליבו של החוק אליכם. הסיבות לכך הן מרובות: 1. האופי המיני והסוטה של הקהילה יפריע לפוליטיקאים מן הימין לאמץ את הקהילה ואילו הסממנים הפאשיסטים (שלא ניתן להכחיש את קיומם) יפריעו לפוליטיקאים מן השמאל. לכן, בניגוד לקהילה ההומו-לסבית, לקהילת הבדסמ אין "אבא" פוליטי טבעי. 2. פוליטקיאים הם אנשים עם שתי רגליים על הקרקע. אנשי הקהילה הם לרוב אנשים "יחודיים". שני סוגי הטיפוסים ההללו נוטים לא להתחבר ולחוש אנטגוניזם אחד כלפי השני. זה יכול ליצור בעיות בתקשורת וחוסר נכונות לקדם אינטרסים של הקהילה. 3. לוביינג דורש זמן וכסף. אם אנשים לא מוכנים להשקיע כסף בשביל מנוי זהב, אז מאיפה ימצא כסף ללובינג? קבוצות שמתנגדות לבדסמ כן יעשו לוביינג ולכן אם נציע חוק אז כשהוא יצא לקריאה שניה ושלישית הוא לא הולך להיות אפילו קרוב למה שרצינו ... יש עוד סיבות מרובות אבל אני בטוח שתצליחו לחשוב עליהם לבד. |
|
ela |
לפני 18 שנים •
14 בינו׳ 2006
לפני 18 שנים •
14 בינו׳ 2006
ela • 14 בינו׳ 2006
Aragorn כתב/ה: כל בן אדם שעניו בראשו ועם שתי רגלים על הקרקע. (רוב הקהילה היא לא כזזאת אבל עדיין קיימים כמה ונראה לי שאת אחת מהם) צריך להיות מסוגל להבין שהזירה המשפטית היא זירה שקהילת הבדסמ יכולה רק להפסיד בה ולא להרוויח. אם האתרים/מועדונים יקרים ללבכם אז עדיף לכם לא למשוך את תשומת ליבו של החוק אליכם. הסיבות לכך הן מרובות: 1. האופי המיני והסוטה של הקהילה יפריע לפוליטיקאים מן הימין לאמץ את הקהילה ואילו הסממנים הפאשיסטים (שלא ניתן להכחיש את קיומם) יפריעו לפוליטיקאים מן השמאל. לכן, בניגוד לקהילה ההומו-לסבית, לקהילת הבדסמ אין "אבא" פוליטי טבעי. 2. פוליטקיאים הם אנשים עם שתי רגליים על הקרקע. אנשי הקהילה הם לרוב אנשים "יחודיים". שני סוגי הטיפוסים ההללו נוטים לא להתחבר ולחוש אנטגוניזם אחד כלפי השני. זה יכול ליצור בעיות בתקשורת וחוסר נכונות לקדם אינטרסים של הקהילה. 3. לוביינג דורש זמן וכסף. אם אנשים לא מוכנים להשקיע כסף בשביל מנוי זהב, אז מאיפה ימצא כסף ללובינג? קבוצות שמתנגדות לבדסמ כן יעשו לוביינג ולכן אם נציע חוק אז כשהוא יצא לקריאה שניה ושלישית הוא לא הולך להיות אפילו קרוב למה שרצינו ... יש עוד סיבות מרובות אבל אני בטוח שתצליחו לחשוב עליהם לבד. תראה, אני לא מכירה יותר מדי אנשים מהקהילה, אבל מהמעטים שפגשתי דוקא כולם היו עם רגליים על הקרקע, אבל אולי כי נזהרתי מספיק וידעתי אל מי להתקרב. ברור שיש פה בעייתיות מבחינת התדמית שיש לקהילה הזאת, ואולי בצדק, כי גם לי כמתבוננת מהצד בעיקר יש המון דברים שמפריעים ונראים לי לא נכונים ולא כמו שבדסמ נתפס בעיני. הייתי רוצה התערבות של החוק לא חלילה כדי שתיפגע הקהילה ומקומות הבילוי שלה, אלא כדי שיהיה אפשרי לקחת מקרים מסוימים של ניצול במסגרת הבדסמ ולהגדיר את השולט המנצל כפושע שמקומו מאחורי סורג ובריח. שמקרים בהם נשלטת מפחדת ממש לומר מילת בטחון לא יעברו בשתיקה, אלא שבדיעבד הנשלטת תוכל לעשות משהו נגד השולט הנ"ל, ולדעת לומר על איזה חוק בדיוק הוא עבר. גם מקרים בהם השולט נחשב ל"מטפל" צריכים להיות מחוץ לחוק לדעתי. אין יותר גרוע מלקחת אדם שזקוק ככל הנראה לטיפול ולהפכו לכלי לסיפוק צרכים סאדיסטיים, בטענה שזה הטיפול שהוא זקוק לו. זו לא כניסה לעולם הבדס"מ מהסיבות הנכונות, ובעיני מדובר בפשע וניצול וסכנה בפגיעה שלא ניתנת לתיקון, למרות שיש הסכמה. לצערי אני קוראת כאן על מקרים בהם נשלטות מתעוררות ומעכלות מה נעשה להן אך אין בידן לעשות דבר בנידון. זה נזק נפשי שנגרם להן וחבל שאין דרך לשים יד על המתעללים האלה ולהגדירם כפושעים ע"פי החוק. |
|
Aragorn(שולט) |
לפני 18 שנים •
14 בינו׳ 2006
לפני 18 שנים •
14 בינו׳ 2006
Aragorn(שולט) • 14 בינו׳ 2006
ela כתב/ה: Aragorn כתב/ה: כל בן אדם שעניו בראשו ועם שתי רגלים על הקרקע. (רוב הקהילה היא לא כזזאת אבל עדיין קיימים כמה ונראה לי שאת אחת מהם) צריך להיות מסוגל להבין שהזירה המשפטית היא זירה שקהילת הבדסמ יכולה רק להפסיד בה ולא להרוויח. אם האתרים/מועדונים יקרים ללבכם אז עדיף לכם לא למשוך את תשומת ליבו של החוק אליכם. הסיבות לכך הן מרובות: 1. האופי המיני והסוטה של הקהילה יפריע לפוליטיקאים מן הימין לאמץ את הקהילה ואילו הסממנים הפאשיסטים (שלא ניתן להכחיש את קיומם) יפריעו לפוליטיקאים מן השמאל. לכן, בניגוד לקהילה ההומו-לסבית, לקהילת הבדסמ אין "אבא" פוליטי טבעי. 2. פוליטקיאים הם אנשים עם שתי רגליים על הקרקע. אנשי הקהילה הם לרוב אנשים "יחודיים". שני סוגי הטיפוסים ההללו נוטים לא להתחבר ולחוש אנטגוניזם אחד כלפי השני. זה יכול ליצור בעיות בתקשורת וחוסר נכונות לקדם אינטרסים של הקהילה. 3. לוביינג דורש זמן וכסף. אם אנשים לא מוכנים להשקיע כסף בשביל מנוי זהב, אז מאיפה ימצא כסף ללובינג? קבוצות שמתנגדות לבדסמ כן יעשו לוביינג ולכן אם נציע חוק אז כשהוא יצא לקריאה שניה ושלישית הוא לא הולך להיות אפילו קרוב למה שרצינו ... יש עוד סיבות מרובות אבל אני בטוח שתצליחו לחשוב עליהם לבד. תראה, אני לא מכירה יותר מדי אנשים מהקהילה, אבל מהמעטים שפגשתי דוקא כולם היו עם רגליים על הקרקע, אבל אולי כי נזהרתי מספיק וידעתי אל מי להתקרב. ברור שיש פה בעייתיות מבחינת התדמית שיש לקהילה הזאת, ואולי בצדק, כי גם לי כמתבוננת מהצד בעיקר יש המון דברים שמפריעים ונראים לי לא נכונים ולא כמו שבדסמ נתפס בעיני. הייתי רוצה התערבות של החוק לא חלילה כדי שתיפגע הקהילה ומקומות הבילוי שלה, אלא כדי שיהיה אפשרי לקחת מקרים מסוימים של ניצול במסגרת הבדסמ ולהגדיר את השולט המנצל כפושע שמקומו מאחורי סורג ובריח. שמקרים בהם נשלטת מפחדת ממש לומר מילת בטחון לא יעברו בשתיקה, אלא שבדיעבד הנשלטת תוכל לעשות משהו נגד השולט הנ"ל, ולדעת לומר על איזה חוק בדיוק הוא עבר. גם מקרים בהם השולט נחשב ל"מטפל" צריכים להיות מחוץ לחוק לדעתי. אין יותר גרוע מלקחת אדם שזקוק ככל הנראה לטיפול ולהפכו לכלי לסיפוק צרכים סאדיסטיים, בטענה שזה הטיפול שהוא זקוק לו. זו לא כניסה לעולם הבדס"מ מהסיבות הנכונות, ובעיני מדובר בפשע וניצול וסכנה בפגיעה שלא ניתנת לתיקון, למרות שיש הסכמה. לצערי אני קוראת כאן על מקרים בהם נשלטות מתעוררות ומעכלות מה נעשה להן אך אין בידן לעשות דבר בנידון. זה נזק נפשי שנגרם להן וחבל שאין דרך לשים יד על המתעללים האלה ולהגדירם כפושעים ע"פי החוק. התמימות שלך יפה בעיני ואני בהחלט מבין את מה שאת אומרת אבל אני אישית לא הייתי בונה על זה. אני אישית לא רואה שום סיבה למה שפוליטיקאי כלשהו ירצה להשקיע מזמנו ומרצו ולסכן את שמו הטוב על מנת לקדם חוק שמאפשר בדסמ תחת סייגים מסוימים. זו בכל זאת לא קהילה עשירה, פופולרית או גדולה במיוחד. אבל זו מדינה חופשית ואת יכולה לנסות. אני מציע לך ללמוד יותר על הדרך שבה עובדת המערכת הפוליטית בפועל ולהתייעץ עם אנשים בעלי נסיון בקידום חוקים, לגבי סיכויי ההצלחה של יוזמה כזאת. . אני כאמור חושש שלא יקחו אותך ברצינות ואם בכלל אז התוצאה תהיה הפוכה ותהפוך את הבדסמ למחתרתי מה שיפגע בראש ובראשונה בסאביות שלא ייהיה להם איך להשיג מידע ו/או אנשים להתייעץ איתם אבל כמובן שיתכן שאני טועה. דרך אחרת, קצת יותר ראלית, היא לייעץ לסאביות במצוקה, פה, בקו החם או בכל מקום אחר לפי דעתי אם כל כך אכפת לך אז כדאי לך לשקול את זה. |
|
ela |
לפני 18 שנים •
15 בינו׳ 2006
אני לא תמימה...
לפני 18 שנים •
15 בינו׳ 2006
ela • 15 בינו׳ 2006
ציטוט: אני אישית לא רואה שום סיבה למה שפוליטיקאי כלשהו ירצה להשקיע מזמנו ומרצו ולסכן את שמו הטוב על מנת לקדם חוק שמאפשר בדסמ תחת סייגים מסוימים.
זו בכל זאת לא קהילה עשירה, פופולרית או גדולה במיוחד. אתה מדבר על בדס"מ כאילו כיום זה לא חוקי. השימוש בבדס"מ לא מוגדר כעבירה, בניגוד לשימוש בסמים. לא חושבת שפוליטיקאי צריך להזדהות עם הקהילה כדי להציע חוקים חדשים שמונעים ניצול בקהילה. מדובר פשוט בהצעות חוק שהתמיכה בהן לא תסכן מוניטין של אף אחד, כשם שפוליטקאים שינסו להגן על זונות מפני ניצול לא יחשדו בהכרח בסרסרות. אבל נפסיק את הדיאלוג הזה. קיימת תמיכה כיום בנפגעות, אבל הייתי רוצה שתהיה מערכת שתעניש ותרתיע שולטים מסוכנים שכאלה, כדי לחסוך עד כמה שאפשר הזדקקות של הנפגעות לתמיכה נפשית שלאחר המקרה. גם נראה לי שזה יועיל לשיקום הנפגעות לדעת שהאדם שפגע בהן נענש. אגב, סאביות במצוקה בד"כ לא מודעות לכך שהן זקוקות לתמיכה, אלא רק לאחר היציאה מהקשר שהרס אותן. ואני לא תמימה, כי מראש אמרתי שאני יודעת שזה לא יקרה ושחבל על כך. |
|
המלט |
לפני 18 שנים •
15 בינו׳ 2006
לפני 18 שנים •
15 בינו׳ 2006
המלט • 15 בינו׳ 2006
אלה כתבה:
ציטוט: אני לא רואה קשר בין יחסי שליטה מחוץ לבדסמ לבין הבדסמ עצמו כנטיה קינקית הגורמת להנאה לשני הצדדים.
הרי שולטים רבים במסגרת הבדסמ אינם אנשים דומיננטיים באמת בחיים הרגילים, והפוך, נשלטים הם לא באמת אפסים רק משום שבחרו לתת למישהו לשלוט בהם במיטה. כלומר, לא קיימת פה חלוקה טבעית של שולטים ונשלטים. כנראה שבכל זאת יש איזשהו קשר בין הבחירה באיזה צד להיות בתוך הבדסמ, לבין יחסי השליטה המאפיינים את חיי היומיום. תופעה נפוצה היא 'קורלציה הפוכה' -- אנשים שנמצאים בעמדות כח ושליטה מחפשים לאבד שליטה, ומוצאים איזון על ידי כך שהם נשלטים בתוך הבדסמ, ולהיפך -- אנשים שסביבתם שולטת בהם באופן טיפוסי, מחפשים את האיזון שלהם בלהיות שולטים בתוך הבדסמ. התופעה הזו קיימת, גם אם אינה מאפיינת את בחירת התפקידים בתוך הבדסמ. אלה כתבה ציטוט:
לא קיימים חוקים בעניין שיכולים להגן על נשלטות מפני ניצול, מלבד החוק הרגיל שמתיחס לבעילת קטינים. אין שום חוק שיכול להבטיח שנשלטות יכנסו לעניין מהמניעים הנכונים ולא מתוך סוג של יאוש או חסך בקירבה. אין שום חוק שיבטיח שהשולטים עצמם כשירים לקחת אחריות כזאת על בחורה שכבר אינה נחשבת לקטינה, וכנראה שגם לא יהיה, כי הנושא עצמו לא מקובל ולא נחשב לטבעי בעיני החברה. כשנכנסים למערכת יחסים כלשהי, תהא זו שותפות עיסקית, נישואין, או זוגיות בדסמית, יש גבול להגנה שאפשר לצפות שהחוק יעמיד לרשותנו במקרה של ניצול. אולי כדאי לחשוב על זה כפי שזה באמת -- כשכבר צריכים את הגנת החוק למקרה של ניצול, בדרך כלל הנזק כבר נגרם. לפיכך, מאמצים להקטנת הנזק ראוי להפנות לערוצים החינוכיים, ולא לערוצים החוקיים. כל מי שנכנס למערכת יחסים בדסמית, ראוי לו שידע לאן הוא נכנס, ומה הסיכונים. אם מוסכם על כולם שיש תופעה כזו של נשלטות ש"נכנסות ממניעים לא נכונים, מתוך סוג של יאוש או חסך בקירבה", ומוסכם שעלולים להיות שולטים שינצלו מצב זה, אז הדרך הנכונה להתמודד עם זה אינה על ידי חקיקת חוקים להגן על הנשלטות חסרות הישע האלה, אלא על ידי פעילות קהילתית, חינוכית והסברתית, שתפעל לאתר את הנשלטות האלה, ותעזור להן. ובסופו של יום -- קשה מאד למנוע רוע בעולם, רק על ידי שנכתוב באיזשהו מקום שזה אסור. |
|
ela |
לפני 18 שנים •
15 בינו׳ 2006
לפני 18 שנים •
15 בינו׳ 2006
ela • 15 בינו׳ 2006
המלט כתב/ה: אלה כתבה:
ציטוט: אני לא רואה קשר בין יחסי שליטה מחוץ לבדסמ לבין הבדסמ עצמו כנטיה קינקית הגורמת להנאה לשני הצדדים.
הרי שולטים רבים במסגרת הבדסמ אינם אנשים דומיננטיים באמת בחיים הרגילים, והפוך, נשלטים הם לא באמת אפסים רק משום שבחרו לתת למישהו לשלוט בהם במיטה. כלומר, לא קיימת פה חלוקה טבעית של שולטים ונשלטים. כנראה שבכל זאת יש איזשהו קשר בין הבחירה באיזה צד להיות בתוך הבדסמ, לבין יחסי השליטה המאפיינים את חיי היומיום. תופעה נפוצה היא 'קורלציה הפוכה' -- אנשים שנמצאים בעמדות כח ושליטה מחפשים לאבד שליטה, ומוצאים איזון על ידי כך שהם נשלטים בתוך הבדסמ, ולהיפך -- אנשים שסביבתם שולטת בהם באופן טיפוסי, מחפשים את האיזון שלהם בלהיות שולטים בתוך הבדסמ. התופעה הזו קיימת, גם אם אינה מאפיינת את בחירת התפקידים בתוך הבדסמ. אלה כתבה ציטוט:
לא קיימים חוקים בעניין שיכולים להגן על נשלטות מפני ניצול, מלבד החוק הרגיל שמתיחס לבעילת קטינים. אין שום חוק שיכול להבטיח שנשלטות יכנסו לעניין מהמניעים הנכונים ולא מתוך סוג של יאוש או חסך בקירבה. אין שום חוק שיבטיח שהשולטים עצמם כשירים לקחת אחריות כזאת על בחורה שכבר אינה נחשבת לקטינה, וכנראה שגם לא יהיה, כי הנושא עצמו לא מקובל ולא נחשב לטבעי בעיני החברה. כשנכנסים למערכת יחסים כלשהי, תהא זו שותפות עיסקית, נישואין, או זוגיות בדסמית, יש גבול להגנה שאפשר לצפות שהחוק יעמיד לרשותנו במקרה של ניצול. אולי כדאי לחשוב על זה כפי שזה באמת -- כשכבר צריכים את הגנת החוק למקרה של ניצול, בדרך כלל הנזק כבר נגרם. לפיכך, מאמצים להקטנת הנזק ראוי להפנות לערוצים החינוכיים, ולא לערוצים החוקיים. כל מי שנכנס למערכת יחסים בדסמית, ראוי לו שידע לאן הוא נכנס, ומה הסיכונים. אם מוסכם על כולם שיש תופעה כזו של נשלטות ש"נכנסות ממניעים לא נכונים, מתוך סוג של יאוש או חסך בקירבה", ומוסכם שעלולים להיות שולטים שינצלו מצב זה, אז הדרך הנכונה להתמודד עם זה אינה על ידי חקיקת חוקים להגן על הנשלטות חסרות הישע האלה, אלא על ידי פעילות קהילתית, חינוכית והסברתית, שתפעל לאתר את הנשלטות האלה, ותעזור להן. ובסופו של יום -- קשה מאד למנוע רוע בעולם, רק על ידי שנכתוב באיזשהו מקום שזה אסור. אמרת כאן הרבה דברים, אתיחס לחלקם. 1. העניין של הקורלציה ההפוכה ידוע לי. לא יודעת את האחוזים, אבל הם די מוכיחים בטיעון שלי בפני אראגורן שאין פה חלוקה טבעית של שולטים ונשלטים. כי הוא נתן כל מיני דוגמאות של ילדים מבית ספר ומהחיים מחוץ לקהילה. אבל הדוגמאות האלה לא הראו לי שום קשר לנטיה בדסמית טבעית ועניין הקורלציה ההפוכה רק מחזק את הטיעון שלא צריך להתיחס ליחסי שליטה מחוץ לבדסמ כמו אל יחסי שליטה בדסמיים. 2.תמיד יש גבול לכמה שהחוק יכול להגן עלינו אבל לדעתי הבדס"מ פותח פתח לניצול ונותן לגיטימציה למקרים מסוימים של התעללות מעבר למה שקורה בעולם הונילי, כי כאן קשה להוכיח מה נעשה מרצון אמיתי של הנשלט ומה נחשב כניצול. לכן הייתי רוצה שיהיו חוקים מסוימים שינסו לעשות פה סדר. מפני שפה זה קורה יותר, מפני שכאן הגבולות לא ברורים. |
|