אחר צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

תשובה לכמה שאלות והקו החם

דיר פרודנס
לפני 18 שנים • 27 בינו׳ 2006

קייסי,

דיר פרודנס • 27 בינו׳ 2006
קייסי כתב/ה:
אור, די להכביר טיעונים, הצטדקויות והסברים. מי שלא קיבל אותם כבר לא יקבל. את זו מי שאת - אדם אמיתי, יוצר ותורם. אבל כל אחד כאן וזוית הראיה שלו - לעיתים סובייקטיבית ותלויית החוויה הפרטית שלו, ולעיתים שונה משלך עקרונית. כל הסבריך יוותרו עקרים כאן. זויות המבט השונות הללו לגיטימיות כשם שלגיטימית זכותך לא להוות מטרה להטרדה בלתי פוסקת.

זו שכל פשעה הוא בהיותה "אוהבת מדי" היא סוג של אקסית מהגהינום שאיש מאיתנו לא היה רוצה להיתקל בה ביחסיו הבין אישיים. אני מעריכה שכל מי שישקול בעתיד מערכת יחסים איתה ונחשף למה שהתרחש כאן בימים האחרונים, יחשוב שוב, אם פרטיותו וגבולותיו האישיים יקרים לו. לטעמי - שומר נפשו ירחק.

אגב, נדמה לי שהליגלוג הפושה כאן על טיב ההפרעה שלך, הלעג הדוחה הזה על ריבוי הזהויות שלך, שנתקלתי בו כאן לא אחת, הוא לא פחות מכוער מלגלוג על הפרעות כמו 'תסמונת טורט', או כל הפרעה נפשית אחרת. קל כל כך לגחך את זה - ונחות בהתאם.
אני תוהה אם לא ניתן היה להלעיג באותה מידה על חלק מחיי המין של אנשים רבים כאן, לו מישהו היה מתבונן בהם מהצד. בקהילה שמן הראוי שתהיה בה קבלה וסובלנות כלפי השונה - מין הראוי שתהיה רגישות כלפי פיצול האישיות של אור.

קלייר ואור אינם כפילות ניקים. הן שתי זהויות בגוף אחד. גם אם טעו בשלב כזה או אחר, הן לא אותו אדם. והמלצה אישית קטנה: קראו את אור בקפידה. היא מרתקת.

אה, ואני לא חברה של אור או קלייר. מעולם לא פגשתי אותן או ניהלתי איתן ולו שיחה אחת. למדתי להעריך אותן בעיקר מהתבוננות וירטואלית מהצד (ואולי איזו הודעת תמיכה אחת או שתיים בפרטי).
אור, שוב, תרשי לי לחזק אותך. נדמה לי שאיש אינו מטיל בספק את תרומתך לקו החם. את האחרונה שצריכה לעשות זאת.


אתייחס רק לכמה נקודות:

1) את קוראת לי "אקסית מהגיהנום". את אינך מכירה אותי ומעולם לא שוחחת איתי. את ניזונה מדבריהן של נשים, אותן את נהנית לקרוא.
2) שוב ושוב מזכירים תרומה לקהילה? מה בכלל הקשר שהיא תרמה לאדם כזה או אחר? בי היא פגעה.
3) לטעמך שומר נפשו ירחק ממני...(ראי סעיף 1)). אני באמת מעוניינת שכל מי שמאמין להצגתי כסחטנית וכטרוריסטית ירחק ממני.
4) מצחיק לקרוא שוב ושוב אנשים שמתייחסים למעשיה של אור כ"טעות", וגם זה בדרך כלל במאמר מוסגר.
5) שלום
kael
לפני 18 שנים • 27 בינו׳ 2006

לאור ולקלייר

kael • 27 בינו׳ 2006
אני מכיר את שתיכן.
את קלייר היטב ואת אור פחות {אך אני עובד על הדבר}.

עשו לי טובה:
שכחו שדיר פרודנס קיימת. זה יקל על העולם כולו.

ולך, דיר פרודנס, קראתי היטב את שכתבת. כמה דברים:
את נהנת מלסבול? את זו שטוענת שוב ושוב כמה מסכנה ואומללה, סליחה, טעות תיקון- כמה פגועה את, הנה טיפ קטן- כשנפגעים ממשהו מן הראוי להתרחק ממנו! תתרחקי! אל תתיחסי! את לא נראת לי כמו בחורה מפגרת אז תפסיקי להתנהג כמו אחת! אם את באמת פגועה ואם את באמת מכבדת את עצמך, תתרחקי, כי זה ,כנראה, הדבר היחידי שיעזור לך.
רפאל
לפני 18 שנים • 27 בינו׳ 2006
רפאל • 27 בינו׳ 2006
קייסי כתב/ה:
קלייר ואור אינם כפילות ניקים. הן שתי זהויות בגוף אחד... הן לא אותו אדם... ואני לא חברה של אור או קלייר. מעולם לא פגשתי אותן או ניהלתי איתן ולו שיחה אחת.


לא פגשת ולא ניהלת אף שיחה, אבל את יודעת בוודאות. מהיכן בדיוק באה הוודאות, בעניין שהוא בלתי רגיל כל כך? והפסיקה שדיר-פרודנס היא "אקסית מהגהינום", על מה היא מתבססת? יש בדבריך משהו שהוא יותר מאשר שכפול דבריה של אור השליטה?

קלייר ואור אינן אותו האדם? אז מה הן בדיוק? מה זה? מדע בדיוני? מיסטיקה של גלגולי נפשות? פיצול אישיות אינו דבר מן הסוג הזה. בפיצול אישיות האישויות השונות אולי מפתחות תודעות נבדלות, אבל אין כאן היבדלות במובן הרגיל שבו אדם אחד נבדל מאחר. לחלוק גוף אחד ומוח אחד אינו דבר של מה בכך.

ודברים אלו אינם נאמרים בלגלוג. אני באמת ובתמים מאמין שצריכים לאפשר שונות בעולם. ולא אכפת לי אם יש לאור השליטה הכשר פסיכיאטרי לפיצול האישיות, או שאין לה. אם זה מה שנכון לה, וזה הדבר שהיא חשה - אז שיהיה בברכה ובהצלחה. אבל יש גבול למידה שבה אפשר לסובב דברים ולהרחיקם מן השכל הישר.

אם אדם רוצה שיקבלו את השונות שלו בחברה, הוא גם צריך לקחת אחריות עליה. אי אפשר לרקוד על כל החתונות. ההתנהלות של אור וקלייר ביחס לדיר-פרודנס היא מאוד, אבל מאוד לא הוגנת. וזו אי-הגינות בסיסית. ובכך שצועקים "פיצול אישיות" לא זוכים לפטור בעניינים האלו. (אבל נדמה שזוכים לאמפתיה ציבורית שמתורגמת מייד לשנאה כלפי דיר-פרודנס.)

ושוב, בעניין הקו החם:
הקו החם הוא מקום בשביל כולם. כך צריך הדבר להיות. ולנפנף בנושא הזה כדי לזכות באהדה כללית ולסייע במסע צלב פרטי - זה מניפולטיבי ולחלוטין לא הולם התנהגות של שאדם שעומד בראש הקו וחם. זה פשוט מרגיש לא טוב.

ולבסוף:
מוזר לי לשומע את הבקשה להכיר בפיצול אישיות כמצב נפשי יציב ובריא, שצריך לקבלו בסובלנות. ובאותה העת, להוקיע את האהבה העזה של דיר-פרודנס כטירוף ומחלת נפש מסוכנת. זו צביעות. ומוזר במיוחד לשמוע את הדברים אלו מפי המנהלת של הקו החם.
venus in our blood​(שולטת)
לפני 18 שנים • 27 בינו׳ 2006
venus in our blood​(שולטת) • 27 בינו׳ 2006
''ולבסוף:
מוזר לי לשומע את הבקשה להכיר בפיצול אישיות כמצב נפשי יציב ובריא, שצריך לקבלו בסובלנות. ובאותה העת, להוקיע את האהבה העזה של דיר-פרודנס כטירוף ומחלת נפש מסוכנת. זו צביעות. ומוזר במיוחד לשמוע את הדברים אלו מפי המנהלת של הקו החם''


__________________________________________________________
מסכימה לחלוטין.
אוסיף רק שמרתיע לגלות מי היושבת ומנהלת את הקו החם.
כמישהי שנפגעה , אני יודעת שלא אעז לפנות, לא בהווה ואף לא בעתיד לקו החם.

ובעודכם מתיימרים להציג את דיר-פרודנס כ''אובססיבית '', ''כפייתית '' ושאר מרעין-בישין, חישבו היטב מי יושבת ומנהלת ( אני מדגישה : מנהלת ! ) את הקו החם .
שוטרת*
לפני 18 שנים • 27 בינו׳ 2006
שוטרת* • 27 בינו׳ 2006
בלי לקחת צד זה או אחר , וסתם לסטות מהנושא, רפאל - לקרוא את התגובות שלך זה עונג .
קייסי
לפני 18 שנים • 27 בינו׳ 2006

רפאל,

קייסי • 27 בינו׳ 2006
כמו רוב האמירות של רובנו פה - הן מבוססות על התרשמות מדברים שקראנו, מאינטראקציה כזו או אחרת שחווינו - אם יש כזו, או מתחושה כללית (שאתה יכול לבטל אבל אני אישית מחשיבה). ספק אם יש כאן מישהו שמדבר מתוך ודאות מוחלטת ואובייקטיבית - אם יש כזה דבר בכלל.

לא כתבתי שאני מכירה בפיצול של אור כמצב יציב ובריא. זוהי הפרעה נפשית שאור מתמודדת איתה חיים שלמים, ואני מבינה מכאן שלא מעט בזכות אהבתה של בליסנה הצליחה להשכין בה הרמוניה פנימית מסוימת. מאידך, גם לא כיניתי את האובססיביות (לדעתי) של פרודנס - טירוף או מחלת נפש קשה ומסוכנת.

אני כן חושבת, במקרה הזה, שהנורמליות של פרודנס - פגיעתה רעה יותר מההפרעה הנפשית של אור.
שוב, סתם התרשמות שלי בלבד.
השולט אור​(שולט)
לפני 18 שנים • 27 בינו׳ 2006

רפאל במיוחד כדי לענות על שאלותיך

השולט אור​(שולט) • 27 בינו׳ 2006
המאמר לקוח מתוך אתר מקום.

כאשר רוב האנשים חושבים על המשמעות של להיות בעל ריבוי אישויות, הם הולכים מיד למקרים ה- "קלאסיים" של MPD Disorder) Personality (Multiple ) (המונח הרווח כיום הוא DID - Disorder Identity Dissociative - הערת המתרגמת) כמו סיביל, Eve מ- "שלושה פנים לחווה", שהפגינו הבדלים מובהקים באופן מוקצן בין האישויות השונות שלהן, שהיו מלווים בשכחה עמוקה. למשל, בעת התחלפות, הן התעקשו שיקראו להן בשמות שונים ולא שמרו )או כמעט לא שמרו( בסוד את היותן ישות נפרדת מזו שאיכלסה קודם לכן את הגוף. תנוחת הגוף שלהן, סגנון הדיבור והתנועות השתנו באופן קיצוני. בדרך כלל לא היה להן זיכרון לגבי מה שעשו האחרים כשהן לא היו וכאשר עזבו, נשארו מחוץ למעגל המידע עד להופעתן הבאה.

לרוע המזל, הדימוי הקולנועי, הדרמטי והמרשים הזה של MPD הוטבע בתוך התרבות שלנו, וואריאציות עדינות יותר של ההפרעה נשארות מבלי שאיש מבחין בהן ובלי שהמטופלים מקבלים את האבחנה המתאימה של המטפלים שלהם וכך נמנע מאנשים רבים הסובלים מריבוי אישויות הטיפול לו הם זקוקים. הפסקאות הבאות מהוות הכללות או מיתוסים חסרי בסיס שגורמים לאנשים שיש להם ריבוי אישויות, להטיל ספק באמיתות האבחנה שקיבלו.

MPD היא הפרעה נדירה מאוד: האומדנים השמרניים של שכיחות ה-DPM מדברים על אחד למאה. זה רחוק מלהיות נדיר. האמונה העיקשת והשגויה שריבוי אישויות היא דבר מה נדיר, נובעת משלוש עובדות:

.1 רק במהלך 20 השנה האחרונות לערך נוצרה האמונה העממית והמקצועית, בקיומן של ההפרעות הדיסוציאטיביות )ויש אנשים שעדיין לא מאמינים ב-DPM .( לפני כן, היה מאוד קשה לאנשי מקצוע המטפלים באנשים עם MPD לקבל תמיכה של הקולגות שלהם באבחנה זו, וכמובן לפרסם את ממצאיהם בתוך הספרות המקצועית. למשל, Wilbur ,Dr המטפלת של סיביל, נאלצה לחפש עיתונאי שיהפוך את תיאור המקרה שלה לנובלה, מכיוון שלא הצליחה למצוא ז'ורנל פסיכיאטרי שיסכים לפרסם את המאמר שכתבה.
חוסר אמון זה היה אחראי לדיאגנוזה שגויה של אנשים עם אישיות מרובה כדיכאון, היסטריה וסכיזופרניה.

.2 המקרים הראשונים של ריבוי אישויות שתוארו בספרות ושהשפיעו על לימוד התחום במשך שנים רבות לא קושרו באופן מפורש להתעללות בילדות כסיבה להופעת ה-DPM . למרות שקיים קישור רופף לקיומה של "ילדות קשה" בהיסטוריה של המטופל, אין דיון על כך שטראומה חמורה בילדות היא ביסודה של .MPD למעשה, שום תיאור מקרה מן התקופה המוקדמת יותר לא הראה היסטוריות של התעללות קשה שמדווחים כיום אנשים עם ריבוי אישויות, כולל התעללות טקסית. האישה המפורסמת ביותר כיום עם ריבוי אישויות,kcalB/etihW ,Eve לא עברה כלל התעללות מינית בילדות וחיה במשפחה אוהבת וטובה. יתר על כן, הודות להשפעות כמו אלו של פרויד, עם
התיאוריות שלו אודות ילדות קטנות המפנטזות על מין עם האבות שלהן, כמו גם המנהג של החברה הפטריארכלית שהגנה על שמם הטוב של הגברים על חשבון בנותיהם, התעללות בילדים לא נחשבה לסוגיה רצינית באותם ימים. לכן ניתן להניח ברמה תיאורטית כי הפסיכולוגים של אותה תקופה לא התבוננו לעומק באותו פלח אוכלוסייה )שורדי התעללות( שלהם מיוחסים 97% מאיבחוני ה-DPM .

.3 למרות שפסיכיאטרים היו מודעים לריבוי אישויות זה מאות שנים, חקר התופעה הוא חדש יחסית והחל בחלקה הראשון של המאה. בעוד שלא ניתן היה לפספס את הסימפטומים הביזאריים והדרמטיים של בעל ריבוי האישויות המוחצן, לפסיכיאטרים לא היתה עדיין ההבנה או המיומנויות לזהות את התמונה הטיפוסית יותר של ריבוי האישויות - של הסודיות האובססיבית, סימפטומים מוסתרים, אימה מפני חשיפה, דחק פוסט-טראומטי עז. ככל שעולה מספר האבחונים של MPD לאורך השנים, כך הדעה שהדבר הנדיר היחיד לגבי MPD הוא אותם מקרים ראוותניים, מקבלת יותר תימוכין.
ככל שמטפל הופך להיות יותר מיומן ופתוח להכיר בדקויות וסודות ריבוי האישויות, יותר בעלי אישיות מרובה אמיתיים מקבלים אבחון.


סיביל היא בעלת ריבוי אישויות טיפוסית: ייתכן והמקרה שגורם להכי הרבה בעיות לבעלי האישיות המרובה הוא סיביל. היא סמל ריבוי האישויות. רוב הקריטריונים העכשוויים לאבחון MPD מצויים בסיפור שלה. וכך, בעלי ריבוי אישויות רבים חוששים שהם לא בעלי ריבוי אישויות כמו שצריך להיות, כי הם לא כמו סיביל.
למשל, הם לא נוהגים להיכנס לקליניקה של המטפל שלהם ולהכריז שהם אישיות אחרת עכשיו. הם לא מאבדים תקופות זמן ארוכות, מתעוררים בערים אחרות, בלי לדעת איך הגיעו לשם. חשוב לערוך מחקר מעמיק המשווה בין סיביל ובעלי אישויות מרובה כפי שהם מוכרים היום. מאמר זה אינו מתאים להיכנס לעומקים כאלה של הנושא, אך יש כמה נקודות שניתן לציין:

.1 סיביל יצרה קשר עם ד"ר וילבור שנים לפני שהיתה בטיפול האינטנסיבי שלה ולמעשה עברה מעיר לעיר וחסכה כסף כך שתוכל לראות שוב את ד"ר וילבור. יתרה על כן, נדרשה עבודה טיפולית רבה לפני שהאישויות האחרות של סיביל נתנו לרופאה להכיר אותן, עובדה שלא זכורה במיוחד.

.2 אמה של סיביל היתה המתעללת היחידה שלה. היה לה אב אהוב, אם כי מרוחק. היא לא עברה התעללות אחרי שעזבה את הבית ולמעשה זכתה לפופולריות רבה בקרב חבריה השונים. האם כבר לא היתה בחיים כשסיביל החלה את הפסיכואנליזה שלה. אולי בגלל זה המערכת של סיביל לא היתה אובססיבית במיוחד כדי להמשיך את הקיום הסודי שלה, כי האיום על חייהם הוסר.

.3 האישויות בעלות ההשפעה במערכת של סיביל הפגינו איפיונים של אישיות גבולית, עם נטייה לעשות out acting )ביטוי התנהגותי לרגשות קשים, לעתים אלים, במקום דיבור עליהם. הערת המתרגמת( של קונפליקטים פנימיים. יש תפיסה שגויה נפוצה שכל בעלי ריבוי האישויות הם בעלי הפרעת אישיות גבולית ועלולים לנקוט ב-tuo acting בדרך זו. בפועל, בעלי אישיות מרובה רבים מאוד טרודים בצורך לשלוט בעצמם ונסיבות חייהם. רבים מכנים את עצמם כמטורפים על שליטה ושלמות ועסוקים בריסון עצמי קפדני. אפילו לפני שהם יודעים שהם בעלי ריבוי אישויות, הם
משקיעים כמות עצומה של אנרגיה כדי להתנהג ולהיראות כבעלי אישיות יחידה.

ההתנסות העקבית שלי כחוקרת וכתומכת של בעלי אישויות רבה אחרים היא שהתמונה הטיפוסית של בעל MPD טיפוסי היא של מאפיינים מעורפלים, סודיים ותגובה פוסט-טראומטית אינטנסיבית, ההופכת את המסכה של ריבוי האישויות לעוד יותר מורכבת.

האחרים (alters) משתלטים על הגוף כשהם יוצאים: רוב הפעמים, האישויות לא מתחלפות באופן מוחלט או בצורה גלויה. במקום זה, בעלי ריבוי האישויות חווים חילופים פנימיים שבמהלכן האישויות משפיעות על הרגשות והפעולות שלהם ולא ממש "יוצאים" ומשתלטים על הגוף. זה יוצר תחושה של לשמוע מילים היוצאות מהפה שלך ולא שייכות לך, לראות את העולם כאילו אתה יותר גבוה או יותר נמוך, להרגיש כאילו רגשות ומחשבות של מישהו אחר מתלבשות על אלו שלך וכד'. יש אינדיקציות
חיצוניות מעטות לריבוי אישויות. הקול שלך לא משתנה. את לא מכריזה פתאום שאת מרים במקום חדווה. לעתים קרובות, פעולות אלו שמאחורי הקלעים הן אמצעי בטיחות. רבים מרגישים נוכחים לחלוטין גם כשהם חשים שהעולם נעשה מסוכן. הם חוששים שהמתעללים שלהם יבחינו באופן כלשהו בנוכחותם ויבואו לתפוס אותם. ברמה הכללית יותר, קיימות אישויות שחוששות שיראו אותם, כי בעבר כשהם היו נוכחים, התרחשה הפגיעה. כתוצאה מכך, האישויות שנכחו בזמן הפגיעה נוטות לתפקד ממרחק בטוח, מאחורי האדם העיקרי.

בעל ריבוי האישויות מאבד זמן כאשר האישויות האחרות נוכחות: יש בעלי אישיות מרובה שלא מאבדים את החוויה של העצמי המתבונן, גם כאשר האישויות האחרות שלהם מופיעות באופן מלא. הם תמיד נוכחים, ברמה כלשהי, כמארח, "host" ) הידוע כאדם הראשי, שלו שייך הגוף הפיזי, בעל הגוף או האדם שיש לו את ה-DPM .( אותו אדם יכול לשבת ברקע ולצפות במה שהאישיות החדשה עושה. יש מטפלים המכנים זאת מודעות משותפת, co-consciousness ונמצא ברצף רחוק יותר מהמקום בו נמצא ריבוי אישויות מלא, שבו נחווים אובדני זמן מוחלטים כאשר מופיעות האישויות האחרות.

איני מסכימה עם ההגדרה הזו משלוש סיבות:
.1 אמנזיה לגבי אירועים, שבה אדם מאבד זמן, היא לא הסוג היחיד של אמנזיה שאפשרי. אמנזיה של זהות, היא אמנזיה שבה האדם לא זוכר שזהות אחרת הפכה לפעילה, גם אמנזיה זו מתאימה לקריטריונים של "שכחה משמעותית של פרטים אישיים" שעל האדם לחוות כדי להשתייך להגדרת ה-DPM , בלי לאבד בהכרח את תחושת הזמן. במלים אחרות, אדם הופך לעצמי האחר בלי להחליף את העצמי. זה מוכר כריבוי מסוג multiplicity .possessiform

.2 שום דבר לא פשוט ב- .MPD אין זה הכרחי שהאישויות מופיעות בזו אחר זו. תיתכן נוכחות של יותר מאישיות אחת בו-זמנית. אפילו כאשר האדם הראשי נוכח כאשר האישויות האחרות מופיעות, יש לו מידה מועטה של שליטה או כלל אין לו שליטה עליהן. הן עושות ואומרות בדיוק מה שהן רוצות. האישיות הראשית לא יכולה בהכרח ליזום פעילות כלשהי או לעצור משהו מלהתרחש. היא רק צופה. לפעמים היא יכולה להחזיק את הגוף ולדבר בשם האישויות האחרות, כך שהן לא חייבות לקחת שליטה פיזית על הגוף. בזמנים כאלה נראה כאילו היא זו שמדברת. מעט מאוד לגביה
ישתנה, למעט אולי צורת הדיבור שלה או משהו בנוכחות או ההילה שלה. עבור המתבונן מבחוץ שום דבר מתחום "ריבוי האישויות" לא מתרחש באותו רגע אלא אם כן יש להם ניסיון עם ריבוי אישויות והם יכולים לחוש בשכבות השונות של האישויות.

האישיות העיקרית עם זאת לא מדברת בשם עצמה וגם אין לה השפעה על הדברים שהיא אומרת. היא בסה"כ ערוץ מקשר, מתווך בין הפנים לחוץ. תופעת הדיבור-דרך הזו נפוצה יותר אצל בעלי ריבוי אישויות שיש להם מערכת גדולה מאוד, או מערכת שבה אין "אדם שיש לו "MPD אלא יש מערכת שלמה שהיא האדם, במלים אחרות - פורמט ה- "הפנים כלפי חוץ" או format out .inside

.3 לאנשים רבים, תחושת זמן רציפה יחסית היא מנגנון הגנה חשוב, שהמערכת מארגנת ומווסתת באופן מכוון. זה לא משהו שמופיע בספרי הלימוד על MPD או בביבליוגרפיות, אך זה משהו שעלה בעבודה הייעוצית שלי עם אנשים בעלי דיאגנוזה מאושרת של .MPD לחלק מאותם אנשים היו חורים שחורים גדולים בילדות שלהם אבל בהווה אובדן הזמן שלהם הוא מזערי כל-כך עד שהם יכולים לטעון שיש להם רק זיכרון רע. המחשבה אודות אובדן זמן בסדרי גודל של שעות או שבועות מאיים
עליהם מאוד. אני מניחה שאצל כמה אנשים עם ריבוי אישויות נפסקים פרקים משמעותיים של אובדן זמן כי השכחה החוזרת שלהם הופכת להיות מסוכנת עבורם )אולי זה קרה באותה נקודת זמן בילדות שבה הם למעשה שמים לב שהם מאבדים זמן, או כשהם מבינים שאנשים אחרים לא חווים דברים דומים(. לא יהיה זה בטוח לילד שחי כל הזמן בסביבה מתעללת, להיות מוטרד ומבולבל בשל אובדן זמן. מישהו עלול לשים לב ולהתחיל לשאול שאלות שיחשפו את ההתעללות שהילד מנסה נואשות להסתיר או גרוע מכך, המתעללים יכולים לשים לב שהילד מודע לכך שמשהו לא בסדר איתו או עם החיים שלו. לכן ייתכן והמערכת הפנימית אירגנה את עצמה כך שלילד לא יהיו אובדנים גדולים של זמן )למעט אותן שעות שבמהלכן התרחשה ההתעללות(. כשאיבדו זמן, הידע שהיה נמחק מתודעתם. מצב שבו תמיד יש נוכחות של צופה בוגר ברמה כלשהי של מודעות, מחזיק את הגוף במצב בוגר, פירושו שהאדם בעל ריבוי האישויות אולי לא מפגין שינויים פיזיים בולטים, שאותם בעלי ריבוי אישויות חווים, כגון שינויים בראיה, נסיגה התנהגותית הגלויה ברמה הפיזית כאשר האישויות הילדיות מופיעות וכו'. כאשר יש חילופי אישויות אצל אדם כזה, תהיה אינדיקציה גופנית מועטה בלבד או כלל לא.

האישויות תמיד שונות זו מזו: בניגוד לתפיסה הרווחת והמשאלה של המטפלים, לא לכל האישויות יש שמות ולא כל הזמן בעל ריבוי האישויות או המערכת יודעים מי מדבר בכל זמן נתון. עבור רבים הדיסוציאציה קיימת ברמות פנימיות רבות של המערכת. אישויות מסוימות יכולות להיות דיסוציאטיביות או מרובות במיוחד. אחרים יכולים להתקיים על סולם כרונולוגי משתנה - במלים אחרות, יום אחד הם בני חמש וביום שאחרי הם בני שמונה. בחלק מהמערכות יש בנק זיכרון מרכזי שאליו יש גישה לאישויות השונות בזמנים שונים, שיכול להינעל לחלוטין כשצריך, כשהוא משאיר את כולם בחוץ. במערכות כאלה, אדם יכול לזכור משהו ביום מסוים ולשכוח אותו ביום שלמחרת. בנוסף, בנק הזיכרון יכול להחזיק לא רק זיכרונות אלא מידע על האישויות השונות, למשל - אישיות מסוימת יכולה לא להיות מודעת בזמן מסוים לזהות של עצמה, כי מסיבה כלשהי היא נותקה מבנק הזיכרון המרכזי. במובן של מתן שמות, דבר שכיח אצל בעלי אישיות מרובה לתת שמות לאישויות האחרות שלהם בפעם הראשונה אחרי שהן יוצאות כדי לספר את סיפורן ולהזדהות. לפני כן, לאישויות הפנימיות לא היה צורך בשמות או שהרגישו שלתת לעצמן שם יהיה לחשוף עצמן
לסיכון.

בעלי אישיות מרובה שומעים קולות בראש: לחלק מבעלי ריבוי האישויות אין קולות בראש כלל. במקום זה הם חווים "מחשבות בקול רם" או מחשבות/רגשות שהם יודעים שלא שייכות להם.

דברים משונים בארון: אחד המאפיינים הבולטים יותר בפולקלור של בעלי אישיות מרובה הוא הופעה מסתורית של פריטים בארון הבגדים. רבים מאתנו צוחקים על נעליים שלא מתאימות, 10 חבילות של חמאה שהתגלו במקרר. אבל רבים מאתנו מעולם לא חוו את התופעה הזו ויכולים להתחקות אחר המקורות של כל פריט בבית, גם אם הם לא בהכרח מסכימים להיותו שם. אין זו ראיה לאי קיומו של ריבוי אישויות.
הדבר יכול להעיד על מספר דברים - להיות עני מכדי לבזבז ללא אבחנה, שלאישויות השונות יש שליטה עצמית טובה, על היותנו מאורגנים, כאשר אישיות אחת אחראית על כספים או על נוכחות של אישיות צופה קבועה, שהמודעות שלה למשל למה שכבר נמצא במקרר ולמציאות המצערת שהרגליים לא משתנות בגודלן כאשר האישיות מתחלפת, היא יכולה לשלוט בהוצאת הכספים.

בעלי ריבוי אישויות מדברים על עצמם בלשון רבים: שימוש בלשון רבים מהווה משהו שקורה אחרי שבעל ריבוי האישויות קיבל על עצמו את הדיאגנוזה, מפתח לצורך נוחות בשיחה או כדרך להבהיר שהאדם העיקרי לא נוטל אחריות על מה שנעשה או נאמר, למרות שהדבר יכול להפוך להיות יותר ויותר נוח ושיגרתי עם הזמן. יש בעלי אישיות מרובה שמרגישים שהם צריכים להתרגל להתייחס אל עצמם בלשון "אנחנו" למרות חיים שלמים של אמירת "אני", למרות שזה נראה להם מסוכן להיחשף
כך במציאות החיצונית.

לבעלי אישיות מרובה יש IQ של גאון: למרבה הצער, בעלי אישיות מרובה אינם בהכרח יותר אינטליגנטיים מאנשים בעלי אישיות יחידה. נכון שלבעלי אישיות מרובה יש מיומנויות רבות יותר מאשר לאנשים אחרים, כי לאישויות השונות שלהם יש תחומי עניין שונים - ולבעלי ריבוי אישויות יש יותר אנרגיה פיזית ומנטלית שעוזרת להם במאמצים שלהם. נכון גם שבעלי אישיות מרובה יש להם אופקים רחבים יותר מאשר לאנשים אחרים, כי המערכת הפנימית שלהם כוללת כל-כך הרבה היבטים; באופן פרדוקסלי, למרות זאת, האישויות עצמן מאוד צרות אופקים ביחס לאחרים בתוך
המערכת, מכחישות את קיומן של אחרים בתוך ומחוץ למערכת.

חשוב לציין שהקריטריונים הדיאגנוסטיים של MPD הם די ספציפיים. כדי להיחשב בעל אישיות מרובה, על האדם להיות בעל שתי אישויות או יותר, שלהן השקפות שונות לגבי עצמן ולגבי העולם. זה יותר מאשר להיות בעל היבטים שונים של האישיות או להיות בעל חלקים שונים של העצמי. אישויות הן "מישהו אחר". הן יכולות להשתלט על ההתנהגות ו/או הגוף של אדם, ואז האדם מאבד זמן או את התחושה השלמה של הזהות שלו. עם זאת, אני מאמינה שהדבר החשוב ביותר לזכור אותו לגבי MPD הוא שזוהי צורת הוויה מבוססת-אישיות ולא מצב מובנה. צורת הריבוי אצל כל אדם
משקפת את הייחודיות של אישיותו ולכן קיים מגוון כה רחב ועשיר של צורות ריבוי, כמספר בעלי ריבוי האישויות. בהתקיים שלושת הקריטריונים הדיאגנוסטיים אדם יכול להיות מוגדר כבעל ריבוי אישויות וכל היתר הוא עניין של סגנון.
T O M​(שולט)
לפני 18 שנים • 27 בינו׳ 2006
T O M​(שולט) • 27 בינו׳ 2006

מצטער שזה יצא טיפה ארוך. עם הקוראים סליחה icon_biggrin.gif
אני יודע שזה מתיש אחרי כל הטררם סביב.
זו בסך הכל ההודעה השנייה שלי בנושא.

----------------------------------

יש כמה שירשורים בנושא. לא ידעתי לאיזה מהם להגיב אז בחרתי אקראית בזה.

אני מחלק את מה שקרה לשתי נושאים(יותר נכון 2 האשמות):

- ההתחזות של אור
- ההטרדות של פרודנס


- פרודנס
----------
אם אכן נכון הדבר, ומה שאניגמטית ואור דיברו הוא אכן אמת, על ההטרדותיה והאובססיביות שלה,
אז פרודנס צריכה לקחת אחריות ולהתנצל. יש לי הבנה למניעיה(גם אם זו אהבה מטורפת) אולם
הבנה שלי והזדהות לא פוטרת אותה מהמעשים הלא יפים שעשתה ועליה לקחת אחריות על פגיעה
באנשים והטרדתם.

לגבי פירסום המקרה בפורום אני לא הייתי נוהג ככה.
אני הייתי בוחר ליידע בפרטי את מי שבקשר איתי ומסתפק בכך.
פרודנס העדיפה אחרת. זו הייתה הבחירה שלה להודיע לכולם
כשהבחירה היא כזאת , התוצאה היא לא תמיד בשליטתך.



- אור
----

את מפרידה בין הישויות שלך ולכל אחד מעניקה זהות ופרטיות.
בעיני עצמך כך החלטת. אך כשאת באה במגע עם אחרים ומדברת איתם, הם אינם חייבים
לקבל על עצמם את ההפרדה הזאת שאת עשית עבור עצמך.

עבור רובם את תהיי ישות אחת בגוף אחד, ולא ממש תוכלי לבוא אליהם בטענות.
מוזר לי שלא התחשבת בזה כשקלייר דיברה עם פרודנס.

בנוסף, יש לי בעיה עם איך שהצגת את ההפרעה. על פי הנראה זה בכלל לא הפרעה אלא כיף.
את מעודדת את הפיצול בכל שלכל דמות את נותנת את היכולת להיות אדם כאילו בפני עצמו.
אם את מעודדת את הפיצול אין זה אומר שאחרים חייבים גם הם לעודד את הדמויות ולתת
להם "חיים" ואפשרות להטעות אנשים אחרים.


לשם הדגמה:
אישה פלונית יכולה להגיד לעצמה שפעם היא זונה, פעם מלכה, פעם סלבריטי, פעם עבריינית,
ומעכשיו כל מי שמסביבה צריך להתייחס לכל אחת מהן כאישה בפני עצמה, רק כי לאותה אישה
נוח ככה.
כל פעם שיאשימו אותה במשהו - היא תגיד שזו לא היא אלא הדמות השנייה או השלישית.

כמו הילד הקטן שעשה מעשים רעים וכשאמו שאלה למה עשה זאת, הוא ענה:
זה לא אני. זה הילד הרע שבתוכי!

לסיכום, בעניין הזה, על אף שאת אישית מפרידה בין הישויות, את צריכה כשזה נוגע לכלל
הציבור והתנהלות הדמויות מולם - לקחת אחריות כאילו היית אחד.
בינך לבין עצמך את יכולה לעשות מה שאת רוצה. אך עם אנשים אחרים המצב הוא קצת שונה.

כתבת "קלייר זאת לא אני".
ואני אומר: קלייר זו את

אני לא חייב להפריד כמוך.
בעיניי גם אם תהיי עם 10 דמויות, עדיין תהיי עבורי ועבור רבים אור השליטה ורק היא.
("רבים" = אולי לא פה באתר אבל אין ספק שבחוץ כן)
על אחת כמה וכמה אחרי הטענה שכל הדמויות מודעות זה לזה.

גם אם זו דמות בתוכך. עלייך לקחת אחריות בתור אור גם על מעשיה של קלייר.
אין מנוס מזה.
שאחרת, את נותנת לגיטימציה לדמויות האחרות לפגוע או להטעות אחרים כאוות נפשם,
אם בא להם.

--------------------------------


ציטוט: ולבסוף:
מוזר לי לשומע את הבקשה להכיר בפיצול אישיות כמצב נפשי יציב ובריא, שצריך לקבלו בסובלנות. ובאותה העת, להוקיע את האהבה העזה של דיר-פרודנס כטירוף ומחלת נפש מסוכנת


מסכים עם רפאל בעניין הזה.
לי יש תשובה למה זה קרה - קליקות.

מי שרואה באור חברה - טבעי שיתמוך בה ויוקיע את האחרת. זה מה שחברים עושים.
מי שרואה בפרודנס חברה - יתמוך בה ויוקיע את היריבה. זה מה שחברים עושים.

על פי הכתוב אני משער שהחברות בין אור לתומכיה הפומביים היא מאוד מאוד קרובה
וגם החברות בין פרודנס לאלה שמצדדים בה מיוחדת.

מצאתי גם צד חיובי, לא יאמן

לכאן או לכאן, עם אור או עם פרודנס, מדובר באנשים שהם יותר מסתם חברים עבור
השניים. ידידות אמת.
גם אור וגם פרודנס צריכים לברך על חברים כאלה.

נ.ב:
אהבתי ועדיין אוהב את הבלוג של זקי מומו כפרה ונשמה

נ.ב 2:
המריבה באמת מיצתה את עצמה.
Tame
לפני 18 שנים • 27 בינו׳ 2006
Tame • 27 בינו׳ 2006
*מגרד בראש*
קראתי את דברייך אור ומה שאני הולך לומר לא קשור כלל במריבה המתוקשרת.

לפי דברייך אני חושב שאני יכול באופן דיי בטוח לקטלג את עצמי כבעל מגון שונה של אישיויות. למה?
עם המשפחה שלי אני מישהו מסויים, המישהו הזה לא קיים כשאני עם חברי הקרובים, ולפעמים כשאני עם בחורה שאני אוהב אז הופ אני הופך למישהו אחר לגמרי..
האישיויות השונות שלי מודעות אחת לשניה אבל טיים של המשפחה לדוגמה לעולם לא היה אומר את הדברים שטיים של החברים אומר. לרוב לטיים של החברים יש גם סגנון שונה לגמרי.
ויש כמובן גם את טיים של העבודה שהוא טיפוס שונה לגמרי icon_smile.gif
בנוסף קורה שאני חושב מחשבות שלא אופייניות לי, על דברים שבדרך כלל אני לא חושב עליהם ולפעמים גם מגיע למסקנות שאינן אופייניות לתפישת העולם שלי.. עד היום קראתי לזה השראה אבל עכשיו אני מבין שזה אולי אישיות אחרת שלי שחושבת את המחשבת בתוך הראש שלי..
בנוסף לאחרונה שיניתי סגנון לבוש. יש לי זיכרון אומנם של מה שקניתי ואיפה וכמה זה עלה גם, אבל זה רק בגלל שהאישיויות השונות שלי מודעות לעצמן ואני בתור בעל הגוף (או שאולי בעצם... אני סתם אישיות ומישהו אחר הוא בעל הגוף?) מודע תמיד וצופה במה שקורה. והנה אני מביט בארון שלי וישנם בו פריטים שבכלל לא מתאים לי ללבוש וכל מי שמכיר אותי יגיד שזה לא הסגנון שלי...
מעניין..
בנוסף יש לי גם מגוון רב של תחומי עניין שממש לא קשורים אחד לשני - אני מתענין גם בבישול וגם בפיזיקה! איך לא שמתי לב לזה קודם לכן?

מסתבר שכל העדויות מצביעות רק למסקנה אחת..
ועכשיו אני צריך לשאול את כלובי אם יש לי ניקים נוספים בכלוב שאני לא מודע אליהםicon_smile.gif
והאמת שיש לי עוד כמה חברים שאני מכיר אותם מספיק טוב כדי לדעת שגם הם עונים על הקריטריונים שאני עונה עליהם.. זה אומר שבפעם הבאה שאחד מאיתנו חוגג יומולדת הוא יקבל בערך 40 מתנות?

פרט לעניין הזה (שנכתב בצורה מבודחת, אך לא מכוון ללעוג לך אלא לפסיכולוגיה ולפסיכולוגים עצמם) ישנו עוד עניין שרציתי לשאול בנוגע אליו.
שוב אין פה עניין לפגוע אלא לשאול שאלה שנראית לי חשובה.

בכותרת של השרשור מצויין הקו החם.
אינני מכיר את הקו החם אך לפי מה שהבנתי הוא עוזר רבות לאנשים רבים. אני גם מבין שעד כה תיפקדת בו ללא דופי (כמובן שזה רק מתוך מה שאני שומע וקורא כאן בכלוב, אישית אינני יודע ממקור ראשון דבר או חצי דבר על הקו החם או המתנדבים שבו).
עם זאת רציתי לדעת משהו קטן,
אמרת שיש לך 6 אישיויות שונות. 6 האישיויות הן אנשים אוטונומים שחולקים איתך גוף ושעד לא מזמן היו לך מאבקי שליטה עם אחת מהן (או יותר?).
מה יקרה אם אחד מהאישיויות האחרות ואת עצמך תיכנסו לסכסוך מסויים, כמו הסכסוך עם דיר פרודנס. האם אז לא יתכנו שוב מאבקי שליטה? האם יתכן שתפסידי באחד המאבקים? האם יתכן שאחת האישיויות ינסו לפגוע בך דרך פגיעה בקו החם ובאנשים שמתקשרים אליו לקבל עזרה כך שאותם אנשים יוציאו שם רע לקו החם ויספרו כמה הם נפגעו..?
האם משום שאתם חולקים גוף אחד ניתן לומר כי מבחינה לא רשמית אבל הלכה למעשה ישנם 6 מנהלים לקו החם?
(אגב פעם יצא לי לעבוד תחת שני בוסים והיו הרבה הוראות סותרות שהובילו להרבה בלאגן משום שכל אחד התרגז שמישהו מבצע הוראה של האחר ולא את שלו..מעניין אם לעוד מישהו יצא להתנסות במצב המציק הזה..)
או בעצם השאלה המרכזית - מה מבטיח לאנשים שהם אכן מדברים עם אור השליטה המנהלת האחראית והמקצועית ולא עם רוני (מקווה שאני לא טועה שם) או מישהו אחר שהחליט משום מה להתנכל לה על בסיס סכסוך בעל רקע אישי או סתם בגלל שנפגע ונעלב ממשהו שהיא אמרה?
(כמו שאמרתי למעלה, השאלות לא באות כדי לפגוע אלא בשביל לשמוע תשובה כנה, אני בטוח ששאלת את עצמך את השאלות האלה לא פעם והשקעת בעיניין מחשבה)
דוכס תל אביבי​(שולט)
לפני 18 שנים • 27 בינו׳ 2006

דעתי האישית והאובייקטיבית

דוכס תל אביבי​(שולט) • 27 בינו׳ 2006
אני מציע שתתנדבי לעבור בדיקה פסיכיאטרית מקיפה לפני שתמשיכי לקחת חלק (גם אם בהתנדבות!) בחיים השבריריים של אותם אנשים הנזקקים לקו החם.

כל יום שעובר וכל שרשור שנפתח, בלי שאת לוקחת אחריות אישית על עצמך ויכולתך לתפקד בתפקידים רגישים, מסכן את כל מה שהשגת בהקמת הקו הזה.

ואגב, בינתיים, ראוי שתשעי את עצמך לאלתר מכל פעילות שם ותעבירי את האחריות שלך למישהו אחר. ואותו מחליף יהיה זה שיקבל את תוצאות הבדיקה ורק אם היה והיא תנקה אותך מחשדות אלו ואחרות תוכלי לשוב לתפקידך ולמעורבות במפעל הזה.

אולי עצוב, אולי לא נעים אבל כורח המציאות מחייב זאת. לדעתי.