שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

רק המתחבר למיצי הזוועה הגופנית

Artdeco
לפני 18 שנים • 21 בפבר׳ 2006

זאלופון כתב:

Artdeco • 21 בפבר׳ 2006
ציטוט: "וגם אנחנו יכולים להיות ילדותיים ולכתוב שהתגובות שלך נובעות מתסכול מיני ומרירות כלפי דומים והמין הגברי בכללותו"

אין לי ספק שאתם יכולים, וגם עושים זאת מאז ומתמיד. חלקכם גם עסק בשריפת נשים, שפחות ושאינן שפחות, בתקופות כאלה ואחרות. בסופו של דבר אין חדש תחת השמש (בוודאי שלא במחלקת האדונים הגאה).

לגבי בהלת הדומים וכד'- אינני מוצאת סיבה אחרת למאמצים הוולגרים המושקעים כאן, העוסקים כרגיל בהשמצות דלות ואשר כוונתם סתימת פיות בלבד (כמו בכל פעם שנאמרים דברים קשים). הריח אינו לטעמכם? אז מה?
המלט
לפני 18 שנים • 21 בפבר׳ 2006
המלט • 21 בפבר׳ 2006
nerissa כתב/ה:
icon_eek.gif

שחרר שלפוחיתך עלי,
זיעה נדבקת על ירכיי הבלתי רחוצות,
"מופקרות כולן מופקרות"
צועק פתח עינוגיי עם ריח הזהב שלי
פרק לי את הרחם, שחרחר.



תורת הניגודים מופיעה כאן בכל הדרה, בשילוב נדיר של קצב ים תיכוני עם רמזים פוסט-רומיים.
כבר בשורה הראשונה, המכילה שמונה הברות במבנה סימטרי של 2 - 4 - 2 (שח-רר של-פו-חי-
תך ע-לי) מופיע הניגוד במרומז, בין השלפוחית, המייצגת כל מה שכלוא מתחת לתחתונים, הכלואים
מתחת למכנסיים, לבין הוראתה המשחררת של המלה 'שחרר'. בשורה השניה אנו מוצאים
כבר את הניגודיות בשלביה האי-רציונליים, ממש שניה לפני שהיא הופכת לטרנסצנדנטלית לגמרי:
התכונה הדואלית של זיעה לנזול ולהיעלם, איכויות הפוכות להידבקות, ועם זאת להידבק, לא יכולה
היתה לבוא לידי ביטוי מקסימלי אלמלא נקטה המשוררת בביטוי "בלתי רחוצות". ובשורה
השלישית, מופיע היגד טאוטולוגי ברור: כל חברי הקבוצה A, הינם חברי הקבוצה A.
השורה הרביעית הינה בבחינת אישור פיוטי לאפסיות ההתהוות, להתפרצות של הלא יאמן.
לאחידות בין אשה לגופה, בין גופה לטבעה, בין טבעה לטבעו, בין טבעו לצבעו - עד הקתרזיס
הבלתי נמנע: "פרק לי את הרחם, שחרחר". אלא שכאן טעתה המשוררת בתרגום - שכן התיבה
המקורית היתה "ווזווז", ועל כן היה לה למשוררת לכתוב "פרק לי את הרחם, ורדרד". עם זאת, אין
טעות קטנה זו מפקיעה מהיצירה את חיוניותה ורעננותה, ועל כך חבים אנו תודה למשוררת המיוחדת המקורית.

לזה, ואך ורק לזה מצפה מאתנו השירה. (*)












(*) (אומברטו אקו, לטייל עם דג סלמון)

icon_cool.gif
Adonasuy​(שולט)
לפני 18 שנים • 21 בפבר׳ 2006

מפלטן של המתוסכלות

Adonasuy​(שולט) • 21 בפבר׳ 2006
daffna כתב/ה:
אין לי ספק שאתם יכולים, וגם עושים זאת מאז ומתמיד. חלקכם גם עסק בשריפת נשים, שפחות ושאינן שפחות, בתקופות כאלה ואחרות. בסופו של דבר אין חדש תחת השמש (בוודאי שלא במחלקת האדונים הגאה).

לגבי בהלת הדומים וכד'- אינני מוצאת סיבה אחרת למאמצים הוולגרים המושקעים כאן, העוסקים כרגיל בהשמצות דלות ואשר כוונתם סתימת פיות בלבד (כמו בכל פעם שנאמרים דברים קשים). הריח אינו לטעמכם? אז מה?


אחת לאיזה זמן מוגבל מגיע מישהו ומפזר סרחונות פה. ביקורת על עולם ומלואו, בצורה בוטה ומכוערת. מן הסתם יש שמגיבים ואז הקוזאק הנגזל מיילל- "אתם חארות, סותמי פיות, משפדי מכשפות ושונאי אדם". לעזרתו באים אבירי משמר הספרות הזולה שטורחים לפרשן אותו ולהוקיע את מבקריו. עד כאן- אין חדש.
בהלת דומים? אין כזו. סתם תגובות לסרחון. זה שחלק מהדומים אינם תתרנים ומגיבים לא הופך אותם לקטנים או חדלי אישים.
היות והרוב כבר נאמר (למעט תהיות כיצד חדשה מאוד, שלא לומר טריה מהתנור או לחה מהערוגה יודעת לשפוט תוך יומיים את כל הדומים פה - מה שמעיד על עובש קל על הלחמניה הטריה או יומרנות גרידא לשפוט אנשים שאיננה מכירה)- הנה שעשוע קטן:
דמיינו אותה כדום. דום שפותח בלוג מלא רימה ותולעה ושנאת סאביות. בלוג או פוסט עם הכרזות שאין סאבית שראויה למצוץ את זרת רגלו השמאלית...
או.
שור.
זה כבר לא יפה. זה כבר לא ביטוי נאור היישר מתוך החור.
ולגבי וולגריות- מי ששוחה במדמנת הביוב שחיית פרפר שלא ידבר עליה.
גרניקה​(נשלטת)
לפני 18 שנים • 21 בפבר׳ 2006

אווה פראנק לעניים...

גרניקה​(נשלטת) • 21 בפבר׳ 2006
אבל אני עם אסוציציות מוזרות עד תמוהות, זה לא חדש, נכון הולגו?


יש במה שהיא אומרת לא מעט אמת (מסריחה אומנם - אבל אמת לאמיתה).

תנו לסרחון להגיע לשמיים - וניגאל ( מי אמר פראנק ולא קיבל?).

עוד מעט יגיע האיש בשחור וינבח מתחת לשפם "שוב גרניקה הפלצנית שכל הודעה שלה מעוררת בי את הנוירונים", אז יגיד - אז מה...
המלט
לפני 18 שנים • 21 בפבר׳ 2006

Re: ממש חייב-

המלט • 21 בפבר׳ 2006
Adonasuy כתב/ה:
על הכלב בלק של ש"י עגנון, אותו כלב שמישהו צייר עליו במכחול "כלב משוגע", התפתח דיון תורתי שלם בקרב כל אושיות הספרות בארץ. דיברו עליו כעל מטאפורה וכעל דימוי ועוד ועוד- עד ששאלו את בעל הדבר עצמו- את ש"י עגנון והוא ענה בחיוך - "הכלב? כלב."


לא לכולם הוא ענה כך. כאשר ברוך קורצוייל שאל אותו על בלק, הוא נתן לו רמז שהיה אמור
להוביל את ד"ר קורצוייל לפיענוחה של חידת בלק. אלא שע"פ חיים באר, ממנו למדתי את הדברים האלה, ברוך קורצוייל לא פיענח את החידה.

הנה קטע מההתכתבות בין עגנון לבין ברוך קורצוייל, בו נידונה שאלת בלק.


ציטוט: חיפה (כ"א שבט תש"ו) 23.1.1946

מר עגנון הנכבד מאד!

זה חודשיים שאני מטפל בסיפורך הנפלא. אין די מלים בפי לדבר על התענוג הגדול שגרמת
לי. אבל לא בדעתי לדבר היום על עושר היצירה הגאונית הזאת. פונה אני אליך גם לא כבמקר, אלא כקורא. אמנם זה חודש אני מהסס לכתוב את המאמר
השני בגלל שכמה דברים נשארו לי בלתי ברורים, יותר נכון: עלו ספיקות בי. אני קראתי את
הספר בערך שלוש פעמים ועשיתי לי המון רשימות, אבל מסופקני בנוגע
לבלק. אין פה סמליות אחידה. בלק הופך לכתובת לכמה וכמה נושאים ומסופקני אם
שלל הנושאים עלה יפה כחטיבה אחת, אם באמת בלק מסוגל להכיל את כולם בלי שאחדות
תפישתו היתה סובלת מזה – הענין הוא פה פי אלף יותר מסובך מבסיפורי "ספר
המעשים" – אם גם ידוע לי שאין לפרשן הספרותי לבקש הסברים מהמשורר הייתי בכל זאת אסיר
תודה לך לו רמזת על הענין – זאת אומרת אם לך בעצמך לא עלו ספיקות אשר לרב-
משמעותו של הכלב הדימוני. עד כה אין בידי לתפוש אותו פתרון אחיד ודומה לי שעורו נושא יותר ממה שהוא מסוגל לנשוא.
...
...
ברגשי כבוד והוקרה ובדרישת שלום לגברת עגנון
שלך
ברוך קורצוייל


חמשה ימים לאחר מכן השיב עגנון את התשובה הנפלאה הבאה:

ציטוט: ירושלים תלפיות, אור ליום ב' משפטים תש"ו 28.1.1946

ידידי מר קורצוייל,

מיום שסיימתי את ספרי (שיקעתי בו למעלה מעשרים ואחת שנה) משתדל
אני בכל כחי להסירו מלבי. עכשיו שבאת בשאלותיך אני חוזר אצלו.
בנידון שאלתך על בלק. איני רוצה לפטור אותך בדברים שבעולם או בדיבור שנון שכל מחבר
בודה מלבו במקום שאין לו מה להשיב, ובלבד שיוציא את השואל חלק. אבל אומר לך את
האמת, פעמים הרבה שאלתי את עצמי מה עניין בלק אצל יצחק. וכל אימת שביקשתי
להשמיט את פרשת בלק מתוך הסיפור ראיתי בו צורך פי כמה מרובה מבראשונה. איני רואה
בבלק לא סמליות, וכל שכן לא סמליות אחידה, אבל יודע אני שפרשת בלק מוסיפה על
הסיפור מה שיצחק וכל חברינו אינם יכולים לעשות כן. אפשר שבאמת
אין עורו של בלק מחזיק את כל ענייניו, מכל מקום הוא חלק בלתי נפרד מן ההווייה
האיומה של חיינו מדעת או שלא מדעת. אתה יודע שאיני אוהב אליגוריות, ואף בבלק לא נתכוונתי
לשום אליגוריא שבעולם, אלא ביקשתי ליתן פה על ידי בהמה וחיה מה שאין אני יכול
לעשות על ידי אדם. ועיין סוטה ג' עמוד ב' "קשורה בו ככלב".
המלט
לפני 18 שנים • 21 בפבר׳ 2006

התנצלות גורפת

המלט • 21 בפבר׳ 2006
אני אופ-טופיק בצורה קיצונית בשרשור הזה. עמכם הסליחה. אולי זה משהו בטופיק עצמו. icon_cool.gif
lOli
לפני 18 שנים • 21 בפבר׳ 2006

כי אולי אין טופיק?

lOli • 21 בפבר׳ 2006
כולה כמה ימים חופשת סמסטר וכבר כל הדינמו מצתהלים בלעדי, לא יפה!

ובאשר לנשלטת החדשה - המסקנות כבר כאן:
מה רע בקצת רעש? קצת קרקושי שלשלאות? קצת פילוג בעם?

אז חרא זה חרא זה חרא. אני לא מאמינה במטאפורות.
תפסיקו להתיימר לפענח את כוונת המשוררת.
ואת - דברי ישר. המטאפורות הסותרות שלך קצת משמימות והאמירות טובעות בים החרא.

לא. - סתם כי התחשק גם לי לצעוק משהו
Yosefus​(שולט)
לפני 18 שנים • 21 בפבר׳ 2006

דווקא יוספוס הגיע

Yosefus​(שולט) • 21 בפבר׳ 2006
גרניקה כתב/ה:

...
עוד מעט יגיע האיש בשחור וינבח מתחת לשפם "שוב גרניקה הפלצנית שכל הודעה שלה מעוררת בי את הנוירונים", אז יגיד - אז מה...


רואה גרניקה רואה אדום...

י.
("שוב גרניקה הפלצנית שכל הודעה שלה מעוררת בי את הנוירונים", רוטן יוספוס מתחת לשפם שאין לו)
Black Lotus​(מתחלפת){זאלופון}
לפני 18 שנים • 21 בפבר׳ 2006
ציטוט: אינני מוצאת סיבה אחרת למאמצים הוולגרים המושקעים כאן, העוסקים כרגיל בהשמצות דלות ואשר כוונתם סתימת פיות בלבד (כמו בכל פעם שנאמרים דברים קשים).

אולי זה בגלל שאם אנשי הקקי-פיפי ישתקו, פחות אנשים יראו כמה אין להם מה לומר?

ואגב, כבר הגיע הקטע של "הצבת מראה בפני הקהילה"?
תקראו לי כשזה קורה, אני אשתדל שלא לשפוך את המילקשייק מההתרגשות.
מUחדת
לפני 18 שנים • 21 בפבר׳ 2006
מUחדת • 21 בפבר׳ 2006
Black Lotus כתב/ה:
ציטוט: אינני מוצאת סיבה אחרת למאמצים הוולגרים המושקעים כאן, העוסקים כרגיל בהשמצות דלות ואשר כוונתם סתימת פיות בלבד (כמו בכל פעם שנאמרים דברים קשים).

אולי זה בגלל שאם אנשי הקקי-פיפי ישתקו, פחות אנשים יראו כמה אין להם מה לומר?

ואגב, כבר הגיע הקטע של "הצבת מראה בפני הקהילה"?
תקראו לי כשזה קורה, אני אשתדל שלא לשפוך את המילקשייק מההתרגשות.
rffl.gif