דום-ינו |
לפני 18 שנים •
21 בפבר׳ 2006
לפני 18 שנים •
21 בפבר׳ 2006
דום-ינו • 21 בפבר׳ 2006
בכיף.
אני שומר את ההודעה הזאת כהוכחה. יששששששששששששש יש לי פס |
|
המפקדת(לא בעסק) |
לפני 18 שנים •
21 בפבר׳ 2006
לפני 18 שנים •
21 בפבר׳ 2006
המפקדת(לא בעסק) • 21 בפבר׳ 2006
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח!!!
עכשיו אני באמת צוחקת... |
|
venus in our blood(שולטת) |
לפני 18 שנים •
21 בפבר׳ 2006
"Live And Let Die"
לפני 18 שנים •
21 בפבר׳ 2006
venus in our blood(שולטת) • 21 בפבר׳ 2006
When you were young
and your heart was an open book You used to say live and let live you know you did you know you did you know you did But if this ever changin in which we live in Makes you give in and cry Say live and let die Live and let die What does it matter to ya When ya got a job to do Ya got to do it well You got to give the other fella hell You used to say live and let live you know you did you know you did you know you did But if this ever changin in which we live in Makes you give in and cry Say live and let die Live and let die GUNS 'N' ROSES |
|
doctor strangelove(שולט) |
לפני 18 שנים •
21 בפבר׳ 2006
על "העדפות", על "גזענות" ועל גבולות
לפני 18 שנים •
21 בפבר׳ 2006
doctor strangelove(שולט) • 21 בפבר׳ 2006
גבולות
אני פריק של בדיקת גבולות. ואני מניח שהרוב פה כאלה. שונא את משטרת הגבולות, אוהב לעבור ולא לעצור. ובחיים כמו במתמטיקה, אין כמעט דרך לבדוק גבול ולחקור אותו מרחוק, אלא רק מקרוב. ולא פעם, גם לשכשך לפחות רגל אחת בצד השני של הגבול. או לעשות לו סובלימציות וסימולציות, עיין ערך פנטזיות אונס. גזענות, מבחינתי, היא בפירוש גבול. נקודה. וכוונתי בשרשור הזה הייתה שנבדוק את הגבול הזה ביחד. ועכשיו, לאחר כל התגובות ולאורן, לי כבר אין ספק שהיה ראוי לעסוק בזה. לא במקרה הצגתי בפוסט הפותח שתי דוגמאות, שנראות במבט ראשון די דומות. ככל שהן נראות דומות במבט ראשון, במבט שני כבר צריך לראות שהאחת ("רוצה לבן") היא בצד הלגיטימי של הגבול, צד ה"העדפות", ואילו השניה ("רוצה אשכנזית") היא בצד הפסול, המכוער, הלא-לגיטימי של הגבול, צד ה"גזענות". "העדפות" כל אחד מאיתנו הוא קוקטייל, בלתי-מודע רובו ככולו, של משיכות ודחיות שמתקיימים לגביהן שני מאפינים עיקריים: 1. אין לנו שליטה עליהן. 2. יש להן נוכחות אמיתית בקשר עם האדם, במובן הזה שאי-אפשר לנהל קשר עם האדם בלי להיחשף אליהן. בעניין הזה, כל דבר שעשוי למשוך את מפיבושת עשוי לדחות את תגלת פילאסר: שיער גוף, גובה, צבע עור, צבע עיניים וכל תכונה חיצונית אחרת שהיא בלתי-נפרדת מהאדם וכמו-כן גם קמצנות, תחומי עניין, רגישות וכל תכונה אישיותית אחרת שהיא בלתי נפרדת מהאדם. העדפות מהסוג הזה, הן של תכונות חיצוניות והן של תכונות פנימיות, באות להבטיח שהפרטנר שלנו לקשר יהיה אדם שמתאים לנו ושנימשך אליו. הן עוזרות לנו לסנן מישהו, לא כי הוא פסול, לא כי הוא פחות טוב כאדם, לא כי יש בו מום כשלעצמו, אלא פשוט כי הוא לא מתאים לנו, לאור מי שאנו. גזענות, זה משהו אחר לגמרי. "גזענות" ליותר מידי אנשים פה התערבבה הגזענות עם ההעדפות, כאילו שלפסול אדם על רקע גזע ומוצא זה אותו דבר כמו לא להימשך אליו בגלל שהוא גיבח. לגלות שבישראל 2006 יש כל כך הרבה אנשים שוי-נפש כלפי גזענות זה מאוד עצוב, גם אם לא מפתיע. אני בטוח שיש כמה הגדרות אפשריות לגזענות, ואני לא מתיימר להיות מבכירי המגדירים. ועדיין, גזענות, כפשוטה, הינה קביעת עמדה ויחס לאדם, ואם נקרא ליחס כזה בשמו - אפלייתו של אדם, בשל תכונה אחת ויחידה שלו - מוצאו. כלומר, אותו אדם ב ד י ו ק, עם אותו מראה ואותן תכונות אופי ואישיות,אבל ממוצא אחר, היה זוכה ליחס אחר. להבדיל מתכונות המראה או האישיות, שאי-אפשר לחיות עם האדם בלי להיחשף להן, המוצא הוא שקוף מהבחינה הזו. יש אין-ספור אנשים, שבלי לשאול אותם, לא תדע ולא תנחש את מוצאם. מי שמרשה התייחסות גזענית והעדפה גלויה ופומבית של אשכנזים, מרשה נאציזם, לא פחות. אין שום הבדל מוסרי וערכי בין הדוגמא שאיתה פתחתי את השרשור "היא צריכה להיראות טוב, להיות אשכנזיה או חצי ובהירה", לבין "היא צריכה להיראות טוב, להיות גרמניה או חצי גרמניה ובהירה". הכותב הבחין בעצמו, בשורה הזאת עצמה, בין המוצא לבין המראה. הוא רוצה גם אשכנזית (ומוכן להסתפק ברוב טובו גם בחצי אשכנזית) וגם בהירה. גזענות היא גזענות היא גזענות. ומי שמרשה אמירה גזענית כזו לגבי אשכנזים, מרשה אותה בהכרח גם לגבי נאצים ויהודים. בלי חוכמות. כל דיעה אחרת לא תהיה קונסיסטנטית. והדום הכי אשכנזי והכי מוצלח פה לא שווה יותר, כאדם, מהשפחה הכי חרופה, הכי לא-אשכנזית והכי מוגבלת מנטלית. אדם שנמשך לבהירים או לאקזוטיים, לא צריך להתבייש בהעדפה שלו. היא לגיטימית. לעומתו, אדם שרוצה לחקור אדם אחר על מוצאו העדתי, ואשר מה שמעניין אותו אצל השני זה לא המראה ולא האישיות, אלא אם הסבא של השני חירבן חמין או חריימה, צריך להתבייש בעצמו, ואנחנו צריכים לומר לו, שלהיות גזען זה לא שפוי ולא בהסכמה. מבחינתנו. ויהי מחננו טהור מגזענים. ******************** ולידיעת כל אלו שהתעסקו איתי ולא עם השרשור: תתפלאו, אבל אני דוקא מהחונטה השולטת. גם אשכנזי וגם עונה על כמעט כל סטיגמה של המעמד הגבוה ישראלי. אפס אפליה כנגדי אי-פעם. דפוס החשיבה שהשתקף בהודעות שלכם, שאומר שכדי להילחם כנגד גזענות צריך להיות קורבן שלה כי ברורררררר שלאף אחד אחר לא צריך להיות אכפת, הוא דפוס חשיבה עצוב. כמה חבל. |
|
Black Roses |
לפני 18 שנים •
21 בפבר׳ 2006
לפני 18 שנים •
21 בפבר׳ 2006
Black Roses • 21 בפבר׳ 2006
אני עדיין מנסה להבין מה הקטע שלך
זה נושא שחרשו אותו בלי סוף מה אתה מנסה לחדש? |
|
עינבר |
לפני 18 שנים •
21 בפבר׳ 2006
יש לו משהו להגיד
לפני 18 שנים •
21 בפבר׳ 2006
עינבר • 21 בפבר׳ 2006
ואני מבינה שאנשים שהצטרפו לאתר הזה ב2003 כבר טחנו את הנושא,
אז אל תכנסו לשרשור הזה, יש אנשים שלא היו כאן תמיד, שיש להם משהו לאמר ולי באופן אישי, זה צורם מספיק בשביל לקרוא ולכתוב על זה ולתמוך במחאתו של הדוקטור |
|
ng |
לפני 18 שנים •
21 בפבר׳ 2006
לפני 18 שנים •
21 בפבר׳ 2006
ng • 21 בפבר׳ 2006
למה להגביל את חופש הביטוי? "רוצה אשכנזיה" לא אמור להעליב את המזרחיות, כמו ש"מעדיף שמנה" לא אמור להעליב את הרזות. אני גם לא חושבת שיש לזה השפעה חינוכית על מישהו, בטח לא כאן. לעומת זאת, אפשר ללמוד מזה משהו על נחיתות הכותב, וזה שירות מצויין לכולם.
|
|
עינבר |
לפני 18 שנים •
21 בפבר׳ 2006
לפני 18 שנים •
21 בפבר׳ 2006
עינבר • 21 בפבר׳ 2006
ng כתב/ה: למה להגביל את חופש הביטוי? "רוצה אשכנזיה" לא אמור להעליב את המזרחיות, כמו ש"מעדיף שמנה" לא אמור להעליב את הרזות. אני גם לא חושבת שיש לזה השפעה חינוכית על מישהו, בטח לא כאן. לעומת זאת, אפשר ללמוד מזה משהו על נחיתות הכותב, וזה שירות מצויין לכולם.
1. לחופש הביטוי, לדעתי , צריכות להיות מגבלות, השאלה היחידה היא איפה הן, כאן האתר קובע 2. אשכנזייה, בניגוד לצבע עור, זה העדפה על סמך דעות קדומות, הכללה שכל האשכנזיות הן... 3. יש הבדל בין המילים "רוצה" ו"מעדיף"למילים "את חייבת להיות" ו"רק" אני באופן אישי הייתי מאוד נעלבת לא רק מהשלילה, אלה מכך שמישהו בוחר אותי בגלל מוצאי או בגלל שאני שמנה. כמובן שאני מוחמאת עם מישהו שהתחלתי להתכתב איתו ישמח לגלות שיש לי נמשים , אבא מאירופה או חזה גדול. |
|
Black Roses |
לפני 18 שנים •
22 בפבר׳ 2006
Re: יש לו משהו להגיד
לפני 18 שנים •
22 בפבר׳ 2006
Black Roses • 22 בפבר׳ 2006
עינבר כתב/ה: ואני מבינה שאנשים שהצטרפו לאתר הזה ב2003 כבר טחנו את הנושא,
אז אל תכנסו לשרשור הזה, יש אנשים שלא היו כאן תמיד, שיש להם משהו לאמר ולי באופן אישי, זה צורם מספיק בשביל לקרוא ולכתוב על זה ולתמוך במחאתו של הדוקטור את לא יכולה להגיד את זה למי שהפרופיל שלו צוטט כאן אז ........ |
|
יהלום |
לפני 18 שנים •
22 בפבר׳ 2006
לפני 18 שנים •
22 בפבר׳ 2006
יהלום • 22 בפבר׳ 2006
חשבתי על זה, סכ"ה מדובר פה על פנטזיה.
מי אנחנו שנשפוט את הפנטזיה? ככה הפנטזיה שלו. ככה בא לו. במי זה פוגע? זה לא ראיון עבודה, זה לא התייחסות ספציפית לאדם. זה לא כניסה לפאב/מסעדה/וואטאבר. זה פאקינג מעמיד לו את הזין. גזענות לדעתי היא בכך שמשייכים לתוך זה את עניין הגזענות. לו בא על מלכה מעדות אשכז, כי זה הפנטזיה שלו, מה הביג דיל? אם היה בא לו מלכה מעדות המזרח כי זה הפנטזיה שלו זה עדיין ביג דיל? ואם יש לו פנטזיה שמבוססת נטו על השד העדתי, האם אתה לא פוגע בזכותו לפנטז, איזה פנטזיה שבא לו? מי אתה שתגיד זה יותר טוב או פחות טוב....? מי אומר שלהעדיף מזרחים זה גזענות? מי אומר שלהעדיף אשכנזים זה גזענות? עצם זה שמכניסים לתוך זה את עניין הגזענות, זו הגזענות בעיני. רגע, שניה, על אותו הבסיס, אם אתה שולט, ומה שמדליק אותך נורא זה לראות אישה זוחלת על ארבע ומלקקת את רגליך, נעליך, אחרי שהיא הכינה עבורך ארוחה טעימה נורא... זה אומר שאתה שובינסט??? זה אומר משהו לגבי דעותיך על המין הנשי בכלל ? וסליחה, מה עם כל העבדים שמחפשים שולט אכזר? האם אתה בעצם מקפח אותם בזה שאתה מעדיף את בנות המין הנשי ??? |
|