שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

התנהגות נאותה לדום

עבד צעיר וצייתן
לפני 18 שנים • 20 באפר׳ 2006

התנהגות נאותה לדום

עבד צעיר וצייתן • 20 באפר׳ 2006
מספר דברים לחפש אצל דום

[quote="איימי"]תרגום מקוצר של מאמר בשם Dominants- what am I looking for?/jade





במאמר מונה המחברת שורה של קריטריונים למציאת דום טוב עבור נשלטת עתידיות.




מספר דברים לחפש בדום (מנקודת המבט של נשלטת) / ג"ייד



מהם מאפייניו של דום טוב?

מהימנות

דום שלא ניתן לסמוך עליו הוא חסר תועלת כאדון. כיצד תוכלי להכנע לחלוטין למישהו שאינו נותן לך סיבה לבטוח בו? מדד טוב למהימנות האדון הינו דרך התנהגותו עם אנשים אחרים. האם הוא בוגד באמון שניתן בו? האם הוא נוהג בצורה לא גלוייה? האם הוא מנסה לפגוע באחרים על ידי חשיפת מידע אינטימי עליהם בפומבי?
הזהרי מדום החולק עימך מידע אינטימי אודות אחרים. הוא עלול להעביר לאחרים גם מידע אינטימי אודותיך.

ביטחון

ללא ביטחון הדום לעולם לא יעז לשלוט באדם אחר. דום חייב לדעת את ערכו ולהאמין בעצמו, שאם לא כן, הוא עלול לנסות להשיג תחושת ערך עצמי על ידי ביזוי והשפלת הנשלטת שלו.
ללא ביטחון משלו, לעולם לא יוכל להחדיר תחושת ביטחון בנשלטת שלו. היא לעולם לא תורשה לגדול או להיות כל שהיא יכולה להיות כל עוד היא בקשר עימו.
ביטחון אינו נמדד בהליכה שחצנית או בהצלפות השוט הכי מהירות, כפי שאינו נמדד בהתרברבותו בכיבושיו או בכשרונותיו. מדד טוב יהיה הדרך בה הוא מנהל את חייו ומתמודד עם אירועי היום יום. אם לאותו אדם אין הצלחה מסויימת בעבודתו, או בהשגת מטרותיו האישיות, משהו אינו כשורה.

"בטוח בשליטתו, הוא אינו זקוק להעמדות פנים מגוחכות. הוא מקבל תארים, כביטוי לכבוד, וכריעה, כביטוי חיצוני של רגש כן".
Screw The Roses, Send Me The Thorns - Miller and Devon - Mystic Rose Books
Chapter 4, page 53.


שליטה עצמית

דום חייב להיות בעל שליטה על עצמו, או שלעולם לא יוכל להיות אדון לאדם אחר. ראיתי הרבה "אדונים" שנראו כיצורים הנפלאים ביותר בעולם עד שמשהו השתבש בחייהם. לפתע הם הפכו להיות כמו ילדים בני עשר הנמצאים בעיצומה של התקפת זעם ויללות. נשלטת לומדת במהרה לפחד מאדונים כאלה ולראותם לבסוף כילדים מסוכנים, חלשים ופתטיים.

תבונה

להיות נבון פירושו לדעת ליישם את הידע הקיים בשכל לצורך פיתרון בעיה נתונה, להיות בעל תושיה.

כנות

אם אין כנות, לא יכול להיות אמון. אם אין אמון, אין מערכת שליטה.
האם הוא משקר בקשר לדברים פשוטים? האם הוא מסתיר את מניעיו האמיתיים? אם מדובר בדפוס, זוהי בעיה. אם הוא משקר לי בקשר ללמה הגרביים שלו לא מתאימות, איך אני יודעת שהוא לא משקר בקשר לכך שיכבד את מילת הביטחון שלי?
נקודה נוספת למחשבה היא זו: ללא כנות, הסיכוי מועט שאדם זה יוכל לשלוט בחייו שלו, שלא לדבר על לשלוט בך. דום שאינו מסוגל להיות כנה עם עצמו, לא יוכל לגדול או להשתנות.


מיומנויות תקשורת

אל תבלבלו תקשורת עם דיבור. דום שמדבר כל הזמן, רק כדי לשמוע את מילותיו שלו, אינו מתקשר. עליו להקשיב למה שנאמר, ולקרוא בין השורות של דבריה של הנשלטת. הנשלטת חייבת לחוש חייבת בטוחה שהדום יקשיב לה ויעזור לה לבטא את רגשותיה ומחשבותיה העמוקים ביותר.
כמו כן על הדום להיות מסוגל להביע לנשלטת את צרכיו ורצונותיו בדרך שהיא מבינה לחלוטין. נשלטת שאינה מבינה מה מצופה ממנה, לעולם לא תצליח בריצוי הדום.
שימי לב לאופן בו מתקשר הדום עם אנשים אחרים. אם אתם רואים שהדום קוטע את נסיונותיהן של נשלטות לדבר, כמו היו איזה זבוב מציק- תשכחו מזה.

יכולת לאהוב

ללא לב אוהב, אדון הוא לא יותר מאשר נוגש עם סט של חוקים. נשלטות הן, מטבען, נשים אוהבות מאוד. לא רק שהן נותנות אהבה, הן זקוקות לה כדי לשרוד. לעיתים קרובות אנו מנסות לרצות בשל הצורך העמוק שלנו בקבלה ובאהבה. דום שאינו יכול לספק צורך זה- לעולם לא תהייה לו נשלטת מאושרת.
דום חייב להיות מסוגל לאהוב גם את עצמו. אם אינו מסוגל לראות את עצמו כניתן לאהבה, לעולם לא יוכל לקבל את האהבה אותה מציעה הנשלטת באופן כה חופשי.

האהבה לעולם אינה אנוכית, ביקורתית או מתענגת על כישלון. האהבה מחפה על אינספור חטאים, וסולחת מבלי לשמור טינה. כאשר אני רואה דום מרעיף תשומת לב על ילד, חיה או אדם נזקק, אני רואה אדון בהתהוות. האינסטינקטים שלו לנחם, לגונן ולטפח הם מפותחים ומדברים לליבי.

תשוקה ללמד

אדון נהדר הוא מורה נהדר. הוא אמור ללמד אותך במשך כל מערכת היחסים שלכם. שימי לב כיצד הוא מלמד. האם יש לו סבלנות? האם הוא מתגמל כאשר שיעור נלמד? האם הוא רוצה שתהיי כל שאת יכולה להיות? האם הוא מוכן לחלוק עימך את הידע שלו? אחת ממטרותיו העיקריות של הדום צריכה להיות יצירת סביבה בה תוכל הנשלטת לגדול ולהתפתח רגשית ואינטלקטואלית.

האם הוא מקיים את מה שהוא מטיף לו? אדון אמיתי ילמד על ידי מתן דוגמה אישית. אם הוא רוצה כבוד, הוא מראה אותו לאחרים. אם הוא רוצה נאמנות- הוא נאמן. אם הוא רוצה כנות- הוא כנה.

אל תהססי לחפש מישהו שהינו שווה הערך שלך מבחינה אינטלקטואלית, או עליון עליך. מן הסתם לא תהיי מרוצה עם מישהו שאינו מסוגל לספק ולאתגר את תשוקתך ללמוד.

"התשוקה לעזור, לשפר או ליצור אושר הינה נפוצה בקרב דומים. ייתכן שזוהי הסיבה מדוע כה רבים מהם הינם במקצועות העזרה וההוראה: רפואה, עבודה סוציאלית, דת. אנשים הממוקדים באחרים הינם דומים טובים. אנשים הממוקדים בעצמם מוצאים לעתים קרובות כי עומס האחריות הטבוע במערכת שליטה מציף אותם".
The Loving Dominant - John Warren, Ph.D.- Masquerade Books, Inc.
Chapter 2, page 25.


חמלה


ללא חמלה, דום אינו אדון- הוא בריון. הוא חייב להיות בעלי יכולת לאכפתיות כלפי אחרים, העשויים להיות חלשים ממנו או בעלי ידע פחות משלו. הוא לא יייסר אותך על כישלון, הוא יעזור לך להתגבר על המכשול. הוא ירצה את הטוב ביותר עבורך ועבור כל האחרים עימם הוא בא במגע.

אם הוא אינו מסוגל לסלוח או להביע רגשי אהדה, תמיד תחששי לטעות. חשש זה יגרום לטעויות רבות יותר משימנע. גם פה- אם אינו סולח או מביע חמלה לאחרים, זהו רמז עבורך שגם כלפיך יתקשה לחוש רגשות אלה.

חוש הומור

דום שאינו מסוגל לצחוק על עצמו, הוא יותר מדי חסר ביטחון לטעמי. דום המתכעס מכל הערה קטנה שנאמרה בצחוק, סובל כפי הנראה מבעיות קשות של הערכה עצמית. היכולת לצחוק, ובמיוחד על עצמך, מסמנת על אופי חזק. דום המסוגל להתלוצץ בחופשיות איתך, או עם קבוצה של אנשים, לרוב הינו דום בטוח בעצמו, אוהב ובעל חמלה.
לעיתים תפגשי במצבים שהם כל כך קורעי לב, עד שמציאת ההומור שבהם הינה הדרך היחידה להתמודד עימם.
חוש הומור אין פירושו לצחוק על מישהו, אלא עם מישהו. תשומת לב למה מצחיק את הדום הינה רמז לאדם שהוא ולערכיו. דום בעל חוש הומור משפיל ומעוות לרוב אינו האדון שהיית רוצה שיהיה לך.

הוא בטוח מספיק כדי לצחוק על עצמו ועל הדברים האבסורדיים בחיים, אמיץ מספיק כדי לקבל עזרה, בעל ראש פתוח מספיק כדי ללמוד דברים חדשים, וחזק מספיק לגדול. כליו הם השכל, הגוף, הנשמה והרוח, עם עזרה של שוט, שרשראות וכיסוי עיניים. הוא מבין שכל אחד מהצדדים מרוויח על ידי עינוג האחר. יותר מהכל, הוא יודע שאהבה הינה השרשרת היחידה הקושרת באמת.
Screw The Roses, Send Me The Thorns - Miller and Devon - Mystic Rose Books
Chapter 4, page 53.

לסיכום:

ניתן להמשיך את הרשימה הזאת ללא סוף. הדבר החשוב שניסיתי לומר פה הוא שלהיות אדון דורש יותר מלהיות דום. קיימים דומים בעלי מיומנות רבה עם שוט, פלוגר, מחטים וכו", שלעולם לא יהיו אדונים.
דום יכול ללמוד את המיומנויות הנדרשות לשימוש בכלים או בצעצועים של "המקצוע", אולם, ליבו ונשמתו של אדון נובעים מהתכונות האנושיות הטובות ביותר, רובן- תכונות מולדות.



חשוב לדעת מאמר זה לא אני חיברתי.

תרגום מקוצר של מאמר בשם Dominants- what am I looking for?/jade