שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

BDSM - לגיטימי? חוקי?

פסיכו לוג​(שולט)
לפני 18 שנים • 24 באפר׳ 2006
פסיכו לוג​(שולט) • 24 באפר׳ 2006
משהו נורא מציק לי...
לפי חוק העונשין, אין איסור למשל לקטוע איברים לאדם אם רצונו בכך?
הסנקציה ניתנת רק על תקיפה, ותקיפה יש רק ללא הסכמה. כך עולה מלשון החוק...
מיתוסית​(שולטת)
לפני 18 שנים • 24 באפר׳ 2006
מיתוסית​(שולטת) • 24 באפר׳ 2006
אסור לקטוע איברים לאדם גם בהסכמתו.

תקיפה היא אכן בניגוד לרצונו של אדם.

החוק יתערב במקרים בהם אדם מגיע לבית חולים ונגרם לו נזק (בבדסמ).

זה מה שידוע לי.
מאסטר לוקי​(שולט)
לפני 18 שנים • 24 באפר׳ 2006

קטיעת איבר יכולה להחשב כתקיפה

מאסטר לוקי​(שולט) • 24 באפר׳ 2006
קטיעת איבר יכולה להחשב כתקיפה גם אם היא נעשית ב"הסכמה".
כל פגיעה בגוף האדם השני יכולה להחשב כתקיפה.
פסיכו לוג​(שולט)
לפני 18 שנים • 24 באפר׳ 2006
פסיכו לוג​(שולט) • 24 באפר׳ 2006
מה הוא החוק שקובע זאת? מאסטר לוקי, אם תקרא את חוק העונשין תראה שפגיעה באדם בהסכמתו אינה גוררת סנקציה. אני תוהה איך אפשר למצוא את החוק שכן מתייחס לכך.
מאסטר לוקי​(שולט)
לפני 18 שנים • 24 באפר׳ 2006

מה לא ברור כאן?

מאסטר לוקי​(שולט) • 24 באפר׳ 2006
עורכי דין לומדים הרבה שנים כדי לדעת איך מבינים את החוק.

בדברים של חוק העונשין חייבים שהחוק יהיה ברור מספיק כדי שאדם לא יצטרך ללמוד להיות עו"ד כדי לדעת ולהבין בכוחות עצמו שאסור סתם לקטוע איברים של אנשים אחרים.

הבט בסעיף 380 למשל:
"התוקף חברו וגורם לו בכך חבלה של ממש"
יחד עם סעיף 378:
" מפעיל על גופו כוח בדרך אחרת, במישרין או בעקיפין, בלא הסכמתו או בהסכמתו שהושגה בתרמית - הרי זו תקיפה "
קטיעה היא הפעלת כוח בדרך אחרת.

אם אדם הסכים לקטיעה כי היה ביחסי מין של BDSM והאדון דרש לקטוע איבר סימן שמצבו הנפשי מעורער ולא שפוי וההסכמה שלו היא לא הסכמה והושגה בתרמית או בדרך אחרת.

מצפים שאנשים שפויים לא ידרשו מאנשים אחרים לקטוע אברים לשם משחק ומצפים מאנשים שפויים לא להסכים כשדורשים מהם לקטוע איברים לשם משחק.
אם הסאב או הסאבית הסכימו ההסכמה היא לא הסכמה והאדם שהפעיל כוח וגרם לנזק ביצע תקיפה.

רוב האנשים מבינים שאסור לקטוע אברים לאנשים אחרים גם בלי החוק.
מאסטר לוקי​(שולט)
לפני 18 שנים • 24 באפר׳ 2006

כן. באופן עקרוני לא מצפים שאדם יקרא חוקים פליליים כדי לדעת

מאסטר לוקי​(שולט) • 24 באפר׳ 2006
כן.
באופן עקרוני לא דורשים מאנשים לקרוא חוקים פליליים כדי לדעת מה אסור לעשות.
"האדם הסביר" יודע מה מותר ומה אסור לעשות.