צ'יקיטה |
לפני 18 שנים •
23 באפר׳ 2006
כתוב במפורש שהד"ר הנכבד חושב שזו הפרעה נפשית.
לפני 18 שנים •
23 באפר׳ 2006
צ'יקיטה • 23 באפר׳ 2006
Queencie כתב/ה: קראתי את הכתבה במלואה, ובמרביתה הדגש הוא על הפן המיני של הסאדו-מאזו, תוך הצגה כמעט חסרת פניות של הנושא.
אלא שהיה שם משפט אחד שקצת המעיט בעיניי את הבנתו של דר' וטלמן את הנושא: "לדברי דר' וטלמן שהשתלם בטיפול מיני-זוגי בארה"ב ועבד במרכזים לבריאות הנפש בשיקגו, סאדו-מאזוכיזם הוא פאראפיליה שניתן להתמודד עם חומרתה, לתהות על סיבותיה ולהפסיק או למתן אותה."..... האמנם? מה דעתכם? קראתי רק את מה שציטטתם. הד"ר הנכבד סובר שסוג היחסים האלה הם פאראפיליה. פאראפיליה היא הפרעה נפשית מינית כמו פאדופיליה ושאר "הפיליות" לסוגיהן. אחרי תאור מאוזן של הפרקטיקה המינית הסאדו מאזוכסטית אתם כותבים שהד"ר הנכבד מציע סיבות למקור ההפרעה הנפשית כמו הפרעת אשיות שמקורה בקבעון באחד משלבי ההתפתחות המוקדמת או החשפות לפתיחות מינית. הד"ר הנכבד עבד והשתלם במרכז לבריאות הנפש בשיקגו ומבטיח למתן ואפילו להפסיק את הפאראפיליה. אני חושבת שמי שרוצה לגשת לטיפול ע"י מומחה לבריאות הנפש כדי לצמצום או לחסל את מה שהד"ר מכנה "פאראפיליה" כבר קיבל את פרטיו בשרשור הזה. כתוב שהמטופלים של הד"ר ממעמד סוציואקונומי גבוה ולכן מי שפונה כנראה צריך להכין כסף עבור הטיפול. אני הבנתי שהאג'נדה של הכלוב היא להראות שהאנשים שעוסקים בסאדו מאזו אינם בעלי הפרעות נפשיות שזקוקים לטיפול נפשי ע"י מומחה לבריאות הנפש. בעבר גם ההומוסקסואליים טופלו ע"י פסיכיאטרים שניסו למתן את הנטיות שלהם או לחסלן לגמרי ודיווחו על הצלחות. אני חושבת שדעתו של הד"ר הנכבד על בריאותם הנפשית של העוסקים בתחום ברורה מאוד מכל מה שכתב. |
|
Morticia |
לפני 18 שנים •
24 באפר׳ 2006
לפני 18 שנים •
24 באפר׳ 2006
Morticia • 24 באפר׳ 2006
דני ד, תודה
אני לא קראתי את הכתבה ומעדיפה שלא לדבר על מה שאני לא באמת יודעת אבל מהציטוט שהבאתם לכאן, עושה רושם שישנה באמת איזו בעייתיות עם התפישה של הד"ר.... מה גם שאני בהחלט מקווה שהוא התייחס לכך שעולם השליטה והבדס"מ לא מורכב רק מסאדו-מזוכיזם ושגם לזה יש דרגות משתנות... |
|
The Shield(שולט) |
לפני 18 שנים •
24 באפר׳ 2006
לפני 18 שנים •
24 באפר׳ 2006
The Shield(שולט) • 24 באפר׳ 2006
ייתכן שאתם צודקים הכתבה בהחלט אינה חד משמעית. אבל גם עולם הבדסמ אינו עשויי ממיקשה אחת וגם אנחנו לא תמיד מבינים אותו. ויש אנשים שהגיעו אל העולם הזה בגלל הפרעה כלשהי או שחוו התעללות בילדותם. ויש גם גם אנשים בריאים פתוחים מינית שגילו את העולם הזה ונהנים ממנו. בכל מקרה גם אחרי שקראתי את הכתבה קשה לי להיות נחרץ בקשר לדעתו של הד"ר הנכבד. אבל צריך לקרוא את כל הכתבה כדי להביע דעה ואת הקונקסט שבו היא נכתבה.
|
|
The Shield(שולט) |
לפני 18 שנים •
24 באפר׳ 2006
לפני 18 שנים •
24 באפר׳ 2006
The Shield(שולט) • 24 באפר׳ 2006
תודה למלודי מאתר השליטה הנשית שסרקה את הכתבה
|
|
זאלופון(שולט) |
לפני 18 שנים •
24 באפר׳ 2006
לפני 18 שנים •
24 באפר׳ 2006
זאלופון(שולט) • 24 באפר׳ 2006
"בישראל חיה קהילה גדולה של מכורים לפעילות סאדו-מאזוכיסטית..."
"בסקס סאדו מזוכיסטי אין חיבה, אין נשיקות אין ליטוף..." "אם אתה המוכה, אתה מוותר אבסולוטית על גבולות..." כרגיל, המלומדים יודעים דבר בסיסי או שניים כגון קיומה של מילת בטחון, אבל לא באמת מכירים לעומק את התופעה עליה הם מדברים כברי סמכא. |
|
מיתוסית(שולטת) |
לפני 18 שנים •
24 באפר׳ 2006
לפני 18 שנים •
24 באפר׳ 2006
מיתוסית(שולטת) • 24 באפר׳ 2006
בגדול היו פה הרבה דברים נכונים, אבל אני מסכמה עם ההערה האחרונה, שמי שלא נמצא בסצינה ולא חקר אותה לעומק- לא יודע מה מדובר באמת וגם לי חרה העניין של "אין ליטופים, נישוקים ואהבה".
טעות נוספת היא הקישור בין סדו מזוכיזם להנאה מינית בהסכמה כמו שאנחנו עוסקים לבין סדיסט כמו שהוא אמר של "רשע" בקרה של אנסים, פדופילים, גילוי עריות וכדומה. בדסמ זה אכן פארפיליה, אבל זה לא אומר שצריך לטפל בה, ולדוקאטור היתה דווקא גישה נכונה, הוא אמר שרק הנשואים ואלה שזה פוגע להם בחיים או בסביבה באים לטיפול וכך ראוי להיות. "פארפיליה (paraphilia)- מונח על המאגד את כל אופני הביטוי המיני בהם הגירוי המיני תלוי בגורמים שאינם מקובלים לרוב מבחינה חברתית. בדרך כלל, אדם המוגדר כפראפיל הוא אדם העוסק באופן כפייתי למדי באותו גירוי ארוטי הייחודי לו, ואין המדובר באדם העוסק בכך כמשהו חולף שחורג מעט מ"השורה" (לקסיקון למונחי הפסיכולוגיה, 1985)." גם מבחינת ה-DSM$, יש לטפל בסדו-מאזוכיסט במקרים בהם זה מפריע לתפקוד היומיומי שלו. |
|
דוכיפת(נשלט) |
לפני 18 שנים •
24 באפר׳ 2006
לפני 18 שנים •
24 באפר׳ 2006
דוכיפת(נשלט) • 24 באפר׳ 2006
לטעמי-קישקוש אחד גדול.
מענין לשאול את הדוקטור כמה ממטופליו השתחררו מהסטיה עקב הטיפול.אני מניח שעבורו,כל מי שלא חזר-השתחרר.הוא מערבב (אולי לא הוא אלא הכתב או העורך)בין אלה שהסטיה מושרשת בהוויתם לבין הטרנדיסטים. |
|
אנהבל B(לא בעסק) |
לפני 18 שנים •
24 באפר׳ 2006
Re: הפרטים לא רלוונטים.
לפני 18 שנים •
24 באפר׳ 2006
אנהבל B(לא בעסק) • 24 באפר׳ 2006
רחפנית-הדומית המרחפת כתב/ה: ביקשנו שיאתר עבורנו את הכתבה ויביאה לפה.
הרזומה של הד"ר לא בדיוק ענה על בקשתנו, אך תודה לך על המאמץ. דני D אמר שמומלץ להביאו לפורום סיפקתי דרך תקשורת.. |
|
קייל(לא בעסק) |
לפני 18 שנים •
24 באפר׳ 2006
לפני 18 שנים •
24 באפר׳ 2006
קייל(לא בעסק) • 24 באפר׳ 2006
אני מתקשה להבין על מה המהומה הגדולה.
א. אם מרגישים ביטחון עצמי בנטייה לסאדו-מאזוכיזם, מה אכפת מה איזה "מלומד" חושב? ב. ונגיד שמדובר בפאראפיליה או השד יודע איך קוראים לדבר הזה, אז מה? זה לא חוקי? ג. בואו לא נשכח, שהנטייה המינית לסאדו-מאזוכיזם עדיין שונה מהנטייה המינית של רוב האוכלוסיה ונחשבת לא מקובלת (ולפיכך רובנו עדיין ב"ארון" ומפחדים מכל אאוטינג). חלק מהאנשים גם חושבים שזו סטייה והד"ר אומר זאת. ואל תשכחו את הבלוג של קאיה: " מי מרוויח מכל זה?" או במילים אחרות "מהו המניע?". במקרה הזה מדובר בדוקטור שרוצה להרוויח קצת כסף מלנסות לשנות את הנטייה המינית של מי שלא מרגיש כל כך בטוח בנטייתו. זה המניע שלו ולכן הפרסום שלו. ובהקשר למה שכתב זאלו - "כרגיל, המלומדים יודעים דבר בסיסי או שניים כגון קיומה של מילת בטחון, אבל לא באמת מכירים לעומק את התופעה עליה הם מדברים כברי סמכא." זאת התופעה האופיינית לכל היועצים. לא באמת מבינים, לא לוקחים אחריות אבל מה מונע מהם להרוויח כסף טוב מזה? |
|
mind games(מתחלפת) |
לפני 18 שנים •
24 באפר׳ 2006
לפני 18 שנים •
24 באפר׳ 2006
mind games(מתחלפת) • 24 באפר׳ 2006
קייל כתב/ה: אני מתקשה להבין על מה המהומה הגדולה.
א. אם מרגישים ביטחון עצמי בנטייה לסאדו-מאזוכיזם, מה אכפת מה איזה "מלומד" חושב? ב. ונגיד שמדובר בפאראפיליה או השד יודע איך קוראים לדבר הזה, אז מה? זה לא חוקי? ג. בואו לא נשכח, שהנטייה המינית לסאדו-מאזוכיזם עדיין שונה מהנטייה המינית של רוב האוכלוסיה ונחשבת לא מקובלת (ולפיכך רובנו עדיין ב"ארון" ומפחדים מכל אאוטינג). חלק מהאנשים גם חושבים שזו סטייה והד"ר אומר זאת. ואל תשכחו את הבלוג של קאיה: " מי מרוויח מכל זה?" או במילים אחרות "מהו המניע?". במקרה הזה מדובר בדוקטור שרוצה להרוויח קצת כסף מלנסות לשנות את הנטייה המינית של מי שלא מרגיש כל כך בטוח בנטייתו. זה המניע שלו ולכן הפרסום שלו. ובהקשר למה שכתב זאלו - "כרגיל, המלומדים יודעים דבר בסיסי או שניים כגון קיומה של מילת בטחון, אבל לא באמת מכירים לעומק את התופעה עליה הם מדברים כברי סמכא." זאת התופעה האופיינית לכל היועצים. לא באמת מבינים, לא לוקחים אחריות אבל מה מונע מהם להרוויח כסף טוב מזה? אכפת מה איזה "מלומד" חושב מכיוון שאנחנו סופסוף נמצאים בעידן שבו הבדס"מ הוצא מהDSM, שבו אנשים מוכנים להיפתח יותר לנושא, לשמוע יותר ולקבל את הנושא כדבר שהוא אולי לא בגדר הנורמה החברתית אך הוא בהחלט נורמלי (ז"א לא מהווה סוג שלא הפרעה נפשית / סטייה מינית כמו פדופיליה) ומקובל כל עוד המעורבים בו אינם פוגעים באחרים. כשמתפרסמת כתבה כזו בעיתון שהוא אחד העיתונים הגדולים בארץ זה משפיע על הקוראים ועל דעתם, במיוחד על דעתם של אלה שלא מכירים את העולם שלנו. כתבה כזו יוצרת דעה חברתית שגויה וזו הבעיה. באופן כללי, אני מסכימה עם זאלופון ועם אחרים שכתבו כאן שיש בכתבה הזו בעייתיות מסוימת. קשה לי מאוד לקבל משפט כמו "בסקס סאדו-מזוכיסטי אין חיבה, אין נשיקות, אין ליטוף, אין רחמים" ועוד דוגמאות שזאלופון ציטט. לדעתי, הד"ר הזה אינו מכיר מספיק טוב את הקהילה ומגיע למסקנות רק משיחות עם אנשים שמגיעים אליו לטיפול "כשהם מרגישים שהגיעו להתמכרות יתר לפעילות סאדו-מזוכיסטית, או כשבן הזוג (ובדרך כלל בת הזוג) מאיים בנטישה" וללא שיחות עם אנשים שחיים חיים נורמטיבים וגם עוסקים בבדס"מ, שרואים בבדס"מ ביטוי לאינטימיות עמוקה מאוד בקשר הזוגי ורואים בו דרך אחרת ושונה להביע חום ואהבה. |
|