שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

סאדו זו לא מילה גסה!

עמק יא רוק​(אחר){הנסיכה ברנ}
לפני 18 שנים • 5 במאי 2006

Re: מאוד חשוב להציג נכון את המסר

נסיכה בערפל כתב/ה:
אני חושבת שכאשר תקבלו החלטות כדאי לשאול ולקבל חוות דעת.
אני לא יודעת כמה אתרום אבל ההצעה לדבר על ההסכמה ועל אנשים בוגרים כמו שעשתה הקהילה ההומוסקסואלית נראית לי כיוון נכון יותר.
אם יהיה רעיון מגובש ותביאו אותו לכלוב אשמח להביא נקודת מבט ונילית על הנושא.
אני לא בטוחה שהציבור טיפש כמו שאתה חושב.
אני חושבת שקמפיין של חופש במיניות יכול לתפוס.
אני מאחלת הצלחה.


אולי לעומת מה שנראה לך....
אני לא יודע על מה את מדברת כשאת מדברת על אנשים בוגרים?!......

את כוונות הקבוצה ואת ההודעות לתקשורת ולממסד נעביר דרך מסננת מקצועית בשיתוף אנשי מקצוע מהשורה הראשונה וחברי כנסת ונילים.

עמק
נסיכה בערפל
לפני 18 שנים • 5 במאי 2006

אני מסכימה להערה האחרונה של עמק.

נסיכה בערפל • 5 במאי 2006
אם אנשי מקצוע יעברו על ההודעות אני בטוחה שהמסר יועבר טוב.
בהצלחה.
מיתוסית​(שולטת)
לפני 18 שנים • 5 במאי 2006
מיתוסית​(שולטת) • 5 במאי 2006
נסיכה

יש להבדיל בין סדיזם של רוע שהוא לא מקובל גם בקהילה שלנו, בין השאר של השפלות ומכות במחסומים, בכלא, בבית הספר וכו שזו אלימות לשמה לבין מה שאנחנו עושים, שזה סאדו בהסכמה ומתוך הנאה מינית של שני הצדדים.

השרשור המדובר לא היה גירוי מחייל שמתעלל בפלסטיני בשטחים אלא משחק תפקידים של אותה סיטואציה שזה שונה לחלוטין.
נסיכה בערפל
לפני 18 שנים • 5 במאי 2006

כחולית, בדיוק המילים שחיפשתי

נסיכה בערפל • 5 במאי 2006
כחולית כתב/ה:
נסיכה

יש להבדיל בין סדיזם של רוע שהוא לא מקובל גם בקהילה שלנו, בין השאר של השפלות ומכות במחסומים, בכלא, בבית הספר וכו שזו אלימות לשמה לבין מה שאנחנו עושים, שזה סאדו בהסכמה ומתוך הנאה מינית של שני הצדדים.
.

icon_redface.gif תודה כחולית.
ניסיתי להסביר כמה פעמים למה אני מתכוונת ואת כתבת את מה שהתכוונתי ב 3 שורות.
התכוונתי שחייבים להבדיל בין שני הסוגים ואי אפשר לברוח מההסבר הזה.

אני יודעת שבדסמ הוא בהסכמה וכתבתי כמה פעמים שצריך לשים דגש על ההנאה המינית של שני הצדדים בהסכמה.
השרשור ההוא שהבאתי היה להראות שלא מקבלים את הסאדו בסיטואציה אמיתית אלא רק בהסכמה בין האנשים וצריך להדגיש את ההסכמה בין אנשים בוגרים.
לצערי לא הבינו אותי. icon_sad.gif
electro-z
לפני 18 שנים • 6 במאי 2006
electro-z • 6 במאי 2006
כחולית כתב/ה:
נסיכה

יש להבדיל בין סדיזם של רוע שהוא לא מקובל גם בקהילה שלנו, בין השאר של השפלות ומכות במחסומים, בכלא, בבית הספר וכו שזו אלימות לשמה לבין מה שאנחנו עושים, שזה סאדו בהסכמה ומתוך הנאה מינית של שני הצדדים.



כבר אלפי שנים שואלים עצמם בני האדם "מהו טוב" ומהי יכולת אבחנה בין "טוב לרע"

בבדס"מ התחום האפור הוא רחב יריעה. למעשה התחום כולו מורכב מאין סוף גווני אפור, והיחסיות שולטת ביד רמה.

לא נדיר למצוא פה שירשורים בהם שוטחים אנשים פנטזיות או מעשים שנופלים לדעתם תחת הכללים המוסכמים ועדיין הם זוכים לקריאות גנאי וביטול.

האנשים שעוסקים בתחום בפועל עצמם אינם תמימי דעים מתי נחצה הגבול מוסכם.
אם נבחן את שלושת הכללים שמוסכם על רובנו כי הם ה"אורים והתומים" נגלה בעצם שהם ניתנים לפירוש רחב:

בטוח - משמעו שמירה על הנשלט מפגיעה פיזית או נפשית. מהו אם כן נזק בלתי הפיך? האם צלקת היא נזק בלתי הפיך? ומה לגבי צלקות נפשיות? נניח שפצע רפא, האם רישומו בגוף או נפש הינם לגיטימיים או לא?

שפוי - אין יחסי ממנה, עבור רוב האוכלוסיה, עיסוק באלימות לשמה או לא לשמה אינו בגבול הנורמה החברתית. אקטים מסוימים יחשבו שפויים לגבי חלק מהאנשים כאן, ובלתי שפויים עבור אחרים.

הסכמה - לא כל הסכמה ביחסים בדסמים היא הסכמה ממשית, וגם עובדה זו ניתנת לפרשנות מסועפת. כשמדובר ביחסי מרות או שליטה, "חינוך" "עיצוב מחדש" וכו' אשר עושים שימוש באלמנט פחד, שליטה מנטלית חריפה או כאב פיזי או נשפי כאמצעי ענישה בתוך המערכת, אזי הסכמה מתערבבת בפחד או חשש. היא עדיין הסכמה אבל אני בטוח שרבים פה יערערו על הלגיטימציה של הסכמה מסוג כזה.

בקיצור (אחרי שזיינתי את השכל) יש כאן כמה וכמה מכשלות:
א. לבקש מהחוק לעשות סדר בבלאגן הנ"ל תהיה בקשה בלתי אפשרית בעליל.
ב. בניגוד להומוסקסואליות יש בבדס"מ אלמנטים שבכל סיטואציה אחרת יחשבו מעשים פליליים, ומכאן הקושי של החוק לנקוט עמדה. מי שגורם חבלה לאדם אחר עובר עברה פלילית. עצם ההסכמה של "הקורבן" לתקיפתו מבלבלת את החוק אשר מתקשה לעשות את ההבדל העקרוני בין הצלפה בשוט (גרימת חבלה) לאינוס בהסכמה לכאורה (שאנו יודעים כי הוא אינוס לכל דבר).
ג. אני סבור שבעיני החוק, המילים המוסכמות בשפה העיברית להבעת אי הסכמה הן בעלות משקל הרבה יותר חזק ממילת ביטחון שמבחינת החוק היבש היא למעשה ביטוי חסר משמעות. בבדס"מ זה נתפס ההיפך לגמרי. עוד סיבה מדוע שיני החוק רכות.

מתן ביטוי והגדרה לפעילות מינית או לא מינית כזו או אחרת בחוק עלול להותיר אנשים רבים פה (שמעשיהם לגיטימיים בעיני הקוראים פה) מחוץ לגדר. וזה מצב שדווקא עשוי לגרום לנזק יותר מאשר לתועלת.

מה שאני אומר בסופו של דבר שהשינוי לא צריך להיות חקיקתי, אלא תודעתי, ואת זה עושים באמצעות חינוך ומודעות.
מיתוסית​(שולטת)
לפני 18 שנים • 6 במאי 2006
מיתוסית​(שולטת) • 6 במאי 2006
לפי מה שהבנתי על פי התייעצות עם שופטת, לחוק אין בעיה עם יחסי סאדו כל עוד הם בהסכמה של שני הצדדים ולא נגרם נזק כזה שגורם לאותו אדם להגיע לבית חולים. מעבר לזה, כל מה שהזוג עושה בחדרי חדרים זה עניינו.

כך שאם מישהו מצליף בי בהסכמתי, זה לא תקיפה ולא נוגד את החוק ולא נעליים.

ותפסיקו לדבר על פילוסופיה.

יש בחוק דבר שנקרא "האדם הסביר" וצריך להיות ברור לנו ולונילים ולחוק כמובן מה מותר לעשות ומה לא. קודם שיהיה טוב בתחום השחור לבן ואחר כך נפרוץ ונקבע דברים באפור.

מרבית האנשים בקהילה חושבים אותו דבר פחות או יותר לקבל "שפוי" ו"בטוח", בכל אופן לגבי מה שמוסכם ואיני רואה דבר רע בכל מה שכל אדם יעשה כל עוד זה בהסכמה ואין נזק בלתי הפיך נפשי ופיזי וזה לא עובר על חוק כלשהו.

די להיות יפי נפש.
electro-z
לפני 18 שנים • 6 במאי 2006
electro-z • 6 במאי 2006
כחולית כתב/ה:

ואיני רואה דבר רע בכל מה שכל אדם יעשה כל עוד זה בהסכמה ואין נזק בלתי הפיך נפשי ופיזי וזה לא עובר על חוק כלשהו.

די להיות יפי נפש.


וואלה, עולם של שחור ולבן לא עובד כאן
יש נזקים בעולמנו שלמרות שהם הפיכים עדיין הן בגדר חריגה
עינבר
לפני 18 שנים • 6 במאי 2006
עינבר • 6 במאי 2006
זאלופון כתב/ה:
שתי שאלות לי:
1. מי זה "אנחנו"? מי בקבוצה?
2. אילו דרכי פעולה יש בכוונתכם לנקוט?
(קראתי את השרשור המלונקק. לא ראיתי בו תשובות ברורות)


בשרשרים ארוכים, מתוך ויכוחים שעלו לאחרונה על יחס החברה בכלל,
המשטרה ובמיוחד הפרלקליטות לנפגעות BDSM, עלה הרעיון לסדרת פעולות.

1. אין עדיין "אנחנו" , סתם 3 אנשים שיש להם יוזמה: אני , עמק יא רוק ו huan,
ועוד 3 שכנראה יצטרפו, לא משהו מגובש. אין לנו אפילו צוות מוביל.
ברור לי, שאם לא יצטרפו אלינו אנשים, נתקשה מאוד לעשות משהו.
אנחנו רוצים לקבוע פגישה בתוך שבועיים ולראות מי זה אנחנו.

2. עדיין הרעיון מתגלגל ואין תוכנית עבודה, אבל הנה דרכי פעולה אפשריים:
א. דוברות תקשורתית להסברה על BDSM, פרסומים וראיונות. (דובר, צוות תגובות, מרואיינים)
ב. פעולות משותפות עם אגודת ההומאים והלסביות.
ג. ארגון מצעד גאווה לקהילה, כמו שיש באירופה (מותר לי לחלום ?).
ד. ניסוח עלון הסבר, שכפולו והפצתו לעובדי פרקליטות המדינה.
ה. פעילות לוביזם (שתלדנות) בקרב חברי כנסת.

בנתיים יש לנו הרבה מילים גדולות, המון כוונות טובות, ידע וניסיון בפעילות שכזאת וקצת קשרים.
עם יצטרפו ליוזמה אנשים עם מוטיבציה(הכי חשוב), עוד קצת כישורים ועוד קצת קשרים...
אנו בטוחה שנוכל לעשות משהו בעל ערך.


בכל, מקרה , תודה למי שעורר דיון במהות הרוע ומשך אנשים לפרסום
עינבר
לפני 18 שנים • 6 במאי 2006
עינבר • 6 במאי 2006
electro-z כתב/ה:
מה שאני אומר בסופו של דבר שהשינוי לא צריך להיות חקיקתי, אלא תודעתי, ואת זה עושים באמצעות חינוך ומודעות.

חינוך הציבור והעלאת מודעות, יש לך רעיונות לאיך נעשה את זה ?