אחר צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

על YKINMK ותרבות דיבור

RIS
RIS
לפני 18 שנים • 8 במאי 2006

Re: על YKINMK ותרבות דיבור

RIS • 8 במאי 2006
רפאל כתב/ה:

לפעמים הבעיה אינה ב"איכס", אלא באדם שאינו מסוגר להבין מילה זו אלא בדרך של עלבון אישי. ואין דבר חולה יותר, מבחינה תרבותית, מאשר קהילה אשר מטפחת את אותה נטייה לעלבון אישי. כלומר, קהילה שמצווה על אחדים לעצור את האמוציות שלהם, ולהסתירן, כדי שאחרים יכולו לגלות את האמוציות שלהן בתנאים מזוייפים של חממה ואינקובטור. הדיון מפרה. הוא מחזק והוא מחשל. גם אם הוא קשה, הרי הוא בריא. התנהלות נוסח קבוצת תמיכה, שבה אוהבים אדם, מקבלים אותו, תומכים בו, וגאים בו, יהיה אשר יהיה, ויגיד אשר יגיד, היא חולה. והיא בעיקר מחלישה.


ולדבר הזה, פחות או יותר, כיוונתי כאשר אמרתי שאת ה"איכס" וה"מגעיל" אין להבין כחרפות וגידופים, שמקומם כמובן לא יכירם כאן, אלא כביטוי כן ואותנטי של זעזוע או של רתיעה.
נדמה לי שנאמר כבר הרבה, גם כאן, גם במקומות אחרים, בענין המקום שטוב וראוי שיהיה לביטוי של רגשות כאלו.

אני חוזר שוב, קצת כמו תוכי, על התובנה הזו, שהדרך האמיתית לפתיחות וסובלנות היא דרך שנותנת מקום גם למבעים של דחיה ואי-קבלה ולא הדרך שמדכאת את קיומם ומבקשת לטאטא אותם מתחת לשטיח.
Dan_Kap​(שולט){f,yt,D,תכ}
לפני 18 שנים • 8 במאי 2006

שנחזור למטרות ההצעה שלי

Dan_Kap​(שולט){f,yt,D,תכ} • 8 במאי 2006
המטרה שלי היתה למצוא פיתרון לתחושה שנוצרה אצלי למקרא תגובות על הפוסט על הפנטזיה של "חוות החיות".

היו שם תגובות שהביעו פסילה וזעזוע - מבלי שמישהו/י טרח לשאול, לנמק או להתווכח עם המחבר/ת.

לטעמי, יש בכתיבה של "איכס, איך אפשר בכלל לעשות X" משום הפיכה של כל ניסיון לשתף בחוויות, בפנטזיות או בהתלבטויות לתחרות פופולריות, כאשר פעילויות בדסמיות שפחות פופולריות יגרמו לאנשים לצנזר את עצמם מלכתוב או להגיב.

לדוגמה, בעיני - יש מרחק אדיר בין התגובה הראשונה של godisfemale לבין התגובה השניה שבה היה נימוק מדוע לדעתה מה שנכתב כה מזעזע.

יש מרחק אדיר בין המקום שעליו מדברים RIS ורפאל, לבין מה שאני מתכוון אליו.

ברור לי מה RIS ורפאל ואחרים אינם מוכנים לקבל כפיתרון שעבד בהצלחה יחסית במקום אחר - מה שלא ברור לי מהו הפיתרון שהם מציעים למי שרוצים לכתוב כאן על מה שאיננו בתוך ה"נורמות" של הקהילה כאן?

האם כל אומרי ה"לאו" יכולים להציע פיתרון קונקרטי לבעיה?
newoldone
לפני 18 שנים • 8 במאי 2006

Re: שנחזור למטרות ההצעה שלי

newoldone • 8 במאי 2006
Dan_Kap כתב/ה:
המטרה שלי היתה למצוא פיתרון לתחושה שנוצרה אצלי למקרא תגובות על הפוסט על הפנטזיה של "חוות החיות". ...

....ברור לי מה RIS ורפאל ואחרים אינם מוכנים לקבל כפיתרון שעבד בהצלחה יחסית במקום אחר - מה שלא ברור לי מהו הפיתרון שהם מציעים למי שרוצים לכתוב כאן על מה שאיננו בתוך ה"נורמות" של הקהילה כאן?

האם כל אומרי ה"לאו" יכולים להציע פיתרון קונקרטי לבעיה?


חזרתי לפוסטים של אימפוסיבל, וספרתי: לחוות החיות - כל הפרקים - היו תשעה מגיבים אוהדים, חמישה סולדים וארבעה עם תגובות מעורבות. אפשר כמובן לחלוק על הסיווג שלי וכל אחד מוזמן לבדוק אותו בעצמו. לפרק שעורר את הסערה היו ארבעה מגיבים אוהדים, ארבעה סולדים וארבעה מעורבים.
לאונס בחדר הכושר היו שני מגיבים אוהדים, ושניים עם תגובות מעורבות (ואחד עם תגובה בלתי ניתנת לסיווג).


השאלה דן היא לא מה הפתרון לבעיה, השאלה היא למה אתה רואה כאן בעיה שדורשת פיתרון ומצריכה התערבות?


נערך לאחרונה על-ידי * בתאריך שני מאי 08, 2006 11:19 pm, סך-הכל נערך פעם אחת
ורגיליוס
לפני 18 שנים • 8 במאי 2006

יש פתרון פשוט לעידוד כתיבה לא נורמטיבית

ורגיליוס • 8 במאי 2006
קראתי את כל השרשור כאן וגם את כל הפוסטים של אימפוסיבל.

Dan_Kap כתב/ה:
המטרה שלי היתה למצוא פיתרון לתחושה שנוצרה אצלי למקרא תגובות על הפוסט על הפנטזיה של "חוות החיות".

היו שם תגובות שהביעו פסילה וזעזוע - מבלי שמישהו/י טרח לשאול, לנמק או להתווכח עם המחבר/ת.

לטעמי, יש בכתיבה של "איכס, איך אפשר בכלל לעשות X" משום הפיכה של כל ניסיון לשתף בחוויות, בפנטזיות או בהתלבטויות לתחרות פופולריות, כאשר פעילויות בדסמיות שפחות פופולריות יגרמו לאנשים לצנזר את עצמם מלכתוב או להגיב.

לדוגמה, בעיני - יש מרחק אדיר בין התגובה הראשונה של godisfemale לבין התגובה השניה שבה היה נימוק מדוע לדעתה מה שנכתב כה מזעזע.

יש מרחק אדיר בין המקום שעליו מדברים RIS ורפאל, לבין מה שאני מתכוון אליו.

ברור לי מה RIS ורפאל ואחרים אינם מוכנים לקבל כפיתרון שעבד בהצלחה יחסית במקום אחר - מה שלא ברור לי מהו הפיתרון שהם מציעים למי שרוצים לכתוב כאן על מה שאיננו בתוך ה"נורמות" של הקהילה כאן?

האם כל אומרי ה"לאו" יכולים להציע פיתרון קונקרטי לבעיה?


יש פתרון פשוט שיפתור את הבעיה לכולם.
זאלופון דיבר עליו בפוסט של אימפוסיבל.
כל אלה שמתנגדים לדיעות שליליות מסיבות של רצון לעודד את מי שאיננו "בנורמות" של הקהילה יכתבו תגובות אוהדות ויתנגדו לאלה שכתבו תגובות לא אוהדות.
חייבים להיות גם אנשים שרוצים לעודד כתיבה שלא בתוך הגבולות.

זאלופון כתב בפוסט של אימפוסיבל:

זאלופון כתב/ה:
לגופו של דיון - לא שונה בעיניי לומר "דוחה!" מלומר "סוף סוף בדסמ אמיתי כמו שבדסמ צריך להיות". זה כמו גם האחר מביעים שלילה של צורה כלשהי של בדסמ, אלא שהצורה השניה עושה זאת על דרך החיוב, וכך מוסתר הסאבטקסט (= בדסמ אחר, כזה שאתם, אנשי ה SSC עושים, הוא לא בדסמ אמיתי אלא משחק לילדים מתלהבים שחושבים שהם עושים בדסמ).
האם לגיטימי להביע דעה שלילית מעין זו? לדעתי בוודאי שכן.
האם זה נחמד ורצוי? זו כבר שאלה פתוחה, שהתשובה עליה מן הסתם נוטה להשתנות בהתאם לדעה האישית על הכתוב.
האם זה פוגע באדם שעל יצירתו הובעה הדיעה? בוודאי שלא, שהרי תמיד נוצר אפקט בומרנג והיצירה מוצפת בתגובות מפרגנות כקונטרה לתגובות השליליות. אם אכתוב פעם משהו לא קונבנציונלי, ניק כפול שלי ידאג לקרוע לי את הצורה.


מלבד ה"איכס" אימפוסיבל קיבלה תגובות של "סוף סוף בדסמ אמיתי בלי SSC " ו"קרעו את הצורה" לאנשים שהביעו גועל.
אם יצטרפו אל אנשי "סוף סוף פנטזית בדסמ בלי SSC " גם אלה שרוצים לעודד כתיבה שלא בתוך ה"נורמות" של הקהילה-הכתיבה הלא נורמטיבית תזכה לרייטינג הגבוה ביותר.
רייטינג שהוא חלומו של כל כותב.
עינבר
לפני 18 שנים • 8 במאי 2006

Re: שנחזור למטרות ההצעה שלי

עינבר • 8 במאי 2006
newoldone כתב/ה:
השאלה דן היא לא מה הפתרון לבעיה, השאלה היא למה אתה רואה כאן בעיה שדורשת פיתרון ומצריכה התערבות?

היה נחמד שהאתר הזה היה מקום שבו כל אתם שיש לו נטיות ל BDSM,
יוכל לכתוב את הפנטזיות שלו, בלי להתקל ב"איכס".

זה פשוט שאם אתה כבר חושף את נשמתך ואת חולמותיך הכמוסים,
מספיק איכס אחד, בין כל התגובות, כדי להוציא לאדם את החשק לכתוב.
וזה לא קשור בכלל לשלמות או בטחון עצמי, של מי שכותב ת'פנטזיה,
זה קשור לרצון ליצור מקום שמרגיש "הבית של אוהבי ה BDSM".


רפאלו, אני לא דיברתי מעולם על פנטזיות שקשורות לנאציזם, אלא על רעיונות
שיש שאלות, מצבים, רעינות ותפיסות עולם שקשורות לסאדו יש דיון.
שמישהו מפרסם פנטזיה כאן, אין דיון. אפשר רק לעודד אותו או לשלול אותו.

להגיד שזה היה ראוי לדעתי, לא להביע גועל, זה לא פגיעה בשום חופש ביטוי.
בכל מקום יש כלללים וסייגים לדיון. אחרת אין תקשורת. איפוק, לפעמים, הוא באמת כח.

ומורטישה, יקירתי, }{, לא נפגעתי ממך ואני יודעת שאת לא תוקפת כאן אישית.
אני רק לקחת. לי חופש ביטוי להביע את דעתי בשישור בציניות ובתוקפנות מעט.
אבל אני באמת חושבת שמי שפרסם סיפור מסויים, התחבר אליו ולא רצה להגעיל אף אחד.
והעובדה שמישהו כתב לו "איכס" יכלה לשעשע אותו, אבל לא לגרום להרגיש שייך לכאן.
ורגיליוס
לפני 18 שנים • 8 במאי 2006

Re: שנחזור למטרות ההצעה שלי

ורגיליוס • 8 במאי 2006
עינבר כתב/ה:
newoldone כתב/ה:
השאלה דן היא לא מה הפתרון לבעיה, השאלה היא למה אתה רואה כאן בעיה שדורשת פיתרון ומצריכה התערבות?

היה נחמד שהאתר הזה היה מקום שבו כל אתם שיש לו נטיות ל BDSM,
יוכל לכתוב את הפנטזיות שלו, בלי להתקל ב"איכס".

זה פשוט שאם אתה כבר חושף את נשמתך ואת חולמותיך הכמוסים,
מספיק איכס אחד, בין כל התגובות, כדי להוציא את החשק לכתוב.

וזה לא קשור בכלל לשלמות או בטחון עצמי,
זה קשור לרצון ליצור מקום שמרגיש "הבית של אוהבי ה BDSM".


רפאלו, אני לא דיברתי מעולם על פנטזיות שקשורות לנאציזם, אלא על רעיונות
שיש שאלות, מצבים, רעינות ותפיסות עולם שקשורות לסאדו יש דיון.
שמישהו מפרסם פנטזיה כאן, אין דיון. אפשר רק לעודד אותו או לשלול אותו.

להגיד שזה היה ראוי לדעתי, לא להביע גועל, זה לא פגיעה בשום חופש ביטוי.
בכל מקום יש כלללים וסייגים לדיון. אחרת אין תקשורת. איפוק, לפעמים, הוא באמת כח.

ומורטישה, יקירתי, }{, לא נפגעתי ממך אישית ואני יודעת שאת לא קטנונית.
אבל אני באמת חושבת שמי שפרסם סיפור מסויים, התחבר אליו ולא רצה להגעיל אף אחד.
והעובדה שמישהו כתב לו "איכס" יכלה לשעשע אותו, אבל לא לגרום להרגיש שייך לכאן.


עינבר, אני לא מבין את "שמישהו מפרסם פנטזיה כאן, אין דיון. אפשר רק לעודד אותו או לשלול אותו."
אני מבקש רק הבהרה לדעתך.
את מתכוונת שמותר רק לומר אם מחייבים או שוללים ללא דיון?
אם יפרסמו פה פנטזיה על אונס אבל הנאנסת היא ילדה קטנה או הדוגמה שהביאו על כריתת אצבע לשפחה אסור לומר שום דבר מלבד"אני מחייב" או "אני שולל" כי אחרת אין תקשורת והאתר צריך להיות מקום שכל אחד חושף את חלומותיו הכמוסים בלי שישמע תגובות משאר האנשים?
Morticia
לפני 18 שנים • 9 במאי 2006

Re: שנחזור למטרות ההצעה שלי

Morticia • 9 במאי 2006
Dan_Kap כתב/ה:

האם כל אומרי ה"לאו" יכולים להציע פיתרון קונקרטי לבעיה?


חבל שהתייחסת רק לגברים האומרים "לאו" כי נדמה לי שבתשובה שלי תמצא פתרונות קונקרטיים לבעיה (למרות שנראה לי שאני לא היחידה). אז למרות שאני "רק" אישה, אתה מוזמן לקרוא שוב...

ולכל אלו שחושבים שהוצאת SSC מתוך סיפור היא הפיכתו למשהו לא נורמטיבי, אמרתי את זה שם ואני אומרת את זה שוב פה:


Morticia כתב/ה:

אני קוראת את חלק מהתגובות ונראה לי שהפכתם SSC לאיזה קוד מוסר מציק ושכחתם או לא הבנתם מה זה אומר.
מה זתומרת אין פנטזיות עם SSC? מה זתומרת SSC כמחסל סיכוי לפנטזיה טובה? האם כל הדומים והדומיות הם אנשים אכזרים המפנטזים על שבירת כל המוסכמות, ניצול מוחלט וחסר התחשבות, פשיזם וכיבוש בניגוד לרצון המטרה?
האם אין בינינו כאלו המפנטזים על סאב/סאבית המתמסרים אליהם מתוך רצון מאוד גדול ואישי ומסכימים הסכמה מלאה לנעשה להם?
זה בולשיט.

SSC אומר: שפוי, בטוח ובהסכמה. זהו. לבוא ולומר שאין מקום לזה בפנטזיה זה מגוחך כי זה בעצם לבוא ולומר שכל הדומים הם פשיסטיים מסוכנים שיעשו מה שבא להם, איך שבא להם, ללא שום התחשבות בצד הנשלט. אם הם רק יוכלו...
ובכן, לא כולנו רואים כך את החיים.
מעבר לכך, תגידו מה שתגידו, במציאות, בדס"מ שלא שומר על כללי הSSC הוא לא בדס"מ אלא התעללות והתאכזרות לשמה.
בדיוק כמו שחדירה ונילית לחלוטין לאישה שאמרה לא היא אונס, אין שום הבדל.

אני לא יודעת מי קבע שמדובר כאן בפנטזיה, נכתב שכך היו הדברים. ת'אמת, הייתי מעדיפה לגלות מפי הסוסה בסיפור שזה קרה באמת מתוך הסכמה ורצון הדדי ועד כמה היא נהנתה מזה מאשר לגלות שזו פנטזיה במוחה הקודח של אישה די פשיסטית.

עכשיו, בקשר לכל נושא הנשים, עלה כאן משהו מאוד בעייתי ואני רוצה לנסות לעשות סדר.
פייה, את צודקת בזעמך לדעתי. לבוא ולומר שהתייחסות משפילה לנשים זה חרא מסוכן זה סוג של מסוכן בפני עצמו.
מצד שני, גם אני לא משתגעת על סיפורי זוועה המבוצעים בנשים ואני אישית מאמינה שנשים שולטות.
עם זאת, אני חושבת שהסיפור היה מזעזע לא פחות גם אם היה מסופר על גבר וכמו שאמרתי, אם תבוא שפחה שפויה שתאמר לי שמתוך הסכמה אכלה חוקן עצבני בחיק הטבע לצד בעיטות (מסוכנות) ברחם, אהיה שקטה יותר.

זכותו של כל אדם להביע את דעתו וזכותו של כל אדם לפנטז מה שיפנטז אבל SSC זה חלק בלתי נפרד, הומני ומבורך מהבדס"מ, בוודאי במציאות וזה גם בסדר אם זה בפנטזיה.
לא כולנו פשיסטים שחולמים על קריעת גופו ונפשו של הזולת ללא רחמים ומאחר ולא חסרים מקרים רעים של נשים מנוצלות ואנוסות הסובלות מנזקים גופניים ונפשיים קשים, אפשר להבין את התרעומת במידת מה.

כי אני עוד לא הכרתי את הבחורה שאמרה שהיא רוצה ששני דומים יתעללו בה עד לכדי בעיטות באזורים מסוכנים העלולים לעשות לה נזקים בלתי הפיכים ולא יראו אותה ממטר בזמן שהם עושים זאת ואם יש כזו, אני מאחלת לה מכל הלב למצוא דומים שיעשו את זה ממקום הרבה יותר אחראי ורגיש מזה שממנו זה נעשה בפנטזיה הפשיסטית הזולה הזו שכל קשר בינה לבין בדס"מ כפי שאנו מכירים אותו, די מקרי...

פנטזיה כזו יכלה להופיע גם באתר ניאו נאצי כשבתפקיד הסוס והפרה היו שני יהודונים. גם אז היינו חושבים שזה בדס"מ? למה? כי יש כאן התעללות פיזית באחרת?
האם במציאות אנחנו מתפשרים על הצורך הפנטסטי שלנו להתעלל באחרים?
האם זה מה שעומד באמת מאחורי הדומיות שלנו?

צר לי, אני מתקשה לקבל את המסקנה הזו.
עם זאת, אני באמת חושבת שיש מקום לדעותיהם של כולנו ושכולנו צריכים לגלות מעט יותר סובלנות כלפי דעות שונות משלנו.


אם מגיעה פתאום באמצע החיים בחורה עם ניק מאתגר, מחסור בפרופיל וחוסר עניין מוחלט בכל נושא דיון באתר, רק מפרסמת סיפורים (אנחנו בכלל יודעים בוודאות שזו בחורה?), אז אני לא מבינה בכלל באיזו זכות מישהו כאן מנסה לסתום את הפיות של אלו שחושבים שזה מגעיל.
אבל גם אם היה מדובר בדמות מוכרת וותיקה, זה לא משנה. יש לנו את הזכות להיגעל ויש לנו את הזכות לומר את זה.
אם לא היה ברור, אז דרך נאותה תהיה להסביר למה זה מגעיל ואם אפשר, גם בנחמדות.

מצד אחד, אתם אומרים שאנחנו כקהילה צריכים להיות יותר סובלניים לפנטזיות ומצד שני אתם מנסים להשתיק אותנו כקהילה כשהSSC, אבן היסוד לשפיות של הקהילה שלנו, נמצא תחת ערעור?

באמת??
newoldone
לפני 18 שנים • 9 במאי 2006

Re: שנחזור למטרות ההצעה שלי

newoldone • 9 במאי 2006
עינבר כתב/ה:
היה נחמד שהאתר הזה היה מקום שבו כל אתם שיש לו נטיות ל BDSM,
יוכל לכתוב את הפנטזיות שלו, בלי להתקל ב"איכס".

זה פשוט שאם אתה כבר חושף את נשמתך ואת חולמותיך הכמוסים,
מספיק איכס אחד, בין כל התגובות, כדי להוציא לאדם את החשק לכתוב.
וזה לא קשור בכלל לשלמות או בטחון עצמי, של מי שכותב ת'פנטזיה,
זה קשור לרצון ליצור מקום שמרגיש "הבית של אוהבי ה BDSM".




לי נראה לא פחות סביר שמי שהסתכל אל תוך נשמתו בלי התייפיפות, וחשף את הקישקעס בלי התייפיפות, ירצה גם לקבל תגובות מהקישקעס בלי התייפיפות.
אבל זו רק אפשרות. אין לי יומרה לדעת איזה תגובות אימפוסיבל רצ(ת)ה, ואיך הוא/היא מעדיפ/ה שהבית שלו/ה יראה.
רפאל
לפני 18 שנים • 9 במאי 2006

Re: שנחזור למטרות ההצעה שלי

רפאל • 9 במאי 2006
Dan_Kap כתב/ה:

ברור לי מה RIS ורפאל ואחרים אינם מוכנים לקבל כפיתרון שעבד בהצלחה יחסית במקום אחר - מה שלא ברור לי מהו הפיתרון שהם מציעים למי שרוצים לכתוב כאן על מה שאיננו בתוך ה"נורמות" של הקהילה כאן?

האם כל אומרי ה"לאו" יכולים להציע פיתרון קונקרטי לבעיה?

הפתרון? - פשוט שיכתבו. שכולם פשוט יכתבו. כתיבה כמו זו של אימפוסיבל באה מן הקרביים. היא בלתי מצונזרת. היא חדה. זה כוחה. ומן הסתם - היא גם פוגעת לקוראים בקרביים, ומעוררת תגובות שבאות מן הקרביים. וכך זה צריך להיות. כשכותבים על חרא יוצאות תגובות שקשורות בחרא. זו אינה כתיבה סטרילית, ומן הראוי שגם התגובות לא תהינה סטריליות ובנוסח YKINMK.

(ואם כתיבה חזקה מצליחה להוציא מאישה שמאמינה בעליונות נשית, ומשווקת בכלוב בשמים וקוסמטיקה, את הקריאה "דוחה"... אולי זה בריא. בשביל כולם.)

ואחרון חביב: תרבות דיון אינה נולדת מתוך קונסטיטוציה שקודמת לכל דיון. אלא שהיא צומחת מתוך הדיון עצמו. אין היא מתגלמת בכללים, אלא באנשים שיש להם תרבות והם נוכחים.
Grey / Green
לפני 18 שנים • 9 במאי 2006
Grey / Green • 9 במאי 2006
וואו. כמה זמן לא נהניתי מדיון בכלוב. כל כך הרבה זמן, שיכול להיות שזה הראשון. דן, אני חושב שאתה צריך לפתוח עוד.