לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

שאני אשפשף?!

Master_Eran​(שולט)
לפני 18 שנים • 23 ביוני 2006

שאני אשפשף?!

Master_Eran​(שולט) • 23 ביוני 2006
מבקש להבין את הסוגיה הבאה:

איך זה שיש כל-כך הרבה עבדים שהקיק שלהם הוא ליהיות עבדי ניקיון
ואין סאביות שזה מה שעושה להן את זה...

ואם אנחנו כבר דנים בנושא זה, אני מחפש שפחת ניקיון,
מישהי ורק מישהי שבאמת זה עושה לה את זה...

ולשאלה הבאה:
האם אתם/ן רואים/ות בזה ניצול?
או אולי אינטרס משותף של הגשמת פנטזיה...
פעם פרח​(נשלטת)
לפני 18 שנים • 23 ביוני 2006
פעם פרח​(נשלטת) • 23 ביוני 2006
עד כמה שאני זוכרת הנושא נדון מספר פעמים.

אני לא חושבת שזה ניצול כל עוד מדובר במשהו שהוא באמת מתאים לשני הצדדים.
כלומר, הצד הנשלט באמת מפיק הנאה מהניקיון.

יש מקרים שזה יהיה באמת ניצול, ויש מקרים שזה יהיה באמת הגשמת פנטזיה משותפת.
אם למשל הצד הנשלט צריך להקדיש זמן רב לניקיון, למשל על חשבון זמן שבו הוא/היא אמורים לעבוד לפרנסתם, והם מנקים בלי תמורה כספית, אז זה באמת ניצול.

ולשאלתך לגבי ההבדל בין עבדים וסאביות.
אז התשובה היא פשוטה למדי - עבור רוב הנשים, ניקיון הוא חלק מהשגרה הרגילה של החיים.
גם היום, במאה הנוכחית, עדיין הנשים עושות את רוב עבודות הניקיון בבית, ולרוב אם גברים עושים משהו, זה בתפעול הנשים.

ואישית אין לי שום רצון לנקות בעוד מקום בנוסף לבית הפרטי שלי.
אני מניחה שהייתי מוכנה לנקות קצת, באופן סמלי בשביל הקטע, אבל זה בהחלט לא עושה לי את זה כחלק אינטגרלי ביחסי שליטה.
Jake​(שולט)
לפני 18 שנים • 23 ביוני 2006

בהצלחה בחיפושים

Jake​(שולט) • 23 ביוני 2006
ערן,

אינני חושב שמדובר בניצול כל עוד הדבר נעשה בהסכמה.

לגבי ההבדל בין נשלטים לנשלטות ההסבר שלי הוא כזה:

נשלטים בדרך כלל מחפשים דרך מוחשית להביע את כניעותם, בעוד שאצל נשלטות הדבר כרוך יותר ברגש ובתחושות.
כמו ברוב תחומי החיים, נשלטים, שהם גברים, מעוניינים במעשים - "להרוג טורקי ולנוח".
Master_Abra_Kadabra​(שולט)
לפני 18 שנים • 24 ביוני 2006

דעתי (מיי טו סנטס)

Master_Abra_Kadabra​(שולט) • 24 ביוני 2006
מאסטר ערן, חברי האהוב.

בנוסף ובהמשך למה שפרח וג'ייק כתבו:
אכן, קל פחות למצוא "סאביות-נקיון" בגלל הסטראוטיפ השוביניסטי ( המעוות, כמעט כמו כל סטריאוטיפ) ש"נשים בלאו הכי אמורות לעשות את זה".
גם כשיש הסכמה מוחלטת בין שני הצדדים ייתכן מצב של ניצול, כי העניין הוא גבולי.
עניין של כמויות (כמה) שיכולות להשפיע לכאן ולכאן על האיכויות (איך).
במילים אחרות: האקט עצמו אמור להיות "סמל מעשי". אם הסמל הזה נפרץ והופך לעצם העניין הפרופורציות נשברות והמטרות מוסטות, ואז אין כל קשר לבדסמ אלא לניצול "נטו".


או (שוב) במילים אחרות: בדסמ נראה פחות טוב כאשר אינו סמלי. וגם, הכי נורא, באופן הזה הוא גם מאוד לא מסתורי.








נוריתE
לפני 18 שנים • 24 ביוני 2006

כשהייתי

נוריתE • 24 ביוני 2006
בזמנו
שפחת נקיון,בין שאר הדברים אצל המרקיז
לא הירגשתי מנוצלת
זה היה לי כמו ביית שני וגם הייתי ישנה שמה כמה ליילות בשבוע
נוסף לזה
וזה באמת מצב נדיר ויוצא דופן
הוא שילם לי משכורת דרך החברה שלו
למה?
וזה באמת נדיר
פוטרתי מעבודתי והוא לא רצה שאחפש עבודה אחרת
אלא שאהיה אצלנו מהבוקר עד שהוא חזר
מהעבודה.
זה לא מצב רגיל
אבל ככה זה היה.
אני לא ממליצה על סידור שכזה לכל אחת ואחד
בדיעבד זה היה מעשה שגוי.

לשאלה
כמו שאמרו קודם אני מסכימה עם כולם.
Uranus
לפני 18 שנים • 24 ביוני 2006
Uranus • 24 ביוני 2006
אני חושב שהמילה המכריעה את הגבול בין ניצול ובין אי ניצול היא הדדיות.

זה מאוד פשוט
אם אתה מזמין שפחת/עבד ניקיון שעבורם זה ריגוש כלשהו להיות במשחק התפקידים הזה רק כדי שהבית שלך ינוקה, אז זה ניצול, גם אם אתה עושה את עצמך רודה בהם וכו'.

אם יש הדדיות, כלומר, אתה מפיק הנאה בעצמך ממשחק התפקידים וזה מרגש אותך כמו שזה מרגש אותם אז זה לא ניצול.

בברכת בית נקי ומלא ריגושים...
lori{ע_מ}
לפני 18 שנים • 24 ביוני 2006

Re: שאני אשפשף?!

lori{ע_מ} • 24 ביוני 2006
Master_Eran כתב/ה:
מבקש להבין את הסוגיה הבאה:

איך זה שיש כל-כך הרבה עבדים שהקיק שלהם הוא ליהיות עבדי ניקיון
ואין סאביות שזה מה שעושה להן את זה...



בקשר לשאלה הראשונה
אני לא חושבת שזה נכון להגיד שאין סאביות שזה עושה להן את זה
אנחנו גם לא שומעים הרבה על סאביות שהדום שלהן יושב להן על הפרצוף אבל יודעים שזה קיים
ושומעים מעט על דומים שמשתינים על הסאביות שלהן ומניחים שזה קיים בהיקף רחב יותר
דוקא כן יצא לי לשמוע לא פעם על סאביות שעושה להן את זה לשמש כשפחות ניקיון ושזו עוד דרך שבה הן מרגישות שפוטות.
למה שומעים יותר על סאבים או למה יש יותר סאבים שכותבים את זה בניק שלהם? כנראה שזה נתפס כמשהו "נשי" לנקות בתים וזו הדרך שלהם לחוש מושפלים.
אני מאמינה שאם היו כל כך הרבה סאבים שלנקות באמת עושה להם את זה היו גם יותר עוזרי בית ויותר בעלים שעוזרים לנשים שלהם לנקות.
ועוד דבר אחרון, אני בכלל חושבת שהרבה סאבים שכותבים שהם עבדי ניקיון או מתגרים מלנקות ואין להם מושג אפילו כמה נוזל ניקוי רצפות שמים על כל ליטר מים. לנקות הם בטוח לא יודעים – זו עוד דרך לתפוס זיון\סשן.
Master_Abra_Kadabra​(שולט)
לפני 18 שנים • 24 ביוני 2006
Master_Abra_Kadabra​(שולט) • 24 ביוני 2006
Uranus כתב/ה:




אם יש הדדיות, כלומר, אתה מפיק הנאה בעצמך ממשחק התפקידים וזה מרגש אותך כמו שזה מרגש אותם אז זה לא ניצול.

...


ברור שזה מהנה כשהבית נקי יותר
icon_cool.gif

לורי כתבה:
אנחנו גם לא שומעים הרבה על סאביות שהדום שלהן יושב להן על הפרצוף אבל יודעים שזה קיים

ברור שאנחנו לא שומעים הרבה מהן. איך אפשר לשמוע משהו ככה? ואיך זה נשמע גם?
מממ?מממ.מממ? המממפף
?
icon_eek.gif
הוא​(שולט)
לפני 18 שנים • 24 ביוני 2006

אברה

הוא​(שולט) • 24 ביוני 2006
סמל של מסירות הקרבה השפטה טוטאליות ועוד בהחלט אבל לא ברור לי הענין של ה"לא מסתורי"

icon_question.gif
Master_Abra_Kadabra​(שולט)
לפני 18 שנים • 25 ביוני 2006
Master_Abra_Kadabra​(שולט) • 25 ביוני 2006
"הוא" חברי האהוב-

מכיוון שאני מאמין שהרוב (לא הכל) נמצא בראש*, אני גם מאמין שבלי אלמנט של "מיסתורין "

אין בעניין הרבה עניין. ברגע שהסכמנו שמדובר בסמל יותר מאשר בדבר "עצמו" מוכח כבר אלמנט

המיסתורין. הכוונה היא העדפה ליצירת השראה שבאה מן הדמיון, על פני "האכלה בכפית"

של הצפוי .

דוגמא טובה לכך תהייה הרגשתה של סאבית קשורת עיניים . הדמיון שיעבוד מתוך ה"לא-ידוע"

או תחושת ה"בלתי- צפוי" שלה עולה על כל מציאות נראית, וזו כמובן רק דוגמא אחת.


תקציר-אלה-דום-קיחוטה:

* בדסמ הינו סוג של יצירת אטמוספירה "פנטסתית". ואסור לשכוח את טוב- הלב בבית.
גם הוא סוג (מועיל) של מסתורין. אף אחד (אני מקווה) לא באמת רוצה להכאיב למישהם. רק באורח סמלי.