סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

דום-ספייס

venus in our blood​(שולטת)
לפני 17 שנים • 14 באוג׳ 2006

דום-ספייס

venus in our blood​(שולטת) • 14 באוג׳ 2006


משהו שמסקרן אותי כבר הרבההה מאוד זמן,
איך מרגיש דום-ספייס?
במה זה מתבטא?
ב-מה הוא דומה או שונה מסאב- ספייס?

( השאלה נשאלה בפורום הזה, אך מיועדת לשולטות ולשולטים כאחד )
Lordpain​(שולט)
לפני 17 שנים • 14 באוג׳ 2006
Lordpain​(שולט) • 14 באוג׳ 2006
איך זה מרגיש ?

ככל שמועברת יותר שליטה לידיים שלי כך אני יותר מאושר.
מעצם המודעות לשליטה כבר מתחיל להגיע סיפוק ועונג נפשי וכאשר נעשה בה שימוש אז זה עוד יותר מעלה/מחזק את התחושות האלו .

כאשר מוענקת לי השליטה האופן בו אני רואה את האדם שמעניק לי אותה משתנה .
זה אומר שאני מתחיל להרגיש אותה (את השפחה) בעוצמה גדולה מין הרגיל הכל חזק יותר כל מגע כל הוראה מצידי וכל הבעה של ציות וכניעה מצידה כמובן שכל זה מאד תלוי בעוצמה של ההתמסרות
יותר התמסרות מצידה יותר עונג עבורי...

החסרון בכל זה הוא שאיפשהו אני נהיה פגיע וזה למרות כל השליטה שיש ברשותי
כל סירוב ולו הכי קטן מצד השפחה גורם לכאב ברמה כזו או אחרת, הכל תלוי במה בדיוק מדובר .
למה הסירוב גורם לכאב ?
כי השפחה נהיית חלק ממני, עמוק עמוק בפנים ההתמסרות של השפחה שלי מאירה אותי ולכן כשהיא מסרבת איפשהו אני לא יכול שלא להרגיש שהאור הזה דועך בין אם הוא דועך טיפ טיפה או הרבה סירוב מצידה הוא כאב עבורי.

זה הדום ספייס שלי .

לגבי ההבדלים בין דום לסאב ספייס, אני מניח שפועל כאן אותו עיקרון רק הגורם להנאה שונה...
מאלף סוררות​(שולט)
לפני 17 שנים • 15 באוג׳ 2006

סוד כמוס לחמור ולסוס(ו)

מאלף סוררות​(שולט) • 15 באוג׳ 2006
שאלה מעולה.
רק שאני לא מוכן לענות...

icon_smile.gif

(רמז:
תפתחי FOX ותסתכלי במשחק בייסבול. תנסי לראות ההבעה על הפנים של מי שחובט HOME RUN)
Whip​(שולט)
לפני 17 שנים • 15 באוג׳ 2006
Whip​(שולט) • 15 באוג׳ 2006
ההבדל העיקרי הוא שדום ספייס נובע ממקורות מנטליים והסאב ספייס ממקורות פיזיים.

בדום ספייס הדום מרגיש חזק, מרגיש שולט, מרגיש קובע - הכל בראש. החלק הפיזי הוא מעייף (הצלפות וכו'), אבל לא זה מה שמביא לדום ספייס.

הסאב ספייס הוא משהו פיזי לגמרי שנגרם משחרור האנדורפינים לאחר פעילות מאומצת - למעשה אפשר להשיג את אותו אפקט של היי ממאמץ פיזי מרוכז (שששש....אל תספרי בקול רם. בסוף תגמר לנו העבודה, ועדרים של שפחות תצאנה לריצות של קילומטרים, מה שיביא להם גם היי כמו בסשן וגם גוף חטוב, ואז אנא אנו הדומים באים? icon_smile.gif ).

הנה קצת חומר - הדגשתי חלקים מעניינים לדעתי, גם על סכנות ההתמכרות וכו'. (מתוך http://www.adrenalin.co.il/site/Others.asp?CID=10&AID=615 )

אדרנלין הוא הורמון הנוצר ומופרש על-ידי בלוטת יותרת הכליה.
הורמון הוא תרכובת אורגנית ,שמופרשת מבלוטות כלשהן בגוף (בלוטות הפרשה פנימית), ומשפיעה בחלקים אחרים בוויסות תהליכים כימיים ותיאום פעולות שונות בגוף.ההורמונים פועלים בדרך כלל באיטיות, וגורמים לשינויים ארוכי טווח- שינוי מבנה הגוף במהלך ההתגברות, לדוגמא.
...
המיוחד בהורמון זה הוא התופעות המיידיות להן גורמות הפרשתו למחזור הדם:
• הגברת קצב פעימות הלב.
• עליית לחץ הדם.
• עלייה ברמת הסוכר בדם.
• הרחבת כלי דם המובילים דם אל שרירים מסוימים.
• התכווצות כלי הדם של העור והמעיים.
• הרחבת האישונים.
• הסתמרות שערות.
• המרצת מערכת העצבים הסימפתטית.
ההורמון ממלא תפקיד מרכזי בתגובה למצבי לחץ. הפרשתו מכניסה את הגוף למצב של מוכנות מיידית לפעילות גופנית אינטנסיבית. למעשה מדובר במנגנון שמגדיל את סיכויי ההישרדות, ומאפשר לעבור במהירות ממצב של רגיעה למצב של מנוסה- כמו חיה בטבע. כמובן שהמנגנון הזה התפתח במטרה לשרוד בטבע, אבל בני אדם גילו את היתרונות שיש לו ולמדו לנצל אותם לפעילות פנאי ספורטיבית...
אבל, לאדרנלין יש גם תופעות לוואי. קודם כל, כשמצב הסכנה או ההתרגשות מסתיים, הפרשת ההורמון מופסקת ואז אנו חשים רפיון מסוים, שנובע מהקטנת קצב פעימות הלב וירידת רמת הסוכר בדם. התופעה הנוספת היא ההתמכרות. כן, גם לאדרנלין אפשר להתמכר, כמו שספורטאי אקסטרים נוהגים להגיד: אני מחפש את ה-Rush, את ה-Kick.
הבעיה בהתמכרות הזו ( חוץ מכך שהיא מכתיבה את כל אורח חיינו) היא שעם הזמן הגוף מתפתחת קהות לרמת האדרנלין שמופרשת ועל מנת להגיע לאותה תחושה נדרש להכניס את הגוף למצבים מלחיצים/מסוכנים יותר...
לסיום שיעור הפיזיולוגיה שלנו, נסביר קצת על התחושה הטובה שיש אחרי הפעילות. כולנו מכירים את תחושת ההיי, שלווה והנינוחות שלאחר פעילות מאומצת.
זו לא הפתעה שגם הרגשה זו נגרמת מהורמון, ששמו אנדורפין. אנדורפינים מופרשים על יד בלוטה במוח, בעיקר אחרי פעילות גופנית מאומצת, או סקס (וגם אחרי ארוחה טובה,עיסוי ושהייה בקרבת אדם אהוב). גם לאנדורפינים, כמו לאדרנלין, אפשר להתמכר ( מכירים את אלה שעושים ספינינג כל יום, או שוחים שעות- זה מה שהם באמת מבקשים...).
צריך לזכור רק שעם ההרגשה הטובה בא גם רפיון מסוים, ואם רוצים לחזור לפעילות צריך להמריץ את הגוף.
M_Zensunni​(שולט)
לפני 17 שנים • 15 באוג׳ 2006

מצבי דומיננט-ספייס

M_Zensunni​(שולט) • 15 באוג׳ 2006
דומיננט-ספייס, הפינה בירכתי המוח. מתריסה כנגד כל הסבר, מאתגרת אותנו בנוכחותה המתעתעת ועם זאת קיימת באופן שלא ניתן להגדרה כמו כל הדברים המופשטים.

יש נטייה להשוות את הספייס הזה עם הסאבספייס של הכנועים. אין לכנועים בלעדיות על הספייס, יש להבין ששולטים והכנועים שלהם הם בבואות ראי אחד של השני, הם משקפים ומאזנים אחד את השני כמעט בכל היבט במערכת היחסים שלהם, גם בספייס.

כאשר השולט נמצא במצב ספייס נורמלי, יש לו בדרך כלל תחושה שהוא נמצא 'בניוטרל' או בירידה. הוא יתפקד, יטפל בעניינים, יטפל בבעיות ויתנהג כרגיל. הספייס הזה נראה בדיוק כמו מצב ספייס עליון של הכנועים.

אם משהו קורה ו- 'מפעיל' את השולט המצב ישתנה ויתחלף. זהו מעבר ממצב של ספייס עליון למצב דלוק. בשלב זה השולט יהיה יותר דרוך וכל מה שלא קשור למה שדרך את תשומת לבו, יוזז הצידה והוא יתעלם ממנו. במידה ושום דבר לא ממשיך לקרות יחזור השולט בדרך כלל למצב הנורמלי או לספייס העליון וימשיך במשימותיו השוטפות. התחושה של "להידלק" תעלם באותה מהירות שבא התפרצה. הספייס הזה יכול בקלות להיות מושווה למצב ספייס תחתון שולי (מהמילה שוליים) של הכנועים, בהבדל מהותי בכיוון השינוי. השולט עולה למצב בהירות עליון במקום לרדת לספייס עמוק יותר כמו זה שאליו מגיע הכנוע.

אם השולט עבר למצב מודלק וההמרצה נמשכת לפרק זמן, הוא יתקדם מעבר למצב דריכות ראשוני למצב דלוק לגמרי או עליון. במצב זה השולט יחוש עלייה ניכרת של האנרגיה. הוא מוכן באופן פעיל להגיב מיידית לכל דבר. הוא ימצא את עצמו כמעט במצב היפר-אקטיבי בגלל ההאצה המהירה ברמת האנרגיה, לפעמים הוא יאבק מנטלית להתאים עצמו למה שהוא מרגיש כנוכחות שנבנית בתוכו ודרכו. הוא יציין לעצמו שתפיסתו משתנה, הראייה והשמיעה כמעט תמיד מתחדדות, אדרנלין זורם דרכו ותורם לזרימה של הכו ח הפתאומי. ישנה תחושה של ערנות מוגברת והפרטים בדרך כלל מוגדלים.

כשמתחיל הסשן, השולט בדרך כלל יציין לעצמו תחושה של דריכות וניתוק מנטלי. זוהי התנתקות של התגובות הרגשיות הנורמליות שלו לכל מה שסובב אותו. יש שולטים שיחוו תחושה של זרימת אנרגיה. זה נראה ולפעמים מרגיש כאילו זה נובע מהכנועות שאיתן הם בסשן – לחלק מהשולטים תהיה תחושה ברורה שהם 'בתוך' הכנועה. חלק מהשולטים יחוו את הסשן מתוך נקודת המבט של הכנועה. חלק מהשולטים יגידו שהם 'שומעים' את המוח של הכנועה שלהם. בדרך כלל יש תחושה של התרגשות מואצת, התחושה הזו יכולה להיות כל כך חזקה עד כדי רעידות בגוף. סט אחר של תגובות מחליף את מה שהם מתייחסים אליו כנורמלי. תגובות אלו בדרך כלל מנותבות ישירות לכנועה שאיתה הם נמצאים בסשן. הניתוק הרגשי והתגובות השונות, מאפשרות לשולט לקחת חלק או 'לשחק' עם הכנועה שלו בדרכים שהיו קשות להם, כשהם במצב ספייס נורמלי. חשוב לציין כאן שלעשות סשן מלהיב את השולט, ושההתלהבות ורמות הסכנה שצמודות אליה, שואבת כימיקלים לזרם הדם שלו.

ככל שהכנועה שוקעת במהלך הסשן, כך ה-UP של השולט עולה. תגובות הכנועה למעשי השולט מדליקות שוב ושוב את השולט. השולט מצידו עושה יותר ומחזור ההסלמה הלולייני של חילופי האנרגיה מתחיל להסתחרר. האנרגיה הזו היא תחושה נפלאה עבור השולט כשם שהיא עבור הכנועה בהבדל עמוק אחד. חלק מהעוצמה שהשולט מרגיש מגיעה בגלל הדחיסה הנפשית הנדרשת כדי לקיים שליטה פיזית ומנטלית הדוקה במהלך הסשן עד שהיא מגיעה לשיא הסופי.

יש ספייס אחרון שחלק מהשולטים מגיעים אליו לפעמים. ספייס ראשוני (Primal Space). כשזה קורה, סף רגשי נפרץ. חלק מהשולטים משווים את הספייס הזה לתאוות דם. אם השולט מגיע לספייס הזה הוא הופך למסוכן. הוא מלא בכימיקלים, אשר יוצרים ערבוביה ביכולת שלו להתמיד בחשיבה צלולה. אם השולט הוא טירון, הוא עשוי להגיע לספייס הזה על ידי כך 'שירשה' לכנועה לדחוף אותו לשם בגלל שביקשה עוד ועוד!
יש שולטים שיגלו רמה של אכזריות אישית בעצמם, שלא האמינו שקיימת. כל שולט שמבחין בניתוק טוטאלי בתוך עצמו מרווחתה של הכנועה שאיתו בסשן, צריך מיד להבין שהלך רחוק מדי, לצאת ולהפסיק את הסשן. אפילו לקחת צעד הצידה לזמן קצר יכול להוציא את השולט מאזור הסכנה. מנקודה זו ואילך השולט צריך להתחיל לסיים את הסשן מהר ככל שיוכל כדי למנוע חזרה נוספת לספייס הזה.
בטי​(אחרת)
לפני 17 שנים • 15 באוג׳ 2006

פחחחחחח

בטי​(אחרת) • 15 באוג׳ 2006
עלק לא מוכן לענות!
תודה שאתה פשוט לא זוכר..

מאלף סוררות כתב/ה:
שאלה מעולה.
רק שאני לא מוכן לענות...

icon_smile.gif

(רמז:
תפתחי FOX ותסתכלי במשחק בייסבול. תנסי לראות ההבעה על הפנים של מי שחובט HOME RUN)
Mary Jane
לפני 17 שנים • 15 באוג׳ 2006
Mary Jane • 15 באוג׳ 2006
חולקת על דעתך Whip , 'דום ספייס' הוא לא רק מנטלי, אלא יכול להיות גם פיזי, ולעתים הוא אף בעיקר פיזי. לכאן או לכאן, יש צורך, לפחות אצלי, באינטרקצית גוף-נפש ע"מ לחוש תחושות כאלו.
ואיך זה מרגיש?
ובכן, הכי כיף בעולםicon_smile.gif