שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

יום כיפור מתקרב...

הקוסם מעיר הברקת
לפני 18 שנים • 21 בספט׳ 2006

יום כיפור מתקרב...

הקוסם מעיר הברקת • 21 בספט׳ 2006
מי הולך להיות\ לא להיות כאן ביום כיפור??.. icon_lol.gif
כי אני הרי בטוח שלכולכם יש על מה לכפר!!... icon_cool.gif

נ.ב.
שנה טובה לכל יקירי ויקירותי!!
sssssss
לפני 18 שנים • 21 בספט׳ 2006
sssssss • 21 בספט׳ 2006
ציטוט: על פי תורת ישראל, כל העובר על מצוות לא תעשה ("לאו") חייב במלקות, וזאת רק בשלושת התנאים האלו:

ש"לאו" זה הינו איסור שאין עליו מיתת בית דין (בניגוד למיתה בידי שמים).
שלאו זה אינו עומד בקטגוריית לאו הניתק לעשה (=איסור שעם ביצועו מתחייב העובר עליו במצוות עשה, כגון גזילה, שמיד עם הגזילה מתחייב הגזלן במצוות "והשיב את הגזילה" (ספר ויקרא ה, כג).
שיש בלאו מעשה, והוא לא נעשה ממילא או שיש בו רק דיבור.
סך כל העבירות שלוקין עליהן הם 207. נחלקו חכמים על מספרן המדוייק של המלקות, והדיעה המקובלת היא - 39 (ל"ט). ההלקאה נעשית על ידי שמש בית הדין ברצועה של עגל, כשהמוכה עומד וגופו מוטה קדימה על עמוד ושתי ידיו כפותות על העמוד. לוקה שליש מהמלקות מלפניו על חזהו, ושני שלישים על גביו, שליש על כתפו הימנית ושליש על השמאלית. בשעת ההכאה היה גדול הדיינים קורא לפניו פסוקים מפרקי המוסר והתוכחה שבפרשת כי תבוא. כמו כן קוראים את הפסוק "והוא רחום יכפר עוון ולא ישחית והרבה להשיב אפו ולא יעיר כל חמתו", שלוש פעמים - סה"כ 39 מילים.

אדם שחייב כרת וקיבל עונש מלקות נפטר מעונש הכרת.

בערב יום כיפור יש נוהגים לקבל מלקות על מנת להפטר מעונשם.


לאור כל אלה, ובהתחשב בכל ההצלפות שקיבלתי בשנה האחרונה, אני סבור שאני זך ונקי, זכויותיי גדולים מחובותיי, ואני פטור (אפילו לפי דין תורה) מצום יום הכיפורים icon_razz.gif icon_razz.gif
Queencie​(שולטת)
לפני 18 שנים • 21 בספט׳ 2006
Queencie​(שולטת) • 21 בספט׳ 2006
[quote="נענש"]
ציטוט:

בערב יום כיפור יש נוהגים לקבל מלקות על מנת להפטר מעונשם



אני מתנדבת לעזור לחוטאים icon_twisted.gif
sssssss
לפני 18 שנים • 22 בספט׳ 2006
sssssss • 22 בספט׳ 2006
מעניינת ההשוואה בין דין התורה בנוגע למלקות לבין הרמזור שהונהג לשמירת הבטיחות בזמן הצלפות:
ואלה הם דיברי דין התורה (למען הדיוק הטוב חכמים הם שהנהיגו את צורת ההלקאה ומקומות ההלקאה, התורה רק כתבה על ההלקאה ללא הסבר) העוסקים ישירות באופן ההלקאה:


ציטוט: ההלקאה נעשית על ידי שמש בית הדין ברצועה של עגל, כשהמוכה עומד וגופו מוטה קדימה על עמוד ושתי ידיו כפותות על העמוד. לוקה שליש מהמלקות מלפניו על חזהו, ושני שלישים על גביו, שליש על כתפו הימנית ושליש על השמאלית.


וזהו רמזור הבטיחות המוכר:



שימו לב שמקום ההלקאות אליבא דדין התורה נמצא כולו באזורים הצהובים. היינו היכן שיש להצליף מאוד בזהירות. אפשר לומר שדין התורה נהג בזהירות גבולית בקביעת המקומות המוצלפים: מותר להלקות אבל במשנה זהירות! מצד שני, אם ההלקאה נעשית בזהירות ובעדינות אני בספק אם העונש היה מספיק מרתיע את החוטאים מלחטוא בשנית, או מספיק קשה כדי לזכך את נשמת החוטאים...ככה שבהחלט ניתן לתהות עד כמה הוקפדה הזהירות בזמן ההלקאה אם בכלל...??

ומעניין לעניין בעניין אחר, כבר מזמן פורסמה כתבה העוסקת בדעת המדע בעניין ההצלפות, ומשם עולה שמלקות בעכוז ע"י מקל (לא פחות ולא יותר icon_razz.gif ) טובות לנפש:

http://business.msn.co.il/news/Yellow/World/200503/20050329134759.htm