לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

חינוך ואילוף

תאיר​(נשלטת)
לפני 21 שנים • 12 בנוב׳ 2003
תאיר​(נשלטת) • 12 בנוב׳ 2003
דמי, זאלופון לא הזכיר מונח של "שפחה טובה".

חינוך הוא התאמה. בחינוך של ילד אנחנו מתאימים אותו במידה זאת או אחרת לחברה שלנו (אל תלך ערום בחוץ, אל תדחוף אנשים).
בחינוך של סאב הרעיון הוא להתאים את הסאב לדום או כמו שזאלופון אמר למערכת חוקים מסוימת של הדום. לכל דום יש מערכת חוקים משלו ולכן אין סאב שהוא מחונך באופן כללי.

וכמובן בחלק מהמקרים מדברים על חינוך או אילוף בהקשר של ]נטזיה. פנטזיה של מורה וילד, פנטזיה של סוסה ומאלף ועוד.
ממזר​(נשלט)
לפני 21 שנים • 12 בנוב׳ 2003
ממזר​(נשלט) • 12 בנוב׳ 2003
השאלה היא האם אתה באמת רוצה תשובה ?
או שאתה פשוט רוצה להראות שאתה לא מאמין ב"שטויות" האלה של חינוך.

בעקבות סגנון הניסוח של שאלתך הנחתי שמדובר באפשרות השניה שנתתי.
זה מה שגרם לי להגיב בצורה מסויימת שכנראה הניעה מישהו למחוק את אותה תגובה.

תשובה עניינית:
נתחיל בהבהרה שכך אני תופס את עניין החינוך ואילוף וזוהי דעתי האישית.
לכל אדם מערכת הרגלים אותה רכש במהלך חייו, אילוצי הסביבה או מתוך בחירה אישית.
בכל מערכת יחסים (רגילה או בדסמית) ישנה השפעה הדדית של התנהגות בני הזוג.
משהו בסגנון של - כשאתה יושב מול מישהו ומשוחח איתו, יש חיקוי הדדי של תנועות שונות, דברים שנעשים מבלי שנשים לב אליהם בכלל.
כשאתה מסתובב עם חבר מסויים יותר מדי זמן, אוצר המלים הייחודי שלו נדבק בך מעט (ולהיפך), שפת גוף, הבעות פנים ועוד.

כשעבד נכנסת לתוך מערכת יחסים רצינית עם דומית, ברור שקיימת השפעה הדדית ברוח הדברים שכתבתי למעלה. אך הפעם היות ומדובר ביחסי שליטה, יש משקל יתר לצד השני, כלומר העבד סופג יותר מהתנהגות הדומית (לא שהוא מתחיל להתנהג כמוה, אלא כתגובה להתנהגותה) ומדרישתה כיצד עליו לנהוג.
הרגליו משתנים בהכרח עם הזמן עקב דרישות שונות של הדומית שלו.
בהתחלה זה קשה והעבד טועה וחוטף על כך עונש, טעיה ועונש.
אך כמו בנהיגה, ככל שנוהגים יותר, הנהיגה הופכת להיות טבע שני לנו.
ככל שהעבד נמצא בחברת הדומית שלו יותר, הדברים נספגים חזק יותר אל תוכו. הרגליו משתנים על פי דרישות הדומית שלו.
הוא מחונך מחדש לפי דרישותיה.
מאולף.


אין בין חינוך ואילוף שום כלום לשאלה הזו :
"עכשיו הסבר לי בבקשה איך צריכה שפחה טובה להתנהג או איך עבד טוב ומחונך צריך להתנהג."
מכיוון שאין דבר כזה שפחה טובה או עבד טוב.
יש שפחה טובה לדום מסויים, אבל מצד שני אם יוצא שהיא לא טובה, אז פשוט אין התאמה.
עבד טוב ומחונך לא צריך להתנהג בצורה מסויימת כללית.
אין דבר כזה.
זה שטויות.

אני מניח שהתגובה שלך והשאלה שהעלת מלכתחילה נובעות עקב אותם אנשים שמשחקים בנדמה לי ומכריזים על כך שהם מחונכים או מאולפים, או על הזילות בה הם נוהגים בנוגע לחינוך ואילוף.
דרך אגב, אותה זילות שהם או אחרים מביעים כלפי עניין השליטה - ראה ערך: "דום צעצוע" "שפחות לא שפחות" וכדו'
אך משום מה אתה לא מזלזל בעצם קיומו של מוטיב השליטה בעקבות התנהגותם.
יש דבר כזה אילוף וחינוך.
לא עושה רושם שאתה מסוג האנשים שמחפשים את זה.
עם כל ההנאה שלך משליטה, אני חושב שאתה מסוג האנשים שלא מוכנים להשתנות עבור אחרים.
יתכן ואני טועה, סה"כ אנו לא מכירים באופן אישי.
אבל אין בזה שום פסול, עניין החינוך לא חייב לבוא בכל מערכת בידיסמית ולדעתי לא יכול להתקיים בקשר מזדמן.


ולהבא, אשמח לקבל הודעה אישית שנמחקה הודעה שלי.
בתודה.
Tame
לפני 21 שנים • 12 בנוב׳ 2003
Tame • 12 בנוב׳ 2003
לדעתי אקט החינוך והאילוף בבדסם ("כיפוף" רצונו של העבד לרצונה של הגבירה) הוא אחד הדברים היותר מפתים ומגרים (מנטאלית ופיזית בשילוב)...

על כן שמי...
אחד שמבין​(נשלט)
לפני 21 שנים • 12 בנוב׳ 2003
אחד שמבין​(נשלט) • 12 בנוב׳ 2003
תאיר כתב/ה:
דמי, זאלופון לא הזכיר מונח של "שפחה טובה".

חינוך הוא התאמה. בחינוך של ילד אנחנו מתאימים אותו במידה זאת או אחרת לחברה שלנו (אל תלך ערום בחוץ, אל תדחוף אנשים).
.


תאיר
חינוך הוא לא התאמה,
חינוך הוא הרגל (כמו שכתב ממזר באריכות).
חינוך זה להרגיל את האדם לדרך הנהגות מסויימת במגוון שיטות כך שההתנהגות הזאת תוטמע ותופנם בתוכו ותהיה חלק בלתי נפרד מאישיותו. ברור שהתנהגותו אמורה להתאים למשהו אחרת היד המכוונת לא היתה מכוונת.
אגב, חינוך זה לא רק לאדם חנוכת בית למשל היא גם מאותו שורש ח.נ.כ. אנו משתמשים בבית פעם ראשונה ובכך כביכול מרגילים אותו להשתמשות.

המילה אילוף מקובלת יותר בבע"ח כיוון שהיא באה לסתור התנהגות מושרשת וטבעית ע"י הרגלים חדשים בשיטות שונות מה שאין כן בחינוך שבד"כ מגיע כמשהו קמאי שאינו סותר את ההוויה של המחונך.

בבדסם משתמשים בשני הבטויים האלה כדי לבטא את הפנמת מערכת ההרגלים אותם מצפים הדומ\ית מהסאב\ית חינוך היא מילה מעודנת יותר ואילוף זה משהו שמסתדר עם משהו פראי יותר כמו בביטוי אילוף הסוררת.
pam
pam
לפני 21 שנים • 12 בנוב׳ 2003
pam • 12 בנוב׳ 2003
או שאפשר להשיג את אותן התוצאות בעזרת מבטים יציבים וקול שקט icon_smile.gif
Demi
לפני 21 שנים • 12 בנוב׳ 2003
Demi • 12 בנוב׳ 2003
OK
עכשיו נשאלות כמה שאלות
האם עבדים (לצורך הדיון) צריכים להיות מאולפים או מחונכים להתנהגות מסויימת ואותה התנהגות אמורה להיות "קבועה" ולאפיין את כל העבדים באשר הם?
או שכל מלכה מעוניינת בדברים שונים החל מקצת שונים ועד להרבה שונים?
אם האפשרות השניה היא הנכונה אז נוצרת בעיה מכיוון שאם עבד חונך בצורה מסויימת ועכשיו עבר למלכה אחרת שתרצה לחנך אותו בצורה שונה הרי שיהיה צורך לא רק להטמיע הרגלים אלא לשנות הרגלים שכבר מושרשים וזאת בעיה, וזה לא תהליך שעוברים פעם אחת כלומר מספיק שעבד יחליף בחייו 4 מלכות (וכן זה קורה) אז יחנכו אותו מחדש 4 פעמים וזה מתחיל לשגע את העבד כל פעם להתרגל מחדש לדברים אחרים.
אז זאת בעיה אחת נראה מי יכול לענות עליה.

ודבר שני.... לאיזה דברים הייתם/ן רוצים להיות מחונכים/מאולפים, ולאיזה דברים הייתם/ן רוצים לאלף?
אחד שמבין​(נשלט)
לפני 21 שנים • 13 בנוב׳ 2003
אחד שמבין​(נשלט) • 13 בנוב׳ 2003
demi כתב/ה:
OK
עכשיו נשאלות כמה שאלות
האם עבדים (לצורך הדיון) צריכים להיות מאולפים או מחונכים להתנהגות מסויימת ואותה התנהגות אמורה להיות "קבועה" ולאפיין את כל העבדים באשר הם?
או שכל מלכה מעוניינת בדברים שונים החל מקצת שונים ועד להרבה שונים?
אם האפשרות השניה היא הנכונה אז נוצרת בעיה מכיוון שאם עבד חונך בצורה מסויימת ועכשיו עבר למלכה אחרת שתרצה לחנך אותו בצורה שונה הרי שיהיה צורך לא רק להטמיע הרגלים אלא לשנות הרגלים שכבר מושרשים וזאת בעיה, וזה לא תהליך שעוברים פעם אחת כלומר מספיק שעבד יחליף בחייו 4 מלכות (וכן זה קורה) אז יחנכו אותו מחדש 4 פעמים וזה מתחיל לשגע את העבד כל פעם להתרגל מחדש לדברים אחרים.
אז זאת בעיה אחת נראה מי יכול לענות עליה.

ודבר שני.... לאיזה דברים הייתם/ן רוצים להיות מחונכים/מאולפים, ולאיזה דברים הייתם/ן רוצים לאלף?



דמי
האמת היא שאין לי כח לנגוע בנקודות שהעלית. אבל אתמול ביקשת כל כך יפה שלא יכולתי לסרב. icon_smile.gif
אז ככה, אני מאמין שלך באופן אישי יקשה עד מאוד להבין את הנושא, היות ואתה מתחבר לקטע של הכאב ופחות לענייני דיסטאנס שירות וכו' .
אבל ישנם כאלה שזו נקודה מאוד חשובה ואף כאלו שזו הנקודה העיקרית עבורם וגם הם מתחלקים לשתי קבוצות:
א. אלו שרואים בתהליך החינוך והענישה הנלווים אליו את העיקר. מה שבדר"כ גורם שלאחר שתמה תקופת החינוך והעבד עומד בכל הדרישות הוא מתחיל להרגיש יותר מדי שגרה ושעמום ואץ רץ לו לחפש מסגרת חינוכית חדשה.
ב. ישנם גם את אלו שמפיקים את עיקר האושר ממערכת הביטול העצמי בה העבד מסגל את עצמו לדרישותיה של הדומית תוך ביטול עצמי. במערכת זו החינוך הוא רק אמצעי כדי להגיע לרמת התאמה מושלמת לשביעות רצונה של הדומית (וכומבן של העבד).
ברור שחלוקה זו נכונה גם מהכיוון ההפוך כלפי דומיות שנהנות לחנך לעומת אלו שנהנות מעבד מחונך אלא שנח לי יותר לכתוב מנקודת מבט של סאב.

ועכשיו לשאלתך הנוספת מה יקרה אם העבד מחליף 4 מלכות כמו שציינת בשאלתך.
לעבד מהזן הראשון שציינתי הרי זובדיוק עיקר ההנאה לחזור שוב ושוב אל אותו תהליך אליו נכספה נפשו.
לעומתו העבד השני אכן יתקשה לעמוד בתהליך השנוי של דרישות חינוכו אך הוא יראה בזה עוד הקרבה אליה הוא כה משתוקק בדרך אל מטרתו הנאצלת להתאים את עצמו לדרישותיה של מלכתו.
(שים לב איך מכל מצב אפשר להפיק את המקסימום, לא חייבים להיות שליליים icon_cool.gif )

נ.ב.
בקשר לשאלתך האם יש התנהגות שאמורה לאפיין את כל העבדים. ברור שאין דבר כזה משהו שמאפיין את כולם למרות שרוב הדומיות שואבות את רוב רעיונותיהן מאותן מקומות כך שבד"כ המכנה המשותף רב.
loren
לפני 21 שנים • 13 בנוב׳ 2003
loren • 13 בנוב׳ 2003
מאוד אהבתי את התשובה שלך אחד שמבין.
Demi
לפני 21 שנים • 13 בנוב׳ 2003
Demi • 13 בנוב׳ 2003
וואלאק קיבלתי
אז נוסיף לרשימת הפטישים את פטיש החינוך / אילוף
icon_razz.gif