שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

שחיטת דולפינים ביפן - אנא חיתמו והפיצו!

מקבי​(מתחלף)
לפני 17 שנים • 6 במרץ 2007
מקבי​(מתחלף) • 6 במרץ 2007
ציטוט: מה יעזור לנו להשפיע על יפן?

אממ, שהם יפסיקו להרוג דולפינים במאסות? זו המטרה, נראה לי.
electro-z
לפני 17 שנים • 6 במרץ 2007
electro-z • 6 במרץ 2007
כחולית כתב/ה:
מה יעזור לנו להשפיע על יפן? icon_rolleyes.gif


ציטוט: ציד הלווייתנים והרג הדולפינים
האינטרסים הגלובליים המתלווים לציד לווייתנים ביפאן, בנורווגיה ובארצות הברית, צברו תאוצה במחצית השניה של שנות ה90- לאחר שהתברר כי יש גידול במספר הלווייתנים באוקיינוסים ובמספר הנכחדים מדי שנה. הדבר הוביל הפעם להקמת "המועצה העולמית המצדדת בציד לווייתנים", שלשורותיה הצטרפו מאוחר יותר גם איסלנד ורוסיה. בתחילת 1997 ניסתה נורווגיה להעביר את לווייתני הMinke- מ"נספח 1" ל"נספח 2" של אמנת "הסאייטס". אמנת "הסאייטס" היא אמנה אשר בה חברות כ140- מדינות המנסות להתאגד יחד להגנת בעלי חיים בסכנת הכחדה. באמנה זו משייכים את כל בעלי החיים המוגנים לנספח 1 ואת כל בעלי החיים שאינם מוגנים ושמותר לסחור בהם לנספח 2. גם יפן הגישה הצעה דומה לגבי שלושה מיני לוויתנים. יותר מכך, יפן אף רצתה לבטל את החוק שהוכנס לאמנת "הסאייטס" עוד בשנת 1979, לפיו הוטל חרם מוחלט על הסחר בלווייתנים שהוכרזו מוגנים על ידי הIWC- (קבוצת העל לציד לווייתנים).
אלפי דולפינים ולווייתנים מ8- מינים נסחפו בחודשים פברואר-מרץ 1997 בשל סערות, ושיעור ניכר מתוכם הסתבכו ללא מוצא ברשתות דייגים בלתי חוקיות בשל החריגה מהאורך המותר לפי התקנות האירופאיות שהוא לא יותר מ2.5- קילומטרים לרשת. רבים מהם נלכדו בים התיכון מחוץ למים הטריטוריאליים של איטליה, צרפת וספרד הנכללים בתחומי השליטה של המים האירופאים. קבוצות התמיכה בקידום ציד היונקים הימיים מעולם לא איבדו תקווה לחדש את ימיהם מקדם, והן ידועות כקבוצות לחץ חזקות ביותר הזוכות לרוב לתמיכת המדינות העשירות. הצעותיהן של יפן ונורווגיה נדחו, אך הלחצים להתרת הציד הפרוע נמשכים.


שינוי בדעת קהל עולמית מונע מאינטרסים כלכליים לממש את עצמם על גב חסרי ישע
flashback{ג"ו}
לפני 17 שנים • 7 במרץ 2007
flashback{ג"ו} • 7 במרץ 2007
אני שם.
מקבי​(מתחלף)
לפני 17 שנים • 7 במרץ 2007
מקבי​(מתחלף) • 7 במרץ 2007
ציטוט: לא יאומן שבשנות ה - 2000 יש עדיין הכחדה של חיות

אני לא חושב שמדובר על מינים בסכנת בכחדה.
electro-z
לפני 17 שנים • 7 במרץ 2007
electro-z • 7 במרץ 2007
למעשה הסרטון על הדולפינים הוא מקטע בודד מהסרט המזעזע הבא:

http://video.google.com/videoplay?docid=-1282796533661048967&q=earthlings

הסרט מתאר באופן רוחבי את אכזריות האדם מול עולם החי המבוית והפראי.

האזהרה עומדת בעינה, התמונות קשות. אך זוהי המציאות בה אנו חיים.עצימת עיניים למולה אינה משנה אותה אלא מסייעת לה להתקיים
electro-z
לפני 17 שנים • 7 במרץ 2007
electro-z • 7 במרץ 2007
מקבי כתב/ה:
ציטוט: לא יאומן שבשנות ה - 2000 יש עדיין הכחדה של חיות

אני לא חושב שמדובר על מינים בסכנת בכחדה.


ישנם מינים הממשיכים להכחד AS WE SPEAK. רבים באים בעיקבותיהם לנוכח ההסגה של גבולות הטריטוריות הטבעיות שלהם והתרחבות הקיום האנושי בכל מימד (ביעור יערות, שינויי מזג אויר שלאדם תרומה להם, זיהום אויר ים ואדמה, התפתחות של ישובים אורבניים ועוד...

לפעמים נדמה שהגזע האנושי נוהג כטפיל או כגידול סרטני על ריקמת הבריאה. התנהגותו אנומלית. הוא מתרבה בקצב מסחרר על חשבון הריקמה עליה הוא משתלט. ללא קשר למשאבים הנחוצים לקיומו ולקיומה.

אנחנו רק צריכים לזכור, שעם מות המארח - מת גם בטפיל.
מקבי​(מתחלף)
לפני 17 שנים • 7 במרץ 2007
מקבי​(מתחלף) • 7 במרץ 2007
ציטוט: ישנם מינים הממשיכים להכחד AS WE SPEAK. רבים באים בעיקבותיהם לנוכח ההסגה של גבולות הטריטוריות הטבעיות שלהם והתרחבות הקיום האנושי בכל מימד (ביעור יערות, שינויי מזג אויר שלאדם תרומה להם, זיהום אויר ים ואדמה, התפתחות של ישובים אורבניים ועוד...

בדיוק - תהליכים בלתי-נמנעים ברובם, ולא הרג אקטיבי. הדולפינים, למיטב ידיעתי, אינם בסכנת הכחדה משום גורם.

ציטוט: לפעמים נדמה שהגזע האנושי נוהג כטפיל או כגידול סרטני על ריקמת הבריאה. התנהגותו אנומלית. הוא מתרבה בקצב מסחרר על חשבון הריקמה עליה הוא משתלט. ללא קשר למשאבים הנחוצים לקיומו ולקיומה.

כל מין של בעל-חיים מתקיים בצורה הזאת.. רק שבני-האדם רבים יותר וצורכים יותר.

ציטוט: אנחנו רק צריכים לזכור, שעם מות המארח - מת גם בטפיל.

אני מסכים, ולכן עלינו לשמור על העולם שלנו - בשבילנו.
pagosh​(שולט)
לפני 17 שנים • 7 במרץ 2007
pagosh​(שולט) • 7 במרץ 2007
ראשית, הסרט לא נורא כל כך
מדובר בשחיטה רגילה בה מנסים לחתוך את עורק הצוואר שמספק את הדם למח. המוות כך הוא יחסית מהיר אם כי נהיר כי בעל החיים סובל סבל רב הן במהלך השחיטה והן בתהליך התפיסה וההעברה. הסגנון הזה של שחיטה הוא סגנון מקובל ובאופן דומה כך גם שוחטים ביהדות את בעלי החיים הכשרים אותם אנו אוכלים: חיתוך גרון והדם זורם בזמן שבעל החיים נגנב מהכאב ומהסחרחורת של הדם שזורם ממנו - בסוף הוא מתעלף ובשלב מסויים מת. כמה דולפינים כבר הורגים שם? פרות כבשים תרנגולות חזירים ושאר בעלי חיים נשחטים עשרות מונים (מספרית) יותר ואנחנו ממשיכים לקיים את המוסד הזה. אז דולפין נראה מחייך ונראה שהוא גם סופר אינטיליגנטי - נו אז מה? זו צביעות לחתום על עצומה כזו ולהמשיך לאכול בשר שנשחט בצורה דומה במקום אחר.

אני קרניבור. אוכל בשר. אמנם בדרך כלל ועל פי רוב בשר מהים (דגים) אבל אין זה משנה. גם אני אוכל פרות שגרונם שוסף והדם זרם מהן עד שהתעלפו ומתו. לא אחתום על העצומה מסיבה זו בראש ובראשונה. הסיבה השניה היא שזה מצחיק לחתום על משהו כזה. היפנים שמים זין על כל מי שהוא לא יפני. הם לא מסתכלים אפילו על עצומות כאלה. לא מעניין אותם שום דבר שהוא לא חלק מהתרבות היפנית. זה מאפין מאוד חזק שלהם. זה לא הופך אותם לאנשים רעים חלילה. יפנים זה אחלה (למרות שהם חולי נפש). במקרה הזה - חבל על זמן החתימה וחבל על הצביעות.

נ.ב.
קטסטרופה הומו סקסואל אקטיבי ויש לי הוכחות
Babyloon​(אחר)
לפני 17 שנים • 7 במרץ 2007
Babyloon​(אחר) • 7 במרץ 2007
יצא לי החשק לאכול דגים אחרי הסירטון הזה
icon_cry.gif