בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

יום השואה והגבורה- לקחת רגע למחשבה...

האמפרי
לפני 17 שנים • 15 באפר׳ 2007
האמפרי • 15 באפר׳ 2007
שס"ק, שלי,
לא יודע אם הייתן רציניות לתגובה של פגוש אבל בהנחה שכן אז לא הבנתי למה.
לגבי השורה הראשונה שכתב אני עוד מבין וגם חולק עליה במידה רבה אבל לגבי הטקסים
האלטרנטיביים? למה לא.
הבנאדם הביע שם רצון לחוות טקס אמיתי שידבר אליו ולא יהיה עבורו עוד
קלישאה. מה לא בסדר בזה?
שמנמונת סקסית​(אחרת)
לפני 17 שנים • 15 באפר׳ 2007
האמפרי כתב/ה:
שס"ק, שלי,
לא יודע אם הייתן רציניות לתגובה של פגוש אבל בהנחה שכן אז לא הבנתי למה.
לגבי השורה הראשונה שכתב אני עוד מבין וגם חולק עליה במידה רבה אבל לגבי הטקסים
האלטרנטיביים? למה לא.
הבנאדם הביע שם רצון לחוות טקס אמיתי שידבר אליו ולא יהיה עבורו עוד
קלישאה. מה לא בסדר בזה?


התייחסתי רק לשורה שציטטתי.

שסק- חצי שוורצע, חצי דור שלישי לשואה
סבתא רבא שלי נראתה בפעם האחרונה באוושויץ icon_cry.gif
Tish Adams
לפני 17 שנים • 15 באפר׳ 2007
Tish Adams • 15 באפר׳ 2007
אני מצטרפת לדעה הכללית פה שהמשפט המדובר לא היה במקום.
מאוד מקווה שתבוא התנצלות גם אם זה נאמר בציניות שהושארה מחוץ למקרר ו... החמיצה.

כבוד הוא דבר בסיסי. אם לא תתנו, כנראה שאין לכם לעצמכם.
קטסטרופה{Adonai}
לפני 17 שנים • 15 באפר׳ 2007

בלי שום קשר לכמיהתו לטקס אלטרנטיבי

קטסטרופה{Adonai} • 15 באפר׳ 2007
שכן אין לאף אחד מונופול על הזדהוות כזו או אחרת ואף אחד לא יכול להגיד לי אם לעמוד דום או על הראש.
אני אזדהה איך שאני רוצה.
ואני אזדהה.

אבל..

לא מבין מה עובר על הבחור הזה, פגוש, מהיכן שורשי שנאת האחר והגזענות שלו ואני בכלל לא מבין למה עליו לחפש אלטרנטיבה להזדהות עם הקורבנות של מעשי גזענים שכן הפגוש כמו כל גזען מתועב אחר מוטב לו שיחפש טקסים אלטרנטיביים שישרשו את תורת הגזע כי תהרגו אותי אבל אני לא מבין מה ההבדל בין הגזענות שלו לגזענות של כל גרמני נתעב שאחראי ישירות לארוע הטרגי והבלתי מעוכל הזה.

גזענות היא גזענות ומה שלא תעשו לא תשכנעו אותי אחרת.

אל תכעסו על פגוש, תרחמו עליו.
huan
לפני 17 שנים • 15 באפר׳ 2007
huan • 15 באפר׳ 2007
קטסטרופה ההבדל בין הגזענות שלו לגזענותו של הגרמני הנתאב שאצל פגש מדובר בהומור ואצל הגרמני הנתאב מדבור בשנאה אמיתי ויוקדת ויש לעשות הפרדה בין השניים במקום ליצור טבואים והגבלות נוספות כי בדיוק שם הכל מתחיל.
לעומת זאת התגובות פה מזכירות לי את המוסלמים שהציתו את הרחובות בתגובה לבדיחה על מוחמד וזו רבותי פתולוגיה מהסוג הגרוע ביותר...וזה בדיוק המקום שבו השפיות נגמרת.
עם כולם היו לוקים את האנרגיה שהם משקיעים בלהיכנס באנשים שכל חטאם היה הומור חסר טאקט והיו מקדישים את זה ללוחמה בגזענים האמיתיים ובמתן לעזרה לאותם ניצולים ולוחמים בנאצים שחיים היום בעוני מחפיר התועלת לזיכרון השואה ולכבודה היה הרבה יותר גדול.
המלט
לפני 17 שנים • 15 באפר׳ 2007
המלט • 15 באפר׳ 2007
huan כתב/ה:
קטסטרופה ההבדל בין הגזענות שלו לגזענותו של הגרמני הנתאב שאצל פגש מדובר בהומור ואצל הגרמני הנתאב מדבור בשנאה אמיתי ויוקדת ויש לעשות הפרדה בין השניים במקום ליצור טבואים והגבלות נוספות כי בדיוק שם הכל מתחיל.
לעומת זאת התגובות פה מזכירות לי את המוסלמים שהציתו את הרחובות בתגובה לבדיחה על מוחמד וזו רבותי פתולוגיה מהסוג הגרוע ביותר...וזה בדיוק המקום שבו השפיות נגמרת.
עם כולם היו לוקים את האנרגיה שהם משקיעים בלהיכנס באנשים שכל חטאם היה הומור חסר טאקט והיו מקדישים את זה ללוחמה בגזענים האמיתיים ובמתן לעזרה לאותם ניצולים ולוחמים בנאצים שחיים היום בעוני מחפיר התועלת לזיכרון השואה ולכבודה היה הרבה יותר גדול.


אני חושב שעם 99% מדבריך אנשים יסכימו. אלא שהמחלוקת העיקרית נעוצהבפרשנותך ל"הומור", והאם גם את הפרשנות הזו אתה מבקש לכפות על כולם?
jem's
לפני 17 שנים • 15 באפר׳ 2007
jem's • 15 באפר׳ 2007
huan כתב/ה:
קטסטרופה ההבדל בין הגזענות שלו לגזענותו של הגרמני הנתאב שאצל פגש מדובר בהומור ואצל הגרמני הנתאב מדבור בשנאה אמיתי ויוקדת ויש לעשות הפרדה בין השניים במקום ליצור טבואים והגבלות נוספות כי בדיוק שם הכל מתחיל.
לעומת זאת התגובות פה מזכירות לי את המוסלמים שהציתו את הרחובות בתגובה לבדיחה על מוחמד וזו רבותי פתולוגיה מהסוג הגרוע ביותר...וזה בדיוק המקום שבו השפיות נגמרת.
עם כולם היו לוקים את האנרגיה שהם משקיעים בלהיכנס באנשים שכל חטאם היה הומור חסר טאקט והיו מקדישים את זה ללוחמה בגזענים האמיתיים ובמתן לעזרה לאותם ניצולים ולוחמים בנאצים שחיים היום בעוני מחפיר התועלת לזיכרון השואה ולכבודה היה הרבה יותר גדול.


אני לא רואה כל קשר בין יצירת גבול בין הומור לבין גועל
ובין זה שהמדינה או אחרון האזרחים לא עוזרים לאותם ניצולי שואה
זה שלא נותנים את הדעת על זה שהם חיים בעוני ובמצוקה זה דבר חמור מאוד
אבל דברים כמו שפגוש אמר אם הם נאמרו בהומור חסר טאקט או בציניות ( לא משהו חריפה) יש לו כאן את כל החשיפה להתנצל
אני בטוח שכולנו נשמח כי זה יעשה כך ויתן סוף לסיפורון הנ"ל
huan
לפני 17 שנים • 15 באפר׳ 2007
huan • 15 באפר׳ 2007
להתנצל על מה? על בדיחה??? אל זה שברגע שזה מגיע לאנשים עצמם אז חוש ההומור עף מהחלון?

אין דבר כזה גבול בין הומור לגועל כל עוד הדברים נאמרו בצחוק יש להתיחס אליהם כך ואין זה משנה עם לדעתך או לדעתי הדיחה מגעילה או שהיא שיא השנינות והטאקט.
כפי שאמרתי הםנו את מאמציכם למקומות בו הם נדרשים. לאנטישמים האמיתיים ששונאים יהודים באמת ולא בצחוק, לאנשים שחושבים ברצינות שהשואה זה בסדר גמור כי זה היה רצונו של האל ולרבים אחרין שבמלוא הרצינות מבזים את השואה במילים, רעיונות ומעשים.

והמלט בקשר לכפיית פרשנות...מספיק לקרוא כמה מהדברים האחרים שפגוש כתב בביל לראות מגמה מסויימת. מצד שני אולי באמת מדובר באופטמיזם ובאמונה בטבעו הטוב של האדם שהניע אותי לפרש את הדברים כהומור ולא כרצינות גמורה.
מידאס'
לפני 17 שנים • 15 באפר׳ 2007
מידאס' • 15 באפר׳ 2007
pagosh כתב/ה:
יום השואה הוא חג אשכנזי שגם רבים מהשווארצעז משתתפים בו - עם כי לא לחלוטין באופן אמין.


יום השואה הוא יום אבל. אלו שבשבילם הוא חג רוצחים מקאבריים אף יותר מהמרצח הגדול של העולם היטלר, בעוד שזה רצח את הגוף חסר מגן אתה פגוש רוצח ניצולים ואת זכרם, אתה רוצח את הנפש. אנטישמיות היא שנאה המובילה לרצח, גזענות לבני עמך היא תהום שחורה כל כך שנפשו של המעורב בה מוכפשת לכל חייו. חייה עם כך, בתקווה כי לא עוד.
Tish Adams
לפני 17 שנים • 15 באפר׳ 2007
Tish Adams • 15 באפר׳ 2007
חואן, מי כמוני תתייצב להגן על הציניות חברתי הטובה.
אבל,
גם אני שנוהגת להשתמש בציניות ובהומור (שיש אומרים מוגזם) בנושא השואה,
יודעת מהו טאקט. וכל מה שנדרש הוא מעט ממנו.
יום אחד, לא יותר.

וכן, יש לי אבא ניצול שואה שאיבד את שבעת אחיו ואחיותיו ואת הוריו בשואה
וב7 שנים האחרונות אני חלק מקבוצה שדואגת גם לחלק קטן מאותם ניצולי שואה חסרי כל.
אז אני לא רק באה לומר את מה שיש לי. אני גם עושה.
ואולי בגלל שאני רואה את הכאב שלהם גם היום, המשפט הזה הכאיב לי.

עם הטקסים האלטרנטיביים אין לי בעיה. נהפוך הוא.
שמעתי שהם מכובדים. פשוט יותר מעניינים.