שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

יום השואה והגבורה- לקחת רגע למחשבה...

jem's
לפני 17 שנים • 15 באפר׳ 2007

Re: דור שלישי יש לא רק בפלאפון

jem's • 15 באפר׳ 2007
shushu כתב/ה:
כרגיל, אנשים פה מתפזרים לאלף חתיכות (אופס, אני מקווה שלא דרכתי על איזו יבלת). אחד אומר: "תתבייש, גזען", וכבר כולם מחרים מחזיקים אחריו, כעדר מרעית. שלא לומר כצאן לטבח (אופס, סליחה שוב). עוד שניה תעשו באיש פוגרום בנוסח קוזקי תרצ"ח (שלא לומר באבי-יאר. שלא לומר, אמרתי).

מספר הערות לסדר:

1. לפני הכל יש להפריד את סוגיית הקשר הישיר לשואה מהשאלה אם מותר לצחוק על השואה. זה בכלל לא משנה, שס"ק, אם את פולניה, תימניה, חצי-חצי או לגמרי טיבטית – מותר לך להביע עמדה מזועזעת או לחלופין לתמוך בחופש הבדיחה. דיבורים כגון: "אני נצר למייסדי אירקוצק ולכן נפגעתי" אינם רלבנטיים. שאם לא כן – הרי שהבדיחה (האמנם רק בדיחה – על כך בהמשך) הינה אמת לאמיתה, ואתם נותנים לה משנה תוקף. סוג של תרגיל בלוגיקה.

2. עלתה כאן השאלה, אם המשפט של פגוש הינו בדיחה. מה שאותי מעניין זה – למה זה בעצם רלבנטי? אם מדובר באמירה רצינית – מי שאומר אותה הוא אידיוט רפה-שכל שלא ראוי להתייחס אליו: שוב, דווקא התייחסות למשפט זה כאל רציני נותנת לו משנה תוקף, כאילו ראוי "לשלול" אותו בטיעונים לגופו. יש דברים שהתגובה היחידה הנאותה לגביהם הינה – "הדברים אינם ראויים לתגובה".

3. אבל בוא נניח באמת שמדובר בבדיחה. ככל הנראה כן, והיטיב חואן להפנות אל ההומור הקלוקל, סר-הטעם והאופייני של פגוש בעניינים קודמים, כקנה-מידה להשוואה. כך גם עולה מסיום הקטע: "אני חייב לסגור – דופקים בדלת; הנזל בלוך" (אולי היה לכם יותר קל להעריך את הבדיחה אם היה משתמש בחתימה "אנה פרנק"?).

מדוע אסור לצחוק על השואה?

אני אחסוך מכם את כל הנאום על חופש הביטוי וחשיבותו (בכל זאת – יום השואה, והעם היהודי סבל מספיק), השורה התחתונה היא שמותר לצחוק על השואה, כמו על כל דבר, כל עוד אין פגיעה ממשית וודאית באינטרס יקר-ערך אחר, כמו נגיד בטחון הציבור וכיו"ב. מאחר שאין באמת חשש שבדיחות שואה ידרבנו מאן דהו לעשות שואה נוספת, הרי הומור שואה הוא הומור מותר.

(לדעתי – הוא אף רצוי, כחלק מתהליך נורמליזציה מתבקש שאמור לעבור עמנו רדוף הטראומות ומוקף האוייבים. הומור הוא אמצעי ידוע להתמודד עם טראומות)

4. טענה מסוג אחר הינה טענת ריח הביאושים (ריחות מותר להזכיר?) העולה מהבדיחה.

דומה שהכל יסכימו, כי יש הבדל בין הפרחת בדיחות שואה בצ'אט בחדר פרטי (ואל תגלו לכלובי, אבל זה אחד הבילויים המועדפים עלינו בחדרי-חדרים), לבין לכתוב בדיחה ביום השואה עצמו בשרשור זכרון זה או אחר.

אף אני מוצאת, בדומה לרבים כאן, שמדובר בחוסר טעם מיוחד במינו; הנובע מערבוב הקודש עם החול, הבדיחה עם העצב, הזכרון עם המציאות וכו'.

האמנם?

מה לגבי חוסר הטעם בעצם זה שיש כאן באנר של נר זכרון ליום השואה באתר של בדס"מ; בעצם זה שבאותו יום שואה אנשים כאן כותבים על הפליי-פארטי של יום שישי; בעצם זה ששרשור אחד מתחת ל"לכל איש יש שם" מופיע השרשור "על מחלות מין"?

חוסר טעם?

לא בהכרח. אלו החיים עצמם. מי שאומר אחרת, או שהוא מתחסד, או שהוא אידיוט. תשאלו את הניצול הקרוב למקום מגוריכם, והוא בוודאי יגיד את מה שגם אתם מרגישים איפשהו חזק בפנים. להיות ישראלי בשנת 2007, על כל מה שזה אומר, כולל בדיחות השואה, כולל אתרי הבדס"מ, כולל מחלות המין אפילו – זה הנצחון האמיתי על היטלר.

5. אסיים באנקדוטה. לפני שלוש שנים ביקרו בארץ שני עיתונאים בכירים מפולין. דוד שלי אירח אותם שבוע כיד המלך, עבר איתם את ישראל לאורכה ולרוחבה. דוד שלי (כמו אחיו, אבא שלי) הוא יליד פולין שלאחר המלחמה, חלק ניכר ממשפחתם התפוגג במעשנות אירופה. בתום שבוע של עינוגים בארץ הקודש, אמר אחד האורחים לדודי: תגיד לי, פאניי גרינשפן (שם בדוי), איך זה שאי אפשר להשיג בישראל מים מינרליים מוגזים? ענה לו הדוד שלי בלי להתבלבל: אה, זה בגלל שאנחנו היהודים, יש לנו נסיון רע מאד עם גז.


לא רוצים – אל תצחקו. אבל תשאירו לנו להחליט אם זה מצחיק או לא. כובד-ראש, זכרונות כואבים, אודים מוצלים - יש לנו בבית גם ככה כל השנה.



שוש לצערי הרב את מדברת מדברת ולא אומרת כלום
לא חבל על המילים ?
באיזה זכות את בכלל פונה אלינו בצורה כל כך יהירה?
כאילו האור נמצא בקירבך ?
בואי אספר לך סיפור שהזכרת לי בזה שטענת על חופש הביטוי
היו הייתה מדינה רחוקה רחוקה היי שם באירופה הרחוקה
בקיצור על שם חופש הביטוי ובזכותו ובזכות הדמוקרטיה עלה לשלטון אדם והשאר כבר היסטוריה ובזכותו אנחנו כאן
אז מה אומר לך
פירושים , סיבות, הסברים צורת ביטוי רהוטה יש מכאן ועד לקלקליה אבל דבר אחד אני יכול לומר לך בביטחון
אין שוב הצדקה לצחוק על רצח של עם וגם אם אנחנו הכי ליברלים וזאת דרך ההתמודדות היחדיה שלנו כי אנחנו אנשים שלא מסוגלים להתמודד עם עצב אלא על ידי הומור שחור,
נמוך ככל שיהיה
לא עושים את זה בצורה כזו
פשוט מאוד אין הסבר למעשה שאפילו רק בפוטנציאל שלו יכול או עלול לפגוע באנשים
אני אישית אין לי (וטוב שכך) נגיעה אישית עם השואה
איש ממשפחתי לא היה בה
ולא עבר אותה או מת בה
אבל ואבל גדול אני נותן כבוד לאנשים שעברו את מה שעברו , ובטח שלא מזלזל בהם ומנסה להראות ציני או חריף מוח בכדי לנפח את האגו הקטן שלי
כי מה לעשות יש מקומות בחיים שמילים יפות או הסברים גדולים לא עוזרים בהם
יום טוב
flashback{ג"ו}
לפני 17 שנים • 15 באפר׳ 2007
flashback{ג"ו} • 15 באפר׳ 2007
לא סתם עוד עבד כתב/ה:
אני ממליץ לכולם לצפות הערב בשעה 23:15 בערוץ 2 בסרטם של גיא מרוז ואורלי וילנאי "מוסר שילומים", על 80,000 ניצולי שואה שחיים בישראל של היום מתחת לקו העוני, בלי כסף לאוכל ותרופות. מיליונים רבים של דולרים קיבלה מדינת ישראל מגרמניה וממדינות נוספות באירופה במסגרת כספי השילומים, ואתם יודעים כמה מזה מקבלים ניצולי השואה? 330 ש"ח בחודש! מיליונים נוספים (בכסף וברכוש), שהיו שייכים ליהודים שנספו בשואה, מוחזקים בידיהן של חברות ישראליות, בעיקר בנק לאומי, והם מושכים זמן ולא מחזירים אותם. אחרי הכל, הזמן משחק לטובתם: בכל שבוע שעובר מתים עוד כמה עשרות מניצולי השואה שעדיין חיים...
כמו שכתב רענן שקד ב"ידיעות אחרונות": אם יש רק משהו אחד שאתם חייבים לעשות ביום השואה הזה, אז אל תעמדו בצפירה, אל תלכו לטקסים - רק תראו את הסרט הזה, שיזעזע אותכם וישבור את לבכם. את העבר אין ביכולתנו לשנות, אבל על ההווה ביכולתנו להשפיע.
קראתי הבוקר בעיתון את דבריה של ניצולת שואה: "הנאצים לא הצליחו להרוג אותי, אבל הבירוקרטיה הישראלית תצליח".
לאן נוליך את הבושה?




ראיתי את התכנית והתעצבנתי.
אחר כך הגעתי לכאן וראיתי את השרשור הזה והתעצבנתי יותר.
אתם מתלהמים פה על גבי כמה עמודים על משפט שנאמר.
הייתי מצפה שדווקא פה, במקום שאמור להיות נאור וסובלני, תהיה לאדם הזכות לדבר, בלי צנזורה.
אתם ממהרים לעשות עליהום בלי לדעת מה עומד מאחורי הדברים (גם אני לא יודעת), ממהרים לתקוף, ובלבד שהזיכרון לא יחולל.
זיכרון לא יכול להיות מחולל כי הוא לא קיים , פיזית, רק אצלכם, ומוטב שלא רק ביום הזיכרון.
אמרה שושו וצדקה, ומעצבן יותר יש הרגשה של אחד בפה ואחד בלב, אחרת אין לי דרך אחרת להסביר תגובה נזעמת פה ו5 דקות לאחר מכן פוסט הלל על מסיבות הסופש ועל אלה שיגיעו.
ועל מה ההתלהמות? על משפט שנאמר, ואין בידו לשנות מה שקרה.
אנחנו עם עם הסטוריה קשה, אבל עם ממשלה שלא עושה דבר למען תושביה, ממשלה שזועקת בכל הכוח, לעבר כל אוזן פנויה, אבל בינתיים היחידה שלא עושה דבר למען ניצולים *חיים*.
שמירה על פוליטיקלי קורקטיות לא תחזיר את הנספים.
אם יצא לכם, תראו את התכנית, כנסו לפרופורציה,
תצאו בהרגשת אכזבה ובושה.



הכותבת לוקחת בכל הרצינות את היום הזה. סבתה הרבה נרצחה בידי הנאצים בשלהי המלחמה. פשוט משתדלת להסתכל על העניינים באובייקטיביות, ולזכור שכל אחד ודרכיו.
jem's
לפני 17 שנים • 16 באפר׳ 2007
jem's • 16 באפר׳ 2007
ראיתי את התכנית והתעצבנתי.
אחר כך הגעתי לכאן וראיתי את השרשור הזה והתעצבנתי יותר.
אתם מתלהמים פה על גבי כמה עמודים על משפט שנאמר.
הייתי מצפה שדווקא פה, במקום שאמור להיות נאור וסובלני, תהיה לאדם הזכות לדבר, בלי צנזורה.
אתם ממהרים לעשות עליהום בלי לדעת מה עומד מאחורי הדברים (גם אני לא יודעת), ממהרים לתקוף, ובלבד שהזיכרון לא יחולל.
זיכרון לא יכול להיות מחולל כי הוא לא קיים , פיזית, רק אצלכם, ומוטב שלא רק ביום הזיכרון.
אמרה שושו וצדקה, ומעצבן יותר יש הרגשה של אחד בפה ואחד בלב, אחרת אין לי דרך אחרת להסביר תגובה נזעמת פה ו5 דקות לאחר מכן פוסט הלל על מסיבות הסופש ועל אלה שיגיעו.
ועל מה ההתלהמות? על משפט שנאמר, ואין בידו לשנות מה שקרה.
אנחנו עם עם הסטוריה קשה, אבל עם ממשלה שלא עושה דבר למען תושביה, ממשלה שזועקת בכל הכוח, לעבר כל אוזן פנויה, אבל בינתיים היחידה שלא עושה דבר למען ניצולים *חיים*.
שמירה על פוליטיקלי קורקטיות לא תחזיר את הנספים.
אם יצא לכם, תראו את התכנית, כנסו לפרופורציה,
תצאו בהרגשת אכזבה ובושה.



הכותבת לוקחת בכל הרצינות את היום הזה. סבתה הרבה נרצחה בידי הנאצים בשלהי המלחמה. פשוט משתדלת להסתכל על העניינים באובייקטיביות, ולזכור שכל אחד ודרכיו.
[/quote]
פלאשי יקירתי אני חושש שאת עושה טיפה בלבול
צר לי לשמוע על ההיסטוריה המשפחתית שלך
אבל אני חושב שזה שאם ננהג פוליטקלי קורקט לא יחזיר את אותם הניספים לחיים או לא ישנה את ההסטוריה לא מוריד מהחשיבות לכבוד הדדי
אני לא חושב שצריך לתת יד לסתמית פיות אבל גם לליברליות ולחופש ביוטי יש גבול
וצריך לתת את הדעת לגביו
ומי כמוך יודעת שאני לא אדם סגור , וכן משתדל לחתום על דברים ולהזיז דברים אולי לא מפסיק אבל עדיין מנסה ומשתדל
בכל אופן יקירתי
אני חושב שיש גבול גם להומור , וזה הכל
ושוב אני חוזר ואומר שכולי תקווה כי פגוש אמר את אותם דברים בצחוק ושהוא מוזמן להתנצל
וזאת דעתי
flashback{ג"ו}
לפני 17 שנים • 16 באפר׳ 2007
flashback{ג"ו} • 16 באפר׳ 2007
עומריקו כתב/ה:
ראיתי את התכנית והתעצבנתי.
אחר כך הגעתי לכאן וראיתי את השרשור הזה והתעצבנתי יותר.
אתם מתלהמים פה על גבי כמה עמודים על משפט שנאמר.
הייתי מצפה שדווקא פה, במקום שאמור להיות נאור וסובלני, תהיה לאדם הזכות לדבר, בלי צנזורה.
אתם ממהרים לעשות עליהום בלי לדעת מה עומד מאחורי הדברים (גם אני לא יודעת), ממהרים לתקוף, ובלבד שהזיכרון לא יחולל.
זיכרון לא יכול להיות מחולל כי הוא לא קיים , פיזית, רק אצלכם, ומוטב שלא רק ביום הזיכרון.
אמרה שושו וצדקה, ומעצבן יותר יש הרגשה של אחד בפה ואחד בלב, אחרת אין לי דרך אחרת להסביר תגובה נזעמת פה ו5 דקות לאחר מכן פוסט הלל על מסיבות הסופש ועל אלה שיגיעו.
ועל מה ההתלהמות? על משפט שנאמר, ואין בידו לשנות מה שקרה.
אנחנו עם עם הסטוריה קשה, אבל עם ממשלה שלא עושה דבר למען תושביה, ממשלה שזועקת בכל הכוח, לעבר כל אוזן פנויה, אבל בינתיים היחידה שלא עושה דבר למען ניצולים *חיים*.
שמירה על פוליטיקלי קורקטיות לא תחזיר את הנספים.
אם יצא לכם, תראו את התכנית, כנסו לפרופורציה,
תצאו בהרגשת אכזבה ובושה.



הכותבת לוקחת בכל הרצינות את היום הזה. סבתה הרבה נרצחה בידי הנאצים בשלהי המלחמה. פשוט משתדלת להסתכל על העניינים באובייקטיביות, ולזכור שכל אחד ודרכיו.

פלאשי יקירתי אני חושש שאת עושה טיפה בלבול
צר לי לשמוע על ההיסטוריה המשפחתית שלך
אבל אני חושב שזה שאם ננהג פוליטקלי קורקט לא יחזיר את אותם הניספים לחיים או לא ישנה את ההסטוריה לא מוריד מהחשיבות לכבוד הדדי
אני לא חושב שצריך לתת יד לסתמית פיות אבל גם לליברליות ולחופש ביוטי יש גבול
וצריך לתת את הדעת לגביו
ומי כמוך יודעת שאני לא אדם סגור , וכן משתדל לחתום על דברים ולהזיז דברים אולי לא מפסיק אבל עדיין מנסה ומשתדל
בכל אופן יקירתי
אני חושב שיש גבול גם להומור , וזה הכל
ושוב אני חוזר ואומר שכולי תקווה כי פגוש אמר את אותם דברים בצחוק ושהוא מוזמן להתנצל
וזאת דעתי[/quote]


אני לא מגיעה כאן לתת סנגוריה לפגוש, הוא ילד גדול, ואם הוא מספיק טיפש להיכנס למצבים האלה אני מניחה שהוא מספיק חכם לצאת מהם.
לא שם העניין שלי.
אני רק אומרת - הומור או לא, לכל אחד יש את הדרך שלו להתמודד עם דברים, ולא העליהום הזה או הפוליטיקלי קורקרטיות זה מה שישנה.
אני גם אומרת, שמקום זה, מקום שמציג עצמו נאור וסובלני, מצטייר בשירשור הזה שמרני ולא אמיתי.(כן. לכאוב בפוסט אחד, ולהלל מסיבה בפוסט אחר בהפרש של חמש דקות לא מצייר לי משהו אחר, מצטערת.)
דבר אחרון אני אומרת, נכון, צריך כבוד הדדי. גם לי למי שדרך ההתבטאות שלו שונה משל כולם.
(אני מעלה את זה באופן כללי, לא מגיעה להגן על פגוש, כן חושבת שאם נהיה קצת יותר אמיתיים, ניווכח שלא לבשנו שק ועטינו אפר על ראשנו היום, וכולנו נהנים מהומור שחור ובדיחות שואה. מי שמחכה ליום הזה כדי להיות רציני ואבל, צערי עליו.)





אגב, לינק של עומריקו - http://www.kavud.info/index.php#sign
אולי זה יעזור .
konti
לפני 17 שנים • 16 באפר׳ 2007

הומור גרדומים

konti • 16 באפר׳ 2007
כן יש אנשים עם הומור לכל עת.
ישעשעו אדם גוסס בבדיחות קברנים עליזות מאין כמותן.
עד שהוא ימות ואז הם יגידו -הרגתי אותו מצחוק.
ענק הא?
אני משום מה לא רואה אותו מספר לגנגסטר בדיחות על אחותו .
מסוכן?
בטח.
מסקנה-לפגוע ברגשות של אנשים זה COOL בתנאי שזה לא מסוכן.
לזרוק לאוייר ביטויים על -יום השואה "חג אשכנזי "-זה לא מסוכן.
כי מה? ראבאק
מה כבר יכול לקרות?
אסור לכעוס על "קומיקאי" לעת מצוא.

הומור הוא נשק יעיל נגד ה -פ ח ד.
פחד זה קשה.גם בחילה.
אז ככה, מדי פעם יגיע הומוריסט ומרוב פחד קצת יקיא על כולם.
לטפו את פדחתו ותגידו "צצצצצצ לא יפה ,אתה כבר ילד גדול ".
"שלוט על עצמך" תגידו לו
"מילא שאתה מפחד". .
אתה הרי לא רוצה שיחשבו שאתה קצת טיפש"
GHOST RIDER
לפני 17 שנים • 16 באפר׳ 2007
GHOST RIDER • 16 באפר׳ 2007
תת רמה.
לא סתם עוד עבד
לפני 17 שנים • 16 באפר׳ 2007
לא סתם עוד עבד • 16 באפר׳ 2007
לא תמצאו אותי מסנגר כאן על פגוש. ההערה שלו בשרשור הזה הייתה מיותרת, מקוממת, מרגיזה ולא במקומה. כמי שמכיר את כתיבתו של פגוש בפורומים כבר כמה שנים, הרי היא מצטיינת תמיד באנטי ממסדיות, אנטי פוליטיקלי קורקט, התרסה כנגד כל מה ש"נכון" ו"מקובל", פרובוקציה - לעיתים זולה ורק לשם הפרובוקציה, וכן - פעמים רבות גם בטיימינג גרוע. אני אוהב את פגוש ומקבל אותו כמו שהוא, עם כל הטעויות, השטויות והאימרות המרגיזות והמביכות. ב-95% מהפעמים הוא מצליח להצחיק אותי בטירוף. כשזה מגיע לנושאים כמו יום השואה או יום הזכרון לחללי צה"ל הוא מאבד אותי. אותי זה פשוט לא מצחיק.

יחד עם זאת, בהקשר כללי יותר וכפי שכתבתי כאן כבר פעם, פגוש והכלוב זה שידוך לא מוצלח. אנשי הכלוב אינם מסוגלים לעכל מישהו כמו פגוש, ולדעתי זה אומר משהו עליהם לא פחות משזה אומר משהו עליו. מפתיע אותי כל פעם מחדש, ולא אתעייף מלכתוב זאת, כיצד חברי קהילה שמה שמאחד אותם נמצא מחוץ לקונצנזוס, מגלים כל כך מעט סבלנות, סובלנות ופתיחות לדעות ולאמירות שנמצאות מחוץ לקונצנזוס ומחוץ ל"מיינסטרים" שלהם. כיצד הם מצפים לקבל הבנה, הכרה ופתיחות מצד החברה לשוני שלהם, כשהם עצמם מזדרזים כל כך להקיא ולהוקיע כל מי שחושב ומדבר שונה מהם. מסתבר, ולא בפעם הראשונה, שגם קהילת הבדס"מ - לכאורה קהילה שאמורה להיות אקסטרימית, פתוחה ולא נעולה על קונספציות ותבניות - היא קהילה שמרנית, עם מדורת שבט משלה, ועם פתיחות וליברליות בערבון מוגבל מאוד כלפי השוליים שלה עצמה.

חלק מהתגובות כאן, בסגנון "הבה נתלה את שוטה הכפר בכיכר העיר", זיהמו את השרשור הזה לא פחות מדבריו של פגוש. רבותיי, מותר לבן אדם לחשוב אחרת מכם. מותר לו לכתוב דברים שמרגיזים אותכם ומקוממים אותכם. התווכחו איתו, בקרו אותו, הוכיחו לו שהוא טועה, אבל ראבאק - אל תערערו על הלגיטימיות שלו לומר את הדברים ולחשוב אחרת מכם או לראות אחרת מכם את הדברים.

וכן, מותר לחשוב אחרת גם בנושא רגיש כזה, וכנראה שפגוש לא לבד:
"במותם ציוו לנו גם את הצחוק" - http://news.walla.co.il/?w=//1092417
aka BODYGUARD
לפני 17 שנים • 16 באפר׳ 2007
aka BODYGUARD • 16 באפר׳ 2007
תליית הפוסטר "אנו כקהילה שונים ו..." לא משנה את העובדה
הבסיסית שאנו בתחילה בני אדם..לפחות רובנו..

נסה להכנס להארלם עם שלט "אני שונא כושים" ותגלה שאולי אפילו
לא תסיים להתפלל את תפילתך האחרונה, כך שלא צלבו כאן אף אחד
וזכות הדיבור על פי משנת המצדדים נתונה לשני הצדדים, אז מדוע
בעצם שומעים אנטי על האנטי?
עם כל הכבוד לזכות הדיבור והביטוי התיחסות מכובדת לקונצנזוס
תמיד תוסיף כבוד לדובר ולא תבזה אותו והשתלחות חסרת רסן מכל סוג
תעמיד אותו מיידית מול חיצי הביקורת והגנאי.

קראתי בבלוג של אחר שהוא מציע שמר פגוש ילך להצחיק ניצול שואה
חי בביתו עם הבדיחות שלו בנושא ואני מניח שזה לא יקרה..
לזאת יקרא הומור? בהופעה על במה יזרקו עליו עגבניות..

כבדו את היום והמקום, זו לא בקשה כזו גדולה.
dragon fly
לפני 17 שנים • 16 באפר׳ 2007
dragon fly • 16 באפר׳ 2007
BODYGUARD כתב/ה:
תליית הפוסטר "אנו כקהילה שונים ו..." לא משנה את העובדה
הבסיסית שאנו בתחילה בני אדם..לפחות רובנו..

נסה להכנס להארלם עם שלט "אני שונא כושים" ותגלה שאולי אפילו
לא תסיים להתפלל את תפילתך האחרונה, כך שלא צלבו כאן אף אחד
וזכות הדיבור על פי משנת המצדדים נתונה לשני הצדדים, אז מדוע
בעצם שומעים אנטי על האנטי?
עם כל הכבוד לזכות הדיבור והביטוי התיחסות מכובדת לקונצנזוס
תמיד תוסיף כבוד לדובר ולא תבזה אותו והשתלחות חסרת רסן מכל סוג
תעמיד אותו מיידית מול חיצי הביקורת והגנאי.

קראתי בבלוג של אחר שהוא מציע שמר פגוש ילך להצחיק ניצול שואה
חי בביתו עם הבדיחות שלו בנושא ואני מניח שזה לא יקרה..
לזאת יקרא הומור? בהופעה על במה יזרקו עליו עגבניות..

כבדו את היום והמקום, זו לא בקשה כזו גדולה.


אמת כבד את היום והמקום משפט חזק.
ליום אחד אפשר להתנתק מהכל ולכבד את זכר הקורבנות