נוריתE |
לפני 17 שנים •
10 במאי 2007
לפני 17 שנים •
10 במאי 2007
נוריתE • 10 במאי 2007
זה לא "לגטימי" לשולטת
לפגוע פיזית ונפשית בנישלט שלה או לנצל אותו בכל דרך אחרת (כספית למשל,או מניפולטיבית שלא סוכמה בניהם מראש במיסגרת היחסים הבידיסמים כשיוצאים מנקודת הנחה שכל עוד עושים מה שסוכם או מה שמסכימים לו אז אין פה ניצול (שזו גם נקודה לדיון) בדיוק כמו שזה לא "לגטימי " במסגרת אדון שפחה. שום שובינזם פמניזם ושום "אפליה מתקנת". וסגירת חשבונות עתיקים נשים/גברים |
|
Hell Fire(מתחלף){שיר כאב} |
לפני 17 שנים •
10 במאי 2007
Re: מה שאסור לאדון, ומה שמותר לגברת...
לפני 17 שנים •
10 במאי 2007
Hell Fire(מתחלף){שיר כאב} • 10 במאי 2007
נוגה כתב/ה: לפרקים, מתעוררת התחושה ש-דום החורג ולו בקצת, מ''הכללים המותרים '' ( מי קבע אותם ? היכן הוחלט עליהם ומתי...?) הופך , כמעט אוטומטית לדומסוכן ( ואינני מדברת על אלו , שלצערנו בהחלט מצדיקים את התואר המפוקפק.) או לדום חסר אחריות \ חסר רגישות ...
ואילו לשולטות מותר כמעט הכל. האם בכך אנחנו לא מנציחים בעצם סוג של שובניזם, ולא מהזן הנכון ( הווה אומר בדסמ''י ? ) האם באמת כמעט כל מה שלגיטימי לשולטת, נשמע לנו בגדר אבסורד כשמדובר בשולט? *אין הדברים מתייחסים ספציפית לאדם מסויים, אלא נכתבו באופן כללי. אדון שקצת מותח את הכללים נקרא ערס ואילו מלכה נקראת שולטת מסוכנות היא לא נגזרת שווה? פוליטקאלי קורקט לצד הנשי מגעיל |
|
venus in our blood(שולטת) |
לפני 17 שנים •
10 במאי 2007
לפני 17 שנים •
10 במאי 2007
venus in our blood(שולטת) • 10 במאי 2007
Buttercupe כתב/ה: זה לא "לגטימי" לשולטת
לפגוע פיזית ונפשית בנישלט שלה או לנצל אותו בכל דרך אחרת (כספית למשל,או מניפולטיבית שלא סוכמה בניהם מראש במיסגרת היחסים הבידיסמים כשיוצאים מנקודת הנחה שכל עוד עושים מה שסוכם או מה שמסכימים לו אז אין פה ניצול (שזו גם נקודה לדיון) בדיוק כמו שזה לא "לגטימי " במסגרת אדון שפחה. שום שובינזם פמניזם ושום "אפליה מתקנת". וסגירת חשבונות עתיקים נשים/גברים ______________________________________________________________________ נכון. זה לא לגיטימי. אז למה הדברים האלו בכל זאת מתקבלים בעין אחרת כאשר ''שולטות '' עושות זאת ? איך זה שמתעוררות מהומות על כל סעיף הכי זעיר שנפסל בו אחד הדומים ( ושוב, אני מדגישה : אני לא מדברת על הדברים הקשים והמהותיים באמת , ועל הדומים המסוכנים באמת ) . ואילו כאשר ''שולטות '' מרשות לעצמן הרבה מעבר למה שמוסכם ומותר, הרבה מעבר לטעם הטוב, הרבה מעבר למילת ההסכמה, הביטחון והשפיות זה נתפס אחרת ? |
|
venus in our blood(שולטת) |
לפני 17 שנים •
10 במאי 2007
Re: מה שאסור לאדון, ומה שמותר לגברת...
לפני 17 שנים •
10 במאי 2007
venus in our blood(שולטת) • 10 במאי 2007
hellfire כתב/ה: נוגה כתב/ה: לפרקים, מתעוררת התחושה ש-דום החורג ולו בקצת, מ''הכללים המותרים '' ( מי קבע אותם ? היכן הוחלט עליהם ומתי...?) הופך , כמעט אוטומטית לדומסוכן ( ואינני מדברת על אלו , שלצערנו בהחלט מצדיקים את התואר המפוקפק.) או לדום חסר אחריות \ חסר רגישות ...
ואילו לשולטות מותר כמעט הכל. האם בכך אנחנו לא מנציחים בעצם סוג של שובניזם, ולא מהזן הנכון ( הווה אומר בדסמ''י ? ) האם באמת כמעט כל מה שלגיטימי לשולטת, נשמע לנו בגדר אבסורד כשמדובר בשולט? *אין הדברים מתייחסים ספציפית לאדם מסויים, אלא נכתבו באופן כללי. אדון שקצת מותח את הכללים נקרא ערס ואילו מלכה נקראת שולטת מסוכנות היא לא נגזרת שווה? פוליטקאלי קורקט לצד הנשי מגעיל ___________________________________________________________ ביחסי שליטה , מסוכנות היא בהחלט נגזרת שווה. כאשר נשלט \ ת בוטח \ ת בשולט\ ת שלו ומנוצל ( וכרגע אין זה רלוונטי אם הניצול הוא על רקע פיזי \ כלכלי \ נפשי \ גופני ), כל ניצול הוא מבחינתי ניצול כל זמן שהושג במניפולציה, ושלא תוך הסכמה ורצון. ומתוך הבנה ומודעות שהצד הנשלט לא יכול להתגונן. לא מפני שהוא נחות או חלש או כל נגזרת של חולשה, אלא מהסיבה האחת והיחידה שהנשלט \ ת שם את כל מבטחו בשולט \ וזה , האחרון, עושה בו שימוש ציני מכוער. אז כן, מסוכנות היא נגזרת שווה, ללא כל ספק. ללא הבדל המינים. אלא שאת ההבדל אנו , במו ידינו, יוצרים. כולנו. כאשר אנו שומעים על דום שסרח בדרך זו או אחרת , אנו ממהרים להגדירו כדומסוכן. ואילו, כאשר אנו שומעים על ''שולטות '' שעשו שימוש ציני, שפל , שלא לומר נבזי בסאסים\ סאביות שלהן, איכשהוא הדברים ''מוחלקים '' . למה זה קורה? האם יש איזהשהוא מונופול לנשים ? וכן, אני בהחלט מאמינה שבמידה מסויימת זה מנציח תפיסה חברתית לא שיוויונית . |
|
עינבר |
לפני 17 שנים •
14 במאי 2007
כמה הערות לא קשורות
לפני 17 שנים •
14 במאי 2007
עינבר • 14 במאי 2007
פוליטקלי קורקט ואפליה מתקנת.
היה כאן זילות של המושגים. פוליטיקלי קורקט היא שם אחר של נימוס, מכיוון שאולי השפה משפיעה על המציאות וברור בעליל שהיא משפיע על השיח. אין שום סיבה לקרוא לאדם אחר בכיוני שהוא נעלב ממנה, כמו "מפגר" ועל כן המילה מפגר הוצאה מכל הכיתובים של מטפלים באנשים עם פיגור. פוליקטלי קורט אינה בשום אופן גסות רוח של אדם חלש, מול אדם חזק ממנו. אפלייה מתקנת מתייחסת למבנה חברתי שנוצר בו אי שוייון לא הוגן, מטרת האפלייה המתקנת היא לייצר מחדש באופן מלאכותי שוייון הזדמניות. למיעוטים בקבלה לאוניברסיטה, בקבלה לתעסוקה ובבחירות פוליטיות. אפלייה מתקנת אינה בשום אופן נקמה של אדם במי שיש לא יתרון עליו. |
|
venus in our blood(שולטת) |
לפני 17 שנים •
14 במאי 2007
תודה .
לפני 17 שנים •
14 במאי 2007
venus in our blood(שולטת) • 14 במאי 2007
עינבל כתב/ה: פוליטקלי קורקט ואפליה מתקנת.
היה כאן זילות של המושגים. פוליטיקלי קורקט היא שם אחר של נימוס, מכיוון שאולי השפה משפיעה על המציאות וברור בעליל שהיא משפיע על השיח. אין שום סיבה לקרוא לאדם אחר בכיוני שהוא נעלב ממנה, כמו "מפגר" ועל כן המילה מפגר הוצאה מכל הכיתובים של מטפלים באנשים עם פיגור. פוליקטלי קורט אינה בשום אופן גסות רוח של אדם חלש, מול אדם חזק ממנו. אפלייה מתקנת מתייחסת למבנה חברתי שנוצר בו אי שוייון לא הוגן, מטרת האפלייה המתקנת היא לייצר מחדש באופן מלאכותי שוייון הזדמניות. למיעוטים בקבלה לאוניברסיטה, בקבלה לתעסוקה ובבחירות פוליטיות. אפלייה מתקנת אינה בשום אופן נקמה של אדם במי שיש לא יתרון עליו. ____________________________________________________________________ אהבתי. תודה, ענבל. תודה על התזכורת האמיתית של הדברים,לא תמיד יש צורך בציניות . תודה לך |
|
עינבר |
לפני 17 שנים •
14 במאי 2007
בבקשה, ולעניין השירשור עצמו
לפני 17 שנים •
14 במאי 2007
עינבר • 14 במאי 2007
אני מסכימה עם דמיאן ש BDSM עובד על פרדוקס ועל כן יש להניח שאישה שווה לגבר בבסיס,
כדי שהיא תוכל לבחור להיות נשלטת של בן זוגה (ולא משני אם מדובר בבחירה לשעתיים בלבד). אם יש הנחה שאישה חלשה יותר מגבר בפועל, לא יניחו שיש לה אפשרות לבחירה חופשית. אבל לא רק בזה מדובר, מדובר גם ברמת המודעות, מכיוון שיש 2 קהילות שיח נפרדות ב BDSM הפמדום והמיילדום יש רמות מודעות שונה לניצול, התעללות, ושוני במחוייבות לקודים מוסריים. בעוד שבמיילדום האחריות של שולט לנשלטת, היה תמיד מעל כל ספק, כמו האיסור לפגוע בה. בפמדום רק לאחרונה עלתה המודעות לניצול נשלטים וההתנגדות לשינוי נשמעות בקול חזק. ואם נחזור קצת ל BDSM, הצד הנשלט צריך לתת אמון בצד השולט שהפעולות שלו לא יפגעו בו (ואם יפגעו בו בשוגג, הוא יוכל להסביר זאת לשולט). ככל שמתפתחת האינטימיות והקשר הרגשי, כך יותר קל לצד השולט, אם ירצה בכך, לנצל לרעה א הצד הנשלט ולפגוע בו. כמו בכל מקרה של אלימות בין בני זוג, אפילו וניליים, האינטימיות היא המקום שבו פגיעה מתאפשרת והכי הרסנית. |
|
venus in our blood(שולטת) |
לפני 17 שנים •
14 במאי 2007
Re: בבקשה, ולעניין השירשור עצמו
לפני 17 שנים •
14 במאי 2007
venus in our blood(שולטת) • 14 במאי 2007
עינבל כתב/ה: אני מסכימה עם דמיאן ש BDSM עובד על פרדוקס ועל כן יש להניח שאישה שווה לגבר בבסיס,
כדי שהיא תוכל לבחור להיות נשלטת של בן זוגה (ולא משני אם מדובר בבחירה לשעתיים בלבד). ______________________________________________________________________ מסכימה איתך. ויתר על כן, אני מאמינה שהבחירה היא לחלוטין הדדית. אם יש הנחה שאישה חלשה יותר מגבר בפועל, לא יניחו שיש לה אפשרות לבחירה חופשית. _____________________________________________________________________ מן הסתם.... מה גם,שיש כאן 2 נקודות נוספות : 1. אני מאמינה ( או, לפחות, רוצה להאמין ) שאף גבר \ שולט לא ירצה לידו\ לצידו\ מתחתיו \ צולו נשלטת חסרת אופי. 2. ( פועל יוצא מתוך 1 ) , מתן השליטה בידי אחר, נעשית מתוך בחירה חופשית. אמון. ועוצמה. צריך להיות אדם חזק מאוד כדי למסור את השליטה בידיו של אדם אחר. ( ניסחתי את הדברים בלשון נקבה, אך הם מיועדים ל2 המינים ) _____________________________________________________________________ אבל לא רק בזה מדובר, מדובר גם ברמת המודעות, מכיוון שיש 2 קהילות שיח נפרדות ב BDSM הפמדום והמיילדום יש רמות מודעות שונה לניצול, התעללות, ושוני במחוייבות לקודים מוסריים. בעוד שבמיילדום האחריות של שולט לנשלטת, היה תמיד מעל כל ספק, כמו האיסור לפגוע בה. בפמדום רק לאחרונה עלתה המודעות לניצול נשלטים וההתנגדות לשינוי נשמעות בקול חזק. _____________________________________________________________________ נכון. וזו בדיוק הבעייה. אני חושבת שדווקא בדס''מ , כשהצד הנשלט מעניק את האמון שלו , ומוסר את השליטה בידי אחר, אין מקום בכלל לשוני בין גבר\ אישה. יש מקום, בלי שום ספק, לאחריות משותפת, הן של השולט\ ת והן של הנשלט\ ת. אולם, במצבים מסויימים, על השולט\ ת לקחת את האחריות . והאיסור לפגוע נוגע ל2 המינים, באופן גורף וחד משמעי, לדעתי. ______________________________________________________________________ ואם נחזור קצת ל BDSM, הצד הנשלט צריך לתת אמון בצד השולט שהפעולות שלו לא יפגעו בו (ואם יפגעו בו בשוגג, הוא יוכל להסביר זאת לשולט). ככל שמתפתחת האינטימיות והקשר הרגשי, כך יותר קל לצד השולט, אם ירצה בכך, לנצל לרעה א הצד הנשלט ולפגוע בו. כמו בכל מקרה של אלימות בין בני זוג, אפילו וניליים, האינטימיות היא המקום שבו פגיעה מתאפשרת והכי הרסנית. _______________________________________________________________________ כמובן. ללא מתן אמון, אין בכלל מצב לתקשורת ולקיום יחסים, מכל סוג שהוא. וכן, הסיכוי לפגיעה תמיד קיים. ללא ספק. אבל, ללא האינטימיות הזו, האם יכול להתאפשר קשר אמיתי , מהותי ? |
|