שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

"והוא ימשול בך"

אושה{אוש}
לפני 17 שנים • 16 במאי 2007
אושה{אוש} • 16 במאי 2007
למה לחפש הצדקות ולגיטימציה? ועוד בתנך?
אי השוויון החברתי היא עובדה קיימת שלמחתי עוברת תהליכי שינוי.
האם אי השוויון הזה נוצר בעקבות הביולוגיה? יתכן בהחלט
אך אני נוטה לראות את התמונה כמורכבת יותר.
אלפי שנות אנושות הובילה לאי השוויון הנוצר בעזרתם האדיבה של מנגנוני השלטון, הדת, הכלכלה והחברה.
מאיין החל הכל? מהזין? מהחוזק הפיסי? יתכן
זה כבר לא ממש משנה

ושוב אני חוזרת לענייננו - אני נוטה להסכים עם ראובן - אי השוויון המגדרי (לטובת הגבר) בא לידי ביטוי גם בפמדום ולא חושבת שיש חשיבות ללגיטימציה שנותנת לכך התורה.
התורה רק משמרת את המצב הקיים.
ראש השבט​(שולט)
לפני 17 שנים • 16 במאי 2007

רק חצי הפסוק???

ראש השבט​(שולט) • 16 במאי 2007
הפסוק בערך כך.. עם שינוי מזערי..

אל אדונך תשוקתך.. והוא ימשול בך..
newoldone
לפני 17 שנים • 16 במאי 2007
newoldone • 16 במאי 2007
ראובן,
אילו היה לי זמן וכוח הייתי כותבת כאן מסה נגדית על הרחם, הפחד מהרחם, והקנאה ברחם וביכולת ההולדה - כמצויים בשורש הסמוי של השיח התרבותי הגלוי על הפאלוס.

אבל אין לי, אז רק שתי הערות קטנות:

1. אתה מדבר על אותו פרויד שהצהיר (וכנראה בצדק) שהוא לא מבין את הפסיכולוגיה של האישה?

2. נתקלתי בעבר בטענה שעולם השליטה - מיילדום ופמדום כאחד - הוא עולם גברי, כי שליטה והירארכיה הם חלק מראיית העולם הגברית.
לכן, על-פי הטענה הזו, הדוגמאות על נעלי עקב של שולטות, תרבות הסטראפ-און, וכו', הן דוגמאות של הנחת המבוקש: השיח של הפמדום הוא מראש גברי-פאלי, ואת השיח הנשי הלא פאלי תמצא בשיח הפמינסטי הוונילי.
פתוחה ל...
לפני 17 שנים • 16 במאי 2007

Re: רק חצי הפסוק???

פתוחה ל... • 16 במאי 2007
ראש השבט כתב/ה:
הפסוק בערך כך.. עם שינוי מזערי..

אל אדונך תשוקתך.. והוא ימשול בך..

______________________________________
וזה רק מחזק את העובדה שלא התקושה שולטת אלא אישך השולט שלך הוא האור של חייך הנקבה ואני בתור אחת שכזו מוכנה להודות בכך.
פתוחה ל...
לפני 17 שנים • 16 במאי 2007
פתוחה ל... • 16 במאי 2007
newoldone כתב/ה:
ראובן,
אילו היה לי זמן וכוח הייתי כותבת כאן מסה נגדית על הרחם, הפחד מהרחם, והקנאה ברחם וביכולת ההולדה - כמצויים בשורש הסמוי של השיח התרבותי הגלוי על הפאלוס.

אבל אין לי, אז רק שתי הערות קטנות:

1. אתה מדבר על אותו פרויד שהצהיר (וכנראה בצדק) שהוא לא מבין את הפסיכולוגיה של האישה?

2. נתקלתי בעבר בטענה שעולם השליטה - מיילדום ופמדום כאחד - הוא עולם גברי, כי שליטה והירארכיה הם חלק מראיית העולם הגברית.
לכן, על-פי הטענה הזו, הדוגמאות על נעלי עקב של שולטות, תרבות הסטראפ-און, וכו', הן דוגמאות של הנחת המבוקש: השיח של הפמדום הוא מראש גברי-פאלי, ואת השיח הנשי הלא פאלי תמצא בשיח הפמינסטי הוונילי.

_______________________________________________________-
ואחרי הדברים המופלאים האלו שלך ראובן
לא קשה להבין למה בכלל נוסדה אותה תנועת מרד פמיניסטית שמנסה לשבש סידרי עולם אבל לא ממש בהצלחה יתירה.
Mary Jane
לפני 17 שנים • 16 במאי 2007
Mary Jane • 16 במאי 2007
לראובן
מדהים עד כמה ניסוח רהוט כשלך מסוגל לחפות על גיבובי שטויות בעיניי אנשים מסוימים.
כמה עניינים:
1) פרויד אמר הרבה דברים. חלקם מעניינים וחשובים מאוד, חלקם מופרכים, מטופשים ומגמתיים להביך. לא כל מה שהוא אמר יש לתפוס כמובן מאליו.
2) לומר כי שליטה נשית סובבת סביב טענות בדבר אין אונותו של הנשלט זה הבל הבלים. התופעה אמנם קיימת, אך היא לא מבטאת את הליבה של השליטה הנשית.
3) "והרי כל מי שנושאת רחם בקרבה נולדה ונועדה לשרת" - כאן באמת התעלית על עצמך. באותה המידה ניתן לומר כי כל מי שמייצר זרע נולד ונועד לשרת את הרחם התובעני, אשר מבקש להגדיל את עוצמתה של הנקבה ולהתרבות. לכאן או לכאן, בעוד כמה שנים, עם התפתחות המדע, לא יהיה עוד צורך בגברים ע"מ להתרבות, וגם ממילוי פונקציה זו תהיו פטורים.
4) עולמנו אכן רווי סמלים פאליים ודפוסי מחשבה רבים נשענים על סמליות זו (לא מפתיע, בהתחשב בכך ששורר כאן שלטון פטריאכלי), אך אין הדבר מבטא אמת, אלא הלך רוח של תקופה. הלך הרוח אמנם מצוי, אך הוא יכול להתנדף, שכן אינו ממהותו הקמאית של האדם ואינו ערובה לטבע הדברים. לכן, בניגוד לדבריך, יש תחליף לפאלוס כמושא הערצה, והעובדה שהוא לא הופיע, או הופיע ואינו בולט ומשמעותי, אינה מוכיחה דבר.
5) לא כל אקט נשי (למשל, שליטה נשית) מבטא אלטרנטיבה לסדר הגברי. לראות זאת כך, כפי שציינת, משמעו לתפוס את האישה לא בזכות עצמה, אלא כ'אחר' מול המצב הטבעי-זכרי (מבוסס על דבריה של סימון דה בובאר). נכון, אלמנטים שונים בשליטה הנשית מביעים מרד (ואין הדבר מפליא, לאורו של הדיכוי), אך שוב, זו אינה המהות. חוצפה היא להתנשא כך ולטעון, אמנם בעקיפין, כי פעולותיה של אישה שולטת הינן נגזרת גמורה של פעולות גבריות ואינן עומדות בפני עצמן.
6) יש עוד נקודות שגויות בדבריך, אבל נראה לי שהמסר הובהר. בכל מקרה אני מציעה לכל אחד ואחת לקרוא היטב מה כתוב מולו/ה ומה מסתתר מאחורי המילים.
שלומציון
לפני 17 שנים • 16 במאי 2007

יש מוצא

שלומציון • 16 במאי 2007
אתם יכולים לקרוא קצת גנוסטיקה . פתאום הכל ברור , כל הטעויות .תמצאו צידוקים.
ולמי שבא לו ממש לפשפש אז אפשר להמשיך ולקרוא את אגדות ד"ר משה קרוי
על בני החושך ובני האור . מאיר עיניים .
godisafemale​(שולטת)
לפני 17 שנים • 16 במאי 2007

Re: "והוא ימשול בך"

godisafemale​(שולטת) • 16 במאי 2007
בספר בראשית כולנו זוכרים את החטא של האישה הראשונה חוה,

כולנו לא זוכרים, זה היה לפני הרבה זמן!
Lilu-FemdoM{Pon}
לפני 17 שנים • 16 במאי 2007
Lilu-FemdoM{Pon} • 16 במאי 2007
יש המון חילוקי דעות לגבי נכונות ואמיתות סיפור בראשית ,
בבראשית א' כתוב שזכר ונקבה ברא אותם - אנדרוגינוס
בבראשית ב' נוצר אדם ואח"כ חווה (יש עוד הבדלים),
יש סתירה בין 2 הפרקים , וביקורת המקרא מסיקה
ש2 פרקים אלו נכתבו בתקופות שונות וע"י בני אדם(כמובן גברים עם אינטרס) .

שכחתם את הסיפור הבריאה היותר קדום מאדם וחווה
שכתוב בקבלה ולא בתנ"ך , סיפור הבריאה של לילית ואדם יחד,
שניהם היו דומיננטים ומהון להון לא הסתדרו ולילית ברחה מגן עדן.
התוכנית של "אלוהים" לא הייתה שגבר ימשול באישה , השתלשלות
סיפור אדם וחווה והתפוח זה המצאה וגיבוב שטויות(ומגמתי).

התנ"ך הוא ספר עם ערכים חברתיים ,שזה נפלא
הטעות , ששירבבו לתוכו סיפורים מגמתיים הרוצים
להמחיש את ההבדל המגדרי לטובת הגבר , וזה רע,
כי מלחמת המינים היא הקדומה ביותר וההרסנית ביותר עד היום.
פתוחה ל...
לפני 17 שנים • 16 במאי 2007
פתוחה ל... • 16 במאי 2007
אושה כתב/ה:
למה לחפש הצדקות ולגיטימציה? ועוד בתנך?
אי השוויון החברתי היא עובדה קיימת שלמחתי עוברת תהליכי שינוי.
האם אי השוויון הזה נוצר בעקבות הביולוגיה? יתכן בהחלט
אך אני נוטה לראות את התמונה כמורכבת יותר.
אלפי שנות אנושות הובילה לאי השוויון הנוצר בעזרתם האדיבה של מנגנוני השלטון, הדת, הכלכלה והחברה.
מאיין החל הכל? מהזין? מהחוזק הפיסי? יתכן
זה כבר לא ממש משנה

ושוב אני חוזרת לענייננו - אני נוטה להסכים עם ראובן - אי השוויון המגדרי (לטובת הגבר) בא לידי ביטוי גם בפמדום ולא חושבת שיש חשיבות ללגיטימציה שנותנת לכך התורה.
התורה רק משמרת את המצב הקיים.

_________________________________________
יקירתי
התורה היא זו שהביאה את המצב לקיים ומאז ועד היום אנו משמרים ומטפחים אותו
כמה נעים להיות כך האישה הכנועה בידי האדון השולט והלאה ממני כל הפמניסטיות.