subservient(נשלט) |
לפני 17 שנים •
23 במאי 2007
שיר שבח לגבירה
לפני 17 שנים •
23 במאי 2007
subservient(נשלט) • 23 במאי 2007
מבטן יועדת לשררה ולכתר
כלביא לעוז וכנשר אלי שחק מי בר גד למרצע יובא ועבודת נווה גבירתו לחם חוקו לך תודה רוח שיערך המבדרת וכסת תרון כי הצניעה חמדותייך לך תודה ושבח לך הלל ותפארת לך הוד והדר לך מלכות ויקר הבל פיך מצווה בסלע נחקקת וקצרה היריעה מהלל וקלס |
|
נוריתE |
לפני 17 שנים •
31 במאי 2007
לפני 17 שנים •
31 במאי 2007
נוריתE • 31 במאי 2007
|
|
דוכיפת(נשלט) |
לפני 17 שנים •
4 ביוני 2007
לפני 17 שנים •
4 ביוני 2007
דוכיפת(נשלט) • 4 ביוני 2007
לא הבנתי אף מילה.
מה שאומר שהשיר נפלא.... (דוראלקס,זקוק לעזרה?? ) |
|
subservient(נשלט) |
לפני 17 שנים •
16 ביוני 2007
אולי?
לפני 17 שנים •
16 ביוני 2007
subservient(נשלט) • 16 ביוני 2007
דוכיפת לאיזו מין עזרה התכוונת? תודה על הכוונה. אולי תפרט ? יתכן וכן
לגבי זה שלא הבנת זה לא נורא כי תמיד אוכל לפרש לך |
|
DanaDomme(שולטת) |
לפני 17 שנים •
16 ביוני 2007
אפשר תרגום?
לפני 17 שנים •
16 ביוני 2007
DanaDomme(שולטת) • 16 ביוני 2007
העברית שלי מסתבר לא כל כך עשירה
בכל זאת את השורה הבאה הבנתי: "וקצרה היריעה מהלל וקלס" רק לא הבנתי למה קלס למה? זה למקרה שהיא תברח עם מישהו אחר? |
|
subservient(נשלט) |
לפני 17 שנים •
19 ביוני 2007
חחחחח
לפני 17 שנים •
19 ביוני 2007
subservient(נשלט) • 19 ביוני 2007
דנהדום
המילה קלס משום מה נתפסת אצל הרבה אנשים כקללה לידיעתכם זה בדיוק ההיפך |
|
Mary Jane |
לפני 17 שנים •
20 ביוני 2007
לפני 17 שנים •
20 ביוני 2007
Mary Jane • 20 ביוני 2007
זו מילה בעלת שני פירושים אפשריים, כאשר אחד מהם מביע לגלוג והשני שבח. כמדומני חז"לינו התחילו בכך, כשעשו שימוש בשורש ק.ל.ס באופן המבטא עניינים שליליים וזאת ע"מ שלא לגדף. מה שנקרא- לשון סגי נהור.
שיר חביב, אגב. |
|
אחד שמבין(נשלט) |
לפני 17 שנים •
20 ביוני 2007
לפני 17 שנים •
20 ביוני 2007
אחד שמבין(נשלט) • 20 ביוני 2007
כל כך הרבה תיאוריות במקום שכל כך פשוט לבדוק ולברר את העובדות.
ישנו ספר הנקרא מילון (למשל רב מילים - המילון השלם של פרופ' יעקב שויקה או מילון אבן שושן) ומי שיפתח מילון ויבדוק, יראה שהשורש ק.ל.ס. משמש הן לגנאי והן לשבח. גם התיאוריה שאולי חז"ל השתמשו בלשון סגינהור כפי שמצוי אמנם פעמים רבים בלשונם של חזלינו גם היא מופרכת. בעיקר בשל העובדה שדוקא בתנ"ך שם השורש ק.ל.ס. מופיע 3 פעמים ובכולן לגנאי פעם אחת "חרפה וקלס " (ירמיהו) ופעמיים בתהילים "לעג וקלס" שהפך למטבע לשון נפוצה בימינו. רק בלשון חז"ל אנו מוצאים לראשונה את השימוש בפועל ק.ל.ס. כשבח. ואדרבא בלשון חז"ל מופיע שורש זה בעיקר כלשון שבח ובד"כ כלפי האל. דוקא לגבי השאלה המתבקשת כיצד קורה ששורש אחד משמש לשני הפכים ראוי לנסות ולהמציא תיאוריות הגיוניות, הנה לפניכם שתי דרכים בהן מקובל לענות על שאלה זו: א. בעבר הכתיב היה שונה ס ו - שׂ היו מתחלפות, ויתכן שבשלב מסוים השתבשה המילה קלש לקלס ונשארה כך. ב. יתכן וחז"ל השתמשו בצורה הארמית (או שפה שמית אחרת) של המילה שבה המשמעות היא שבח וכך נכנסה מילה זו לעברית בדלת האחורית כמו מילים רבות אחרות. |
|
Mary Jane |
לפני 17 שנים •
21 ביוני 2007
לפני 17 שנים •
21 ביוני 2007
Mary Jane • 21 ביוני 2007
אחד ש,
טוב שיש דברים שמסעירים אותך. |
|
אחד שמבין(נשלט) |
לפני 17 שנים •
22 ביוני 2007
לפני 17 שנים •
22 ביוני 2007
אחד שמבין(נשלט) • 22 ביוני 2007
Mary Jane כתב/ה: אחד ש,
טוב שיש דברים שמסעירים אותך. אויש זה היה מעליב, כל כך כואב ומשפיל, כל הלילה התהפכתי לי מצד לצד, הילכתי לי הוזה ברחובות, מנסה לשוא להתנחם מהעלבון הצורב של תגובתך. רק הבוקר ניצת בי זיק של תקוה, עת החלטתי לנצל מינית את הסיטואציה, וליהנות מחוית ההשפלה. אז איך אומרים בסיומו של סשן כה מסעיר : תודה לך מלכה יקרה, שיהיה סופ"ש קסום ונפלא. |
|