לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

המצעד על הדמוקרטיה- עצומה לפרסום ב'הארץ' מחר

Master F​(אחר)
לפני 16 שנים • 10 ביוני 2007

Re: המצעד על הדמוקרטיה- עצומה לפרסום ב'הארץ' מחר

Master F​(אחר) • 10 ביוני 2007
Queencie כתב/ה:
קיבלתי במייל ומצאתי לנכון שהנושא חשוב מספיק לפרסמו לידיעת כל מי שמעוניין לקחת חלק כזה או אחר במחאה:
gay.gif

" שלום לכולם,

מצ"ב עצומה עליה חותמים אישי ציבור, פעילי זכויות אדם, חברי כנסת, משפטנים, רבנים, א/נשי תקשורת, מובילי דעת קהל, חברי קהילה וכיו"ב העומדת להתפרסם מחר ב'הארץ' בקריאה המבהירה את משמעותו השנה של המצעד בירושלים, וקוראת לתמוך באירוע - ולהשתתף בו. בנוסף לתמיכה למצעד, חשוב היום להתנגד לחוק שמסכן את חופש הביטוי וזכויות האזרח בירושלים.

אנחנו רואים בעצומה זו נדבך מרכזי בהרחבת קואליציית הנאבקים למען המצעד אל מעבר לגבולותיה של הקהילה ההומו, לסבית, טרנס ובי.


אם אתם מסכימים לכתוב במודעה אנא:

(1) חתמו על המודעה באמצעות משלוח מייל חוזר אלי ולשירה ב pride@joh.org.il עם שמות החותמים (בצירוף תואר/תפקיד, כשרלבנטי) + דרך התקשרות (מייל, טלפונים)

(2) העבירו מייל זה הלאה בדחיפות לחותמים פוטנציאלים נוספים

(3) תרמו לבית הפתוח לכיסוי עלויות המודעה והמצעד (המודעה ממומנת בתרומות החותמים עליה): ניתן לתרום באופן מיידי, עכשיו, בכרטיס אשראי באתר www.litrom.com/joh, או לחשבון הבנק של הבית הפתוח: בנק דיסקונט (11), סניף קרית היובל (065), חשבון 207535; או לשלוח בדואר שיק לפקודת הבית הפתוח לת"ד 2652, ירושלים 91026. כל תרומה תסייע ותתקבל בתודה ובברכה! גובה התרומה המומלצת: 120 ש"ח

חשוב! המודעה עומדת להתפרסם כבר מחר לפיכך אנא העבירו את שמותיכם עד היום (חמישי) אחר הצהרים

בתודה,

נועה"


המצעד על הדמוקרטיה


השבוע צירפה הכנסת את ישראל לרשימת המדינות החשוכות, בהן מחליט השלטון למי מותר לדבר ומי חייב לשתוק.

הכנסת העבירה שלשום, בקריאה טרומית, הצעת חוק שקובעת, כי לא ניתן יהיה לקיים את מצעד הגאווה, או כל הפגנה אחרת, ללא אישור השלטונות.

ח"כים רבים, וביניהם המועמדים לנשיאות, שמעון פרס וקולט אביטל, ורה"מ אהוד אולמרט, לא הפנימו את ההשלכות המבהילות של החוק, ולא התנגדו לו.

כבר מזמן לא מדובר בזכותו של המיעוט הגאה בירושלים להיאבק על זכויותיו ולהפגין – זהו מאבק על נשמת אפה של הדמוקרטיה הישראלית.

כבר מזמן לא מדובר במסיבה של גאווה, זוהי מלחמת ההישרדות של חופש הביטוי ושל זכות המחאה.

ב-21 ביוני, יתקיים מצעד הגאווה והסובלנות, בירושלים.

ב-21 ביוני, היום הארוך בשנה, נצעד בירושלים, על-מנת להגן על הדמוקרטיה הישראלית.



זה לא הבדיחה הטובה ביותר ביקום, זה רק דומה, זה המדינה שלנו.
אני חושב לאמץ את עצתו של בורג (אברום, הג'יפ, הסוכנות, האידיאליסט) ולהשיג לי דרכון זר...
אולי הסורים יקבלו אותי icon_rolleyes.gif
scarlettempress{L}
לפני 16 שנים • 10 ביוני 2007
scarlettempress{L} • 10 ביוני 2007
ציטוט:
אגב שמת לב שהטענות שלי בתגובות הקודמות לא נענו?
כבת לקהילה ההומו-לסבית, את הראשונה שאני מצפה ממנה לסובלנות, יותר מאשר אני מצפה מכל חרדי. מצטער.


אילו טענות לא נענו? פספסתי משהו?...

ועל איזו צביעות אתה מדבר? עדיין לא הבנתי במה באה לידי ביטוי אי הסובלנות שלי. האם אני מגיעה לבית כנסת ומדיינת עם אישתי לעיני המתפללים? (אוי דווקא נשמע מחרמן icon_razz.gif ) ואתה לא יכול פשוט להתעלם מהעובדה שהמצעד הזה לא אמור להיות מיני ופרובוקטיבי. אלא אם כן כשאתה הולך ברחוב בלבוש רגיל לחלוטין אתה קורא לזה פרובוקציה. הפרובוקציה היחידה זה הדגל בצבעי הקשת שחלק מהאנשים יחזיקו. תתפלא, אבל הומואים ולסביות מסוגלים להעביר כמה שעות ביממה בלי לעשות סקס, מי היה מאמין.

ואתה מדבר פה על סובלנות כלפי הדתיים? האם מישהו במדינה הזאת מפלה את הדתיים לרעה, האם משהו נמנע מהם, האם הם לא מקבלים כל, אבל כל מה שהם רוצים? האם המדינה הזאת לא משותקת בשבתות וחגים ומי שאין לו רכב פרטי לא יכול לנסוע לשום מקום אלא אם הוא משלם כמה עשרות שקלים על מוניות? האם לא מצנזרים פה שלטי חוצות? האם ציבור שלם לא חי על חשבוננו בלי לשרת בצבא או לעבוד? האם הסטרייטים המסכנים לא חייבים להתחתן ולהתגרש בהשגחת הרבנות אם הם רוצים בזה או לא? אנא ממך, אל תדבר איתי על סובלנות כלפי הציבור הדתי, כי זאת באמת בדיחה טובה.

ואם מה שאתה רוצה לומר זה - ירושלים היא עיר ששייכת לדתיים ולהם בלבד, אז אפשר לטעון שאין לי זכות לצעוד ברחובות העיר הזאת. ואם זה מה שאתה טוען, אז אפשר לעבור לויכוח הזה.
אבל כל עוד על הנייר זאת העיר של כ-ו-ל-ם, אז לכולם גם יש זכות לצעוד ברחובות של העיר הזאת. אני חוזרת - לצעוד. לא להזדיין, לא להתפשט, ואפילו לא להצליף באף אחד. סתם, ללכת.

בעניין שאר הטענות שלך זאלופון כבר הספיק לענות ואני לא רואה סיבה לחזור על דבריו החכמים icon_smile.gif

ולגבי הטענה שהעלה זאלופון שלחילונים בכלל והומוסקסואלים בפרט לירושלים אין שום משמעות והם יכולים לצעוד במקומות אחרים - אני בטוחה שיש לא מעט ירושלמים וגם לא ירושלמים שיתנגדו לטענה הזאת. הם לא עושים דווקא, הם רוצים להרגיש שהעיר הזאת היא גם שלהם לעזאזל! ברור שתל-אביב לא כ"כ רחוקה, זה בכלל לא העניין. בירושלים יש קהילה הומו-לסבית גדולה מאוד, זאת עיר הבירה של המדינה הזאת, זאת עיר שיש בה עוד דברים חוץ מהדת. אף אחד לא יוצא לרחובות סתם כדי לעצבן את הדתיים, נראה לך שכל-כך הרבה אנשים נהנים לקבל איומים על חייהם?

ומה שהכי עצוב, זה שבתוך הקהילה החרדית עצמה יש אינספור הומואים ולסביות, מתוכם בודדים מודים בזה בכלל. יש סרט נהדר שעשתה אילאיל אלכסנדר (שבמקרה היא גם מרצה במכללה שלי) שנקרא "את שאהבה נפשי". זהו סרט תיעודי על נשים חרדיות לסביות שמבקשות לשמור על אורך החיים החרדי, אוהבות את הדת ולא רוצות לאבד את העולם הזה - ויחד עם זאת מאוהבות בנשים. חלקן מוצאות בנות זוג ובוגדות בבעליהן או פשוט חיות בבדידות. דבר נוסף שלפעמים רב זה או אחר ממליץ לעשות - הומו מתחתן עם לסבית ואז בהסכמה הם עושים מה שהם רוצים מהצד (כמובן לא בגלוי). אז לך ותנסה לומר לאנשים האלה שאסור לערב הומוסקסואליות עם דת!
ms. spirits
לפני 16 שנים • 10 ביוני 2007
ms. spirits • 10 ביוני 2007
פסיכולוג בספת עור כתב/ה:
"איך את משווה לללכת ברחוב לבין ללכת ברחוב בעיר למשל?"
כוונתי כמובן היתה ללכת ברחוב בעירום* כמובן icon_smile.gif

זאלופון, לא משנה איזו טענה יעלו התומכים והמתנגדים. 2 נקודות מרתיחות אותי בראש ובראשונה: הפרובוקציה (ולא משנה אם הטענות של הקהילה ההומו-לסבית נכונות או לא) והצביעות (הדרישה מאחרים לעשות מה שהם עצמם לא מוכנים לשמוע בכלל)

נדמה שבישראל שולטת תרבות "הדוקא!!" ותו לא. בכל המישורים.


"הדווקא" דווקא בולט יותר בדברייך מאשר בכל הטענות שפחות או יותר הפריכו את טענותייך לגבי פרובוקציה וצביעות. לא התייחסת אליהן בכלל והן גם "לא רציניות" לטעמך. אני משלה את עצמי שאולי אם אחזור שוב תבין:

1. איך אפשר לקרוא לצעדה של קבוצה של אנשים פרובוקציה? באיזה מובן זו פרובוקציה יותר מאשר כל הפגנה או מחאה אחרת? אם היית טורח לראות כיצד התקיימו מצעדים קודמים בירושלים היית שם לב שמדובר בהתאגדות של אנשים שלבושים כמו כל אדם חילוני אחר ברחוב ירושלמי (חילונים סטרייטים הולכים עם גופיות, אפילו ברחובות ירושלים), בתוספת דגלי גאווה. מעולם לא הלכו שם עירומים. ההתעקשות שלך לקרוא לצעדה כזו "פרובוקטיבית" רק מצביעה על הנחת היסוד שלך שעצם הימצאותם של הומואים, לסביות וטראנסג'נדרים בירושלים, והכרזתם על כך, היא פרובוקציה. אתה גם מדגיש ומצהיר שלא מעניין אותך אם הטענות הללו נכונות או לא - קיומם של גייז בירושלים היא הפרובוקציה מבחינתך.
דרך אגב, אף אחד לא צריך להוכיח לך איזו מטרה נעלה למצעד שכזה, מתקיימות בישראל הפגנות על נושאים כאלו ואחרים ללא הרף, ואני בטוחה שלא לכולן היית מצטרף. טענת הפרובוקציה משוללת כל יסוד והיא כיסוי לתפיסה הבסיסית שלאנשים עם נטייה מינית כזו או אחרת אין מקום, גם לא בעיר מולדתם או בירת מדינתם.

2. היכן הצביעות בדיוק? האם לקהילה ההומו-לסבית-טרנסג'נדרית יש אידאולוגיה שחלק נכבד ממנה מתבססת על אפליית ושנאת האחר והשונה (ונשים)? האם הומוסקסואלים ולסביות צובאים על בתי מדרש ואולפנות "דווקא"? האם הם חרטו על דגלם להוקיע את קיומם וזכותם לחיים של חרדים? המצעד אמור להתקיים בחלק חילוני לחלוטין של העיר. לא ברור לי איך מצעד של קבוצה בירושלים החילונית מקביל לדיכוטומיה חסרת השחר שלך, של חרדים בכניסה לדאנג'ן. לבני אדם יש כל זכות לצעוד ברחובות פומביים, שאינם בשכונות חרדיות, לבושים באופן שהולם נורמות לבוש חילוניות, ולשמוח על כך.
פסיכו לוג​(שולט)
לפני 16 שנים • 10 ביוני 2007
פסיכו לוג​(שולט) • 10 ביוני 2007
המשותף לכל ההשוואות שלכם לדעתי היא שטעות רצינית ביסודה. אתם אומרים למשל "כמו שאין לי בעיה שחרדי יעשה מצעד בעיר שלי" אז גם "לא צריך להיות בעיה שאני אצעד בעיר שלו".
כן זו השוואה לגיטימית. עד כיתה א'. שם למדנו שיש אנשים שנפגעים מדבר א' ויש אנשים שנפגעים מדבר ב'.
דבר נמדד לפי מידת הנזק שלו, ולא לפי המעשה. בדיוק כמו בבדס"מ. האם אפשר להשוות מכה של של מאסטר לשפחתו למכה של זר גמור לזרה ברחוב? שניהם עשו את אותו הדבר.
ובחיאת, עוד לא קיבלתי תשובה: מי ימות אם המצעד הזה לא יתקיים בירושלים? אני מזמין את כולם על חשבוני לעשות אותו חודש שלם כל יום במקום אחר בארץ. איזו חגיגה רחבה תהיה!
אבל לא. דוקא!!
נויה הל​(לא בעסק){צ}
לפני 16 שנים • 10 ביוני 2007

דה ז'ה וו

נויה הל​(לא בעסק){צ} • 10 ביוני 2007
בדיוק שנה שעברה היה כזה דיון
ובדיוק שנה שעברה עניתי על כך שאם הצעדה תהיה לא פרובוקטיבית, בגדים רגילים ולא דווקא תעבור ברחובות של חרדים אז סבבה.
הבעיה היא אם הפובוקטורים שתמיד נמצאים במצעד בתל אביב יגיעו לירושלים ויעשו שם את הפרובוקציות של ללכת חצי ערומים וכדומה. שזה דבר שאני לא מוכנה לקבל בשום מקום בו ילדים יכולים לראות את זה.

דווקא דווקא דווקא, רק שהדווקא תהיה במידה ולא בלי תשומת לב.

ודרך אגב, מצעד בירושלים יפגע לא רק בחרדים אלא גם בנוצרים ומוסלמים אדוקים.
Dan_Kap​(שולט){f,yt,D,תכ}
לפני 16 שנים • 10 ביוני 2007

אכן - הומופביה היא דבר מדהים

Dan_Kap​(שולט){f,yt,D,תכ} • 10 ביוני 2007
פסיכולוג בספת עור כתב/ה:
זה רק אני או שממש מוזר שדוקא אלו שמצהירים על עצמם "אבירי האור הקסום של הסובלנות והפתיחות" לא רואים את הסבל של האחר? כמובן התירוץ הרגיל "דמוקרטיה בלה בלה". לפעמים אני מרגיש שמבחינתם המושג "פתיחות" מדבר על לפתוח את התחת של האחר בכח ולפגוע בו.
זה כמו להכניס את השור לכלא. מה פשעו? החוצפן העז לנגוח במטאדור שנפנף לו סדין אדום!
שור מניאק וחסר סובלנות ופתיחות.

אני תומך בקהילה הגאה. אך מאמין שכמו שאין מקום להכנסת ספר תורה וריקודים חסידיים בדנג'ן, אין גם מקום למצעדים לא צנועים במקומות שפוגעים באנשים אחרים. אף אחד לא ימות אם זה לא יקרה.

איך אמרו חז"ל?
"אדם רשאי לעשות כרצונו כל עוד אין הוא פוגע בזולתו"
(על החירות/ ג'. ס. מיל)


אותם אנשים שמשתמשים בדת כקרדום לחפור בו משום מה שוכחים שאותו עונש שנועד למשכב זכר (וכן, אין התיחסות ליחסים לסביים או לטרנסג'נדרים בתורה) נועד לעוד כמה מקרים שקיימים די הרבה בחברה שלנו:
icon_exclaim.gif העונש על חילול שבת הוא מוות.
icon_exclaim.gif עונשו של גבר השוכב עם נערה שלא מרצונה ומסרב לשאתה הוא מוות. אותו עונש מיועד גם לנערה אם הדבר קרה בעיר.
icon_exclaim.gif עונשה של נערה שלא נמצאה בתולה בחופתה הוא מוות.
icon_exclaim.gif עונשם של אנשים נשואים הנואפים הוא מוות.
icon_exclaim.gif העונש של מלין שכר הוא מוות.

עכשיו, בואו נראה את אותם אנשים שמדברים על ביזיון הדת עקב מצעד הגאווה משביתים את הכדורגל בארץ, מפסיקים יחסי מין לפני נישואין, קיום יחסים בין אנשים נשואים אך לא זה לזו או מנהיגים טיפול הולם להלנות השכר ברשויות המקומיות.

יותר קל להם להתעלם לחלוטין מדוד ויהונתן, שנפלאה אהבתם מאהבת נשים - ולטפח שנאה לאדם באשר הוא אדם.
scarlettempress{L}
לפני 16 שנים • 10 ביוני 2007
scarlettempress{L} • 10 ביוני 2007
פסיכולוג בספת עור כתב/ה:
המשותף לכל ההשוואות שלכם לדעתי היא שטעות רצינית ביסודה. אתם אומרים למשל "כמו שאין לי בעיה שחרדי יעשה מצעד בעיר שלי" אז גם "לא צריך להיות בעיה שאני אצעד בעיר שלו".
כן זו השוואה לגיטימית. עד כיתה א'. שם למדנו שיש אנשים שנפגעים מדבר א' ויש אנשים שנפגעים מדבר ב'.
דבר נמדד לפי מידת הנזק שלו, ולא לפי המעשה. בדיוק כמו בבדס"מ. האם אפשר להשוות מכה של של מאסטר לשפחתו למכה של זר גמור לזרה ברחוב? שניהם עשו את אותו הדבר.
ובחיאת, עוד לא קיבלתי תשובה: מי ימות אם המצעד הזה לא יתקיים בירושלים? אני מזמין את כולם על חשבוני לעשות אותו חודש שלם כל יום במקום אחר בארץ. איזו חגיגה רחבה תהיה!
אבל לא. דוקא!!

חבל. חבל לטרוח ולכתוב מילים ועוד מילים ולקבל תגובה שלא מתייחסת בכלל לכל מה שנכתב.
מביט לרגע
לפני 16 שנים • 10 ביוני 2007

האמנם דווקא ?

מביט לרגע • 10 ביוני 2007
נויה , הדיון האחרון בעניין מצעד הגאווה לא התרחש לפני שנה , אלא לפני ימים ספורים .
פסיכולוג , בדיון הנ"ל עולות כל הטענות , כולל הטענות הממוחזרות לעייפה בנוגע ל"פרובוקציה"
או "דווקא" . זכותך כמובן להישאר בדעתך גם לאחר שתקרא שם , אבל אני מקווה שלפחות לא תחזור על הטיעון "דווקא" (אלא אם כן בא לך לעשות דווקא icon_question.gif icon_idea.gif ) .
לשרשור : http://www.thecage.co.il/phpBB/viewtopic.php?t=19502&start=0
פסיכו לוג​(שולט)
לפני 16 שנים • 11 ביוני 2007
פסיכו לוג​(שולט) • 11 ביוני 2007
נה, באמת שאין טעם שאתייגע בקריאת עוד פוסטים. בקריאה שנייה של הטענות כאן נפל לי האסימון. זה לא ויכוח על מצעד לא מצעד, אלא על שנאת הדת.
Jake​(שולט)
לפני 16 שנים • 11 ביוני 2007

Re: אכן - הומופביה היא דבר מדהים

Jake​(שולט) • 11 ביוני 2007
[quote="Dan_Kap]

icon_exclaim.gif עונשו של גבר השוכב עם נערה שלא מרצונה ומסרב לשאתה הוא מוות. אותו עונש מיועד גם לנערה אם הדבר קרה בעיר.
icon_exclaim.gif עונשה של נערה שלא נמצאה בתולה בחופתה הוא מוות.
icon_exclaim.gif העונש של מלין שכר הוא מוות.
[/quote]

מאיפה הגרלת את השטויות האלו?