ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

המתת חסד

never
לפני 17 שנים • 6 ביולי 2007
never • 6 ביולי 2007
huan כתב/ה:
ציטוט: כשלא *יודעים* מה נכון לעשות, לעיתים נכון פשוט לא לעשות, עם כל הקושי שכרוך בכך.
זה ענין של סיכון מול תועלת. אני מבינה שאינך סובר כי האמונה הדתית היא האמת ולכן אתה תומך בהמתת חסד. אבל קיימת האפשרות שאתה טועה ונכונה היא? קיימת. ואם באמצעות המתת חסד תביא לייסורים נצחיים של הנשמה?
....
(מבחינתי שכל אחד יחתום על יפוי כח לאדם שהוא בוחר, והאחרון יחליט עבורו במידה והוא לא יכול לעשות זאת בעצמו).


הממ כו, תהיתי באמת מתי ישלף טיעון פסקל, אני משער שהסבל שאדם אותו יש על האדם לסבול בעולם הזה במידה והאמונה הדתית טועה פשוט לא נחשב, אני בטוח שבמקרה ונפלה טעות וצמח הומת בהמתת חסד אלוהים הכל יכול מסוגל להבין זאת ונשמתו לא תיזכה ליסורים.
באותה נשימה חבל שלא הוספת שעל כולנו למלא אחר תרי"ג מצוות או אחרי נוהגים אחרים של דתות אחרות שכן אנחנו לא יודעים אם הדת צודקת או טועה ובמקרה והיא צודקת אז תצטרך לעבור תיקון ארוך וכואב אך אם היא טועה כל מה שנצטרך זה לחיות חיים אומללים ומקובעים.

ובאשר לדרכי ההתאבדות באמת שאין לך מושג על מה את מדברת, את יכולה ליחס את זה לחוסר ידע ולמיליון ואחד דברים. העובדה הפשוטה היא שיש לך מקרים רבים של תרדמת,שיתוק, פיגור וסבל - במקרה זה משנה מה התוצאה בתכלס ולא מה הדרך שאדם עבר או לא עבר בכדי להגיע למצב הזה.


שים לב שסייעתי לך עם הציטוט של דברי. משום מה בחרת להתעלם מכך שציינתי שכל אדם אחראי לגופו ונפשו וביכולתו להתאבד. הענין הוא שלא לענין שאדם יכפה (והמתת חסד ללא הסכמה של המומת הינה כפייה) דבר בלתי הפיך על אחר רק בגלל שלדעתו נכון לעשות כך.
מרבית האנשים מסוגלים לתקשר טרם הגיעם לנכות שכזו והם יכולים לדאוג להביע את רצונם באופן חד משמעי לפני כן. בנוגע לאלו שמעולם לא יכלו לתקשר - זה כבר להכנס לפרטים עדינים יותר של הנושא.
דבר אחר שפיספסת בדברי. אדם שמומת, גם המתת חסד, לא נידון כאדם שהתאבד מאחר והוא לא עשה זאת ואף אחד לא שופט אותו על מה שעשוי היה לעשות אם היתה לו אפשרות כזו. גם לא אלוהים.

ומה שטענת שחבל שלא אמרתי באותה נשימה.. לא אומר גם לאחר מחשבה נוספת. כל אחד יבחר לעשות כראות עיניו. איני יודעת מה האמת וודאי שאיני ממליצה לאדם לחיות כך או אחרת. למרות שהטיעון שהעלת, יש בו מן ההגיון, למרות שניסית ללגלג עליו.

ובאשר לדרכי ההתאבדות. לא התווכחתי לגבי הסטטיסטיקה אלא לגבי היכולת של אדם בוגר, שפוי, לא טיפש ומחושב - לבצע את זה בצורה שלא תפגע בו. זה שהרבה לא מנצלים את האפשרות לבצע זאת באופן האופטימלי לא מעיד על כך שזה לא אפשרי.
אגב, הגיוני לחלוטין שזה יקרה כך, אבל לא בכך עסקינן (כאילו שלא סטינו מהנושא עד כה..)
אם אדם לא מסכים איתך הוא לא בהכרח טועה.
huan
לפני 17 שנים • 6 ביולי 2007
huan • 6 ביולי 2007
הנקודה היא שלביצוע המעשה הבלתי הפיך אין כל השפעה על האדם המומת עצמו, הוא מת ולא יכול אכפת לו מה היה קורה אילו זה היה הפיך. יש לזה משמעות רק לסביבה ולחברה וזו טענתי המרכזית שההתנגדות להמתות חסד הינה חברתית ואגואיסטית ואינה נוגעת כלל לטובתו של המומת - המוות כפי שציינתי הוא ברירה מחדל וגם הסברתי למה - לכן במידה ואדם מגיע למצב שבו אין הוא מסוגל להחליט האן להמחיש לחיות או לא (או שהיה במצב כזה מלך תחילה) הבחירה בהמתה היא אוטומתית והבחירה להמשיך במצב זה היא הטעונת הסבר מצד האדם.
מעבר לזה לעולם לא טענתי שהמתת החסד תיכפה על אדם כלשהו בכלל אשר מסוגל להביא את רצונו לחיות - היא תהיה מנדטורית רק במקרים שהאדם איננו מסוגל להביא את רצונו להמשיך לחיות כמו במקרים של צמח, פיגור עמוק, הקצוות הקיצוניים של הספקטרום האוטיסטי וכו.

ציטוט: ובאשר לדרכי ההתאבדות. לא התווכחתי לגבי הסטטיסטיקה אלא לגבי היכולת של אדם בוגר, שפוי, לא טיפש ומחושב - לבצע את זה בצורה שלא תפגע בו. זה שהרבה לא מנצלים את האפשרות לבצע זאת באופן האופטימלי לא מעיד על כך שזה לא אפשרי.
אגב, הגיוני לחלוטין שזה יקרה כך, אבל לא בכך עסקינן (כאילו שלא סטינו מהנושא עד כה..)


אחזור ואגיד שאינך יודעת אל מה את מדברת.
נוריתE
לפני 17 שנים • 6 ביולי 2007
נוריתE • 6 ביולי 2007
נולי כתב/ה:
אני אישית בעד המתת חסד לקשישים מעל גיל שמונים או אפילו שבעים, אם ברור שאחרי שיחזירו אותם לחיים הם בכל מקרה יהיו תלויים לחלוטין באחרים, או לא מודעים למצבם ולסובב אותם ויהוו נטל רגשי לכולם, ובעיקר לעצמם אילו היו מודעים למה שקרה.
בקיצור: כשמגיע אדם מעל שבעים וחמש למיון במצב אנוש - תחסכו לוכולם את הכסף. תנו לו למות בלי יסורים נוספים. (כן. הייתי שם. כששאלו אותי אמרתי לא להחיות. אני חיה עם זה בשלום.)

ואם כבר המתת חסד, הפלות זה סוג של המתת חסד. החסד בעיקר עם ההורים לעתיד. אולי גם עם האחים.

ובנוגע לאמא שלא רוצה את הילד שלה: זכותה. אבל למה לא עשתה הפלה בזמן? היום יש מספיק בדיקות שעוזרות לקבל החלטות. ובעיקר למה לא השתמשה באמצעי מניעה?


ובואו אולי בכלל כזה?נעשה כמו הגרמנים
שהמיתו בגז לא רק יהודים וצוענים
אלא גם הומוסקסואלים
ונכים, ומונגולאידים ו"מפגרים" ובכלל כל מי שלא התאים לאידאל הנאצי
(משלהם דרך אגב גרמנים מלידה)
ובדיוק מה"סיבה" הזאתי,אין להם" איכות חיים" והם לא מודעים לטיפול בהם
והם נטל על המדינה ועל המשפחות....
ונסגור עיניין.
לא?
נולי
לפני 17 שנים • 6 ביולי 2007
נולי • 6 ביולי 2007
Buttercupe כתב/ה:
נולי כתב/ה:
אני אישית בעד המתת חסד לקשישים מעל גיל שמונים או אפילו שבעים, אם ברור שאחרי שיחזירו אותם לחיים הם בכל מקרה יהיו תלויים לחלוטין באחרים, או לא מודעים למצבם ולסובב אותם ויהוו נטל רגשי לכולם, ובעיקר לעצמם אילו היו מודעים למה שקרה.
בקיצור: כשמגיע אדם מעל שבעים וחמש למיון במצב אנוש - תחסכו לוכולם את הכסף. תנו לו למות בלי יסורים נוספים. (כן. הייתי שם. כששאלו אותי אמרתי לא להחיות. אני חיה עם זה בשלום.)

ואם כבר המתת חסד, הפלות זה סוג של המתת חסד. החסד בעיקר עם ההורים לעתיד. אולי גם עם האחים.

ובנוגע לאמא שלא רוצה את הילד שלה: זכותה. אבל למה לא עשתה הפלה בזמן? היום יש מספיק בדיקות שעוזרות לקבל החלטות. ובעיקר למה לא השתמשה באמצעי מניעה?


ובואו אולי בכלל כזה?נעשה כמו הגרמנים
שהמיתו בגז לא רק יהודים וצוענים
אלא גם הומוסקסואלים
ונכים, ומונגולאידים ו"מפגרים" ובכלל כל מי שלא התאים לאידאל הנאצי
(משלהם דרך אגב גרמנים מלידה)
ובדיוק מה"סיבה" הזאתי,אין להם" איכות חיים" והם לא מודעים לטיפול בהם
והם נטל על המדינה ועל המשפחות....
ונסגור עיניין.
לא?


ברור לחלוטין שעדיף ללדת לא רצוי ולהזניח אותו יחד עם הסבא שלו שהמכשירים מאריכים את חייו עד שיגמרו לריב על הירושה. (רק מקרה אריק שרון)
אלישבע​(נשלטת)
לפני 17 שנים • 6 ביולי 2007

לנתק מהמכשירים

אלישבע​(נשלטת) • 6 ביולי 2007
קראתי את השרשור ונזכרתי בזה:
אתמול בערב,בזמן שישבנו בסלון, אשתי ואני, ודיברנו על כל מיניי דברים, השיחה גלשה לכיוון הרעיון של חיים ומוות.
אמרתי לה: אף פעם אל תתני לי לחיות במצב של צמח, תלוי במכונה חשמלית ובנוזלים מטפטפים מבקבוק. אם אגיע למצב שתצטרכי לראות אותי במצב שכזה - תנתקי את המכשירים שמחזיקים אותי בחיים. פתאום, היא קמה...ניתקה את הטלויזיה וזרקה לי את הבירה לפח.
בת כלבה...
נוריתE
לפני 17 שנים • 6 ביולי 2007

Re: לנתק מהמכשירים

נוריתE • 6 ביולי 2007
אלישבע כתב/ה:
קראתי את השרשור ונזכרתי בזה:
אתמול בערב,בזמן שישבנו בסלון, אשתי ואני, ודיברנו על כל מיניי דברים, השיחה גלשה לכיוון הרעיון של חיים ומוות.
אמרתי לה: אף פעם אל תתני לי לחיות במצב של צמח, תלוי במכונה חשמלית ובנוזלים מטפטפים מבקבוק. אם אגיע למצב שתצטרכי לראות אותי במצב שכזה - תנתקי את המכשירים שמחזיקים אותי בחיים. פתאום, היא קמה...ניתקה את הטלויזיה וזרקה לי את הבירה לפח.
בת כלבה...

הממממ icon_rolleyes.gif
אישתך ואת?
כאילו כזה זוג מודרני חד מיני??
icon_rolleyes.gif icon_rolleyes.gif icon_rolleyes.gif
חחחחחחחחחחחחחחחחחחח
אלא אם כן לקפה ישנו סאב בשם אלישבע
זה לא מסתדר לי כי כתוב נישלטת
icon_twisted.gif
venus in our blood​(שולטת)
לפני 17 שנים • 7 ביולי 2007

Re: המתת חסד

venus in our blood​(שולטת) • 7 ביולי 2007
Agni כתב/ה:
כידוע החוק בישראל קובע שהמתת חסד אינה חוקית.
המקרה הבא מדבר על ילד אוטיסט שאימו הרופאה כנראה לא רוצה אותו,
אך זה ייתברר בבית-המשפט.
http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/604/841.html

השאלה האם לנתק חולים סופניים או ילדים שלא יצאו "נורמאליים" ע"פ רצון האל היא שאלה פילוסופית עמוקה שגם בקרב הרופאים עצמם הדיעות חלוקות.

מה דעתכם?

_______________________________________________________________________

דיעה אמביוולנטית משהו...

מצד אחד, אני חושבת שצריכה להיות לכל אדם זכות - בחירה. גם לחולים סופניים.

''ילדים שלא יצאו ''נורמאליים'' ע''פ רצון האל ''....

אם אכן ברצון האל עסקינן, הרי שהם נולדו, הלא כן ? ומן הסתם, יש להם ייעוד כאן, כמו לכולנו..

מאידך,

אינני יכולה רוצה או מתיימרת לשים את עצמי בנעליה של אותה אם.

המתת חסד היא סוג של רצח, אולי, אבל אני מאמינה שהורים לילדים אוטיסטים נושאים בעול ובבעיות כה קשות, שאין זה המקום או מתפקידנו לשפוט אותם.

ומצד שני, ( אמביוולנטית, כבר אמרתי..) רק לא מזמן הועלתה בארץ , שבה כל המשתתפים היו אוטיסטים ( ילדים ובוגרים ) .

(אשמח אם מישהו\י ימצא את הקישור..)

כך שגם כאן הנושא הזה שנוי במחלוקת, עדיין.

בנושא של המתת חסד אינני חושבת שיש לאדם אחר את הזכות ליטול את חייו של איש, אלא אם כן מדובר בחולה סופני שביקש זאת מראש.