פתוחה ל... |
לפני 17 שנים •
12 באוג׳ 2007
"נאמנים פצעי אוהב..."
לפני 17 שנים •
12 באוג׳ 2007
פתוחה ל... • 12 באוג׳ 2007
את האימרה הזו אומר שלמה המלך בספר משלי.
ופירושה: כשאדם שאוהב אותי פוצע אותי - זה בוודאי לטובתי; לפצעים יש תפקיד והם ימלאו את תפקידם בנאמנות. ... אז מה? הבדסמ מעוגן בספרי מקורות היהדות שלנו? |
|
huan |
לפני 17 שנים •
12 באוג׳ 2007
לפני 17 שנים •
12 באוג׳ 2007
huan • 12 באוג׳ 2007
לא הגעת כבר למסקנה דומה לפני כמה חודשים?
ציטוט: בספר בראשית כולנו זוכרים את החטא של האישה הראשונה חוה, שמרדה בציווי של האל.
בתגובה לחטא הזה אומר לה האלוהים מרגע זה אין לך ישות משלך, כל האור שתקבלי יהיה מהזכר כל מה שתעשי בעולם תעשי בחסות המילים " והוא ימשול בך" זה גילוי ענק!!! קודם כל האלוהים נותל לגיטימציה לכל נושא השליטה שאהוב על כולנו! אבל לפי דבריו ההתנהלות האנושית תהיה כך שהגבר שולט באישה! לכן כל נושא הדומים והסאביות טבעי לחלוטין. איך זה שיש מלכות שולטות ? אולי עולם השליטה צריך להיות מבוסס על גברים שולטים על נשים ( שזה יפה גם בעיני) ואין מקום למלכות שולטות? האם גבר שמרגיש סאב הוא בעצם טעות אנושית לפי מאמר האל? נותר רק לשאול מעין הנטייה לנסות ולמצוא לגיטמציה לנטייה שלך ממקור "כל כך סמכותי" כמו התנך, שלמה ואלוהים? מה גם שהפירוש שנתת לפסוק רחוק מלשקף את הבדסמ ומתאים יותר לרציונליזציה של שהאישה המוכה כשבעלה האוהב מחטיף לה מכות וזה בטוח מגיע לה והם לטובתה. עם כבר לפרש את לפרש כדי שישרת את התזה כמו למשל : כשאדם שאוהב אותי פוצע אותי - אני נהנת מיזה. הפצעים מהנים ותורמים לי הרבה. |
|
פתוחה ל... |
לפני 17 שנים •
12 באוג׳ 2007
לא לא
לפני 17 שנים •
12 באוג׳ 2007
פתוחה ל... • 12 באוג׳ 2007
אני לא מחפשת לגיטימציות
וכי מדוע צריך אישורים לרגשות פנימיים של אדם? ובכל זאת עם יש עיגון לכך מהמקורות שלנו מה רע בזאת? והמון תודה שמצאת את הפוסט הישר שלי מעריכה את זה מאוד |
|
amy(נשלטת){מבטלעיניים} |
לפני 17 שנים •
12 באוג׳ 2007
Re: "נאמנים פצעי אוהב..."
לפני 17 שנים •
12 באוג׳ 2007
amy(נשלטת){מבטלעיניים} • 12 באוג׳ 2007
פתוחה ל... כתב/ה: את האימרה הזו אומר שלמה המלך בספר משלי.
ופירושה: כשאדם שאוהב אותי פוצע אותי - זה בוודאי לטובתי; לפצעים יש תפקיד והם ימלאו את תפקידם בנאמנות. ... אז מה? הבדסמ מעוגן בספרי מקורות היהדות שלנו? האם זו פרשנות שלך לכוונת הפסוק? הרי כל פסוק ניתן לפרש באלפי דרכים. |
|
huan |
לפני 17 שנים •
13 באוג׳ 2007
לפני 17 שנים •
13 באוג׳ 2007
huan • 13 באוג׳ 2007
יש אנשים לא צריכים אישורים, אחרים יאנסו את המציאות בשביל למצוא אותם - החל מכאנה קרנינה וטולסטוי ועד התנך.
העיגון כשלעצמו הוא לא רע בכלל, נותר רק להצטער שהטקסט דורש אונס מהסוג שאת עשית בכדי ליצור אותו. עם הפרוש הנכון כווווולם יכולים למצוא עיגון למעשיהם או רגשותיהם בתנך החל מפאדופילים, דרך אנסים ועד אנשים שלא אוהבים את הצבע אדום - וזה עוד מבלי להשתמש בדילוג אותיות, גימטריה ושלל טכניקות נלוזות אחרות. |
|
פתוחה ל... |
לפני 17 שנים •
13 באוג׳ 2007
???
לפני 17 שנים •
13 באוג׳ 2007
פתוחה ל... • 13 באוג׳ 2007
אני עשיתי אונס?
למה לא מספרים לי שום דבר??? |
|
Jake(שולט) |
לפני 17 שנים •
13 באוג׳ 2007
לפני 17 שנים •
13 באוג׳ 2007
Jake(שולט) • 13 באוג׳ 2007
לקוח מהאתר "עברית שפה קשה"
"מקור הביטוי הוא משלי כז ו': נאמנים פצעי אוהב, ונעתרות נשיקות שונא. משמעות הביטוי היא שגם פצעים, אם הם באים מידי אוהב, מעידים על נאמנותו, והכוונה היא שאת תוכחתו של אוהב צריך לקבל ברוח טובה. אמנם דברי תוכחה מצערים את שומעם, אך מטרתם היא להועיל לו. משמעות הפסוק כולו היא שכפי שנאמנים פצעי אוהב, כך רבות (=נעתרות. השוו ל"עתיר ידע") הן נשיקות שונא, ומכאן שלא הדבר עצמו קובע אלא הרגש והכוונה שעומדים מאחוריו." |
|
Josephin(לא בעסק) |
לפני 17 שנים •
13 באוג׳ 2007
לפני 17 שנים •
13 באוג׳ 2007
Josephin(לא בעסק) • 13 באוג׳ 2007
זה מענין
|
|
פתוחה ל... |
לפני 17 שנים •
13 באוג׳ 2007
בדיוק
לפני 17 שנים •
13 באוג׳ 2007
פתוחה ל... • 13 באוג׳ 2007
גם אני חושבת שזה מעניין לדון על זה
אבל אני מרגישה שאנשים הפכו את זה להומור אישי חוץ מג'ק שפרט על פירוש הפסוק תודה ג'ק |
|
מיינד |
לפני 17 שנים •
13 באוג׳ 2007
מילים הם מסרים
לפני 17 שנים •
13 באוג׳ 2007
מיינד • 13 באוג׳ 2007
נאמנים פצעי אוהב, ונעתרות נשיקות שונא
אין חובה להביט במשפט ולפרש אותו מילולית ניתן לעשות זאת מנקודת מבט של מסר לפיכך נאמנים פצעי אוהב = עומלים קשה יש ערך נעתרות נשיקות שונא = מה שבאה בקלות אין לו ערך |
|