newoldone |
לפני 17 שנים •
16 באוג׳ 2007
לפני 17 שנים •
16 באוג׳ 2007
newoldone • 16 באוג׳ 2007
אני לא יודעת מה היה תוכן הפנייה של סוויטסלייב ו/או אדונה, ולכן לא מתייחסת אליה.
אבל כמה דברים על הדיון כאן על עצם הפנייה: 1. עבדות בדסמית, בניגוד לעבדות ההיסטורית, היא (בעיני) אינה מעמד חברתי. היא מעמד של אדם מול אדם. מעמד של השפחה מול אדונה, ותו לא. לכן שפחה היא שפחה אך ורק בקשר שלה עם אדונה. בקשר עם כל אדם אחר, כולל שולטים אחרים, היא אישה שווה להם במעמדה. ובזה אני לא אומרת את המובן מאליו, שהשפחה שייכת רק לאדונה. אני אומרת שהיא שפחה אך ורק מול אדונה. (גם אם אדונה מוסר אותה לשימוש של אחר, מעמדה השפחתי מול האחר הוא ביטוי של מעמדה מול אדונה.) כששולט אחר פונה בהצעה אל האדון במקום אל השפחה, הוא בכך מתייחס אליה כשפחה, וזה פסול בעיני. כי מולו היא אינה שפחה. ולא נכון שיש כאן טשטוש בין קשר ונילי לבדסמי, ושקשר בדסמי מחייב פנייה לאדון. ההבדל המאד מהותי הוא שאישה ונילית תחליט בעצמה איך להגיב לפנייה, ואישה שהיא שפחה לאדונה תשאיר לו את ההחלטה. התביעה לפנות בהצעות רק לאדון ולא לשפחה לא קשורה לבדסמ, היא קשורה לשובניזם ולאגו של האדון. ואלה קיימים בשפע גם בווניל וגם בבדסמ, ולא הכרחיים לא לווניל ולא לבדסמ. 2. לא ברור לי למה כורכים יחד אבירות (או ג'נטלמניות) וטקסיות. אלה שני דברים שונים. כל אחד מהם יכול להתקיים בנפרד. אפשר לשאוף לאחד ולהתנגד לשני, ולהפך. הם כמובן יכולים גם להתקיים יחד, אבל יש סכנה כשמזהים ביניהם. כי כשמתחילים לחשוב שהטקסיות היא היא האבירות, עלולים לשכוח את המהות ולהישאר עם קליפה נפוחה וריקה. 3. תמיד נראה לי מעניין איך אנשים שחורטים על דגלם השתחררות ממוסכמות חברתיות, פריצת גבולות המקובל, מימוש עצמי חסר עכבות וכו' מאדירים כל כך את הקודים, הכללים הבלתי כתובים, המחוות והטקסים. זה אומר כנראה משהו על טבע האדם ועל היכולת שלו להיות באמת חופשי. אפשר לאהוב טקסים ולהנות מהם. אפילו להנות מאד. אבל כשהופכים אותם לחלק ממהות הבדסמ נראה שפשוט מחליפים שעבוד למוסכמות חברתיות מסוג אחד בשעבוד למוסכמות חברתיות מסוג אחר. אריך פרום תיאר יפה את התופעה בספר "מנוס מחופש". גם הויכוח על מעמדן של ההגדרות "אדון" "שפחה" "בדסמ" ו"וניל" קשור לזה: יש מי שעבורו ההגדרה היא מילה שמתארת הכי טוב את מה שהוא מרגיש והאופן שהוא מתנהג, ויש מי שעבורו ההגדרה היא מילה שמתארת גם איך ראוי שהוא ירגיש ויתנהג. |
|
בכוח המוח-אשה |
לפני 17 שנים •
16 באוג׳ 2007
לפני 17 שנים •
16 באוג׳ 2007
בכוח המוח-אשה • 16 באוג׳ 2007
newoldone כתב/ה: אני לא יודעת מה היה תוכן הפנייה של סוויטסלייב ו/או אדונה, ולכן לא מתייחסת אליה.
אבל כמה דברים על הדיון כאן על עצם הפנייה: 1. עבדות בדסמית, בניגוד לעבדות ההיסטורית, היא (בעיני) אינה מעמד חברתי. היא מעמד של אדם מול אדם. מעמד של השפחה מול אדונה, ותו לא. לכן שפחה היא שפחה אך ורק בקשר שלה עם אדונה. בקשר עם כל אדם אחר, כולל שולטים אחרים, היא אישה שווה להם במעמדה. ובזה אני לא אומרת את המובן מאליו, שהשפחה שייכת רק לאדונה. אני אומרת שהיא שפחה אך ורק מול אדונה. (גם אם אדונה מוסר אותה לשימוש של אחר, מעמדה השפחתי מול האחר הוא ביטוי של מעמדה מול אדונה.) כששולט אחר פונה בהצעה אל האדון במקום אל השפחה, הוא בכך מתייחס אליה כשפחה, וזה פסול בעיני. כי מולו היא אינה שפחה. ולא נכון שיש כאן טשטוש בין קשר ונילי לבדסמי, ושקשר בדסמי מחייב פנייה לאדון. ההבדל המאד מהותי הוא שאישה ונילית תחליט בעצמה איך להגיב לפנייה, ואישה שהיא שפחה לאדונה תשאיר לו את ההחלטה. התביעה לפנות בהצעות רק לאדון ולא לשפחה לא קשורה לבדסמ, היא קשורה לשובניזם ולאגו של האדון. ואלה קיימים בשפע גם בווניל וגם בבדסמ, ולא הכרחיים לא לווניל ולא לבדסמ. 2. לא ברור לי למה כורכים יחד אבירות (או ג'נטלמניות) וטקסיות. אלה שני דברים שונים. כל אחד מהם יכול להתקיים בנפרד. אפשר לשאוף לאחד ולהתנגד לשני, ולהפך. הם כמובן יכולים גם להתקיים יחד, אבל יש סכנה כשמזהים ביניהם. כי כשמתחילים לחשוב שהטקסיות היא היא האבירות, עלולים לשכוח את המהות ולהישאר עם קליפה נפוחה וריקה. 3. תמיד נראה לי מעניין איך אנשים שחורטים על דגלם השתחררות ממוסכמות חברתיות, פריצת גבולות המקובל, מימוש עצמי חסר עכבות וכו' מאדירים כל כך את הקודים, הכללים הבלתי כתובים, המחוות והטקסים. זה אומר כנראה משהו על טבע האדם ועל היכולת שלו להיות באמת חופשי. אפשר לאהוב טקסים ולהנות מהם. אפילו להנות מאד. אבל כשהופכים אותם לחלק ממהות הבדסמ נראה שפשוט מחליפים שעבוד למוסכמות חברתיות מסוג אחד בשעבוד למוסכמות חברתיות מסוג אחר. אריך פרום תיאר יפה את התופעה בספר "מנוס מחופש". גם הויכוח על מעמדן של ההגדרות "אדון" "שפחה" "בדסמ" ו"וניל" קשור לזה: יש מי שעבורו ההגדרה היא מילה שמתארת הכי טוב את מה שהוא מרגיש והאופן שהוא מתנהג, ויש מי שעבורו ההגדרה היא מילה שמתארת גם איך ראוי שהוא ירגיש ויתנהג. מה שהיא אמרה! |
|
ohad - m(אחר) |
לפני 17 שנים •
16 באוג׳ 2007
לפני 17 שנים •
16 באוג׳ 2007
ohad - m(אחר) • 16 באוג׳ 2007
לפי דעתי , יש פה היתממות שלא במקום לגבי הכעס שיכול להיווצר אצל שולט על כך שפנו לנשלטת שלו בהצעות כאלו או אחרות ,
הטיעון שהשתמשו בו , על כך ששפחה/נשלטת היא אישה בפני עצמה ומותר לה לסרב הוא הזוי בעיניי, זה דומה לכך ששכן שלי יתחיל עם אשתי ויציע לה הצעות בעלות אופן מיני , וכאשר אני אתרעם על כך , הוא יגיד לי : "מה אתה רוצה ? היא אישה בפני עצמה , שתגיד לא אם היא לא רוצה..." אין ספק שאישה היא קודם כל אדם ואישיות בפני עצמה , אבל זה לא קשור בכלל , התרעומת פה היא על פנייה למישהי שנמצאת בקשר זוגי, וזה לא משנה אם היא נשלטת או שולטת. מי שרוצה , שיבוא ויציע , אך אני לא מוצא מקום לבוא אח"כ ולהיתמם על כעסו של בן הזוג. יש משפט שאומר שאם אתה רוצה להשתין בבריכה זה בסדר , רק אל תבוא אח"כ בטענות שהמיים צהובים... |
|
newoldone |
לפני 17 שנים •
16 באוג׳ 2007
לפני 17 שנים •
16 באוג׳ 2007
newoldone • 16 באוג׳ 2007
אוהד, יש כאן בעיה בהשוואה:
אם השכן שלך היה פונה אליך, ואומר לך שאשתך ממש מדליקה ובא לו לפנות אליה בהצעות מיניות - לא היית כועס עליו? היית כועס (אני מניחה, לא מכירה אותך), כי ההצעה עצמה היא לא לגיטימית ומכעיסה ולא כי השכן הפנה אותה לכתובת הלא נכונה. אבל כאן אנחנו מדברים על עולם שבו הצעות כאלה הן לגיטימיות - אחרת אין מה להפנות אותן גם לאדון - והשאלה היא רק למי נכון להפנות אותן. מה דעתך, למשל על פניה כזו: "אנחנו מחפשים צלע שלישית, ואת מאד מוצאת חן בעינינו. נראה לנו שתתאימי לנו ואנחנו לך. אנחנו מבינים שתרצי לקבל גם את האישור של אדונך, ונהיה מוכנים לדבר גם ישירות אתו. אז אם את מעונינת, צרי קשר". לגיטימי להפנות לשפחה, או שחייבים להפנות אך ורק לאדון? בדבר אחד אני מסכימה אתך: כשמציעים לבן זוגך לבגוד בך זה מכוער ומכעיס גם בווניל וגם בבדסמ. בדיוק אותו כיעור, ובדיוק אותו כעס. אבל אם אלה הצעות של ערסים על ברזלים (אהבתי) - חבל לבזבז אנרגיה ולכעוס, ושפחה מסורה תחסוך מאדונה את ההתעסקות בזבל ותיפטר ממנו בעצמה. (אני רוצה לחזור ולהגיד - אין לי מושג מה הייתה ההצעה שפתחה את הדיון הזה, ואני לא מתייחסת אליה) |
|
ohad - m(אחר) |
לפני 17 שנים •
16 באוג׳ 2007
לפני 17 שנים •
16 באוג׳ 2007
ohad - m(אחר) • 16 באוג׳ 2007
בדוגמא שהבאתי התייחסתי להצעה שניתנת לאישה ללא ידיעת הבן זוג , מה שלפי הבנתי קרה במקרה זה.
אין לי מושג מה לגיטימי ומה לא לגטימי בעולם הזה ולמען האמת , גם קטונתי מלהכריע בכך, אני מאמין שכל אחד רואה זאת באופן אחר , וכל אחד מפרש זאת באופן שונה, אם את שואלת אותי ,באופן אישי , איך אני הייתי רואה הצעה שכזאת - לו הייתה מופנית אליי , אז תשובתי היא שזה היה מאוד מפריע לי כי זה היה הופך אותי בעצם לסרסור... אני , אישית , אמנם מסכים עם כך שהנשלטת היא רכוש של אדונה , אבל מבחינתי זהו רכוש יקר ערך שלא הייתי מוכן לחלוק אותו עם אף אחד אחר... נשלטת זה לא במבה |
|
newoldone |
לפני 17 שנים •
16 באוג׳ 2007
לפני 17 שנים •
16 באוג׳ 2007
newoldone • 16 באוג׳ 2007
גם הדוגמה המנומסת שאני נתתי הייתה דוגמה של פניה ללא ידיעת בן הזוג.
זה תלוי אך ורק בשפחה אם אדונה ידע על הפניה הזו או לא. אז לגיטימי או לא להפנות פניה כמו שלי לשפחה? |
|
רפאל |
לפני 17 שנים •
16 באוג׳ 2007
לפני 17 שנים •
16 באוג׳ 2007
רפאל • 16 באוג׳ 2007
אני מסכים עם newoldone. ואני מוצא לנכון רק להעיר את ההערה הבאה:
ראוי להבחין בין המישור האישי לבין המישור העקרוני. במישור האישי דברים יכולים לעצבן גם כאשר מבחינה עקרונית הם כשרים. ובריא לזכור את זה, כדי שלא להשליך מן המישור האחד לשני. בחברה שלנו אין עבדים ואין שפחות. למילים האלו אין תוקף אלא בין בני-זוג. וגם אז - בצורה מטאפורית בלבד. לפיכך כבודו של אדון לא יכול לבוא לו אלא מצד בן-זוג, ולא מצד החברה. אין שום כלל, כתוב או לא כתוב, שמחייב את החברה לאמץ את הכללים שבני זוג קובעים לעצמם. אז אם במישור האישי אדון נעלב כי מישהו ביצע עקיפת סמכויות, ופנה אל בת זוגו קודם שפנה אליו - מילא. אבל אם הוא סבור שכבודו כ"אדון" חולל בזאת, הוא פשוט לא מבין באיזו חברה הוא חי. |
|
קליבר(שולט) |
לפני 17 שנים •
16 באוג׳ 2007
Re: פרדוקס
לפני 17 שנים •
16 באוג׳ 2007
קליבר(שולט) • 16 באוג׳ 2007
vv כתב/ה: לא מבינה את זה ... בודיגרד גבר נשוי בן 42 מחזיק בשפחה רווקה צעירה בת 22 .
וצועק כ ב ו ד אני דורש כ ב ו ד !!!!!!!!!!!!!! וזה הדבר היחידי שאת/ אתה לא מבינים בחיים ?אנשים מאושרים אתם .( הפניה ברבים כי לא ברור לי אם זה גב' או אדון, וגם משום החינוך הייקי שיש לי , בבחינת Sie בגוף שלישי מכובד ) |
|
קליבר(שולט) |
לפני 17 שנים •
16 באוג׳ 2007
Re: סוויט , למה לא פנית אלי ..
לפני 17 שנים •
16 באוג׳ 2007
קליבר(שולט) • 16 באוג׳ 2007
sweetslave כתב/ה: קליבר כתב/ה: אה בעצם זה ברור , כי אני הייתי אומר כן .. ומשכיר לך את כולן ?
תכלס , לא מוכנים לקבל פה דעות אחרות עאלק פתיחות כן כן כן אז את רוצה להשכיר אחת ? את יודעת שאני אגבה ממך מחיר מאד גבוה .. מאד , במזומן , ומראש ? |
|
llulu(נשלטת) |
לפני 17 שנים •
16 באוג׳ 2007
הנה מקור הסקאנדל !
לפני 17 שנים •
16 באוג׳ 2007
llulu(נשלטת) • 16 באוג׳ 2007
אני מחפשת שיפחה יפה ואמיצה שתשעשע את האדון היפה שלי (הוא אדם מדהים...) בזמן שאינני כאן ועובדת
את מוכנה להתנסות הזו ? אנו ירושלמים יום טוב לך SC |
|