שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

בדס"מ כדרך חיים

IvoryDom
לפני 17 שנים • 10 בנוב׳ 2007
IvoryDom • 10 בנוב׳ 2007
Malva pusilla כתב/ה:

אייבורי

ריס והגמד הסבירו לך איך הם רואים BDsM כדרך חיים , דעתי כדעתם
לכן כל הסבר מצידי יהיה לטחון מים .
נתתי לך את הדוגמא של העץ בציור כדי להמחיש לך ,לגרום לך להבין
שיש כמה דרכים להסתכל על אותו הדבר כאשר כל אחד רואה את הדברים בצורה אחרת , מפרש אותם ומגדיר אותם בצורה אחרת .
וזה בסדר גמור שזה כך
לא אנסה לכפות את דעתי על אחר שאינו רואה את הדברים כמוני .
אבל לפחות אכבד את דעתו ולא אשלול אותה בגלל שהוא רואה את הדברים בצורה אחרת ממני
לא אגיד שדעתו אינה קיימת או אינה נכונה כי הוא חשוב בצורה שונה ממני.



לצערי קטנה בינתי להבין את ריס או הגמד
חשבתי שתוכלי לסבר את אוזני.
אני לא אומר דבר על דעתו של אחר או על קיומה
אבל כנראה אנחנו לא קוראים את אותם דברים
או שאנשים פה ממשיכים היסטוריה ויכוחית ישנה.
זאלופון​(שולט)
לפני 17 שנים • 10 בנוב׳ 2007
זאלופון​(שולט) • 10 בנוב׳ 2007
ציטוט: זאלופון, בהרבה פרטים אני מסכימה אתך, אבל יש משהו בבסיס שבו אנחנו חלוקים.
והמשהו הזה נראה לי מעגלי.
אתה עושה הבחנה בין בדסמ לאהבה, בין מניעים בדסמיים למניעים של אהבה, וקובע (כמסקנה או כהנחה?) שהבדסמ הוא העטיפה של האהבה.
אני אומרת שיש אנשים שאצלם אין הבחנה כזו. האהבה שלהם מעוצבת כשליטה, זורמת באפיק השליטה, בעלת צורה (במובן האריסטוטלי) של שליטה. צר לי שאין לי עוד ניסוחים. בכל אופן ההבחנה הזו שאתה עושה, שהיא הבחנה מושגית, לא מתקיימת אצלם.

נראה לי שאת צודקת בנוגע לבסיס הזה (למרות שאני חושב שהמחלוקת רחבה מכך, אולי לא ביני ובינך אך בהחלט ביני ובין תומכים מובהקים יותר של גישת האמיתיות). אני אכן עושה הבחנה כזו, ונדמה לי שהצד השני לא עושה אותה. בעיניי יש את הדבר האמיתי (רגשות ונסיבות) ואת הטקסים והפרשנויות העוטפים אותו (בדסמ במקרה הזה). אחרים רואים את הבדסמ לא כטקס או פרשנות אלא אולי כסוג של רגש.
מה שכן, אני לא בטוח שמדובר בהבחנה מושגית בלבד. אבל אני צריך עוד להרהר בכך.

ציטוט: שני אנשים מסתכלים על אותה התמונה
א עומד בצידה הימני של התמונה
ב עומד בצידה השמאלי של התמונה
א שעומד מימין לתמונה אומר ל- ב
"בואנה איזה עץ יפה יש בתמונה"
ב עונה לו
"אתה אדיוט איפה עץ אני לא רואה פה שום עץ"
א לא מוותר וממשיך בשלו היות והוא רוצה שגם חברו יחווה את דעתו על העץ.
אבל ב לא רואה את העץ ועומד על שלו שאין עץ בתמונה .
אילו ב היה עומד במרכז הוא היה רואה את כל התמונה ,מכאן שגם העץ לא היה נעלם מעניו

את יוצאת מנקודת הנחה שאכן יש עץ בתמונה. אולי א' רואה עמוד וחושב שהוא עץ?
RIS
RIS
לפני 17 שנים • 10 בנוב׳ 2007
RIS • 10 בנוב׳ 2007
.

יש שם עץ חרוב ענק בצבע אדום על רקע צהוב.
ב' עיוור צבעים.
ב' לא רואה את העץ.

LOL
אדווה חרישית
לפני 17 שנים • 10 בנוב׳ 2007
אדווה חרישית • 10 בנוב׳ 2007
כובש יצרה כתב/ה:
"ספרתי עד 10 לפני שהגבתי לך כי ברגע הראשון חשבתי שהתשובה שלך השפילה את הנשלטות כחסרות אישיות, חסרות יכולת החלטה וחסרות מקצועיות. "

זאת לא חוכמה לשלוט על סמרטוט, אני מצפה מהשפחה שאיתי שתהייה מוצלחת וחזקה כמה שיותר, אבל שתיכנע לי.

"איך גבר שלא מבין במקצוע של הנשלטת מחליט עבורה על הקריירה שלה או שהנשלטת היא חסרת מקצוע? "

אני לא מחליט איך עליה לנהל את חייה המקצועים אבל מצפה ממנה להצליח כמה שיותר. לדוגמא: אם היא רופאה לא אכתיב לה איך לנתח או את מי לנתח אבל אדחוף אותה להיות מנהלת בית החולים".

"אתה מתכוון לשליטה עם יחסי מין או שיחסי מין הם לא חלק מהמשוואה? "

מאחר ומבחינתי אין שליטה בלי אהבה ומין הוא חלק מאהבה אז ברור שיחסי מין הם חלק חשוב במשוואה.

"יש אספקט פיזי לשליטה כמו הצלפות, מכות לנשלטת, הכאבה לנשלטת, השפלות של הנשלטת ויש אספקט מיני. אתה כורך את שניהם יחד עם השליטה בחיים ובקריירה? "

בהחלט כן.

לסיכום אני לא מנסה להטיף לצורה שאני רואה את השליטה ולא פוסל כל צורה אחרת. כל אחד והבדסמ שלו ומה שמתאים לי לא בהכרח מתאים לאחר, בדיוק כמו שמה שמתאים לאחר לא בהכרח יתאים לי. אין דבר כזה נכון ולא נכון בבדסמ יש מה שמתאים לזוג הספציפי ומה שלא מתאים להם.


האספקט המיני תלוי בהחלטה של כל זוג וההבדל בהשקפות הוא על השליטה המנטלית והעוצמות שהצד השולט מרגיש, כאשר הוא שולט מנטלית ועושים מה שהוא דורש. אצל הרבה זוגות ונילים בן הזוג דחף חזק את השני.
סיפרו על נשים שדחפו את הגברים שלהן כי עד לזמן האחרון הנשים לא יכלו להתקדם גבוה. הנשים ניסו להגשים את האמביציה שלהן באמצעות הגברים ועל גברים מצליחים אמרו בצרפתית: חפש את האישה. icon_wink.gif אצלך יאמרו:"חפש את הגבר.

כתבת שהיא חייבת לשכנע אותך אחרת לא תקבל שהיא לא תתקדם בעבודה עד למשרה הגבוהה ביותר שהיא יכולה ונתת דוגמא שאם היא רופאה תרצה שתהיה מנהלת בית החולים.

אני מכירה את מקצועות הביולוגיה והרפואה. יש הבדל בין תפקיד מחקרי או תפקיד רפואי-טיפולי לבין תפקיד ניהולי. הכישורים הם שונים לגמרי והסיפוק שונה.
כתבת שאם היא לא תקבל את הדעה שלך היא חייבת לעזוב את הקשר כי האחריות כולה עליך ואתה תחליט מה המקצוע שהיא תבחר לפי הכישורים שלה.

אתה מניח שאם היא רופאה אתה מכיר את יכולות המחקר והניהול שלה יותר ממנה ויודע יותר ממנה מה גורם לה יותר סיפוק. אתה מניח שההחלטה שתהיה מנהלת בית החולים ולא רופאה היא החלטה טובה. אני חושבת שבד"כ ההחלטה הזאת גרועה לרוב הרופאים וצריך רופא או רופאה מאוד מיוחדים כדי שיצליחו כמנהלי בתי חולים.

לפי השקפתי רק האדם בעצמו מכיר את היכולות שלו ולכן אסור לאדם אחר להחליט בשבילו, אבל כל אחד וההשקפות שלו. נתת רק דוגמא אבל היא מיצגת השקפה שהגבר יכול להחליט עבור האישה והדעה שלו נכונה יותר וקובעת יותר ולאישה יש אפשרות לקבל את דעתו או לצאת מהקשר.

כתבת שאתה מדבר על זוגיות. קשה לי לחשוב שתאמר לאישתך לעזוב את הקשר אם היא תאמר לך שהיא דורשת לגדל את הילד ואתה תחליט שאתה רוצה לראות אותה בתפקיד ניהולי גבוה.

אני לא יודעת איך מכריחים אשת קריירה לעבוד בתפקיד שהיא לא רוצה, אבל לכל אחד הבדסמ שלו ואני מבינה את הרגשת הכוח בשליטה מנטלית על אדם אחר.

מהניסיון שלך נשים קרייריסטיות נתנו לך לכוון את חייהן? נראה לי דבר והיפוכו מבחינת האישיות שאני מצפה מאישה קרייריסטית. אני מקבלת גם החלטה של אישה קרייריסטית לעשות הפסקה בקריירה ולגדל ילד. ההחלטות האלה, לפי ההשקפה שלי, חייבות להיות רק של האישה.

לכל אחד הבדסמ שלו ושלי שונה משלך.

תודה על ההסבר על הבדסמ שלך.
Brave Dwarf
לפני 17 שנים • 10 בנוב׳ 2007
Brave Dwarf • 10 בנוב׳ 2007
RIS כתב/ה:
.

יש שם עץ חרוב ענק בצבע אדום על רקע צהוב.
ב' עיוור צבעים.
ב' לא רואה את העץ.

LOL


חה חה חה..... ז' הפסיק לקרוא את השרשור. הוא התעוור פתאומית ושוב אינו רואה דבר.
Josephin​(לא בעסק)
לפני 17 שנים • 10 בנוב׳ 2007
Josephin​(לא בעסק) • 10 בנוב׳ 2007
זאלופון כתב/ה:
ציטוט: שני אנשים מסתכלים על אותה התמונה
א עומד בצידה הימני של התמונה
ב עומד בצידה השמאלי של התמונה
א שעומד מימין לתמונה אומר ל- ב
"בואנה איזה עץ יפה יש בתמונה"
ב עונה לו
"אתה אדיוט איפה עץ אני לא רואה פה שום עץ"
א לא מוותר וממשיך בשלו היות והוא רוצה שגם חברו יחווה את דעתו על העץ.
אבל ב לא רואה את העץ ועומד על שלו שאין עץ בתמונה .
אילו ב היה עומד במרכז הוא היה רואה את כל התמונה ,מכאן שגם העץ לא היה נעלם מעניו

את יוצאת מנקודת הנחה שאכן יש עץ בתמונה. אולי א' רואה עמוד וחושב שהוא עץ?



אני אומרת שיש צד בתמונה ש-א רואה ו-ב אינו רואה.

הענין הוא שצריך להסתכל על כל התמונה כדי לראות את הכל .
אתה לא יכול לראות רק חלק מהתמונה ולשולל את העץ שמצויר בצידה השני ,רק בגלל שאינך רואה אותו.
אם האחד רואה בזה עץ והשני רואה בזה עמוד זה כבר ענין של הסתכלות , זה אינו חשוב ,כי כל אחד רואה את הדברים בצורה שונה וזה בסדר .
.
כובש יצרה​(שולט)
לפני 17 שנים • 10 בנוב׳ 2007

לאדווה חרישית

כובש יצרה​(שולט) • 10 בנוב׳ 2007
נתת פרוש משלך למה שכתבתי וזה בסדר גמור מבחינתי. אין לי כוונה להיכנס לויכוח איתך על הפרוש שלך לדברי למרות שאת מפרשת זאת שונה ממני. אבל פטור בלא כלום אי אפשר ולכן אענה לך בקצרה.

את כותבת "כתבת שהיא חייבת לשכנע אותך אחרת לא תקבל שהיא לא תתקדם בעבודה עד למשרה הגבוהה ביותר שהיא יכולה ונתת דוגמא שאם היא רופאה תרצה שתהיה מנהלת בית החולים. "

מבחינתי הדגש במשפט זה על צמד המילים "שהיא יכולה בהשאלה אני דוגל במשפט של חז"ל "אין גוזרים על הציבור דבר שאין הציבור יכול לעמוד בו" יש גם משהו דומה אצל הנסיך הקטן שבו השועל שואל את הנסיך הקטן (ציטוט מהזיכרון) "אם תצווה על אנשיך לעוף מפרח לפרח והם לא יצייתו מי אשם?" עונה הנסיך "כמובן שאני אשם כי ציוויתי עליהם דבר שהם לא מסוגלים לו".

על מנת לקחת אחריות ולשלוט, על השפחה לבחור באדון שהיא בוטחת בו שלא ינצל את הכוח שבידו נגדה כי אם לטובתה
Josephin​(לא בעסק)
לפני 17 שנים • 10 בנוב׳ 2007
Josephin​(לא בעסק) • 10 בנוב׳ 2007
RIS כתב/ה:
.

יש שם עץ חרוב ענק בצבע אדום על רקע צהוב.
ב' עיוור צבעים.
ב' לא רואה את העץ.

LOL


חה חה חה..... ז' הפסיק לקרוא את השרשור. הוא התעוור פתאומית ושוב אינו רואה דבר.
_________________
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong.
Oscar Wilde

(ברח לי icon_eek.gif )

rffl.gif rffl.gif
אדווה חרישית
לפני 17 שנים • 10 בנוב׳ 2007

Re: לאדווה חרישית

אדווה חרישית • 10 בנוב׳ 2007
כובש יצרה כתב/ה:
נתת פרוש משלך למה שכתבתי וזה בסדר גמור מבחינתי. אין לי כוונה להיכנס לויכוח איתך על הפרוש שלך לדברי למרות שאת מפרשת זאת שונה ממני. אבל פטור בלא כלום אי אפשר ולכן אענה לך בקצרה.

את כותבת "כתבת שהיא חייבת לשכנע אותך אחרת לא תקבל שהיא לא תתקדם בעבודה עד למשרה הגבוהה ביותר שהיא יכולה ונתת דוגמא שאם היא רופאה תרצה שתהיה מנהלת בית החולים. "

מבחינתי הדגש במשפט זה על צמד המילים "שהיא יכולה בהשאלה אני דוגל במשפט של חז"ל "אין גוזרים על הציבור דבר שאין הציבור יכול לעמוד בו" יש גם משהו דומה אצל הנסיך הקטן שבו השועל שואל את הנסיך הקטן (ציטוט מהזיכרון) "אם תצווה על אנשיך לעוף מפרח לפרח והם לא יצייתו מי אשם?" עונה הנסיך "כמובן שאני אשם כי ציוויתי עליהם דבר שהם לא מסוגלים לו".

על מנת לקחת אחריות ולשלוט, על השפחה לבחור באדון שהיא בוטחת בו שלא ינצל את הכוח שבידו נגדה כי אם לטובתה


נתת דוגמא מקסימה של הנסיך הקטן על השליטה.
הקטע על השליטה מהנסיך הקטן. לא דומה אבל קצת דומה. icon_smile.gif

השולט מרגיש בהרגשת הכוח של השליטה אבל חלק גדול מהרגשת הכוח היא מדומה. השולט דורש מה שהיא מוכנה לבצע.
הנסיך הקטן על השליטה:
"קרב הלום, כדי שאיטיב לראותך", אמר לו המלך, אשר שש להיות מלך על מישהו.
הנסיך הקטן תר סביבו אחרי מקום לשבת בו, אבל שולי גלימת הפרווה הנהדרת של המלך מילאו את פני הכוכב. לכן נשאר על עומדו, ומכיוון שהיה עייף, פיהק.

"פיהוק בנוכחות המלך הוא בניגוד לכללי הטקס," אמר המלך, "אני אוסר זאת."
"איני יכול להימנע מכך", נבוך הנסיך הקטן, "עברתי דרך ארוכה במסעי, ולא ישנתי כלל."
"אם כן", אמר המלך, "אני מצווה עליך לפהק! מזה שנים רבות לא ראיתי מישהו מפהק. פיהוקים הם דבר רב־ענין בשבילי. קדימה! פהק שוב. זו פקודה!"
"זה הפחיד אותי...אינני יכול שוב..." הסמיק הנסיך הקטן.
"הְם, הְם," ענה המלך, "אם כך אני...אני מצווה עליך מדי פעם לפהק ומדי פעם ל..." ואז גמגם משהו, ונראה מרוגז.

כי המלך דרש בתוקף שסמכותו תכובד. הוא לא התיר שום התרופפות במשמעת. הוא היה שליט אבסולוטי. אבל מכיוון שהיה גם אדם טוב, הוראתיו היו מתקבלות על הדעת.
הוא נהג לומר: "אילו הייתי מצווה על גנרל להפוך לציפור־ים, והגנרל היה ממרה את פי, לא היתה זו אשמת הגנרל, אלא אשמתי אני."

"מותר לי לשבת?", נשמעה שאלה מהוססת מפי הנסיך הקטן.
"אני מצווה עליך לשבת!" אמר המלך, ובתנועה מלכותית אסף את שולי גלימת הפאר שלו.

אבל הנסיך הקטן תהה בלבו. הפלנטה היתה זעירה. על מה מַלָך המלך ?
"אדוני", הוא אמר לבסוף, "מחל לי על שאני פונה אליך בשאלה..."
"אני מצווה עליך להפנות אלי שאלה", דחק בו המלך.
"אדוני, על מה אתה מולך?"
"על הכל." ענה המלך בפשטות מלכותית.
"על הכל?"
המלך החווה בידו על הפלנטה שלו, ועל הפלנטות האחרות, ועל כל כוכבי השמים.
"על כל זה?" שאל הנסיך הקטן.
"על כל זה." אמר המלך. משום שלא היה רק מלך אבסולוטי, אלא גם מלך אוניברסלי.
"והכוכבים נשמעים לציווּייך?"
"וודאי." אמר המלך, " הם מצייתים לי מיד. אינני מתיר התרופפות במשמעת."

עוצמה כגון זו מילאה את הנסיך השתאות. אילו היה הוא בעל סמכות שכזאת, היה יכול לִצפות בשקיעה לא ארבעים וארבע פעמים ביום, אלא שבעים ושתיים, או מאה, או מאתיים פעמים ביום אחד, בלי להעתיק כלל את כסאו.
ובגלל שנזכר בפלנטה הקטנה שלו אשר נטש, הרגיש עצוב, ואזר אומץ לבקש דבר־מה מן המלך:
"הייתי רוצה לראות את השקיעה...אנא...צווה על השמש לשקוע..."

"אילו הייתי מצווה על גנרל לעופף מפרח לפרח כמו פרפר, או לכתוב טרגדיה, או להפוך לציפור ימית, והגנרל היה ממרה את פי, במי מאיתנו האשמה?" שאל המלך, "בגנרל, או בי עצמי?"
"בּךָ", ענה הנסיך הקטן נחרצות.
"מדוייק. יש לדרוש מכל אחד רק הדברים שביכולתו לבצע.", המשיך המלך, "סמכות טמונה קודם כל בהגיון. אילו הייתי מצווה על אנשים להשליך עצמם למי הים, הם יתמרדו נגדי. יש בכוחי לתבוע צייתנות משום שפקודותי מתקבלות על הדעת."


"אז, השקיעה שלי?" הזכיר לו הנסיך הקטן, משום שלעולם לא הניח לשאלה אחרי ששאל אותה.
"אתה תקבל את השקיעה שלך. כך אצווה. אבל בהתאם לתורת השלטון שלי, אמתין עד אשר יבשילו לכך התנאים."
"מתי זה יהיה?" שאל הנסיך הקטן.
" הְם, הְם" אמר המלך, ונועץ באלמנך עב-כרס. "הְם, הְם. יהיה זה בערך ב..., זה יהיה הערב לקראת השעה עשרים דקות לפני שמונה. ואתה תיווכח לראות שהכל מצייתים לי."
RIS
RIS
לפני 17 שנים • 10 בנוב׳ 2007
RIS • 10 בנוב׳ 2007
.
אני מעדיף את פרק 21 בנסיך הקטן.
אני חושב שאחד מקלסתרי פניו היפים ביותר של הבדסם נגלה בפרק הזה, כמו זריחה.
כמו התגלות.
כמו לראות עם הלב.

.