צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הכלוב- דו''ח מצב.

ג'וזי
לפני 16 שנים • 18 בינו׳ 2008
ג'וזי • 18 בינו׳ 2008
מקבי יכול לזרוק הרבה אמיתות, אחרי שיצילו את ההומלסים ממוות.

מקבי סיפר שאין לו שמיכה מיותרת והוא לא יתרום וגם הציע לאחרים לא לתרום להצלת חייהם של ההומלסים. הוא הציע להעביר כל שקל למקום אחר, כי צריך לדאוג רק לאנשים פרודוקטיביים ובינתיים, עד שידאגו להם, כמה הומלסים יכולים לקפוא למוות.

אחרי שמצילים את חייהם של ההומלסים אפשר לשאול איך לעזור להם יותר. המילה "נאצי" נשמעת כמו ילד שמנסה לזעזע. "לא כפת לי שתקראו לי נאצי..ננה בננה."

אתה בטוח שהאדם שמציע לאחרים לתת להומלסים למות בינתיים בקור, כי חייבים למנוע שיהיו הומלסים, פחות צבוע מהאדם שנתן את השמיכה להומלס, ואחרי שהציל את ההומלס ממוות, התחיל לחשוב מה לעשות?
צ'יטה​(שולט)
לפני 16 שנים • 18 בינו׳ 2008
צ'יטה​(שולט) • 18 בינו׳ 2008
חואן תשמע, זה עובר כל גבול, של אנושיות ובכלל.

מה הקשר בין מי שעושה משהו בעניין, לבין להטיף למען לנדות את ההומלסים שאינם עושים כלום כדי להציל את נפשותיהם. או את המכורים לסמים, או השד יודע מה.

זה בזיון חואן, וזה מסוכן מה שאתה מטיף אליו.
למה בעצם ?

חמלה יש בך ?
גם לכאלה שלא יכולים לדאוג לעצמם.

אתה לא מבין שנאצי זו מילה שאין לעשות בה שימוש ? באמת אתה צריך הסברים לזה ?
אם אתה לא מבין את זה...... אז אין לי מה לומר לך. מצטער.....
מה נהייה לך חואן ?

שואה.... 6 מיליון יהודים נרצחו...... {שלא נזכיר אומות אחרות}, לכל אחד מאיתנו יש היסטוריה עם מה שקרה שמה. זה לא קדוש עבורך ? הרגשות של אנשים שרוב משפחתם נספתה שמה.

בחיאת חואן, תתפקח.... זה לא וויכוח מה מפרסמים באלפוני ומה לא, והאם בדסם הוא עמוק או שיטחי. זה דם פה.... המון דם..... זו מילה שמעוררת חלחלה אצל רבים. אסור לעשות בה שימוש. אתה לא מבין את זה ?
huan
לפני 16 שנים • 18 בינו׳ 2008
huan • 18 בינו׳ 2008
צבוע הוא אדם שדבריו אינם תואמים את מעשיו ומחשבותיו - עד כאן ההגדרה, ממנה ניתן להבין שמקבי הוא כל דבר חוץ מצבוע. להבדיל מההומניסטים הגדולים עם השמיכות שלהם וההתנגדות לביטוי נאצי שלא עשו דבר בכדי להציע עזרה אמיתית (להבדיל מהעזרה המדומה של השמיכה) לניצולי שואה, הומלסים או כל אכלוסיה אחרת ומעבר לכך ממשיכים להסכים בשתיקה לכל אותם דברים להם הם מתנגדים ולגביהם הם מוחים פה מעל דפי הפורום.

בכדי להבין למה מקבי צודק בדבריו את מוזמנת לקרוא את התגובה שלי באותו שירשור התומכת במחשבה של מקבי ומפתחת אותה כך שכל אידיוט יכול להבין.

ציטוט: תמשיכו לתת להם שמיכות במקום להוציא אותם מהרחוב, מה שחלק מהאנשים פועלים לעשות.
תמשיכו לספר סיפורים על זילות המושג "נאצי" והשואה ולא לעשות דבר כשניצולי השואה חיים בעוני
תמשיכו להיכנס באנשים המקדשים אונס וניצול ובאותו הזמן ללכת ולקנות אצל צביקה.


מעבר לכך אין באמת הרבה מה להגיד.
huan
לפני 16 שנים • 18 בינו׳ 2008
huan • 18 בינו׳ 2008
ציטה אני בחרתי בחמלה ובעזרה כמקצוע- אך לא בחמלה אנחנו עוסקים אלה בטימטום ובצביעות של אנשים. שהם מאוד בעד הומלסים וניצולי שואה אך באותו הזמן לא עושים את המינימום בכדי לעזור להם באמת כי הם אידישים מידי, שותקים מידי ומפני שהרבה יותר כיף וזול לשבת מול המחשב ולכתוב דברים יפים ולזרוק שקל לקבצן בדרך מהעבודה (וגם זה רק מפני שהוא נמצא שם בדרך) במקום ללכת לקלפי, להפגין בכיכר, לתמוך ברווחה וכו.

ההומלס הזה נמצא ברחוב, קופא מקור ולא זוכה לשיקום ועזרה משמעותית בגלל מצב חברתי-פוליטי מאוד מסויים. כשאתה ציטה תעשה את המינימום בכדי אשכרה לעזור להומלס הזה במקום לתת לו שקל או שמיכה (הדבר הכי קל בעולם לעשות) רק כדי שהוא יחה יום נוסף ויתפגר ביום הבא אז תוכל ללכת ולדבר על רעיונות מסוכנים.

כל עוד אתה יושב בבית, מגרבץ ומסכים בשתיקה לאותו מצב חברתי-פוליטי שהביא את ההומלס הזה לרחוב ומשאיר אותו שם. עדיף שתיתן את השמיכה והשקל למישהו שזה באמת יכול להביא לו תועלת כמו אותה משפחה מסכנה שאמצעי החימום היחיד שלה הוא מדורה או לפליט מדרפור שלא זקוק לשיקום ארוך ולשכנוע והבעיה שהוא מתמודד איתה היא לא אלכוהוליזם, שיברון נפשי או מחלת נפש ששמיכה לא תפתור אלה הקור.

עם אתה רוצה להרגיש יותר טוב עם עצמך סבבה, לך תביא להומלס שמיכה ואל תשתמש במילה נאצי ותחשוב על עצמך כגיבור מציל האנושות. אם אתה אשכרה רוצה לעזור תעשה טובה ותשקיע את המאמץ המינימלי הזה במקום הנכון, במקום לתת גז בניוטרל.

אם לא הבנת את מה שאני אומר אסביר את זה שוב. אני אל בעד לנדות הומלסים, אני בעד לתת להם את כל העזרה שהם צריכים - אבל השמיכה שלך לא תעזור להם אז לך תעשה משהו שכן או תפעל למען מתן כלים לאחרים שיוכלו לעזור
ג'וזי
לפני 16 שנים • 18 בינו׳ 2008
ג'וזי • 18 בינו׳ 2008
הצביעות היא בתרוץ שעד שלא עוזרים למסכנים עד הסוף בינתיים הם יכולים למות כי העזרה שמציעים בדחית מועד המוות היא עזרה קטנה מידי. העזרה של השמיכה היא זמנית כדי שבינתיים הם לא יקפאו בחורף הזה.

צביעות היא לתרץ את חוסר העשיה והקריאה לכולם לא לתת להם שמיכות בהצעה שהמדינה תוציא אותם מהרחובות ועד אז שימותו בקור.

אותה צביעות היא לא לעזור לנפגעי השואה, אם פוגשים אחד כזה ורוצים לעזור, ולהתגאות שמציעים פתרון יסודי. עד שיהיה הפתרון הלוחמים לצדק לא יעזרו בדברים קטנים ובינתיים שהזקנים נפגעי השואה ימותו.

אם המציע לא לעזור בשמיכות יספר שהוא הצליח לעזור יותר מהשמיכה לאותו הומלס רק אז הוא לא צבוע. לא בקשו אותו לתרום מה שהוא לא רוצה. הוא פתח במסע שכנוע שאחרים לא יתרמו עד שהבעיה תפתר סופית ובינתיים ההומלסים ימותו בקור. זילות המילה "נאצי" הגיעה פה יחד עם קהות חושים.

אין הרבה מה להגיד על אנשים שמציעים לא לעזור בינתיים לרעבים, לקופאים ולנפגעי שואה עד שיהיה להם פתרון יסןדי.

כשיעבור גווע ברעב מול אותו לוחם לשינוי העולם, הוא יסרב לתת לגווע פרוסת לחם ויתן לו למות, עם ההצהרה שהוא דורש שהעולם ישתנה והוא הלוחם לפתרון יסודי למען הרעבים.

מה לעשות מבחינה פוליטית כדי לעזור להומלסים לא שייך להצעה לתת להם שמיכות כדי שלא יקפאו וימותו עד שהעזרה תגיע. ההצעה של מקבי היתה לא לתת להם שמיכות.
צ'יטה​(שולט)
לפני 16 שנים • 18 בינו׳ 2008
צ'יטה​(שולט) • 18 בינו׳ 2008
חואן,
אתה יודע מה, אנחנו חלוקים לגבי מה עוזר להומלסים הללו.
אני איכשהו מאמין, בפשוט להיות. יש הומלסים שבוחרים להיות ככה. מי שמך לבחור עבורם משהו אחר, או לשפוט את הבחירות שלהם ?

צביעות ?
איזו צביעות ?
אני זוכר ימים בהם היית בביתי, ולא פעם אחת, כששקדנו יחד לעשות למען לעזור לסאביות נפגעות, לעזור לקהילה. היינו שם שנינו ביחד, שכם אל שכם, בנסיון אמיתי וכנה לעשות מעשה, שלצערי, ואני משוכנע שגם לצערך, לא יצא ממנו הרבה.

אני לגמרי לא טוען, שלתת להומלס שמיכה זה הדבר הנכון לעשותו. אבל אני לבטח טוען, שאסור להטיף שלא לתת לו שמיכה. כי השמיכה תעזור לו, ולו ברגע הזה, וזה חשוב לעזור לו ברגע הזה, מבלי להתיימר לפתור את בעיית ההומלסים הגלובלית.

יש ערך בלעזור נקודתית, ברגע הזה, לענות על צורך מיידי.

אשמח נורא, אם אשמע גם את קולך, מגנה את התיאוריה הדארוויניסטית המודרנית שנשמעה כאן, שמטיפה בעד המוות של אותו הומלס, או אחר. בשם השבחת הגזע, שזה עתה הצליח להנצל, בעור שיניו, מאימת המפלצת הדמונית של מכונת ההשמדה הידועה לשמצה.

אשמח גם לשמוע ממך, שאין להשתמש במילה נאצי, מפאת כבודם של הנספים.

מעבר לזה, וואללה, לא באמת מטריד אותי כל כך, מה תטען כאן, או שם.
לבטח נמצא עצמנו מתווכחים פה ושם בלהט, אבל וואללה, זה לא באותה רמה של חשיבות.
ג'וזי
לפני 16 שנים • 18 בינו׳ 2008
ג'וזי • 18 בינו׳ 2008
את המשפטים האלה לא הבנתי.
huan כתב/ה:

עדיף שתיתן את השמיכה והשקל למישהו שזה באמת יכול להביא לו תועלת כמו אותה משפחה מסכנה שאמצעי החימום היחיד שלה הוא מדורה או לפליט מדרפור שלא זקוק לשיקום ארוך ולשכנוע והבעיה שהוא מתמודד איתה היא לא אלכוהוליזם, שיברון נפשי או מחלת נפש ששמיכה לא תפתור אלה הקור.



החיים של ההומלס שווים פחות מחיי הפליט מדרפור או המשפחה במצוקה? אם הפליט מדרפור כבר לא בסכנת קפיאה והמשפחה במצוקה תחת קורת גג אבל זקוקה לכסף, אתה מציע לתת להומלס לקפוא מקור ולמות כי חייו שווים פחות והפליט מדרפור זקוק לשיקום קצר יותר?

אתה לומד עבודה סוציאלית? אתה תהיה העובד הסוציאלי, שיתן לחלק מהאנשים בישראל למות, כי לאחרים יהיה שיקום קצר יותר?
huan
לפני 16 שנים • 18 בינו׳ 2008
huan • 18 בינו׳ 2008
גוזי את רוצה תתני שמיכה להומלס ותרגישי טוב עם עצמך - כל עוד את יודעת שהשמיכה הזאת תתן לאותו הומלס עוד יום או חודש שלאחריו הוא יתפגר ממנת יתר, אלכוהוליזם, התקף פסיכוטי או כל דבר אחר בעוד שאותה שמיכה בדיוק היתה יכולה להעניק חיים שלמים לפליט מדרפור מפני שהבעיה שלו היא שקר לו ולא משהו הרבה יותר עמוק שהשמיכה לא תעזור לפתור - וכן חייו של פליט מדרפור שווים יותר בעיני מחודש בחייו של הומלס. זה החשבון שלי, חשבון שאת רשאית לקבל או לדחות - החשבון של עריית תל אביב הוא אחר, חורף בחייו של הומלס שווים פחות ממטרד לשכנים.
החשבון שעושים גם רופאים בבועם לקבוע מי יקבל איבר לתרומה האם הזקנה שימיה ספורים והסיכוי שהאיבר יקלט קטנים או הנערה שהמשמעות של אותו איבר הם שנים ארוכים של חיים בשיעור הצלחה גבוה.
בעולם של משאבים מוגבלים ומבחר עוד יותר מוגבל של אנשים המוכנים לתת אותם אחר - זה הוא החשבון הכואב שיש לעשות ושום פופוליזם לא ישנה את זה.

וכן ציטה אני תנגד לדארווניזם חברתי, אבל לא אתנגד לשימוש במילה נאצי - מילה זו מילה עד שבאים ועושים מימנה ביג דיל והופכים את השימוש בה לסמל כבודם של הנספים, סמל רדוד, פופוליסטי וחסר משמעות שכן יש הרבה דברים אחרים שמכבדים את זכר השואה הרבה יותר, אי שימוש במילה נאצי היא לא אחד מהם.
צ'יטה​(שולט)
לפני 16 שנים • 18 בינו׳ 2008
צ'יטה​(שולט) • 18 בינו׳ 2008
זהו חואן, שעבורי, ולא רק, המילה נאצי היא ביג דיל, לגמרי ממש.

זה לא רדוד, זה לא פופוליסטי, זה פשוט כואב לי ממש, {ולא רק לי}, כל כך, שאני מזדעזע מזה שאתה לא מזדעזע מהשימוש במילה הנוראית הזו, וממש עצוב לי שכך.

בחיאת חואן, היתה שואה, שואה רבתי, איך אתה מעז לא לקדש את אי השימוש במילה הנוראית הזו ?
שוטרת*
לפני 16 שנים • 18 בינו׳ 2008
שוטרת* • 18 בינו׳ 2008
איך?
כי זה טרנדי לשים זין.