לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

DREAMING LHASA

נוריתE
לפני 16 שנים • 17 במרץ 2008
נוריתE • 17 במרץ 2008
אין ספק שלטיבטים מגיעה עצמאות
אין ספק גם שחובה לנקוט צעדים משמעותיים באו''ם נגד סין
החרמת האוליפיאדה תבייש אותם קצת, תגרום להם קצת נזק כלכלי זניח
ות''ו לא.
אבל תחשבו על עוד דבר קטן..
כל הבתים והשכונות בביגי'ינג עצמה,שפונו ונהרסו כדי לשכן את הכפר האולימפי
ועוד מיתקנים.
בא מהשתיקה
לפני 16 שנים • 17 במרץ 2008

הצביעות של הפוליטיקאים של הספורט שבחרו בסין

בא מהשתיקה • 17 במרץ 2008
הפוליטיקאים שמחליטים על הספורט והאולימפיאדה הם מהצבועים ביותר שקיימים.
כשהם בחרו לקיים את האולימפיאדה בבייג'ין הם ידעו שישליכו מיליוני סינים מבתיהם כדי לבנות את הכפר האולימפי. כדי להראות הצגה יפה של הרוח הספורטיבית האנושית הם היו מוכנים להקריב יותר ממיליון סינים.

כשאני אראה את מופע הפתיחה של האולימפיאדה אדע שמופעים היפים מסתירים עינויים של אנשים והיא תזכיר לי את אולימפיאדת ברלין. הדלאי לאמה לא חשב רק על העם שלו כשקרא להחרים את האולימפיאדה.

פרופסורים מאוניברסיטאות בסין דורשים לשחרר מיליוני סינים שנכלאו במחנות עבודה ולהפסיק את הרדיפות הפוליטיות.

http://www.epochtimes.co.il/news/content/view/6760/86/

ארגון אמנסטי ושר החוץ הקנדי לשעבר הודיעו שהבתים של מיליון סינים הולאמו ובקשו לא להגיע לאולימפיאדה.
ידוענים כמו הנסיך צ'ארלס, סטיבן ספילברג, אומה תורמן ועוד מחרימים את האולימפיאדה.

http://news.msn.co.il/news/WorldNews/General/200802/2008022913416.htm

ישראל הקטנה לא יכולה להרשות לעצמה להרגיז את הענק הסיני, שתומך ברוב הזמן באלה שרוצים לחסלה, אבל לפחות אנחנו לא חייבים לערוך פסטיבל.
red-cell​(מזוכיסט)
לפני 16 שנים • 18 במרץ 2008
red-cell​(מזוכיסט) • 18 במרץ 2008
העולם הוא צבוע, אתם יכולים להתווכח לנצח ושום דבר לא יצא מזה, הסינים נוהגים כמו כל עם אחר ששולט באחרים, כמונו, כמו האנגלים בזמנם, הצרפתים, הגרמנים, האיטלקים, הספרדים, היפנים, הרוסים, ההולנדים, הפורטוגזים, האמריקאים. לכל מדינה היה את האינטרס שלה, בד"כ זה ניצול אוצרות טבע או שליטה במקומות אסטרטגים.
הטיבטים יעשו מן הסתם מה שכל עם נשלט בסופו של דבר עושה, מתמרד.

על שאלה אחת אני יכול לענות בבטחה:

"מעניין איך הייתה מתנהגת מדינה של 1.2 מיליארד ישראלים?"


אללה יוסטור icon_eek.gif
SPENKY{שייכת}
לפני 16 שנים • 19 במרץ 2008

הודעות שקיבלתי בעקבות הפוסט בפורום

SPENKY{שייכת} • 19 במרץ 2008
זה איש אחד שלח לי - לא הצלחתי לבקש את רשותו כי הניק התפוגג- מחשיד....

כמה שאת תמימה בענין טיבט
תאריך 13:40 17/03/08
1. שלטונו של הדלאי למה בטיבט לא היה שלטון דמוקרטי אלא משטר זוועה פיאודלי.
2. אכן יש בשנים האחרונות פיתוח עצום בטיבט וממשלת סין משקיעה את רוב ההשקעות שלה בטיבט התנגדותם שך הנזירים הטיבטים לפיתוח ולגלובליזציה היא היא שעומדת מול עינהם ולא הדיכוי הסיני שבשנים האחרונות כמעט ולא קיים.
3. יש להתפלא עליך על הצדקנות הזאת שלך - כישראלית את בוודאי יודעת שישראל מפעילה שלטון כיבוש, גזל, נישול ורצח של העם הפלשתיני , שאין לו תקדים במחצית השניה של המאה ה- 20 . שאין אפילו כל בסיס להשוותו לדיכוי הסיני בטיבט.
4. הדלאי למה מדבר על העברת אובלוסיה סינית לתחומי טיבט שבעיניו היא טיבט ששטחה למעלה משליש של סין כולה.!! כולל אזורי סצואן. מעולם אזורים אלו לא היו טיבטים באופים וסינים ישבו בהם מאז ומעולם.
5. הרייני מציע לך לקרוא היטב את ד"ר אורי פינס, מרצה ללימודים סיניים שפרסם אתמול מאמר בעיתון "הארץ" על הענין הזה. ולא לקבל כמובן מאליו תעמולה אנטי-סינית.
6. המסע הטיבטי נגד סין משתלב בתקופה האחרונה במאמץ כללי להשמיץ את סין ערב המשחקים האוליפיים בבייג'ין כך גם תעמות הזוועה של הפאלון גונג הממומנים על ידי ממשלת טייואן ויסודות ימניים שמרנים בארה"ב. אנחנו בעלי הבנה בפוליטיקה עולמית למדנו לבור את המוץ מתוך התבן. המצב בסין איננו אידיאלי. רחוק מכך. במיוחד בתחום זכויות האזרח. אבל מכאן ועד השמצות נטולות בסיס המרחק רב מאוד.

לאחר שעניתי לו כראות עיניי הוא שלח לי את זה

תגובה ל:אני?
תאריך 13:09 18/03/08
כפי שכתבתי לך את נפלת שבי בתעמולה האנטי-סינית הרווחת ומתחזקת ערב משחקי האולימפיאדה בבייג'ין . העובדות ההיסטוריות הן אחרות בתכלית. אני הייתי שם. פרופ' פינס היה שם ומכיר את הענין. והאקדמיה הרצינית בעולם שאיננה שבויה בתעמולה של הפאלון גונג וטאייואן יודעת את העובדות לאשורן ואלו הן :
1. הפיתוח העובר על טיבט והוא המעורר דאגה אצל הנזירים הטיבטים והשמרנות הטיבטית איננו יודי לטיבט - הוא חלק מפיתוח מואץ שעובר על סין כולה. שעור הצמיחה של הכלכלה הסינית וזו ההודית הוא כיום הגבוהה בעולם והוא גורם לעלית מיחירי הנפט והסחורות בעולם כולו. פיתוח זה איננו בא על "חשבון הטיבטים" ולא "לטובת הסינים" - הוא חלק מפיתוח כולל שבו בסין כולה יסודות אגרריים נדחים מפני תהליך מודרניזציה ועיור העובר על סין כולה.
2. סין איננה דמוקרטיה. יש בה בעיה קשה של זכויות אזרח. ולכן לא אזרחי סין נשאלים על מגמות הפיצוח וקצבו כפי שגם הטיבטים לא נשאלים על כך. אבל זה לא ענין של דיכוי.
3. אם יש הבדל בין הכיבוש הישראלי בפלשתין לבין זה הסיני בטיבט - הרי שכולו לרעת ישראל - טיבט נהנית כיום מאוטונומיה רחבה מאוד. שעור ההשקעות הכלכליות של הממשלה הסין הולך ברובו לאזורים טיבטיים. בעוד שישראל מדכאת לא רק את הפלשתינים בשטחים הכבושים אלא את הפלשתינים אזרחי ישראל גופא. הדיכוי הכלכלי של אלו גדול פי כמה.
4. אין טבח של טיבטים על ידי הצבא הסיני - לא היה ולא נברא. אלא גוזמאות ומעשי שקר. כאמור מצב זכויות האזרח בסין הוא קשה ולא צריכים להוסיף על זה מעשי הבל ורעות רוח מדומיינים בתכלית.
5. סין לא מונעת בשום צורה שהיא כיום חופש דת בטיבט. המשטר הקומוניסטי לפני שני עשורים מנע חופש דת בסין כולה - כיום אין דבר כזה. זה רק תעמולה.
6. אין גזל אדמות, רצח פעילים פוליטיים טיבטים, הקמת התנחלויות, גזל משאבי טבע של טיבט לטובת סין - כל זה קיים בכיבוש הישראלי הארור בפלשתין.
7. אין טירור פלשתיני - יש מאבק לשחרור לאומי פלשתיני. אם יש מאבק כזה בטיבט הרי שהוא מקיף חלק קטן פי כמה באוכלוסיה הטיבטי לעומת אופיו הכלל-לאומי של הפלשתינים הנאבקים כולם נגד הכיבוש הישראלי. " יום ההתקוממות הטיבט" הוא יום מפוברק של יסודות טייואניים שמזינים מאבק לא קיים ולא במקרה יש כאן ניצול של ימי האולימפיאדה המתקרבים כדי להביך את הסינים.

8. ולכן לפני שאת כותבת כל טיבט וסין - טלי קורה מבין עיניך הסומות - להיות חלק ממנגנון הכיבוש והדיכוי הישראלי ולכתוב על צרתם , הפחותה פי כמה של אחרים, היא טיפשות אם לא חוצפה של ממש.


*אז טוב להביא את כל הצדדים - דעתכם?
נוריתE
לפני 16 שנים • 19 במרץ 2008
נוריתE • 19 במרץ 2008
הה? מה זה?

אוקי
מי שרוצה אישית לעשות משהו קטן סימלי, כמוני
פשוט לא יראה את המישחקים זה הכל .
זה מה יש.
מקבי​(מתחלף)
לפני 16 שנים • 19 במרץ 2008
מקבי​(מתחלף) • 19 במרץ 2008
ציטוט: אז טוב להביא את כל הצדדים - דעתכם?

את זאת כבר אמרתי עוד קודם.

דעתי היא שעיקר הסיבה שאנשים אשר אינם טיבטים אשר עוסקים בנושא זה (במגמה פרו-טיבטית ואנטי-סינית, כמובן) היא גרטיפיקציה אישית, כלומר - ניפוח האגו ומתן תחושת קדושה. דומה הדבר לאדם אשר מתנדב או תורם לצדקה, ועושה זאת בעיקר בכדי לגרום לעצמו להרגיש טוב יותר.

אני חושב שלעזור זהו ערך בפני עצמו, ולא כל-כך מעניין אותי אם האדם שעוזר עושה את זה כמחווה בלתי-עצמית, או בתור משהו שמפתח אצלו רגשות עליונות. העיקר שעוזרים.

אולם, בנושאים בינלאומיים, ובייחוד כשיש מספיק טיבטים שיכולים לעזור לעצמם, נראה לי הדבר תמוה למדי. בייחוד תמוה הדבר, כשמעורבת בו בורות קשה מנשוא, כמו אי-הכרה בסיסית של אופייה של טיבט לפני הפלישה הסינית, כיצד עזר הכיבוש הסיני לטיבטי הממוצע, למעמדה של טיבט בכלל ועוד.. ושוב, אין פה הכוונה לתמוף בסינים. הם כלל לא מעניינים אותי.

אז תגידו שבא לכם 'לעזור', שקוסם לכם רעיון המלחמה בענק הסיני, משל היו הסינים גוליית וכל שאר העולם דוד. רק בבקשה - בלי ססמאות דביליות ובלי חצאי-אמיתות.
SPENKY{שייכת}
לפני 16 שנים • 19 במרץ 2008
SPENKY{שייכת} • 19 במרץ 2008
מקבי- רק שאלה - איפה החמלה?
איפה האחריות האוניברסלית? אנחנו חיים בעולם הזה
כבר אמרתי שהדלאי לאמה עצמו אמר שהמצב בטיבט לא היה אידאלי לפני הכיבוש
היה שם פאודליזם , היתה שחיתות בממשל
הסיבה שהטיבטים לא התנגדו בהתחלה לפלישה היתה - שמזרח טיבט היתה פרו קומוניסטית וגם הטיבטים מטבעם שוחרי שלום (תגיד שאני תמימה עכשיו?)
הבחור שהבאתי את דבריו עסק בהכחשת שואה רצינית- יש עדויות של מערביים, יש עדויות של טיבטים גולים יש עדויות של פקידים סיניים - על הטבח והניצול שעברו הטיבטים תחת השלטון הסיני.
המחתרת הטיבטית לא ממש קיימת למעשה, כי הדאלאי לאמה מאמין (כמו מהטמה גנדי בזמנו) במאבק לא אלים , זה לא ממש הולך להם בטח לא כמו של"מאבק הלאומי לשחרור פלסטיני " (כמו שקרא לזה האיש שאת דבריו הבאתי) , אולי כי לא נשפך שם מספיק דם. כמה עצוב.
ומקבי- אתה מדבר על חצאי אמיתות אחרי שאמרת שהדלאי לאמה רוצה לשוב לטיבט כדי שלו , לבניו ולבני בניו יהיה השלטון? הדלאי לאמה נזיר . הייתי מציעה שתקרא את " חירות בגלות" תאמין לו או לא, אבל תמצא אשיות דגולה
מקבי​(מתחלף)
לפני 16 שנים • 19 במרץ 2008
מקבי​(מתחלף) • 19 במרץ 2008
ציטוט: מקבי- רק שאלה - איפה החמלה?

חמלה כלפי מי? כלפי איש מדושן ומגולח? לא היום, תודה. אני באמת לא חושב שלטיבטים יותר רע היום, משהיה להם לפני הכיבוש על-ידי סין. למה אין שום התעוררות בטיבט? משהו עממי, אמיתי? למה זה נשאר רק בשוליים, רק כלפי חוץ בעיקר?

ציטוט: ומקבי- אתה מדבר על חצאי אמיתות אחרי שאמרת שהדלאי לאמה רוצה לשוב לטיבט כדי שלו , לבניו ולבני בניו יהיה השלטון? הדלאי לאמה נזיר . הייתי מציעה שתקרא את " חירות בגלות" תאמין לו או לא, אבל תמצא אשיות דגולה

נזיר. ב---סדר. נזיר שתהיה לו שליטה אולטימטיבית על מדינה שלמה. ויודעת מה, נניח אפילו שהוא באמת ובתמים מאמין בכל מה שאמרת... אז מה? מ'כפת לי? חסרות צרות בעולם? רבאק, טיבט זה פאקינג חור עם איזה 2.5 מיליון איש. זהו. באמת. ואין שם שום 'שואה' (אחלה זילות של המילה, דרך-אגב), שום רצח-עם, ולמיטב הבנתי, הרבה פחות דיכוי מאשר בתוך סין עצמה (שם אנשים נכלאים ונשפטים למוות, אין חופש ביטוי...).

איפה הזעקה כנגד סבלם של עמים אחרים? למה כבר 40 פאקינג שנה אנחנו שומעים רק על הטיבטים? בגלל שיש להם יחסי-ציבור מעולים. הדלאי-למה הנוכחי הוא דמות כריזמטית, סין היא מדינה בלתי-פופולרית (בלשון המעטה), והכל מסתדר מעולה. כל יפי-הנפש בעולם מיישרים קו עם המדיניות הטיבטית. אני מצטער - אבל כשאני רואה כזאת קונפורמיה בנושא מסויים, אני מתחיל לחשוד.

בקיצור, יש לנו מצב של מדינה אדירה שהשתלטה על מחוז זניח לחלוטין, שלא הראה התנגדות ועדיין לא ממש עושה רעשים בסגנון, אבל עולם שלם שזועק עד לב השמיים. וזאת בזמן שרציחות-עם מתרחשות מדי יום ביומו באפריקה, באסיה ובכלל, לא חסר חרא להתעסק איתו.

מצטער, אין לי שום דבר נגד הטיבטים, אני בעד שסין תתחפף משם, אבל ממש לא בא לי להתחיל להטיף לכל מיני דברים ולהצטרף לשורות של לוחמים ווירטואליים למען מטרה ווירטואלית לא פחות.
SPENKY{שייכת}
לפני 16 שנים • 30 במרץ 2008

גו מרקל!

SPENKY{שייכת} • 30 במרץ 2008
אז המחאות ממשיכות- בהפגנות בדרכו של הלפיד האולימפי , בקריאות להחרמת הטקס, בקריאות להחרמת האולימפיאדה.
הקנצלרית מרקל הודיעה שתעדר מהטקס, סרקוזי מתלבט והיום שמעתי את יוסי שריד (הרחוק שנות אור מהעמדות הפוליטיות שלי אך מוערך ביותר) בדברים בעד החרמת האולימפיאדה . "האולימפיאדה של הג'נוסייד" הוא קרא לזה, והציע להעביר את האולימפיאדה הבאה לסודן ואת זו שאחריה לאיראן (אלוהים , אני מסכימה עם יוסי שריד? icon_eek.gif )
מצד שני לקחו הסינים כמה דיפלומטים ארופאים להראות להם שהכל בסדר בלהאסה- ההם השתכנעו...
התעמולה הסינית ממשיכה לזרות חול בעיני הבריות.
מלך הארץ​(לא בעסק)
לפני 16 שנים • 31 במרץ 2008
מלך הארץ​(לא בעסק) • 31 במרץ 2008
אפשר להבין את אי הנחת של מי שאמור לשבת ביציע הכבוד ולהנות מטקס הפתיחה בזמן שרשתות החדשות מסקרות הפגנות של מי שרואים עצמם "מקופחים".

אבל, עם כל הסימפטיה לטיבטים ובתקווה שיקבלו אוטונומיה מסויימת, אם העניין הטיבטי ישמש קנה מידה "להחרמה" או "נידוי" של מדינות, אז לא רק שנצטרך להחרים את עצמנו, אלא גם רבות מידידותינו במערב (שלא לדבר על ערב).
המצב של הרבה מיעוטים אחרים בעולם גרוע מזה של הטיבטים ובכלל זה כורדים בטורקיה, מיעוטים בפדרציה הרוסית, אינדיאנים במקסיקו ומדינות אחרות באמריקה הלאטינית, מיעוטים בהודו, אבוריג'ינים באוסטרליה, ונקווה ששום מיעוט אינדיאני לא ירצה מדינה משלו בארה"ב.

אז הקטע עם טיבט זה לדעתי שילוב של צביעות ובורות, ואולי גם קצת קנאה בסין וחשש מהתעצמותה.

אז למי שבכל זאת יבחר להחרים את טקס הפתיחה, להלן דוגמית (בסגנון צפון קוראני אמנם אבל יכול להזכיר במקצת):


http://www.youtube.com/watch?v=i-31Y59Ow3U