צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

נטיה מינית

לא קשורה
לפני 16 שנים • 20 במרץ 2008

עניין של הגדרה

לא קשורה • 20 במרץ 2008
פרלין כתב/ה:
אתם חושבים שבדסמיות היא באמת נטיה מינית?
כמו הומוסקסואליות?


כמו שזאלופון אמר, זה תלוי איך מגדירים את המילה נטייה.
אם זו העדפה מינית, כלומר אקט של בחירה כלשהי
או משהו שיש בו פחות בחירה כגון, זהות מינית או משיכה מינית.


בשורה תחתונה, מבחינתי עניין ההגדרה עובד הפוך; מה קורה כשהמרכיב הזה נעדר ממערכת היחסים?
האם מי שמגדיר את את עצמו הומוסקסואל, יוכל לנהל מערכת יחסים שכוללת מין והוא נהנה בה, ללא בן אותו המגדר?
האם מי שמגדיר את עצמו סאדו-מזוכיסט, יוכל לנהל מערכת יחסים ללא מרכיבים כאלו ולהנות בה?

עבור מי שבלי המרכיב הסאדו-מזוכיסטי, העניין לא עובד, זו כמו נטייה מינית אצל הומוסקסואל,
אצל מי שבלי המרכיב הסאדו-מזויכסטי, עדיין יכולה להתקיים מערכת יחסים מספקת ומהנה, זה לא.

(והשטן הקטן על כתף ימין שלי לוחש, שאין דבר כזה מערכת יחסים נטולת מרכיב שליטה/סאדו-מזוכיזם, השאלה היא רק, האם זה תחליף הולם).
Queeny​(מתחלפת){being}
לפני 16 שנים • 20 במרץ 2008
Queeny​(מתחלפת){being} • 20 במרץ 2008
פרלין כתב/ה:
אני דווקא חשבתי על השורשים שלו. כלומר, יש את הטענה שהומוסקסואליות היא גנטית, אינהרנטית לאדם. לא משהו שאפשר "להפתר" ממנו. אחת הטענות שמרגיזות, ובצדק, הומוסקסואלים, היא הטענה שאפשר "לרפא" את הנטיה הזו.

ובדסמ? תורשתי? מחויב ביולוגית?


בדסמ בעיני נטיה מינית במובן שברגע שמימשת אותו, אין דרך חזרה. אם זה את, אם זה מה שמתאים לך, ברגע שהגשמת את הפנטזיה הזו, לחזור למין שהיה לך קודם זה ויתור.

ולמה זה ככה אצל אנשים מסוימים, ואצל אחרים לא?
אני אתרגם את הציטוט של סאד, שאני אוהבת (ואפילו מופיע אצלי בפרופיל!), תרגום חופשי ביותר:
"יש אנשים שנדמה שנפשם קשוחה, כיוון שהם מרגישים דברים חזק יותר ממה שאחרים מרגישים, ולעיתים הם עושים דברים אקסטרימיים. מה שעשוי להראות כחוסר-אכפתיות או אף אכזריות הוא למעשה דרך להרגיש דברים בעוצמה רבה יותר מאחרים, דרך הידועה להם בלבד."

Certain souls seem hard because they are capable of strong feeling,
and they sometimes go to rather extreme lengths;
their apparent unconcern and cruelty are but ways, known only to themselves,
of feeling more strongly than others.

ולמה האנשים האלה / אני / את ככה? לא יודעת.

אולי חשוב יותר לשאול, למה זה משנה לך.

Nutella la
לפני 16 שנים • 20 במרץ 2008

למה זה בעצם משנה לנו ?

Nutella la • 20 במרץ 2008
הציטוט של סאד נהדר.
לי זה גורם לשאול האם אין משהו לא מאוזן באדם שלא מסוגל לחוות מין ברבדים השונים ורק בדרך אחת שהיא "קיצונית" יותר מהאחרות ?
בנוגע לויתור, אני לא בטוחה שאדם שחווה בדס"מ פעם אחת מוותר במידה וחוזר לחוות מין "רגיל".
אלא להיפך, מוותר על איזושהי סקאלת תחושות וחוויות שלמה במידה ורק נשאר בבדס"מ.
.
בעיני הבדס"מ הוא אולי סוג של "נגעת-נפגעת" בכך שהוא דווקא גורם לך לוותר על כל השאר ויש כל כך הרבה שאר.
השאר הוא לא רק "סקס ונילי משעמם" כמו שמרבים לצייר זאת, יש טווח גדול בין הבדס"מ לונילי הרך ונוגה.


Queeny כתב/ה:
פרלין כתב/ה:
אני דווקא חשבתי על השורשים שלו. כלומר, יש את הטענה שהומוסקסואליות היא גנטית, אינהרנטית לאדם. לא משהו שאפשר "להפתר" ממנו. אחת הטענות שמרגיזות, ובצדק, הומוסקסואלים, היא הטענה שאפשר "לרפא" את הנטיה הזו.

ובדסמ? תורשתי? מחויב ביולוגית?


בדסמ בעיני נטיה מינית במובן שברגע שמימשת אותו, אין דרך חזרה. אם זה את, אם זה מה שמתאים לך, ברגע שהגשמת את הפנטזיה הזו, לחזור למין שהיה לך קודם זה ויתור.

ולמה זה ככה אצל אנשים מסוימים, ואצל אחרים לא?
אני אתרגם את הציטוט של סאד, שאני אוהבת (ואפילו מופיע אצלי בפרופיל!), תרגום חופשי ביותר:
"יש אנשים שנדמה שנפשם קשוחה, כיוון שהם מרגישים דברים חזק יותר ממה שאחרים מרגישים, ולעיתים הם עושים דברים אקסטרימיים. מה שעשוי להראות כחוסר-אכפתיות או אף אכזריות הוא למעשה דרך להרגיש דברים בעוצמה רבה יותר מאחרים, דרך הידועה להם בלבד."

Certain souls seem hard because they are capable of strong feeling,
and they sometimes go to rather extreme lengths;
their apparent unconcern and cruelty are but ways, known only to themselves,
of feeling more strongly than others.

ולמה האנשים האלה / אני / את ככה? לא יודעת.

אולי חשוב יותר לשאול, למה זה משנה לך.

huan
לפני 16 שנים • 20 במרץ 2008
huan • 20 במרץ 2008
הבעיה של אנשים בקהילה שלנו, בדיוק כמו הבעיה בקהילה ההומולסבית וקהילות רבות אחרות, היא לעבור מראיה דיכוטומית וחד מימדית של העולם לראיה סקאלרית ורב מימדית בה הגדרה למעשה איננה קיימת (מעבר לשימוש שלה בשעת שיחה וזאת במטרה לפשט את הדברים ולהעביר מסר מורכב במילה או שניים) והאדם מורכב ממספר גדול של משתנים הנעים על סקאלות שונות (המקימות בינהם יחסי גומלין כאלה ואחרות).

לדעתי אין דבר כזה "נטיה בדסמית" במובן של יש בדסמי, יש וניל ויש אנשים הנמצאים בהכחשה לכאן או לכאן. בדיוק כמו שאין דבר כזה "נטיה הומולסבית" במובן של או שאתה מזיין גברים או שאתה מזיין נשים ועם אתה מזיין את שניהם אז אתה בהכחשה.
יש דבר כזה נטייה להימשך לפרמטרים מסויימים המוגדרים כנשיים, גבריים או בדסמים - לפעמים בצורה שרירותית פחות (כמו במקרה של הומואים ולסביות) ולפעמים בצורה שרירותית יותר (כמו בבדסמ) - עם זאת הפרמטרים האלו עדיין נעים על סקאלות, ולא סתם על סקאלות אלה על סקאלות שונות ולפעמים גם עם אפשרות לשנות את מקומם על הסקאלה.
ולכן קיומם של אנשים שאוהבים לקבל בתחת ודקה אחרי זה להצליף בבחורה שלהם בשוט - איננה מפתיע אותי , קיומם של אנשים שבמשך שנים היו עבדים נרצעים ו"גילו" את הצד השני,ביסקסואלים, אוהבי קוקסנליות וכך גם לא קיומם של גברים הנמשכים לנשים אנדרוגיניות ושאר תופעות "הזנב הארוך" המהווים חלק גדול ולא מבוטל מספקטרום המיניות האנושית.
המבט המוזר שאנו שולחים כלפי אנשים אילו נובעת ככל הנראה בדיוק מאותה ראיה צרה אותה תארתי בהתחלה, ראיה שאנו בכל כוחנו מנסים לגבות על ידי גנטיקה (שאולי נכונה לגבי הומואים ולסביות), גם במקומות שאליהם היא כלל לא שייכת. אדם נולד שולט או נשלט (מושגים שכלעצמם הם מאוד מעורפלים) היא אגדה יפה שאנו אוהבים לספר, אמונה שחלקים נרחבים בקהילה נאחזים בה גם כשהמציאות האמפירית תופחת על פניהם והם שולפים את קלף הונילי-קינקי ושאר"הסברים" (מישהו אמר דיסוננס קוגנטיבי?).

בתגובות פה ניתן להבחין בסנוביזם המאפיין תת תרבויות כו רבות "ברגע שהגשמת את הפנטזיה הזו, לחזור למין שהיה לך קודם זה ויתור" אני אישית לא רואה בזה שום ויתור - סקס רגיל לא נחות מבדסמ, רק האדם העוסק בו יכול להיות "נחות" ולא במובן שהוא מזדיין מסיונרית, שזה כל מה שהוא מכיר. במידה והוא עושה זאת מבחירה מודעת שלו אינני רואה בכך שום ויתור.

לסיכום, אין דבר כזה נטיה בדסמית מהסיבה הפשוטה שעצמם הבדסמ הוא מושג מאוד גמיש ומורכב מפרמטרים וסקאלות שלא בהכרך יש בינהם קשר - יש דבר כזה נטיה לקצה מסויים של סקאלה או פרמטר מסויים שאנשים כאלה או אחרים מכללים בתוך המושג המעורפל "בדסמ" וכמו שמוכיחה לנו המציאות - הנטיה לפרמטרים והמיקומים על הסקאלות יכולים להשתנות ולו רק בסדר העדיפויות של האינדבידואל.
Nutella la
לפני 16 שנים • 20 במרץ 2008

כמו תמיד - תענוג

Nutella la • 20 במרץ 2008
נהדר לגלות שסקאלות זה כל הסיפור.

huan כתב/ה:
הבעיה של אנשים בקהילה שלנו, בדיוק כמו הבעיה בקהילה ההומולסבית וקהילות רבות אחרות, היא לעבור מראיה דיכוטומית וחד מימדית של העולם לראיה סקאלרית ורב מימדית בה הגדרה למעשה איננה קיימת (מעבר לשימוש שלה בשעת שיחה וזאת במטרה לפשט את הדברים ולהעביר מסר מורכב במילה או שניים) והאדם מורכב ממספר גדול של משתנים הנעים על סקאלות שונות (המקימות בינהם יחסי גומלין כאלה ואחרות).

לדעתי אין דבר כזה "נטיה בדסמית" במובן של יש בדסמי, יש וניל ויש אנשים הנמצאים בהכחשה לכאן או לכאן. בדיוק כמו שאין דבר כזה "נטיה הומולסבית" במובן של או שאתה מזיין גברים או שאתה מזיין נשים ועם אתה מזיין את שניהם אז אתה בהכחשה.
יש דבר כזה נטייה להימשך לפרמטרים מסויימים המוגדרים כנשיים, גבריים או בדסמים - לפעמים בצורה שרירותית פחות (כמו במקרה של הומואים ולסביות) ולפעמים בצורה שרירותית יותר (כמו בבדסמ) - עם זאת הפרמטרים האלו עדיין נעים על סקאלות, ולא סתם על סקאלות אלה על סקאלות שונות ולפעמים גם עם אפשרות לשנות את מקומם על הסקאלה.
ולכן קיומם של אנשים שאוהבים לקבל בתחת ודקה אחרי זה להצליף בבחורה שלהם בשוט - איננה מפתיע אותי , קיומם של אנשים שבמשך שנים היו עבדים נרצעים ו"גילו" את הצד השני,ביסקסואלים, אוהבי קוקסנליות וכך גם לא קיומם של גברים הנמשכים לנשים אנדרוגיניות ושאר תופעות "הזנב הארוך" המהווים חלק גדול ולא מבוטל מספקטרום המיניות האנושית.
המבט המוזר שאנו שולחים כלפי אנשים אילו נובעת ככל הנראה בדיוק מאותה ראיה צרה אותה תארתי בהתחלה, ראיה שאנו בכל כוחנו מנסים לגבות על ידי גנטיקה (שאולי נכונה לגבי הומואים ולסביות), גם במקומות שאליהם היא כלל לא שייכת. אדם נולד שולט או נשלט (מושגים שכלעצמם הם מאוד מעורפלים) היא אגדה יפה שאנו אוהבים לספר, אמונה שחלקים נרחבים בקהילה נאחזים בה גם כשהמציאות האמפירית תופחת על פניהם והם שולפים את קלף הונילי-קינקי ושאר"הסברים" (מישהו אמר דיסוננס קוגנטיבי?).

בתגובות פה ניתן להבחין בסנוביזם המאפיין תת תרבויות כו רבות "ברגע שהגשמת את הפנטזיה הזו, לחזור למין שהיה לך קודם זה ויתור" אני אישית לא רואה בזה שום ויתור - סקס רגיל לא נחות מבדסמ, רק האדם העוסק בו יכול להיות "נחות" ולא במובן שהוא מזדיין מסיונרית, שזה כל מה שהוא מכיר. במידה והוא עושה זאת מבחירה מודעת שלו אינני רואה בכך שום ויתור.

לסיכום, אין דבר כזה נטיה בדסמית מהסיבה הפשוטה שעצמם הבדסמ הוא מושג מאוד גמיש ומורכב מפרמטרים וסקאלות שלא בהכרך יש בינהם קשר - יש דבר כזה נטיה לקצה מסויים של סקאלה או פרמטר מסויים שאנשים כאלה או אחרים מכללים בתוך המושג המעורפל "בדסמ" וכמו שמוכיחה לנו המציאות - הנטיה לפרמטרים והמיקומים על הסקאלות יכולים להשתנות ולו רק בסדר העדיפויות של האינדבידואל.
Tobias​(אחר)
לפני 16 שנים • 21 במרץ 2008
Tobias​(אחר) • 21 במרץ 2008
אם את רוצה לבדוק אם יש לך נטיה כלשהי.....נסי קודם כל להתיישר

אם הצלחת...סימן שבאמת הייתה לך נטיה.



(סליחה סליחה....תגובה רצינית תבוא בהמשך...5 לפנות בוקר והרגע סיימתי לכתוב תגובה בשרשור אחר גם לחואן וגם ללא קשורה ואלוהים עדי שזה לא דבר פשוט לעשות)
Black Lotus​(מתחלפת){זאלופון}
לפני 16 שנים • 21 במרץ 2008

Re: את צודקת

פרלין כתב/ה:

כמה חבל! אבל אני לא בטוחה שאני מסכימה איתך. אני חושבת שהנטיה עוברת הרבה, מתמתנת, הופכת להיות שקולה יותר ואולי אפילו נעלמת.

ואיך מודדים בכלל נטיה מינית? מחליטים שהיא כזו או אחרת? רק לפי הפנטזיות?

ים שאלות יש לי! ים!



לדעתי מדובר בנטיה בעלת בסיס ביולוגי ואולי אפילו גנטי (לא חסרים כאן אנשים שגילו בני משפחה אחרים בקהילה) והנטייה לבדס"מ הוא לא "טעם נרכש". מי שהמחשבה על ספנקינג, כפייה, חינוך, שליטה וכו' לא עושים לו את זה בינו לבין עצמו (בלי קשר לצדקנות ופוריטניות), לא יגיע לבדס"מ גם אם יחשף אליו על בסיס יומי, כשהיוצאים מן הכלל הם אלו שרואים במקום הזה הזדמנות לתפוס זיון בקלות יחסית למרות שכל השאר לא ממש מדבר אליהם.

כמו הרבה דברים אחרים בחיים, כשמימוש הנטייה זמין ונגיש, הוא יוצר פחות שאיפה לממש אותו ומכאן שמגיע השלב שבו הנטייה עוברת את ההתמתנות עליה דיברת. אני לא חושבת שהיא נעלמת - אנשים יכולים להדחיק את הצורך שלהם בה לזמן די ארוך, להסתפק בלקרוא או לראות, אבל בשלב מסוים יתעורר בהם שוב הצורך הבדס"מי. זו הסיבה שהמון אנשים חוזרים לכאן אחרי שהודיעו על פרישה, וזו הסיבה שעבור בדס"מיים יחסים עם ונילים שהם לא קינקיים הם יחסים מגבילים.

כדי לדבר על קיום הנטייה צריך להגדיר בעצם מה נחשב לבדס"מי ועל כך הדעות מאד חלוקות. הגדרה כזו תאפשר מדידת קיום של הנטייה על פי בדיקת התאמה לפרמטרים המגדירים ומדידת עוצמה על פי תדירויות שבהן האדם חושב / עושה ועל פי כמות הפרמטרים אליהם הוא מתחבר.


Nutella La כתב/ה:

בנוגע לויתור, אני לא בטוחה שאדם שחווה בדס"מ פעם אחת מוותר במידה וחוזר לחוות מין "רגיל".
אלא להיפך, מוותר על איזושהי סקאלת תחושות וחוויות שלמה במידה ורק נשאר בבדס"מ.
בעיני הבדס"מ הוא אולי סוג של "נגעת-נפגעת" בכך שהוא דווקא גורם לך לוותר על כל השאר ויש כל כך הרבה שאר.
השאר הוא לא רק "סקס ונילי משעמם" כמו שמרבים לצייר זאת, יש טווח גדול בין הבדס"מ לונילי הרך ונוגה.



יש גם בדס"מיים שיכולים להנות ממין "רגיל" ונילי וקיטשי. זה קורה בעיקר אצל זוגות שמקיימים עם אותו בן זוג מערכת יחסים ונילית בנוסף לזו הבדס"מית, מכיוון שהם לא נמצאים בתפקידי השולט-נשלט כל הזמן אלא משמשים גם בתפקיד בן הזוג האוהב והמתחשב.
Tobias​(אחר)
לפני 16 שנים • 21 במרץ 2008
Tobias​(אחר) • 21 במרץ 2008
אני חושב

שבדסמ הוא תחום רחב מדי בשביל לקבוע באמת אם זו נטיה או לא.
אנחנו רגילים לקחת את הכל תחת אותה חבילה של בדסמ...אבל זו עדיין חבילה,
והיא מכילה בתוכה כמה וכמה אלמנטים שונים.

אני חושב לדוגמא שיש הבדל בין דומיניישן...בין הרצון להכניע או להכנע...לבין האהבה לכאב למשל...כנל לגבי קשירות...שלא נדבר על פטיש שגם צריך להכלל בתוך החבילה הזו.


גם המילה נטיה....פרסמתי אומנם בדיחה בנושא מוקדם יותר בשירשור..אבל יש בה מן האמת לדעתי.
נטיה, האם אני סוטה מהישר, ובעקבות כך נוטה ?
ואם אתיישר..האם אנטה שוב?


אני חושב שלפני שנוכל לקבוע האם דבר כלשהו הוא נטיה
עלינו ליצור ערך ברור ומקובל על כל הדעות לגבי מהו הישר.


אני חושב אגב שהדרך לבדוק שאלות כאלו היא דרך "ניתוח סוקרטי" (אני חושב שכך קוראים לתהליך)

לצערי אני לא מיודע מספיק באיך הניתוח הסוקרטי מתנהל בשביל ליצור אקסיומה בנושא.

יש לי תחושה אבל שאולי חואן יודע.
אני צודק?
huan
לפני 16 שנים • 21 במרץ 2008
huan • 21 במרץ 2008
למען האמת אני לא מכיר את המינוח אבל באופן אינטואיטיבי אני חושב שהדרך שבה ניתן להגיע מסקנה כלשהי בנושא זה או אחר היא על ידי הגדרת כל סעיף וסעיף (מה זה בדיוק נטיה, מה זה בדיוק בדסמ, כיצד הנטיה באה לביטוי, כיצד היא מודחקת ואיך ניתן לזהות זאת וכו) ואז לעשות לכל ההגדרות עיבוד לוגי ולהפריך או לאשש את הטענה המקורית שבדסמ זו נטיה מינית.

מה שבטוח בבדסמ אין בכלל ראיות ניסבתיות ובטח שלא ראיות חד ישירות שיכולות להוביל להשערה שמדובר במשהו גנטי או ביולוגי - כאן נעוץ ההבדל בין בדסמ להומוסקסואליות, שגביה למרות ששוב אין ראיות ישירות לכך שמדובר במשהו גנטי, יש הרבה ראיות נסיבתיות הנבדלות בטיבם מ"לא חסרים כאן אנשים שגילו בני משפחה אחרים בקהילה" משפט שהוא יותר בגדר תשומת לב סלקטיבית מאשר נתון אמפירי כלשהן.

ושוב הכל עניין של הגדרות, מילים "סתומות" כמו "יחסים מגבילים","בדסמ","ונילים קינקיים" וכו לא מקדמים את הדיון - זו פשוט חזרה על מנטרות ואמונות הקיימות בקהילה, מנטרות ואמונות המתעלמות מהמציאות שלא מתאימה להם והתומכים בהם ממהרים לשלול אותה על ידי הוצאתם מהתחום בו הם עוסקים - היגיון מעגלי טהור - או שאתה בדסמי או שאתה לא. ועם אתה בדסמי שעזב את הבדסמ אז לא היית כזה מההתחלה ועם אתה בדסמי שכלל לא עוסק בבדסמ אז אתה נמצא בהכחשה ותגלה אותו מתי שהוא בעתיד.
Tobias​(אחר)
לפני 16 שנים • 21 במרץ 2008
Tobias​(אחר) • 21 במרץ 2008
huan כתב/ה:
למען האמת אני לא מכיר את המינוח אבל באופן אינטואיטיבי אני חושב שהדרך שבה ניתן להגיע מסקנה כלשהי בנושא זה או אחר היא על ידי הגדרת כל סעיף וסעיף (מה זה בדיוק נטיה, מה זה בדיוק בדסמ, כיצד הנטיה באה לביטוי, כיצד היא מודחקת ואיך ניתן לזהות זאת וכו) ואז לעשות לכל ההגדרות עיבוד לוגי ולהפריך או לאשש את הטענה המקורית שבדסמ זו נטיה מינית..


זה די מה שניתוח סוקרטי עושה
כמעט אחד לאחד icon_smile.gif