בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

אל מלא רחמים...

בת הים המכושף
לפני 16 שנים • 30 באפר׳ 2008
בת הים המכושף • 30 באפר׳ 2008
הקשר הוא שאם מישהו יהודי לפי הרמב"ם אסור לשאול שאלות על האלוהים כי בשאלה מנסים להבין דבר שנשגב מבינתנו. לפי הרמב"ם האלוהים בלי תואר ובלי דמות. כל תאור או שאלה הוא כפירה.

בלי לחפש תשובות על אפריקה ועל השואה הטבע בנוי בצורה אכזרית לפי בינת האדם. שרשרת המזון של הטורפים מראה שבינת האדם לא יודעת לתאר את העולם.
העולם לא נברא בצורה שבן אדם היה בורא אותו.


הרמב"ם כותב על המדע והידיעה.
"שמע ממני מה שאומר לך, והסתכל בו מאד, כי הוא האמת ללא ספק. וזה, כי נתבאר שהשי"ת אינו יודע במדע [ = בידיעה ז.א. – באמצעות מדע, כלומר: הוא אינו יודע מבחינת הדבר הנתון שאותו הוא יודע], עד שיהיו הוא ומדעו שני דברים, כאדם וידיעתו – שהאדם בלתי המדע [ = האדם קיים גם ללא ידיעה שיש לו], והמדע בלתי האדם [ = מדעו אינו זהה עם עצמו], וכיון שכן הוא – הם שני דברים, ואילו היה השי"ת יודע במדע, היה מתחייב הריבוי". (שמונה פרקים, פרק ח').


נוגה נתנה את התשובה היהודית הרשמית להתנהגות היהודית לפי הרמב"ם.
לפי הרמב"ם העובדה הודאית של היהודי שאסור לו להטיל בה ספק היא הבחירה החופשית והיא קשורה בדבר הקטן שאלוהים נתן לאדם ונקראת צלם אלוהים באדם.

מכאן כל השאלות על אלוהים והחובות של האלוהים לאדם הן כפירה ביהדות.
הרמב"ם כתב שרוב האנשים קטנים מלהבין את הדברים וימשיכו לחשוב על האלוהים במושגים הקטנים והאנושיים שלהם במקום לעשות מה שהיהדות אומרת
.

בפארפרזה על המשפט של הנשיא קנדי:
אל תשאל מה האלוהים צריך היה לעשות בשבילך ואיך האלוהים היה צריך לברוא את העולם ולנהל אותו.
שאל מה הבחירה החופשית שלך אומרת לך לעשות.
אורח לרגעים
לפני 16 שנים • 30 באפר׳ 2008
אורח לרגעים • 30 באפר׳ 2008
ועוד מילה, זעקה:
האם אנשי המדע שאת מייחסת להם חשיבות גדולה כ"כ, סברו בשנת 1900 שישנה אפשרות שארבעים שנה אח"כ ישמידו הגרמנים הנאורים, מעוז ההשכלה והקידמה, את היהודים האירופיים בשיטתיות ובדיוק מצמרר. והאם אנשי המדע סברו שיתכן שעם ישראל ישוב לארצו, ויחדש את עצמאותו וייחודו הלאומי, תתחשבי על זה.
הדת לעומת זאת - חזתה הכל, לא זו בלבד שהיא התריעה על העונש האיום היא גם חזתה את מסקנתך שלך, זעקה, בעקבות השואה שאין אלוקים בקירבנו. עייני בחומש דברים לא "וחרה אפי בו ביום ההוא ועזבתים והסתרתי פני מהם והיה לאכול (!), ומצאוהו רעות רבות וצרות, ואמר ביוםההוא הלא על כי אין אלוקי בקרבי מצאוני הרעות האלה" . הנביאים התנבו על שיבת ציון על קיבוץ גלויות, היהודים ידעו בכל השנים שאלוקים יקבצנו לארצינו. איך הם ידעו מראש?
לסיכום: את שואלת איך יתכן שהיתה שואה אם יש אלוקים, ואני שואל: איך יתכן שהיתה שואה אם אין אלוקים. מי גרם לשנאה העל טבעית הזו שאינה מרפה מאיתנו, ומי יכל לגרום לתקומה המופלאה של ישראל בארצינו.
סמית​(שולט)
לפני 16 שנים • 30 באפר׳ 2008
סמית​(שולט) • 30 באפר׳ 2008
אורח לרגעים כתב/ה:
ועוד מילה, זעקה:
האם אנשי המדע שאת מייחסת להם חשיבות גדולה כ"כ, סברו בשנת 1900 שישנה אפשרות שארבעים שנה אח"כ ישמידו הגרמנים הנאורים, מעוז ההשכלה והקידמה, את היהודים האירופיים בשיטתיות ובדיוק מצמרר. והאם אנשי המדע סברו שיתכן שעם ישראל ישוב לארצו, ויחדש את עצמאותו וייחודו הלאומי, תתחשבי על זה.
הדת לעומת זאת - חזתה הכל, לא זו בלבד שהיא התריעה על העונש האיום היא גם חזתה את מסקנתך שלך, זעקה, בעקבות השואה שאין אלוקים בקירבנו. עייני בחומש דברים לא "וחרה אפי בו ביום ההוא ועזבתים והסתרתי פני מהם והיה לאכול (!), ומצאוהו רעות רבות וצרות, ואמר ביוםההוא הלא על כי אין אלוקי בקרבי מצאוני הרעות האלה" . הנביאים התנבו על שיבת ציון על קיבוץ גלויות, היהודים ידעו בכל השנים שאלוקים יקבצנו לארצינו. איך הם ידעו מראש?
לסיכום: את שואלת איך יתכן שהיתה שואה אם יש אלוקים, ואני שואל: איך יתכן שהיתה שואה אם אין אלוקים. מי גרם לשנאה העל טבעית הזו שאינה מרפה מאיתנו, ומי יכל לגרום לתקומה המופלאה של ישראל בארצינו.


עקבתי אחרי הויכוח התיאולגי וביקשתי לעמוד מנגד, אלא שאתה טוען טיעונים דמגוגיים, עושה מעיקר תפל, בורר תבן ממוץ, מדגיש את שאתה חפץ ומצל את שאינו לרוחך ומשכך, החלטתי להגיב.

אם מאמין הינך באותו מעמד הר סיני שאתה מתאר, חיה על פיו, אאמן שאלוהים חפץ בחיתוך אברי מין לתינוקים, בגלגול רצועות מעור של פרה על היד, שהוא תומך באכילת עיזים ומתנגד לאכילת חזירים, המשך להמתין למשיח, לתחיית המתים וכשאשתך טמאה בגין נידתה, המתן שתספור שבעה נקיים ושלח אותה למקווה וחיש קל היא תטהר.

זכור רק שמדובר באמונה, דבר שהוא בקטגוריה זו אינו בר הוכחה שאלמלא כן הוא היה הופך לנתון אוביקטיבי שכל ילוד אשה כפוף לו.

אתה טוען שהתנ"ך צפה הכל, מחד הוא איים שאם לא ישמעו בקול האל יענשו קשות ומאידך הוא גם צפה שעם ישראל יתקבץ בארצו ובכן מלבד העובדה שמדובר בהגדרה גורפת וקטגורית להפליא שאתה יכול להכיל בתוכה כל אירוע טראגי, תיוותר תמוהה העובדה שאחוזי הניצולים הגבוהים ביותר מהפתרון הסופי של הרייך השלישי היו מקהילת יהודי וינה שחלק הארי מתוכה היה מתבולל, וחלק נוסף היה חילוני, שהם הם רמסו את דבר האל באופן האופטימלי.

באשר לקיבוץ הגלויות, איני יודע מי הם היהודים שצפו את קיבוץ הגלויות כל השנים, אך נותרת השאלה האם העובדה שכ-50% מיהודי העולם התכנסו כאן עונה על הנבואה התנכי"ת, חושבני שלדעת הפרשנים 50% לא מהווים את מימוש הנבואה.

כעת נרחיב מעט את היריעה ונעסוק בכל אותם רבנים, מקובלים ושאר "גדולי ישראל" שצפו וחזו את הקץ ונקבו בתאריכים בהם המשיח אמור היה להגיע, בית המקדש להיבנות ותחיית המתים להתממש ולמותר לציין שמאומה מזה לא קרה.

מאחר וציטטת מהתנך חשבתי שאין זה ראוי שלא אעשה כך גם, טרחתי לספר ויקרא, לפרשת בחוקותי, אצטט את אחת הקללות כפי שהיא מופיעה בפרק כ"ו פסוק כ"ט "ואכלתם בשר בניכם ובשר בנותיכם תאכלו", זה לא קרה אבל אני מניח שבאשר לכך מצויה תשובה באמתחתך, זה עוד יקרה.

אנשי מדע זה שם כולל לקהילה שמתחלקת לקטגוריות, הנדסאים, פיזיקאים וכימאים לא אמורים לצפות תופעות סוציולוגיות, הם אנשים עמלים שמביאים מזור לתלאות בני תמותה ומפתחים את הציביליזציה, באשר לסוציולוגים, צא ובדוק מה כתבו אלו לאחר חוזה ורסאי, יתכן שתמצא שהיו שצפו התמרדות של העם הגרמני ומלחמה שלישית ובאשר ליצרים הסדסטיים של בני האדם, אלו הטמונים בהם וחבויים בנפשם, עסקו בכך פסיכיאטרים טרום המאה העשרים.

בסופו של דבר הציטוטים שהבאת מהתנ"ך גורפים מכדי לייחס להם אמת נבואית כלשהי, הציטוט הספציפי שאני הבאתי לא התקיים, כמו גם עשרות ציטוטים ממוקדים אחרים, אאמן במה שאתה רוצה, אל תהפוך את האמונה שלך לאמת צרופה המחייבת את כולנו ואם את עושה כן, אל תשתמש בדמגוגיה זולה דוגמת זו שהשתמשת בה בכדי לנסות לשכנע אותנו.

באשר לאמת הצרופה ולכך שהדת היהודית ידעה הכל מזה זמן, לא אביא כאן סתירות פנימיות ודברים מופרכים ולא אתעסק עם זה יתר על המידה, אביא רק דוגמא אחת לסוגיה תלמודית המבוססת על דבר שאינו נכון.

על פי התלמוד מותר להרוג כינה בשבת וזאת בניגוד לכל בעל חי אחר שאסור להרגו בשבת, הסיבה היא שכינה אינה פרה ורבה, דהיינו אינה מעמידה צאצאים... היום הוכח במובהק שכינה בהחלט כן פרה ורבה...

ובבנין ירושלים ננוחם ובביאת המשיח נשוש - גוטען אבנד
godisafemale​(שולטת)
לפני 16 שנים • 30 באפר׳ 2008

איפה היה אלהים בשואה אתם שואלים

godisafemale​(שולטת) • 30 באפר׳ 2008
איפה היה אלהים בשואה אתם שואלים
תשאלו איפה היה האדם?!
אורח לרגעים
לפני 16 שנים • 30 באפר׳ 2008
אורח לרגעים • 30 באפר׳ 2008
סמית יקר,
כל שאלותיך במקומן, וכשאתפנה אשיבך אחת לאחת.
בינתיים, רק טעות היסטורית קטנה שנכשלת בה ונשענת עליה:
ראה בספר יוסיפון ליוסף בן מתתיהו (הנאמן על כל ההיסטוריונים) פרק שנים ותשעים "ספור מרים שהרגה את בנה להפלגת הרעב", ובו התיאור באריכות איך שחטה את בנה ואכלה את בשרו. (סיפורים אלו נשנו פעמים רבות, כמסופר גם בתלמוד בבלי בכמה מקומות, ועוד. בן מתתיהו אינו מספר אלא סיפור אחד שהגיע למחנה טיטוס - שם היה מקומו, עיין שם).
הנה כי כן, גם נבואה זו שחיפשת ומצאת שלא התקיימה, אכן התגשמה. וכאן המקום שוב לשאול את עצמך האם יכול היה מישהו אחר מלבד אלוקים לחזות זאת מראש?
פרלין​(נשלטת){ש}
לפני 16 שנים • 30 באפר׳ 2008
פרלין​(נשלטת){ש} • 30 באפר׳ 2008
בת הים המכושף כתב/ה:
תפילת אל מלא רחמים לפני ימי הזכרון לא מזכירה לי את אפריקה.
אל מלא רחמים היא תפילה יהודית.
היא מזכירה לי אסונות שקרו לעם היהודי.

יהודה עמיחי, שירת בצבא הבריטי בזמן מלחמת העולם השניה וראה מה שקרה.
שירת בקרבות הקשים של הפלמ"ח בזמן מלחמת העצמאות.

אל מלא רחמים-יהודה עמיחי.

אלמלא האל מלא רחמים
היו הרחמים בעולם, ולא רק בו.
אני שקטפתי פרחים בהר,
והסתכלתי אל כל העמקים,
אני שהבאתי גוויות מן הגבעות,
יודע לספר שהעולם ריק מרחמים.



אני משתמש רק בחלק קטן
מן המילים שבמילון,
אני, שמוכרח לפתור חידות בעל כורחי,
יודע כי אלמלא האל מלא רחמים
היו הרחמים בעולם
ולא רק בו.


כי השיר הזה... השיר הזה! תודה רבה שהבאת אותו. ומבחינתי, השרשור היה יכול להסתיים בו.
לבעמוק​(שולט)
לפני 16 שנים • 30 באפר׳ 2008

אמונה באלוהים או במדע ?

לבעמוק​(שולט) • 30 באפר׳ 2008
האמונה משותפת לכולנו אמונה במשהו גדול ומיוחד שישנו סביבנו.

גם האתיאסטים מאמינים. במה ? במדע בדרכו ביכולת המחשבה האנושית לשפר את חיינו.

אדם דתי מאמין בכוח הבורא ובכך שטיב הקשר עמו קובע את דרך חיינו לטובה או לרעה.

האמונה קיימת וחיונית לקיומנו כבני אדם.

אמונה באדם או אמונה באל...

הוכוח יוכרע בבוא היום בוא יחול שינוי מהותי בסדר העולם ולא ניתן יהא עוד להכחיש את האמת האונברסלית שהאל קיים.

עד אז יש כנראה עוד מספר זוועות וצרות שעל כולנו לעבור.

אולם כל מי שמביט באמת בהגיון על סדר העולם ופרטי הבריאה מבין שאין מקרה כאן.
זעקה אילמת​(נשלטת)
לפני 16 שנים • 1 במאי 2008
אורח , נכנסתי בעובי הקורה טרם גבשתי את השקפת עולמי כאתאיסטית , עברתי שלבים בהם הייתי אף אגוניסטית . שחנו על כך בשרשר " חרות " שמופיע בפורם זה כך שאמנע מלשוב ולדוש בעניין ספציפי זה . קבל:

http://www.thecage.co.il/phpBB/viewtopic.php?t=22717&postdays=0&postorder=asc&start=30

התורה לא חזתה שום דבר . זה הכל " חיזוי בדיעבד " גם אני חזיתי בדיעבד את נפילת הבורסה , אבל לא השקעתי בהתאם כדי לא לנצל את כוחות החיזוי שלי למטרות אנוכיות . תוכיח שלא .

לדעתי הרמב"ם היה יהודי חכם , אבל הוא עדיין טועה עובדתית . זה מחוכם למדי לומר שאסור לשאול על אלוהים ולנחש עליו , כי זה מונע מאנשים לדבר בשם אלוהים , ומצד שני מונע מאלוהים לעמוד בבחינה ספקנית . אבל קשה להתחמק מהעובדה שאלוהים כזה , שלא ניתן לגעת בו , שקולה במידה רבה לאמירה שאין אלוהים . כי מה ההבדל בעצם ? אין הבדל . לפי הרמב"ם צריך להאמין באלוהים כי צריך וזהו (עיקר אמונה) ולא לשאול ולא לחקור בו . זו התחמקות מהמציאות . אין אלוהים .

אפנה אותך לקרוא את המאמר שהתפרסם אתמול שמאוד עיניין אותי בנושא הזה:
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3537918,00.html

ורק לענות על הפסוק שנתת , אני לא מבינה איך היהודים באירופה עזבו את אלוהים , וזה לא עונה על למה החרדים האורתודוקסים היו הרוב הנישחט בשואה .
אם תגיד משום שזה היה בגלות , תנסה להסביר לנו את סיפור מגילת אסתר , ולמה אלוהים לא התריע עם נביאים כמו בכל גלות תנ"כית .
תגיד שהיתה התבוללות טרם השואה ? זה די מוזר כי לפני השואה היו כ- 200 אלף יהודים באוסטריה היום יש ?? אולי 10 בלחץ (שיעור העלייה לארץ הוא זניח) אז ה' במקום - רק הקטין את מס' היהודים , וואט אה ג'יניוס !

אגב הבאתי את משל אפיקורוס כבר:

האם אלוהים מסוגל למנוע רשע, אך לא רוצה? - אם כך הוא אינו רחום או מטיב, אלא מלא זדון.
האם אלוהים מסוגל למנוע רשע, וגם רוצה? - אז מנין מגיע רשע לעולם?
האם אלוהים לא מסוגל למנוע רשע, אך רוצה למנועו? - אז הוא אינו אומניפוטני.
האם אלוהים לא מסוגל למנוע רשע, וגם לא רוצה למנועו? - אז מדוע לשבח שמו כאלוהים?

מה התשובה שלך ' אורח ' ? האם בשואה הוא יכל למנוע אך לא רצה ? זה האלוהים אליו אתם מתפללים שיביא גשם וטל על פני האדמה ? הרחום והחנון ?


עליי לצאת לעבודה בעזרת המדע , I beg your parden - בעזרת השם , לא יהיו פקקים .

יום נפלא .
Lanya Colson
לפני 16 שנים • 1 במאי 2008

Re: אמונה באלוהים או במדע ?

Lanya Colson • 1 במאי 2008
איליה כתב/ה:
האמונה משותפת לכולנו אמונה במשהו גדול ומיוחד שישנו סביבנו.

גם האתיאסטים מאמינים. במה ? במדע בדרכו ביכולת המחשבה האנושית לשפר את חיינו.

אדם דתי מאמין בכוח הבורא ובכך שטיב הקשר עמו קובע את דרך חיינו לטובה או לרעה.

האמונה קיימת וחיונית לקיומנו כבני אדם.

אמונה באדם או אמונה באל...

הוכוח יוכרע בבוא היום בוא יחול שינוי מהותי בסדר העולם ולא ניתן יהא עוד להכחיש את האמת האונברסלית שהאל קיים.

עד אז יש כנראה עוד מספר זוועות וצרות שעל כולנו לעבור.

אולם כל מי שמביט באמת בהגיון על סדר העולם ופרטי הבריאה מבין שאין מקרה כאן.



דברי בשם עצמך בבקשה,
אני אתאיסטית, ואני לא מאמינה בכלום
בטח לא ביכולת המחשבה האנושית לשפר את חיינו
Brida​(נשלטת){DDDOM}
לפני 16 שנים • 1 במאי 2008
Brida​(נשלטת){DDDOM} • 1 במאי 2008
בת הים המכושף כתב/ה:
הקשר הוא שאם מישהו יהודי לפי הרמב"ם אסור לשאול שאלות על האלוהים כי בשאלה מנסים להבין דבר שנשגב מבינתנו. לפי הרמב"ם האלוהים בלי תואר ובלי דמות. כל תאור או שאלה הוא כפירה.

בלי לחפש תשובות על אפריקה ועל השואה הטבע בנוי בצורה אכזרית לפי בינת האדם. שרשרת המזון של הטורפים מראה שבינת האדם לא יודעת לתאר את העולם.
העולם לא נברא בצורה שבן אדם היה בורא אותו.


הרמב"ם כותב על המדע והידיעה.
"שמע ממני מה שאומר לך, והסתכל בו מאד, כי הוא האמת ללא ספק. וזה, כי נתבאר שהשי"ת אינו יודע במדע [ = בידיעה ז.א. – באמצעות מדע, כלומר: הוא אינו יודע מבחינת הדבר הנתון שאותו הוא יודע], עד שיהיו הוא ומדעו שני דברים, כאדם וידיעתו – שהאדם בלתי המדע [ = האדם קיים גם ללא ידיעה שיש לו], והמדע בלתי האדם [ = מדעו אינו זהה עם עצמו], וכיון שכן הוא – הם שני דברים, ואילו היה השי"ת יודע במדע, היה מתחייב הריבוי". (שמונה פרקים, פרק ח').


נוגה נתנה את התשובה היהודית הרשמית להתנהגות היהודית לפי הרמב"ם.
לפי הרמב"ם העובדה הודאית של היהודי שאסור לו להטיל בה ספק היא הבחירה החופשית והיא קשורה בדבר הקטן שאלוהים נתן לאדם ונקראת צלם אלוהים באדם.

מכאן כל השאלות על אלוהים והחובות של האלוהים לאדם הן כפירה ביהדות.
הרמב"ם כתב שרוב האנשים קטנים מלהבין את הדברים וימשיכו לחשוב על האלוהים במושגים הקטנים והאנושיים שלהם במקום לעשות מה שהיהדות אומרת
.

בפארפרזה על המשפט של הנשיא קנדי:
אל תשאל מה האלוהים צריך היה לעשות בשבילך ואיך האלוהים היה צריך לברוא את העולם ולנהל אותו.
שאל מה הבחירה החופשית שלך אומרת לך לעשות.


ומייד אח"כ:

godisafemale כתב/ה:
איפה היה אלהים בשואה אתם שואלים
תשאלו איפה היה האדם?!


אצטרף אליכן, לנוגה ולתשובות האציליות שלכן...
הרי כל נסיון ל"האניש" את אלוהים הוא לא נכון. איננו רואים את התמונה השלמה, אנחנו לא צופים את העתיד, בעולם הזה ניתנה לנו הבחירה להאמין או לא להאמין, לצעוד בעקבותיו בעיניים עצומות או לא. שוב אני משליכה מהשקפתי היהודית על עולם הבדסמ ולהפך, לפעמים לא שואלים שאלות. הולכים בחושך באמונה שלמה, ובביטחון, וכן לפעמים זה כואב, אבל להכל יש סיבה גם אם לא רואים אותה באותו רגע.

בשורות טובותI