שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

אל מלא רחמים...

זעקה אילמת​(נשלטת)
לפני 16 שנים • 1 במאי 2008
אורח לרגעים כתב/ה:
שלום זעקה,

הפנית אותי לשרשור 'חירות' עברתי על כולו ולא מצאתי התייחסות אחת לדברי.
אבהיר נקודה אחת: השאלות 'על' אלוקים 'למה עשה שואה', 'למה אמר לטבול במקוה' וכדו' מעניינות מאוד, אבל רק בהנחה אחת - שאלוקים קיים. אם הוא לא קיים - זה לא רלוונטי.
אני אתאיסט כמוך, מה שלא הצלחתי להוכיח איננו קיים. בשביל זה בדיוק כתבתי הוכחה אחת 'נבואות שהתגשמו', בחרתי את המהות המרכזית של האמונה היהודית (הגלות והגאולה) כדי שלא תטעני ש'שיכתבתי' אותם לאחר מעשה, ורק לאחר שכמה המדינה זיהיתי את הנבואה בשיבת ציון.
למה כוונתך שזה היה 'חיזוי בדיעבד'? שהיהודים לא התפללו כל יום 'וקבצינו יחד מארבע כנפות הארץ לארצינו'?! שהם לא אמרו 'לשנה הבאה בירושלים'?! המצאתי את זה עכשיו כדי לשגע אותך??

אם את כבר נכנסת לעניין, אתן לך עוד ציטוט שאני שולה כעת מזכרוני (לכן יתכן שהלשון לא מדוייקת): "הנה זה עומד אחר כתלינו - זה הכותל המערבי שאינו חרב לעולם", ציטוט זה נכתב במדרש לפני 1800 שנה לערך. איך הם ידעו שהוא לא יחרב לעולם? גם זה חיזוי בדיעבד?

פעם סיפרתי לצעיר אחד שהגמרא (לפי גירסת הגר"א -- חי לפני 200 שנה) דורשת את הפסוק 'זממו אל תפק' - זו גרמניא של אדום שאלמלא הן יוצאין מחריבין את כל העולם כולו. איך ידעה הגמרא על יצרו האפל של הגרמני, שחפץ בכיבוש העולם, כבר אז? הוא טען בלהט שהוא לא יכול להסתמך על דברי משום שהגמרא שהיתה לפנינו הודפסה לאחר השואה ויתכן שהדתיים המציאו הוכחות למפרע...

בתקוה שלא היו פקקים בסוף, ברוך השם icon_lol.gif


אורח ,
מה הטעם בחיזוי שהאופק שלו נצחי ? כל עוד יש יהודי חי הוא יכול לטעון שעוד יחזיר אותו אלוהיו לארצו , אגרי ? זה הרי לא מוגבל בזמן . מה שקרה בפועל הוא שהיהודים חזרו לארצם ביי ד'ם סלף וללא סיוע אלוהי , בניגוד לדעתו של עיקר הממסד הדתי ( עד היום יש קבוצות חרדיות אנטי - ישראליות) . זו לא נבואה שהתגשמה אלא מרד גלוי בסמכות האלוהית שהצליח . להפך , אם כבר זה צריך להראות שהנבואה נשברה משום שהיהודים הקימו ריבונות נוספת בלי לחכות למשיח . אבל מה עושים הדתיים , הם מתקנים את הפרשנות שלהם וקובעים שהמדינה היא התחלת הגאולה ובעצם שייכת לנבואה .

" אינו חרב לעולם " אינו נבואה שהתגשמה . הוא עשוי להחרב מחר או בעוד 1000 שנים - הוא נאוס . זו שוב נבואה עם אופק נצחי . בהגדרה היא לעולם לא יכולה להיות מוגשמת . אבל בכל זאת הכותל החזיק הרבה זמן , אז איך עושים זאת ? פשוט . כותבים הרבה דברים בשפה מעורפלת , שחלק מהם אפשר יהיה לפרש בדיעבד כנבואה . הריי מה יקרה אם מחר יקרוס הכותל כתוצאה מלחצי מים ויבואו ליהודים הדתיים ויגידו - " הנבואה שלכם הופרכה ". האם הם יכפרו באלם ? לא . הם יגידו " איזו נבואה ואיזה נעלים. זה סתם פסוק ישן בלשון ציורית "- רייט?

אתר דעת אמת אסף עשרות מקרים של תחזיות ונבואות שהוכחו כשטויות . הנה דוגמאות לטעויות : הטענה שהריון נחשה נמשך 7 שנים . הטענה שארנבים הם מעלי גרה .

מה היה חיזוי מעניין ? אם היה כתוב במפורש מבנה הדנ"א בדברי היהדות העתיקה , זה היה מרשים. אם היה שם משהו על קוסמולוגיה מודרנית - זה שהארץ סובבת את השמש והשמש היא כוכב סתמי בגלקסיה ספירלטות בת מאות מיליוני כוכבים למשל - אז זה היה יפה . הייתי מסתפקת אפילו בציון בתנ"ך שהארץ עגולה . אבל NOT. בתנ"ך הארץ שטוחה (" כנפות ארץ " כפי שאמרת ) . היה צריך לחכות עד המאה ה- 13 בשביל שיופיע על זה משהו בזוהר. היהדות לא מלמדת אותנו כלום היא רק מבטיחה הבטחות בלי כיסוי , אשר לא מקוימות אלא אם כן אנשים בשר ודם דואגים לקיימן.

Adieu
בת הים המכושף
לפני 16 שנים • 1 במאי 2008

Re: משפשפת עיניים

בת הים המכושף • 1 במאי 2008
Lanya Colson כתב/ה:
אני מדמיינת, או שנושא השרשור הזה הוא ''האם אלוהים קיים'' ?


אני חושבת שאת טועה.
הנושא שאני עניתי הוא איך היהדות מנסה לישב בין הכעס על האלוהים אחרי השואה ובין עיקרי האמונה. התשובה שלי נטראלית לשאלה אם אלוהים קיים או לא קיים.

התשובה של האורח מנסה להציג הוכחות בכתובים לשיבת העם היהודי לארץ ולתכנון אלוהי.

ההוכחה בעייתית לפי הרמב"ם כמו שהקבלה בעייתית.

הרמב"ם כנראה היה אוסר את הקבלה כעבודת אלילים.
Lanya Colson
לפני 16 שנים • 1 במאי 2008

Re: משפשפת עיניים

Lanya Colson • 1 במאי 2008
בת הים המכושף כתב/ה:
Lanya Colson כתב/ה:
אני מדמיינת, או שנושא השרשור הזה הוא ''האם אלוהים קיים'' ?


אני חושבת שאת טועה.
הנושא שאני עניתי הוא איך היהדות מנסה לישב בין הכעס על האלוהים אחרי השואה ובין עיקרי האמונה. התשובה שלי נטראלית לשאלה אם אלוהים קיים או לא קיים.

התשובה של האורח מנסה להציג הוכחות בכתובים לשיבת העם היהודי לארץ ולתכנון אלוהי.

ההוכחה בעייתית לפי הרמב"ם כמו שהקבלה בעייתית.

הרמב"ם כנראה היה אוסר את הקבלה כעבודת אלילים.


אוקי. נרגעתי.
זאלופון​(שולט)
לפני 16 שנים • 1 במאי 2008
זאלופון​(שולט) • 1 במאי 2008
זעקה אילמת כתב/ה:

אז כך..מבחינה עקרונית - לוגית , לא הייתי צריכה להשתמש במשפש : " אני יודעת שאין אלוהים " משום שאי אפשר לומר זאת על דבר שפשוט איננו . המשפט הראוי הוא " אלוהים אינו קיים , משום שכל הטוענים לקיומו מעולם לא הוכיחו את טענתם " , או כל משפט אחר באותה רוח.
אשר ל " הוכחות " - המוציא על חברו עליו הראיה " - כל מי שטוען שאלוהים קיים - שיקום ויוכיח.
אם אתה טוען שהוא קיים , חובת ההוכחה במקרה זה עליך .בייחוד כאשר יש לך יותר מטענה לאקונית אחת " הוא קיים" ! - זאת , אנא ממך- מבלי לשלוח אותי לספרי הזוהר - שכן מה שקיים קל להוכחה. בייחוד כאשר "ששים ריבוא נכחו וראו " , לכאורה.

את מבלבלת פה בין "קיים" לבין "מוכח". לא כל מה שאינו מוכח או שלא נתגלה על ידי המדע אינו קיים. תגליות אינספור התגלו במאה השנים האחרונות. האם עד לרגע גילויין לא היה להן קיום?

אם דבר מה לא נתגלה או לא הוכח, הרי שקיימות שתי אפשרויות: או שהוא באמת אינו קיים במציאות, או שפשוט לא גילו את קיומו משום חקירה לא רגישה דיה או מפני שלא מתקיימים התנאים המאפשרים לגלותו. באופן כזה, למשל, חיידקים היו קיימים תמיד, אך רק באמצעות מכשור מודרני ניתן לאמת את קיומם.

בנוגע לאלוהים, אני לא טוען למציאותו. אני אפילו חושב כי סביר שתופעה שכזו היתה צריכה, לו היתה נכונה, להותיר ראיות כלשהן לאמיתותה. עדיין, אי אפשר לקבוע כי אלוהים אינו קיים, אלא רק לשער כי כך הדבר.
אורח לרגעים
לפני 16 שנים • 1 במאי 2008
אורח לרגעים • 1 במאי 2008
היי סמית,
אענה לפי הסדר הכרונולגי של כתיבתך.
ראשית, קבל התנצלותי על הטעות בדיאגנוזה, כמובן שכוונתי היתה לדמותך כפי שנשקפה מטענתך ההיא, ולא לאישיותך האמיתית.
אכן לא אתה אמרת שהמפקפק נקרא אפיקורס, ולכן גם לא הבנת את דבריו, אף אחד לא טען שמקור דברי החכמים הוא נבואי או אלוקי, אדרבה התלמוד מלא בהוכחת טעויותיהם של החכמים וכדו'. עם זאת, הסמכות לקביעת ההלכה נמסרה בתורה האלוקית לידי החכמים (שיכולים לטעות כאמור), והמפקפק על סמכותם זו נקרא אפיקורס. [דומה הדבר, למחוקק הישראלי שאיש לא יטען שאינו טועה פעמים רבות, ואעפ"כ מי שלא יציית לו יקרא עבריין].
"כך גם קביעת הגמרא באשר לכך שאין בעל חי במים אשר אין לו גם סנפיר וגם קשקשת הוכחה כלא נכונה" – טעות גסה. אין כזו קביעה בגמרא. כנראה קראת פעם על דברי הגמרא 'שכל שיש לו קשקשת בהכרח שיש לו סנפיר' ונשתבשו הדברים בזכרונך. איך שיהיה, דברי הגמרא הללו [אשר נדרשו מלשון התורה, ולכן הם כן אלוקיים – נבואיים] לא הוכחו כלא נכונים. אדרבה, מעולם לא נמצא 'דג' שיש לו קשקשת ואין לו סנפיר. היו שביקשו ולא מצאו אלא דג מסויים במוזיאון בוושינגטון שסברו שאין לו סנפיר (ראה באתר דעת אמת), ולאחר בדיקה נמצא שגם הוא יש לו סנפיר אחד (ראה באתר שופר ודומיו), והדברים עתיקים.
"באשר לפרשנות שלך לשיבת ציון... למיטב שיפוטי לא לכך התכוון התנ"ך", לגיטימי בהחלט. אלא שגם לפי שיפוטך הנבואה הזו קרובה להתגשם יותר מאי פעם. חזור בבקשה 200 שנה לאחור, ותענה לי בכנות איך היית מתייחס לנבואות קיבוץ גלויות וגוג ומגוג וכו'. – היית מרים גבות ומתפלא: מי מהעולם הנאור ילך להלחם על ירושלים, הלא תופעת החילוניות גוברת בכל העולם, הנצרות מזמן אינה משפיעה על המדיניות ואת מי מעסיקה ירושלים, ובכלל איך יתכן שהיהודים יחוו את אותה מלחמה בירושלים הלא הם מפוזרים באירופה, וכו' וכו', והנה לפתע כל הרקע לאותם נבואות הולכות ומתגשמות, אפילו לפי הנחתך המסתייגת.
"כל שאתה כותב הם דברים טריווליאים שכל אחד יכל לצפות שיקרו", מה??? כל אחד יכל לצפות שעם ישראל ישוב לארצו? אדרבה, פתח אתה את הברית החדשה ואת כתבי המדינאים ובדוק את תחזיתם על גורל היהודים.
"כל בר דעת יכל לצפות שיקרו בסיטואציות מסויימות", כל בר דעת יכל לצפות שהכותל המערבי יתקיים במשך אלפי שנות שלטון זר ומתנכר?? אתה יכול לתת לי דוגמא נוספת לתחזית מעין זו על גורלו של קיר אבן?!
אורח לרגעים
לפני 16 שנים • 1 במאי 2008
אורח לרגעים • 1 במאי 2008
ולך זעקה,
את סבורה שמטרת הנבואות היתה להוכיח את אמיתותם, ולא היא, מטרתם היתה לצוות ולהתריע וכדו', ואנחנו במבט לאחור נפעמים כיצד קרה שהכותל המערבי נשאר קיים לאחר כ"כ הרבה זמן בדיוק כמו שאמרו.
מכיון שהבאת דוגמא מאתר דעת אמת, אשיב לך עליה מאתר אחר...: "דעת אמת טוען שהנחש מוליד אחר חודשיים עד 14 חודש בעוד שחז''ל כותבים שמוליד אחר שבע שנים, ומדגישים חז''ל שזו תכונה מיוחדת רק לנחש שממליטה אחר ההריון הכי ארוך מכל החיות, וזו כוונת התורה: ''ארור אתה מכל הבהמה ומכל חית השדה''.
מענה: אחרי כמה מאות שנים של אשליית ה''מדע היודע כל'', ''מאשרים'' החוקרים את דברי חז''ל שהנחש יכול- באופן הייחודי אך ורק לנחש- להוליד לאחר שבע שנים מהרביה, כי גילו שנקבת הנחש יכולה לשמור זרע הזכר בכיס מיוחד במעיה הרבה שנים לאחר הזיווג עם הזכר, ולאחר זמן זה יכולה להפרות עצמה ולהתעבר! ראה ב''החי והצומח של ארץ ישראל כרך 5 עמ' 30 לגבי הנחשים: ''במינים רבים של זוחלים קיימת אגירת-זרע אצל הנקבות, המאפשרת הפריה לאחר שחלפו חודשים, ואף שנים, מעת הזיווג וכו' ואצל הנקבה של אחד ממיני הזעמניים נמצא זרע בן שש שנים''! הנה הוסף לשש שנים אלו עוד שנה לעיבור, והרי לך שבע שנים מהזיווג ללידה! [ובתשובות בהרחבה הבאנו עוד סוגי נחשים עם תכונה זו. בעוד שהחיות הספורות האחרות עם תכונה זו אינן יכולות לשמר יותר משנתיים. ועדיין לא יודעים החוקרים כמה סוגי נחשים יש עם תכונה זו שנתגלתה רק לאחרונה]. ובזמן זה לא תתעבר מנחש אחר. וחז''ל מביאים עובדה ביולוגית זו לבטא גודל הקללה לנחש, ובאמת אין לך קללה גדולה מזו למין-הנחשי שלא יוליד רק פעם בשבע שנים! איך ''ניחשו'' חז''ל דבר פלאי זה שלא ידעו כל חכמי עולם עד לאחרונה?!

אני מודע שאתר זה אינו המקום המתאים לדיון ארוך בנושא, ולכך אשוב לשורש דברי באשר לשואה. אני סבור ששנאת היהודים בכלל והשואה בפרט ומאידך הישרדותם של היהודים למרות הנ"ל, הינם תופעות לא מוסברות שמתיישבות יותר עם ההנחה שיש מנהיג לבירה המנווט אותה לפי שיקוליו וכו' מאשר אם נניח שהכל אקראי.
סמית​(שולט)
לפני 16 שנים • 1 במאי 2008

ובכן...

סמית​(שולט) • 1 במאי 2008
כוונתך לענות לפי הסדר הכרונולוגי ראויה מאוד, כמי שגדל על חינוך יקי מהוגן, המשפט "אורדנונג מוז זיין" נר לרגלי, דא עקא שכפי הנראה מספר תהיות נשמטו מתשומת ליבך... האופציה השניה היא שלא התייחסת עליהם בכוונת מכוון ואופציה זו נפסלה על הסף...

איני יודע מדוע אתה חוזר על אותם טיעונים, האם דבריו של שר התעמולה בממשלת הרייך השלישי ד"ר יוזף גבלס ולפיהם כל שקר אם תחזור עליו מספר מספיק של פעמים יהפוך לאמת מהדהדים בראשך או שמא יש סיבה אחרת.

בכל אופן, בכל המקומות בתנ"ך בהם מדובר על שיבת ציון, אין מדובר על הליך העומד בפני עצמו אלא בחלק מהליך אינטגרלי ובמהלכו אמורים להתרחש אירועים אפוקליפטיים נוספים, בחומש דברים תנאי הקודם לקיבוץ הגלויות הינו "ושבת עד יהוה אלוהיך ושמעת בקולו ככל אשר אנוכי מצוך היום אתה ובניך בכל לבבך ובכל נפשך", ובכן למותר לצייך שהתנאי לא התקיים בספר יחזקאל "לכן הנבא ואמרת אליהם כה אמר אדני יהוה הנה אני פתח את קברותיכם והעליתי אתכם מקברותיכם עמי והבאתי אתכם אל אדמת ישראל", גם תנאי זה לא התקיים.
בנוסף כמובן נותרה בעינה העובדה אליה התייחסתי ולפיה, למיטב הבנתי ושיפוטי גם תקומת המדינה אינה שיבת ציון כמשמעותה בתנ"ך.

אצטט להלן חלק מדבריך:
"כך גם קביעת הגמרא באשר לכך שאין בעל חי במים אשר אין לו גם סנפיר וגם קשקשת הוכחה כלא נכונה" – טעות גסה. אין כזו קביעה בגמרא. כנראה קראת פעם על דברי הגמרא 'שכל שיש לו קשקשת בהכרח שיש לו סנפיר' ונשתבשו הדברים בזכרונך. איך שיהיה, דברי הגמרא הללו [אשר נדרשו מלשון התורה, ולכן הם כן אלוקיים – נבואיים] לא הוכחו כלא נכונים. אדרבה, מעולם לא נמצא 'דג' שיש לו קשקשת ואין לו סנפיר. היו שביקשו ולא מצאו אלא דג מסויים במוזיאון בוושינגטון שסברו שאין לו סנפיר (ראה באתר דעת אמת), ולאחר בדיקה נמצא שגם הוא יש לו סנפיר אחד (ראה באתר שופר ודומיו), והדברים עתיקים.

ובכן, כל הדיון בגמרא העוסק בכך נסוב על השאלה למה הייתה צריכה התורה לומר שצריך גם סנפיר וגם קשקשת שהרי אין סנפיר ללא קשקשת.
כך שמאומה לא השתבש בזכרוני, אני מניח שמלבד ראיה, הבנה ויחס סלקטיבי להפליא אתה גם בקיא למדי בהליכי שיבוש זכרון, אלא שהדברים לא נוגעים אלי...
באשר למסקנות אותן אתה מצטט, אני מכיר מסקנות שונות לחלוטין ולפיהן באופן חד משמעי נמצאו יצורים בעלי סנפיר בלבד כמו גם בעלי קשקשת לבד.


באשר לכותל המערבי,
הפירמידות גם הן עומדות על תילם, מה גם שאיני מבין את דבריך באשר לכותך המערבי העומד על תילו, מה זה מסמל לדידך? האם גם זה מוזכר היכן שהוא בתנ"ך? כמו גם איני מבין איך בחרת את עובדת עמידתו של הכותל בחינת יש מאין וייחסת אותו לדברי באשר לדברים שיקרו בסיטואציות מסויימות, אך שמא השתבש זכרונך ואתה סובל מתמהיל של סקולרטיות ואמנזיה.
הייתי מאוד ספציפי באשר לאירועים שטענתי שעשויים להתרחש ולמען האמת התייחסתי לאירוע אחד.

איני מכיר מי מהמוגדרים חלק מהעולם הנאור הנלחם על ירושלים, מכיר אני אנשים דתיים הנלחמים ובהם יהודים אורטודוקסים, או כאלו בעלי אוריינטציה יהודית עמוקה, מוסלמים ונוצרים הדוקים מכל הזרמים.

אם הדברים הללו בקטגוריית נבואה, אני מניח שתופתע לראות דברי נבואה מדוייקים שבעתיים ברבים מכתבי הפילוסופים והוגי הדעות של המאות האחרונות, עיין בכתבי ניטשה, קארל מרקס, יונג, מונטסקייה ועוד ועוד, פתח נא את כתביהם, בחר לך פרק באופן רנדומלי, קרא מספר עמודים ממנו ותמצא שתחזיותיהם באשר לאיך תראה האנושות אם לא יקרה כך או אחרת, ברטרוספקטיבה, קרו ובאופן מדוייק וכמובן נמנעתי מלהתייחס שוב ונוסטרדמוס (לא כתבתי את זה כבר...).

איני יודע מדוע נגררתי, יש לי תחושה שתגובתך תיגע לעיתים בי, בזכרוני, באישיותי ובתכונותי, היא תחזור על דברים שכבר כתבת בוריאציות שונות ונוספות ואם כך הרי שלא אגרר לסוג זה של דיאלוג ולא אחזור על דברי פעם בפעם ולפיכך אנצל את ההזדמנות הזאת ואפרד ממך לשלום.
אורח לרגעים
לפני 16 שנים • 1 במאי 2008
אורח לרגעים • 1 במאי 2008
מכיון שגם אני חש כי אין זה המקום להרחיב עוד בנושא, אפרד אף אני ממך לשלום.
היה נעים.
Brida​(נשלטת){DDDOM}
לפני 16 שנים • 1 במאי 2008

...

Brida​(נשלטת){DDDOM} • 1 במאי 2008
לדעתי זה דווקא היה שירשור מרתק...

רמת הידע והדיון המכובד ראוי לציון...

ולא, אני לא צינית.
icon_redface.gif
זעקה אילמת​(נשלטת)
לפני 16 שנים • 2 במאי 2008
אורח לרגעים כתב/ה:
ו

אורח ,

כתבת :
את סבורה שמטרת הנבואות היתה להוכיח את אמיתותם, ולא היא, מטרתם היתה לצוות ולהתריע וכדו', ואנחנו במבט לאחור נפעמים כיצד קרה שהכותל המערבי נשאר קיים לאחר כ"כ הרבה זמן בדיוק כמו שאמרו.

ברור לך שזה תירוץ .

חז"ל לא חזו שום - דבר נסי. הם שמו לב לתופעת טבע וכתבו עליה הסבר . הסבר שגוי כפי שמסתבר. אין מקום לפילפולים חז"ל טעו . אולם אענה לכל הטענות חסרות הבסיס שהם למעשה כתב מראה שלו הרב יעקוב סגל .תבין שמודבר באמיתות התורה או כתבי הקודש רבנים מסמתכים על חצאי משפטים ועל סילוף העובדות כדי להציל את נפשם מאיבדון נורא .
ושפינוזה אף טען שהאדם הרוכש דבר מה שבעזרת נפשו (דעותיו הקדומות או רצונות ליבו) אז , יעשה הכל כדיי לשמור על דעה זו , שהיא כאמור בנפשו (לא בשכלו , דעתו).
גם הרמב"ם טען שחכמים דיברו בידע המדעי של תקופתם הם , ואף חלק עליהם פעמים רבות .

איי בד טו דיפר , בו וראה הרצאה אחת מיני רבות של המיסיון הדתי המנסה להצדקת באימתות נבואותיו .
http://www.yehudim.net/index.php?option=com_content&task=view&id=110&Itemid=27

אם ישנה דרך להוכיח קיום אלוהי בצורה ברורה ומוחשית , נבואה היא בהחלט כלי מעולה .
לאורך כל התנ"ך אנו " הולכים " לצידם של אותם אנשים שידעו פנים אל פנים את הקיום האלוהי , ואף דיברו דרכו אל העם . עצם קיום הנבואה הוא ההוכחה הניצחת לנביאי אמת אל מול נביא שקר . לא ניתן להוכיח דבר באמצעות נבואה , והיא אינה הוכחה לקיומו של אלוהים.
אם אנו שחים על נבואות תנכיות , אז היר מי אאוט.. כיצד יודעים מי נביא אמת ומי שקר?

"וכי תאמר בלבבך: 'איכה נדע את הדבר אשר לא דברו ה'?' אשר ידבר הנביא בשם ה', ולא יהיה הדבר, ולא יבֹא, הוא הדבר אשר לא דברו ה' "

והאמת לוגיקה מאוד פשוטה די הגיונית , אם ה' אמר יקרה בטוח! ואילו אם הדבר לא קרה , אז לא דברי אלוהים.
והאמת העצובה היא , שנבואות תנכיות המבוארות כדברי אלוהים אינם התרחשו בפועל כלל .

למשל מצוות שנת השמיטה מבוארת בויקרא וכך כתוב שם : 'מה נאכל בשנה השביעית? הן לא נזרע ולא נאסוף את תבואתנו!'. וציויתי את ברכתי לכם בשנה השישית, ועשה את התבואה לשלוש השנים. וזרעתם את השנה השמינית ואכלתם מן התבואה ישן, עד השנה התשיעית"

ואילו אין כל הוכחה או תעודה היסטורית אחת המעידה על הצלחת נבואה זו בפועל. אני יכולה להמשיך ולהביא פה אין ספור דוג ' – אולם המסר הועבר (איי הופ).
ןאני שואלת דבר נוסף , האם הגמרא חזתה את מלחמת העולם השניה ? אחד מגדולי יכולתם של " ציידי הנפשות " היודעים גם בשמם " מחב"תים " (מחזירים בתושבה) הוא להתייחס לחצאי משפטים או משפטים סתומים (משפט שיכול להתפרש למס' דרכים) , לפרש אותו בדיעבד אחרי ראיית המציאות ואז להגיד , " הנה הוכחה לתורה משמיים " ח , אם זה לא היה עצוב , זה היה מצחיק .
זה משהו שניתן לראות בברור. יש פה דפוס פעולה ברור של חיפוש בנרות רמזים בין תורה ומציאות וכך ללא משוא פנים מטיחים זאת בפני נפשות תמימות .
אחת הטענות שבאמת חזרה על עצמה פעמים רבות היא אותה טענה שחכמי התלמוד דיברו בלשון נבואית פעמים רבות , ואחת מהן היא נבואת מלחמת עולם שנייה .

קבל : "ואמר רבי יצחק: מה פירוש הפסוק: 'אל תתן ה' מאוויי רשע זממו אל תפק'(תהלים קמ)? כך פירושו: אמר יעקב אבינו לפני הקדוש ברוך הוא: רבונו של עולם, אל תתן לעשיו הרשע [לדעת חז"ל רומא הם יוצאי חלציו של עשיו] תאוות לבו. זממו אל תפק – אל תוציא את המדינה השומרת ומגינה על העולם מפני רומא - זו גרממיא של אדום, שאלמלי הן יוצאין מחריבין כל העולם כולו. ואמר רבי חמא בר חנינא: שלוש מאות שרים יש בגרממיא של אדום, ושלוש מאות שישים וחמישה נציבים יש ברומי. ובכל יום יוצאים אלה נגד אלה והורגים אחד את השני להעמיד מלך. (מגילה) .

הטענה החסרת בסיס שנובעת בפסוקים האלו , שגרמניה תכבוש את העולם ותשמיד את היהודים בשואה ?? ואילו גרמניה מוזכרת הרבה לפני שהמושג הזה היה בכלל קיים ?!
אז ככה קודם כל צריך להבין שלשון חז"ל במקרה זה אינה נבואית בכל ל. אלא מתארת סוג של תפילה לאלוהים שלא ייתן לרשעים (רומא) לבצע את זממם (לכבוש את העולם) , אוקיי ? בנוסף - שבטי גרמניים עתיקי יומין היו ידועים באירופה עוד הרבה לפני תקופת הגמרא . רומא למעשה כבשה את חלקה הדרומי של גרמניה , ושלטה בה עד לנפילתה של האימפריה הרומית המערבית . ואילו הגרמנים נקראו גרמנים ע"י הרומאים שסבלו מהם במשך תקופה ארוכה . מה עוד.. איף איי ריממבר רייט , במלחת עולם שנייה רומא (איטליה שלא מוזכרת כלל בגמרא ולא יכלה להיות מוזכרת כי חז"ל לא רואים את העתיד!) וגרמניה הנאצית היו בעלות ברית ושניהם ביחד ניסו לכבוש את העולם. הייתה זו גרמניה שרצחה מיליוני בני אדם ללא אבל בכפם . ולא כפי שהתלמוד מצייר זאת שגרמניה היא השומרת על העולם מפני רומי . ולמעשה למה רבנים מתארים נבואות מהמאות הראשונות לספירה לאירועים שהתרחשו יותר מאלף שנה לאחר מכן ? הריי רק לאחר מס' מאות שנים בודדת העולם כבר שינה פרצופו . שהרי קרל הגדול ואימפריה הגרמנית התחילה לכבוש את האירופה. למעשה צאצאיו של קרל הגדול חילקו בינהם את השטחים הכובשים , שכללו בין היתר את שטחי האימפריה הרומית לשעבר , רומי כבר לא שולטת באירופה אלא גרמניה .

רק תראה באיזו קלות אני יכולה " לבחור " לעצמי על איזה תקופה בהיסטוריה האירופאית מדבר התלמוד , האם על כיבוש גרמניה בתקופת קרל הגדול ? האם אחרי ? האם לפני ? כמה אחרי ? או כמה לפניי ? פתאטי – לא ? העולם שינה פניו פעמים רבות , אולי מלחמת עולם ראשונה היא התקופה הנבואית ? אולי המלך אודואקר שמלך ברומא בשנת 476 בערך ? ולמה לא הזכיר התלמוד תפוקות כל כך חשובות באירופה ? כמו כיבוש האיסלם והתמודדות רומא עם נסיונות כיבוש שונים ?
מה שאני אומרת זה שאנשי הדת יכולים בהנפת יד קלה לשנות ולפרש פסוקים אך ורק לטובתם האישית , הם לוקחים בחשבון שאנו – האנשים הפשוטים לא נבדוק דבריהם ונקבל אותם כאמת .

ונאו.. הנחש : ) - טענות הרב סגל מעלות חיוך על פניי , אדגיש זאת – חז"ל לא ידעו דברים שהמדע גילה רק לאחרונה אלא יותר נכון לומר שהחז"ל כתבו דברים שהמדע הפריך כבר אין ספור פעמים .
ואילו רבנים שוטים כגון ההוא , לוקחים חצאי משפטים מספרי המדע ומסלפים את האמת בכוונה תחילה !
התופעה האמורה היא על מס' רב של לטאות שונות , ואילו האגירה המקסימלית שאמורה שם היא רק של 6 שנים ( וגם זה זנים מסיומים של נחשים ) אבל חז"ל טענו 7 שנים כמספר קבוע icon_smile.gif חוץ מזה , התופעה הזו נזנחה ע"י המדע בעצמו והיום אומרים שמודבר ברביית בתולין (ללא צורך בזרע כלל ) .
אגב , גם נקבת הזבוב ceratitis capitata שומרת זרע , ואין זה קשור בזמן העיבור בכלל . בכל מקרה , בניגוד לדברי חז"ל רוב הנחשים מטילים ביצים , וכל זמן העיבור ( עליו מדברים חז"ל ) לא עולה על יותר מ- 24 חודשים. אילו היו רוצים חז"ל לכתוב על דברים כה מסובכים כמו רביית בתולין אז למה להגיד " זמן עיבור ? " ובנוסף - חז"ל לא טעו רק בזמן עיבור הנחש אלא גם בחתול , בכלב , בחזיר ועוד !
הם המציאו את דעתם לא על סמך ניסוי וטעייה אלא ע"י דרישת הטקסט הקדוש , ובגלל זה גם טעו פעמים רבות.



כתבת :
אני מודע שאתר זה אינו המקום המתאים לדיון ארוך בנושא, ולכך אשוב לשורש דברי באשר לשואה. אני סבור ששנאת היהודים בכלל והשואה בפרט ומאידך הישרדותם של היהודים למרות הנ"ל, הינם תופעות לא מוסברות שמתיישבות יותר עם ההנחה שיש מנהיג לבירה המנווט אותה לפי שיקוליו וכו' מאשר אם נניח שהכל אקראי.


נשגב מבינתי להבין את זה . הדברים התרחשו זו עובדה , קל וחומר שהיה לכך סיבות טבעיות , כפי שכל דבר מתרחש בעולם , אימפריות עולות ונופלות ואומות קמות ובאות כל אחד טוען למנהיג רוחני כזה או אחר...
אנשים מחפשים כל מיני סיבות נסתרות לתרחישי היום יום אבל למה ? העולם מספיק נפלא ומורכב גם בלי להוסיף עליו דברים מסוג אלו....
את שנאת היהודים אפשר להסביר במידה רבה בהתבדלות שלהם ובמוצא של הנצרות מהיהדות . באשר לשרידתם . אין ספק שהיהודים ידעו לשרוד . אך אין בכך כל מיריקל או וואט אבר . זה מה שהם עשו בעיקשות . גם הצוענים בני עם הרומה שרדו אלפי שנים באירופה . האם גם להם דאגה ההשגחה העליונה ? גם הבאסקים הצליחו לשרוד בלב אירופה הלטינית ולשמר את שפתם ואת תרבותם הזרה . הנוצרים עצמם שמכלום הפכו לדת של 2 מיליארד, האם זו עדות למשיחותו של ג'יזוס קרייסט סופרסטאר ? כולם מאמינים שהאלוהים שלהם ישמור עליהם . אך טבעי הוא שיש ששורדים ויש שנכחדים , יש שמשגשגים ויש שמתמעטים . המשגשגים תמיד יאמרו " ראו איך עליתי ופרחתי , בזכות צדקת דרכי וכוח אלוה י" והשורדים בקושי יגידו "ראו את אלוהי , רב כוח אור וחסד, איך שמר עלי ממהרסי והביאני עד הלום ". : ) והמתים ? מה יאמרו המתים ? הם לא יאמרו דבר. הם מתים . יוצא שבאופן טבעי תמיד יהיו שורדים שיאמרו " אמרתי לכם ".

טוב, אני כבר אובר פסיונטית , וידיי כתבו כמעט מעצמן סטייל Idol hands icon_smile.gif .

שיהיה יום נרויסימו לכולם .