צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

תגובה שפרסמתי על מאמר בנושא שלנו, שהופיע ב29 לחודש בוואלה.

אלון-סאב​(נשלט)
לפני 20 שנים • 31 בינו׳ 2004

תגובה שפרסמתי על מאמר בנושא שלנו, שהופיע ב29 לחודש בוואלה.

אלון-סאב​(נשלט) • 31 בינו׳ 2004
מאמר המקור:
http://e.walla.co.il/ts.cgi?tsscript=item&path=1000&id=498580


שלום לך אמירה נירנפלד,
תרשי לי להגיב לכתבתך, למרות האיחור.

ציטוט:" כל מגזין שמכבד את עצמו עשה לאחרונה כתבה על מועדון הדנג'ן ועל סצינת הסאדו-מזוכיזם המתפתחת בארץ, כתירוץ לקשט את העיתון...."

נראה לי שהתירוץ שלהם הוא עצם העובדה שהדנג'ן בכלל הוקם בישראל, מושך אליו קהל לא קטן ומהווה סממן חיצוני מובהק להתפתחות קהילת הסאדו-מאזו בארץ, במיוחד לאור העובדה שסוף כל סוף יש מקום בו ה"מיינסטרים" יכול לראות ולשמוע מעט מהקהילה המיוחדת הזו. בהשוואה לארה"ב ואירופה אנחנו באמת מפגרים מאחורה. שם ניתן למצוא מאות "דנג'נים" כאלה כשחלקם קיים כבר עשרות שנים. (ולא קצת יותר משנה בערך כמו היחיד שעליו את מדברת, היחיד שקיים ופועל בארץ).

ציטוט: "נראה שהמיינסטרים נהנה לאמץ את הדימויים הסאדו-מזוכיסטיים, כיוון שהם מתיישבים היטב עם שטף הדימויים האלימים שמספקת המציאות האלימה בישראל, ובה בכל יום נשים נמכרות, נרצחות ומוכות, אנשים מתפוצצים ברחובות, אחרים מושפלים במחסומי צה"ל, ועובדים זרים מגורשים באישון לילה. אלא שהדימויים האלה שהיא מציגה הם דימויים ריקים מתוכן, המנותקים מהתרבות הסאדו-מזוכיסטית במובנה העמוק. האם על רקע שלטונה הבלתי מעורער של האלימות היומיומית יכולה בכלל להתקיים כאן תרבות סאדו-מזוכיסטית אמיתית?"

אני מאמין שאת מטעה בגדול כשאת מקשרת בין סצינת הסאדו-מזו בארץ לכל אותם דימויים ריקים מתוכן ומנותקים ממובנה העמוק... כאדם שחיי את זה, בגאווה ושלם עם עצמו לחלוטין, אענה בפשטות לשאלתך הרטורית שהיא גולת הכותרת של המאמר: כן. תרבות סאדו-מזוכיסטית אמיתית יכולה להתקיים ואכן מתקיימת, למרות שרק צידה האקסבציוניסטי בא לידיי ביטוי בדנג'ן עצמו. ובהקשר לכל אותם דימויים ריקים הייתי מייד מוסיף שתרבות סאדו-מזו אמיתית, או בראשי תיבותיה - BDSM , היא תרבות עם חוקים וכללים משלה, להלן חוקי ה-SSC, ששוללים מכל וכל כל סוג של אלימות או עבירה על החוק, וכל אחד שבאמת טורח לבדוק מייד מגלה את זה בעצמו.

ציטוט: "מציאות אלימה מולידה פנטזיה אלימה, אבל הפנטזיה הזאת היא לאו דווקא פנטזיה סאדו-מזוכיסטית, אלא פנטזיה לפרוק אגרסיות על מישהו שכביכול דורש את זה."

יקירתי, אם מישהו (או מישהי) היה רק מנסה "לפרוק אגרסיות" בקהילה, הוא היה מוצא את עצמו מחוץ לקהילה מהר מאוד. הכל פה נעשה מבחירה חופשית, לעולם לא בכפייה. חוק. לצערי אמירה, את סילפת לגמרי והמצאת משלך קשר בין המציאות האלימה לקהילת הסאדו מאזו והאנשים בה. לידיעתך, הקשר היחיד הוא שחלק מאנשי הקהילה משתמשים בסאדו-מזו כהתנתקות מסוימת מהמציאות הקשה הזו. התנתקות מאוד נעימה בדיוק כפי שתיארת - קבלו הנאה והעניקו הנאה.

ציטוט: "פריקת אגרסיות היא אלימות משולחת רסן, בה הצד הסאדיסטי שם את צרכיו במרכז, מתוך הנחה שאלים יותר פירושו מהנה יותר עבור הצד המזוכיסטי. אין מדובר בפרץ אלימות ספונטני, אלא במשחק, בו הכללים והגבולות נקבעים מראש, כשלצד המזוכיסטי הזכות לעצור את המשחק (על ידי שימוש במילת קוד שנקבעה מראש) כשהוא אינו יכול יותר."

פריקת אגרסיות היא אכן אלימות משולחת רסן, אך אין לה קשר לסאדיסט כלשהו בקהילה. מה גם שיש בקהילה מושג הנקרא "שליטה/כניעה" ומרכז הרעיון שלו הוא אכן - צרכיי השולט מרכזיים, אך סאדיסט הוא לא בהכרח שולט, ושולט טוב יודע לדאוג היטב לכל צרכי הנשלט. בכל מקרה, אין קשר בין אלימות לBDSM. אלימות זה דבר מגונה בכל מקום בכלל ובקהילה שלנו בפרט! תחדירו את זה טוב טוב לראש.

ציטוט: "בתוך הפנטזיה של פריקת אגרסיות, הסאדו-מזוכיזם הוא רק עוד ייצוג של אלימות בתוך נחשול של ייצוגים אלימים שמציפים אותנו."

להגיד לך את האמת אמירה, מעולם לא נתקלתי בפנטזיה הזו של "פריקת אגרסיות" שאת כותבת עליה פה. ואני דווקא מכיר, ודיברתי, והתכתבתי ו"שיחקתי" עם רבים מאנשי הקהילה. מה שכן נתקלתי זה הסגירות וצרות המוחין שקיימים אצל כל כך הרבה אנשים, במיוחד האנשים שאין להם קשר ולא מבינים את הקהילה. יותר מידיי אנשים, לדעתי האישית.

ציטוט: "המציאות האלימה מציגה את עצמה כאמת ומשכנעת אותנו שהיא תוצאה מתחייבת של נסיבות שאין להן פתרון ואין עליהן שליטה. על פי אותה אמת, יש להיאחז בעמדת הכוח ואסור להיות מושפל, או פראייר, פן נהיה אחרונים בתור, ניזרק לים או נישלח שוב למשרפות. ההיאחזות הטוטאלית בעמדת הכוח מתנגשת עם הצד המזוכיסטי בתרבות הסאדו-מזוכיסטית, שנדרש לוותר על הכוח ולבדוק את גבולות ההשפלה והכניעה."

עכשיו גם הבאת את נושא השואה לפה סתם בגלל שזה נראה לך "מתאים". מה יהיה אמירה? וכי מה בכלל הקשר!? אגלה לך סוד... אני סאב. עבד. נהנה להיות למטה. נכנע. כנוע. תרצי, "הצד המזוכיסטי" בתרבות הסאדו-מזוכיסטית. וכי יש לזה קשר כלשהו ל"פראייר"? וכי זה מתנגש לי במשהו? אני דווקא תמיד שואף להיות ראשון בתור. שלם עם עצמי יופי. ורק בנינו... אני לא מאזוכיסט, אם כי אני בהחלט מבין את המשמעויות והקישורים הנלווים הרבה יותר טוב ממך. ואני דווקא מייצג יופי את הרוב המוחלט של הצד הזה בקהילה.

ציטוט: " עמדת הכוח לא שוללת את המקום המזוכיסטי, אבל היא תוחמת לו גבולות ברורים: הוא לא אמור לבדוק את גבולות ההתמסרות ואת גבולות הביטול העצמי, כפי שקורה בתרבות הסאדו-מזוכיסטית, אלא להיות וריאציה של הפנטזיה האלימה המיינסטרימית. במילים אחרות, לא אכפת לו לחטוף מכות, אבל רק עד שיביאו לו את הסעיף, ואז הוא יראה לכולם מי שולט."

אני חושב שהקטע המצוטט האחרון משקף בלבול מסוים בטזה שלך. אבל אם אתייחס רק לקטע ה"מבואר", אשכתב אותו למילים משלי: לא אכפת למאזוכיסטים לקבל כאב, כל זמן שהכאב מגיע בקונוטציות המיניות הנכונות לאותו מאזוכיסט. כל זמן שהוא יכול לקשר את הכאב שהוא חש עם תענוג מיני כלשהו. והרי זה כל הרעיון... אותו מאזוכיסט עלול לקבל "סעיף" רק אם פגעו בו באמת, ובד"כ לא מדובר בפגיעה פיזית אלה פגיעה רגשית, נפשית, או פגיעה בזכותו המלאה לדיסקרטיות ואנונימיות. דגש קטן אבל חשוב: מכות = אלימות. מאזוכיסט מקבל ואוהב כאב מאוד מסוים, לא אלימות. נקודה.

ציטוט: "המזוכיסט האמיתי - זה שיעבור את הגבול ויהיה מוכן לשחק את המשחק עד הסוף, לוותר על הכוח ולהיות מושפל וכנוע - צפוי לאות קלון בחברה הישראלית, מכיוון שהוא מציע אלטרנטיבה ודרך מחשבה שונה."

בלבול נוסף... מזוכיסט אמיתי = אדם שאוהב לקבל כאב ומתחבר לכאב בקונוטציות מיניות. כאב הוא עונג מושלם עבורו, בתנאים הנכונים. מזוכיסט אינו בהכרח צריך או רוצה בחילופי כוחות, בהשפלות או בכניעות כלשהי. דגש! ובנושא אות הקלון... אכן נכון. החברה הישראלית צרת אופקים עד מאוד, וזאת למדתי על בשרי. האלטרנטיבה ודרך המחשבה השונה היא מרכז משיכה לא קטן לסצינה.

ציטוט: "מה שמתקיים במועדונים כרגע הוא אמנם יותר אקסהיביציוניזם והדוניזם מיני מאשר סצינה סאדו-מזוכיסטית של ממש, אבל אולי אנחנו פשוט צריכים להמציא טרמינולוגיה סאדו-מזוכיסטית שתתאים יותר לתרבות המקומית. הצעותיי להלן: כבוד הרב לא קיימתי מצוות, יחסי ערבי/ה-חייל/ת, טירון/ית-מפקד/ת, עולה חדש/ה-מורה לעברית, מחבל/ת-מאבטח/ת, ג'ודית באטלר/עמליה זיו-בחורה שרוצה להיות ג'ודית באטלר/עמליה זיו. כנראה שנצטרך לשלוח איזה דומית (= שולטת) לאירוויזיון כדי שעניינים יתחילו באמת לזוז."

תיקון קל: לא "מועדונים" כי אם מועדון אחד בודד, ואני אכן מסכים שכרגע המועדון פועל בעיקר על אקסהיביציוניזם והדוניזם מיני ולא על הסצינה הבי.די.אס.אמית הממשית. (למי שצריך: אקסהיביציוניזם = צורך חולני להתערטלות בציבור. הדוניזם = רדיפת תענוגות, נהנתנות). ובאמת שאין צורך להמציא טרמינולוגיה, פשוט משאילים מחו"ל. הם מקדימים אותנו בעשרות שנים בתחום הזה והם פתוחים לנושא לאין ערוך. ושוב לצערי חזרנו להקשרים שלא במקום, מוטעים מיסודם ומטעים בבסיסם. אין קשר, אני חוזר, אין שום קשר ולעולם לא יהיה קשר בין מחבל/ת, ערבי/ה לבין הקטע. מי שרוצה לעשות הקשר שכזה, שיעשה את זה מחוץ לקהילה. ואכן אני מסכים איתך, דומיות הן יופי, אבל יופי של נותנות מוטיבציה. icon_smile.gif

אכן פנטזיה אם רק היו יותר מהן בעולם...
הפולניה​(אחרת)
לפני 20 שנים • 1 בפבר׳ 2004

התגובה שלך על המאמר בקשר למועדון

הפולניה​(אחרת) • 1 בפבר׳ 2004
יופי של תגובה. מנומקת מוסברת ואינטיליגנטית. לצערי אני חוששת שלמעטים יש די סבלנות לקרוא ולהתעמק בנושא. החברה של הבדסמ היא חלק מישראל ולא שונה ממנה יש הרבה דיבורים שטחיים ומעט מחשבה מעמיקה. אבל אל תתיאש תמשיך לענות תשובות איכותיות לי זה עושה טוב.
הפולניה
אלון-סאב​(נשלט)
לפני 20 שנים • 1 בפבר׳ 2004
אלון-סאב​(נשלט) • 1 בפבר׳ 2004
תודה פולניה.
אני יודע - את צודקת. לא לדאוג, לעולם לא אתייאש.
פרופקציוניסט... גם אם הייתי רוצה להשתנות , לא הייתי יכול icon_redface.gif
זיקית
לפני 20 שנים • 2 בפבר׳ 2004

אני בעד פרפקציוניזם..

זיקית • 2 בפבר׳ 2004
מאחר ולרוב אני לוקה בו בעצמי (אבל אני עצלנית מדי כדי ליישם אותו בכל מה שאני עושה)..

בהחלט מנומק היטב. ואני מאוד מסכימה עם החלק האחרון לגבי המועדון...אם זאת..אני מאמינה שלא יירחק היום שעוד קפיטליסט טוב (ואין כאן שום ביקורת כלפי עמוס, להיפך, רק הערכה לחוש העסקי שלו) יעלה על הפוטנציאל...ואז אולי מינון הונילים יתחלק באופן יותר מאוזן..

בכל אופן..שיהיה שבוע נהדר !

icon_twisted.gif
קליבר​(שולט)
לפני 20 שנים • 3 בפבר׳ 2004
קליבר​(שולט) • 3 בפבר׳ 2004
icon_twisted.gif
שלום אלון
המענה שלך לכתבה הזו הוא מ ע ו ל ה... תמיד ידעתי שאתה יודע דברים רבים ..
ואם פעם יחפשו אשם למה אני בקהילה הזו אפנה אותם אליך ... בלי כחל וסרק .

אז תמשיך