שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

צעצועי חשמל ביתיים ?

Dan_Kap​(שולט){f,yt,D,תכ}
לפני 16 שנים • 26 בינו׳ 2008

Re: יש לי כמה פרטי מידע בנושא ....

Dan_Kap​(שולט){f,yt,D,תכ} • 26 בינו׳ 2008
IO moon כתב/ה:
אני לא ממליץ - לא על צעצועים מוכנים ולא על ביתיים.

כשהייתי ילד בניתי כמה דגמים, חיברתי לרגליים. אוח, זה כאב ! לא כאב מהסוג שנהנים ממנו.

עכשיו תשובה יותר "מדעית":

זרם: זרם מקסימלי שלא גורם כל נזק לרקמות הוא כ- 5 מ"א. זרם גבוה פי 6 יכול להרוג.
מתח: ראיתי כאן הערות שהמתח לא חשוב, אלה רק זרם. לא נכון. מוליכות של העור גרועה, ונסיון לחשמל באמצעות מתח נמוך גורם להתחממות נקודתית של העור באזור המגע של האלקטרודות ולכן גורם לכוויה. יש לחשמל עם מתח גבוה. רק בעיה קטנטנה - מתח גבוה גורם גם לזרם גבוה.
אך פותרים את זה ? באמצעות הגבלת המטען החשמלי. ברמה הכי אלמנטרית - טוענים קבל
(של כ- 1 מיקרופרד) למתח של כ -300 וולט ופורקים אותו דרך האלקטרודות. גם זה כואב ולא נעים בכלל. תוצאה טובה יותר מתקבלת מצ'וק (סליל) של המצתים (של רכב). הוא נותן מתח של כ 20000 וולט ובהגבלת מטען שלא מסוגלת להרוג. אך יש איתו בעיה אחרת, כפי שאסביר בהמשך.

אם אינך בעל ידע בתחומי אלקטרוניקה, חשמל ורפוא, אל תבנה שום מכשירים, אלא אם כן תרצה
לגרום לעצמך נחות. מכשירים מסחריים מספקים מתח גבוהה (לפריצה ראשונית של התנגדות העור) ןהגבלת זרם ומטען בהתאם לתקנות בטיחות. אבל לא פחות חשוב - הם מספקים את הזרם בפולסים מחזורים, אשר הם אלו שגורמים לתחושה (הנעימה) של מכות חשמל. ללא פולסים התחושה לא תווצר, לא משנה כמה תחשמל את עצמך.

ועכשיו מה שהוא שיהרוג לך לגמרה את החשק:
כעקרון, הוראות אומרות לחבר את האלקטרודות מהמותניים ומטה, כי מכות חשמל, אפילו חלשות, באזור הלב יכולות לגרום לדום לב. אוקי, אז נניח שחברת מהמותניים ומטה. הכול בסדר ? לא !
בזמן לימודי הנדסה בטכניון לקחתי גם קורס בטיחות, ומה שאני כותב הוא וודאי. שים לב: אין כל אפשרות להבטיח שחלק מהזרם לא יעבור דרך הראש והמוח. זרם חשמלי מתפלג בגוף למספר מסלולים, בהתאם להתנגדות. הוא לא הולך רק במסלול הקצר ביותר. חלקו יעבור דרך המוח. זרם חשמלי ולו החלש ביותר דרך במוח גורם לפגיעות בלתי בפיכות בזכרון, וזה דרך אגב הייתה שיטה מקובלת של טיפול בבתי חולים פסיכיאטרים.
אז לידיעתך, גם אם תשתמש במכשירים מסחריים, אין כל בטחון שתסיים את הסשן עם אותה
רמת משכל שאיתה התחלת. ואפילו לא תדע מזה.


אם הבנתי מה שאתה מנסה לומר, אז כל הפיזותרפיסטים שמשתמשים במכשירי TENS כבר כמה עשרות שנים, הם בעצם רוצחים סדיסטיים icon_question.gif
Mooooon
לפני 16 שנים • 27 בינו׳ 2008

Re: יש לי כמה פרטי מידע בנושא ....

Mooooon • 27 בינו׳ 2008
Dan_Kap כתב/ה:
אם הבנתי מה שאתה מנסה לומר, אז כל הפיזותרפיסטים שמשתמשים במכשירי TENS כבר כמה עשרות שנים, הם בעצם רוצחים סדיסטיים icon_question.gif

פיזיותרפיסטים מחברים את האלקטרודות בסמיכות יחסית, ז.א. קרובים אחד לשניה. זה יוצר גירוי של שריר מסויים ומגביל את מסלול הזרם. ככל שתרחיק את האלקטרודות, כך יגדל הסיכוי שחלק ממסלולי הזרם יעבור דרך הראש. למשל, אם תחבר אלקטרודה אחת לכל רגל. שום פיזיותרפיסט לא יעשה דבר כזה.

קצת בסטייה מהנושא:
אנני מתכוון להגיב עוד בשירשור הנ"ל. נכתבו כאן מלא שטויות, חלקם בתגובה לנתונים שרשמתי, ובאמת שאין לי עוד חשק להתווכח עם טענות ספקניות המבוססות על בורות. מי שיש לו הבנה (ורצוי גם השכלה פורמלית) בתחומים של פיסיולוגיה והנדסת חשמל, מוזמן להחליף איתי דעות בנושא, בפרטי.
{dOmCruise{A
לפני 16 שנים • 27 בינו׳ 2008

יפה לך

{dOmCruise{A • 27 בינו׳ 2008
לכתוב על מה שנכתב כאן שטויות.

אני כתבתי דברים בנוגע לנתונים שכתבת.
לגבי הידע שלי, אז ידע בהנדסת חשמל כמו גם הנדסת מכונות דווקא יש לי, כמו גם מעל 30 שנות ניסיון בתחום - ניסיון מעשי.

לגבי הנתונים שנתת, אז ממש נקודה קטנה, כתבת שזרם של 5 מיליאמפר הוא המינימום שלא יגרום נזר ושזרם גבוה פי 6 שלפי יטב ידיעתי יוצא 30 מיליאמפר (שלוים אלפיות האמפר) יכול להרוג.

אז תסביר לי ולעוד כמה מהנדסי חשמל בכל העולם מדוע מכשיר למניעת התחשמלות שחובה להתקינו היום בכל בית, ושנקרא מפסק זרם פחת (ואני יודע יש לו עוד כמה שמות מקצועיים יותר ופחות) מיוצר מתוכנן ופועל להפסיק את זרם החשמל רק כאשר הזרם שדלף ואשר עלול לחשמל מישהו עולה על 30 מ"א, כלומר 30 או יותר! מ"א ?

כנראה שכל מהנדסי החשמל שמעורבים כאן, בתכנון וגם במכוני הבדיקה בכל העולם טועים ?

לא

זרם של 5 מ"א דרך הלב ישירות יגרום להפרעת קצב, 10 מ"א דרך הלב יגרמו קרוב לודאי לעצירתו.
אבל זרם של 30 מ"א דרך גוף האדם, ממנו יגיע ללב אולי 2-3 מ"א אם בכלל, ומה שיקרה שהאדם ירגיש מכת חשמל קלה לפני שמפסק ינתק.

אני לא מכיר שום מכשיר חשמלי לשימוש ביתי, ביצור מסחרי ואפילו לא מכשיר מקצועי לשימוש בפזיותרפיה שמיועד לחשמל את גוף האדם שלא דרך מגע בעור.

ועוד משהו - כפות המכשיר שנמצא בכל חדר מיון ומחלקת טיפול נמרץ למתן מכת חשמל ליצוב קצב הלב, ראית אותן? ראית גם את המכשיר המקביל בחדר נתוח שמיועד לתת מכת חשמל ישירות ללב באמצעות כפות פנימיות ? עוצמת המכה החשמלית שם הרבה יותר קטנה.
(דרך אגב במכשירים הללו מודדים את כמות המטען החשמלי ולא את הזרם, והנתון הינו ב-ג'אול, ולא באמפר, ולכן המספרים שם נעים עד 360 למכשיר חיצוני.

ושוב, לפני שאתה כותב על מישהו או כותב בכלל על משהו שנכתב שזה שטויות, כדאי שתבדוק את עצמך , אולי טעית בתום לב.
Mooooon
לפני 16 שנים • 27 בינו׳ 2008

אני אמנע מהמשך הוויקוח

Mooooon • 27 בינו׳ 2008
אני יכול להסביר לך איך פועל דפיליברטור (זה המכשיר ההחייה ששמו לא ידעת), ואני יכול גם להסביר לך מדוע פחת קופץ דווקא ב- 30 מ"א. אני יכול גם לפרט אילו דברים כתבת נכון ואילו לא בתגובות הקודמות שלך. אני יכול כמו כן לחזק את דברי בטיעון שיש לי תואר בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה. אה, כן, שכחתי, גם בפיסיקה. ואני גם עובד במקצוע. אבל מה זה כבר משנה. הרי לפי תגובות הקודמות כבר למדתי שהוויקוח כאן לא נועד להבהיר את המצב, אלא להראות למי גדול יותר (ז.א. למי הידע גדול יותר). אז אין כל הטעם להמשיך.
{dOmCruise{A
לפני 16 שנים • 27 בינו׳ 2008

כן נכון

{dOmCruise{A • 27 בינו׳ 2008
אתה יכול להסביר,
ואני נמנעתי משימוש בשמות מקצועיים מדי ומונחים מפוצצים רק משום שאני לא נמצא כרגע בחברת בעלי מקצוע אלא רוב מי שקורא לא ידע על מה אני מדבר אם אשתמש בשם מקצועי.

לגבי התגובה הצינית משהו של תואר כזה או אחר, תרשה לי להזכיר לך שאתה זה שביקש שמי שעונה לך יהיה בעל רקע בתחום.. או שנוח לך לשכוח.

תאמין לי שאני לא צריך להראות למי יש גדול יותר, לא בידע ולא בכלל, אבל הוויכוח הוא לא על זה. (ויכוח ב-כ ד"א).

עוד דבר קטן
אם אתה באמת עובד במקצוע החשמל, ובעל תואר בהנדסת חשמל, אז תמוה בעיני עד מאוד שאינך מכיר את מכשיר הבדיקה שעליו דיברתי וקראתי בשמו פעמיים, מגר, MEGER, מכשיר שכל חשמלאי שמכבד את עצמו מחזיק, ובודאי כל מהנדס חשמל מכיר, מכשיר בסיסי לגמרי לבדיקת הבדדה.
MrRot
לפני 16 שנים • 1 ביולי 2008
MrRot • 1 ביולי 2008
אני לא יודע אם זה הזמן לכתוב תגובה.
לפני כחודשיים בניתי מעיין "דרייבר" שמסוגל לתפעל כויל (סליל) ההצתה של הרכב, זה שמייצר 20,000 וולט אבל עם זרם אפסי.
זמן מה לאחר מכן ניסיתי לחשמל לעצמי את הרגל עם אלקטרודה מאולתרת. במשך כ-10 דקות לאחר הרגליים שלי רעדו והרגשתי מעיין תחושת כבידות כאילו יש לי משקולת בתוך הרגל שמתנדנדת ובכל פעם שאני הולך היא פשוט הופכת ליותר כבדה..
לשיקולכם...
א-דום​(שולט)
לפני 16 שנים • 1 ביולי 2008

בחרתם לכם על מה להתפלפל ולהתעמק

א-דום​(שולט) • 1 ביולי 2008
שכחתם רק שזה אמור להיות מופעל על מישהו.אם יש חוסר ידע וסכנה מוטב לא לקחת שום סיכון. זה לא המקום לעשות השתלמות בעניין שיכול להוות סכנה. מה שכן, מי שממש חייב שינסה על עצמו תחילה.