צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

לכל הלוחמים שם בדרום..

מלך הארץ​(לא בעסק)
לפני 15 שנים • 5 בינו׳ 2009
מלך הארץ​(לא בעסק) • 5 בינו׳ 2009
electro-z כתב/ה:
....................
העובדות שאתה מפרט כאן נכונות חלקית ועד טועות ומטעות.
הבחירה הדמוקרטית של הפלסטינים לא כובדה מעולם ומייד עם קבלת תוצאותיה היא נפסלה ולמעשה ישראל וארה"ב המליכו חזרה את הפת"ח (שנפסל ע"י ישראל במשך שנים רבות עד שקמה לו אלטרנטיבה קיצונית יותר).
הגישה של חסל את האויב לא הוכיחה עצמה מעולם.
חיסול ההנהגה הפלסטינית באופן שיטתי במקום מתן אפשרות להתפתחות של מנהיגות שפויה שם הולידה את החמאס. בדיוק כמו שחיסול ראש חיזבללה מתון הביאה עלינו אדיוט מיליטנטי כמו נסראללה. חיסול ראשי החמאס יוליד מנהיגות חזקה וקיצונית אף יותר מבית היוצר של הג'יהאד האיסלמי.

בסופו של דבר, אם בכלל יש איזו שאיפה לעשות שלום ולחיות בו יש לנקוט בדיאלוג. כן, גם עם וביחוד עם המר באויבך. חיסול כלי הנשק שבידי החמאס לא יצליח להפסיק התחמשות עתידית. החיזבאללה שילש את כמות הנשק שלו. הצורך הוא לנטרל את הרצון להשתמש בו, ליתר את הצורך בו.

העימות הנוכחי אולי אולי נחוץ בכדי להשיג הפסקת אש זמנית אבל אם ישראל לא תצליח לכבד את ההנהגה הפלסטינית ולהדבר איתה - לעולם נחיה על חרבנו.



ציטוט: הבעיה שאני מציין היא שמעולם לא ניסו לדבר איתם. בדיוק כמו שסרבו לדבר עם אש"ף והיום הוא יקירנו ובן ברית שלנו מול החמאס.

איך זה קרה? האם אש"ף הקדים להסיר מאמנתו את יחסו השלילי לעצם קיומה של מדינת ישראל?
והתשובה היא לא. התהליך הזה נוצר שמתוך חוסר ברירה אלא לדבר ומתוך כך שהאלטרנטיבה היתה פחות אטרקטיבית.


אש"ף/פת"ח הם עדיין אויב.

אין לנו הסכם שלום איתם ולמעשה יש מחלוקות מהותיות שספק אם נצליח לגשר עליהן.

הפלסטינאים מתונים וקיצוניים כאחד עדיין עומדים על זכות השיבה - לתוך ישראל - ומסיבה זו עראפת דחה את הצעת ברק בקמפ דייויד ב- 1999, והתחיל באינתיפאדה השניה ובפיגועים.

יש כאלה שמייחסים את זה לביקור של שרון על הר הבית (שלא כלל כניסה למסגדים עצמם) אבל כל מי שבתחום כולל עיתונאים יאשר שעראפת התסיס את השטח כמה ימים קודם והמטרה הייתה להתחמק מהצעות קיימפ - דיוויד שכללו ויתור על הר הבית ועל רוב העיר העתיקה של ירושלים.

עראפת לדעתי היה אויב וטרוריסט, אבו מאזן פרגמטיסט ויש סיכוי שאחרי שחטף מהחמאס יצליח להנהיג את הפלסטינאים היותר מתונים לדו קיום שקט - ככה שתי מדינות שחיות בשלום בלי הסכם כתוב ואפילו בלי הכרה כי כל אלטרנאטיבה אחרת הרבה פחות טובה.

כמו סין וטאיוואן היום.

החמאס הוא אויב כברירת מחדל שאינה ניתנת שלינוי בשל האידיאולוגיה האסלאמית הקיצונית.
אי אפשר להיות חמאסניק והסכים לחיות בשלום עם ישראל - אנחנו דר - אל - חארב באיזור שצריך להיות דר - א - סאלאם.
אנחנו נטע זר מבחינתם שצריך לעקור מהמזרח התיכון שחייב להיות רק מוסלמי.

ישראל לא יכלה להכיר בכזה שילטון - וזו זכותנו.

אם העזתים היו בוחרים בבן לאדן גם לא היינו מכירים בו ובצדק , גם אם היה מצהיר שלא יתקוף אותנו.

זכותנו לא להיות חברים של מי שלא מכיר בנו, בעיקר אם הוא תומך בטרור.

כשהחמאס בחר גם לבצע פעילות צבאית אז התחיל העימות.

אם אתה רוצה "שלום" עם החמאס הדרך היחידה לכך היא שתתאסלם או שתסכים "לבטל" את המדינה ע"י חיבורה לגדה ולעזה והחזרת מספר מיליוני פליטים כך שהציבור הלא מוסלמי יחיה כאן כמיעוט ניסבל במדינת איראן קטנה - אבל אני בספק אם יום אחד לא יטבחו את "המיעוט".

אני לא חושב שרוב אזרחי ישראל הלא מוסלמים היו מוכנים לחיות תחת שילטון מוסלמי. אני אישית לא מכיר מדינה מוסלמית שהייתי רוצה לחיות בה בטח לא מדינה ערבית (וזה למרות שיש לי הערכה ואפילו חיבה למדינות מתונות יחיסית כמו מצרים וירדן - אבל לא הייתי רוצה לחיות שם).

אם יש לך הסתייגויות מכך - אז כל הדיבורים לא יובילו לכלום חוץ מהשפלה ולגיטימציה לתנועת טרור.

צריך להמשיך ולהילחם בטרור ולחסל את מנהיגיו.
נכון שהחיסולים עד היום לא פתרו את הבעיה, אבל הם חלק מהטיפול, ומבלי שנעשה זאת יהיה הרבה הרבה יותר גרוע.

זה שיש רוצחים, אנסים וגנבים בכלא זה לא ממגר את הפשע - אולי המצב היום אפילו יותר גרוע ממה שהיה.
אבל בלי משטרה, בלי מעצרים ובלי לשים מישהו בכלא מדי פעם אולי היינו היום כמו סיציליה או נאפולי שם מחסלים שופטים כעניין שבשגרה והמאפיה הביאה לכזה שיתוק ופחד עד שאיטליה אפילו הכניסה שלם צבא לא מזמן.
shushu
לפני 15 שנים • 5 בינו׳ 2009

הערות שוליים

shushu • 5 בינו׳ 2009
זאלופון, השירשור הזה פוליטי מראשיתו. כל הקטע של הפרחים לצה"ל, תנחומים למשפחות ואיחולי החלמה לפצועים הוא רק כיסוי שקוף וזול כחוטיני תחרה עם פאייטים משוק בצלאל כדי שכלובי לא יפסיק את הזרם (כלובי, ווסאפ מאן, לונג טיים).

טיה (AKA שי לחיילת)

המלחמה הזו חסרת תוחלת ואינה, ולא יכולה להיות, סוף פסוק. החיים של תושבי הדרום איומים ונוראים כבר 8 שנים, והם לא הולכים להשתנות בעקבותיה. זו מלחמה עם מניעים פוליטיים זרים של אנשים קטנים שאוחזים חזק בכסאות השררה שלהם ומסרבים לשחרר. זו מלחמה שנועדה לגרום לך לשכוח שיש משבר כלכלי, ובחירות באופק, ושלטון מושחת.

עכשיו, נניח, רק לצורך הויכוח, שאני איכשהו צודקת, כלומר, ששום דבר לא ישתנה עוד שבועיים, או חודש, או שנה. ונניח שמכונת זמן פלאית (או בת-קול משמיים של שמאל סהרורי) היתה גורמת לך לראות את זה כבר היום. האם עדיין תטעני שראוי היה להכריז מלחמה? האם לדעתך הכרזת מלחמה מוצדקת כדי לפרוק רגשות נקם, תסכול, זעם על שנות המקלטים, גם אם לא יהיו פחות שנים כאלה אח"כ? ולו כדי שהם ירגישו ש"המדינה לא נטשה אותם"? אגב, היא נטשה אותם מזמן, המדינה, ושום חיסול ילדים עזתיים לא ישנה את המשוואה, "החיים שלהם שרופים" אם להשתמש במינוח יואשטי, וחבל על כל הכסף שהולך על שעות טיסה במקום על לחם-עבודה. לענייננו: כמה חיילים מותר להקריב על מזבח רגשות "נאצלים" של נקם? וכמה אזרחים?

יש טעויות (41 שנות כיבוש) שאתה לומד עליהן רק בדרך הקשה, אבל לחזור עליהן שוב (לבנון), ושוב (לבנון 2), ושוב (עזה), זה כבר טימטום טהור. כמו להצביע לביבי או לברק.


טיש/ ג'ולי/ האביט אוף ווייסט (WTF?)-

למרבה המזל עמדות ואידיאולוגיות לא אמורות להתקבל בכפוף לתנאי של נסיון אישי. הן מושפעות ממנו כמובן, אבל צריכות לעמוד באיזה מודל קוהרנטי ורציונלי מציאותי כדי לשכנע. כלומר, ברור שאם נופל לך טיל על הבית אתה מאד כועס. ברור שאם נופל לך חייל במלחמה אתה מאד כואב. אבל נהוג לסבור, שכעס וכאב אישיים הם לא תנאים הכרחיים כדי להחליט החלטות פוליטיות. אדרבא, כשהחמאס עושה את זה – זה די נופל לגדר טרור פונדמנטליסטי.

קוויני,

לדעתי, שרשור תפילה לשלום הלוחמים אינו שרשור פוליטי בהגדרה; בניגוד למלחמה, שהיא פוליטית ביי דפינישן. מה הוא כן? שרשור דתי. ספרתי כאן לפחות 20 פעם את המילה אלהים, ועוד 53 הטיות ל"תפילה". אם יש משהו שמלחמה חזקה בו, זה החזרה בתשובה של כל אלה שלא צמים ביום כיפור.


רפאל,

(אנלא מאמינה שהתחלת כאן בשיעור תורת המוסר בלי לקרוא לי)

לא עבר לידי הקטע של "תצעק את השטויות שלך כמו כוסית היסטרית". היסטריה, בניגוד למה שסבר פרויד בטעות, אינה עניין מגדרי – כפי שניתן לראות בבירור בשירשור הנוכחי.
electro-z
לפני 15 שנים • 5 בינו׳ 2009
electro-z • 5 בינו׳ 2009
מה איתי?
Mephisto​(שולט)
לפני 15 שנים • 5 בינו׳ 2009
Mephisto​(שולט) • 5 בינו׳ 2009
תרגיש מוחמא. היא מציקה רק לכאלה שהיא לא מסכימה עימם.
גם אני לא ברשימה. yey.
shushu
לפני 15 שנים • 5 בינו׳ 2009
shushu • 5 בינו׳ 2009
electro-z כתב/ה:
מה איתי?


ושו פיי??

אלחאק מעכ, יא ג'מיל

(ומע מפיסטו כמאן)

(לאזם אקול - מביסטו?)
זאלופון​(שולט)
לפני 15 שנים • 5 בינו׳ 2009

Re: הערות שוליים

זאלופון​(שולט) • 5 בינו׳ 2009
shushu כתב/ה:
זאלופון, השירשור הזה פוליטי מראשיתו. כל הקטע של הפרחים לצה"ל, תנחומים למשפחות ואיחולי החלמה לפצועים הוא רק כיסוי שקוף וזול כחוטיני תחרה עם פאייטים משוק בצלאל כדי שכלובי לא יפסיק את הזרם (כלובי, ווסאפ מאן, לונג טיים).

טוב, נריסה הרי ידועה במניפולטיביות שלה. באמת מתאים לה לפתוח שרשור דאגה לחיילים כהסוואה מחוכמת לאידיאולוגיה הפאשיסטית שלה. לא הולך למועדון שלה יותר.

הייתי מוסיף שאני מנחש שכלובי כבר הצליח איכשהו להבין שהשרשור הזה, כרגע, כבר טיפ-טיפונת פוליטי, ובכל זאת הוא נותן לו לזרום. אבל אני לא רוצה חלילה להחשד באהדה פוליטית לכלובי, אז אני לא אוסיף את זה. מה שכן, אני רוצה לאחל לכלובי שישוב הביתה בשלום ושאלוהים ישמור עליו.
Queeny​(מתחלפת){being}
לפני 15 שנים • 5 בינו׳ 2009

Re: הערות שוליים

Queeny​(מתחלפת){being} • 5 בינו׳ 2009
shushu כתב/ה:
[

קוויני,

לדעתי, שרשור תפילה לשלום הלוחמים אינו שרשור פוליטי בהגדרה; בניגוד למלחמה, שהיא פוליטית ביי דפינישן. מה הוא כן? שרשור דתי. ספרתי כאן לפחות 20 פעם את המילה אלהים, ועוד 53 הטיות ל"תפילה". אם יש משהו שמלחמה חזקה בו, זה החזרה בתשובה של כל אלה שלא צמים ביום כיפור.



נו, בסוף לא הצלחתי להתאפק. נשבעת שניסיתי.

הנה היא, במלוא עוזה, ויסלבה שימבורסקה, ובקיצורים הכרחיים:


"...כך או אחרת
לכל דבריך הדהוד,
לכל שתיקותיך השתמעות
פוליטיים.

... אינך חייב להיות בן-אנוש
כדי להיות בעל משמעות פוליטית.
די בכך שתהיה נפט גלמי,
מספוא מרוכז, חומר גלם ממוחזר."


וגם פה:

"מכל מאה אנשים

יודעים הכל טוב יותר
- חמישים ושניים,

...חיים בחרדה מתמדת
ממישהו או ממשהו
- שבעים ושבעה

... לא מאיימים כשלעצמם
אך מתפראים בהמון
- יותר ממחצית, בודאי,

אכזריים,
בכורח הנסיבות
- מוטב שלא לדעת
אפילו בקרוב"
huan
לפני 15 שנים • 5 בינו׳ 2009
huan • 5 בינו׳ 2009
שושו כבר היו אנשים בארץ אחרת שלא רצו לחזור על טעויות והכריזו על כך שהביאו את השלום לזמנם.
אני משער שכולנו יודעים מספיק הסטוריה בכדי לדעת מה עשתה הממשלה מסויימת שנבחרה באופן דמוקרטי, מה קרה אחר כך ולאן זה הגיע היום.

ובאשר למשבר כלכלי, שלטון מושחט ובחירות? אם אדיוטים כמוני וכמוך יכולים לעלות על זה אני חושב שצריך לתת גם קרדיט לאחרים. אילו שלא רואים את זה עכשיו גם לא ראו את זה ב8 (ואולי 20) השנים שלפני המלחמה ולא היו רואים גם בלעדיה. וזו בדיוק הסיבה שיש להגביל את זכות הבחירה (והדבר תקף גם לצד הפלסטיני).
shushu
לפני 15 שנים • 5 בינו׳ 2009
shushu • 5 בינו׳ 2009
huan כתב/ה:

ובאשר למשבר כלכלי, שלטון מושחט ובחירות? אם אדיוטים כמוני וכמוך יכולים לעלות על זה אני חושב שצריך לתת גם קרדיט לאחרים. אילו שלא רואים את זה עכשיו גם לא ראו את זה ב8 (ואולי 20) השנים שלפני המלחמה ולא היו רואים גם בלעדיה. וזו בדיוק הסיבה שיש להגביל את זכות הבחירה (והדבר תקף גם לצד הפלסטיני).


חואן, אני מקווה ששמת לב לסתירה הפנימית בין ראשית הפיסקה לסופה. למען הסדר מירקרתי לך. אם גם זה לא מספיק, תמיד אפשר לקרוא לזאלופון, הוא מ-ע-ו-ל-ה בלומר את המובן-מאליו icon_smile.gif
huan
לפני 15 שנים • 5 בינו׳ 2009
huan • 5 בינו׳ 2009
שחכת למרקר את החלק היותר חשוב של הדברים אילו שלא רואים את זה עכשיו גם לא ראו את זה ב8 (ואולי 20) השנים שלפני המלחמה ולא היו רואים גם בלעדיה

יש "אידיוטים" שמבינים ושאני נותן להם מספיק קרדיט בכדי לחשוב שהשתמשו בקריאה סלקטיבית כמניפולציה להעברת המסר שלהם ויש אידיוטים שיש להם בעיות בהבנת הנקרא/טימטום מובנה ומהם יש לקחת את זכות הבחירה.
אני מקווה שאת מבינה לאיזה סוג של אידיוטים אני משייך אותך, את עצמי (ואולי גם את זאלו, תלוי ב"מובן מעליו" שהוא היה מצייןicon_smile.gif) ולאיזה סוג את משה חבר מרכז ליכוד. מן הסתם יתכן ואני טועהicon_smile.gif