לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

איטליה

מיתוסית​(שולטת)
לפני 15 שנים • 4 בינו׳ 2009

איטליה

מיתוסית​(שולטת) • 4 בינו׳ 2009
אנחנו רוצים לנסוע לאיטליה. כנראה רומא.
נשמח לקבל עיצות, סדר גודל של מחירים של אוכל, מלונות ושאר הוצאות כדי שנדע איך להתארגן.
וכמובן כמה שאלות חשובות:
האם כדאי לסגור מלון בארץ או לחפש שם משהו?
מהם מוקדי הבילוי האטרקטיביים בלילה כמו מועדוני ריקודים?
וכמובן- האם יש שם מועדון BDSM icon_rolleyes.gif
walking dead
לפני 15 שנים • 4 בינו׳ 2009
walking dead • 4 בינו׳ 2009
רומא היא עיר נפלאה לבילוי זוגי.

אז נתחיל בבתי מלון בעיר:
בעקרון - השאלה היא מה אתם מחפשים וכמה אתם מקציבים לעצמכם. רומא היא לא עיר זולה מכל בחינה ובטח שלא מבחינת הלינה שם. בתי המלון של 3 כוכבים ומעלה יכולים להיות ממש יקרים - במיוחד אם המלון ממוקם במרכז העיר.

יש את אזור טרמיני- אזור התחנה המרכזית שהוא לא הכי מומלץ אך כשאני נסעתי לשם בפעם הראשונה עם חברה, דווקא לנו שם במלון קטן שהזמנו דרך האינטרנט לבד (ליד הכנסייה סטנה מריה מאג'ורה). המלון היה ממש לא פנסי - כלל מיטה חמה (ונקייה!), מקלחת סבירה (ביום הראשון לא היו מים חמים ולאחר תחינות רבות מארחנו הסהרוריים הסכימו להדליק את הדוד) וארוחת בוקר בבית קפה ליד המלון כי למלון אין חדר אוכל משלו. היתרון הגדול באזור הזה הוא הקרבה היחסית למרבית האתרים בעיר. העיר העתיקה נצאת על שטח יחסית קטן וכל האתרים במרחק הליכה זה מזה. למעשה, בכל שהותנו ברומא רק פעם אחת נסענו בתחבורה ציבורית וזה היה לותיקן (כי הוא יחסית רחוק מטרמיני - מעבר לנהר הטיבר).
יש אתרים נהדרים להזמנת מלונות בחו"ל ששם את יכולה לבחור על פי התקציב שלך ופרמטרים אחרים. אני הזמנתי פעמיים דרך אתרים אלו - גם לרומא וגם לברלין ובשני המקרים הייתי מאוד מרוצה.
קחי גם בחשבון שרומא היא עיר עמוסה בתיירים גם מחוץ לעונת התיירות המקובלת (יוני-ספטמבר) ולכן לא הייתי ממליצה להגיע לשם ורק אז לחפש מלון.

לגבי אוכל:
אם את חולמת על ארוחה איטלקית אותנטית טעימה לאור נרות על רקע הקולוסיאום המואר בלילה - תשכחי מזה. ברומא מזלזלים מאוד בתיירים וקשה למצוא מסעדה טובה מספיק (למעשה, בישראל האוכל האיטלקי הרבה יותר טוב מאשר ברומא..). המחירים יקרים למדי ומחיר ארוחה יכול לעלות כ- 10 יורו לאדם (לפחות). כשאת יושבת במסעדה צריך לזכור גם שיש לך מס "עריכת שולחן" שנקרא קופרטו שנע בין יורו לשני יורו לסועד בנוסף לעלות המנה.
סלט ירקות הוא מונח שברומא לא כל כך מבינים - כשכבר נשברנו ושילמנו 5 יורו כדי לקבל מה שבתפריט רשום כסלט - קיבלנו צלוחית עם כמה חסות ועגבניית שרי.
ביום הרביעי לטיולנו מצאנו מסעדה סינית נפלאה וזולה קרוב לקולוסיאום ושם אכלנו במשך כל הטיול...
מה שכן מומלץ - גלידה איטלקית ואספרסו - הם באמת טובים בזה ואין כמו כדור גלידת שוקולד או פיסטוק אמיתי להרגע לאחר יום של הליכה אינטנסיבית.
האוכל לדעתי הוא הנקודה החלשה ביותר של רומא. אפילו גרוע יותר מבעיית הכייסים שיש שם.

לגבי אתרים:
אם את חובבת מוזיאונים ואומנות - את בהחלט תמצאי את מבוקשך. פרט למוזיאוני הותיקן המופלאים (ולא להחמיץ את ציור יום הדין בקפלה הסיסטינית, ששווה הרבה יותר מהתקרה...) יש את גלריה בורגזה שלא הרבה מגיעים אליה. וילה בורגזה נמצאת בפארק ירוק ויפהפה צפונית-מזרח לטרמיני ושווה לבקר שם ולו בשביל הטיול הכיפי לשם.
אגב - לגבי מוזיאוני הותיקן - ממליצה לכם להגיע ממש מוקדם בבוקר. אפילו ב- 08:00 כבר להיות שם. אנחנו היינו בנובמבר שזה נחשב מאוד לא בעונה ולמרות זאת הגענו לתור שהשתרך כמעט 2 קילומטר (ולא בהגזמה) והתייבשנו שעתיים עד שנכנסנו פנימה.
אם את חובבת ארכיאולוגיה - לא לוותר על הקולוסיאום ועל הפורום הרומאי. הכניסה קצת יקרה (12 יורו לאדם) אך שווה ביותר.
ובכלל - הפיאצות הרומנטיות: פיאצה ונציה, פיאצה נבונה האהובה עלי אישית, מזרקת טרווי (לראות אותה גם בערב) כל כנסייה שיותר יפה מקודמתה וכל פנינת אמנות אחרת שיש לרומא להציע.
האכזבה שלי - המדרגות הספרדיות. לא הבנתי מה הקטע של אנשים לשבת על מדרגות מטונפות ומשעממות.

וטיפ אחד קטן נוסף - למרות שזה נראה נורא רומנטי לטייל ברומא בשמלת ערב ועקבים גבוהים - רק צריך לזכור שמרבית העיר העתיקה מרוצפת באבנים והליכה בעקבים היא בלתי אפשרית בעליל (אפילו בתור סשן). צריך להצטייד בנעליים נוחות.

לגבי מועדוני בדס"מ - לצערי לא יצא לי לבדוק...
eran334​(נשלט)
לפני 15 שנים • 5 בינו׳ 2009
eran334​(נשלט) • 5 בינו׳ 2009
רומא מדהימה אשמח לתת לך טיפים בפרטי. ראשית להזמין רק באינטרנט
מיתוסית​(שולטת)
לפני 15 שנים • 6 בינו׳ 2009
מיתוסית​(שולטת) • 6 בינו׳ 2009
פרי ספיריט, תודה על כל הטיפים והמחירים! מקווה שזה מעודכן.

אני אשמח לקבל מידע בפרטי, ערן. למה להזמין באינטרנט משתלם יותר?

השאלה היא, באמת, אם מוצאים מחיר זול יחסית באינטרנט כשסוגרים לכמה לילות במרכז העיר- אם לקחת אותו, או עדיף ללכת לשם אחרי שמזמינים נגיד לילה ראשון באינטרנט ואז לחפש יותר בפרברים משהו זול יותר?