צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

אלוהים - קיום או איום

Tame
לפני 15 שנים • 12 במרץ 2009
Tame • 12 במרץ 2009
לא לזה אני מתכוון.
אני מתכוון לכך שבני אדם נוהגים בחיים אחרים באכזריות רבה, וכך גם אלו באלו בהינתן התנאים הנכונים.
לא הייתי מפקיד בידי יצור שכזה את מפתח החיים.
huan
לפני 15 שנים • 12 במרץ 2009
huan • 12 במרץ 2009
כל בעלי החיים כולל בנ האדם אכזריים באותה המידה. הם יהרגו בשביל רווח (מזון, הגנה וכו) כמו גם בשביל הנאה (ויש מספיק עדויות מתועדות לכך). ויעשו כל זאת ביעילות הרבה ביותר שהם מסוגלים אליה.

אני תוהה היכן השקפתך בנוגע לאכזריותם של בני האדם משתלבת בתפיסה הברירה הטבעית שלך שכן אם איברים ומנגנונים לא נוצרים "סתם" דבר נכון גם לתכונה כמו אכזריות לא?
Tame
לפני 15 שנים • 12 במרץ 2009
Tame • 12 במרץ 2009
אני לא רואה באכזריות דבר השייך כלל לעולם בעלי החיים, האכזריות שייכת רק לאדם משום שהמודעות והכוונה שייכים רק לאדם. האדם יכול לדמות עצמו בנעלי חברו, מתוך היכולת הזו נובעת הן האכזריות והן החמלה. אכזריות איננה הרג מתוך הכרח, או אינסטינקט, או יצר אן כל דבר חייתי אחר. האכזריות הינה היכולת לבחור ברע עבור האחר, לגרום לו סבל שאינו הכרחי. האכזריות שייכת לנו בני האדם וכבני אדם עלינו ללחום בה בעצמנו.

לעולם לא תהיה אכזריות דבר המקובל עלי.

נכון להיום יש מספיק שפע של משאבים בכדי לקיים את כל האדם, אך עדיין מתקיימת תחרותיות, אגירת משאבים, ניצול, מניעה, הפרדה.
האדם עדיין לא בשל למשול אפילו בעולמו. המחשבה על האפשרות שתהיה לו דרך ליצור חיים ממלאת אותי בחלחלה.
huan
לפני 15 שנים • 13 במרץ 2009
huan • 13 במרץ 2009
הכוונה קיימת אצל הרבה מאוד בעלי חיים אחרים והתודעה - ההכרה בקיומו של ה"אני" איננה בלעדית לבני האדם גם כן.
מדובר בגישה די פרימיטיבית המפרידה איך שהוא את האדם מהטבע - עושה אותו טוב יותר וממקמת אותו גבוה יותר בהיררכיה (השאלה המעניינת בנושא היא איזו היררכיה בדיוק).
האדם הוא אותו מנגנון הישרדותי עליו דיברנו יפה כל כך קודם (אם כי עדיין יש לנו חילוקי דעות על דרך פעולותו). האכזריות - תכונה שעוד נצטרך להגדיר (אני משער שאתה מתכוון לגרימת סבל לאחר גם כשלא מדובר בצורך רציונלי - אתה מוזמן לתקן/לשכלל הגדרה זו) היא חלק מאותו מנגנון בדיוק. אלה אם כן מדובר בתכונה כלשהי שהיא לא חלק מהטבע וקיימת באדם רק הודות לאי אילו גורמים מטה-פיזיים המיוחדים רק לו
Tame
לפני 15 שנים • 13 במרץ 2009
Tame • 13 במרץ 2009
הואן, זה ברור ונהיר שהאדם שונה מבעלי החיים, לא צריך סיבות מטאפיזיות בשביל לראות זאת.
לנו יש שכל, לנו יש בחירה.
האם אתה טוען שההכרה והיכולות הקוגניטיביות האנושיות אינן שונות מאלו של החיות?
בקשר לטענותיך לגבי מודעות עצמית של חיות, רק בפרימאטים מאוד מסויימים (וממש לא ברמה של אדם בוגר אלא ברמה של ילד בשלב הקדם אופרציונאלי). אך אין הדבר משנה כלל, אין הוא העיקר אלא התפל כי גם אם היו חיות תבוניות בעלות יכולת בחירה וכו' שהיו נוהגות באכזריות הדומה לזו של האדם - גם בידיהן לא הייתי רוצה להניח את האפשרות ליצור חיים.

אני לא חושב שיש עוררין על כך שבני אדם חכמים יותר מחיות,
אני לא חושב שיש עוררין על כך שבני אדם מסוגלים לנהוג באכזריות ומהתנהגותם רואים עד כמה נרחב הוא היקף האכזריות שלהם,
אם אתה טוען אחרת אני אשמח מאוד לשמוע ביסוס ממשי לדבריך (עדויות אמפיריות או לינקים למחקרים וכו').

אגב אתה מתייחס לדברים שאמרתי כאילו אני עושה איזושהי השוואה בין אנשים לחיות ולא כך הוא הדבר, כל מה שאמרתי היה שלתת לבני אדם במצבם כיום את האפשרות ליצור חיים זה דבר לא נכון מבחינה מוסרית. לא כל דבר צריך להיות ויכוח (למרות שאם כבר ויכוח ציפיתי שיתפתח דווקא בעניין המוסר, בעניין ההשוואה בין בני אדם לחיות אין מספיק בשר בין כה) icon_smile.gif
Tame
לפני 15 שנים • 3 באפר׳ 2009

מצאתי משהו חדש!

Tame • 3 באפר׳ 2009
מצטער להקפיץ את השרשור (אני יודע שגם ככה אף אחד לא קורא בו חוץ ממתי מעט)
אבל הנה - מצאתי את הגורם שיכול להוציא את הגורם האקראי, ה"סחף הגנטי" מהמשוואה.
הוא נקרא "אפיגנטיקה"
הדבר תומך לחלוטין בהשערה שלי שהאבולוציה היא תהליך מכוון של למידה, ממליץ לקרוא:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%A4%D7%99%D7%92%D7%A0%D7%98%D7%99%D7%A7%D7%94

בנוסף להלן סרטון קטן של הBBC על קצת מחקר שהגיע מספקולציות והתחיל לתפוס תאוצה:
http://video.google.com/videoplay?docid=1128045835761675934&ei=eM_TSavWE8PB-AaWv93MDA&q=ghost+genes

icon_wink.gif
the_drow​(שולט)
לפני 15 שנים • 3 באפר׳ 2009

Re: מצחיק מצחיק

the_drow​(שולט) • 3 באפר׳ 2009
אנה דן כתב/ה:
ולמרות שהאיש עצמו דווקא מאד תמך בכל הרעיון של אלוהים, הניסוח שלו תואם באופן מושלם את הרעיון של היעדרו. מה לעשות icon_smile.gif

זה רק תלוי בפרשנות.
יש אלוקים כי שום דבר ממה שנוצר לא יכל להיווצר במקרה.
אלוקים הוא הרבה דברים. לא רק התפישה הדתית שלו.