ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

נשים כנועות. מעניין.

פסיכופט מתורבת
לפני 15 שנים • 17 באפר׳ 2009

Re: הגענו לעמוד 20 - אז הנה.......

פסיכופט מתורבת • 17 באפר׳ 2009
פרלין כתב/ה:
"קיחוטה, כאן הגענו לנקודת המחלוקת הבסיסית. גברים ונשים אינם שווים. גבר לא שווה לאישה ואישה לא שווה לגבר. כך הטבע ברא אותנו. האישה יכולה ללדת, הגבר יכול להוריד ארגזים מהמדף הגבוה בסופרמרקט. ויש לכך השלכות, הן מוסריות, הן חברתיות והן כלכליות.

לא אכנס איתך לויכוח אם נשים אכן מרויחות פחות מגברים, ואני בטוח שתפנה אותי לסטיטיסטיקות של המחלקה למגדר ומכונים שונים, אך כנגד ישנם טיעונים כבדי משקל: זמינות נשים לעבודה, יכולת פיסית בעבודה (במקרים מעטים- אך קיימים), אחוז נשים בשוק העבודה וכיוב'. יחד עם זאת, אני מבין ומסכים לכך כי יש למנוע מנשים שירות קרבי ולהקטין למינימום אפשרי השתתפות פעילה בשדה הקרב. מה לעשות, יהיה לי קשה עד בלתי נסבל לראות חיילת ישראלית בשבי. זה גם עושה אותי שובניסט."

ג'ק, דומה שאתה מבלבל בין "שווים" לבין "זהים". גברים ונשים אכן אינם זהים כלל וכלל. לא מבחינת כישורים פיזיים ואף לא מבחינת יכולות מנטליות. אבל, אין זה אומר שהם אינם שווים. שווים מבחינת זכויות בפני החוק, זכויות בפני המעסיק, זכות להגדרה עצמית, זכות לבטחון אישי וכו'.
כשאתה אומר שאתה שובניסט אתה בעצם מדבר על נחיתות אינהרנטית של נשים לעומת גברים.
אתה באמת מאמין בכך? בשיא הרצינות?

מוזר.


על אי בודד מי שווה יותר ?

לעניין זה - אי בודד = הקוביה הפרטית
רפאל
לפני 15 שנים • 17 באפר׳ 2009

Re:

רפאל • 17 באפר׳ 2009
newoldone כתב/ה:
באופן כללי אני חושבת שאנחנו כבני אדם חיים עם לא מעט סתירות. בתחום השליטה זה בולט במיוחד. איך, למשל, אדם שאינו פסיכופת, ושבדרך כלל רגיש לסבל, אוהב להיטיב, ומסוגל לאמפתיה - איך אדם כזה יכול להפיק הנאה מסבל של הזולת וגם לגרום לו את הסבל?


אני מסכים מאוד עם הטענה שבני אדם חיים עם סתירות. השאלה שלי היא כיצד אנחנו ממשיכים מכאן. אפשר לחפש להן פתרון ואגב כך להתפתח. ואפשר להכחיש אותן (כאשר הכחשה יכולה להיות משהו מתוחכם מאוד, שמשלב בתוכו מודעות לכאורה).

בסופו של דבר האנשים שכאן מחייבים סאדיזם ואי-שוויון. אלו התשוקות שלהם והמעשים שלהם מחייבים זאת. וגם אם נמנה את כל ההבדלים שבין מעשיננו לבין מעשייהם של סוחרי עבדים, עובדה זו לא תתבטל. כל השקפה אתית שנאמץ לעצמנו צריכה לקבל את העובדה הזו כנתון. מהתחסדות (והכחשה) עוד לא בא הרבה טוב לעולם.

ובקשר להירארכיה: בבדס"מ איננו עוסקים בחלוקת עבודה לצורך יעול של מערכות יחסים. זו לא הסיבה העיקרית שבדינה אנחנו מקיימים הירארכיה. אנחנו מחייבים הבדלים בכוח ובזכויות. יש כאן פטיש אמיתי לאי-שוויון, שמוטמע בנו באופן רגשי. זה עושה לנו את זה ואנחנו מחפשים את זה. קצת קשה לי להבין באיזה אופן ההירארכיה הבדס"מית היא שוויונית.
רפאל
לפני 15 שנים • 17 באפר׳ 2009
רפאל • 17 באפר׳ 2009
huan כתב/ה:
יש הבדל גדול בין אישה הבוחרת בכניעה מתוך מניעים הרואים בה מטרה או את היעד האופרטיבי הטוב ביותר מבין האלטרנטיבות לבין אישה הבוחרת בכניעה מתוך תהליך קבלת החלטות לא נכון כאשר הכניעה היא לא המטרה או שלא היה לה את המידע ואת היכולת לבחור אותה כאפשרות המעודפת בהשגת המטרות שלה (יהיו אשר יהיו).


אני פשוט לא מבין את הרטוריקה הזו. באילו נסיבות מימוש של מאווים מזוכיסטיים ושל התבטלות ביחס לאחר מעמידים, באופן ראוי, את האישה כמטרה? בנסיבות שבה היא רוצה את הטוב בשביל עצמה? האם מזוכיזם יכול באמת להיות מטרה טובה בשביל מישהו? האם רצון למזוכיזם ולהתבטלות משנה משהו מן המזוכיזם ומן ההתבטלות ועושה משני אלו בריאות נפשית וחוסן עצמי?

זה ברור לך אינך מדבר כאן על האישה כמטרה במובן המקובל של כבוד האדם וחירותו, אלא שאתה משתמש במושגים בהפוך בהפוכה, עד שלא ברור עבור מה הם עומדים בכלל (לפחות בשבילי)?
רפאל
לפני 15 שנים • 17 באפר׳ 2009

Re: הנני ואסביר

רפאל • 17 באפר׳ 2009
מסובב ומושך כתב/ה:
הרעיון בפמיניזם הוא בדיוק שחרור מסטנדרט מחייב של גבריות ונשיות. בדיוק שחרור מאוטומציה של התנהגויות. אני עומד בסטנדרט הפמיניסטי בדבר עיקרי אחד והוא שאני לא מדרג אנשים לפי מינם ומשתדל (בכל זאת, אני אנושי, גם אותי חינכו) לצפות בהם בלי לצפות מהם לסט התנהגויות אופייני.


אתה נמשך לנשים (למרות שאין סטנדרט מחייב של נשיות, ולכן אפשר שמדובר בטרנסקסואל), ואתה גם רוצה שאותה אישה (או טרנסקסואל) תהיה כלבה שלך, אבל בכך שאתה מדרג את בת הזוג שלך בדירוג של כלבה אינך חוטא בדירוג של אנשים?

אז אני מבין שאינך טוען טענה חברתית-כללית-גורפת על טבע האישה. אבל האם מה שאתה עושה בטל רק מפני שקיימים דברים אחרים שאינך עושה?
פייה{O}
לפני 15 שנים • 17 באפר׳ 2009

Re:

פייה{O} • 17 באפר׳ 2009
רפאל כתב/ה:
בסופו של דבר האנשים שכאן מחייבים סאדיזם ואי-שוויון. אלו התשוקות שלהם והמעשים שלהם מחייבים זאת. וגם אם נמנה את כל ההבדלים שבין מעשיננו לבין מעשייהם של סוחרי עבדים, עובדה זו לא תתבטל. כל השקפה אתית שנאמץ לעצמנו צריכה לקבל את העובדה הזו כנתון. מהתחסדות (והכחשה) עוד לא בא הרבה טוב לעולם.

ובקשר להירארכיה: בבדס"מ איננו עוסקים בחלוקת עבודה לצורך יעול של מערכות יחסים. זו לא הסיבה העיקרית שבדינה אנחנו מקיימים הירארכיה. אנחנו מחייבים הבדלים בכוח ובזכויות. יש כאן פטיש אמיתי לאי-שוויון, שמוטמע בנו באופן רגשי. זה עושה לנו את זה ואנחנו מחפשים את זה. קצת קשה לי להבין באיזה אופן ההירארכיה הבדס"מית היא שוויונית.


אני חושבת שזה עניין של פרופורציות וסדרי עדיפויות:
יש לכולנו תשוקות וצרכים שיכולים לחלוטין לסטור אחד את השני, ובסופו של דבר כדי ללחיות בשלווה צריך למצוא דרך לתעדף את הצרכים האלו ולבחור על מה לוותר ועל מה להתעקש.
לדוגמא - מכיוון שאני רוצה לחיות חיים בריאים אני בוחרת להדחיק ולדכא תשוקה לאכול ג'אנק, לעשן ולשרוץ בים כל היום.
באותה מידה יש בי תשוקה בדסמית לגבר סופר דומיננטי וסאדיסט, ומהצד השני - יש בי תשוקה לזוגיות אוהבת ורכה עם גבר אנושי ומורכב שרואה בי שותפה לחיים, וגם תשוקה לפתח קריירה, ללמוד, לטייל, לעשות שופינג כרצוני, להביע בחופשיות את דעותי...
אז אני בוחרת שלא לשים את התשוקה הבדסמית שלי - הפטיש שלי לאי-שוויון - מעל הכל ולתת לזה להיות מה שמגדיר אותי ("נשלטת") ולוותר על כל השאר, אלא להנות ממנה בצורה פחות טוטאלית אבל שנותנת מקום לעוד צדדים בי.
בלוסום​(לא בעסק)
לפני 15 שנים • 17 באפר׳ 2009

Re: הנני ואסביר

בלוסום​(לא בעסק) • 17 באפר׳ 2009
רפאל כתב/ה:


אתה נמשך לנשים (למרות שאין סטנדרט מחייב של נשיות, ולכן אפשר שמדובר בטרנסקסואל), ואתה גם רוצה שאותה אישה (או טרנסקסואל) תהיה כלבה שלך, אבל בכך שאתה מדרג את בת הזוג שלך בדירוג של כלבה אינך חוטא בדירוג של אנשים?





כמה שאתה צודק!
נילי ונילי
לפני 15 שנים • 17 באפר׳ 2009

Re: הנני ואסביר

נילי ונילי • 17 באפר׳ 2009
רפאל כתב/ה:
אתה נמשך לנשים (למרות שאין סטנדרט מחייב של נשיות, ולכן אפשר שמדובר בטרנסקסואל), ואתה גם רוצה שאותה אישה (או טרנסקסואל) [...]

אם תהיה פה טרנספוביה בשרשור, שמטרתה להוכיח שטרנסיות אינן נשים- אני ואתה נצטרך לקיים שיחה.
עד עכשיו היה יופי של שרשור. גם אם אתה יוצא נגד פירוק המושג "אישה"- תמצא לך רטוריקה אחרת להתנסח בה.
בלוסום​(לא בעסק)
לפני 15 שנים • 17 באפר׳ 2009

אני רוצה לדייק את ההסכמה שלי

בלוסום​(לא בעסק) • 17 באפר׳ 2009
לי לא משנה אם נולדת אישה או נעשית כזו, בכך אני מסייגת את ההסכמה הגורפת שלי למשפט ההוא, ומדייקת אותה רק לכך שמשווים נשים באשר הן לכלבות.
Jake​(שולט)
לפני 15 שנים • 17 באפר׳ 2009

Re: הנני ואסביר

Jake​(שולט) • 17 באפר׳ 2009
מסובב ומושך כתב/ה:

.......
ראשית עניין הקינק לעומת 24/7. בגדול, זה אותו קקה. לא משנה איפה תעצור ואיפה תתיר את השליטה, פמיניזם קלאסי יפסול את הפרקטיקה. אני לא פוסל את הפרקטיקה, אני גם לא פוסל יחסים של 24/7, הם בסדר גמור בעיני בין שני אנשים שבאמת בוחרים בהם, אבל אנא תן דעתך, האם מתוקף החינוך / הביולוגיה, עלינו לקבל על עצמנו תפקידים מסוימים?


אני רואה שמעוותים את הדברים לצורכי דמגוגיה וליבוי הויכוח.

אין כל קשר בין ביולוגיה לבין שליטה. יש שולטים ושוטות, נשלטים ונשלטות. לכולם הזכות לחיות את חייהם באופן שהם מוצאים לנכון.

מבחינתי, כשולט, לא אוכל לנהל מערכת יחסים עם מי שאינה נשלטת. זו זכותי. ואם אני מעדיף נשלטת לייט, סאבית, שפחה טוטאלית, קינקית או ביזארית - זו העדפתי האישית. מכיוון שלדעתי זו זכותי לחיות את חיי כשולט ולבחור בת זוג נשלטת, כך זו זכותה של כל אישה וכל נשלטת לבחור את דרכה והעדפותיה - גם אם הדבר נעשה באמצעות הליכה עיוורת אחר מחברת הספר הנודע.

זו זכותה הבסיסית של כל אישה לחופש - ללכת אחר נטיות ליבה. ואין זה משנה אם נטיות ליבה הושפעו ממצב מערכת היחסים בינה לבין בעלה או מהיותה פעילה בתחום הבדס"מ. הזכות כזכות קיימת.

מסובב ומושך כתב/ה:

האם אתה שולט מעצם זה שאתה גבר, או מעצם זה שאתה ג'ק, עם נסיון חיים של ג'ק, עם מארג חוויות, מוצלחות ופחות מוצלחות שקנית לך עם השנים? האם אתה שולט בה בגלל שאתה גבר או בגלל שאתה אוהב אותה וזאת האהבה המועדפת עליך?
האם היא נשלטת מעצם היותה אישה או מהפסיכולוגיה שלה, הטריגרים שלה והאינטראקציה בניכם? מאהבתה אליך?


אני שולט כי זה אני. זוגתי נשלטת כי זו היא. וכפי שכבר אמרתי, ישנן שולטות וישנם נשלטים - וזכותם להיות כאלה. אך איך הנושא קשור לנושא הדיון? הדיון נסוב סביב הלגיטימיות של הוצאת הספר והשפעתו של הספר על המרקם החברתי. לדעתי הוצאת הספר לגיטימית ואין לספר השפעה על המרקם החברתי. נקודה.

מסובב ומושך כתב/ה:

כשאתה אומר שאתה חייב להיות שוביניסט כדי לשלוט, אתה בעצם מגייס לעזרתך את העליונות החברתית של היותך שייך למין / המגדר הגברי. האם כולנו באמת זקוקים לו?


כשאני אומר שאני שובניסט, זה לא במובן הפילוסופי/פוליטי של המילה. אני שובניסט כי אני כגבר שולט על אישה במערכת יחסים אינטימית. איני סבור שיש לקפח מין כזה לעומת אחר ו/או כי למין כזה זכויות העולות על של מין אחר.

לאור היותי גבר השולט על אישה, איני יכול לומר בכנות (מבלי לפרוץ בחיוך) כי איני שובניסט, גם אם דעותיי לגבי זכויות נשים באופן כללי שונות. במערכת היחסים האישית שלי איני נוהג כך וזו תהיה צביעות לטעון אחרת.

מסובב ומושך כתב/ה:

אישה חופשיה לבחור כרצונה, זה נכון, ועדיין יש מכלול התנהגויות שמצופות מאישה. החל מגילוח הרגליים וכלה בטיפוח קריירה, משפחה וארון בגדים עמוס סמרטוטים לא נוחים שניקנו במחירים מופקעים. ונחש מה? רוב הנשים קונות את זה ומנסות לעמוד בכל הסטנדרטים האלו.
גם רוב הגברים קונים את מושג הגבר האמיתי ועושים כמיטב יכולתם לעמוד בסטנדרטים המצופים מהם, גם כשזה בכלל לא מתאים להם.
הם גם בוחרים, נכון? בחירה חופשית כביכול. אבל רק כביכול, כי אם הם הומואים, רחמנא לצלן, או מאוד אוהבים לצייר, נגיד, או היו רוצים ללמוד ריקמה, אתה היית מדרג אותם כפחות גברים. לא רק אתה, אני לא ממש בא בטענות, אתה חלק מהחברה, אתה חונכת יחד עם כולנו מה גברי ומה נשי. חונכת עד כדי כך שאתה אפילו לא ער לכך שחונכת. לא היה שיעור גבריות בבית הספר היסודי. פשוט ראית בטלויזיה ובפרסומות מה זה גבר גבר ולמדת שזה מוערך ומצופה ממך.
והסאביות, היא כה נשית, האין זאת?


גבר הוא בן אנוש שיש לו כרומוזום מסוים. אין הגדרה אחרת לגבר. נטיותיו המיניות ו/או הבדס"מיות לא משנות את מעמדו כגבר. הדבר בהחלט יכול להשפיע על מעמדו כשולט על נשים, או לפחות על נשים אותן אני מכנה כנשלטות הטרוסקסואליות.

מסובב ומושך כתב/ה:

"והוא ימשול בך" כתוב ממש על ההתחלה של התנ"ך וזה משווק יפה כגזירת שמיים, אבל בין זה לבין בדס"מ אין דבר וחצי דבר. אין כאן הסכמה, כי יש כאן תפקידים מוקצים מראש. פמיניזם בעיני הוא בעיקר אנטיתזה לשוביניזם, אנטיתזה שעיקרה ניטרול התפקידים האלו. כי אני לא מריונטה של החברה ואין לי שום ענין לשלוט מתוך התפקיד החברתי הגברי, אלא מתוך מי שאני ומי שאני שולט בה.
הרעיון בפמיניזם הוא בדיוק שחרור מסטנדרט מחייב של גבריות ונשיות. בדיוק שחרור מאוטומציה של התנהגויות. אני עומד בסטנדרט הפמיניסטי בדבר עיקרי אחד והוא שאני לא מדרג אנשים לפי מינם ומשתדל (בכל זאת, אני אנושי, גם אותי חינכו) לצפות בהם בלי לצפות מהם לסט התנהגויות אופייני.


ושוב אתה מוציא בי את הדעות השובניסטיות (:

אתה לא צריך להביא אסמכתאות מכתבי הקודש כדי להצביע על ההבדלים שבין המינים.

לא יעזור. הטבע ברא את הגברים שונים מהנשים, ויש לכך השלכה גם על חיי הזוגיות ועל החיים בכלל.

גבר לא יכול ללדת. אישה יכולה. במהלך ההריון ולאחר הלידה מצבה הבריאותי של האישה עדין יותר. היילוד אף תלוי באם לתזונה (אני יודע שהמציאו את התחליפים...). זה כשלעצמו מחייב מתן יחס שונה לאישה, ולא אכנס להשלכות האחרות שיש לכך בתחומי העיסוק, הבריאות, החינוך וכו'.

פמיניסטיות יכולות לזעוק מעתה ועד עולם כי אין הבדלים בין נשים וגברים, אך כל בר דעת יודע שיש. לפיכך, לאחר שחלפה תהילת החדשנות של התנועה הפמיניסטית, קמו לה מתנגדות וחלופות אחרות, וגם לאלו יקומו מתנגדות וחלופות אחרות.... עד שמישהו ימצא את שביל הזהב. אך לדעתי ימצאו תחילה את השנגרי-לה, שכן שביל הזהב בעניין זה הנו דמיוני באותה המידה.

מסובב ומושך כתב/ה:

גם אני אינני סט התנהגויות אופייני לשום דבר. זה כולל גם את "הסטנדרט הפמיניסטי", מה שזה לא יהיה.
זה אומר שאני עושה גם דברים שלא יחזקו את מעמדי כ"גבר אמיתי", "שולט אמיתי", "פמיניסט אמיתי" וכן הלאה,
לא בשביל לעשות דווקא, אלא בגלל שבאמת ככה מתאים לי.
בזה שאני משוחרר מהנסיון לעמוד בסטנדרטים שוביניסטיים, לדעתי, אני בוחר יותר את דרכי.
ואני שולט יותר בדרכי. כן, דווקא בגלל שאני לא שוביניסט.
ואגב, זו שבוחרת להיות שלי, בשליטתי, ולא משנה אם זה רק במיטה או 24/7, בוחרת יותר לא למרות שהיא חופשיה מכבלי השוביניזם, אלא בגלל שהיא חופשיה מהם. ולכן היא שלי יותר.


מה שאתה עושה - זכותך. זכותך גם לבחור במי שאתה רוצה. אך מדוע אתה מרגיש שיש לך זכות למתוח ביקורת על אחרים שעושים כרצונם?
רפאל
לפני 15 שנים • 17 באפר׳ 2009

Re:

רפאל • 17 באפר׳ 2009
פייה כתב/ה:
אני חושבת שזה עניין של פרופורציות וסדרי עדיפויות


אני מסכים עם זה. בבדס"מ ישנן פרופורציות שונות של אלימות, סאדיזם ואי-שוויון. וזאת בניגוד לטענה שבדס"מ היא קטגוריה שונה, שבה הדברים שקורים שונים מהותית מאלימות, סאדיזם ואי-שוויון.

פירוש הדבר בעיני הוא גם שיש משהו מוזר מאוד באובססיה של אנשים מסויימים בקהילה לחזור ו"להוכיח" שדבר זה או אחר הוא בעקרון לא-בדס"מ. נטיה שמזכירה את זו של הגנב שעל ראשו בוער כובע.