בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

נשים כנועות. מעניין.

רפאל
לפני 15 שנים • 17 באפר׳ 2009

Re: הנני ואסביר

רפאל • 17 באפר׳ 2009
נילי ונילי כתב/ה:
אם תהיה פה טרנספוביה בשרשור, שמטרתה להוכיח שטרנסיות אינן נשים- אני ואתה נצטרך לקיים שיחה.
עד עכשיו היה יופי של שרשור. גם אם אתה יוצא נגד פירוק המושג "אישה"- תמצא לך רטוריקה אחרת להתנסח בה.

אני בעיקר תהיתי אם אדון מסובב ומושך משוחרר מסטנדרט מחייב של גבריות ונשיות גם כשהוא בוחר את בנות הזוג שלו, או שהוא משוחרר מסטנדרט מחייב של גבריות ונשיות רק כשהוא מתווכח עם ג'ק.

אבל גם אהבתי מאוד את הטון הנוזף שלך ואשמח אם נצטרך לקיים שיחה.
newoldone
לפני 15 שנים • 17 באפר׳ 2009

Re:

newoldone • 17 באפר׳ 2009
רפאל כתב/ה:
newoldone כתב/ה:
באופן כללי אני חושבת שאנחנו כבני אדם חיים עם לא מעט סתירות. בתחום השליטה זה בולט במיוחד. איך, למשל, אדם שאינו פסיכופת, ושבדרך כלל רגיש לסבל, אוהב להיטיב, ומסוגל לאמפתיה - איך אדם כזה יכול להפיק הנאה מסבל של הזולת וגם לגרום לו את הסבל?


אני מסכים מאוד עם הטענה שבני אדם חיים עם סתירות. השאלה שלי היא כיצד אנחנו ממשיכים מכאן. אפשר לחפש להן פתרון ואגב כך להתפתח. ואפשר להכחיש אותן (כאשר הכחשה יכולה להיות משהו מתוחכם מאוד, שמשלב בתוכו מודעות לכאורה).

עקרונית יש גם אפשרות שלישית - לדעת שהן שם ולהניח להן.

יש כאן בדיון שתי שאלות מאד קרובות שמתבלבלות זו עם זו. השאלה שניסיתי לענות עליה, היא השאלה איך אני כאישה עם מודעות פמיניסטית יכולה לחיות כנשלטת, כשהשליטה נשענת על ומחייה דימויים תרבותיים שלקוחים מאידיאולוגיה שובניסטית. ניסיתי לתאר את החוויה הדואלית, אתה רשאי לראות בזה הכחשה מתוחכמת (אגב, למה ציטטת רק חצי פסקה?).
השאלה הכללית יותר והקצת שונה היא על הסתירה בין יחסים משעבדים ולא שוויוניים לבין ערכי חופש ושוויון. אני אסתכן בבניית עוד מבנה אינטלקטואלי לכאורה מודע ולמעשה מכחיש, ואנסה להתייחס גם לשאלה הזו.

רפאל כתב/ה:
בסופו של דבר האנשים שכאן מחייבים סאדיזם ואי-שוויון. אלו התשוקות שלהם והמעשים שלהם מחייבים זאת. וגם אם נמנה את כל ההבדלים שבין מעשיננו לבין מעשייהם של סוחרי עבדים, עובדה זו לא תתבטל. כל השקפה אתית שנאמץ לעצמנו צריכה לקבל את העובדה הזו כנתון. מהתחסדות (והכחשה) עוד לא בא הרבה טוב לעולם


רפאל כתב/ה:
בבדס"מ ישנן פרופורציות שונות של אלימות, סאדיזם ואי-שוויון. וזאת בניגוד לטענה שבדס"מ היא קטגוריה שונה, שבה הדברים שקורים שונים מהותית מאלימות, סאדיזם ואי-שוויון.


ההבדל הוא לא רק בפרופורציות אלא גם בקונטקסט, ואולי (זה עוד דורש עיון) בעמדה הנפשית. בלי להיכנס לשאלה מתי דברים דומים מתרחקים מספיק כדי להפוך לקטגוריות שונות - אני חושבת ששני ההבדלים, פרופורציות וקונטקסט, יוצרים הבדל מהותי דיו. אני מנסה להסתכל באנלוגיה (מאד מוקצנת) על הדוגמה הבאה: אדם שמקדיש את חייו לכירורגיה. על אדם כזה הרי לא נגיד שהוא מחייב אידיאולוגיה של חיתוך אנשים בשנתם. הוא מחייב חיתוך בקונטקסט מאד מסוים, וזה יישאר נכון גם אם בהתחקות אחרי המקורות הנפשיים שמביאים אותו לעסוק 12 שעות ביממה בחיתוך אנשים ישנים, נמצא מניעים רצחניים/סדיסטיים/נקרופיליים שעברו סובלימציה. גם אם נמצא אצלו כאלה, האינטגרציה שלהם עם הרצון לרפא אנשים עושה את ההבדל המהותי.
אני רחוקה מלטעון שהסאדיזם שבבדס"מ הוא לא באמת סאדיזם. הוא סאדיזם. אני אטען שהוא בהרבה מקרים נמצא באינטגרציה (לפחות חלקית) עם מניעים נפשיים אחרים, ומכיון שכך הוא גם בא לידי ביטוי בקונטקסט שעושה הבדל מהותי דיו בינו לבין הסאדיזם של ההוא שכלא את הבחורה בתיבה.

רפאל כתב/ה:
ובקשר להירארכיה: בבדס"מ איננו עוסקים בחלוקת עבודה לצורך יעול של מערכות יחסים. זו לא הסיבה העיקרית שבדינה אנחנו מקיימים הירארכיה. אנחנו מחייבים הבדלים בכוח ובזכויות. יש כאן פטיש אמיתי לאי-שוויון, שמוטמע בנו באופן רגשי. זה עושה לנו את זה ואנחנו מחפשים את זה. קצת קשה לי להבין באיזה אופן ההירארכיה הבדס"מית היא שוויונית.


נכון, בחלוקת עבודה לצורך ייעול מערכות יחסים עוסק כנראה הספר. נכון גם שההירארכיה הבדסמית היא לא שוויונית; הירארכיה היא בהגדרה לא שוויונית. אבל היא לא מנוגדת לשוויון בסיסי שבתוכו היא מתקיימת, וזה בניגוד לאי שוויון האחר (החברתי), שהוא עצמו הבסיס שעליו הוא מתקיים. שוב עניין של קונטקסט.
Dom_Quixote
לפני 15 שנים • 17 באפר׳ 2009

Re: הגענו לעמוד 20 - אז הנה.......

Dom_Quixote • 17 באפר׳ 2009
טוב, אנחנו קרובים למיצוי, כל העומק הזה לא מאפשר לי להתחדד כראוי, ועושה רושם ממבט חטוף בעמוד הראשי שבדיוק זרקו לנו כמה סטייקים עסיסיים, אז בואו נסכם בקצרה:

Jake כתב/ה:

קיחוטה, כאן הגענו לנקודת המחלוקת הבסיסית. גברים ונשים אינם שווים. גבר לא שווה לאישה ואישה לא שווה לגבר. כך הטבע ברא אותנו. האישה יכולה ללדת, הגבר יכול להוריד ארגזים מהמדף הגבוה בסופרמרקט. ויש לכך השלכות, הן מוסריות, הן חברתיות והן כלכליות.

לא אכנס איתך לויכוח אם נשים אכן מרויחות פחות מגברים, ואני בטוח שתפנה אותי לסטיטיסטיקות של המחלקה למגדר ומכונים שונים, אך כנגד ישנם טיעונים כבדי משקל: זמינות נשים לעבודה, יכולת פיסית בעבודה (במקרים מעטים- אך קיימים), אחוז נשים בשוק העבודה וכיוב'.



כפי שפרלין אמרה, גברים ונשים אינם זהים, אך הם שווים. אין כל הצדקה להפלות נשים (או גברים) על רקע הבדלים מולדים. כן, מן הסתם נשים זמינות פחות יועסקו (וגם ירוויחו) פחות על עבודה פיזית, אבל טענתך זו נכונה (ומוצדקת) לגבי השכר הממוצע של כלל הנשים לעומת של כלל הגברים. לא לכך התכוונתי. דיברתי על התופעה הרווחת (שמגיעה מדי פעם גם לתקשורת ולבית המשפט) במסגרתה אשה מקבלת בממוצע 30% פחות מגבר על אותו התפקיד ועל אותה עבודה בדיוק (ולרוב מדובר במשרה ניהולית) רק על שום היותה אשה. שום דבר מולד לא מצדיק זאת.


Jake כתב/ה:

Dom_Quixote כתב/ה:

איך זה מסתדר עם להיות דום?

בלי שום בעיה. אני נהנה מבדסמ, וכשאני שולט באשה אחת ספציפית, אני -

א) שולט בה מבחירתה החופשית, ומקיים יחסים הדדיים באופן מלא בהם שני הצדדים שולטים במתרחש בכך שהם בחרו להיות שם, ושני הצדדים יכולים להפסיק אם זה לא מתאים יותר.

ב) שני הצדדים באים על סיפוקם, ומכאן שאם אדם מסויים שואב הנאה וסיפוק מהשפלתו, אזי באותו הרגע משמעותה של המילה "השפלה" כפי שאנו מכירים אותה כדבר שלילי מתבטלת. בעצם זה שהאשה שאיתי נהנית מההשפלה שאני מעביר אותה ובוחרת לעשות זאת, ולא נהנית מההשפלה בכך שהיא מרוויחה 30% פחות מגבר שעושה אותה עבודה ולא בחרה בכך, מתקיים ההבדל העקרוני בין דיכוי נשים לבין בדסמ.

ג) אני לא מצליף בה ו"משפיל" אותה משום שהיא נחותה ממני מעצם היותה אשה. ראשית, אם הייתי נמשך לגברים הייתי עושה זאת לגבר, ושנית, זה שאני עושה זאת לא עושה אותה "נחותה" ממני בשום צורה. שנינו נהנים, אנחנו החלטנו בינינו על ההיררכיה הזו, היא תקפה רק לנו, והיא מתקיימת לא מתוקף עליונות ונחיתות אמיתית, אלא מתוקף החלטה הדדית.


קיחוטה,
מסכים עם סעיף א'.
חולק על סעיף ב'. מהרגע בו השפלה של אישה גורמת לך הנאה - אף אם זה בהסכמתה - איך זה מתיישב דבריך בדבר מעמד האישה? זה מתיישב יפה מאוד כאשר אתה טוען שכלפי כולי עלמא - אתה פמיניסט. אבל כשאתה משחק באדון/שפחה, זה עניין פרטי ואישי ומותר לך להחצין את הפנטזיות שלך - ייתכן והן לא רק מיניות?



בפשטות - לא, לא ייתכן שהן לא רק מיניות. הן בפירוש ובמובהק אך ורק מיניות. אינני רואה בנשים יצורים נחותים מגברים בשום צורה, וגם אינני רואה בסאבית בה אני שולט יצור נחות ממני בשום צורה. אני שולט בה והיא נשלטת על ידי כי שנינו נהנים מזה, וכמו שאמרתי קודם - זה לא נקבע כך מתוקף עליונות או נחיתות אינהרנטית של מי מאיתנו. אם מחר יזוז לי משהו במוח וארצה להיות סאב, אין פירושו של דבר שפתאום החלטתי שנשים נעלות על גברים. זה עניין אינדיוידואלי שאין לו כל השלכה לעניין מעמדות ומגזרים.

ואגב, ניתן להוכיח זאת בצורה פשוטה מאוד. אמרתי כבר שאם הייתי נמשך לגברים הייתי כפי הנראה שולט בדסמית על גברים. האם יש בכך להשליך לגבי מעמדם של גברים בחברה? אם אני מחר נוסע לאמריקה ופוגש סאבית אפרו-אמריקאית, האם יש בכך לרמוז שהאדם הלבן (והמושלם מכל בחינה) נעלה על השחור? ואם הסאבית שלי שבדית, זה משליך על יחסי ישראל-שבדיה? ולצורך העניין, האם היחסים הבדסמיים שמקיימים רוב הדומים פה משליכים על מעמדן החברתי של בובות הגומי המתנפחות?

לא, לא, ולא. אין ביחסים זוגיים שמונעים אך ורק על ידי טעם והנאה אישית בכדי להשליך משהו על מעמדות חברתיים. כמובן שאם הייתי רואה את עצמי כשולט מתוקף היותי גבר, שמתוקף גבריותי עלי לשלוט בנשים, היה לטענתך תוקף. זה לא המצב.

אגב, אוף טופיק - אני באמת חושב ששולט\ת ונשלט\ת הם שני צדדים שווים בכוחם של אותו מטבע. הנשלט לא באמת "נחות" שום צורה. הוא הרי זה שבוחר למסור את השליטה, וברצונו הוא יכול להפסיק. הוא פשוט נהנה מדברים אחרים מהם נהנה השולט. אני ממש לא רואה איך מישהו פה יוצא נחות והשני עליון.



Jake כתב/ה:
אך איך הנושא קשור לנושא הדיון? הדיון נסוב סביב הלגיטימיות של הוצאת הספר והשפעתו של הספר על המרקם החברתי. לדעתי הוצאת הספר לגיטימית ואין לספר השפעה על המרקם החברתי. נקודה.



כבר אמרתי את זה קודם - לא, אין ויכוח בשאלה האם הוצאת הספר לגיטימית. היא לגיטימית, נקודה. גם הכחשת שואה היא לגיטימית, וגם לפרסם בשלטי חוצות שאתם כולכם נתיניי הנאמנים בכפייה זה לגיטימי. זה לא הוויכוח. הוויכוח הוא האם תורת החיים הזו היא חיובית ו\או מוסרית.
וכן, כבר הבהרנו שכל אשה שבוחרת להתמסר מבחירה חופשית ומודעת (בהנחה שניתן לדעת בלה בלה בלה) - זה מוסרי, ואין לנו אפשרות (או רצון) לבוא לכל הנשים האלה בטענות באופן אישי. השאלה היא האם הקביעה שכך ראוי לכל הנשים לעשות למען חיים אופטימליים, הקביעה שתמיד צריכה להיות זאת האשה שמוותרת על השליטה לטובת בעלה ואף פעם לא להפך בלי שום קשר למה לשניהם יש להציע מבחינת אישיות ויכולות - האם מדובר בקביעה חיובית או מוסרית? זה שמשהו הוא "לגיטימי" לא עושה אותו נכון, חיובי או מוסרי.



ופרפראה לא באמת חשובה לסיום:
Jake כתב/ה:

אזכיר לך ציטוט מלפני כמה עמודים בפוסט הנוכחי:
Dom_Quixote כתב/ה:

הייתי אומר שהתנגדותו המפתיעה של 99.9% מהמגדר הנשי לנסיון הפסאודו-אינטלקטואלי הזה לשעבד אותו (ובאופן קבוע. כלומר, זו מגמה), די מוכיח את ההפך

כולנו מביאים נתונים, וכולנו מתאימים את אלו שאנו מביאים למטרת הטיעון לשמו הנתון הובא. ומי כמוך יודע, שכל נתון סטטיסטי ניתן לסילוף ולהטיה.
Jake


בחייאת, ג'ייק. לא היתה פה שום יומרה לספק סטטיסטיקה, מן הסתם זה היה פיגר אוף ספיצ', והרי איש לא העלה על דעתו שבדקתי והבאתי נתון. לשם הפרוטוקול אומר זאת חד וחלק: לא בדקתי, ואינני יודע. אני מניח בסבירות גבוהה (על סמך ידע כללי ועל שום תפוצתו של הספר) שרוב אוכלוסיית הנשים לא אימצה אותו לחיקה. אין בכך בכדי לספק מידע קונקטי. ראובן, לעומת זאת, התיימר לספק נתון עובדתי כדי לתמוך בטענותיו. יחי ההבדל.


יאללה, אני הולך לסשן כדורסל, בו אפרק בצורה אקסטרימית למדי את טובי חבריי. מן הסתם יש בכך בכדי להשליך על המעמד החברתי הרעוע שאני מייחס לאוכלוסייה זו.

קיחוט

תקציר (C):

ומזל-טוב-מכל-הלב-לג'ייק-ולוולפית-על-הקילור-בחסות-הרבנות-סגנון-חיים-אקסטרימי-פי-כמה-מאשר-"לדעת-להיכנע"
מסובב ומושך​(שולט)
לפני 15 שנים • 17 באפר׳ 2009

Re: הנני ואסביר

מסובב ומושך​(שולט) • 17 באפר׳ 2009
Jake כתב/ה:
אני רואה שמעוותים את הדברים לצורכי דמגוגיה וליבוי הויכוח.

אין כל קשר בין ביולוגיה לבין שליטה. יש שולטים ושוטות, נשלטים ונשלטות. לכולם הזכות לחיות את חייהם באופן שהם מוצאים לנכון.

מבחינתי, כשולט, לא אוכל לנהל מערכת יחסים עם מי שאינה נשלטת. זו זכותי. ואם אני מעדיף נשלטת לייט, סאבית, שפחה טוטאלית, קינקית או ביזארית - זו העדפתי האישית. מכיוון שלדעתי זו זכותי לחיות את חיי כשולט ולבחור בת זוג נשלטת, כך זו זכותה של כל אישה וכל נשלטת לבחור את דרכה והעדפותיה - גם אם הדבר נעשה באמצעות הליכה עיוורת אחר מחברת הספר הנודע.

זו זכותה הבסיסית של כל אישה לחופש - ללכת אחר נטיות ליבה. ואין זה משנה אם נטיות ליבה הושפעו ממצב מערכת היחסים בינה לבין בעלה או מהיותה פעילה בתחום הבדס"מ. הזכות כזכות קיימת.

אני שולט כי זה אני. זוגתי נשלטת כי זו היא. וכפי שכבר אמרתי, ישנן שולטות וישנם נשלטים - וזכותם להיות כאלה. אך איך הנושא קשור לנושא הדיון? הדיון נסוב סביב הלגיטימיות של הוצאת הספר והשפעתו של הספר על המרקם החברתי. לדעתי הוצאת הספר לגיטימית ואין לספר השפעה על המרקם החברתי. נקודה.

כשאני אומר שאני שובניסט, זה לא במובן הפילוסופי/פוליטי של המילה. אני שובניסט כי אני כגבר שולט על אישה במערכת יחסים אינטימית. איני סבור שיש לקפח מין כזה לעומת אחר ו/או כי למין כזה זכויות העולות על של מין אחר.

לאור היותי גבר השולט על אישה, איני יכול לומר בכנות (מבלי לפרוץ בחיוך) כי איני שובניסט, גם אם דעותיי לגבי זכויות נשים באופן כללי שונות. במערכת היחסים האישית שלי איני נוהג כך וזו תהיה צביעות לטעון אחרת.

גבר הוא בן אנוש שיש לו כרומוזום מסוים. אין הגדרה אחרת לגבר. נטיותיו המיניות ו/או הבדס"מיות לא משנות את מעמדו כגבר. הדבר בהחלט יכול להשפיע על מעמדו כשולט על נשים, או לפחות על נשים אותן אני מכנה כנשלטות הטרוסקסואליות.

...

אתה לא צריך להביא אסמכתאות מכתבי הקודש כדי להצביע על ההבדלים שבין המינים.

לא יעזור. הטבע ברא את הגברים שונים מהנשים, ויש לכך השלכה גם על חיי הזוגיות ועל החיים בכלל.

גבר לא יכול ללדת. אישה יכולה. במהלך ההריון ולאחר הלידה מצבה הבריאותי של האישה עדין יותר. היילוד אף תלוי באם לתזונה (אני יודע שהמציאו את התחליפים...). זה כשלעצמו מחייב מתן יחס שונה לאישה, ולא אכנס להשלכות האחרות שיש לכך בתחומי העיסוק, הבריאות, החינוך וכו'.

פמיניסטיות יכולות לזעוק מעתה ועד עולם כי אין הבדלים בין נשים וגברים, אך כל בר דעת יודע שיש. לפיכך, לאחר שחלפה תהילת החדשנות של התנועה הפמיניסטית, קמו לה מתנגדות וחלופות אחרות, וגם לאלו יקומו מתנגדות וחלופות אחרות.... עד שמישהו ימצא את שביל הזהב. אך לדעתי ימצאו תחילה את השנגרי-לה, שכן שביל הזהב בעניין זה הנו דמיוני באותה המידה.

מה שאתה עושה - זכותך. זכותך גם לבחור במי שאתה רוצה. אך מדוע אתה מרגיש שיש לך זכות למתוח ביקורת על אחרים שעושים כרצונם?


אני מודה, די נמאס לי. אתה שוביניסט ואתה לא שוביניסט ואני כבר לא יודע אם אתה באמת מבין מהו שוביניזם ומהו פמיניזם. ואני לא מצליח לראות איפה אני דמגוג לצורך ליבוי הויכוח ואילו דברים עיותתי בעוונותי. אבל אני אנסה לענות בקצרה בלי להכנס לכל נקודה.

שוביניזם היא הגדרה פוליטית חברתית. יש שיאמרו פילוסופית. אם לדעתך אין שום בעיה עם שולטות ונשלטים וזה פשוט ביניכם, בגלל איך שאתם, אז אין כאן שום איזם, אלא פשוט פרקטיקה זוגית שמתאימה לשני הצדדים.

וגבר אינו פשוט מי שנולד עם זין וביצים. גבר הוא הגדרה חברתית, אני לא אפסיק להזכיר לך ששמת "גברים" במרכאות. כשעשית את זה התנשאת על גברים המגדירים עצמם כפמיניסטים. כשעשית את זה הראית שבעיניך יש אידאל גבריות ויש יותר גבר ופחות גבר ואני אשמח אם היית חוזר בך מזה.

ואגב, הפמיניסטיות והפמיניסטים שאני מכיר לא זועקות מעתה ועד עולם שאין הבדל ושגברים יכולים ללדת. אבל אין שום קשר בין היכולת ללדת ובין הויתור מראש על כל שליטה בחייה על מנת לשמור על שלום בית וזוגיות בריאה. אם היה יוצא ספר דומה המיועד לגברים, אני בטוח שהוא היה נמכר פחות פשוט בגלל שהחברה שלנו עדיין די שוביניסטית.

השולט השוביניסט אומר "אני שולט מתוקף היותי גבר ומתוקף היותה אישה. זה המצב הטבעי."
מרגע שאני אומר שזכותו של כל אדם לבחור את אופי מערכת היחסים המתאימה לו ושהגדרת ה"טבעי" היא חברתית ברובה הגדול ושלא הייתי רוצה שבנותי יחונכו ככה, אני כבר לא שוביניסט. אמרת שאתה לא מבין אין יכול להיות שולט שאינו שוביניסט. ניסיתי לענות לך על זה, לא להתווכח איתך על תוכנו של ספר שאני מכיר רק משמועות.

אתה יודע מה? אולי אתה לא כזה שוביניסט? אולי בגלל שאתה שולט חששת שיטענו שוביניזם כנגדך ופשוט הקדמת תרופה למכה והכרזת על עצמך כשוביניסט?
newoldone
לפני 15 שנים • 17 באפר׳ 2009

Re: להשכלה כללית

newoldone • 17 באפר׳ 2009
Jake כתב/ה:
קבוצה קטנה של פמיניסטיות מזויפות (מזויפות כיוון שטרם שרפו את חזיותיהן)

להשכלה כללית: פמיניסטיות מעולם לא שרפו את חזיותיהן.

המיתוס מבוסס על הפגנה שהייתה בשנות ה-60 בארה"ב בזמן תחרות מיס אמריקה, שבה קבוצת מפגינות זרקה לתוך פח זבל גדול חפצים, בעיקר כאלה שקשורים לתעשיית היופי: מוצרי קוסמטיקה, איפור, נעלי עקב, רולים לשיער, מחוכים, חזיות, וכו'. דיווחים בעיתונות על המפגינות הקבילו בינן לבין מפגינים ששרפו כמחאה את צווי הגיוס לווייטנאם, והתייחסו אליהן כאל "שורפות החזיות".

וההמשך מוויקיפדיה:
ציטוט: Since then anti-feminists have used "bra burning" and "braless" as derogatory and trivializing terms for the feminist movement. What got lost in the rhetoric, and is probably more important, is that it became quite acceptable in the 1960s and 1970s to not wear a bra. Thus echoes of the 'liberated 60s' or 'bra-burning 60s' have continue to reverberate in women's fashion history.
מסובב ומושך​(שולט)
לפני 15 שנים • 17 באפר׳ 2009

Re: הנני ואסביר

מסובב ומושך​(שולט) • 17 באפר׳ 2009
רפאל כתב/ה:
מסובב ומושך כתב/ה:
הרעיון בפמיניזם הוא בדיוק שחרור מסטנדרט מחייב של גבריות ונשיות. בדיוק שחרור מאוטומציה של התנהגויות. אני עומד בסטנדרט הפמיניסטי בדבר עיקרי אחד והוא שאני לא מדרג אנשים לפי מינם ומשתדל (בכל זאת, אני אנושי, גם אותי חינכו) לצפות בהם בלי לצפות מהם לסט התנהגויות אופייני.


אתה נמשך לנשים (למרות שאין סטנדרט מחייב של נשיות, ולכן אפשר שמדובר בטרנסקסואל), ואתה גם רוצה שאותה אישה (או טרנסקסואל) תהיה כלבה שלך, אבל בכך שאתה מדרג את בת הזוג שלך בדירוג של כלבה אינך חוטא בדירוג של אנשים?

אז אני מבין שאינך טוען טענה חברתית-כללית-גורפת על טבע האישה. אבל האם מה שאתה עושה בטל רק מפני שקיימים דברים אחרים שאינך עושה?


רפאל כתב/ה:
נילי ונילי כתב/ה:
אם תהיה פה טרנספוביה בשרשור, שמטרתה להוכיח שטרנסיות אינן נשים- אני ואתה נצטרך לקיים שיחה.
עד עכשיו היה יופי של שרשור. גם אם אתה יוצא נגד פירוק המושג "אישה"- תמצא לך רטוריקה אחרת להתנסח בה.

אני בעיקר תהיתי אם אדון מסובב ומושך משוחרר מסטנדרט מחייב של גבריות ונשיות גם כשהוא בוחר את בנות הזוג שלו, או שהוא משוחרר מסטנדרט מחייב של גבריות ונשיות רק כשהוא מתווכח עם ג'ק.



אדון מסובב ומושך נמנע מלהכנס למאבקי אגו דמגוגיים עם מי שקורא לו אדון מסובב ומושך.
מה גם שיש לי תחושה שאתה כבר על אוטומט וכחני ולי די נגמרה הסבלנות.
זכותך לחשוב שאני צבוע אם בת זוגתי אינה טרנסקסואלית
וזכותי לחשוב שכרגע, לאור מה שנכתב עד כה, דיון שלי איתך יהיה חסר טעם ולא נעים.
רפאל
לפני 15 שנים • 18 באפר׳ 2009

Re: הנני ואסביר

רפאל • 18 באפר׳ 2009
מסובב ומושך כתב/ה:
אדון מסובב ומושך נמנע מלהכנס למאבקי אגו דמגוגיים עם מי שקורא לו אדון מסובב ומושך.
מה גם שיש לי תחושה שאתה כבר על אוטומט וכחני ולי די נגמרה הסבלנות.
זכותך לחשוב שאני צבוע אם בת זוגתי אינה טרנסקסואלית
וזכותי לחשוב שכרגע, לאור מה שנכתב עד כה, דיון שלי איתך יהיה חסר טעם ולא נעים.


אני לא חושב שאתה צבוע אם בת זוגך אינה טרנסקסואל/ית. אבל אני תוהה אם היית יוצא לדייט עם טרנסקסואל/ית בדיוק כפי שהיית יוצא לדייט עם כל אישה אחרת, ואם דייט כזה היה יכול להתגלגל מבחינתך למערכת יחסים. אם כן - אחלה. אבל אם לא, תוכל להסביר לי מאין באה הדרשה של "הרעיון בפמיניזם הוא בדיוק שחרור מסטנדרט מחייב של גבריות ונשיות", ומה הערכה של דרשה כזו אם אתה עצמך אינך מסוגל להפנים אותה מבחינה רגשית במסגרת חייך?

אני לא ממעיט בערכן של הצהרות תיאורטיות. אבל שוב: מה השגנו בכך שלהלכה חברי הקהילה הזו נאורים מאוד ומשחררים גברים ונשים מסטנדרטים מחייבים, אבל למעשה (כלומר, מבחינת מנגנוני המשיכה והדחייה שלהם) מוסיפים לחייב כאן את הסטנדרטיים השמרניים ביותר ביחס לנשיות וגבריות? האם אנחנו מייצרים כך מסגרת קהילתית נאורה ופתוחה או שרק משחקים בכאילו כי זה אופנתי? האם אנחנו באמת פתוחים או שאנחנו רק מצטדקים?

לי הרבה פעמים נדמה שאנשים מצטדקים. הפילוסופיה שלהם צינית. הם לוחמניים מאוד להלכה, אבל ברגע שמדובר במעשים, נגמרת להם הסבלנות והשיחה פתאום מרגישה להם לא נעים.
RIS
RIS
לפני 15 שנים • 18 באפר׳ 2009

Re: הנני ואסביר

RIS • 18 באפר׳ 2009
.
מסובב ומושך כתב/ה:


יש בינינו אי הסכמה תהומית. אני שולט ופמיניסט, גם אם חלק מהפמיניסטיות יחלקו על כך בגלל שאני שולט וחלק מהשולטים יחלקו על כך בגלל שאני פמיניסט.
בכל מקרה, אינני שוביניסט כלל ואין לי שום צורך בשוביניזם, בכדי להצדיק את השליטה שלי. בעיני המצב הפוך. כדי שהתמסרות תהיה אמיתית, עליה להיות משוחררת. מה כל הכיף? שעול החברה יכפיף את אישתי אלי? עזובותך. אני לא מכניס פוליטיקה למיטה. אני לא נכנס למיטה שלי עם אובייקט שעוצב ע"י החברה לשרת אותי, אני נכנס עם אישה שמעניינת אותי. אני גם לא מתחתן עם אובייקט שאולף ע"י החברה לשרת אותי.

בת זוג שאני בוחר לחיות איתה ולשלוט בה צריכה להיות חופשיה ככל האפשר. חופשיה לבחור בי לשלוט בה וחופשיה לבחור להשלט. בשביל זה היא צריכה להיות גם חופשיה לשלוט. בדיוק כמו שאני צריך להיות חופשי להשלט, אחרת מה הבחירה הגדולה?

אתה כותב שמעולם לא כפית את רצונך, אלא אם נתנה לכך הסכמה מראש וברצון חופשי.
אני אומר לך שאם כך, או אם בכך אתה רוצה, אם אתה באמת רוצה שתנתן לך ההובלה ברצון חופשי,
עליך לעשות כל שביכולתך להביא לחברה שיוויונית ככל הניתן. לחברה בה אישה יכולה להיות שולטת, יכולה להיות ונילית, יכולה להתלבש איך שבא לה, להתנהג איך שמתאים לה, להיות חופשיה מחינוך מכפיף ומדכא, מאלימות, מפערי שכר ומכל חרא אחר ששוביניזם של חברת הצריכה שלנו מעודדת כה יפה.
אישה שמודעת לכל החינוך המעצבן הזה, אישה שחופשיה מההתניות האלו,
רק היא יכולה לבחור באופן חופשי לתת לך את השליטה.

שולט ושוביניסט? לא תודה.
אני באמת לא צריך את סיוע החברה בהכפפת כלבתי.

ואגב, לשים "גברים" במרכאות זה בדיוק להראות שאתה שוביניסט. הנה, במדרג שלך גבר היא מידה נעלה. לכן, אתה רומז שמי שהוא פמיניסט אינו ממש גבר. כדי להיות גבר אתה צריך להיות ככה וככה וככה, בלה בלה בלה. גבר אמיתי, אישה אמיתית, שולט אמיתי, פיסטוק חלבי אמיתי. קישקוש אמיתי.
זה מכפיף אותך להתנהג לפי סטנדרט מסוים של גבריות. אני לא כפוף לסטנדרט הזה ובכך אני שולט יותר, לא פחות.


בראבו ענק.
ולא נותר לי אלא לחדד כמה דברים.

א. לעניין השוביניזם
אני מאמין שג'ייק לא התכוון ברצינות כאשר העיד על עצמו שהוא שוביניסט. א. ודאי התכוון לומר שהוא שוביניסט גברי, וב. אני מאמין שהוא פשוט איננו יודע מה המשמעות הנוראה של הביטויים האלה.
אני מפנה את ג'ייק למילונים השונים ולאנציקלופדיות ללמוד בהרחבה מה זה "שוביניסט. כאן אומר רק כתזכורת ששוביניזם מזוהה עם דברים מתועבים ביותר: שנאה, קנאות, לאומנות קיצונית וחוסר סובלנות כפייתי. שוביניזם הוא מילימטר מגזענות ושניים וחצי סנטימטר מנאציות.

שוביניזם גברי הוא מקרה פרטי של שוביניזם וכל האפקטים הפסולים של שוביניזם מוצאים דרכם גם לשוביניזם הגברי.

ב. לעניין הפמיניזם.

קצת קשה להבין ולהאמין איך אנשים כאן, באתר של חובבי בדסם ( מי יותר ומי פחות) חושפים עצמם מבלי משים כשונאי עצמם ומגנים (אם כי בלשון חלקלקה ועקיפה) כל נסיון של מישהו להציג את הבדסם שלו כמשהו שהוא פחות ממחלה קשה וסטייה מגונה. מוזר מאוד. ועצוב גם.

אין לי מושג למה מישהו (חוץ מהרדודים יותר שבינינו) יכול להתבלבל בין הפרדיקט "שליטה" ובין הפרדיקט "שוחר שוויון". האם "שולט" חייב להיות גם גזען אדום עורף? (הוא יכול להיות כזה, כמו שאנחנו רואים כאן היטב אך הוא יכול להיות גם ליברל, לוחם צדק ואפילו חבר ב"בצלם" ר"ל...)

פמיניזם במיטבו עוסק בביעור האפליה הננקטת נגד מיגדר שלם על כל רקע אפשרי ובכל תחום אפשרי. המדובר הוא בסקאלה רחבה מאוד שיכולה להתחיל במילת נשים בסודן ובחוסר זכות בחירה לנשים בערב הסעודית ולהסתיים במה שנראה מגוחך לאחדים (אך מאוד חשוב לאחדות) בדרישה לשנות יצירי לשון בשפה המקפחים את המגזר.

תראו לי סיבה אחת, נימוק תבוני אחד שמשמו אישה איננה יכולה להיות חלק מהמאבק הפמיניסטי מחוץ לבית ולהיות בהעדפותיה המיניות והאישיות שפחה לגבר בתוך הבית.

בניגוד לכאלה המציגים דיעות כאילו הן עובדות ישנם אחרים הסבורים כי יחסי שליטה אינם סטיה נורמטיבית אלא רק סטיה סטטיסטית. בדיוק כמו שהיום מתחילים להבין (חוץ מהשוביניסטים) שלהיות גיי או לסבית הוא משהו שנולדים איתו ולא משהו שצריך לחשוב עליו כעל "פטיש" או מיפגע אישיותי מביש שצריך ללמוד איך לחיות איתו.

וחזרה לשאלה הבוערת כל כך לאחדים כאן - האם פמיניזם ושליטה זה אוקסימורון.

יחסי שליטה במיטבם הם יחסים של הגשמה. של גיבוש תודעה עצמית ומינית על סמך לימוד עצמי והכרה עצמית וחתירה למיצוי אידיאלים של אושר ותענוג. הנסיון להציג כניעה בתוך הקשר כזה כלא שונה מהותית מעבדות נוסח אמריקה הוא גניבת דעת ותו לא. הנסיון שנעשה כאן לערבב בין מהלכים מנטליים ואינטלקטואלים ובין ביטוי של אינטואיציות ורגשות הוא פתטי וילדי.כך גם הצדקנות העצמית של מי שנמצא בבוץ ומתפלא שיש מי שמתנגדים שימשכו גם אותם לתוך הג'יפה.

ועוד הטעיה דמגוגית שנפוצה כאן והיא נחירת הבוז שמושמעת כאן כביכול נגד הטענה שיש בדסם טהור (כמנוגד לבדסם חולני ומכוער). ולמה זו הטעיה? כי בדסם איננו טהור או בלתי טהור. רק האנשים הם כאלה...עבור חלקנו הבדסם הוא פשוט חלק מהחיים שלנו, חלק שאין לו שום קשר לדיעות שלנו ולמעשים האחרים שלנו.
אני מניח שזה רק טבעי שמי שהוא על הכיפק בחיים גם הבדסם שלו ייראה כך. ומי שרואה עצמו כחולני ומכוער אף הבדסם שלו ייראה לו כך.

.
בלוסום​(לא בעסק)
לפני 15 שנים • 18 באפר׳ 2009

Re: הנני ואסביר

בלוסום​(לא בעסק) • 18 באפר׳ 2009
מסובב ומושך כתב/ה:


שולט ושוביניסט? לא תודה.
אני באמת לא צריך את סיוע החברה בהכפפת כלבתי.

.




אתה יודע, עד המשפט הזה? כמעט האמנתי לך. כשאתה קורא לה ככה, זה ישר סותר את כל מה שאמרת עד כה.
ראובן
לפני 15 שנים • 18 באפר׳ 2009

מכתב מניו-יורק

ראובן • 18 באפר׳ 2009
העליתי את הספר לדיון באתר הבינ''ל fetlife.
התגובה המנומקת ביותר שייכת לשפחה (slave) ניו-יורקית שכתבה כך:

''קראתי את הספר ומצאתי אותו מעניין, אבל לא באמת משהו שעוזר לי כאישה כנועה. הספר מיועד יותר לנשים שלקחו שליטה בחיי נישואיהן, משום שהן חשו שהבעלים שלהן לא היו מסוגלים לעשות זאת וכתוצאה, חשו מרמור על שליטתן זו. הספר עוסק יותר בללמוד לתת לבעלים שלהן 'לקחת בחזרה את ההגה לידיים' - זו, בכל אופן, הייתה החוויה של מחברת הספר. לתחושתי, מטרת הספר אינה להפוך את משק הבית ל'מיילדומי', אלא להפוך את משק הבית לשיוויוני יותר, בכך שהאישה מוסרת חלק מתחומי האחריות שהיא נטלה על עצמה בחזרה לגבר. חברה ונילית שלי הייתה מפיקה תועלת מספר זה: היא כל הזמן הקטינה וביקרה את בעלה ותמיד הייתה מופתעת שהוא 'מתקפל' ונותן לה להשתלט על העניינים.

אמי, שהייתה עקרת בית בסגנון 'משק הבית של שנות החמישים', תמיד אמרה: 'נהגי בבעלך כמו ילד ובסוף תקבלי ילד. נהגי בבעלך כמו גבר ותקבלי גבר'.
למעשה, אני חושבת שהיא רקמה את המימרה הזו על כרית קטנה בסלון.''


לשיקולכם, שיקולכן,
ראובן


נ.ב
הדיון מתקיים באתר fetlife בקבוצת הדיון הנקראת BDSM Theory. מצורף טקסט המקור:

I've read the book and found it interesting, but not terribly helpful to me as a submissive. It was more for women who took control in their marriage because they felt that their husbands were incapable of doing so and then they felt resentful that they were in control. It was more about learning to let their husbands take back the wheel so to speak. At least this was the author's experience. I felt the purpose of the book wasn't necessarily to make a household more male-dominated, but to make it more egaliterean by the wife surrending back some of the responsibilities that she had taken over back to the husband. A vanilla female friend of mine would have benefitted from reading the book I thought. She constantly belittled and criticized her husband all the time and she was always surprised that he usually just withdrew and let her take over.

My mother, who was a 1950s housewife, always said, "Treat your husband like a child and you will end up with a child. Treat your husband like a man and you will get a man."
In fact, I think she had that embroidered on a little pillow in the living room.