שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

שאלה למארגני מצעד הגאווה בירושלים.

מוצ'ילר
לפני 15 שנים • 22 ביוני 2009

שאלה למארגני מצעד הגאווה בירושלים.

מוצ'ילר • 22 ביוני 2009
למה דווקא לעשות את המצעד בירושלים למרות שאתם יודעים שזה פוגע בכל כך הרבה אנשים?
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי}
לפני 15 שנים • 23 ביוני 2009
1. כי ירושלים היא בירת ישראל, מה שהופך אותה למיקום מתבקש למצעד שכזה.

2. לא עושים אותו "דווקא" בירושלים, אלא במספר ערים גדולות במדינה, שירושלים היא החשובה שבהן.

3. עצם העובדה שיש אוכלוסיות שהמצעד הזה עד כדי כך מפריע להן, מראה על החשיבות שלו.

4. זכותו של כל ציבור בישראל לעשות מצעד. הנסיון למנוע אותו, ולא קיומו, הוא הפעולה היוצאת נגד דבר לגיטימי. לא להיפך.

5. הרעיון לבטל פעולה שמטרתה הבעת מחאה על יחס לקבוצת אוכלוסיה מסויימת, כתוצאה מהתחשבות בתומכים בהמשך מתן יחס זה, הוא אבסורדי.

(הכותבת אינה ממארגני המצעד, אלא סתם עוד אחת שהולכת לצעוד כי היא לא רוצה לחיות בעיר/מדינה שבה מבטלים מצעדים בעלי חשיבות פוליטית/הומנית רק כי יש כמה אנשים שזה לא מוצא חן בעיניהם)
נילי ונילי
לפני 15 שנים • 23 ביוני 2009

אבל למה? למה בירושלים?

נילי ונילי • 23 ביוני 2009
אם תגגל "למה בירושלים" (זו מחרוזת חיפוש שהפכה כבר למותג) תמצא את שלושת הלינקים הבאים, שעונים לדעתי לא רע על השאלה שלך-

באתר הבית הפתוח עצמו-
http://www.worldpride.net/index.php?id=1259


הבלוג של פלבאי צהוב-
http://www.tapuz.co.il/blog/ViewEntry.asp?EntryId=997612

ובגוגיי-
http://gogay.co.il/content/ArticlePrint.asp?id=4139

מעבר לכך, אפשר לעשות חיפוש בכלוב, כי גם פה היו כמה שרשורים לא רעים בנושא בנובמבר 2006.
מוצ'ילר
לפני 15 שנים • 23 ביוני 2009
מוצ'ילר • 23 ביוני 2009
נילי ונילי תודה על המידע עזרת לי להבין את הצד שלכם בסיפור ואני מאחל לכם בהצלחה.
לקקני 1
לפני 15 שנים • 23 ביוני 2009

מה הצד השני

לקקני 1 • 23 ביוני 2009
אנה דן, את בדבריך הארת צד אחד של המטבע,וכמו תמיד בבהירות ובטוב טעם למה נה לא לגיטמי לבטל את המצעד הזה וכו'
אבל יש כאן צד שני גם אם נניח כדבריך שאין לבטל את זה, האם מארגני המצעד מצד עצמם לא ראוי שיבטלו את זה מכיון שהמצעד מפריע להרבה אנשים, אני חושב שהציבור החרדי שגר בירושלים הוא יותר הרבה מציבור הצועדים שגר בירושלים, אז כקבוצה שדורשת שיתחשבו בהם וברגשותיהם, האם לא ראוי שהם מצידם יותרו על המצעד?
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי}
לפני 15 שנים • 23 ביוני 2009

Re: מה הצד השני

יאלללה כתב/ה:
אנה דן, את בדבריך הארת צד אחד של המטבע,וכמו תמיד בבהירות ובטוב טעם למה נה לא לגיטמי לבטל את המצעד הזה וכו'
אבל יש כאן צד שני גם אם נניח כדבריך שאין לבטל את זה, האם מארגני המצעד מצד עצמם לא ראוי שיבטלו את זה מכיון שהמצעד מפריע להרבה אנשים, אני חושב שהציבור החרדי שגר בירושלים הוא יותר הרבה מציבור הצועדים שגר בירושלים, אז כקבוצה שדורשת שיתחשבו בהם וברגשותיהם, האם לא ראוי שהם מצידם יותרו על המצעד?



1. יש בירושלים מספר לא מבוטל של תושבים שאינם יהודים, חלקם מתנגדים להגדרתה של ירושלים כבירת ישראל/העם היהודי. מדובר בחלק משמעותי באוכלוסיה! ולכן, אולי כדאי לבטל את חגיגות יום ירושלים, על מנת שלא לפגוע ברגשותיהם. מה דעתך?

2. אתה מדבר על המצעד כאילו זו מסיבה. אז נתחיל בזה:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A6%D7%A2%D7%93_%D7%94%D7%92%D7%90%D7%95%D7%95%D7%94
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%94%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%AA_%D7%A1%D7%98%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%95%D7%9C

לא מדובר כאן בהתחשבות.
עצם זה שהמצעד מפריע, לא לאנשים מסויימים אלא לקולקטיב, זו בעיה. הבעיה הזו היא חלק ממערך בעיות שלם, שכל כולו נובע מיחס שלילי ללהט"בים. ובגלל שיש יחס שלילי, יש מצעד גאווה.
ולא מדובר כאן בשני צדדים, אין שום מטבע. "שני צידי מטבע" הוא ביטוי שמתאר מצב שבו יש דעות מקבילות, שתי פרשנויות ששתיהן נכונות.
לא כאן: שני הצדדים אינם מקבילים בלגיטימיות של דרישותיהם. צד אחד דורש הכרה בלגיטימיות שלו. צד שני דורש את דיכויו של הצד הראשון. מסקנה: הצד השני יצטרך להבין שאי אפשר להתנהג ככה. זה לא חוקי, ולטעמי האישי גם לוקה בחוסר דרך ארץ משווע.
מדובר בכך שקיים יחס שלילי ממוסד כלפי להט"בים. אבל החוק מאפשר להם למחות, ולהפגין נגד היחס השלילי הזה, וזה מה שהם עושים במצעד הזה.
עצם הבקשה "להתחשב" פוגעת. הניסוח תמים, אבל המניעים פסולים.

ולמה דווקא בירושלים? כי זו הבירה, לכל הרוחות!
טיגריס כחולה
לפני 15 שנים • 24 ביוני 2009

כמה חבל

טיגריס כחולה • 24 ביוני 2009
כמה חבל שבכל קבוצה, לגיטימית מתחשבת מקסימה ואכפתית ככל שתהיה,
יש קובץ של אנשים דוחים, לא מתחשבים ולא חכמים במיוחד ,שגורמים לדעת הקהל להשתנות, רק כי הם דיוות צרחניות שצועקות חזק יותר מהקובץ השקט.
מוצ'ילר
לפני 15 שנים • 24 ביוני 2009
מוצ'ילר • 24 ביוני 2009
למרות מה שאמרתי מקודם עושה הרושם שזה מעבר למצעד.
איך שאני רואה את זה יש כאן קרב של קיצונים משני קבוצות שמיליוני שקלים
ממשלמי המיסים והרבה חיילים ושוטרים מסכנים מושקעים כדי להפריד בין שתי הקבוצות.
אולי תהיו אתם הקבוצה שמוותרת ותחסכו את כל הבלאגן הזה שהרוב הניאטרלי יסבול ממנו.
זיקית
לפני 15 שנים • 24 ביוני 2009
זיקית • 24 ביוני 2009
מוצ'ילר כתב/ה:
למרות מה שאמרתי מקודם עושה הרושם שזה מעבר למצעד.
איך שאני רואה את זה יש כאן קרב של קיצונים משני קבוצות שמיליוני שקלים
ממשלמי המיסים והרבה חיילים ושוטרים מסכנים מושקעים כדי להפריד בין שתי הקבוצות.
אולי תהיו אתם הקבוצה שמוותרת ותחסכו את כל הבלאגן הזה שהרוב הניאטרלי יסבול ממנו.


אתה יודע מה? אתה צודק. באמת עדיף שנסתום את הפה, ולא נצעד למען סובלנות והידברות.
אפילו יותר עדיף שבכלל, כל הקהילה תישאר בבית, ותנהל את חייה בחשאי כי זה מפריע למישהו בעין.

הרוב הנייטרלי לא צריך להיאבק על הזכויות הבסיסיות שלהם ועל הלגיטימיות שלהם כבני אדם.

קהילת הלהט"ב איננה קבוצה של קיצונים, כהגדרך, אלא חלק נכבד מאוד אחוזית מהחברה הישראלית, הגם שלא כולה מחוץ לארון - ואם לא היו מצעדים, גם האנשים שצועדים היום (ובני משפחותיהם, והחברים שלהם שתומכים בזכות שלהם פשוט להיות מי שהם) היו סובלים בארון.

ורק שתדע שהבית הפתוח משלם הרבה מאוד כסף למשטרת ישראל לאבטח את המצעד, שלא לדבר על המתנדבים הרבים שמשקיעים ממרצם וזמנם בדיוק למטרה זו.

כשהמשטרה מאבטחת לוויית ענק של העדה החרדית אני לא שומעת כאן מרמורים. זה יותר לגיטימי שנשלם על זה ולא על זה?