שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

שרות צבאי/לאומי כתנאי קבלה לעבודה בישראל

aka BODYGUARD
לפני 15 שנים • 27 באוג׳ 2009
aka BODYGUARD • 27 באוג׳ 2009

טיש,

קצת לא ברור לי הרעיון.

ממתי שירות צבאי הוא קריטריון ?

שירות צבאי/לאומי הוא יתרון.

י-ת-ר-ו-ן !

אני לא מצפה מכולם להתגייס ואיני חושב שכולם נועדו לרוץ עם סכין מוחזקת בשיניים.

אני כן חושב שלכל אחד צריכה להיות אחריות מסוימת שמעבירה אותו משלב תלמיד בתיכון

לחיים הבגירים. שירות זה או אחר בהחלט תורם לעניין.


צדק קליבר כשאמר שהמלחמה האמיתית שלנו עוסקת בחינוך,על כל אגפיו.


כמעסיק הייתי עושה כל שביכולתי להעסיק כאלה שתרמו את חלקם מי בצבא ומי בשירות

לאומי או בכל מתכונת שבה ניתן לשרת.
אלון ב​(נשלט)
לפני 15 שנים • 27 באוג׳ 2009
אלון ב​(נשלט) • 27 באוג׳ 2009
אני אחד ששירתתי שירות צבאי מלא לוחם ועדיין עושה מילואים
תמיד התלוננו שצריך שיווין בין כול האזרחים ונכון צריך
אבל למה אני אחד שתרמתי ועדיין תורם למדינה הייתי מוכן להקריב את חיי למדינה למה לא אקבל יחס שונה מאחד שלא רוצה לעשות צבא
וכן אני בתור מעסיק הייתי לוקח אדם שכן עשה צבא וכן תרם למדינה למה שאני יעסיק אדם שלא היה מוכן לתרום למדינה שנותנת לו ביטחון כלכלה וכל הדברים הנילוים
ועומריקו אחד שלא רצה לשרתת את מדינתו שלא יבקש זכיות ממדינתו
כי במדינתנו יש גם חובות וגם זכיות
אולי האדם הזה גם לא ירצה לשלם מיסים כי או לא מאמין במדינתו שלא יגור פה
huan
לפני 15 שנים • 27 באוג׳ 2009
huan • 27 באוג׳ 2009
ציטוט: אולי האדם הזה גם לא ירצה לשלם מיסים כי או לא מאמין במדינתו שלא יגור פה


מעניין עם היו לך את אותם טענות עבור אדם שהמדינה פטרה אותו בדרך זו או אחרת מתשלום מיסים ולא פתחה לו כל דרך אחרת לתרום לקופתה? (למה החארות האלה שמשתכרים שכר מינימום לא מגיעים לרף המס ומתחילים לתרום משהו למדינה במקום להיות פרזיטים?)

קל ופשוט להטפל ל"חלשים" - לאדם הבודד שמגיע לחפש עבודה ושאף אחד לא באמת התעניין מדוע ולמה הוא אל שירת בצבא (כי הצבא פטר אותו) או בישרות לאומי (כי המדינה כמעט ולא הקציבה תקנים)
הרבה יותר קשה להיות לא פופוליסטי, לבדוק את העובדות ולהפנות את האצבע המאשימה כלפי מדיניות הצבא והמדינה ולעשות משהו בנידון.
במקום לדבוק בפרופוגנדה של המדינה ובמדניות הפרטת סמכויותיה למעסיקים על חשבון כלל החברה.
מייקל ג'קסון​(לא בעסק)
לפני 15 שנים • 27 באוג׳ 2009
אלון ב כתב/ה:
אני אחד ששירתתי שירות צבאי מלא לוחם ועדיין עושה מילואים
תמיד התלוננו שצריך שיווין בין כול האזרחים ונכון צריך
אבל למה אני אחד שתרמתי ועדיין תורם למדינה הייתי מוכן להקריב את חיי למדינה למה לא אקבל יחס שונה מאחד שלא רוצה לעשות צבא
וכן אני בתור מעסיק הייתי לוקח אדם שכן עשה צבא וכן תרם למדינה למה שאני יעסיק אדם שלא היה מוכן לתרום למדינה שנותנת לו ביטחון כלכלה וכל הדברים הנילוים
ועומריקו אחד שלא רצה לשרתת את מדינתו שלא יבקש זכיות ממדינתו
כי במדינתנו יש גם חובות וגם זכיות
אולי האדם הזה גם לא ירצה לשלם מיסים כי או לא מאמין במדינתו שלא יגור פה



בכל מיקרה אין מקום בשביל כולם.
יש מלא חיילים פשוט מלא למה צריך עוד?
אני זוכר כחייל כמה קשה היה ביום ראשון לחזור לצבא כמה חיילים יותר מידי.
החניון בבאר שבע ששכחתי את שמו איפה שהיינו מתכנסים לקראת הנסיעה היה מפוצץ באוטובוסים
עד אפס מקום ים חיילים.
אם יהיו עוד אז התנועה בארץ תיהיה בילתי אפשרית במיוחד בימי ראשון.
lady inBlack
לפני 15 שנים • 27 באוג׳ 2009
lady inBlack • 27 באוג׳ 2009
לפעמים הפטור משירות לאומי/צבאי ניתן מטעמים אחרים כמו למשל, עקב מצב משפחתי או אידיאולוגיה מסויימת, רקע היסטורי של אותו אדם, חייל/ת בודד/ה, עודף בנות/בנים וכדומה.
מע' הביטחון הצבאית עושה סינון מסויים בהתאם וגם הוא לא במיוחד מספק משום שנמצא כי שיעור ההתאבדויות מבחינה סטטיסטית בזמן השירות הינו יחסית גבוה.
לא תמיד מדובר בחופש הבחירה כפי שציין עומריקו, ויפה שכך, לעיתים מדובר בכורח.
אין מעסיק באשר הוא שיכליל ויפלה מועסק בשל היותו מבצע שירות לאומי או צבאי באם הדבר לא הכרחי ביותר לביצוע תפקיד מסויים.

יש דרכים נוספות לשרת את המדינה, אם עסקינן בעקרונות החינוך, המוסר ואהבת הארץ, אותם ניתן לראות ברקע של אותו "מועסק" למשל התנדבויות באגודות שונות או אירגונים חברתיים שונים.
אני לא חושבת שאותה פקידה שהכינה 3 פעמים ביום קפה למפקד תרמה יותר מאותו "נפלט" מהמע' הצבאית שתרם למשל בארגונים שונים למען החברה נניח ילדים אוטיסטים וכ"ו.

להכליל את כולם ולקבוע השערות שרירותיות שלא יורדות לשורש המקרה הספציפי הן אכן מפלות ומסוכנות לחברה כחברה דמוקרטית, היום מדובר בשירות צבאי ומחר מעסיקים לא ירצו להעסיק על רקע נטייה מינית.

לדעתי:
יש לבדוק כל מקרה לגופו בהתאם לתפקיד ולנסיבות ורק כך אפשר באמת לסנן את המועמדים לתפקיד מסויים בצורה הוגנת ושיוויונית ובהתאם לקרטריונים הנדרשים.
jem's
לפני 15 שנים • 27 באוג׳ 2009
jem's • 27 באוג׳ 2009
TV_Eye כתב/ה:
עומריקו כתב/ה:
טוב לדעתי אדם שנפסל או שניראה כלא ראוי לעבוד במקום עבודה עקב אי שירותו הצבאי מופלה לרעה
דבר החמור בעייני בצורה שאין שני לה
אומנם ישנו חוק גיוס חובה במדינת ישראל אבל מעל לחוק זה ישנו חופש החירות ובחירתו של אדם
יכול להיות שאדם "בחר" שלא לשרת את מדינתו בצורה כזו או אחרת ,זאת זכותו עקב מקרים מסויימים ואם מופלה הוא לרעה עקב כך חמור הדבר כאין שני
אנחנו צריכים עם יד על הלב לנסות ולעשות איזון בין חופש האדם וזכותו לבחירה חופשית בגבולות הדמוקרטיה לבין "הזכות" של מעביד לקחת את החוק ליידים ולהפלות אדם על בסיס שירותו הצבאי דבר אשר אסור לפי חוק , חשוב לצין כי אין אדם שלא עושה שרות צבאי על פי החלטתו האישית בלבד אלא רק עם אישור המדינה והצבא הוא מקבל פטור ולא משנה מהיא סיבתו
אדם אשר קיבל פטור משירות צבאי ובחר שלא לעשות שירות לאומי או התנדבות כל שהיא לא עובר על החוק כמו כן עומדת איתו האתיקה והמוסר מאחר וזה קיבל את אישור המדינה כי אינו כשיר מסיבה אשר תהיה להיות חלק מהגיוס או חלק הנטל שכולנו לוקחים עימנו בעת שירותינו מכל סוג שהוא \
אין לנו להאשימו או להפלות כי לא בחר הוא להתנדב מזמנו הפנוי ולתרום וכי זה לא נמצא מתאים לשירות צבאי ומאחר ואין חוק המחייב אנשים אשר לא נמצאו מתאימים לשירות צבאי לקום ולעשות שירות לאומי אל לנו לבוא אליהם בטענות ובדרישות לעשות כן ,
הרי לא ניתן לאפלות אדם רק כי המערכת לא רצתה בו
ומי שמך מנהל כוח אדם אשר תהיה שתחליט אם לקבל או לא לקבל אדם רק על פי שירותו הצבאי
בנוסף חשוב לציין כי סוג שירותו הצבאי של אדם לא מעיד ולא כלום על סוג האדם נאמנותו כישוריו או יושרו
חוזר אני ואומר כי אין זכות לאדם להפלות אדם אחר על רקע של שירות צבאי ומה שעוד המדינה היא זו אשר אפשרה לו שלא לשרת
מנגד לוקח מקבל העובדים את החוק לידיו ומחליט את אשר מחליט ומפלה את אותו אדם אשר בחר בגיל צעיר כל כך אם לשרת או שלא
ואם נכון הוא לתת או שלא
כל עוד האחרון עשה את אשר עשה ויצא כדת וכדין משירותו זה אין כל מקום להפלותו
עקב שירותו או אי שרותו
 


המחוקק ראשי ואף רצוי, שישריש נורמות מוסריות אשר החברה רואה בה כערכים חשובים.
על המחוקק מוטלת האחריות הן של החוסן הלאומי והן של החוסן החברתי.
כאשר המחוקק החליט על אפליה מתקנת כנגד נשים , וכנגד מגזרים אחרים חלשים אחרים, גם אז הוא בעצם מפלה אנשים אחרים שהם לא נשים לדוגמה.
ואם המחוקק החליט שהחברה צריכה לפצות את הנוער, שלעומת חבריו בארצות נכר, מתחיל את חיו האקדמאים/מקצועיים בפיגור של 3 שנים. אזי המחוקק רואה לנכון לפצות אנשים אלו בהעדפה מתקנת כלפי האחרים אשר התחילו את מירוץ החיים בפור משמעותי.
זה לא אומר שמי שלא עשה צבא יהיה מובטל, אך עליו לקחת בחשבון שאם הוא חושב שהוא חוסך לעצמו 3 שנים שזה בא במחיר של העדפה מתקנת, וכמו כן שחלק ממקומות העבודה יהיו סגורים בפניו (כגון משטרה, כוחות הביטחון משרדים ממשלתיים בעלי פרופיל בטחוני גובה וכו...).

וכמו כן אני מציע להעתיק את המודל הזה גם למגזרים שכיום אינם נוטלים בחלק התרומה כמו דתיים וערבים.

שוב לסיכום הנקודה. האזרח ראשי להחליט בעצמו אם להצטרף לכוחות הביטחון ו/או התנדבות קהילתית אחרת, או לוותר על העזרה למדינה (שמחייבת על פי חוק). הבחירה היא בידיו אך כמו כן הבחירה לאחר מכן להעדיף את אלו שכן הקריבו, ניתנת בידי המחוקק וגם בידיים פרטיות.

לפי דעתי האישית, צריכה להינתן האפשרות לאנשים בני כל הגילאים, את אותה אופציה שניתנה לאחרונה לסבלרטאי ישראל. וזה לאנשים אשר ויתרו על שירות מדיני מסיבה כזו או אחרת, לשוב ולקבל אופציה לעשות כן אפילו במסלול מהיר יותר או קל יותר. לצערנו לא כל בן 18 מבין את ההשלכות של מעשיו כמו שמבין אדם בן 30.



(כל הנאמר על צבא יכול להיות מומר ללא בעיה גם לשירות לאומי)


בניגוד לאפליה מתקנת כאן המצב הוא שונה
מאחר ואדם קיבל אישור מהמדינה לא לעשות שירות חובה ולא להיות חלק מאותה מערכת אז למה להעניש אותו על זה??
אפליה מתקנת נעשה מאחר ואותם מגזרים אשר מקבלים את אותה אפליה אינם שווים באופן טבעי
זאת אומרת
שנשים לשם דוגמא - מופלות לרעה ע"י החברה מאחר וזו מסורתית רואה בגבר אחראי יותר חזק יותר וכדומה
בחר המחוקק לעצור אפליה זו ובעצם להשוות את נקודת הפתיחה שלהנשים או כל מגזר מופלה אחר לזה של שאר החברה
כמו כן מאחר ולא יכול להיות מצב שהרוב מופלה אז אין מקום לאפליה מתקנה לשאר החברה....
jem's
לפני 15 שנים • 27 באוג׳ 2009

Re: שרות צבאי/לאומי כתנאי קבלה לעבודה בישראל

jem's • 27 באוג׳ 2009
חשוב לציין כי כמו כל שיחה טיפה טעונה בכלוב icon_smile.gif היא לאט לאט זזה מהנושא השיחה
השאלה כאן היא לא למה אנשים לא עושים צבא או למה הם לא עושים שירות לאומי
אלא האם יש להפלותם עקב אי שירות צבאי או האם רשאי מעביד להחליט האם לקבל או שלא לקבל אנשים לעבודה על בסיס קריטריון זה


סיבותיו של אדם לשרת או שלא לשרת הם שלו ויש מיליון סיבות ובטח לא נצליח לדון בכולם




Tish Adams כתב/ה:
היום, אי קבלת אדם למקום עבודה מסיבה שלא שרת בצה"ל / שרות לאומי / התנדבות הוא מעשה שאינו חוקי.
בימים האחרונים הנושא מככב בשיחות כאלה ואחרות ללא קשר למי שהעלה את הרעיון
וללא קשר לסיבותיו שאותם ואותו, אעדיף להשאיר מחוץ לדיון.
מעניין לשמוע את דעתכן/ם, האם השרות הנ"ל צריך להוות קריטריון בעל משמעות רבה בזמן ראיון עבודה?
TV_Eye​(שולט)
לפני 15 שנים • 27 באוג׳ 2009
TV_Eye​(שולט) • 27 באוג׳ 2009
עומריקו כתב/ה:
TV_Eye כתב/ה:
עומריקו כתב/ה:
טוב לדעתי אדם שנפסל או שניראה כלא ראוי לעבוד במקום עבודה עקב אי שירותו הצבאי מופלה לרעה
דבר החמור בעייני בצורה שאין שני לה
אומנם ישנו חוק גיוס חובה במדינת ישראל אבל מעל לחוק זה ישנו חופש החירות ובחירתו של אדם
יכול להיות שאדם "בחר" שלא לשרת את מדינתו בצורה כזו או אחרת ,זאת זכותו עקב מקרים מסויימים ואם מופלה הוא לרעה עקב כך חמור הדבר כאין שני
אנחנו צריכים עם יד על הלב לנסות ולעשות איזון בין חופש האדם וזכותו לבחירה חופשית בגבולות הדמוקרטיה לבין "הזכות" של מעביד לקחת את החוק ליידים ולהפלות אדם על בסיס שירותו הצבאי דבר אשר אסור לפי חוק , חשוב לצין כי אין אדם שלא עושה שרות צבאי על פי החלטתו האישית בלבד אלא רק עם אישור המדינה והצבא הוא מקבל פטור ולא משנה מהיא סיבתו
אדם אשר קיבל פטור משירות צבאי ובחר שלא לעשות שירות לאומי או התנדבות כל שהיא לא עובר על החוק כמו כן עומדת איתו האתיקה והמוסר מאחר וזה קיבל את אישור המדינה כי אינו כשיר מסיבה אשר תהיה להיות חלק מהגיוס או חלק הנטל שכולנו לוקחים עימנו בעת שירותינו מכל סוג שהוא \
אין לנו להאשימו או להפלות כי לא בחר הוא להתנדב מזמנו הפנוי ולתרום וכי זה לא נמצא מתאים לשירות צבאי ומאחר ואין חוק המחייב אנשים אשר לא נמצאו מתאימים לשירות צבאי לקום ולעשות שירות לאומי אל לנו לבוא אליהם בטענות ובדרישות לעשות כן ,
הרי לא ניתן לאפלות אדם רק כי המערכת לא רצתה בו
ומי שמך מנהל כוח אדם אשר תהיה שתחליט אם לקבל או לא לקבל אדם רק על פי שירותו הצבאי
בנוסף חשוב לציין כי סוג שירותו הצבאי של אדם לא מעיד ולא כלום על סוג האדם נאמנותו כישוריו או יושרו
חוזר אני ואומר כי אין זכות לאדם להפלות אדם אחר על רקע של שירות צבאי ומה שעוד המדינה היא זו אשר אפשרה לו שלא לשרת
מנגד לוקח מקבל העובדים את החוק לידיו ומחליט את אשר מחליט ומפלה את אותו אדם אשר בחר בגיל צעיר כל כך אם לשרת או שלא
ואם נכון הוא לתת או שלא
כל עוד האחרון עשה את אשר עשה ויצא כדת וכדין משירותו זה אין כל מקום להפלותו
עקב שירותו או אי שרותו
 


המחוקק ראשי ואף רצוי, שישריש נורמות מוסריות אשר החברה רואה בה כערכים חשובים.
על המחוקק מוטלת האחריות הן של החוסן הלאומי והן של החוסן החברתי.
כאשר המחוקק החליט על אפליה מתקנת כנגד נשים , וכנגד מגזרים אחרים חלשים אחרים, גם אז הוא בעצם מפלה אנשים אחרים שהם לא נשים לדוגמה.
ואם המחוקק החליט שהחברה צריכה לפצות את הנוער, שלעומת חבריו בארצות נכר, מתחיל את חיו האקדמאים/מקצועיים בפיגור של 3 שנים. אזי המחוקק רואה לנכון לפצות אנשים אלו בהעדפה מתקנת כלפי האחרים אשר התחילו את מירוץ החיים בפור משמעותי.
זה לא אומר שמי שלא עשה צבא יהיה מובטל, אך עליו לקחת בחשבון שאם הוא חושב שהוא חוסך לעצמו 3 שנים שזה בא במחיר של העדפה מתקנת, וכמו כן שחלק ממקומות העבודה יהיו סגורים בפניו (כגון משטרה, כוחות הביטחון משרדים ממשלתיים בעלי פרופיל בטחוני גובה וכו...).

וכמו כן אני מציע להעתיק את המודל הזה גם למגזרים שכיום אינם נוטלים בחלק התרומה כמו דתיים וערבים.

שוב לסיכום הנקודה. האזרח ראשי להחליט בעצמו אם להצטרף לכוחות הביטחון ו/או התנדבות קהילתית אחרת, או לוותר על העזרה למדינה (שמחייבת על פי חוק). הבחירה היא בידיו אך כמו כן הבחירה לאחר מכן להעדיף את אלו שכן הקריבו, ניתנת בידי המחוקק וגם בידיים פרטיות.

לפי דעתי האישית, צריכה להינתן האפשרות לאנשים בני כל הגילאים, את אותה אופציה שניתנה לאחרונה לסבלרטאי ישראל. וזה לאנשים אשר ויתרו על שירות מדיני מסיבה כזו או אחרת, לשוב ולקבל אופציה לעשות כן אפילו במסלול מהיר יותר או קל יותר. לצערנו לא כל בן 18 מבין את ההשלכות של מעשיו כמו שמבין אדם בן 30.



(כל הנאמר על צבא יכול להיות מומר ללא בעיה גם לשירות לאומי)


בניגוד לאפליה מתקנת כאן המצב הוא שונה
מאחר ואדם קיבל אישור מהמדינה לא לעשות שירות חובה ולא להיות חלק מאותה מערכת אז למה להעניש אותו על זה??
אפליה מתקנת נעשה מאחר ואותם מגזרים אשר מקבלים את אותה אפליה אינם שווים באופן טבעי
זאת אומרת
שנשים לשם דוגמא - מופלות לרעה ע"י החברה מאחר וזו מסורתית רואה בגבר אחראי יותר חזק יותר וכדומה
בחר המחוקק לעצור אפליה זו ובעצם להשוות את נקודת הפתיחה שלהנשים או כל מגזר מופלה אחר לזה של שאר החברה
כמו כן מאחר ולא יכול להיות מצב שהרוב מופלה אז אין מקום לאפליה מתקנה לשאר החברה....


ברור שיש וגם כתבתי. העובדה שאותם נערים מתחילים את החיים הבוגרים שלהם רק בגיל 21 ולא בגיל 18. הם מתחילים את מירוץ החיים באיחור. והמדינה מחליטה "לצ'פר" ולנסות לתקן את העיווןת שאלו שתרמו למדינה מתחילים באיחור את מהלך חיים. מכאן שאותם חיילים/משרתי שירות לאומי, הם אכן אוכלוסיה שיש לדחוף. זה שאדם כזה או אחר קיבל את פתור צבאי, זה טוב ויפה. הוא בגיל 18 יכול להתחיל ללמוד מקצוע או לימודים אקדמיים בעוד שחברו תורם שלוש שנים למדינה.
איך מישהו אמר כאן? זה לא שדופקים את אלו שלא שירתו אלה מתגמלים את אלו שכן.
זאלופון​(שולט)
לפני 15 שנים • 27 באוג׳ 2009
זאלופון​(שולט) • 27 באוג׳ 2009
כל פרט מעברו של אדם עשוי להיות קריטריון למיון לעבודה. איני רואה סיבה שהשירות הצבאי/לאומי יהיה יוצא דופן, בלי קשר בכלל לרצון פטריוטי כלשהו לצ'פר את מי שעשה צבא או להעניש את מי שלא. ממש כשם שמעסיק יכול להחליט שהוא רוצה רק עובדים שהיו במועצת תלמידים ובחוג טיסנאות, צריכה להיות לו הזכות להחליט שעובד טוב מבחינתו הוא כזה שתרם שלוש שנים למדינה בה הוא חי. למה לא? מעסיק שצריך למיין עובדים פוטנציאליים מעוניין להעזר בכל בדל אינפורמציה שיכול לספר לו דבר מה אודות המועמדים על מנת לשפוט איזה מין אנשים עומדים מולו ואת מי מביניהם הוא רוצה כעובד. השתמטות בהחלט מספרת משהו אודות האדם, ולמעסיק שסבור שהמשהו הזה הוא בעל ערך צריכה להיות הזכות להשתמש בו.
Tobias​(אחר)
לפני 15 שנים • 27 באוג׳ 2009
Tobias​(אחר) • 27 באוג׳ 2009
זאלופון כתב/ה:
כל פרט מעברו של אדם עשוי להיות קריטריון למיון לעבודה. איני רואה סיבה שהשירות הצבאי/לאומי יהיה יוצא דופן, בלי קשר בכלל לרצון פטריוטי כלשהו לצ'פר את מי שעשה צבא או להעניש את מי שלא. ממש כשם שמעסיק יכול להחליט שהוא רוצה רק עובדים שהיו במועצת תלמידים ובחוג טיסנאות, צריכה להיות לו הזכות להחליט שעובד טוב מבחינתו הוא כזה שתרם שלוש שנים למדינה בה הוא חי. למה לא? מעסיק שצריך למיין עובדים פוטנציאליים מעוניין להעזר בכל בדל אינפורמציה שיכול לספר לו דבר מה אודות המועמדים על מנת לשפוט איזה מין אנשים עומדים מולו ואת מי מביניהם הוא רוצה כעובד. השתמטות בהחלט מספרת משהו אודות האדם, ולמעסיק שסבור שהמשהו הזה הוא בעל ערך צריכה להיות הזכות להשתמש בו.



המממ

אתה קורא לזה השתמטות.
מישהו אחר קורא לזה בשם אחר לגמרי.

אז אולי כדאי שתגדיר כאן מה היא השתמטות בעצם,
מה מוגדר השתמטות ומה לא?

בעיקר מאחר והמילה הזו מופיעה בדיון הזה המון(וגם כי אני אוהב להפיל עליך משימות, עכשיו קדימה זאלו! לפני שאני משחרר את האוגרים)