שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

סשן - לחרבן על הדת 2

electro-z
לפני 14 שנים • 16 בינו׳ 2010
electro-z • 16 בינו׳ 2010
underfoot כתב/ה:
מאני מקווה שלא נפלנו פה על עוד פדגוג-דמגוג שיעשה לנו גוג-ומגוג מהדיון.


ההערה הזו מיותרת, במיוחד לאור העובדה שמתפתח פה דיון נטול עקיצות והכפשות בניגוד לרוב שירשורי הכלוב.

אנא נסה לכבד זאת.
עבד לב הזהב​(נשלט)
לפני 14 שנים • 16 בינו׳ 2010
עבד לב הזהב​(נשלט) • 16 בינו׳ 2010
אני מרגיש שכתבתי משהו והתחוללה פה מהומה ולא זו הייתה כוונתי
אני אדם חילוני ומאמין נוסע בשבת אבל מקיים מסורת מאמין בבורא עולם ולכן היה נראה לי מוזר שאדם חרדי מגיע עם רעיונות מטורפים מבחינתי אפילו ונניח שכפו עליו את הדת עדיין זו לא התנהגות מחר הוא ירצה שמלכה תיתן לו הוראה לרצוח נשלט זה נראה לך אבסורד זה מתחיל עם דברים קטנים ואני מעריך מאוד את הסמלים ומחר יהיה בנאדם ואתם תגידו אז מה בנאדם 70% מים כולה עצמות תנו לו להתפרק הוא במצב נפשי לא טוב אל תגרמו לי לגחך על הרעיונות שלכם לפרק כל סמל דגל כבד ספר כנייר שאפשר לשרוף כי זה לא כך אולי בעיני אנשים מסויימים זה כך אבל הם צריכים לכבד את הרוב ואם הרוב החליט שדגל זה סמל אז מכבדים אותו . אותו דבר על תורה ועל כיפה אני בטוח שאם החרדי יקרא את הביקורות של חלק מהאנשים פה הוא יבין שעשה טעות יש גבול לכל שטות אני מעריך מאוד את אותה מלכה שסירבה לעשות זאת
אנ נגד כפייה דתית ואם הבנאדם רוצה לעזוב את העולם שלו הוא חופשי לעשות זאת רק שהוא צריך להיות מודע שההחלטה שהוא בוחר יהיו השלכות ואני מדבר על ריחוק ממשפחתו
Dunbar{Supreme93}
לפני 14 שנים • 16 בינו׳ 2010
Dunbar{Supreme93} • 16 בינו׳ 2010
במסורת של פיוס אני מציע שאותה מלכה תשרוף את מוספשבוע של מעריב. כידוע היינה לא כתב שום אמרת שפר על מוספשבוע ולכן אפשר שהמלכה תשרוף בלי חשש לשריפה של 20% אטומי הפחמן של אותו מזוכיסט חרדי.
רפאל
לפני 14 שנים • 16 בינו׳ 2010
רפאל • 16 בינו׳ 2010
1. המין הוא סקרמנט בדת. אז באופן טבעי גם הדת היא "סקרמנט" במין.

2. צבועה צודקת. הרבה אנשים מגיעים לבדס"מ עם רצונות ברורים מאוד, רק שהם צריכים אחר כלשהו שיכפה עליהם את מימושם. אלא שאיני בטוח שהשימוש בחילול השם בהקשר מיני הוא תמיד מן הסוג הזה.

3. לנשלט האנאלי שהזדעזע אני רק רוצה להזכיר שגבר שמקיים סקס אנאלי, בין אם בדרך של משכב זכר או בדרך של אישה הלובשת כלי-גבר, מפר איסור מפורש מן התורה, ומן החמורים שיש.

4. מעניין איפה דום-קרוז היה עם הציטוט של היינה כאשר התנהלו כאן שרשורים על חופש הביטוי.
זונה סנטימנטאלית
לפני 14 שנים • 16 בינו׳ 2010

היה אצלי לקוח כזה

זונה סנטימנטאלית • 16 בינו׳ 2010
הגיע אליי בחור חרדי לסשן רגיל.
אחרי הסשן יצא לנו לדבר והוא ביקש ממני כל מיני דברים כאלה לסשן הבא. אמרתי לו שאין בעיה ואז הוא התחיל לפרט כל מיני דברים שגם אני כחילונית לגמרי הזדעזתי מהם.
הייתי חייבת לשאול אותו שאלות על כך - הוא הסביר שכל החיים שלו הוא הרגיש כלוא בתוך הדת, בתור ילד הוריו היו מכים אותו קשות אם לא למד כמו שצריך - היו נועלים אותו בארונות או בשירותים.
סיפר שגם אח"כ, אחרי שעבר שידוך ויש לו ילדים ואישה שהוא לא אוהב, הוא מחוייב להשאר בתוך זה כדי לא לפגוע באישה המסכנה שלו או בילדיו שאינם אשמים שהוא לא רוצה ללכת בדרכי הדת.
הוא הביע המון שנאה כלפי כל דבר שמייצג דת.
אני הרשתי לעצמי באותו היום שבו קבענו לתת לו להתפרק בכל האופנים שביקש אך גם דאגתי שהוא יהיה זה שמשמיד את ספרי התורה שהביא איתו או כל הדברים האחרים המזעזעים לא פחות שנעשו שם ואני הייתי אחראית לכך.
נכון לכרגע אני יכולה לומר שהתחושה הרעה שהיתה לי אח"כ לא שווה את הכסף הזה. וגם לא הייתי חוזרת שוב על סשן כזה לעולם.
אבל למרות זאת יכולתי להבין את השנאה של אותו דוס למקום הזה שהוא כלוא בתוכו במשך כל חייו ופוחד לצאת ממנו וגם את הרעיון של להעניש את הדת על מה שעשתה לו - ממש כמו אישה מוכה שמתהפכת ולפתע מכה את בעלה - אפשר להסתכל על זה כריפוי ובסופו של דבר מה שחשוב אלו לא החפצים שמייצגים את הדת ולא הסמלים אלא מי שאנחנו נשארים בסוף כשאנחנו עומדים מול עצמנו או מול אחרים.
{dOmCruise{A
לפני 14 שנים • 16 בינו׳ 2010
{dOmCruise{A • 16 בינו׳ 2010
רפאל כתב/ה:
1. המין הוא סקרמנט בדת. אז באופן טבעי גם הדת היא "סקרמנט" במין.

2. צבועה צודקת. הרבה אנשים מגיעים לבדס"מ עם רצונות ברורים מאוד, רק שהם צריכים אחר כלשהו שיכפה עליהם את מימושם. אלא שאיני בטוח שהשימוש בחילול השם בהקשר מיני הוא תמיד מן הסוג הזה.

3. לנשלט האנאלי שהזדעזע אני רק רוצה להזכיר שגבר שמקיים סקס אנאלי, בין אם בדרך של משכב זכר או בדרך של אישה הלובשת כלי-גבר, מפר איסור מפורש מן התורה, ומן החמורים שיש.

4. מעניין איפה דום-קרוז היה עם הציטוט של היינה כאשר התנהלו כאן שרשורים על חופש הביטוי.


הייתי בשירותים.
לא הבנתי מאין השאלה מגיעה ולאן אתה מנסה להגיע- בשאלה הזו רפאל, שהרי מה עניין שרשור אחד לאחר, ולמה אם אני מגיב היום כאן ולא הגבתי שם אתמול זה אמור להעיד על משהו בכלל?
שאם כך הוא, אז על כל אחד אפשר לשאול איפה היית ומה עשית בזמן קריב.

ולעניין חופש הביטוי, שריפת ספרים היא דווקא ביטוי לניסיון לאסור על חופש הביטוי ולא להיפך.

שריפת ספרים בעיני היא חמורה לא משום היות הספר סמל או קדושה, ואמרתי במפורש שכל ספר שריפתו מגונה בעיני ולאו דוקא בגלל שהאמירה של היינה התממשה והיא מטבע לשון, משום כך השתמשתי בה.

אני נגד שריפת ספרים כי בעיני ספר שכתב אדם מכיל משהו מאותו אדם, משהו מנשמתו, מרעיונותיו, ממהותו של האדם, וכמו שכתבו כבר, אם מפשיטים כל דבר למהותו החומרית אז גם האדם הוא בעצם מים ופחמן-חמצן-חנקן-מימן ועוד כמה יסודות, אז מה הבעיה לשרוף אותו בחיים?
והתשובה היא שלא הרכב החפץ קובע את מהותו אלא תוכנו, המשמעות שלו הן זו שאנו נותנים לה והן זו שמקובלת על החברה, מכאן ששריפת גופתו של אדם אין לה בעיני ולא כלום כי האדם כבר אינו אדם לאחר מותו ואם שריפת הספר נעשית לאחר שהספר התפרק וכבר אינו ספר אלא אסופת דפים מעורבים אזי לא ספר נשרף אלא דפי נייר,

אך כפי שנכתב הספר אמור היה להשרף לא כי הוא נייר אלא דווקא בגלל משמעותו והוויתו, וזה בדיוק מה שנעשה בגרמניה - שריפת ספרים שהמשטר ראה בהם סכנה לעצמו ולשיטתטו.

חופש הביטוי אינו לאפשר שריפת ספרים אלא דווקא לאסור על כך, כדי שמה שנכתב ונאמר בהם ישמר.
underfoot
לפני 14 שנים • 16 בינו׳ 2010
underfoot • 16 בינו׳ 2010
כידוע הפטיש הוא מפלטם של אנשים שהמין חשוב להם נורא, לעיתים הם עצמם לא יותר מאשר כלי שרת למען השגת ריגוש מיני. ובמקום שכזה, שבו הריגוש המיני האולטימטיבי הוא היעד הנשגב אליו כפופים כל החיים, אין משמעות לכלום כמעט.

אם הייתי דתי אני משער שהייתי נהנה מאוד לראות את מלכתי דורכת על ספר תנ"ך, שמה עליו את הנעל ומורחת את טינופת החוצות עליו. היות ואני חילוני אני משער שהייתי נהנה מלעבור סשן שליטה עם מלכה דתייה שהייתה מכריחה אותי לשים תפילין.
רפאל
לפני 14 שנים • 16 בינו׳ 2010
רפאל • 16 בינו׳ 2010
דום קרוז,

קפצתי כי אני זוכר שרשורים ישנים בנושא חופש הביטוי שבהם הבעת דעה הרבה יותר "מתפשרת" בנושא. אבל אני גם מודה שזה היה קטנוני למדי מצדי לקפוץ עכשיו. סה"כ אני מסכים עם הדברים שכתבת כאן. ואם יש לי הסתייגות היא דווקא לעבר השני הפעם. לא כל דבר שנכתב צריך שימור והנצחה כ"בעל ערך אנושי". אנשים כותבים גם שטויות, ולפעמים גם דברים שההשפעה שלהם היא רעה והרסנית על העולם. ישנם דברים שהייתי שורף. יש בתורה דברים איומים כל כך שאם היתה נכתבת היום ספק אם היה מי שיוציא אותה לאור. (ואגב, גם התורה, בדרכה, מצווה לשרוף דברים.)
Morticia
לפני 14 שנים • 16 בינו׳ 2010
Morticia • 16 בינו׳ 2010
אני חושבת ששריפת ספרים זה מעשה נורא
לא משנה באיזה ספר מדובר בכלל

התנ"ך הוא לא רק סמל יהודי
הוא גם ספר שנחשב אפילו בקרב אנשים מסוימים כאחד הספרים הגדולים ביותר בתולדות האנושות

אני חושבת שכך או כך, יש לו איזה ערך
בלי לרדת לשיפוט של טוב או רע

אפשר להסכים ואפשר לא להסכים
אבל בכל מקרה זה שפל ואנטי הומניסטי בעיני לשרוף ספרים

גם ככה תרבות הספר בקאנטים...

עם זאת, האיסור על שריפת ספרים ו/או הקביעה שישנם דברים הראויים לשריפה ושבימינו אנו אף אחד לא היה מוציא לאור את התורה הולכת כנגד כל העיקרון של חופש הדיבור

חופש הדיבור מאפשר גם לדברים הבזויים להיאמר
זה אולי עצוב לפעמים, זה אולי לא תמיד הכי מוסרי
מותר להילחם בזה ולהשמיע קול נגדי
אבל זו המשמעות האמיתית של חופש דיבור וחופש ביטוי

מה גם שאני די משוכנעת שאם יש מי שמוציא לאור את ספריו של הרב עובדיה יוסף
היו מוצאים גם מי שיוציא לאור את התורה אם היתה נכתבת במעמד מועדון הברייקפסט קלאב בתל אביב בשנת 2,009 (ע"ע "סדום ועמורה")

ויש מי שחושב שהדברים שכתובים שם הם קדושים
יש מי שמאמין שהדברים שכתובים שם הם סופר חכמים וסופר חשובים

חופש הדיבור הוא החופש לומר שאתה מתנגד
מבלי לשלול את זכותה להתקיים
ומבלי לתת לך איזו זכות עליונה לגנותה כראויה לשריפה

לא נראה לי שלאף אחד צריך להיות החופש לשרוף ספרים
זה מעשה נורא בזוי
ומי יקבע עבור אחר מה שריפה ומה טריפה?
ניקי666 niki
לפני 14 שנים • 17 בינו׳ 2010
ניקי666 niki • 17 בינו׳ 2010
לעניות דעתי אנשים כאן יצאו קצת מפרופורצייה ,הגדיל לעשות אחד הכותבים כאשר ציטט את הינריך הייתה במשפטו הידוע "במקום בו שורפים ספרים ישרפו גם בני אדם ..",שריפת הספרים שהיינריך היינה כיוון אליה היא בעצם שריפת התרבות ,לאחר ששורפים את תרבותו של עם מסויים
לאחר מכן שורפים את האנשים כדי שלא ישאר כל זכר ..

במקרה שלנו הדברים שונים ,מדובר באדם חרדי שמאס בדרך חייו ומעוניין לבצע מאין טקס
השתחררות ,אין לו כוונה להשמיד את החרדים והוא לא מעוניין ואין ביכולתו להקים משרפות
כדי לשרוף שם בני אדם ,אנו החילונים מבינים כי לא הספר הוא הבעייה של אותו חרדי כי אם
פרוש הספר ודרך חייו של אותם אנשים ,אנו גם מבינים כי הספר הוא קדוש בעוד אורח חייהם
של אותם חרדים בזוייה ...אנחנו מבינים הם לא ...כי חינכו אותנו אחרת .

מה כל זה שייך לבדסם אינני יודע ...אינני מאמין שבשריפה של ספר תורה תהיה לאותו נשלט
זקפה יותר חזקה ...בכל מקרה לי אין בעייה עם השריפה ...לא שריפה של ספר תורה ולא הדפסה
של 1000 ספרים חדשים תשנה את אמונתי ,אני יהודי מאמין ובדרך שלי ..דרך ארץ קדמה לתורה .


שבוע טוב לכולם

ניקי .