שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

ספין אוף קטן

רפאל
לפני 14 שנים • 24 בינו׳ 2010
רפאל • 24 בינו׳ 2010
newoldone כתב/ה:
רפאל כתב/ה:
נדמה לי שהמחלוקת בנינו היא בעיקרה סמנטית (ולא מהותית). אני מעדיף את הסמנטיקה שלי מפני שהיא מבהירה שלעולם אין אלימות ביטוי של אהבה ושלעולם אינה מעשה של בניה. היא עומדת ביחס של לשני אלו. אבל זו בדיוק הסתירה שרבים מחפשים: אהבה וסאדיזם. בניה ופגיעה. וכו'.

אנחנו קצת מסתובבים במעגלים : ). אלימות אכן אינה ביטוי של אהבה ואינה מעשה של בניה, ובדיוק בגלל זה אני כל כך מתקשה לקרוא בשם "אלימות" לאקטים הסדיסטיים שנעשים בתוך יחסי שליטה אוהבים. כי אני חושבת שכן יש באקטים האלה גם אספקט בונה ומעצים את הקרבה והקשר.

יש מצב icon_smile.gif
באיזה אופן אקט סדיסטי יכול לבנות אותך?
newoldone
לפני 14 שנים • 24 בינו׳ 2010
newoldone • 24 בינו׳ 2010
רפאל כתב/ה:
newoldone כתב/ה:
רפאל כתב/ה:
נדמה לי שהמחלוקת בנינו היא בעיקרה סמנטית (ולא מהותית). אני מעדיף את הסמנטיקה שלי מפני שהיא מבהירה שלעולם אין אלימות ביטוי של אהבה ושלעולם אינה מעשה של בניה. היא עומדת ביחס של לשני אלו. אבל זו בדיוק הסתירה שרבים מחפשים: אהבה וסאדיזם. בניה ופגיעה. וכו'.

אנחנו קצת מסתובבים במעגלים : ). אלימות אכן אינה ביטוי של אהבה ואינה מעשה של בניה, ובדיוק בגלל זה אני כל כך מתקשה לקרוא בשם "אלימות" לאקטים הסדיסטיים שנעשים בתוך יחסי שליטה אוהבים. כי אני חושבת שכן יש באקטים האלה גם אספקט בונה ומעצים את הקרבה והקשר.

יש מצב icon_smile.gif
באיזה אופן אקט סדיסטי יכול לבנות אותך?


אתה מתכוון מלבד היכולת שלו לבנות אורגזמות?...
וברצינות: הוא לא בונה אותי, לפחות לא באופן ישיר. הוא בונה את הקשר. את הקרבה. את הנגיעה זה בזה. את הממשות של הנגיעה, את הבלתי אמצעיות והראשוניות שלה. את המפגש.
כדי להקדים תרופה למכה המשוערת: אני לא אומרת וגם לא חושבת שבלי אקטים סאדיסטיים הנגיעות הן פחות ממשיות או עמוקות או אמיתיות וכו'. אני אומרת שבהינתן המבנים הנפשיים שלי ושלו, כך (או גם כך) אנחנו נוגעים ונפגשים ובונים אותנו.
Grey / Green
לפני 14 שנים • 24 בינו׳ 2010
Grey / Green • 24 בינו׳ 2010
רגע, אפשר לחזור שניה קצת אחורה?

כשאתה מכניס סטירה לאהובתך תוך כדי זיון -- וזה הרי הכי לואו-לבל שהבדסמ מאפשר לנו -- באיזה מובן זה לא אלימות?

היא נהנית מזה ומרוצה מזה שהכנסת לה סטירה. אתה מרוצה, גם כי נתת דרור לצורך הזה שהיה לך, וגם כי היא, שאתה אוהב ורוצה לרצות, מרוצה עכשיו. הכל בסדר, כמו שאומרים. הכל מאוד טוב.

באיזה מובן לא הייתה פה אלימות?

אתה היכית והיא כאבה. היה פה מעשה של דיכוי, היה פה מעשה של שליטה. הייתה אלימות. ההבדל היחיד, יש שיאמרו שהוא הבדל גדול, בינך ובינה ובין מישהו שמרוצץ למישהו אחר את הראש בצינור חלוד אי שם בנמל הוא שאחרי מעשה האלימות המסויים הזה, כולם מרוצים. עוד הבדל -- אבל בעיני, וזה נכון במיוחד אחרי קריאה של חלק מההודעות כאן, במיוחד אחת של יולי, זה לא הבדל מאוד גדול -- הוא שאת האלימות הזאת הזמינו.

סליחה שאני מתפרץ פה עם האמירות הפשטניות שלי בדף האחת עשרה של הפלפולים החכמים. אבל זאת נראית לי כמו אמת מאוד בסיסית: הסטייה שלנו עוסקת באלימות, וטוב לנו איתה.
Lakshmi​(נשלטת)
לפני 14 שנים • 25 בינו׳ 2010
Lakshmi​(נשלטת) • 25 בינו׳ 2010
Grey / Green כתב/ה:
רגע, אפשר לחזור שניה קצת אחורה?

כשאתה מכניס סטירה לאהובתך תוך כדי זיון -- וזה הרי הכי לואו-לבל שהבדסמ מאפשר לנו -- באיזה מובן זה לא אלימות?

היא נהנית מזה ומרוצה מזה שהכנסת לה סטירה. אתה מרוצה, גם כי נתת דרור לצורך הזה שהיה לך, וגם כי היא, שאתה אוהב ורוצה לרצות, מרוצה עכשיו. הכל בסדר, כמו שאומרים. הכל מאוד טוב.

באיזה מובן לא הייתה פה אלימות?

אתה היכית והיא כאבה. היה פה מעשה של דיכוי, היה פה מעשה של שליטה. הייתה אלימות. ההבדל היחיד, יש שיאמרו שהוא הבדל גדול, בינך ובינה ובין מישהו שמרוצץ למישהו אחר את הראש בצינור חלוד אי שם בנמל הוא שאחרי מעשה האלימות המסויים הזה, כולם מרוצים. עוד הבדל -- אבל בעיני, וזה נכון במיוחד אחרי קריאה של חלק מההודעות כאן, במיוחד אחת של יולי, זה לא הבדל מאוד גדול -- הוא שאת האלימות הזאת הזמינו.

סליחה שאני מתפרץ פה עם האמירות הפשטניות שלי בדף האחת עשרה של הפלפולים החכמים. אבל זאת נראית לי כמו אמת מאוד בסיסית: הסטייה שלנו עוסקת באלימות, וטוב לנו איתה.



well,
ההודעה שלך מוכיחה שלא קראת ,לא חצי, לא רבע ואפילו לא שליש מהתגובות כאן לפני שהגבת.
ואם היית קורא, היית, אולי,מבין את ההבדל בין אלימות וכאב שהוא בדס"מי...
מקבי​(מתחלף)
לפני 14 שנים • 25 בינו׳ 2010
מקבי​(מתחלף) • 25 בינו׳ 2010
ציטוט: ואם היית קורא, היית, אולי,מבין את ההבדל בין אלימות וכאב שהוא בדס"מי...

ההבדל שכאמור, איננו קיים, אלא בעיניי המסתכל שלא רוצה לחשוב על זה כאלימות. icon_smile.gif
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי}
לפני 14 שנים • 25 בינו׳ 2010
מקבי כתב/ה:
ציטוט: ואם היית קורא, היית, אולי,מבין את ההבדל בין אלימות וכאב שהוא בדס"מי...

ההבדל שכאמור, איננו קיים, אלא בעיניי המסתכל שלא רוצה לחשוב על זה כאלימות. icon_smile.gif


עמדתי פשוט לשים אייקון מוחא כפיים, אבל בכל זאת יש לי סייג אחד: כן, היותו של הכאב "בדס"מי" לא הופכת אותו ל"לא אלימות". אבל *קיים* כאב בדס"מי שהוא לא אלימות.
Here And There​(נשלטת)
לפני 14 שנים • 25 בינו׳ 2010

.

Here And There​(נשלטת) • 25 בינו׳ 2010
ציטוט: אני לא מאלה שנורא לא תוקפניים. לפעמים אני כן. אני אוהבת את האהבה שלי חזקה, עד כאב. למה? נו, זה לחפירה פנימית שלי. למה אני אוהבת לראות העוויית כאב על פני המאהב שלי זו שאלה מרתקת. אבל! לא *כולם* אוהבים לראות העוויית כאב על פני המאהב/ת שלהם. באמת, לא כולם! את מדברת על הצלפה, אבל מה עם... דגדוג, למשל?
ומה עם מצב שבו אני מכסה למישהו את העיניים ומבקשת ממנו לבטוח בי ולעשות כל מה שאני אומרת ולתת לי לעשות כל מה שאני רוצה? זה תוקפני בעינייך? נניח שמה שאני מתכוונת לעשות לו זה להאכיל אותו בתותים וללטף אותו עם נוצה.
או נניח, שאני עומדת על שש, וככה בזחילה מתקרבת לאהובי עם מגש סושי על הגב ואומרת לו הנה, זה בשבילך. והוא מלטף לי את הראש ומגיש לי חתיכה לפה ונותן לי ללקק לו את האצבעות, ואני מתכרבלת לרגליו ואומרת לו - קח אותי בבקשה, ואם הוא נורא נהנה מכל זה - זה מתוך יצר תוקפני?


את שואלת פה הרבה שאלות היפוטאתיות הרבה "אמ"ים, זה קצת כמו להגיד "אם לסבתא היו גלגלים..."
אם היית רק מדגדגת, רק מלטפת, רק עושה נעים בגב זה כבר היה משנה את כל התמונה כי אין שום דבר אגרסיבי או תוקפני בפעולות הללו, אם היית עושה אך ורק את הפעולות הללו אז לא, אני לא הייתי חושבת שאת עושה את זה מתוך תוקפנות, אבל, כל הפעולות הללו הן במסגרת משחק תפקידים, משחק תפקידים של מעמדות, של הפעלת כוח וכאב, זה שלא כל הפעולות במסגרת משחק התפקידים קשורים להפעלת כוח לא אומר שאופי המסגרת משתנה- כי הפן הזה קיים.



ציטוט: בדס"מ זה ראשי תיבות של כמה וכמה דברים. חלקם אלימים. לא כולם!


שוב, את מתייחסת לאופן שבו זה נעשה- אני מתייחסת למקום שממנו זה בה.
כפי שאמרתי מקודם, תוקפנות יכולה להתבטא בהמון צורות, ("עשיית מרפקים") לא תמיד זה חייב להיות באמת אלים פיזית, ולכן, גם קשירות, גם להפוך את זה שמולך לחסר אונים בעיניי, מגיע ממקום של תוקפנות מסוימת.
חשוב לי לחדד, אקט של לקשור ולהכניע בעיניי זה לא אלימות, אלא ביטוי לאגרסיות ותוקפנות.


ציטוט: נורא מפריע לי כשאנשים לוקחים את מה שנכון לגביהם וחושבים שזו האמת.


למה מפריע? לך אין את האמת שלך שאת משמיע פה ע"ג הפורומים הרבה פעמים?
כשאת משמיע את הדעות שלך זה רק "דעות", זו לא האמת שלך?


ציטוט: כמו שאני לא מקבלת את הטענות על כך שזה שאני חשה דחף להצליף באנשים ומוצאת דרכים לממש אותו הופך אותי לבעלת פגם מוסרי (קטה, זה מה שאתה אומר, בגדול?),


פגם מוסרי ממש לא, עם ISSUES מסוימים בנוגע למיניות אהבה וזוגיות כן, אבל זה נכון לגבי כל מי שנמצא כאן, שוב, בעיניי, שולטים, נשלטים, סוויצים וכו'.
(כולל אותי).


ציטוט: אני גם לא מקבלת את הטענה שזה שאנשים מסכימים שאצליף בהם זה בהכרח אומר שזה סבבה לעשות את זה, וגם לא מקבלת את הטענה שאם אני מצליפה רק באנשים שאני אוהבת ומקפידה לשים להם אח"כ יוד על הפצעים, אומר שאין לי דחפים אלימים. ולא אקבל שום טענה שמתעלמת ממוּרכבוּת.


את קוראת לתיאוריה הפשטה, אני לא חושבת שזו הפשטה, זו תיאוריה, סיבה.
ברור שיש לה עוד רבדים ועומק, כל אחד לוקח את זה למקום אחר, לרמות שונות, כל אחד מגיע עם חוויות שונות, אבל בגדול, ושוב, בעיניי, זה הסבר.

מעבר לזה, יש לך תיאוריה אחרת למה מביא אנשים לפה?
ומי פוסל את מי עכשיו? (כפי שאת אמרת מקודם שאני עושה).
לפסול תיאוריות בטענה שהן מתעלמות ממורכבות מבלי לתת הסבר משלך, זה הדבר הכי קל לעשות, אבל מבחינתי, לא מהווה נימוק סותר למה שאני אומרת.
Here And There​(נשלטת)
לפני 14 שנים • 25 בינו׳ 2010

Re: .

Here And There​(נשלטת) • 25 בינו׳ 2010
ציטוט: מה בעצם את אומרת כאן? שבגלל שבפירוק לגורמים של המניעים של המנתח אפשר לזהות את הדחף התוקפני - בגלל זה מה שהמנתח עושה בחדר הניתוח הוא אלימות? את היית קוראת לזה אלימות?
או שאולי דוקא הדוגמה הזו ממחישה שלא לכל התנהגות שמונעת ע"י הדחף התוקפני נכון לקרוא "אלימות"?


אני לא קוראת לזה אלימות, אני אומרת שזה נובע מדחפים אלימים/תוקפנות, כפי שאת אמרת.
האמת שבנוגע להגדרה של אלימות אני לא לגמרי מגובשת.
ניתוח לא מוגדר אצלי כאלימות, הצלפות וסתטירות, כן.
אולי זה עניין של נורמות ומוסכמות.


ציטוט: אבל זה שהאדם מסכים ונהנה אינו פרט טכני, משני. זה אומר שהכוונה לגרום כאב מתממשת בקונטקסט שבו המכאיב יודע שהוא בו זמנית גורם גם עונג. זה אומר גם שהכוונה להכאיב מתממשת (לא תמיד, לא אצל כולם) בקונטקסט שבו אקט ההכאבה מעצים ומעמיק קשר בין שני אנשים. זה אומר שהכוונה הסאדיסטית לגרום כאב מתלכדת ומתמזגת עם הרצון לענג, הכמיהה לגעת והתשוקה להתחבר.


נכון! מתמזגת, אבל הצורך להכאיב עדיין שם, לא?
אני גם לא חושבת שזה סותר אחד את השני, להפך, בעיניי זה מה שמבדיל אותנו מאנשים אלימים שעוסקים בפשע, אנחנו עושים את זה למי שרוצה, ובמטרה לענג, עדיין, זה לא מבטל את הצורך הזה שקיים בנו להכאיב (אנחנו פשוט מתעלים את זה למקומות פרודוקטיבים, כפי שמנתחים עושים).


ציטוט: אני מרגישה שכשרואים בהתנהגות שנובעת מתרכובת המניעים האלה רק את המניע התקפני וקוראים לה "אלימות" או "אלימות בהסכמה" או "אלימות מרוסנת" או "אלימות לגיטימית חברתית" מפספסים משהו מאד מהותי.


אם הבנתי אותך נכון, יש הרבה מניעים וסיבות להימשך לבדס"מ, אבל כל הסיבות בעיני נובעות מצרכים נפשיים, ורובם, לפי דעתי, הם צרכים שסוטים מהנורמות.
Here And There​(נשלטת)
לפני 14 שנים • 25 בינו׳ 2010

חידוד

Here And There​(נשלטת) • 25 בינו׳ 2010
newoldone-
הצלפות וסטירות, קשה לי להגדיר בדיוק מה זה כי אני לא לגמרי מוגבשת בנוגע להאם בדס"מ זה אלימות.
אלימות בעיניי נתפס כמשהו של חוסר רסן ושליטה, משהו מאוד פרימיטיבי.
לא ככה אני תופסת את הבדס"מ, מצד שני, יש לשני הדברים הללו הרבה מאפיינים דומים (אגרסיביות, הפעלת כוח והכאבה).
אולי השאלה היא איפה עובר הקו בין אלימות לבדס"מ? (כשזה כבר לא בהסכמה?)
אולי ההגדרה הנכונה זה להגיד שבבדס"מ קיים מרכיב אלים?
בכל אופן,מונע מדחפים אלימים כן, מוגדר כאלימות? לא יודעת.
רפאל
לפני 14 שנים • 25 בינו׳ 2010
רפאל • 25 בינו׳ 2010
newoldone כתב/ה:

רפאל כתב/ה:

"באיזה אופן אקט סדיסטי יכול לבנות אותך?


אתה מתכוון מלבד היכולת שלו לבנות אורגזמות?...
וברצינות: הוא לא בונה אותי, לפחות לא באופן ישיר. הוא בונה את הקשר. את הקרבה. את הנגיעה זה בזה. את הממשות של הנגיעה, את הבלתי אמצעיות והראשוניות שלה. את המפגש.
כדי להקדים תרופה למכה המשוערת: אני לא אומרת וגם לא חושבת שבלי אקטים סאדיסטיים הנגיעות הן פחות ממשיות או עמוקות או אמיתיות וכו'. אני אומרת שבהינתן המבנים הנפשיים שלי ושלו, כך (או גם כך) אנחנו נוגעים ונפגשים ובונים אותנו.

אני חושב שהחיפוש אחר סאדיזם הוא הרסני בעיקרו. לכן זה לא יהיה מדויק לקרוא להצלחתו בשם "בניה".

בקונטקסט רחב יותר, של קשר כלשהו, הרי שיצרים הרסניים ותוקפנים אינם מופיעים במבודד. הם חלק מן האדם, וחלק מכל מה כל שהוא מביא לקשר. ואם מבנה הנפש הנתון של אדם הוא סדיסטי/מזוכיסטי, כמובן שהדבר צריך לבוא לידי ביטוי בקשר. אז בקונטקסט כזה כמובן שדברים יכולים להיות בונים. זה פשוט שקשר בדרך כלל מכיל הרבה יותר מאשר אמוציות בדס"מיות.