בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

מאפיית אבולעפיה פתוחה הלילה!

walking dead
לפני 14 שנים • 19 באפר׳ 2010

Re: אותן מספר שעות

walking dead • 19 באפר׳ 2010
ראובן כתב/ה:
טוט',

אני מכבד את העמדה שלך ונכון גם כי חלק מהזכרון הקולקטיבי של עם, של אומה, הוא טקסים. יחד עם זאת, צריכה להיות מידתיות (איזון) ביחס שבין הטקסים לבין החיים עצמם השייכים לנו, במובן של חיינו הפרטיים, שאינם מופקעים לכל מיני צרכים של המדינה. הבה נעשה חשבון פשוט של ''אותן מספר שעות'', כפי שאמרת, שעלינו להקדיש לטובת X או Y כי ככה אמרו לנו:

יום הזכרון: 24 שעות, יום השואה: 24 שעות, יום הכיפורים: 24 שעות, שבתות: 52 יום בשנה, בהם מי שאין לו רכב יכול פשוט להזדיין או למות (משעמום). פסח: שלושה שבועות, בהם אי אפשר לקבל חומוס עם פיתה כמו בנאדם. [/color]''!

R


אין לי בעיה לאכול באבולעפיה בפסח, ביום כיפור וגם לא בכל אחת מ- 52 השבתות שלנו בדיוק מהסיבה שציינת. יום הזיכרון, לעומת זאת, אינו כמו שבת או פסח. בכל זאת מדובר ביום שנועד להזכיר לכולם שהמדינה הזו, השפיות הזו עליה אתה מדבר לא הוגשה לנו על מגש של כסף. על כן ביום הזה אכבד את זכר הנופלים בכך שאתאפק ואוותר על מנעמי אבולעפיה. יום הזיכרון, לטעמי האישי כמובן, הוא תזמון עלוב ומיותר להפגין כנגד ה"טקסיות הממלכתית".
ולתוהים, זו הייתה דעתי גם הרבה לפני שמשפחתי הצטרפה למשפחת השכול.
Madame T​(שולטת)
לפני 14 שנים • 19 באפר׳ 2010

ראובן

Madame T​(שולטת) • 19 באפר׳ 2010
אני בדרך כלל משתדלת להמנע מלהגיב בשרשורים מהסוג הזה, אבל הפעם החלטתי לחרוג ממנהגי.
ראובן, אתה חי במדינה העברית, היהודית האחת והיחידה שיש לנו בעולם. והביטוי 'אין לי ארץ אחרת' הוא עובדה, הוא לא איזו אמירה סתמית. ואנשים זכרונם קצר, ולולא ימים כמו יום השואה ויום הזכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה, שהמדינה 'מכריחה' אותנו להשתתף בהם, ולו גם דרך סגירת בתי אוכל ובתי קפה לערב אחד - ותאמין לי שאני בעד חופש פעולה וחופש אישי וכו' וכו' - היה מאד נוח וקל 'לשכוח'. אבל יום אחד, ערב אחד כזה ש"מחייב" אותך לזכור, אם אתה לא זוכר כבר ממילא, זו באמת לא 'הקרבה' כזו גדולה, לדעתי. אולי במקום זה תחשוב על אותם חיילים ואחרים שנהרגו במלחמות ופעולות איבה, שכבר לעולם לא יישבו בבתי קפה, אף פעם, לא רק בערב המסויים הזה ולא בשום מקום אחר? וגם אם הלכת למאפיה האמורה, ושוב זכותך לעשות כרצונך, מה הטעם ב'הפגנה' הזאת בראש חוצות?
קח את זה כחומר למחשבה, ובאמת שאין לי רצון או ענין להכנס לויכוחים פוליטיים/אידיאולוגיים וכן הלאה, איש באמונתו יחיה, אבל רק תחשוב קצת על הדברים שאמרתי כאן כרגע, אולי תהיה מוכן להסתכל על הדברים מזוית קצת אחרת, ולו לרגע קט...תודה.
*מנגינה*{התווים שלו}
לפני 14 שנים • 19 באפר׳ 2010

עצוב

*מנגינה*{התווים שלו} • 19 באפר׳ 2010
מצטרפת לדבריה של המאדאם.
השרשור הפך למקום התלהמות עם נסיונות כושלים " לחנך" את ראובן ולהחזירו למוטב.
יש למישהו באמת הרגשה שראובן יהיה מושפע מכמה תגובות וירטואליות וישנה את דרכו?
הדבר היחיד שקרה, הוא השיג את מטרתו, הרגיז כמה אנשים, הפליא אחרים ויצר את הפרובוקציה שכל כך ייחל לה.
עצוב לחשוב שבלי משים מחללים את היום הקדוש והמיוחד לכולנו.
במקום להגיב לגופו של העניין הלא ראוי, מדליקה גם כאן נר זיכרון לנופלים.
ראובן
לפני 14 שנים • 19 באפר׳ 2010

פאשיסטים כנסו

ראובן • 19 באפר׳ 2010
טוב,

פרובוקציה או לא, מתחת לכסות ה''ממלכתית'' של יום הזכרון מסתתרת המון צביעות. אני לא מבין איך אפשר לדבר על אבל, זכרון והתייחדות - ובו זמנית לשרוץ בכלוב במהלך יום הזכרון. מצד שני, עצם השהות בכלוב מרמזת על השאיפה הכמוסה לנורמליות, המקננת בלב כולנו.

פאשיזם (מתוך הערך בויקיפדיה): המדינה כערך עליון - קיימים רצון לאומי ומטרות לאומיות שהמדינה דואגת לקיומם. לפיכך יש למדינה ערך מוסף מעל לערכם של הפרטים המרכיבים אותה. המדינה הפשיסטית היא מהות הכול והיא הדואגת גם לפרטים. לכן מותר לה לעשות הכול, למען העם. הפרטים במדינה מעניקים לה את חירותם מרצון. המדינה היא נצחית וכך גם משטרה הטוטליטרי דיקטטורי.

***

פאשיסטים יקרים, קבלו את השיר החדש של עמיר בניון. בוודאי יערב לכם. שימו לב גם לתזמון של השקתו: http://www.youtube.com/watch?v=7iyMJHJLSuI

R
ונוס (נשלטת)
לפני 14 שנים • 19 באפר׳ 2010

ראובן

ונוס (נשלטת) • 19 באפר׳ 2010
אתה אידיוט.

וזהו.
מקבי​(מתחלף)
לפני 14 שנים • 19 באפר׳ 2010
מקבי​(מתחלף) • 19 באפר׳ 2010
ציטוט: פרובוקציה או לא, מתחת לכסות ה''ממלכתית'' של יום הזכרון מסתתרת המון צביעות. אני לא מבין איך אפשר לדבר על אבל, זכרון והתייחדות - ובו זמנית לשרוץ בכלוב במהלך יום הזכרון. מצד שני, עצם השהות בכלוב מרמזת על השאיפה הכמוסה לנורמליות, המקננת בלב כולנו.

נכון. אני גם בטוח למדי שלא מעט פה עשו סקס, אוננו, אכלו, שתו, ואפילו צחקו ביום הזכרון. זה טבעי, זה רצוי... מה שאולי פחות רצוי, זה לצאת בראש-חוצות ולצעוק "היי, זה כוו-לה יום הזכרון! תשתחררו קצת! תאכלו איזו ביתה בזעתר ולבנה!", כי זה פשוט מצביע על חוסר כבוד.

אני לא זוכר בשום מקום שאמרו שיום הזכרון צריך לטמון בחובו מנהגי אבלות. לי, אישית, זהו יום מלא גאווה. מצד שני, לא ראיתי צורך לעלוז אל מול פניהם של אלו שכן רואים ביום זה מה שנקרא באינגליז - solemn day.

ציטוט: פאשיסטים יקרים

ה'פאשיסטים' הללו כלל אינם יקרים לך, ועם זאת, אתה יקר להם. השיר של בן-עיון מזעזע למדי מכל בחינה (ולי אישית בעיקר חורה המבטא הערבי המעושה אצל גבר יהודי ישראלי שהוא דור שלישי בארץ, לפחות), אבל המסר ממנו ברור - בזכות אלו שאתה כה מתעב, אתה גם נמצא פה, כותב שורות אלה. אני רואה בכך עוד מקור לגאווה, שכן ייעודך בתור יהודי היה לשמש בעיקר כאביזר להיגיינה אישית לפני מספר עשורים בודדים, ואילו עכשיו אתה יושב לך, מדושן, שבע, בריא ומאושר, אל מול מחשב עם חיבור אינטרנט חופשי, במדינה חופשית, עם ביטוי חופשי, ומתנגח באלו שמסרו נפשם ואלו שאיבדו את יקיריהם.

Classy.

ועם זאת... צפוי.
אתנה
לפני 14 שנים • 19 באפר׳ 2010

Re: מאפיית אבולעפיה פתוחה הלילה!

אתנה • 19 באפר׳ 2010
ראובן כתב/ה:
למי שמאסו בכפייה הממלכתית,
אתם מוזמנים לקצת שפיות טעימה באבולעפיה, יפו.

R


ראובן , אני מבינה שזה שמאפיית אבולעפיה הייתה פתוחה אמש , הפתיע אותך.
בין אם זה לחיוב או לשלילה , לא היה מין הראוי לכתוב את זה בפורום



כתבת שפיות , וזה קצת צובט בלב
מאחר ולכל אחד מאיתנו יש מישהו שנהרג במלחמה או פעולת איבה במהלך השנים
קרוב משפחה , בן זוג , חבר מהשירות/מילואים .

כפייה ממלכתית ? אנחנו עם . עם שסבל וסובל מאיומים , פיגועים ומוות.

אני מבינה שאתה לא שותף לדעה שיש להקדיש פרק זמן לזכר החללים , אבל חשוב לי שתבין
שלרובנו הזמן הזה יקר .
הוא מסמל הנצחה , שלא ששכחנו , שאנחנו כעם כואבים את מותם .

אל תהיה הפיל בחנות החרסינה .
Morticia
לפני 14 שנים • 19 באפר׳ 2010
Morticia • 19 באפר׳ 2010
אל לך לשפוט התנהגותו של אחר באבלו ובסבלו

(מה שבטוח ראובן הוא שאתה לוקה בכל התסמינים שאתה כה מטיף כנגדם. אבל אני לא פה לחנך אותך, רק להביע את דעתי וצר לי אם למישהו כאן זה נקרא אחרת)
kakleta​(לא בעסק)
לפני 14 שנים • 19 באפר׳ 2010
kakleta​(לא בעסק) • 19 באפר׳ 2010
הפעם הגזמת, ראובן. לפעמים לא בריא להיות כלב שמלאני.
הזכרון הוא קולקטיבי ובזכותו אנו עדיין מדינה ריבונית. כל אזרחיה חייבים לכבד את זכרון של הילדים שנתנו את חייהם כדי שאתה, ראובן, תרוץ לקצה אחר של העיר לקנות סמבוסק.
חמולת אבולעפיה לא לוותרים על סכומי כסף העצומים הזורמים בליל יום זכרון מכיסם של אזרחים יהודיים. חבל לתמוך במאפיה הזו גם ביתר ימי השנה.

בואו נחשוב על גלעד שליט. ולא על איך למלא את הבטן או ליצור פרובוקציות.
DanaDomme​(שולטת)
לפני 14 שנים • 19 באפר׳ 2010

בלי קשר

DanaDomme​(שולטת) • 19 באפר׳ 2010
בלי קשר ליום הזכרון, בשביל שאני אבקר במאפיית אבולעפיה הדאנג'ן צריך להיפתח מחדש.