שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

בפעם הבאה , אל תהיו כאלה היסטריים.

המלכה לירז​(שולטת){כ}
לפני 20 שנים • 16 באפר׳ 2004
אברא, יש מילה קטנה שנקראת אחריות
מילה לא אהובה
לא פופולרית
מושמצת
כי איזה כייף היה יכול להיות להיכנס לאתר, לגלוש, לכתוב מה שבא, לזרוק פצצות, להוציא את כל האגרסיות, ואז צוות החילוץ והצלה של כלובי ולירז היה מגיע מעצמו בחריקת בלמים, פותר את כל הבעיות, לוקח את כל האחריות, מעלים את כל הסימנים מהשטיח, מנפנף לשלום ומתרחק בחיוך לעבר האופק ...עד הפעם הבאה.

באתר הדמיוני הזה, אם תרשה לי להמשיך עם הפנטזיה רגע נוסף, כולם היו מתנהגים יפה, מדברים רק על אומנות ותרבות, רצוי בשפה גבוהה והולמת ובמבטא אוסטרי עילי, ומי שלא היה נראה ומתנהג כפי שאנחנו אוהבים ורוצים, היה נשלח מיידית לסדנת חינוך מפרכת בשילוב "המהפך". (כי, באמת, יש עונש גדול יותר מאשר אורנה דץ?)

אבל, מה לעשות, זהו אתר אמיתי עם אנשים אמיתיים, שלפעמים מתרגזים, ולפעמים באותה נשימה שמעלים נושא יותר רציני לדיון, מעלים גם דברים אחרים, וזה בסדר. יש פה כ"כ הרבה אנשים, ממקומות שונים, עם צורות חיים שונות, וסגנונות שונים, שהמגוון פשוט מהמם, וגם אנחנו אנשים אמיתיים, ללא שום כישרון לחזות את העתיד ולצפות מה ילד שרשור, וללא יכולת לפקח על הפורומים במשך 24 שעות ביממה.

מעבר לזה, ואפילו יותר חשוב, אני חושבת שאני מדברת גם בשמו של כלובי כשאני אומרת שאנחנו לא רוצים שתפקיד מנהל הפורום יהיה להפוך לקצין המבחן של הפורום. האתר הזה הוא שלכם לא פחות מאשר שלנו, וכל אחד אחראי למה שיוצא לו מתחת למיקלדת.

אני מסכימה עם המטאפורה שנתת לכלוב – בית. אבל בדיוק בגלל שזה בית, ולא מסיבת תה, אנחנו לא רוצים לכפות כללים מלאכותיים לגבי הפורומים, אנחנו מנסים להישאר נייטרלים והוגנים, אנחנו חושבים היטב לפני שאנחנו אומרים "עד כאן" - וכל זה בשביל להשאיר את האתר הזה ואת הפורומים כמה שיותר בשביל הגולשים. זה לא רק הבית שלנו, לא פחות מכך זה הבית של כל מי שנמצא פה.

אנחנו מצפים מאנשים שכותבים פה הודעות ומגיבים להיות אחראיים להודעות שלהם. בגלל זה במשך רוב הזמן לא הייתה פה אפשרות עריכה, וכיום האפשרות קצובה בזמן, מה שמאפשר לתקן שגיאות כתיב וכד', אך לא לשנות את ההודעה לאחר למשל 12 שעות, עם קבלת תגובות להודעה וכד'. בשורה התחתונה הכל מסתכם בכך שהפורום הזה, וזה די פשוט, יהיה מה שנעשה ממנו.

זה יכול להיות דבר נהדר - דיונים חפשיים ומעניינים, נגיעה במקומות שלרוב לא עוסקים בהם, שיתוף של רגשות ומחשבות ויצירות, וכן, גם ויכוחים ומחלוקות. כל הדברים האלה קיימים. זה יכול גם ללכת לכיוון פחות טוב, ולהפוך לזירת היאבקות בבוץ. המציאות היא שגם זה קורה. האם אני רוצה שהפורום יהפוך לזירת היאבקות בבוץ? לא. האם אני מבינה מה המניעים של כולם? גם כן לא. קטונתי.

קצת היסטוריה: כלובי העלה לאוויר את הכלוב בשביל שישמש בית למיעוט מסויים – קהילת הבדס"מ. השאיפה היתה לתת במה חפשית לביטוי ולתקשורת, וכן, אנחנו מאמינים במידה רבה בחופש הזה. עצם העיסוק בבדס"מ, באלטרנטיבה, מחייב חופש ופתיחות. הצד הטוב של החופש הזה הוא שהוא מקנה לאנשים יכולת להתבטא בחופשיות, להעביר ביקורת, לשאול שאלות וכ'. הצד הלא טוב שלו הוא ניצול לרעה.

חשוב להדגיש פה שהחופש הזה הוא לא בלתי מסוייג, כי באתר הזה לא יהיו קיימים, בין השאר, אאוטינג ואיומים. אנשים לא יכולים להרגיש בטוחים כשתלוי נגדם איום של הפרת הפרטיות שלהם, או כל איום אחר. אלה הגבולות שאנחנו שמים. ואני לא יכולה להגיד את זה יותר ברור.

מעבר לכך, גם אנחנו לומדים תוך כדי הליכה, ואני יכולה לומר שמידת הסובלנות שלנו כלפי שימוש במידע שמתקבל באופן אישי, כמו בנשק על גבי הפורומים, פחתה בעקבות השרשור הזה במידה רצינית מאוד. עם זאת, גם פה נכנסת שאלת האחריות האישית, כי אם אתה בעצמך עושה "אאוטינג" לעצמך זוהי זכותך – וזה לא אאוטינג. ובכל זאת, אם אתה (לדוגמא) מרגיש שנוצרה בעיה או שמשהו יצא מכלל שליטה אתה מוזמן לפנות אלינו ואנחנו ננסה לפתור את זה.

לגבי ניצול לרעה – כשאין חציית קויים מאוד ברורה, כגון אאוטינג או איומים, השאלה מתחילה להיראות סובייקטיבית. גם אני שאלתי את עצמי אתמול אם לא היה מקום להתערב קודם בגלל הפסים האישיים הצורמים שהשרשור הזה הגיע אליהם , אבל איש מהמעורבים לא פנה אלינו בבקשה להתערב, והיה רושם שלמרות הפגיעות כולם משתפים עם זה איכשהו פעולה. אז שוב: אחריות אישית.

לי אישית צר שהרגשות של אנשים נפגעו, ואני אומרת: תשתפו אותנו, תפנו אלינו, יש לכם הרבה כוח, וכשמישהו מהפורום - כותב או "משקיף" - מחליט להסב את תשומת ליבנו למשהו, זה תמיד יקבל את תשומת הלב הראוייה.

כפי שידוע, יש פה הרבה מאוד אנשים, מכל רחבי הארץ (וגם מחו"ל), שחיים במגוון צורות חיים. זה מאוד מעניין ומלהיב, אבל באותה מידה, יכול לפעמים להיות מאיים. מה שנראה טבעי לאחד, יכול להיראות ביזארי לאחר. מה שחשוב בשבילי, יכול להיות שולי או שטותי בעיניים אחרות. ומה שנראה לי פרובוקטיבי, ואני אבחר לא להגיב אליו, יכול להיראות לאחרים נושא שברומו של עולם ולגרור ים של תגובות. כדאי עם זאת לזכור בנקודה הזאת שלפרובוקציות יש התנהגות כימית מאוד מעניינת – ללא דלק, הן גוועות.

קיבלתי חלק מהביקורת שלך, אברא, אבל מה שכתבת ורמזת על השיקולים שלנו לרייטינג פשוט מצחיק ולא ממש לעניין. לא אנחנו פתחנו את השרשור הזה, לא אנחנו הנענו אותו, ובתגובה היחידה שלו בשרשור כלובי כתב לחצי אדון בקצרה לא לפתוח שרשורים נוספים ולהעביר אליהם את תוכן הדיון הזה. כלובי עבד על האתר הזה במשך כשנה לפני שהוא העלה אותו לאוויר. הוא עבד עליו קשה, על חשבון זמנו, מחזיק אותו מכספו-שלו, וגם אם קשה לך להאמין (כן, כן, אני יודעת, אנחנו כולנו חיים בעידן ציני), הלב שלו היה ונמצא במקום הכי נכון שיש.

בברכת סופ"ש רגוע...
LM​(נשלט)
לפני 20 שנים • 16 באפר׳ 2004

זה מצחיק אותי......:)

LM​(נשלט) • 16 באפר׳ 2004
הפורומים האלו ממש מזכירים לי נהיגה בכבישי ישראל . icon_lol.gif

כל אחד מאחורי ההגה/מקלדת מרגיש הכי מאצו וגבר בעולם (וגם אם הוא לא ממש כזה )

בכביש זה מצחיק לפעמים ועצוב לפגוש אנשים שמרשים לעצמם לנהוג כמו גגנסטרים !

חריקת בלמים .......עצירה ברמזור . אתה מסתכל בחלון שלידך לראות את פרצופו האמיתי של המטורף שלפני שניה צפר לך ועקף אותך בפראות ! ! ! , האגרופים קמוצים וכל הגוף מוכן ודרוך לקרב , לצא ולפוצץ לו את הפרצוף.

והנה להפתעתך .......אתה מגלה לפתע שלא מדובר בבן משפחת אלפרון או בסוחר סמים שהמדורניקים בעיקבותיו הדרך אלא בסתם דג רקק שעושה פוזות , שמרגיש הכי גבר שבעולם כשהוא בקופסה הקטנה שלו.

יציאה החוצה אל מחוץ לקופסא או אפילו מבט ישיר בעיניו וכל הענן מתפוגג כלא היה.

icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif
nerissa​(אחרת)
לפני 20 שנים • 16 באפר׳ 2004
nerissa​(אחרת) • 16 באפר׳ 2004
שתקתי מסיבותיי שלי - אבל זה מספיק.

המלכה לירז כתב/ה:
[b][קצת היסטוריה: כלובי העלה לאוויר את הכלוב בשביל שישמש בית למיעוט מסויים – קהילת הבדס"מ. השאיפה היתה לתת במה חפשית לביטוי ולתקשורת, וכן, אנחנו מאמינים במידה רבה בחופש הזה. עצם העיסוק בבדס"מ, באלטרנטיבה, מחייב חופש ופתיחות. הצד הטוב של החופש הזה הוא שהוא מקנה לאנשים יכולת להתבטא בחופשיות, להעביר ביקורת, לשאול שאלות וכ'. הצד הלא טוב שלו הוא ניצול לרעה.[b]


המלכה לירז icon_smile.gif

מסכימה עם רוב דבריך. אולם - כשיש מישהו המצהיר בפה מלא שהוא איננו חלק מהקהילה ונמצא כאן רק כדי להשמיץ, לפגוע (ולא חשוב אם במילים ישירות, ברמיזות או במשלים, בציטוטים מעוותית מתוך חלון קטן שאנחנו נותנים אל תוך עצמינו בפרופילים וכו') באוכלוסיה המרכזית שיש כאן, אם יש כאן אדם המזלזל ומחלל משמעויות עמוקות שיש לאנשים בהקשר בדסמי (כמו שכתבו - אנשים שותקים פעם.. פעמיים.. עשר - אבל יש גבול) - אין לו מקום כאן.

כמו שכתבת - בניתם "בית" בדסמי. כמו שאברא כתב - יש "חוצני" שנמצא כאן אך ורק לפגוע במשתתפים הקבועים שהינם חלק מהקהילה.
עם כל הכבוד לפתיחות - חשבתי שאתם כאן כדי לשמור על אווירת המקום ולא להרשות שהאנשים המאכלסים את הבית שלכם ואשר לכולם קו כללי משותף, ימצאו עצמם מתגוננים מפני מתקפה (מתוחכמת או לא..) על מהותם. על הווייתם. על דרך החיים שלהם.

אם נרצה "להסביר" עצמנו ולהתגונן כאן, במקום שאמור להיות חממה עבורנו - באותה מידה נוכל לפרסם כתובים ודיונים בפורום "גינון בשנות האלפיים לפולניות מגיל 60 ומעלה" או משהו כזה.. ושם נתגונן בפני מי שלא מבין ולא מוכן לקבל אותנו.

זה כמו לפתוח בית להומואים ולסביות ולהרשות להומופוב חרדי פרימיטיבי לשבת בינהם ולרדת לחייהם..

המלכה לירז - אתם המארחים שלנו. זה מעליב שאתם מזמינים אותנו אליכם הביתה ושותקים בצד כשאורח לא קרוי ולא "שייך" מעליב ופוגע בכולנו בצורה כזו.
פייה{O}
לפני 20 שנים • 16 באפר׳ 2004
פייה{O} • 16 באפר׳ 2004
אני דווקא לא ממש מסכימה.
לא חושבת שכלובי ולירז כאן על תקן של מארחים, או שומרים, או כאמור קציני מבחן.
זה שכלובי בנה אתר נפלא לחובבי בדסמ, לא הופך אותו (או את לירז) לאחראים על כל מה שקורה כאן.
כולנו אנשים מבוגרים. הבחירה להתייחס או שלא-להגיב נתונה בידינו. אני מודה שאני בעצמי בהתחלה עוד הגבתי לייצור התמוה הזה, אבל בהמשך כשהבנתי שמדובר במקרה אבוד ושאם אגרר לזה אני עוד עלולה להתלכלך בעצמי ברפש, פשוט הפסקתי להגיב (אף שהיה קשה לפעמים...).
שלא לאמר, שגם אם כלובי או לירז יחסמו כאן מישהו, הוא פשוט יכול להכנס בקלות בניק אחר.
כך שזו ממש מלחמה בתחנות רוח.
מישהו מעצבן, אומר שטויות, מעורר פרובוקטיות אידיוטיות - אפשר פשוט להתעלם וזה יעלם.
להטיל את זה על כלובי ולירז נראה לי די בריחה מאחריות.
שהם יעשו מה שנראה להם לפי שיקולים שלהם, ושכל אחד כאן יעשה מה שהוא רוצה לפי השיקולים שלו.
Master_Abra_Kadabra​(שולט)
לפני 20 שנים • 16 באפר׳ 2004
Master_Abra_Kadabra​(שולט) • 16 באפר׳ 2004
nerissa כתב/ה:
המלכה לירז - אתם המארחים שלנו. זה מעליב שאתם מזמינים אותנו אליכם הביתה ושותקים בצד כשאורח לא קרוי ולא "שייך" מעליב ופוגע בכולנו בצורה כזו.


המשפט הזה של נריסה ממצה את הכל, לדעתי.
והשאלה שלי הייתה - למה אתם נותנים שזה יקרה.
לירז, את טוענת שאתם נותנים לזה לקרות בגלל שזה קיים. נאמר ואקבל את הטענה שזה לא לשם רייטינג. אז למה זה טוב?
הבנאדם השתלח פה חופשי באנשים, לעג לפרופילים שהם עסק פרטי של אנשים, ובעצם שם ללעג ולקלס את האתר ואורחיו.
אין לי שום דבר נגד הנצרות, אבל לי אישית יש הרגל מגונה שאם נותנים לי סטירה אני לא מראה לא את הלחי השנייה וגם לא את השלישית אלא בועט, וחזק.
למה להביא אנשים למצב הזה? רק בגלל פוליטיקלי קורקטנס לא מובן? רק בשביל להראות שיש פה ביבר ביזארי או פסיפס אנושי מורכב?
?WHO GIVES A SHIT
אנחנו מוזרים ומורכבים גם כך, עם או בלי בדסמ.ההבדל הוא רק בכמות השליליות או החיוביות,
והשישור הזה לא יכול להתכנות חיובי אף פעם, בשום קריטריון.
וכמובן, זו דעתי, ושוב אגזים כהרגלי ואצהיר שיש לי רושם עמוק שאיני היחיד המחזיק בדיעה הזאת.
Master_Abra_Kadabra​(שולט)
לפני 20 שנים • 16 באפר׳ 2004
Master_Abra_Kadabra​(שולט) • 16 באפר׳ 2004
ולמקרה כפי שפייה מתארת אותו של כניסה בניקים אחרים- חסימה מועילה לכך , ואם יש שימושים ממחשבים אחרים וכו' קיימת אופציית עריכה שלשם כך היא נועדה.
*האחריות של המבקרים היא לשמור על אתר נקי, סימפאטי ומסודר.
*האחריות של שמוקים למיניהם היא לעשות סבוטז'.
*האחריות של מחזיקי האתר היא לא לעזור לשמוקים לתת לאורחים לסבול.
אבל היי, זאת דעתי.
icon_smile.gif
זאלופון​(שולט)
לפני 20 שנים • 16 באפר׳ 2004
זאלופון​(שולט) • 16 באפר׳ 2004
אני לא מטיל שום ספק בכוונותיו של כלובי ולרגע לא מוריד מערך השקעתו ומהעבודה היפה שעשה באתר הזה.
עם זאת, להיות מנהל אתר פירושו שיש לך כוח, ואם אתה מנהל יחיד - רק לך יש כוח. הכוח הזה הוא הסיבה שלדעתי להגיד ש"זה שכלובי בנה אתר נפלא לחובבי בדסמ, לא הופך אותו (או את לירז) לאחראים על כל מה שקורה כאן" זה לא ממש נכון. מי שאצלו הכוח אצלו השליטה ומי שאצלו השליטה - אצלו האחריות (אנחנו האחרונים שנפקפק בקשר בין שליטה ואחריות...). העובדה שצריך להזהר מלהשתמש בכוח הזה לרעה אינה אומרת שאין להשתמש בו כלל.
גם אני (למרות שמאד נהניתי לקרוא את התגובות האינטליגנטיות של אפרוח) חושב שהדרך הטובה ביותר לגרום לתופעות יתושיות כמו חצי אדון להעלם היא פשוט לא להגיב. אבל מה לעשות, זה לא קורה. אי אפשר לחיות בעולם של וירצ'ואל ריאליטי, להגיד ש"ככה זה צריך להיות" ולהתעלם מהמציאות. המציאות היא שחצי נדחף להרבה שרשורים עם המנטרות המייגעות והמניפולציות הזולות שלו, אנשים מגיבים, הוא עונה בחזרה והשרשור נדפק. וזה לא שרשור אחד אלא הרבה, וזה ממש מפריע גם לאלה שלא טורחים להגיב לו ומוריד את הפורומים לביוב.
זו תהיה היתממות מצדכם לטעון שאתם לא פה כדי לשפוט בין אנשים שרבים ושזה לא תפקידכם להכריע. לא מדובר כאן בריב אישי בין שני אנשים, גם לא שלושה או ארבעה. ברור לגמרי שחצי מטריד חלק ניכר מהכותבים בפורומים שכלובי בנה בעמל כה רב, ברור לגמרי שאותם כותבים נמצאים פה בדיוק בשביל "דיונים חפשיים ומעניינים, נגיעה במקומות שלרוב לא עוסקים בהם, שיתוף של רגשות ומחשבות ויצירות, וכן, גם ויכוחים ומחלוקות" כפי שכתבת, ושחצי אדון נמצא פה בשביל "זירת היאבקות בבוץ" כהגדרתך. אתם לא יכולים להשאר נייטרליים, לא חשוב כמה תרצו - מובן שחסימת כל הגולשים שכותבים בפורומים פרט לחצי אינה אופציה, ולכן אתם יכולים ללכת עם הגולשים ה"טובים" ולסלק את המפגע הסביבתי, או ללכת נגדם ולהשאיר אותו. עקרונות נאצלים של חופש ביטוי הופכים למגוחכים כשהם מנוצלים לרעה ובהחלט אינם תקפים פה.
לי כחבר ממוצע באתר אין שום כוח, וההתעלמות שלי מהודעותיו אין די בה כדי לפתור את הבעיה (וזו עובדה). כנ"ל כל שאר חברי האתר. רק אתם יכולים, ולדעתי גם צריכים. ברור מי הטובים ומי הרעים, ברור שזה פוגע לא רק בטובים אלא גם באתר שלכם וברור שהבעיה לא נעלמת בלי התערבותכם. כשכל כך הרבה ברור, קשה לי להבין מה התועלת בלשבת על הגדר.


נערך לאחרונה על-ידי * בתאריך שישי אפר' 16, 2004 8:29 pm, סך-הכל נערך פעם אחת
אפרוח קטלני{Lilu FemDo}
לפני 20 שנים • 16 באפר׳ 2004

מה זה פה, האפטר כסאח של הכסאח?

אפרוח קטלני{Lilu FemDo} • 16 באפר׳ 2004
חברים יקרים עד מאוד,

אני ממש מופתע ומצטער לגלות שלדברים שנכתבו כאן, בין היתר בשמי, היתה השפעה כל כך רעה על מצב הרוח שלכם. אני אישית ממש לא התכוונתי להרגיז אף אחד - חוץ ממישהו ספציפי שנטל לעצמו את הזכות לחדור דרך המחשב לבית הפרטי שלי, להתיישב לי בסלון ולמתוח ביקורת על החיים שלי, תוך כדי פיצוח גרעינים וזריקת הקליפות על הרצפה. גם ככה הרצפה כאן די מג'וייפת לפעמים.

אני מצטער אם מישהו נפגע, וכלובי ולירז - הדבר האחרון שמישהו מאיתנו רצה היה להרגיז אתכם. זאת ממש לא היתה הכוונה. מעבר להצטערות, אני יכול להציע לכם שלוש תובנות:

1. אנשים יכולים להיות הכי רגועים ונעימים שאפשר, אבל כשמישהו זר פתאום פורץ אליהם הביתה בעולם האמיתי, הם חושפים שיניים וציפורניים. מה שקרה כאן היה המקבילה הוירטואלית לעניין הזה, ואני באמת לא מרגיש שום צורך להתנצל על זה. גם בעולם הוירטואלי וגם בחיים האמיתיים, מי שיבזה את קדושת הפרטיות שלי, ילגלג על הזוגיות שלי, ינסה להשפיל את בת זוגי, ועוד יכניס את הילדה בתור כלי נשק לסיפור - יחטוף מנה אחת אפיים.
2. בנסיבות האלו כדאי גם להזכיר, שבגלל שאנחנו לא רואים בכם קציני מבחן או שוטרים של הכלוב, לא מצאנו לנכון לרוץ עליכם בדמעות ברגע שדברים כאן עברו את גבול המותר. אולי טעינו, אבל איך אתם הייתם מרגישים אם בכל פעם שהיה פורץ כאן סכסוך מישהו היה רץ אליכם בדמעות ובצעקות של "תראו מה הוא אמר לי"?
3. חברים, אני מבין שהאתר הזה הוא חלק מאוד מהותי מהחיים שלכם - אבל קחו את זה בפרופורציות. זה אינטרנט, ולא העולם האמיתי, ואני מאוד מופתע לגלות כמה שזה חשוב ומציק לכם - אני בקושי הקדשתי לזה מחשבה. אם הייתי יודע כמה זה עלול לפגוע בכם - הייתי אולי עושה דברים אחרת.

ונ.ב. (חייבים, לא?)
רק כדי להעמיד דברים על דיוקם - כשאני מאיים על מישהו שאני אשבור לו את הידיים עם המקלדת שלו, זה לא איום ברצח. עוד לא שמעתי על מישהו שמת מזה ששברו לו את הידיים (אלא אם כן הוא בדיוק טיפס על בניין גבוה או משהו). לכל היותר,זה איום ברצח על המקלדת.

עכשיו, אפשר כבר לסגור את השרשור הזה ולעבור לדבר על דברים רציניים? ברביות, למשל?

אפרוח ובטי
חצי אדון
לפני 20 שנים • 16 באפר׳ 2004

.

חצי אדון • 16 באפר׳ 2004
צודקים. כדאי לסגור את השירשור.

נ.ב:
אני שוקל להחליף ניק מ - "חצי אדון "


ל - "אדון וחצי "


מה דעתכם/ן ??? icon_redface.gif icon_lol.gif icon_rolleyes.gif
כלובי
לפני 20 שנים • 16 באפר׳ 2004
כלובי • 16 באפר׳ 2004
אנחנו קבוצה מספיק רצינית ובוגרת שאין לה שום דבר להתבייש בו ואנחנו לא זקוקים לאמצעי צנזורה נוסח משטרים אפלים. אם יש למישהו ביקורת והוא מביע כאן את דעתו ואחרים עונים ומקיימים איתו דיון זה לגיטימי. אם נכנס מישהו בכוונה לחבל במערכת או בכוונה להעליב מישהו הוא מורחק מיד.


זאלופון: החופש בפורומים היא לא רק להגיב איפה שאתה רוצה אלא גם לקרוא את מה שמתאים לך, יש שרשור שהוא מלא בריבים אחד על אחד, אפשר לקרוא אותו פעם אחת, להסיק את המסקנות האישיות שלך ולהגיב או לא להגיב, אם זה מפריע אפשר לא לשוב ולקרוא את השרשור הזה.
מי שקורא - סימן שזה מענין אותו. זה לא מפריע לפעילות בשרשורים אחרים הם עדיין קיימים ועדיין ניתן להגיב להם.

אין שום סיכוי שכל פעם שמישהו ינסה לעשות פה משהו פרובוקטיבי בבחינת "תעצרו אותי" הוא יקבל ישר את מה שהוא רוצה. אם אנחנו נתחיל להחליט ולעצור כל אחד שלדעתנו קצת הגזים או קצת כותב יותר מידי או הטיעון המופרח שהוא מפריע לכל הפורום, אנחנו תוך שבוע נסתכסך כאן עם רובכם.

בנוסף כזאת התנהגות תאפשר לכל אחד לכתוב מה שבא לו כי אם זה כבר מוגזם אז אין דאגה כלובי כבר יעצור אותו ואולי הוא אפילו יצליח למרוח את כלובי באיזו התכתבות מיגעת ומעייפת שהוא צודק וכלובי יפרסם התנצלות ואת דבריו במקום בולט.

בנוסף מדיניות כזאת תפתח לעשרות אנשים דלת לפנות אלי משיקוליהם הפרטיים האישיים שהם כמובן אינם חושפים ולטעון שהשרשור כבר לא רלוונטי או שהוא עבר את גבול הטעם הטוב. שניה אחרי זה יתחילו לבכות למה אנחנו מתנהגים עם זה כך ואם זה אחרת.

לא אנחנו לא נהיה הגננות שלכם, מישהו כותב כאן משהו, יש לו כמה דקות לערוך את זה ואחר כך זהו, זה באויר, ואם הוא הוציא לעצמו שם רע הוא יצטרך לשאת באחריות לזה.

אנחנו לא נחליט בשבילכם מתי הדיון עבר את גבול הטעם הטוב ומתי הוא מיצא את עצמו, לא נפעיל צנזורה ונמשיך לדאוג שזאת תהיה במה חופשית שאינה נתונה בכל רגע לקבוצת לחץ כזאת או אחרת. הכח שלכם הוא בעכבר שלכם - משעמם אתכם, או עבר את גבול הטעם הטוב - תעברו הלאה, ובכך תחליטו בעצמכם.

אם מישהו פולש לכמה שרשורים או מנסה בצורה מלאכותית להקפיץ שרשורים ואם מישהו מתנהג בצורה ברברית בשרשור מסויים אנחנו עוצרים את זה כמובן, כמו במקרה של חצי אדון שקיבל שתי אזהרות ממני מכאן על גבי הפורום. אז זאלופון נא לא לעוות את העובדות.

זהו וזה אולי מאד לא ימצא חן בעיניכם לשמוע אבל על המדיניות הזאת אין דיון וויכוח, מהבחינה הזאת של "חוקת הכלוב" אנחנו דיקטטורה כמו כל מדינה דמוקרטית שיש לה חוקה או כמו כל פורום אחר. מי שמתאים לו להיות כאן במדיניות הזאת שיהיה ומי שקשה לו עם החופש הזה בלי איזה מנהיג שאפשר להשפיע אליו. יכול למצוא את זה במספיק מקומות אחרים.

בכבוד רב
כלובי


נערך לאחרונה על-ידי * בתאריך שבת אפר' 17, 2004 1:37 am, סך-הכל נערך פעם אחת