סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

אז מי עובד אצל מי בפאמדום?

נוצות ומסמרים
לפני 14 שנים • 29 באפר׳ 2010
נוצות ומסמרים • 29 באפר׳ 2010
אני נורא רוצה להגיב. אבל 6 שעות קריאה רצופות טיגנו לי את המוח. אז בינתיים: פוליטיקה מגדרית. ותהנו לכם.
lady inBlack
לפני 14 שנים • 29 באפר׳ 2010
lady inBlack • 29 באפר׳ 2010
רפאל כתב/ה:
אנדר,

אני מסכים עם כל מה שכתבת. אני רק רוצה לפרט בעניין השולטת האידיאלית. היא כמובן צריכה להיות שפחה שמחזיקה בשוט, וכפופה לחלוטין לגחמות הגבר. אבל היא גם צריכה לפתח איזושהי אוטונומיה וחוסן עצמי. כלומר, היא צריכה להיות מספיק טובה כדי שתאמין שלא היא מצייתת לך אלא אתה מציית לה. איזו גלתיאה שקמה לחיים.

כמובן שאם היא באמת כל כך טובה, אתה עולל להאמין לה, לחשוב שאיבדת שליטה עליה, ומלבד הריגוש גם לפתח חרדה מסוימת. אני חושב שהספר "וונוס בפרווה" עוסק בזה. מה שמחזיק את מרבית הספר הוא המתח של סוורין סביב השאלה אם ונדה עוד אוהבת אותו ועושה את זה בשבילו, או שהיא מאסה בו והתחילה לבוז לו באמת.

כמובן שבסוף נשבר לה ממנו. אישה שמספיק מוכשרת כדי להיות אותה שפחה-שולטת אידיאלית, לא באמת תחפוץ בתפקיד הזה לאורך זמן.


cheer.gif
נוצות ומסמרים
לפני 14 שנים • 29 באפר׳ 2010
נוצות ומסמרים • 29 באפר׳ 2010
קושי ליצור קשר אמיתי, שאליו נלווה שימוש באדם השני אך ורק כאובייקט - עד כמה שהוא משרת את צרכיך ומסוגל להיענות להם - הוא קושי שאין לו קשר לBDSM. יתכן מאוד שאנשים רבים הסובלים מהקושי הזה מוצאים את עצמם בסצנה, בין אם מפני שהיא מיטיבה לענות לקושי הספציפי הזה או אולי מפני שאנשים כאלו אוהבים BDSM באופן פרטיקולרי, אבל חבל לטעות ולבלבל בין פמדום או מיילדום (או כל אקט אחר שקשור בשם הקוד BDSM) לבין הקושי או חוסר היכולת לחוות קשר אמיתי, עמוק, אינטרסובייקטיבי ומספק.
lady inBlack
לפני 14 שנים • 29 באפר׳ 2010
lady inBlack • 29 באפר׳ 2010
נוצות ומסמרים כתב/ה:
קושי ליצור קשר אמיתי, שאליו נלווה שימוש באדם השני אך ורק כאובייקט - עד כמה שהוא משרת את צרכיך ומסוגל להיענות להם - הוא קושי שאין לו קשר לBDSM. יתכן מאוד שאנשים רבים הסובלים מהקושי הזה מוצאים את עצמם בסצנה, בין אם מפני שהיא מיטיבה לענות לקושי הספציפי הזה או אולי מפני שאנשים כאלו אוהבים BDSM באופן פרטיקולרי, אבל חבל לטעות ולבלבל בין פמדום או מיילדום (או כל אקט אחר שקשור בשם הקוד BDSM) לבין הקושי או חוסר היכולת לחוות קשר אמיתי, עמוק, אינטרסובייקטיבי ומספק.

יש פה כאלו שלא מחפשים קשר אמיתי באותה מידה כמו שיש כאלו שלא מחפשים מערכות יחסים אלא רק סטוצים.
אנשים מהסוג הזה מחפשים את זה דווקא במקומות הרלבנטיים, שולטת שלא מחפשת מע' יחסים אלא יחסים של שולטת נשלט בלבד דווקא כן יכולה למצוא את זה פה בלי קשר לתפקודה הבין אישי.
יש פה לא מעט גולשים המצויים כבר במע' יחסים ועדיין מחפשים בנוסף שולטת או נשלטת למימוש בדס"מ- זה אומר שיש להם בעיה לחוות קשר אמיתי? לא חושבת.
אבל מה שרפאל כתב הכי נכון לגבי היחס ההיררכי שפה, ואולי בגלל זה עדיף אטרף? icon_rolleyes.gif
בעצם ונילי כבר יותר טוב, לפחות שם אין הגדרות מטומטמות לכל דבר ועניין של מה בכך.
נוצות ומסמרים
לפני 14 שנים • 29 באפר׳ 2010
נוצות ומסמרים • 29 באפר׳ 2010
ציטוט: יש פה כאלו שלא מחפשים קשר אמיתי באותה מידה כמו שיש כאלו שלא מחפשים מערכות יחסים אלא רק סטוצים.
אנשים מהסוג הזה מחפשים את זה דווקא במקומות הרלבנטיים, שולטת שלא מחפשת מע' יחסים אלא יחסים של שולטת נשלט בלבד דווקא כן יכולה למצוא את זה פה בלי קשר לתפקודה הבין אישי.
יש פה לא מעט גולשים המצויים כבר במע' יחסים ועדיין מחפשים בנוסף שולטת או נשלטת למימוש בדס"מ- זה אומר שיש להם בעיה לחוות קשר אמיתי? לא חושבת.
אבל מה שרפאל כתב הכי נכון לגבי היחס ההיררכי שפה, ואולי בגלל זה עדיף אטרף?
בעצם ונילי כבר יותר טוב, לפחות שם אין הגדרות מטומטמות לכל דבר ועניין של מה בכך.


זה לא מה שאני אומרת. למעשה, באופן עקרוני אני מסכימה איתך: יחפש כל אחד מה שהוא רוצה, במקום הנראה לו, ובהצלחה לכולם.

מה שלא סביר בעיני הוא לקשור בין תחושה פרטית, לפיה הקשר שלי איננו קשר של ממש ואני משתמש בדומית כאובייקט, לבין העיסוק בפמדום בכללותו. שימוש באדם אחר כאובייקט קיים גם מחוץ לפמדום ומחוץ לBDSM, וגם אם הקשר בין השניים לא לגמרי אקראי, הרי שהוא איננו מחויב המציאות.
אדם'
לפני 14 שנים • 29 באפר׳ 2010

Re: אז מי עובד אצל מי בפאמדום?

אדם' • 29 באפר׳ 2010
underfoot כתב/ה:


אף אחד לא עובד אצל אף אחד בפאמדום כי גם כאשר יש ניצול ציני לכאורה, אין באמת ניצול משום ששני הצדדים נהנים ומרוויחים.


אמנם האשכול התפתח לכיוונים אחרים, אבל נראה לי שנדרשת תגובה פה.
מה, "אין באמת ניצול" כי שני הצדדים נהנים ומרויחים (או לפחות נדמה להם ככה)? אתה רציני?
כל מה שצריך לעשות זה לשים שלט על הדלת "כאן פאמדום" וזה מנקה כל חטאת, או שאולי המילה "פאמדום" היא על תקן קרנות המזבח כאן?
גש בדחיפות לרשום את זה ברשם הפטנטים ומיד אחר כך תעדכן גם את גואל רצון.. icon_rolleyes.gif
ריפרף
לפני 14 שנים • 29 באפר׳ 2010

Re: אז מי עובד אצל מי בפאמדום?

ריפרף • 29 באפר׳ 2010
גברים אצל נשים.

icon_arrow.gif
ריפרף
לפני 14 שנים • 29 באפר׳ 2010
ריפרף • 29 באפר׳ 2010
בעצם גבר אצל אישה.

icon_arrow.gif
בכוח המוח​(שולטת)
לפני 14 שנים • 30 באפר׳ 2010
בכוח המוח​(שולטת) • 30 באפר׳ 2010
ריפרף כתב/ה:
בעצם גבר אצל אישה.

icon_arrow.gif


לך לישון כבר.
יודיעו מה התוצאות (בלי קולות הימאים) על הבוקר.
Mary Jane
לפני 14 שנים • 30 באפר׳ 2010
Mary Jane • 30 באפר׳ 2010
משום מה, העיסוק בשאלה 'מי ממלא אחר רצון האחר' הפך לאובססיבי ומופרז. לראייתי, בקשרים השכיחים בעולם הבדסמ מדובר במערכת סימביוטית נעדרת שליטה, בה שני הצדדים מזינים זה את צרכיי האחר, ונוטלים חלק בעונג משותף בכפוף לנטיית לבם וחלציהם ( Top/Bottom), עליה רמזו/הכריזו מבעוד מועד. בין אם אדם מלחך כפות רגליים להנאתו ובין אם הוא מצליף בשוט, עינוג וסיפוק מאווי של הפרטנר במסגרת כזו רחוק מלהיות עבדות או ניצול, שכן בסופו של יום זוהי קרקע פורה להידברות ולתקשורת, שמטרתה לשכלל את העונג האישי. במובן זה, היחסים הנ" ל הם בעלי גוון ונילי משהו על אף הפרקטיקות הבדסמיות, מאחר והעונג האישי תלוי במידת ההנאה של הפרטנר מן החוויה המשותפת. ישנה הדדיות וקיימת הכרה בסיסית בסובייקטיביות של האדם מולך, בתביעתו להגשמת רצונו בהנאה ובחשיבותה של תביעה זו.

עם כל זאת, יודע כל תינוק של בית רבן, כי בעבור בדסמ מרטיט נפש וגוף דרוש יחס מאבייקט אל האחר, היינו, יחס קטגוריאלי-חפצי. יחס זה מתבטא הן בקריאה לדברים בשמות הזויים אך רבי משמעות, כמו 'שולטת', 'נשלט', 'אדנות', 'עבדות' וכיו"ב, והן בהעצמת ההתבוננות על הדברים כאובייקטים ותו לא, בדמות מחשבות כגון: "הנה נעל עם עקב מחודד ובה כף רגל בגרביוני רשת. נמצא האלוהים עלי אדמות וכל מה שנותר הוא לסגוד לצמד", "הנה רהיט (אנושי) נאה לחדרי", "הציר סביבו נע עולמי הוא ישבנה השמיימי", "יש לקשור אותו לאסלה לצידו של נייר הטאולט, לכל מקרה שארצה להטיל מימיי", ועוד.

בשל החשיבות של האובייקטיפיקציה לגירוי, היחס המאבייקט לרוב אינו פוסח על היחסים בבדסמ (ויפים בהקשר זה דבריה לעיל של 'נוצות ומסמרים'). עם זאת, יש להבחין: כשישנה הכרה בסיסית בסובייקטיביות של האדם מולך, כפי שתיארתי קודם לכן, האובייקטיפיקציה בדרך כלל מוגבלת ותחומה היטב אל 'הסשן' או אל השעשוע המיני. ברם, לא לכולם אכפת מן ההכרה ההדדית בסובייקטיביות של הפרטנר, מהנאתו, מרצונו ומתשוקותיו, ומן העבר השני, לא כולם מעוניינים שיכירו בסובייקטיביות שלהם. בריות כאלו נוטות להקצין את היחס המאבייקט לזולת ולהמשיך אותו עוד ועוד: ה- Top מבקש להחיל יישומים שונים שמטרתם לדכא ולבטל, ככל האפשר, כל פרץ של סובייקטיביות ורצון אישי מצד ה-Bottom, וזה האחרון משתף פעולה עם העניין. כאן, לדעתי, מתבטא העיסוק הבדסמי שהינו בקצוות הסקלה, בנקודות הקיצון, אשר מטבע הדברים מעטים מיישמים אותו כתפישה העומדת בפני עצמה ומחזיקים בו כאמת אותנטית ורציפה המבטאת רחשי לבם. אדם כזה ישאף להיות עבד/אדון באמת ובתמים, וגם אם אין הדבר אפשרי לו עד תום בשל מגבלות שלא אפרטן כרגע, הרי שבתפישות כאלו הוא בהחלט מתקרב לכך.

יחס שלישי וחביב לא פחות רותם את הסובייקטיביות של שני הצדדים לקשר בו רצון האחד משמעותי וחשוב יותר מן הרצון האחר. כאן יש פחות עיסוק באובייקטיפיקציה, ואשר על כן, ניתן להבחין בכך גם אצל זוגות שאינם מגדירים עצמם במונחים הלקוחים מעולם הבדסמ ואינם רואים עצמם כקשורים לעניין. גם כאן, לדעתי, יש ביטוי נאה לשאיפה לשליטה על האחר ולעיצוב רצונו, ואולי הביטוי המוצלח מכולם לכך.

לסיום ברצוני לציין, כי שלושת הקונסטרוקציות המתוארות לעיל אינן מוחלטות, וכי ביחסים, אשר הינם דינמיים מטבעם (לפחות אצל אנשים חושבים ומגוונים) גם היחס אל האחר הוא דינמי.