אחר צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

האם שכחנו שאנחנו יהודים?

coquelicot​(לא בעסק)
לפני 14 שנים • 2 במאי 2010
coquelicot​(לא בעסק) • 2 במאי 2010
ערב טוב לכולם,

free spirit כתב/ה:

אחד הטקסים הכי פגאניים שאני מכירה הוא טקס ההילולה בהר מירון. אחד אחר הוא טקס הפולסא-דנורא שזהה לטקס שטני לכל דבר. ומי מנהל את הטקסים הללו? אלו שקבעו עצמם כעל נציגי אלוהים עלי אדמות ועל כן מותר להם להפר בערך כל חוק בסיסי שכתוב בתורה. להם מותר להפר את עשרת הדיברות כל הזמן, להם מותר להחזיק קמיעות וצלמי אדם וכמובן שמותר להם לחשוב שכבוד הרב עובדיה הוא אלוהים (חילול הקודש ממדרגה עליונה) וכל מילה שלו היא פטריית כמהין נדירה.


כל זה פופוליטיקה זולה. היהדות הקלאסית מגנה את הטקסים מהסוג הזה, וכן לא מעודדת במיוחד את השימוש בקמיעות (שנחשבות ככלי רפואה, ע"פ האמונות הרפואות העתיקות). כמו-כן, יש אנשים שאוהבים תמונות של "צדיקים" למיניהם, אך לעולם לא ראיתי שהם סוגדים או מתפללים אליהן, וזה לא מנוגד לעשרת הדברות. מאידך, גם אם יש שרלטנים מזוקנים שמתחפשים לרבנים, האם זאת סיבה להוקיע את כל היהדות? גם במערכת הדמוקראטית יש הרבה שרלטנים ושחיתות, ואני מניח שאינך טוענת שהדמוקראטיה בולשית.
האם הרב של שכונתך משתתף בטקסים כאלה, מוכר קמיעות או משתחווה לתמונה של צדיק זה או אחר? אני מציע לך לבדוק את העניין ביושר, לפני שאת שולחת את ערסך.

free spirit כתב/ה:

אחת הסיבות שהצלחנו לשרוד כל כך הרבה שנים בגולה, בין עמים זרים ועוינים היא כושר ההישרדות שלנו. החכמים ביותר הצליחו להיטמע ועל ידי כך גם לחיות את חייהם בחופשיות מבלי להיות פחות יהודים מאחרים. על כן לטעמי האמונה אינה זקוקה לסממנים חיצוניים או בהכרח להקפדה על מנהגים מסוימים שרק בזכותם אני שומרת על יהדותי. כן, בהחלט אפשר ומותר להעריץ את מלכתך, אך כמו בכל מקום לא לוותר על שיקול הדעת, בלי קשר לדת או אמונה. אם מלכתך מצווה עליך ללקק את כפות רגליה אין כאן שום פגיעה בהיותך יהודי. אם מלכתך מצווה עליך לרצוח את אמא שלך כדי להוכיח לה את הערצתך, אתה עדיין יהודי. איש מטומטם לכל הדעות, אך עדיין יהודי. כי גם אם מלכתך היא התגלמות היופי עלי אדמות, בעלת הציצים הכי מדליקים ולכפות הרגליים שלה יש טעם של עוגת שוקולד חמה די ברור שהיא לא אלוהים. או לפחות אני מקווה שתאתגר אותה יותר לפני שתחליט אם היא אלוהים או לא (לא יותר מדי, אתה יודע. חציית ים לשניים והריגת כל בכורות אויבנו תספיק בשלב ראשון).

וכיהודייה הטובה שאני, אחזיר לך על שאלתך בשאלה: מה פירוש "להיות יהודים"?


מה שאת אומרת נכון (זאת לא דעתי האישית, אני רוצה להציג את השקפת עולמה של היהדות הקלאסית). העובדה שיהודי רוצח, גוזל, עובד עבודת כוכבים או מתגייר לדת אחרת לא משנה שום דבר להיותו יהודי. ובדומה, אם דנה אינטרנאציונאל יבקר בבית כנסת בשבת (טוב כדי שיתנו לו להיכנס, יצטרך להתלבש כמו גבר icon_smile.gif), יעלו אותו ראשון לתורה כמו כל כהן, ולא יעזור לו שהוא חתך.
ולכן, אין כאן שאלה של האם את יהודיה או לא, או האם מי שמשתחווה למלכתו בקהל יהודי או לא. הוא וודאי יהודי ואף אחד לא שולל זאת (אלא אם כן מתוך רתוריקה מסויימת). אם תשימי לב, בפתיחתי לא שאלתי "האם אנחנו עדיין יהודים" אלא "האם שכחנו שאנחנו יהודים". הכוונה הייתה, איך אנחנו מתמקמים ביחס לנחלה ההיסטורית, חברתית, מוסרית, דתית ואתית שלנו, וביחס לאמונה הבסיסת של העם היהודי, כשאנחנו משתחווים ל"אלילות" ועורכים טקסים "פגאנים" למיניהם.


ראובן כתב/ה:

ישנה אלוקות בסנדל גבוה-עקב. ישנה אלוקות גם בלשון המלחכת אותו. המפגש בין המלכה לעבד הוא בבחינת ''המאור הגדול פוגש את המאור הקטן'' וזו התוועדות המעוררת ואוספת את השכינה. האקטים שהמלכה והעבד עושים יש בהם כוונה רבה וטעם רוחני גדול ומי אנחנו, שנאשים את העבד X שהוא מעדיף לסגוד באמצעות אישה מבינה - ולעשות לו את מלכתו לרב - במקום איזה דוס מיוזע ומגלגל-עיניים. מי אנחנו שנקבע כי, הצלפה נאמנה נחשבת פחות מאשר הנחת תפילין? יתרה מזאת, ברור לכל זב-חוטם שהאישה נבראה מושלמת (מדרגת: יחידה), לכן גם כל מעשיה הווים באותה מדרגה. אני מעדיף את האישה כך, עם ניצוץ ממזרי בעיניה, מחותלת עור ושוטים, מאשר את רעותה ה''דתיה'' - יושבת דמומה בעזרת הנשים בביה''כ, שם אינה מועילה לאיש.


ראובן, אתה מוזמן להזמין חבריך, לקחת נעל עקב ולהשתחוות לה, ואל תשכח להגיד משפט מפורסם שכתובה בתורה (אתן לך לחפש איפה ובאיזה הקשר): "אלה אלהיך ישראל, אשר הוציאוך מארץ מצריים".

RIR כתב/ה:

3. מנקודת מבט אחרת: קוקליקו, אם איני טועה כתבת שאתה חילוני. או לפחות לא מומחה גדול בדת. אם כך הוא הדבר, למה נתפסת דוקוא לעניין הזה? למה דווקא הקטע הבדס"מי מפריע לך, אבל חילול שבת (למשל) לא?


לא לא ולא. אינני חילוני, ולא חבדניק, ולא חרדי, ולא אורתודוקסי, ולא חסיד, ולא בועה-תל-אבבי. אני שייך לקבוצה בתהליך הכחדה: היהודים.
וזאת התשובה לשאלתך, כי עד כמה שניסו לשכנע אותי שזה לא נכון בפורום הזה, אני עדיין משוכנע שהיהדות מבוססת על אמונה באל יחיד ועל הוקעת העבודה הזרה ומנהגיה. זה לא אומר שיהודי שאינו מאמין אינו יהודי כפי שהסברתי לעיל, אולם השורש המוסרי שלו, דפוסי חשיבתו, נחלתו החברתית-היסטורית, וכל מה שעושה אותו מה שהוא, שורשם בעקרונות הללו.


RIR כתב/ה:

coquelicot כתב/ה:

לגבי אבישג... לא שכב איתה באופן מיני.
מכאן משתמע, שהנערה הסכימה, ושהייתה מוגדרת כ"סוכנת" אישית של המלך, שנהג בה כבוד.

לא, זה לא מה שזה אומר. זה יכול להגיד הרבה דברים אחרים: למשל, שבגיל הזה פשוט לא עמד לו. או, שדוד כן שכב איתה והסופר התנ"כי לא רצה להוציא אותו רע. בכל מקרה, אין להסיק מכך שהדבר נעשה בהסכמת הנערה או שהמלך נהג בה כבוד.


ואין להסיק מכך ההפך.

RIR כתב/ה:

בוא נהיה כנים עם עצמינו: המלך ישראל לוקח לעצמו נערה כלשהי מבין העם. גם אם הנערה לא מעוניינת בכך, האם היא באמת תוכל לסרב לו?


אם תקראי את הספרות היהודית העתיקה, אני מניח שתהיי סבורה שזה כן אפשרי. היהודים של פעם לא היו הברברים שאת חושבת, ולא היו מכריחים אישה להתחתן עם גבר נגד רצונה, גם אם לפעמים, הפעילו עליה לחץ חברתי (בדומה למה שקורה בימינו, אפילו במשפחות חילוניות מסויימות).
ההלכה היהודית העתיקת הימים מפורשת בעניין זה: אסור להכריח אישה להתחתן נגד רצונה.
(אגב, גם אצל החרדים של היום, שלא מציגים את הזרם המרכזי של היהדות, לא מכריחים בחורות להתחתן עם גברים שלא מתאימים להן, אלא משדכים אותן עם גברים עד שהן ימצאו. כל מי שטוען ההפך הוא שקרן או דמגוג שמשתמש במקרים בודדים כדי להשניא את החרדים).

RIR כתב/ה:

coquelicot כתב/ה:

אז זוהי ה-נקודה, והעניין לקח לי יותר מ 30 שנה עד שנפל לי האסימון. את חושבת, כפי שחשבתי לפני-כן, שהעובדה שלא מגדירים פורמלית את המלכה או מה שלא יהיה כ"אליל בעל כוחות על טבעיים", או פשוט כאליל, פוסלת את הבדס"מ מלהיות סוג של עבודה זרה.
...כשעבד בדס"מ משתחווה לפני המלכה שלו, מצבו הרגשי והפסיכולוגי זהה או קרוב מאד לזה של הוודואיסט שמשתחווה לאליל שלו. הטקסים, המסכות והתלבושת באים להעצים את הכח של הרגשות הללו, בדומה לפולחן עבודה זרה.

אתה מציג משהו אחד, אני רואה את הדברים אחרת. אחדד את הנקודה, כי אולי לא הבהרתי אותה כמו שצריך: כל העניין הזה של לא לעבוד עבודה זרה הגיע מתקופה, בה היה סיכוי רציני מאוד להתחיל להאמין, פתאום, באל אחר. או באל נוסף. וכל האזהרות החמורות הללו נועדו למנוע זאת. לעומת זאת, בימינו לא קיים החשש הזה - לכן כל עניין העבודה הזרה כבר לא רלוונטי.
אציין שזו, כמובן, דעתי. בתור אתאיסטית אדוקה, מאוד מעניין אותי לפרש כל מיני מצוות ולהבין מנין הן הגיעו. אולי אני טועה, אולי לא. כמובן, שלדעתי אני צודקת לחלוטין.


אם כן, השאלה הנשאלת היא: למה רע לאמונה באל להאמין שיש עוד אלילים אחרים. למה, בעוד שכל הדתות האחרות בזמנו של משה האמינו שהיו כמה אלילים, והסתדרו לא רע עם זה, הדת היהודית הרגישה צורך להתנגד לדעה המקובלת הזאת, ולהתגונן ממנה בהסטריות. אחרי הכל, מה הבעיה לתת עוזרים לאל חזק מכולם, כפי שנהגו כל הדתות בזמנו של משה? זה לא מובן אם אין סיבה מיוחדת לעשות כן. ולכן, אני סבור שהסיבה לכך היא שהדת היהודית הבינה היטב את הסכנה בעבודה הזרה, בהתמסרות למשהו עליון והשתחוות לו, בכניעה טוטאלית ליצרים המכוערים שלנו. המחיר הוא איבוד השליטה על הגוף והנפש שלנו, והפיכתנו מאדם חופשי לעבדים. זה לא מקרי אם תחילת סיפורו של העם היהודי מתחיל מיציאתו ממצרים, שמסמלת את המעבר מעבדות לחופשיות.

RIR כתב/ה:

ההמחשה הזו בהחלט לעניין כאן, אבל היא נראית לי קיצונית מאוד. כלומר, לכולנו יש הסחות דעת כאלה או אחרות מדי פעם: אם זה בחור יפה שעובר בסך, משחק מחשב מגניב או מכונית מדהימה. המקרה שתיארת, בלי קשר לעבודה זרה או לא עבודה זרה, מסוכן לך. בתור מישהי שהיתה תקופה ארוכה ללא שליטה עצמית, אני יודעת עד כמה סיטואציות כאלה יכולות להיות מתסכלות ומפחידות. ובהקשר הזה בהחלט מתאים הציטוט שהבאת מפרקי אבות.
אלא שכשאני דיברתי על היצר, לא התכוונתי לכך שהוא מוליך אותי באשר אלך. התכוונתי לכך, שכאשר אני במיטה עם מישהו אני מרשה לעצמי להשתחרר, מרשה ליצר להשתלט עליי. טוב, אני מניחה שזה עד גבול מסוים; למשל, הוא לא משתלט עליי מספיק בשביל למנוע ממני לשים קונדום, או בשביל להשכיח ממני לסגור את התריסים. אבל עדיין, הוא משתלט עליי מספיק בכדי שאתן לעצמי להסחף, להתמכר לחוויה, לתענוג, לתשוקה.


אני מסכים איתך. יש הרבה מאד ב"איפה הם הגבולות". במקרה שלך, אין ספק שזה לא עבודה זרה. אבל כשגבר משתחווה למישהו או משהו בקהל, ומתמסר לגמרי למלכה שלו תוך כדי שהיא משתינה עליו, אני יכול להגיד לך שהוא עבר את הגבולות הללו. ייתכן שבעניין הזה צריך להיות גבר כדי להבין זאת. זה הסיפור שלי, ושל המון גברים ונשים ששייכים לעולם הבדס"מ. עברנו את הגבולות, יהיה לזה מחיר.

RIR כתב/ה:

אם הבנתי נכון את מה שכתבת, התורה אוסרת על גבר לשכב עם עבד אחיו - נראה לי הגיוני בותר. אבל לא הצלחתי להבין איך זה קשור לעבודה זרה.


לא התכוונתי בכלל לזה. התורה מדברת על מקרים בהם אחיו של אדם או אשתו מנסים לגרור אותו לעבוד עבודה זרה, בין שהיא קשורה למין, ובין שלא (אבל העבודה הזרה תמיד קשורה למין, במישרים או בעקיפין).
מאידך, זה נכון, התורה אוסרת יחסי מין בין גברים ומגדירה אותם כתועבה.

RIR כתב/ה:

למיטב ידיעתי, העונש על קיום יחסי מין הומוסקסואלים הוא מיתה. האם זה פחות חמור מעבודה זרה?


לגבי עונש המוות שאת מדברת עליו, כמו כל העונשים מסוג זה, הוא מצריך כל כך הרבה תנאים לביצועו שהוא בעצם בלתי אפשרי. לדוגמא, צריך ששני עדים כשרים יעידו שהם ראו את המעשה (והתנאים להיות עד כשר לגמרי קשים), שיחקרו את העדים, ושכל המעשה קרה אחרי שבית הדין הזהיר את בעלי אותו המעשה שלא לעשות כדבר הזה.
באופן כללי, בנוגע לעונשי מוות, יש פתגם בתלמוד: "סנהדרין שממית פעם בשבעים שנה הוא סנהדרין רוצח".
מאידך, לא רק משכב גברים אסור אלא גם הלבשה של גבר לאישה וחדירתו על ידי אישה עם דילדו. אני מצטט את התורה:
"לא ילבש גבר שמלת אישה, ולא יהיה כלי גבר על אישה, כי תועבת ה' כל עושי אלה".
ושוב, בתור אחד שלבש בגדי נשים בסיטואציות מיניות שונות, אני יכול להעיד שמדובר ביצר אלים ביותר, שמשתלט על הגבר לאט לאט ומטמטם אותו, וקשה מאד לצאת ממנו (הסקרנים, אם אתם שומעים אותי, אל תתחילו עם זה: זה יותר גרוע מסמים).

האם זה פחות חמור מעבודה זרה? התשובה היא כן, מפני שהמוות מכפרת על חטאים מסוג זה (כך נחשב), והנשמה של "הנהרג" ניצלת. העבודה הזרה יותר בעיתית כי היא פוגעת בנשמה יותר קשה, כך שלא בטוח שיש כפרה. מה עוד שהתנאים כדי להמית בן אדם על עוון עבודה זרה הרבה יותר קלים ליישום מהתנאים הדרושים להמית הומואים או סוטים עם שמלות ודילדו, כפי שתיארתי לעיל.

RIR כתב/ה:

אני ממליצה לך לקרוא את הספר "אלים אמריקאים" של ניל גיימן. הוא מעלה שם כמה נקודות מעניינות מאוד על אמונה, ומעלה ביקורת נוקבת על פולחנים מכל סוג שהם.


תודה על המראה מקום.
ריפרף
לפני 14 שנים • 2 במאי 2010
ריפרף • 2 במאי 2010
נשמע שאתה חי בקונפליקטים אדירים, מקווה שתחפש תשובות לשאלות שלך במקומות יותר עמוקים.

icon_arrow.gif
Beta Male
לפני 14 שנים • 2 במאי 2010
Beta Male • 2 במאי 2010
כאדם מאמין אני לא חושב שיש הבדל עצום בין בדסמ לסתם סקס ונילי,מצטער
להיפך,לפעמים בבדסמ פחות משחיתים זרע לריק. יש מצב שכל שולטת שמונעת גמירה מהנשלט שלה עושה מעשה צדקה ומקומה בגן עדן מובטח
James Bondage​(מתחלף)
לפני 14 שנים • 2 במאי 2010

בלי הבדל דת גזע ומין

James Bondage​(מתחלף) • 2 במאי 2010
אני מתנצל מראש על הישירות והעדר הציפוי בסוכר של דעתי. אני הולך להרגיז חלק מהקוראים לפני שאביע את דעתי (שמן הסתם גם היא תרגיז חלק מהקוראים)

קוקקליקו, ציינת שאתה "לא דתי במיוחד", אבל ביחס לממוצע פה באתר אתה כנראה כן דתי במיוחד; אולי אתה לא דתי במיוחד ביחס לקבוצת הייחוס שלך (הורים / אחים / בית ספר). ההתייחסות שלך ליהדות ("הקלאסית") כבעלת אידאלים מסוימים נראית לי מאוד מאוד בנאלית.

כל הדתות ששרדו עד היום, ובכלל זה היהדות, הן בעלות התכונה האבולוציונית שקודם כל הן מגנות על עצמן מתחרות (דתות אחרות, אמונות אחרות, ואתאיזם). לאחר מכן, הן מגנות על על המנהיגים והעדפותיהם. ואם נשאר קצת חופש, יש סיכוי (כמו שאפילו קורה ביהדות), לקצת הגינות בין אישית וחברה מתוקנת.

היהדות המקורית, זאת של לפני יוחנן בן זכאי (אם אני לא טועה באדם, ויסלחו חברי המלומדים אם כן), הייתה דת עם סממנים פאגאנים של כל שאר הדתות מהתקופה -- הקרבת קורבנות דם, מיסוי לכהני הדת, מקום פולחן מרכזי, וכיו"ב. עם התחלת הגלות, ומסיבות פרקטיות, בוטלו רוב הטקסים והדת נסובה במקום זה על לימוד וקריאה בתורה של כל המאמינים ללא שליטה מרכזית -- פשוט, היה מסובך להמשיך עם הקורבנות וכאלה. אפשר לטעון עד מחר שזו דרכה "האמיתית" של היהדות, אבל בסופו של דבר ההסבר הפשוט ביותר הוא העקרון האנתרופי (anthropic principle) - אם היו ממשיכים להקריב קורבנות, ו/או צריכים הנהגה מרכזית, הדת הייתה נכחדת ולא היינו כאן לדבר עליה; לכן, בדיעבד זה בבירור פתרון נכון, בלי קשר להאם זוהי היהדות המקורית או לא.

אישית, כשאני לומד היסטוריה יהודית (ואני מודה, הפסקתי עם זה מזמן -- כמו שאומרים, העם נקעה רגלו icon_smile.gif ), אני מנסה להתייחס רק למידע האובייקטיבי, ומסקנתי היא שאין "יהדות קלאסית" אידאלית כמו זו שקוקקליקו מתייחס אליה, אלא בכל דור ודור, מי שמעביר הלאה את הלפיד הוא הקיצוניים של הדור הקודם, שהכריחו אותם להתמתן קצת, ואילו המתונים של הדור הקודם לא משאירים הרבה חותם. היהדות הקלאסית שאתה מתייחס אליה הוא האידיאל הפרטי שלך, שמזכיר לי בעיקר את הסקוטיות האמיתית -- מה שידוע בתור http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_Scotsman

ועכשיו לדעתי: כל מצב שבו אדם עשוי להעדיף משהו על פני הציווי הדתי הוא סכנה קיומית לדת -- ולכן, הדת לא תסבול כזה מצב, בין ע"י איסור מפורש ובין על ידי התושב"ע.

שכחתי שאני יהודי? העבודה שחתכו לי בגיל 8 ימים, ושסבא שלי היה יהודי (ורוב משפחתו נמחקה באירופה בגלל היותה יהודית) לא גורמת לי לרצות ליישב את ההעדפות שלי עם חוקים שמטרתם האבולוציונית היא לשמר מבנה חברתי לטובת שימור הדת (אנחנו מכונות לשיכפול גנים, והדת היא מכונה לשכפול האמונות הדתיות).
Shimmy​(נשלט){Vents}
לפני 14 שנים • 3 במאי 2010
Shimmy​(נשלט){Vents} • 3 במאי 2010
ובעניין הפוסט עצמו קצת יותר ברצינות :
כל יום ממוצא רובנו עוברים על עשרות מצוות עשה ועשרות מצוות אל תעשה.
באופן כללי אני מחזיק ממנו מאוד מאלוהים. אני מאמין שהוא יודע כשאני מכנה את האדונית שלי אלילה אני לא מתכוון לכך שהיא על אנושית או שאני מאמין שהיא יצרה את העולם והיא מחליטה אם יהייה שלום או מלחמה.
אנחנו מדברים פה על בוחן כליות ולב, בורא עולם,על אבא. לא על הרב ליצמן.

אם כבר מדברים אז דיון ראוי ומעניין הוא הקשר שיש בין אלמנטים הקשורים בין פעולות וריטואלים דתיים לבין פעולות וריטואלים בדסמים כולל איסורים לבין ריוטאלים דתיים.
walking dead
לפני 14 שנים • 3 במאי 2010
walking dead • 3 במאי 2010
coquelicot כתב/ה:
ערב טוב לכולם,

free spirit כתב/ה:

אחד הטקסים הכי פגאניים שאני מכירה הוא טקס ההילולה בהר מירון. אחד אחר הוא טקס הפולסא-דנורא שזהה לטקס שטני לכל דבר. ומי מנהל את הטקסים הללו? אלו שקבעו עצמם כעל נציגי אלוהים עלי אדמות ועל כן מותר להם להפר בערך כל חוק בסיסי שכתוב בתורה. להם מותר להפר את עשרת הדיברות כל הזמן, להם מותר להחזיק קמיעות וצלמי אדם וכמובן שמותר להם לחשוב שכבוד הרב עובדיה הוא אלוהים (חילול הקודש ממדרגה עליונה) וכל מילה שלו היא פטריית כמהין נדירה.


כל זה פופוליטיקה זולה. היהדות הקלאסית מגנה את הטקסים מהסוג הזה, וכן לא מעודדת במיוחד את השימוש בקמיעות (שנחשבות ככלי רפואה, ע"פ האמונות הרפואות העתיקות). כמו-כן, יש אנשים שאוהבים תמונות של "צדיקים" למיניהם, אך לעולם לא ראיתי שהם סוגדים או מתפללים אליהן, וזה לא מנוגד לעשרת הדברות. מאידך, גם אם יש שרלטנים מזוקנים שמתחפשים לרבנים, האם זאת סיבה להוקיע את כל היהדות? גם במערכת הדמוקראטית יש הרבה שרלטנים ושחיתות, ואני מניח שאינך טוענת שהדמוקראטיה בולשית.
האם הרב של שכונתך משתתף בטקסים כאלה, מוכר קמיעות או משתחווה לתמונה של צדיק זה או אחר? אני מציע לך לבדוק את העניין ביושר, לפני שאת שולחת את ערסך.



שימוש במונחים כדמגוגיה או פופוליטיקה הוא אמצעי נפלא להתאמת המציאות למה שאתה רוצה, אך לצערך הרב אין בזה די בכדי להסתיר את האמת. האם אתה טוען שמדובר בקומץ בלבד? צר לי, אך המציאות המרה שונה בתכלית. אכן, היהדות השפויה לא רק שמגנה מקרים כאלו אלא אף אוסרת עליהם, אך נציגי היהדות השפויה הם המיעוט היום.

לגבי השימוש בקמיעות – לאילו אמונות עתיקות אתה מתכוון? לאמונות של הפגאנים שבקרבם חיו היהודים מאות שנים ועל כן אימצו חלק ממנהגיהם? נכון, כאן איננו חלוקים כלל וכלל. מהי יהדות קלאסית? שאל עצמך את השאלה הבאה: האם הפרקטיקה של היהדות כיום היא ביצוע ישיר של מה שכתוב בתנ"ך או שלמעשה אנחנו ממלאים הוראות שנכתבו על ידי פרשנים – בני אדם כמוני וכמוך, חכמים וגדולים ככל שיהיו? האם בהכרח הפירוש של הציווי "לא תאכל גדי בחלב אמו" אומר שיש להפריד בין מוצרי בשר ומוצרי חלב רק כי פרשן אנושי החליט כך? מי קבע שאנו מחויבים לציית לפרשנויות של אנשים ולא לתת פרשנות עצמית משלנו לדברי התורה? אני מסכימה מאוד עם דבריו של ג'יימס בונדאג', לגבי הבעייתיות מראש עם ההגדרה של יהדות קלאסית.

בוא נדבר רגע על פופוליטיקה זולה. האם לדעתך כל ההילולה המקיפה את הרב מלובאביטש אינה מנוגדת לעשרת הדיברות? לקחו יהודי שנפטר, הכריזו עליו כעל מלך המשיח לאחר מותו ואם אינך רואה סגידה מוחלטת לו ולזכרו בקרב קהל המאמינים העצום שלו כל שאוכל הוא רק לקנא בך על המשקפיים הורודים דרכם אתה רואה את העולם. וסתם בשביל הבדיחה... נחש איזו כת נוספת (שלקחה יהודי מת ועשתה ממנו בן האלוהים ומשיח לאחר מותו) פעלה באופן זהה עד שהכריזה על עצמה כעל דת חדשה? רמז: היהודי המת תלוי לכל מאמין מעל המיטה.

ואותו הדבר תקף לגבי נחמן מאומן, וכל המנהג הפגאני בעליל הזה של השתטחות על קברי צדיקים. גם כאן תטען שאין סגידה? תטען שזה מעשה קומץ שרלטנים בלבד? קרא לי פופוליטית, קרא לי גלגולו המחודש של טומי לפיד, קרא לי גויה כופרת אם זה מה שיעשה לך את היום. אבל זה:

coquelicot כתב/ה:

אני מציע לך לבדוק את העניין ביושר, לפני שאת שולחת את ערסך.


זה כבר בגדר הוצאת דיבה. מעולם לא שלחתי ואיני שולחת ערסים לשום מקום מתוך עיקרון.
Morticia
לפני 14 שנים • 3 במאי 2010
Morticia • 3 במאי 2010
little pet כתב/ה:
כאדם מאמין אני לא חושב שיש הבדל עצום בין בדסמ לסתם סקס ונילי,מצטער
להיפך,לפעמים בבדסמ פחות משחיתים זרע לריק. יש מצב שכל שולטת שמונעת גמירה מהנשלט שלה עושה מעשה צדקה ומקומה בגן עדן מובטח


אני לא רוצה להתערב כאן יותר מדי כי מרגישה שהנושא לא נוגע לי באופן אישי - יש בי אמונה אך אין בגופי ולו עצם אחת דתית
אבל רק הערה בעניין האיסור על הגמירה, אם יורשה לי פה

מאוד יכול להיות שגבר מחפש אישה שלא תאפשר לו לגמור לא רק בגלל שהוא עלול לאבד עניין אלא כי הוא מרגיש שאין לו יכולת לשלוט באיסור שהוכתב לו על ידי הדת

אבל זו לא תהיה הסיבה שאישה תאסור עליו לגמור, אם בכלל

ההסתכלות הנשית היא לא פחות אגואיסטית מזו של הגבר ונובעת מהידיעה שלאישה יש יכולת לגמור הרבה יותר פעמים מלגבר בעודנה לוקחת בחשבון שגמירתה יכולה להגיע מאוחר יותר מזו של הגבר

מצב בו גבר גומר ונרדם זה לא האידיאל הנשי לסיפוק מיני

ברגע שגבר מבין את זה ומתמסר לעינוג האישה, זה לא כל כך רלוונטי אם הוא יגמור ראשון או לא
זה כבר להיות קטנוני (או קטנונית)

כך שלא הייתי ממהרת להציג נשים המבקשות מגבר להשהות גמירה במטרה לענגן כראוי כחסידות הדת, כמו שלא הייתי ממהרת להציג שולטת כזו שתפקידה לאסור עליך לגמור
תפקידך לענג אותה
בכל דרך שהיא תראה לנכון
וסביר שהיא תבקש שתפתח את ראשך גם לצרכים ולמניעים שלה
(בהצלחה)

ועוד במאמר מוסגר אבקש לומר שההלכה היהודית אינה בהכרח כה שוביניסטית במקורה כמו הפרשנות שניתנה לה על ידי בני הישיבות כחלק מחברה שוביניסטית עם תפישת עולם שוביניסטית

זהו
בברכת יום נעים ושאלוהים ישמור על כולנו, אמן
(ללא שמץ של ציניות)
ממני אוכלת השרצים החילונית ובעלת האמונה הגדולה
icon_smile.gif

(אגב, בנימה הומוריסטית קצת יותר, לאור כמות המאוננים הוירטואליים הנמצאים כאן, הרבה זרע נשפך כאן לגמרי לשווא)
underfoot
לפני 14 שנים • 3 במאי 2010
underfoot • 3 במאי 2010
אין ספק שלאדם יש קונפליקט רציני ביותר עם המיניות הסוטה שלו והוא מנסה להשתמש ביהדות כמו מגן, שריון, כנגד הסטיה הזאת שמוציאה אותו משלוותו.

האם אנשים שאינם נצר לאותו גזע "נכחד" ואינם יהודים לא סובלים מנטיותם המיניות? סובלים לעיתים בדיוק באותה הצורה.

לדיון פה יש שרשים פסיכולוגיים עמוקים, אדם הסובל מחשקים שעושים לו רע, אבל הוא משום מה מתחזה לדיון בתיאולוגיה, הסטוריה יהודית ושאר עניינים שהרבה יותר קל להתפלפל איתם כי הם לא אישיים ולא באמת מצריכים את שפיכתה של הנשמה ברבים ובחישה בה.
Beta Male
לפני 14 שנים • 3 במאי 2010
Beta Male • 3 במאי 2010
מורטישיה,זה התחיל לפחות כבדיחה תוך כדי כתיבת ההודעה ואין לי ספק שאף נשלט פה לא רוצה שימנעו ממנו את הגמירה כי בכך הוא יימנע מהאיסור הזה,אך מה שהחל כפרפראה משעשעת הפך לסטארט אפ רציני עבור חובבי הבדסמ שומרי המסורת: מצאו לכם שולטת עם עם סי בי (או איך שלא קוראים לדבר הזה שמונע גמירה) ותרשו גן עדן במהרה. מאחורי כל צחוק יש בדל של אמת כנראה
Shimmy​(נשלט){Vents}
לפני 14 שנים • 3 במאי 2010
Shimmy​(נשלט){Vents} • 3 במאי 2010
[quote="free spirit"]
coquelicot כתב/ה:
זה כבר בגדר הוצאת דיבה. מעולם לא שלחתי ואיני שולחת ערסים לשום מקום מתוך עיקרון.


אין לך לב.